Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Militanten doden Afghaans gezin

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Militanten doden Afghaans gezin
    Geplaatst op: 12 december 2006 om 18:10

Assalamu alaikum Rahil Amin, je hebt helemaal gelijk. Om te weten wat of hoe de dajjal opereert dienen we de ahadith die erover gaan te lezen en te accepteren, de keten van overleveraars te kennen en weten wie betrouwbaar was en wie niet, en de mening van de bekende Sahabahs zoals Ibn Abbas accepteren. We kunnen niet aannemen wat hier en daar wordt geroepen en wordt gefantaseerd en verkeerd wordt ge�nterpreteerd uit Quran. Dat Moslims tegenwoordig standpunten aannemen die gelijk zijn aan standpunten van athe�sten en andere kafirs, komt helaas te vaak voor.

 

Ik was even bang dat ik vanmiddag teveel verflucht had opgesnoven. En dat het dus daaraan lag.

 

Welterusten.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2006 om 18:33
Ik vrees toch dat de verflucht je zinnen danig beneveld heeft
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2006 om 18:50
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,


Ik heb de discussie gevolgd en vind het van sommige broeders
inderdaad erg ver gaan om Mullah Omar de djadjaal te noemen, en zeker
als men het eens is met een ongelovige die de Moslims eens eventjes
haarfijn probeert uit te leggen wie of wat de djadjaal is.


Salaam.



Rahil, ik neem aan dat je mij bedoelt. En je bent nogal aanmatigend mij
een ongelovige te noemen. Zo heb ik geen van jullie ooit genoemd,
terwijl jullie volgens de beginselen van mijn geloof dat beslist wel zijn
, maar dat wil niet zeggen dat ik maar zo iedereen een ongelovige mag
noemen die niet hetzelfde gelooft als ik. Kan jij in mijn hart kijken en ik
in het jouwe? Je hebt je begeven onder degenen die in feite niets anders
doen dan het onderscheid tussen Moslims en niet Moslims aanscherpen.
Maar de laatste dag zal uitwijzen wie de ware gelovigen zijn. Er is er
slechts 1 die daarover zal oordelen...

Nu zul je zeggen dat ik me helemaal te buiten ga als ik iets over OM zeg
en de mogelijkheid opper dat de geest van de antichrist (dadjaal toch?)
hem leidt.
Welnu, hoeveel materiaal wil je hebben over het beleid van OM, dat
aantoont dat we hier met een zeer wreed persoon te maken hebben, die
zijn eigen volk, mert name vrouwen, terroriseert?

En is het bij jullie per definitie zo dat een niet Moslim nooit een zekere
kennis van geeestelijke zaken kan (mag) hebben? Als dat zo is dan is dat
wel het toppunt van arrogantie.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 03:24
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Assalamu alaikum Rahil Amin, je hebt helemaal gelijk. Om te weten wat of hoe de dajjal opereert dienen we de ahadith die erover gaan te lezen en te accepteren, de keten van overleveraars te kennen en weten wie betrouwbaar was en wie niet, en de mening van de bekende Sahabahs zoals Ibn Abbas accepteren. We kunnen niet aannemen wat hier en daar wordt geroepen en wordt gefantaseerd en verkeerd wordt ge�nterpreteerd uit Quran. Dat Moslims tegenwoordig standpunten aannemen die gelijk zijn aan standpunten van athe�sten en andere kafirs, komt helaas te vaak voor.

 

Ik was even bang dat ik vanmiddag teveel verflucht had opgesnoven. En dat het dus daaraan lag.

 

Welterusten.

Maak jezelf niet teveel illusies. Je bent in dit geval gewoon arrogant en hooghartig bezig. Je doet maar alsof jij de waarheid in pacht hebt. Een Moslim MOET het per definitie met een andere Moslim eens zijn, en zeker niet, met een niet Moslim.

Ik word hier beticht van zaken die ik nooit heb gezegd. Ook moet ik de koppeling met de kafir maar normaal vinden (die blijft voor jou rekening).

Het is een aanfluiting om misdadigers op te hemelen en mooie hemelse woorden over hen uit te spreken.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 04:30

Salaam Aleikom,

Dat Moslims tegenwoordig standpunten aannemen die gelijk zijn aan standpunten van athe�sten en andere kafirs, komt helaas te vaak voor. schreef Jiyuu.

Een typisch dogma druipend antwoord. Wie zegt dat in verschillende situaties jouw genoemde standpunten van niet-moslims niet een boodschap van vrede en waarheid kan brengen? Misschien zijn wij moslims in verschillende situaties wel fout in onze oordelen. Dat komt voor. Daardoor hoef ik mijn broeders en zusters niet blind te steunen als ze echt fout zijn. Ik hoef mijn broeders die in de naam van Allah vreselijke daden doen niet te steunen, ik hoef de taliban niet te steunen etc.etc..sterker nog, ik moet me juist uitspreken tegen zulke lui. Dat is tevens wat de wereld dus niet kan bevatten. We schreeuwen moord en brand (ik niet, maar in het algemeen) als de paus iets zegt maar als er vrouwen en kinderen de dupe worden van het terreur van extreme moslims dan zeggen we niets. Stilzwijgen is goedkeuren.

Salaam  Nefertiti

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 05:46

Leden van de Taliban hebben in het oosten van Afghanistan vijf leden van een familie gedood, onder wie twee leraressen, een moeder en een kind. Twee andere gezinsleden raakten gewond tijdens de moordpartij, die vrijdagavond plaatsvond in de gewelddadige provincie Kunar. De rebellen hadden de familie geregeld gewaarschuwd dat ze hun werk moesten stoppen, maakte de politie zaterdag bekend. De extreemconservatieve Taliban, verdreven in het najaar van 2001, maakten het tijdens hun vijfjarige regime vrouwen onmogelijk om te werken.

Abdullah ibn Masud heeft de Profeet horen zeggen: �Het leven van iemand die getuigt dat niemand het waard is om aanbeden te worden behalve God, mag niet genomen worden, bhealve in DRIE gevallen: (1). Als hij of zij getrouwd is en overspel pleegt, (2). Als hij of zij iemand anders doodmaakt, (3). En als hij of zij de religie verlaat en dan van de Moslim gemeenschap weggaat�. (Sahih Muslim, Boek 16, Hadith 4152).

Onder welke van de drie hoort, werken? Zie je, dit bedoel ik. Taliban hebben duizenden geleerden onder hun, hoe kunnen ze zoiets niet snappen? Dus wat ik hier lees, moet wel gelogen zijn of ze vertellen niet wat er echt gebeurt is. En wat had die kind met werken te maken? En wie zegt dat vrouwen niet mogen werken?

Ja, als haar werk het oproepen tot ongeloof was, of als haar beroep een hoer was, dan was het een ander verhaal. Dan noch mogten hun kinderen niet doodgaan. Abdullah ibn Abbas zei dat wij pas een kind mogen doden, als we de kennis van Khidr hebben, die metgezel van Mozes die die kind doodmaakte
(Sahih Muslim, Boek 19, Hadith 4458). 

Ik zeg jullie, als het echt is gegaan, zoals het hierboven staat, dan is het verboden in Islam. Weet je waar ik niet tegen kan? Als mensen met half half nieuws komen en dan de hele regering de schuld geven van iets. Waar zei MMO dat die aanslag goed was? Waar zeiden Taliban dat zij die aanslag hebben uitgevoerdt?

Koran 5:
2. O, jullie die geloven, help elkaar in deugdzaamheid en vroomheid maar help elkaar niet in zonde en overtreding. En vrees God. Waarlijk, God is streng in het straffen.

Als het anti Joods of anti VS is hoor ik niemand over nu.nl of andere Nederlandse nieuwsbronnen, dan slikken we het als zoete koek! Als het de misdaden van "broeders" blootlegd is het van de koeffaar en propoganda.

Koran 49:6. O jullie die geloven! Als een slecht persoon (Fasiq) met nieuws naar jullie toekomt, onderzoek het nauwkeurig zodat jullie niet sommige mensen uit onwetendheid schade aanbrengen en later spijt krijgen van wat jullie deden.

Dit is de regel van de Shariah. Ja, ook over Bush en Bliar hebben ze dingen gezegd die niet kloppen, maar hun propaganda is vooral op Moslims gericht. Als een 13 jarig meisje met een 50 jarige Moslim trouwt, wordt het wereld nieuws en als een 50 jarige ongelovige een 13 jarige meisje verkracht, komt het achterin ergens in een hoekje! Geloof jij alles wat BBC en andere nieuws berichten je vertellen? Zij zeggen ook dat vrouwen niet mogen werken volgens Taliban. Geloof je dat? De wereld bestaat niet alleen uit BBC en CNN. Heb je ooit gechekt, wat de andere kant te zeggen heeft?


Abu Hurairah heeft de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), horen zeggen: Het is slecht genoeg om alles door te geven dat je hoort. (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4974).

Afghanen bijna allemaal Pathanen? Volgens wikipedia (ook kafurpropaganda?): Bevolkingsgroepen Afghanistan: Tadzjieken 25%, Pathanen 38%, Hazara 22%, Oezbeken 13%, Aimak, Nuristani, Baloetsji, Turkmenen, Kirgiezen. Zoals je ziet vormen Pathanen bij lange na geen meerderheid...

Je hebt gelijk, vergeef me, ik had het mis, ik wou zeggen: Pathanen zijn de grootste groep in Afghanistan. Wat leuk is om te weten, is dat de Pathanen ook de grootste stam op aarde zijn. De echte Afghanen zijn Pathanen weet je, die anderen noemen wij wel Afghanen, maar ze komen uit Tajikistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Iran enz. In Islam maken wij geen verschil tussen, zwart en wit of Afghaan en Nederlander.

Koran 30:22. En tot Zijn tekenen behoort ook de schepping van de hemelen en de aarde, en de verscheidenheid in jullie talen en huidskleuren. En dit zijn voorzeker tekenen voor degenen, die willen begrijpen.

En hoe kom je er bij dat de Pathanen een Joodse stam zijn? Heb je daar geslachtsregisters van?

1 Kronieken 8:35.
De kinderen van Micha waren Pithon, Melech, Thaarea, en Achaz.

Degene die hierboven Pithon wordt genoemd is Pathan. Elke Pathan zal je vertellen dat hij tot de verloren stammen van Israel behoort. Als je naar de namen van Pathan stammen kijkt: Yusufzai (Nakomelingen van Jozef), Rabani (Ruben), Shinware (Shimon), Lewani (Levi), Daftani (Daptali), Jaji (Gad), Ashuri (Ashr), Afridi (Efraim) etc. dan komen we achter iets verbazingwekkends. Tot een paar honderd jaar geleden, geloofde niemand de Afghanen, maar nu hebben ze bewezen, dat Pathan�s inderdaad van Bani Israel zijn.

Zelfs wikipedia zegt dat Pathan�s, tot de tien verloren stammen van Israel behoren. Er zijn archelogogishe vondsten ontdekt in Afghanistan, die aantonen dat Afghanistan een link had met Israel. Zelfs de Pashto taal, heeft Herbreeuwse woorden erin.

De Afghanen en de Joden, bedekken beiden hun hoofden, en tijdens het lezen van hun heilige boeken bewegen ze allebei naar voren en naar achteren. Ze dragen allebei een sjaal op hun schouders en verder is het grappig om te weten, dat je Pathanen en Joden beiden dood kan maken, maar ze zullen geen paardenvlees eten. De Moslims mogen het eten, maar Pathanse Moslims zullen het nooitt eten haha

Ik las op het internet dat iemand een Joodse rabi vroeg of Pathanen echt van Bani Israel zijn, en hij zei van wel. Er is hier geen twijfel meer over weet je, het is bewezen.

Er is overgeleverd door Abu Hurairah, dat de Profeet zei: Het Uur zal niet aanbreken totdat 70.000 kinderen van Izaak Constantinople zullen overnemen. (Sahih Muslim, Boek 41, Hadith 6970). Wie zijn Bani Ishaq? Dat zijn de Pathanen. We weten ook dat Imam Mahdi, in Afghanistan zal verschijnen en de Profeet zei: Hij zal precies lijken op iemand uit Bani Israel. (Tabarani). De Afghanen gaan hem zeker Afghaanse kleren laten dragen ofzo hehe

Dus ja, het is wel leuk om te weten dat Pathanen van Bani Israel zijn. Ik ben zelf ook een Pathan en geloof me, het laatste wat een Afghaan zou doen is, zichzelf van Bani Israel noemen, als het niet de waarheid was.


Dan de kwestie mbt Ahmed sjah Massoud. Je vergat te vermelden dat ie op laaghartige wijze door de Taliban vermoord is, op 9 september, een paar dagen voor 9/11. Toeval? Of waren OBL en MO bang dat de Amerikanen die ze dmv de aanslagen in de VS naar hun land toelokten een coalitie zou vormen met Massoed. Een laffe daad blijft het, de moord op de held van de Panjir. Want dat hij zeer grote verdiensten had in de strijd tegen de Russen valt niet te ontkennen. Waarschijnlijk zou hij een waardig staatshoofd van afghanistan geweest zijn, die boven de ethnische verschillen uit kon kijken.

Wat maakt iemand een held? Je soldaten aansporen om vrouwen te verkrachten, van mensen, alleen maar omdat ze van Pathanse afkomst zijn? Wat maakt je een held? Posten neerzetten op de hoek van elke straat, zodat niemand langskan voordat hij betaalt? Of wordt je een held, door tegen een Islamitishe Staat te vechten? Zo ja, dan was Ahmad Shah Masud, de grootste held op aarde. Zo nee, dan was hij geen held.

Wallahie postpentacost, wallahie, als jij wist wat deze man allemaal gedaan heeft, dan zal je al je woorden over hem terugnemen. En ja, tegen de russen had hij hard gevochten. Wij weten niet of hij dat voor de zaak van Allah deed, of omdat hij een grote naam wou. God is de kenner van de harten, (Qur�an 35:38). Abdullah Azzam noemde deze man zelfs, �De beste commandant van Afghanistan�, maar zijn huichelarij werd duidelijk toen Taliban hem vroegen om samen een Islamitishe Staat op te bouwen.

Koran 29:11. God zal de gelovigen zeker onderscheiden en Hij zal de huichelaars zeker kenbaar maken.

Bush hoefde geen excuus te zoeken om Afghanistan aan te vallen. 11/9 was een brute provocatie uit de koker van OBL en MO. Bush werd er gewoon naar toe gelokt.

Mijn opa is geen voorstander van Taliban, maar hij heeft in Amerika gestudeerd enz en hij heeft thuis een boek, genaamd: �Bush at War� waarin een Amerikaan uitlegt, dat Bush plannen had om Afghanistan aan te vallen, zelfs voor 11 September.

En, als je de conspiracy theorien naleest he, ik ben overtuigd dat 11 September niet alleen door die 19 Arabieren kan zijn gedaan. Amerikanen wisten ervan en ze hebben het laten gebeuren en erger gemaakt, om zo een excuus te hebben. Ik geloofde niet in deze conspiracies, totdat ik zag dat een gebouw neerviel, naast de WTC, die niks te maken had met de WTC. Waarom viel die gebouw? En als je naar Pentagon kijkt, zal je zien dat daar nooit een vliegtuig in past, nooit. Ga op Google.video en je zal zien waar ik het over heb.


En dat de Taliban slechts kan overleven door zich onder onschuldige burgers te begeven heb je zelf toegegeven. Ziedaar de reden dat er zoveel burgerslachtoffers vallen. In het open en eerlijke gevecht zijn ze kansloos.

Taliban zijn zelf de bevolking, maak geen scheiding tussen beiden. Wat jij op tv hoort: �85 Taliban strijders dood� en �130 Taliban strijders dood� is allemaal lucht. Laat ze het bewijzen, laat foto�s en films zien. Als in Afghanistan iemand een scheet laat, of als 20 schapen sterven dan weet het hele land het. Waar verbergen ze al die duizenden Taliban strijders? Ja, de Amerikanen hebben kracht, ze zijn sterk, maar ze hebben geen lef en moed. Die mensen zijn dieren, wallahiel aziem, het stof onder hun poten waarop ze lopen heeft meer waarde dan hun!

Zij houden van het leven, zoals Taliban van de dood houden. Ik zweer op de meest Hoge, ik las in zo�n boek dat een generaal zei: �Hoe verlsa je iemand die dood wil gaan?� haha deze mensen snappen het ook niet meer. Op Al-Jazeera kwam een rusishe generaal die zei: �Wij krijgen dejavu als wij naar het nieuws over Afghanistan kijken�. Precies, zoals het met de russen ging, gaat het nu. Ze kwamen stoer doen en eigen regering zetten en binnen een paar jaar, werden ze weggeklapt met een bloedneus.

Deze dwazen snappen niet, dat het dappere volk van Afghanistan, nooit slavernij of wetten van ongeloof zal accepteren. De Profeet had een smeekbede verricht voor hun. Islam en Afghan kan je niet van elkaar scheiden. Afghanen staan bekend om hun geloof, hoe kan je in het land van zulke leeuwen, met je democratie komen? En overwinning is nabij, Insha�Allaah.

Allahu mawlana, walaa mawla lakum!!
Allah is onze helper en jullie hebben geen helpers! (Sahih Bukhari, Deel 5, Boek 59, Hadith 375).

Er is overgeleverd dat de Profeet zei, dat ook als de hele wereld bij elkaar kwam om jou iets aan te doen, zij jou niet meer schade aan zou kunnen doen, dan wat Allah heeft bepaald. Zij plannen en God plant, maar God is de beste plannenmaker. (Qur�an 3:54). In de tijd van de Farao, werden de gelovigen onderdrukt, maar hoe greep God de leiders van ongeloof? Wie kan ons aan, als de Almachtige aan onze kant staat? En de Profeet, had voorspeld dat wij in een zwakke situatie zouden zijn, maar de overwinning is nabij Insha�Allaah, de overwinning is nabij.

Shaykhul Abdullah Azzam sprak de waarheid toen hij zei: Wij Moslims zijn nooit verslagen door onze vijanden, maar wij zijn verslagen door onze eigen zielen.

Batle, het viel me al eerder op dat je er een erg romantisch beeld op na houdt mbt. de Pashtoes en de Taliban. Maar zit ik er ver naast als ik zeg dat je familie in Afghanistan voor hun leven vreesde en moest ontvluchten voor die rechtvaardige Taliban?

Mensen vluchten niet voor Taliban, maar voor de Noordelijke Aliantie en andere drollen daar. De mensen, wallahie, ik las een paar dagen geleden een nieuwsbericht op Al-Jazeera Engels, dat mensen Taliban weer terug willen zien. Ga daarheen en vraag de mensen haha, je kent ze niet he? Je kent ze via NOS Journaal, maar zij spreken alleen met die comunisten en de ware gelovigen praten niet op tv. Zag je niet hoe zij Taliban met open armen verwelkomden in elke stad? Diefstal heeft nu zwaar toegenomen en niemand durft meer buiten te lopen.

Beste broeder Battle, tot welke kudde reken jij jezelf nu eigenlijk, want hier prijs je de taliban weer letterlijk de hemel in terwijl je even later weer vurig de selefiesloopt te verdedigen die compleet anti-soefi en anti-taliban zijn. Het lijkt wel een beetje alsof je steeds met diegene meeloopt die het hardste schreeuwt, zonder naar de inhoud te kijken.

hehe Subhan�Allaah broeder, ik ben iemand die Qur�an en Sahih Hadith�s volgt.
In sommige dingen volg ik Salafis en in andere dingen volg ik hun niet. Ik ben niet iemand die een voorstander is van 11 September of 7/7 Bommen in Londen, begrijp me niet verkeerd. Ik ben het niet in alles eens met Al-Qaida, hoewel zij wel Moslims zijn.

De Taliban behoren tot de Ahles Sunnah wal Jama�a, dus wij accepteren hun. Ja, ik ben het niet eens met al hun denkwijzes, maar waar heb je hun ongeloof zien begaan? Waar heb je hun iets zien doen, dat tegen de Qur�an en de Sunnah ingaat? De Salafis zijn ook Ahles Sunnah wal Jama�ah, dus ik accepteer hun ook. Snap je? Wie het ook is, als hij de Qur�an en de Sunnah volgt, dan ik ben met hem.

Je hebt helemaal gelijk, gelukkig stel ik ook niet dat Mullah Omar of wie dan ook de dadjaal zou zijn. Ik plaatste de link alleen om te informeren, niet om te koppelen.

HAHAHAHA degene die zegt dat MMO mischien de Dajjal is heeft niet eens een basis boekje over Islam gelezen of begrepen hahaha

Verder; als de taliban dit hebben gedaan, waarom zou je die daad dan verdedigen terwijl het verachtelijk is? Je kunt wel roepen dat het propaganda is, maar daarmee geef je al aan dat je de daad niet goedkeurt. Maar wat als nu blijkt dat de taliban, of een groepje taliban want taliban zijn ook maar mensen natuurlijk, het wel gedaan hebben. Vindt je het dan o.k? Omdat ze taliban zijn?

Het is gejank wat ze op nu.nl zetten jongen. Wallahie, ik walg van deze mensen. Ik kan je nu meer dan 30 foto�s laten zien van vrouwen die tijdens Taliban werkten! Ze lieten mensen eerst niet werken ja, maar dat was omdat er onrust was in het land. De vrouwen die niet werkten, kregen thuis betaald! Wist je dat ofniet? Daarna kregen ze weer toestemming om te werken. Waarom luistert niemand naar hun?

Ik geloof veel, heel veel, maar niemand kan mij wijsmaken dat Taliban vrouwen en kinderen hebben doodgemaakt, omdat ze gingen werken! Wordt wakker man, dat geloof je toch niet?

Ze zeiden ook dat Taliban voor drugs vechten enz. haha vertel me, wat is er mis met deze mensen? De Taliban hadden drugs verboden, ze hebben zelf gezegd dat ze niks met die drugs gevechten te maken hebben en zij zeggen: �Nee, het zijn de Taliban�. Wil jij dat ik dat ga geloven nu? Niet iedereen die tegen Amerika en die kale vecht, is een Talib.

Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 05:48
De laatste reactie kan ik toch echt niet zien als objecieve berichtgeving over de Taliban in Afghanistan.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 06:12
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Zie je, dit bedoel ik. Taliban hebben duizenden geleerden onder hun, hoe kunnen ze zoiets niet snappen?


W�t voor "geleerden"?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 06:32

Een typisch dogma druipend antwoord. Wie zegt dat in verschillende situaties jouw genoemde standpunten van niet-moslims niet een boodschap van vrede en waarheid kan brengen?

 

We hebben het over de athe�stische en andere niet-moslim standpunten en visies betreffende religieuze thema�s in de Islam. Omdat deze mensen niet weten waar ze het over hebben. Dajjal is geen etiket die je zomaar op een mens kan plakken omdat die persoon je even niet bevalt. Er zijn kenmerken en eigenschappen voor de dajjal in Hadith die je eerst goed zou moeten kennen.

 

We schreeuwen moord en brand (ik niet, maar in het algemeen) als de paus iets zegt maar als er vrouwen en kinderen de dupe worden van het terreur van extreme moslims dan zeggen we niets. Stilzwijgen is goedkeuren.

 

Ik vind het grappig dat je niets te melden had toen twee dagen geleden tientallen vrouwen en kinderen door de Amerikanen zijn vermoord bij een bombardement in Iraq. Wanneer een man in Brazili� zijn vrouw in elkaar timmert, spreekt men van een gestoorde dronkelap. Maar als een man met een baard een vrouw timmert is hij opeens een extreme Moslim. Vrouwen slecht behandelen heeft niets met de Islam te maken, dus ik snap echt niet dat je die link steeds weer maakt met het Moslim zijn.

Je weet net zo goed als ik dat vrouwen en kinderen in de Islam goed beschermd worden. Wie aan onze vrouwen en kinderen komt, komt aan onze eer, en wie aan onze eer komt, komt aan de Islam. Dat is de weg van de vrome voorgangers geweest en dat is de weg van de vrome Moslims nu. En uit de 5 jaar lange regeerperiode van de Taliban, weet ik dat ook zij de vrouwen altijd hebben willen beschermen tegen misdadigers. Als je in een land met strikt godsdienstige regels leeft, zal je altijd wel ergens mensen hebben die het gewoon niet verdragen om onder religieuze wetten te leven. Zo zal er altijd wel een groep zijn die naar secularisme streeft wanneer godsdienstige mensen aan de macht komen. Deze mensen zullen dan vanuit alle invalshoeken proberen om de religieuze machthebbers te verlagen. Zelfs niet-godsdienstige of niet-praktiserende zogenaamde Moslims, geboren in Islam, of hoe je ze wilt noemen, willen niet onder Islamitische regels leven, omdat zij de vrijheid willen om te zondigen en openlijk willen dwalen, en daarbij anderen verleiden om ook als hen te zijn. Hoe niet-praktiserender iemand is, hoe meer iemand be�nvloedbaar is voor dit soort zaken.

 

Ik word hier beticht van zaken die ik nooit heb gezegd. Ook moet ik de koppeling met de kafir maar normaal vinden (die blijft voor jou rekening).

 

Ik blijf het grappig vinden dat je je aangesproken voelt. Ik snap ook niet waarom je nog steeds probeert mij deze zaak in de schoenen te schuiven. Weet je wel wat het woord kafir betekent? Want je staat daar toch ver boven, dacht ik. Als de tekst er nog stond, zou een ieder kunnen lezen dat je nu liegt.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 06:56

Het leven onder strak Talibanregiem is geen lolletje.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 07:27

Assalamu alaikum.

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Beste broeder Battle, tot welke kudde reken jij jezelf nu eigenlijk, want hier prijs je de taliban weer letterlijk de hemel in terwijl je even later weer vurig de selefiesloopt te verdedigen die compleet anti-soefi en anti-taliban zijn. Het lijkt wel een beetje alsof je steeds met diegene meeloopt die het hardste schreeuwt, zonder naar de inhoud te kijken.

hehe Subhan�Allaah broeder, ik ben iemand die Qur�an en Sahih Hadith�s volgt.
In sommige dingen volg ik Salafis en in andere dingen volg ik hun niet. Ik ben niet iemand die een voorstander is van 11 September of 7/7 Bommen in Londen, begrijp me niet verkeerd. Ik ben het niet in alles eens met Al-Qaida, hoewel zij wel Moslims zijn.

De Taliban behoren tot de Ahles Sunnah wal Jama�a, dus wij accepteren hun. Ja, ik ben het niet eens met al hun denkwijzes, maar waar heb je hun ongeloof zien begaan? Waar heb je hun iets zien doen, dat tegen de Qur�an en de Sunnah ingaat? De Salafis zijn ook Ahles Sunnah wal Jama�ah, dus ik accepteer hun ook. Snap je? Wie het ook is, als hij de Qur�an en de Sunnah volgt, dan ik ben met hem.

 

Nee, dat snap ik niet. Want je bent erg stellig dat taswwuf on-islamitisch is en bida, maar je gaat niet in op het feit dat ook de taliban tasawwuf praktiseren. Ik noem dat "meten met twee maten".

 

Als je werkelijk alleen de koran en de sahih ahadith zou volgen, dan zou je ten eerste niet zo opscheppen over je afkomst, want dat is on-islamitisch volgens diezelfde koran en ahadith. Wat dat betreft ben jij toch vooral een echte afghaan die de afghaanse gewoontes volgt.

Het heeft volstrekt geen zin een bepaalde groep op te hemelen, zoals in dit geval de taliban, als er ook rotte appels tussen zitten. En die zitten er tussen; de taliban zijn gewoon mensen die geen rozenblaadjes poepen of gouden vleugeltjes op hun rug hebben; als je iets objectiever zou kijken kom je nogal veel incidenten tegen waarin taliban zeer over de schreef zijn gegaan wat betreft de islamitische rechten van mensen. Niet �lle taliban; ik ben niet zo anti-taliban dat ik ze allemaal over ��n kan scheer, maar ook niet zo pro-taliban dat ik mijn ogen sluit voor hun tekortkomingen en zonden.

 

Ik ken een paar afghaanse vluchtelingen die moesten vluchten voor de taliban destijds. Nee, het zijn geen communisten en geen moenafiqoen maar wel intellectuelen. Ze zijn mishandelt en gemarteld omdat ze andere idee�n hadden over bijvoorbeeld vrouwenrechten dan de taliban, en niet wilde meehuilen met de wolven in het bos. Is martelen vanwege verschil van mening in overeenstemming met de islam volgens jou?

 

Dit incident met deze familie die vermoord zijn; jij noemt het terecht on-islamitisch, maar je reden waarom je zegt dat de taliban het niet gedaan k�nnen hebben getuigt wel van een zekere naieviteit; ze hebben zoveel geleerden onder zich dat ze het niet kunnen doen. Blijkbaar konden die geleerden de andere misstappen van de taliban ook niet voorkomen, of keurden ze het gewoon goed. Taliban zijn mensen, en mensen maken fouten. Dat iemand zogenaamd tot de een of andere stam behoort maakt in de ogen van Allah ta'ala niets uit; een zonde is een zonde.

 

Wa salaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 08:12

Salaam aleikom,

Jiyuu schreef: Ik vind het grappig dat je niets te melden had toen twee dagen geleden tientallen vrouwen en kinderen door de Amerikanen zijn vermoord bij een bombardement in Iraq.

Ik vind dat niet grappig, ik reageer niet altijd meer omdat ik druk ben, dat is alles, Jiyuu, je weet heel goed dat ik alle geweld afkeur, van welke zijde ook.

Verder schrijf je:Je weet net zo goed als ik dat vrouwen en kinderen in de Islam goed beschermd worden. Wie aan onze vrouwen en kinderen komt, komt aan onze eer, en wie aan onze eer komt, komt aan de Islam. Dat is de weg van de vrome voorgangers geweest en dat is de weg van de vrome Moslims nu. En uit de 5 jaar lange regeerperiode van de Taliban, weet ik dat ook zij de vrouwen altijd hebben willen beschermen tegen misdadigers.

Zo zou het moeten zijn, Jiyuu, maar zo is het niet. Lees vrouwenzaken wat er werkelijk gedacht wordt. Kijk eens op Rawa, wat de Afghaanse vrouwen meegemaakt hebben. Tussen ja en amen zeggen en wat je werkelijk vindt zit een groot verschil. Je weet best wel dat heel veel moslimvrouwen in de arabische wereld niet durven zeggen wat ze eigenlijk vinden.

Verder sluit ik me aan bij het stuk van Amier met zijn reactie op Battle for peace. Blijf het vreemd vinden, wat ook al door anderen gezegt is, meerdere malen, dat het allemaal propganda is. Vraag het aan de Afghaanse vluchtelingen in Egypte, wat zij meegemaakt hebben. Een schande dat er niet opgekomen wordt voor deze moslimzusters. Een schande dat er niet opgetreden wordt in de moslimlanden tegen de Taliban, extreme leiders, vrouwengeweld, misbruik, corruptie, FGM, onderdrukking, folteringen en ga zo nog maar een paar paginas door.  Maar ach..wie dat wel doet kan weleens slecht wegkomen hier. Moslims zijn monddood gemaakt hier. Ook een schande.

Salaam nefertiti

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 11:01

salaam aleykum.

ik wil even terugkomen op het feit dat er hier wordt beweert dat mensen zeggen dat mullah omar de dadjaal is. ik o.a. heb gezegd dat het misschien wel hem is vanwege zijn ongewone daad, nl een heilige relikwie van de profeet Mohammed (s.a.w) dragen. dit is ongehoord, maar hetgeen wat ik deed was gewoon speculeren, brainstormen, dus m.a.w.: ik beweer niet dat hij of eender wie de dadjaal is, die kennis ligt momentaal alleen bij Allah, dit was even ter verduidelijking.

nu on-topic:
ik kan me niet echt mengen in deze discussie puur om het feit dat ik niet weet wat ik moet geloven. de ene moslim zegt zo, de andere zegt zo. dit kan niet, zo onstaan er kampen, kampen die tegen elkaar staan. moslims die tegen elkaar staan?
ik heb weinig kennis over de taliban, ik weet alleen dat de huidige (mannelijke) Afghanen inderdaad terug onder het regime van de taliban willen want de troepen die daar nu aanwezig zijn maken alles gewoon erger. anderzijds weet ik dat de vrouwen er zeker niet staan te springen om terug onder de taliban te leven.

 

 

 

laa ilaha illalah
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 11:15
Wat is FGM???

De "bescherming" van vrouwen waar nogal over geroemd wordt vind ik
wel een sterke gelijkenis hebben met de "bescherming" die de maffia aan
hun sponsors opdringt. En o wee, als je dioe bescherming niet
accepteert...
Bescherming lijkt me iets waar je voor kunt kiezen en ook iets over de
vorm en grenzen daarvan kunt zeggen. Ik vrees dat "bescherming" zoals
maffia en Islamfanaten dat opdringen slechts een net woord is voor
onderdrukking en uitbuiting.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 12:31
Asalaam Alaikum,

Het meest stuitend is toch wel, dat sommigen hier structureel weigeren, onrecht te verwerpen. Ik lees mooie woorden over hoe je moet doen en zijn, maar ondertussen zwijgt men over moord en onrecht.

Wa Salaam Alaikum

 


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 12:47
Het lijkt me iets dat in alle groeperingen voorkomt. Er is een soort code
van "solidariteit" ten opzichte van de groep waartoe je meent te behoren.
In normale situaties is daar iets voor te zeggen, mits eerlijkheid en
rechtvaardigheid niet teveel geweld aangedaan worden.

Het is echter zo dat er individu�n en stromingen zijn die van die
solidariteitsnorm misbruik maken. Ze kunnen zich heftige wandaden
permiteren wetende dat ze door hun clan gedekt worden.

We moeten eens gaan inzien dat niet iedereen die Halleluja roept een
Christen is en dat niet iedereen die Allah akbar schreeuwt een Moslim is.
Jezus leert ons dat je de boom herkent aan zijn vruchten...

Verder is het begrip Islam in mijn ogen een breder begrip dan zoals het
gangbare beeld. Islam van de Moslim is een Mohammedaanse variant.
Islam van de Christenen is een Jezus-variant en Islam van de Joden is een
Mozes-variant.

Maar het woord Islam in zijn strikte betekenis is toch "overgave aan God"?
Dat is de essentie van het geloof van alle monothe�stische religies.

Ik vermoed dat God ons er uiteindelijk niet op zal beoordelen tot welke
religieuze groepering we behoorden (iets waar wij ons onnoemelijk druk
over kunnen maken), maar op de vraag inhoeverre we in overgave aan de
Almachtige geleefd hebben.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 15:05

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

ik wil even terugkomen op het feit dat er hier wordt beweert dat mensen zeggen dat mullah omar de dadjaal is.

Assalamu alaikum,

er zijn al zoveel mensen geweest in de afgelopen 1400 jaar die "dajjaal" of "mahdi" genoemd werden.

Ik zou zeggen: natuurlijk is mullah Omar niet de dajjaal, en ook niet de mahdi. En als hij ��n van deze twee wel is, dan merken we dat vanzelf wel. De meeste zich mahdi noemende personen zijn op een goede dag gestorven en in de geschiedenis verdwenen. De meeste mensen die dajjaal genoemd werden idem dito. Dezelfde ahadith die nu worden aangehaald om te latgen zien dat het einde der tijden nabij is, werden 1000 jaar geleden ook al aangehaald om te laten zien dat het einde der tijden t�en nabij was. Alleen waren de zionisten en amerikanen toen de mongolen en de kruisridders. En voor die tijd de perzen en de byzantijnen.

Beste broeders en zusters, probeer gewoon een goed mens te zijn en je best te doen een goede moslim, christen, jood of wat je dan ook bent te zijn en laat het einde der tijden met al zijn voortekenen nou maar aan Allah ta'ala over. Want of het nou overmorgen is of over tienduizend jaar; we zullen hoe dan ook verantwoording moeten en m�gen afleggen.

Wa salaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 17:48
Dank voor je advies.

Maar tegelijkertijd kunnen we toch vst stellen dat die dag dichter bij is .
dan 1000 jaar geleden
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 19:06

Assalamu alaikum broeder Abdul-Khaliq,

 

Laat mij de eerste zijn die jou weer begroet met deze mooie woorden.

Maandags en Donderdags zijn speciaal voor de profeet en de Moslims want de daden van de zonen van Adam worden op deze twee dagen aan Allah getoond. Daarom vasten we op deze twee dagen van de week. De profeet zei dat Allah dan iedere Moslim al zijn zonden vergeeft behalve twee Moslims.

Weet je welke twee? DE Moslims die elkaar geen Salaam meer geven.

 

Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) wilde niet dat we de soennah van Shaitaan navolgden en ook niet die van de joden, maar dat we hemzelf en zijn metgezellen navolgen. Want Shaitaan zorgt ervoor en wil graag zien dat we onze broeders vernederen, over hun slecht praten en kapot proberen te maken � dit alles door haat te zaaien tussen de Moslims.

 

RasoolAllah (sallalao alaihi wasallam) zei dat Moslims elkaar niet mogen haten.

De slechtste en meest erge Moslim is nog altijd beter dan de allerbeste kafir die er op aarde rondloopt. Omdat zelfs de slechtse Moslim in zijn hart heeft staan: �la ilaha ilallah Muhammadur Rasooloellah� en hij op een dag uit het Hellevuur zal worden gehaald en het Paradijs zal worden binnen gelaten. De kafir niet. Hoe kan een niet-moslims (kafir, atheist, freemason etc. )dan over een andere Moslim zeggen dat hij een dajjal is? Zoiets kan die persoon alleen zeggen als hij geen verstand heeft.

 

Natuurlijk zijn er Moslims die de regels overtreden, zonden of andere zwaktes hebben. Daarom kennen we in de Islam het principe van "al Wala wal Bara", wanneer we met slechte Moslims te maken hebben. We\haten dan zijn zondige daden, maar houden van hem als broeder. Zo alleen kan zo een zwakke broeder terugkomen en veranderen.

 

In mijn eerste (verwijderde) post had ik het over atheisten, kafirs en freemasons in het algemeen. Absoluut niet over jou. Als ik iemand met opzet had geprobeerd te kwetsen dan ben ik ook mans genoeg om mijn verantwoordelijkheid te nemen. Maar ik heb jou niet persoonlijk aangesproken, dat was gewoon een misverstand van jou zijde. 

 

Ik hoop dat dit iets van onze vriendschap zal kunnen goedmaken.

 

Wa alaikum salaam

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2006 om 04:41
Wanneer ik dit hierboven van Jiyuu (02.06 uur)weer mag lezen denk ik: het leven is goed! Dank U, Schepper, voor deze verfijnde spirituele snack!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2006 om 07:37
Een snack waar toch weer een onverteerbaar stukje in verpakt is:

"De slechtste en meest erge Moslim is nog altijd beter dan de allerbeste
kafir die er op aarde rondloopt."

Dergelijke denkbeelden maken het kwaad door moslims bedreven
legitiem en beschermt hen zodat ze er vrolijk mee door kunnen gaan.
Bovendien is het een super arrogant statement en dat alleen al schept
afstand tav God.

Nogmaals; Jezus leert ons dat je de boom herkent aan zijn vruchten en
niet aan zijn pretenties. Onze "vruchten" zijn het die in het oordeel
gewogen worden. Een "moslim" die niets dan slechte dingen doet zal daar
de rekening voor gepresenteerd krijgen.
Zo ook zal iemand die jij als "kafir" ziet genade ontvangen als hij zijn
leven besteed heeft om goed te doen aan de mensen.
Ik meen met mijn bescheiden kennis van de Koran toch dat jullie boek
daar duidelijk over is.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2006 om 08:41

zijn niet alle mensen volgens jullie schepsels van Allah?

dus verdiend niet alles wat allah geschapen heeft een minimum aan respect?
ook al geloofd hij niet/ of in de foute dingen.
als andere zondes vergeven kunnen worden, waarom die 'fout' dan niet?

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2006 om 14:12
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

zijn niet alle mensen volgens jullie schepsels van Allah?

dus verdiend niet alles wat allah geschapen heeft een minimum aan respect?
ook al geloofd hij niet/ of in de foute dingen.
als andere zondes vergeven kunnen worden, waarom die 'fout' dan niet?

omdat als je niet in Allah gelooft, je ook niet gelooft dat je zondes pleegt, en geloof je ook niet dat die vergeven kunnen worden.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2006 om 14:23
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

[QUOTE=Stampertje]

zijn niet alle mensen volgens jullie schepsels van Allah?


dus verdiend niet alles wat allah geschapen heeft een minimum aan
respect?ook al geloofd hij niet/ of in de foute dingen.als andere zondes
vergeven kunnen worden, waarom die 'fout' dan niet?



omdat als je niet in Allah gelooft, je ook niet gelooft dat je zondes
pleegt, en geloof je ook niet dat die vergeven kunnen worden.

[/
QUOTE]


Denk je dat alleen degene die gelooft zoals jij gelooft het bij het rechte
eind heeft? Je zult nog eens verbaasd staan.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2006 om 14:36
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

[QUOTE=Stampertje]

zijn niet alle mensen volgens jullie schepsels van Allah?


dus verdiend niet alles wat allah geschapen heeft een minimum aan
respect?ook al geloofd hij niet/ of in de foute dingen.als andere zondes
vergeven kunnen worden, waarom die 'fout' dan niet?



omdat als je niet in Allah gelooft, je ook niet gelooft dat je zondes
pleegt, en geloof je ook niet dat die vergeven kunnen worden.

[/
QUOTE]


Denk je dat alleen degene die gelooft zoals jij gelooft het bij het rechte
eind heeft? Je zult nog eens verbaasd staan.

vanwat zou ik verbaasd staan? ik weet dat de islam de ware godsdienst is en dat er geen letter in de koran vals is.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2006 om 16:24
Dat weet je omdat je het gelooft. Je kunt [wilt] je gewoon niet
voorstellen dat het ook wel eens anders zou kunnen zijn.
Zo kan ik zeggen dat ik weet dat het christelijk geloof het ware geloof is
en dat er geen letter in de bijbel vals is.
Maar jij en ik weten niet alles en zien niet alles. God is veeeel ruimer dan
wij ons voor kunnen stellen.

Ik denk dat God er niet naar kijkt of je bij de "enige ware" religie hoorde
maar of je binnen je beperkte geloofsruimte je optimaal aan God
overgegeven hebt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2006 om 18:35

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Dat weet je omdat je het gelooft. Je kunt [wilt] je gewoon niet
voorstellen dat het ook wel eens anders zou kunnen zijn.
Zo kan ik zeggen dat ik weet dat het christelijk geloof het ware geloof is
en dat er geen letter in de bijbel vals is.
Maar jij en ik weten niet alles en zien niet alles. God is veeeel ruimer dan
wij ons voor kunnen stellen.

Ik denk dat God er niet naar kijkt of je bij de "enige ware" religie hoorde
maar of je binnen je beperkte geloofsruimte je optimaal aan God
overgegeven hebt.

Laat ik als niet Moslim en als niet Christen nu eens gewoon amen op zeggen :-)

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2006 om 03:29

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Dat weet je omdat je het gelooft. Je kunt [wilt] je gewoon niet
voorstellen dat het ook wel eens anders zou kunnen zijn.
Zo kan ik zeggen dat ik weet dat het christelijk geloof het ware geloof is
en dat er geen letter in de bijbel vals is.
Maar jij en ik weten niet alles en zien niet alles. God is veeeel ruimer dan
wij ons voor kunnen stellen.

Ik denk dat God er niet naar kijkt of je bij de "enige ware" religie hoorde
maar of je binnen je beperkte geloofsruimte je optimaal aan God
overgegeven hebt.
Inderdaad weten wij niet alles...maar ALLAH Subhana wa Ta'ala die mijn Heer is en jouw Heer is weet het het beste en vertelt ons duidelijk in de Qoran het volgende:

"Voorwaar de enige godsdienst bij Allah is de Islam." (Surah Al Imran : Ayah 19).

"En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt: het zal niet van hen aanvaard worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers." (Surah Al Imran : Ayah 85).

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2006 om 05:01
Ik denk niet dat je er aan Allah's examentafel vanaf komt met wat nederig-zoetgevooisd en foutloos kunnen opzeggen van- respectievelijk citeren uit de Koran. Je krijgt daar ook nog strik- en inzichtsvragen alsmede een diepgravend gesprek over zaken die niet tot de "examenstof" behoren. Zaken waarvan verondersteld mag worden dat je er, samen met de medemensen (moslim of niet), over hebt nagedacht en -zeker ook- aan hebt gewerkt. Ook denk ik dat die examentafel zich niet bevindt in het Hiernamaals maar gewoon hier op deze Aarde. Ofwel: deze Aarde IS Allah's examentafel.
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2006 om 07:03
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

zijn niet alle mensen volgens jullie schepsels van Allah?

Ja, alle mensen zijn schepselen van Allaah Subhana Wa Ta'alaa.

Allaah Subhana Wa Ta'alaa zegt;

O mensen, aanbidt jullie Heer, Degene Die jullie en degenen voor jullie heeft geschapen. Hopelijk zullen jullie (Allaah) verzen. Degene Die de aarde voor jullie heeft gemaakt tot een tapijt en de hemel tot een gewelf en Hij zendt water uit de hemel neer, waarmee Hij vervolgens vruchten voortbrengt als voorziening voor jullie. Kent daarom geen deelgenoten toe aan Allaah, terwijl jullie het weten.''
(Vers: 2/21-22)

dus verdiend niet alles wat allah geschapen heeft een minimum aan respect?
ook al geloofd hij niet/ of in de foute dingen.

Een goed gedrag is de moslim verplicht om zich eigen te maken, goed en rechtvaardigheid omgaan met anderen.

Allaah Subhana Wa Ta'alaa zegt in de Qu'raan.


,,En gaat niet in overtreding (tegenover anderen). Voorwaar, Allaah heeft de overtreders niet lief.�                                                        (Al Baqarah: 190)


Allaah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allaah houdt van de rechtvaardigen.�  (Al-Moemtahanah: 8)

als andere zondes vergeven kunnen worden, waarom die 'fout' dan niet?

Je had net over respect, respect tegenover datgene wat Allaah Subhana Wa Ta'alaa heeft geschapen. 
Maar dan is mijn vraag aan jou...waar is je respect tegenover je Schepper? Die jouw en alles om je heen heeft geschapen, je voorzien heeft van ogen, oren, benen etc. Die jou en de gehele schepping in de beste vorm heeft geschapen. Waar is je dankbaarheid tegen over Hem?

Hij is de Enige Die de gehele schepping heeft geschapen, onderhoudt en beheert. Vandaar dat alleen Hij het verdient om aanbeden te worden.

Allaah Subhana Wa Ta'alaa zegt; ''En Ik heb de djinns en de mensen slechts geschapen om Mij te aanbidden.''    (Soerat adh-Dhaariyaat: 56)


Is het niet onrechtvaardig nadat je Schepper je heeft geschapen, je voorziet heeft van alles etc. En dat jij Hem vervolgens gaat ontkennen en naast Hem deelgenoten neemt. Hoe onrechtvaardig is dat wel niet, hoe ondankbaar is dat wel niet....?

Terwijl Allaah Subhana Wa Ta'alaa zei: ''En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niet behalve Hem alleen aanbidden''.
(Soerah Al Isra':23 )

''En aanbidt Allaah en kent Hem in niets een deelgenoot toe''.
(Soerah AN-Nisa: 36)

''Voorzeker, Ik ben Allaah, er is geen god behalve Ik. Aanbidt Mij daarom en onderhoud de Salaah om Mij te gedenken''.( Soerah Tha Ha:14)

Dat is de grootste onrecht en ondankbaarheid die der is.

Allaah Subhana Wa Ta'alaa zegt in de Qu'raan:

''Voorzeker, hij die deelgenoten aan Allaah toekent: Allaah heeft hem waarlijk het paradijs verboden. En zijn bestemming zal het hellevuur zijn. En voor de onrechtvaardigen zijn er geen helpers''. (Soerah Al-Ma'idah:72)

Voorzeker, Allaah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten toegekend worden, maar Hij vergeeft daarnaast alles, aan wie Hij wil. En wie Allaah deelgenoeten toekent: die heeft waarlijk een geweldige zonde verzonnen'' (An-Nisa:48

''En al wie deelgenoten aan Allaah toekent, waarlijk hij heeft ver gedwaald''.
(An-Nisa:116)


Maar Allaah Subhana Wa Ta'alaa is de Meest Barmhartige de Meest Genadevolle. Diegene die hiervoor vergiffenis vragen en berouwvol tot Hem terug keren, zal Hij vergeven. 

Moge Allaah je leiden.






Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.