Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zestig manieren om de Liefde van je vrouw

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zestig manieren om de Liefde van je vrouw
    Geplaatst op: 15 december 2006 om 07:48
Asalamoe3alaikoemwarahmatoellahiwabarakatoe
Zestig manieren om de Liefde van je vrouw te houden, uit de Koran en de Soennah.



------------------------------------------------------------ --------------------


1. Geef haar een veilig gevoel.
2. Groet haar met 'Assalaamualeikum warahmatoulahi wabarakatouhou".
3. Beschouw je vrouw als broos.
4. Adviseer haar in een liefdevolle, romantische en prive sfeer.
5. Wees gul naar je vrouw.
6. Bied haar je plaats aan waar jij zit
7. Vermijd Boosheid.
8. Verzorg je zelf, ruik lekker.
9. Gedraag je als man niet als meerdere
10. Luister naar je vrouw. Wees een goede luisteraar.

11. Maakt geen ruzie of kibbelen.
12. Roep je vrouw met namen die ze graag wil horen. Koosnamen.
13. Verras haar met dingen waar ze van houdt.
14. Scheld haar niet uit.
15. Accepteer haar tekortkomingen.
16. Uit je liefde naar je vrouw toe.
17. Moedig haar aan in goed gedrag naar haar familierelaties toe.
18. Praat met haar over een onderwerp waar haar interesse in ligt.
19. Uit naar haar familie toe dat ze een goed persoon is.
20. Geef haar een kado.

21. Haal af en toe de routine uit de relatie.
22. Denk goed over je vrouw.
23. Als je kleine dingen ziet of hoort die je niet bevallen, zeg er dan
niets van en vergeet het.
24. Wees *geduldig.
25. Verwacht en Respecteer dat ze jaloers kan zijn.
26. Wees nederig.
27. Zet de liefde voor je broeders, niet boven de liefde van je vrouw.
28. Help in de huishouding.
29. Dwing haar niet om van je moeder/vader te houden. Help waar wel hiermee.
30. Beschouw haar als de ideale vrouw en laat haar dat merken.

31. Doe een doa voor je vrouw.
32. Haal geen oude koeien uit de sloot. Het verleden is voor Allah.
33. Zeg niet "Ik doe dit en dat voor jouw".
34. Beschouw je vrouw niet als vijand. Sjatan is de vijand.
35. Geef je vrouw te eten met de hand. Het eten gaat naar haar hart.
36. Beschouw haar als een dure diamand.
37. Laat haar je lach zien.
38. Smoor kleine problemen in de kiem, voordat ze grote problemen zijn.
39. Wees niet humeurig naar haar toe.
40. Respecteer haar gedachte en denkwijze.

41. Help haar om in haar hart te kijken.
42. Respecteer de intieme relatie en de grenzen ervan.
43. Help haar om de kinderen op te voeden en te verzorgen.
44. Zeg dat ze er mooi uitziet. Gift met de tong.
45. Eet samen.
46. Laat haar weten wanneer je* thuis komt of weggaat*.
47. *Verlaat niet het huis voor langere tijd als er onenigheid is.
48. Hou geheimen van het gezin binnen het gezin. Maak ze niet publiekelijk.
49. Moedig elkaar aan in ibada (Handelingen voor Allah)
50. "Graveer" haar rechten in je hart.

51. Behandel je vrouw met liefde en goedheid. Ook in slechtere tijden.
52. Geef haar een kus.
53. Deel problemen met je vrouw niet met andere.
54. Bescherm de gezondheid van je vrouw. Laat je bezorgdheid zien over haar
gezondheid.
55. Denk niet dat je altijd gelijk hebt.
56. Deel je vreugde en verdriet met je vrouw.
57. Heb benade met haar zwakke punten.
58. Geef haar steun in moeilijke tijden.
59. Accepteer zoals ze is.
60. Heb altijd een goede intentie tenopzichte van je vrouw.


Video: http://video.google.com/videoplay?docid=-974915612958558493& amp;q=60+Ways+To+Keep+Your+Wife%27s+Love%2C+and+the+romance+ alive%21&time
..........
Terug naar boven
*N*a*d*i*a Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *N*a*d*i*a Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2007 om 09:59

Jazakallah voor je adviezen.
Als elke man dit zou opvolgen, zouden er vast een heel stuk minder scheidingen zijn..

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2007 om 04:08

inshallaah,

maar oegti vergeet niet dat de vrouw soms ook een hoofdrol in een scheiding heeft, en dat een vrouw ook zo haar verplichtingen heeft. niet alles is rozegeur en maneschijn

Terug naar boven
Annelies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Annelies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2007 om 17:08
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

inshallaah,


maar oegti vergeet niet dat de vrouw soms ook een hoofdrol in een scheiding heeft, en dat een vrouw ook zo haar verplichtingen heeft. niet alles is rozegeur en maneschijn



Inderdaad, is er ook zo'n lijst voor vrouwen? Enne... Hoe denken moslims (mijn excuses voor de ontzettende generalisering!)eigenlijk over huwelijkscounseling of relatietherapie? Soms kan het handig zijn om met een derde over je problemen te praten omdat je zo vast zit in een bepaald patroon. Een ander kan daar dan beter doorheen prikken en je confronteren met je gedrag.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2007 om 23:38
In eerste instantie geplaatst door Annelies

.. Hoe denken moslims (mijn excuses voor de ontzettende generalisering!)eigenlijk over huwelijkscounseling of relatietherapie? Soms kan het handig zijn om met een derde over je problemen te praten omdat je zo vast zit in een bepaald patroon. Een ander kan daar dan beter doorheen prikken en je confronteren met je gedrag.


Hallo Annnelies,

Hulp gaan zoeken bij therapeuten, psycholoog en psychiater is kufr (ongeloof) in de Islam. Wij kennen andere middelen die in de Quran en Soennah vermeld staan.

Nu over je vraag. Lees Quranvers 4:35

� if You fear a breach between them twain (the man and his wife), appoint (two) arbitrators, one from his family and the other from her's;

wat Islamhaters altijd alleen aanhalen is de vers ervoor waarin o.a. staat: �tuchtigt haar/sla haar lichtjes�. In een vers eerder nl. nr. 34.

Allah zegt in de verzen (34 en 35):

  1. praten jullie eerst 2. probeer dan een korte tijd (twee weken) niet naast elkaar op bed te liggen (hier geven de meeste mannen al op en wordt het conflict al gesust) 3. als niets meer lukt lichtjes slaan en komen jullie nog steeds niet uit, dan 4. In het volgende vers staat: neem iemand van beide families en los het probleem op. De wijsheid hierachter is bij Allah alleen. Maar ik snap het wel en vind het echt een wonderbaarlijke oplossing. Als deze regels stap voor stap zouden worden aangehouden, zou het leven een stuk beter worden en zou men als het goed is niet verder hoeven te gaan dan stap 2 (man slaapt op de bank voor twee weekjes).

Als stap 4. ingaat, wat niet te hopen is, dan geloof mij maar, worden er echt dingen rechtgezet. Als ik weet dat na alles de families bij elkaar moeten komen. En ik zou iemands zus of dochter echt hebben geslagen op een on-Islamitische wijze (bijv. hard of in gezicht, met vuisten, met littekens achterlatend etc.) dan zou ik wel twee keren nadenken wat ik deed. Gezinstherapie helpt niet om een betere relatie te hebben. Allah's therapie wel, mits men zich eraan houdt.


En je mag op dit punt generaliseren. Want als een moslim zich niet aan de regels in de Quran houdt, pleegt het kufr en zal die het op de Dag des Oordeels met Allah moeten afhandelen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2007 om 05:18

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Hulp gaan zoeken bij therapeuten, psycholoog en psychiater is kufr (ongeloof) in de Islam.

 

Dit hoeft toch niet perse zo te zijn? Hoeveel Islaam psychologen zijn er wel niet. Zijn die dan ook allemaal verkeerd bezig omdat ze mensen oprecht proberen te helpen? Bij wat voor probleem dan ook. (Dan heb ik het dus nu niet specifiek over relatietherapie, mediation etc.)

 

Als deze regels stap voor stap zouden worden aangehouden, zou het leven een stuk beter worden en zou men als het goed is niet verder hoeven te gaan dan stap 2 (man slaapt op de bank voor twee weekjes)

 

Jammer genoeg maakt niet iedereen gebruik van een derde persoon. (Dan heb ik het natuurlijk wel over een oprechte, betrouwbare, eerlijke Moslim.)

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2007 om 08:26

Salaam Aleykoum,

Ten eerste dien je altijd je vertrouwen op Allah te stellen inshaAllah daardoor zullen je psygische problemen minder worden en kunnen zelfs verdwijnen inshaAllah,

Ook moet je zoveel mogelijk zelf doeas gaan doen en hulp zoeken door middel van geduld en gebed:

En vraagt om hulp door middel van geduld en de salaah. En zeker, dat is zwaar, behalve voor degenen die nederig zijn (degenen met khoesjoe).(Soerah al-Baqarah: 45)

Als je wat geweld hebt meegemaakt en je niet de zorg hulp enz gekregen hebt die je als mens zijnde zou moeten krijgen dan kan het zijn dat je bepaalde soort(en) psygische ziektes kan hebben opgelopen,dat kan te maken hebben met je imaan maar we weten allemaal dat we worden gevormd door onze ouders door de opvoeding en als iemand jarenlang schade heeft opgelopen dmv geweld bv dan kan iemand emotioneel ontwricht zijn en minder goed met zaken omgaan dan anderen die een goede opvoeding goede juegd een goed huwelijk enz hebben gehad,dat verschil kan je gaan ontkennen en tuurlijk tzijn allemaal beproevingen maar het is wel de jeugd vaak die jou vormd tot wat je nu bent,en mensen met een goede jeugd kunnen weer hun kinderen beter opvoeden dan iemand met een beschadigde jeugd dat zijn allemaal feiten,

De koefaar heeft inderdaad allemaal benamingen gevonden voor veel psygische problemen bv schizofrenie, borderline, burn out enz,

Maar als je kijkt er zijn ook benamingen voor lichamelijke ziektes die wij moslims ook gebruiken zoals kanker hart en vaat ziekten enz enz.

Ik zou hier niet durven zeggen dat het bezoeken van een psygoloog of maatschappelijk werker haram is(wel als ze jou beoordeeld en veroordeeld op het geloof of je van het geloof probeerd af te houden of als een man met een vrouw praat)

huwelijksbemiddeling kan beter via familieleden:

soerah An-Nisa

35. En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidsrechter van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal Allah deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alkennend.

ook zijn sommige ziektes weer genetichs bepaald en erfelijk bepaald,geestelijke en lichamelijke ziektes,

Zelfs de Profeet saws heeft gepraat over de problemen in die tijd en nog steeds worden vele ahadiths door ons gelezen en kunnen we leren dus in hoever is iets roddel?als jij een kwaal hebt bezoek je een dokter als geestelijk niet helemaal in orde bent dan bezoek je een psygoloog(daarnaast moet men natuurlijk wel blijven bidden en vertrouwen op Allah)maar dmv een psygoloog kan hij/zij erachter komen en inzicht krijgen en hulp krijgen hoe men handelen kan in bepaalde situaties,dus bv leren hoe om te gaan met je emoties oplossingen zoeken enz,

Ik zou wel graag dan bewijs willen zien waarom het haram is,

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2007 om 21:02
wa alaykum salaam

ik zal opzoeken wat de bewijzen zijn inshallah. ik ken de quranvers, maar ik moet de plek even opzoeken. psychologen, psychiaters en therapeuten zijn duivels en vijanden van de Islam waar onze broeders en zusters ver vandaan moeten blijven, ook al noemen ze zichzelf soms moslim dat maakt niks uit. Alleen Quran en Soennah helpen. De Profeet sallalaho alaihi wasallam en de sahabah lieten zich ook alleen op die manier genezen als er iets was.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 05:02

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

ik zal opzoeken wat de bewijzen zijn inshallah.

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

ik ken de quranvers, maar ik moet de plek even opzoeken. psychologen, psychiaters en therapeuten zijn duivels en vijanden van de Islam waar onze broeders en zusters ver vandaan moeten blijven, ook al noemen ze zichzelf soms moslim dat maakt niks uit. Alleen Quran en Soennah helpen. De Profeet sallalaho alaihi wasallam en de sahabah lieten zich ook alleen op die manier genezen als er iets was.

 

Er zijn genoeg Islaam psychologen die handelen volgens de Koran en de Sounnah, dus waarom zouden zij verkeerd bezig zijn?

 

Ik vind het overigens wel ernstig dat je moslims duivels noemt. Maar goed, gayr InchaAllaah�

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 06:15

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

wa alaykum salaam

ik zal opzoeken wat de bewijzen zijn inshallah. ik ken de quranvers, maar ik moet de plek even opzoeken. psychologen, psychiaters en therapeuten zijn duivels en vijanden van de Islam waar onze broeders en zusters ver vandaan moeten blijven, ook al noemen ze zichzelf soms moslim dat maakt niks uit. Alleen Quran en Soennah helpen. De Profeet sallalaho alaihi wasallam en de sahabah lieten zich ook alleen op die manier genezen als er iets was.

Jiyuu Ik denk dat je hier jezelf voorbij aan het schieten bent.

Hoe de profeet zichzelf probeerde te genezen of zijn familie is toch niet echt relevant of wel????

dat was 1500 jaar geleden.

Je wilt hier toch niet komen beweren dat de\Hadith ietsmeer dan volslagen onzin biedt wat betreft ziektes en genees methoden??

Of geloof je werkelijkat zwarte kummel elke ziekte genezen kan? Neen dan zal Mohamed het wel gelogen hebben.

geloof jij echt dat een vlieg elk tegenmiddel mt zich draagt in een vleugel voor de besmettingen die dievlieg veroorzaakt?

neen toch Niet echt he.

Moet ik nog meer comlete kwatspraat van de Hadith tonen?

En wat Psychiatrie en Psychologie betreft daar wist de profeet niks van. Dat is een wetenschap die zich pas later ontwikkelden.

 

 

 

 

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 06:24
Voor een beenbreuk of een gebroken nek moet je nog steeds naar een dokter (liefst Moslim natuurlijk), daar hebben we het niet over. Het gaat hier om geestelijke en emotionele problemen bij mensen.

Ik ken de Quranverzen hierover uit het hoofd, maar moet het nog even opzoeken en vinden in de Quran, zodat ik mijn broeders en vooral zusters duidelijk kan maken wat het gevaar is van deze duivels (psychiaters etc.). Nog even geduld aub. Ik kom erop terug inshallah
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 06:45
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Ten eerste dien je altijd je vertrouwen op Allah te stellen inshaAllah daardoor zullen je psygische problemen minder worden en kunnen zelfs verdwijnen inshaAllah,

Ook moet je zoveel mogelijk zelf doeas gaan doen en hulp zoeken door middel van geduld en gebed:

En vraagt om hulp door middel van geduld en de salaah. En zeker, dat is zwaar, behalve voor degenen die nederig zijn (degenen met khoesjoe).(Soerah al-Baqarah: 45)

Als je wat geweld hebt meegemaakt en je niet de zorg hulp enz gekregen hebt die je als mens zijnde zou moeten krijgen dan kan het zijn dat je bepaalde soort(en) psygische ziektes kan hebben opgelopen,dat kan te maken hebben met je imaan maar we weten allemaal dat we worden gevormd door onze ouders door de opvoeding en als iemand jarenlang schade heeft opgelopen dmv geweld bv dan kan iemand emotioneel ontwricht zijn en minder goed met zaken omgaan dan anderen die een goede opvoeding goede juegd een goed huwelijk enz hebben gehad,dat verschil kan je gaan ontkennen en tuurlijk tzijn allemaal beproevingen maar het is wel de jeugd vaak die jou vormd tot wat je nu bent,en mensen met een goede jeugd kunnen weer hun kinderen beter opvoeden dan iemand met een beschadigde jeugd dat zijn allemaal feiten,

De koefaar heeft inderdaad allemaal benamingen gevonden voor veel psygische problemen bv schizofrenie, borderline, burn out enz,

Maar als je kijkt er zijn ook benamingen voor lichamelijke ziektes die wij moslims ook gebruiken zoals kanker hart en vaat ziekten enz enz.

Ik zou hier niet durven zeggen dat het bezoeken van een psygoloog of maatschappelijk werker haram is(wel als ze jou beoordeeld en veroordeeld op het geloof of je van het geloof probeerd af te houden of als een man met een vrouw praat)

huwelijksbemiddeling kan beter via familieleden:

soerah An-Nisa

35. En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidsrechter van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal Allah deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alkennend.

ook zijn sommige ziektes weer genetichs bepaald en erfelijk bepaald,geestelijke en lichamelijke ziektes,

Zelfs de Profeet saws heeft gepraat over de problemen in die tijd en nog steeds worden vele ahadiths door ons gelezen en kunnen we leren dus in hoever is iets roddel?als jij een kwaal hebt bezoek je een dokter als geestelijk niet helemaal in orde bent dan bezoek je een psygoloog(daarnaast moet men natuurlijk wel blijven bidden en vertrouwen op Allah)maar dmv een psygoloog kan hij/zij erachter komen en inzicht krijgen en hulp krijgen hoe men handelen kan in bepaalde situaties,dus bv leren hoe om te gaan met je emoties oplossingen zoeken enz,

Ik zou wel graag dan bewijs willen zien waarom het haram is,

Wa Aleykoum Salaam

Nou ik denk dat een autistisch persoon met een multi- persoonlijkheid stoornis zeker matig moet zijn in geloof. Daar\komt niks goeds van anders.

Is het nu zo moelijk om te begrijpen dat mensen met beperkingen niet hetzelfde in het leven kunnen staan al mensen zonder die beperkingen?

Kan een mens met een been en kapotte longen een marathon lopen?

Net zomin kunen mensen met een emotioele of een geestelijke beperking bepaalde dingen doen.

Niet altijd is er een oplossing maar de beste weg is die mensen te leren met die beperkingen om te gaan.

Met religie of vroomheid heeft dit allemaal niks te maken.

En elke oplossing of verklaring die de meeste religies aan dit soort van problemen hebben weten voor te stellen is echt een complete mis voorstelling van wat zich voor doet. God behoede die mensen voor het middeleeuwse wanbegrip van die ziektes.

 

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 07:02

Hey,

 

Hoe de profeet zichzelf probeerde te genezen of zijn familie is toch niet echt relevant of wel????

 

Dit is zeker wel relevant. Voor jou misschien niet, maar voor de moslims zou dit wel het geval moeten zijn.

 

En wat Psychiatrie en Psychologie betreft daar wist de profeet niks van. Dat is een wetenschap die zich pas later ontwikkelden.

 

Die termen werden toen niet gebruikt, maar de kennis was er wel. Die wetenschap was er al v��r de Profeet Mohammed �Vrede Zij Met Hem-. Psychologie is geen moderne wetenschap. Er bestaat ook nog zoiets als Islamitische psychologie.

 

Groeten,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 08:35
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Hey,

 

Hoe de profeet zichzelf probeerde te genezen of zijn familie is toch niet echt relevant of wel????

 

Dit is zeker wel relevant. Voor jou misschien niet, maar voor de moslims zou dit wel het geval moeten zijn.

 

Mohamed was toch maar een mens van zijn tijd is het niet?

Waarom zou je hem nu een soort van Goddelijke kennis willen toedichten op elk gebied? De koran schept hier geen enkele aanleiding voor En met de hadith moet je op zijn zachts gezegd voorzichtig zijn want het zou eens kunnen zijn dat wanneer die genen die indertijd de overleveringen probeerde te oordelen hn conclusies anders hadden getrokken wanneer ze begiftigd waren met de kennis va heden ten dagen.

 

 

 

 

 

En wat Psychiatrie en Psychologie betreft daar wist de profeet niks van. Dat is een wetenschap die zich pas later ontwikkelden.

 

Die termen werden toen niet gebruikt, maar de kennis was er wel. Die wetenschap was er al v��r de Profeet Mohammed �Vrede Zij Met Hem-. Psychologie is geen moderne wetenschap. Er bestaat ook nog zoiets als Islamitische psychologie.

 

Ten alle tijden heeft men de psyche proberen te verklaren. Datis waar. Maar dat maakt het nog niet tot psychologie. En een beetje meer wetenschappelijker, ;-) met Psychiatrie hebben die zaken al helemaal niks mee van doen.

Men had in vroegere tijden gewoon niet genoeg handvaten om dit soort van kennis te ontwikkelen.

 

Ik zal een klein voorbeeldje geven. als illustratie ;-)

Er is geen enkele handleiding uit het verleden die inzicht geven kan in de chemische constructie achter bv een bepaalde drift, Noch over afwijkingen binnen hersenstructuren en de mogelijke oorzaken hiervan.

Met Satan , duivelen en dergelijken heeft dit allemaal heel weing van doen. 

 

 

 

 

 

 

Groeten,

 

Marocaantje

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2007 om 09:55

Salaam Aleykoum,

Mij is wel bekend dat moslims niet aan rechtszaken  mogen deelnemen omdat wij de islamitische shariah hebben,maar daar had een imaam zelfs een antwoord op dat als je hier in nederland woond(waar geen shariah is)dan mocht je er wel gebruik van maken(noodgeval of al je uitgenodigd word voor een zitting moet je jezelf toch kunnen verdedigen)daar zijn bv ook koraanverzen en ahadiths over.

Verder kan men natuurlijk wel beter na iemand gaan die roeqyah kan,maar wel in het hoofd houden dat Allah de Genezer is,en niet degene die roeqyah uitoefend anders pleeg je shirk omdat we altijd ons vertrouwen in Allah dienen te stellen 

(ook hier word voor gewaarschuwd omdat er ook mensen rondlopen die beweren roeqyah te kunnen en zeggen het juist uit te oefenen maar ze zijn alleen maar geldschieters dus het is overal oppassen tegenwoordig)

Ik zie graag de bewijzen tegemoet inshaAllah

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2007 om 03:43

As-salamu alaykum warahmatullahi wabarakatoh

 

In eerste instantie geplaatst door moslima82

(ook hier word voor gewaarschuwd omdat er ook mensen rondlopen die beweren roeqyah te kunnen en zeggen het juist uit te oefenen maar ze zijn alleen maar geldschieters dus het is overal oppassen tegenwoordig)

 

Voor degene die met z�n religieuze kennis slechts uit is op het verkrijgen van rijkdom, zijn straf is al bepaald en ook gezien door onze Profeet (sallalaho alaihi wasallam) tijdens al isra wal miraj reis naar Jeruzalem en de Hemelen. In Jahanam wacht dit soort mensen de straf die ze verdienen.

 

Over het bezoeken van psychiaters, therapeuten en meer van die duivels kan ik heel kort zijn.

 

Allah zegt in de Quran:

 

inna salataka sakanun (Q 9:103) en

 

Waista�eenoo bissabri wassalati (Q 2:45)

 

De Salaah is dus een bron van kalmte voor ons hart en ziel. En we moeten hulp zoeken in geduld en salaah.

 

Zodra er weer eens een jood aan tovenarij deed bij de Profeet of een van zijn metgezellen, dan zocht de Profeet genezing in de Salaah (gebed). Volgens de overleveringen van de Sahabah zocht hij (sallalaho alaihi wasallam) altijd zijn bescherming en genezing in de Salaah.

 

Een moslim is verplicht zich tot Allah te richten in gebed bij dit soort zaken en niet dat hij zijn hoop op een kafir psycholoog of therapeut zet die denkt alles beter te weten en maar weer eens antidepressiva en slaappilletjes voorschrijft.

 

Sommige verzen in de Quran zijn niet voor niets geopenbaard. Ze dienen tegen allerlei soorten kwaad. De Surahs en verzen van al-Falaq, An-Nas, al-Ikhlas, al-Baqarah, TaHa, Ali Imran etc. zijn er voorbeelden van. Wie de seerah kent, weet dat dit geen sprookjes zijn, maar levensbedreigende situaties die dankzij de juiste toepassing van Soennah zijn verholpen.

 

Hoeveel behandelingen je ook gaat krijgen van therapeuten, psychologen, psychiaters enz., het zal allemaal niets helpen. In bepaalde gevallen kan een gewone arts je nog wel helpen, want soms ligt het aan een hersenaandoening. Maar geld uitgeven aan psychiaters enz. is weggegooid geld. Hun werk helpt niet zolang ze niet Allah�s manier en de Soennah volgen. In Quran en Soennah ligt de genezing, nergens anders.

 

Een belofte van Shaitan was dat hij huwelijken zou dwarsbomen en stukmaken. Een gezinstherapeut gaat je dan echt niet kunnen helpen. Maar door beiden aan je relatie met Allah te werken door in gebed te gaan, kun je er wel uitkomen.

 

Kalla la tuti�hu wasjud waqtarib (Q96;19)

 

Allah zegt hier om niet te luisteren naar hen die denken alles beter te weten dan Allah, maar om je te buigen tot Allah om dicht bij HEM (Ta�ala) te zijn.

 

Praktiserende en gelovige moslims hebben dus geen psychiaters en pillen nodig. Is je relatie met je partner niet goed, dan komt het omdat je relatie met Allah niet goed is.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2007 om 06:21

As-salamu alaykum warahmatullahi wabarakatoh

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

inna salataka sakanun (Q 9:103) en

 

Waista�eenoo bissabri wassalati (Q 2:45)

 

De Salaah is dus een bron van kalmte voor ons hart en ziel. En we moeten hulp zoeken in geduld en salaah.

 

Dit is voor mij nog steeds geen bewijs dat het niet toegestaan zou zijn om eventuele hulp te gaan zoeken bij psychiaters en/of psychologen.

 

Zodra er weer eens een jood aan tovenarij deed bij de Profeet of een van zijn metgezellen, dan zocht de Profeet genezing in de Salaah (gebed). Volgens de overleveringen van de Sahabah zocht hij (sallalaho alaihi wasallam) altijd zijn bescherming en genezing in de Salaah.

 

Psychiaters en psychologen hebben niets te maken met tovenarij, dus dit lijkt mij hier niet van toepassing.

 

Een moslim is verplicht zich tot Allah te richten in gebed bij dit soort zaken en niet dat hij zijn hoop op een kafir psycholoog of therapeut zet die denkt alles beter te weten en maar weer eens antidepressiva en slaappilletjes voorschrijft.

 

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat een moslim verplicht is zich tot Allaah �soebhana wa ta3ala- te richten d.m.v. gebed. Dit neemt overigens niet weg dat je moet afwachten als er wat is en denken dat alles vanzelf goed komt.


Verder zeg je dus dat je niet je hoop zou moeten vestigen op een kafir psycholooog of therapeut. Zou het dan wel mogen volgens jou als het gaat om een moslim?

 

Hoeveel behandelingen je ook gaat krijgen van therapeuten, psychologen, psychiaters enz., het zal allemaal niets helpen. In bepaalde gevallen kan een gewone arts je nog wel helpen, want soms ligt het aan een hersenaandoening. Maar geld uitgeven aan psychiaters enz. is weggegooid geld. Hun werk helpt niet zolang ze niet Allah�s manier en de Soennah volgen. In Quran en Soennah ligt de genezing, nergens anders.

 

Bij de 1 zou het kunnen helpen en bij de ander misschien niet. Dat is alles. Dit is namelijk ook het geval bij �normale�  artsen. Dus sommige mensen kunnen hierdoor wel degelijk geholpen worden. Overigens (nogmaals) zijn er ook Islamitische psychologen, die handelen volgens de Koran en de Sounnah. Deze doen dus niets fout.

 

Een belofte van Shaitan was dat hij huwelijken zou dwarsbomen en stukmaken. Een gezinstherapeut gaat je dan echt niet kunnen helpen. Maar door beiden aan je relatie met Allah te werken door in gebed te gaan, kun je er wel uitkomen.

 

Alle kleine beetjes kunnen helpen. Als een gespecialiseerde jou kan helpen wat de oorzaken van de problemen zijn en wat je kunt doen om deze op te lossen, dan is het erg handig en kan dat erg helpen.

 

Kalla la tuti�hu wasjud waqtarib (Q96;19)

 

Allah zegt hier om niet te luisteren naar hen die denken alles beter te weten dan Allah, maar om je te buigen tot Allah om dicht bij HEM (Ta�ala) te zijn.

 

Dit gaat over de mensen die de waarheid verloochenen en zich afwenden.

 

Praktiserende en gelovige moslims hebben dus geen psychiaters en pillen nodig. Is je relatie met je partner niet goed, dan komt het omdat je relatie met Allah niet goed is.

 

Hier ben ik het helemaal niet eens. Of je relatie met je partner goed of niet goed is, heeft naar mijn mening niets te maken met de relatie die jij hebt met Allaah �soebhana wa ta3ala-. Een persoon kan dan nog wel zo�n vrome moslim zijn, maar als het niet klikt met zijn partner dan is er niets aan te doen. Dit heeft verder niets te maken met de aanbidding van Allaah �soebhana wa ta3ala- die jij verricht.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!! 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2007 om 09:12
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

As-salamu alaykum warahmatullahi wabarakatoh

 

Wa Aleykoum Salaam Waragmatoela Wabarakatoe,

 

In eerste instantie geplaatst door moslima82

(ook hier word voor gewaarschuwd omdat er ook mensen rondlopen die beweren roeqyah te kunnen en zeggen het juist uit te oefenen maar ze zijn alleen maar geldschieters dus het is overal oppassen tegenwoordig)

 

 

Over het bezoeken van psychiaters, therapeuten en meer van die duivels kan ik heel kort zijn.

 

Allah zegt in de Quran:

 

inna salataka sakanun (Q 9:103) en

 

Waista�eenoo bissabri wassalati (Q 2:45)

 

De Salaah is dus een bron van kalmte voor ons hart en ziel. En we moeten hulp zoeken in geduld en salaah.

 

Die ayah of soort gelijke ayah haalde ik ook aan als je mijn vorige posts goed gelezen had:

 

Zodra er weer eens een jood aan tovenarij deed bij de Profeet of een van zijn metgezellen, dan zocht de Profeet genezing in de Salaah (gebed). Volgens de overleveringen van de Sahabah zocht hij (sallalaho alaihi wasallam) altijd zijn bescherming en genezing in de Salaah.

 

Een moslim is verplicht zich tot Allah te richten in gebed bij dit soort zaken en niet dat hij zijn hoop op een kafir psycholoog of therapeut zet die denkt alles beter te weten en maar weer eens antidepressiva en slaappilletjes voorschrijft.

 

Er is wel iets meer als slaappilletjes en antidepressivia,zo kwam ik laatst in aanraking met een zuster via http://groups.msn.com/zegneetegengeweld die vertelde dat als ze haar borderline op voeld komen dat ze dan rustiger word als ze voor die tijd haar medcijnen nam,neemt ze ze niet dan kan ze behoorlijk gaan flippen gevaarlijk(lastig) voor haar en voor haar omgeving,het eerste als zusters bij mij komen is mijn vraag ook en mijn advies om een goede contact met Allah(swt)te hebben dmv gebed doeas koraan lezen ook de soerahs die jij aanhaalde en dit soort leerzame stukken:

http://islam.punt.nl/?id=350386&r=1

en uit eigen ervaring weet ik dat er veel kracht is in bovenstaande soerahs en dat je daardoor minder bang bent minder vatbaar voor djinns enz, ik zelf ben overigends ook geen voorstander van medicijnen,dus dat valt vaak snel te ontraden(behalve in ernstige situaties waarbij iemand een gevaar voor zichzelf of voor anderen is(te lang een zwak imaan) 

Een beetje psygologische inzicht is tegenwoordig belangrijk om andere mensen te kunnen helpen,van beide kanten het geloof plus de wetenschap de gevolgen van bepaalde gewelddadigheden bv zijn allemaal zaken die je een beetje nodig hebt om te kunnen kijken hoe iemand er nu voor staat met zijn emoties enz.

 

Sommige verzen in de Quran zijn niet voor niets geopenbaard. Ze dienen tegen allerlei soorten kwaad. De Surahs en verzen van al-Falaq, An-Nas, al-Ikhlas, al-Baqarah, TaHa, Ali Imran etc. zijn er voorbeelden van. Wie de seerah kent, weet dat dit geen sprookjes zijn, maar levensbedreigende situaties die dankzij de juiste toepassing van Soennah zijn verholpen.

 

Hoeveel behandelingen je ook gaat krijgen van therapeuten, psychologen, psychiaters enz., het zal allemaal niets helpen. In bepaalde gevallen kan een gewone arts je nog wel helpen, want soms ligt het aan een hersenaandoening. Maar geld uitgeven aan psychiaters enz. is weggegooid geld. Hun werk helpt niet zolang ze niet Allah�s manier en de Soennah volgen. In Quran en Soennah ligt de genezing, nergens anders.

 

Tegenwoordig word alles vergoed dus je gooid geen geld weg tenzij je niet verzekerd bent(sterker nog we betalen ons bont en blaauw aan verzekeringen per maand maar maken weinig gebruik van dokters enz),Dat soort mensen zijn inderdaad meer om na je te luisteren en je tips te geven hoe te handelen in bepaalde situaties hoe je voorkomen kan dat je emoties de pan uit vliegen af en toe zitten er dus goede bruikbare tips bij,ook zijn er groepen waar mensen samen kunnen komen die leven met iemand die een psygische aandoening heeft(omdat het voor anderen wat moeilijker is om daar mee te leven)dit alles komt vaak voort uit slechte moeilijke opvoeding  jeugd/ traumas,(ook praktiserende moslims kunnen ernstige traumas oplopen door bv sexueel geweld of mishandeling of andere dingen en moslims zeggen natuurlijk alles is een beproeving en houden het daarbij en houden zichzelf overeind dmv koraan en de soenna,en sommigen raken inderdaad in een soort depressie en hun imaan verzwakt en raken de weg kwijt en Allah(swt) kwijt,Moge Allah ons hier voor behoeden amin.maar er zijn ook nog genoeg moslims die door blijven gaan met hun leven en zich overeind dmv koraan en de soenna en inderdaad zo langzaam genezen elhamdulilah.

 

 

 

Een belofte van Shaitan was dat hij huwelijken zou dwarsbomen en stukmaken. Een gezinstherapeut gaat je dan echt niet kunnen helpen. Maar door beiden aan je relatie met Allah te werken door in gebed te gaan, kun je er wel uitkomen.

 

Veel mensen willen geen relatie therapeut en ook zijn er helaas veel moslims die niet praktiseren terwijl hun man/vrouw wel praktiseren waardoor het ook gigantisch kan botsen en het in ernstige gevallen uitloopt op een scheiding,omdat de ene de rechte weg volgt en de andere niet.

En ik gaf al eerder aan dat beiden dan een familielid dienen aan te stellen in geval er een breuk zou ontstaan,

 

Kalla la tuti�hu wasjud waqtarib (Q96;19)

 

Allah zegt hier om niet te luisteren naar hen die denken alles beter te weten dan Allah, maar om je te buigen tot Allah om dicht bij HEM (Ta�ala) te zijn.

 

Praktiserende en gelovige moslims hebben dus geen psychiaters en pillen nodig. Is je relatie met je partner niet goed, dan komt het omdat je relatie met Allah niet goed is.

23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

De Profeet Ibrahim zei zelf tegen zijn zoon Ismail verander je drempel hiermee zijn vrouw bedoelend.

Dus als je relatie met je partner niet goed is kan dat vaak veel zeggen over zijn of haar relatie met Allah en niet alleen jou relatie met Allah immers Allah heeft soms iets beters voor jou bestemd elhamdullilah.

Waarom bestaat anders het istikariah gebed bv?het gebed om leiding?hoeveel broeders en zusters hebben dromen gekregen of waarschuwingen om juist het harame (sommigen brengen echt haram in huis)omdat juist in de steek te laten en verder te gaan,ook is daar inderdaad een goede relatie met Allah swt voor nodig en Allah maakt je dan zeker duidelijk of je wel of niet scheiden moet enz,en Als je iets opgeeft omwille van Allah zal Hij je iets beters ervoor terug geven elhamdullilah zo ook dus als je een haram persoon verlaat.

Moge Allah ons leiden op het rechte pad amin

Wa Aleykoum Salaam Waragmatoela Wabarakatoe,

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2007 om 09:48

Jullie hoeven niets van mij aan te nemen. Ik volg in deze mijn Profeet sallalaho alaihi wasallam, mijn sheikhs en mijn gezonde verstand.

 

Als jullie denken dat het allemaal niks uit maakt en zelfs nuttig kan zijn om sessies met psychiaters, therapeuten en meer van dat soort mensen bij te wonen en hun pilletjes te slikken, betekent dat in alle gevallen een sterk gebrek aan Iman bij een persoon. Het zijn niet alleen mijn woorden, maar ook de woorden van bekende geleerden die letterlijk dezelfde bewijzen hebben getoond, en van Sahabah die de handelingen van de Profeet (sallalaho alaihi wasalam) in dit soort situaties als geen ander kenden, en de allerlaatste woorden en goede raad van de Profeet op zijn sterfbed slaan jullie dan ook in de wind, en niet te vergeten de woorden van Allah in de Quran. Het gaat helemaal tegen de Soennah in en is een heel slecht teken voor de Oemmah.

 

Maakt niet uit als je een therapeut bezoekt om een relatie te redden of om van je nachtmerries af te komen of andere problemen. Allah zegt heel duidelijk in de Quran tegen de Profeet en de Gelovigen: in As-salaah is Sakan.

 

Van mij mogen jullie naar deze mensen blijven gaan voor �hulp�. Op Yaum alQiyama zullen jullie het samen met Allah Sobhanaho wata�ala maar moeten regelen. Ik zeg dit allemaal tegen mijn zusters en broeders om jullie te waarschuwen tegen deze vorm van ongeloof, zwakte en opstandigheid die de Moslims in het westen van de kufar hebben overgenomen.

 

Ik ga hier niet verder over in discussie, het is zo duidelijk als maar zijn kan.

 

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2007 om 10:25

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Ik ben het volledig met broeder Jiyuu eens. Waarom zou je therapeuten, psychiaters en dergelijke gaan bezoeken terwijl ALLAH Subhana Wa Ta'ala de Beste Helper is? En oooh ja..tegen de dru�de wil ik zeggen dat het het ooit persoonlijk heb meegemaakt dat toen ik ziek was er een vlieg in mijn drinken zat. Toen ik dat zag moest ik meteen aan de hadieth denken en dronk ik m'n drinken op en nog geen paar minuten later was ik weer helemaal beter. ALLAH o Akbar!!!

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2007 om 12:14
In eerste instantie geplaatst door Medoune

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,


Ik ben het volledig met broeder Jiyuu eens. Waarom zou je therapeuten, psychiaters en dergelijke gaan bezoeken terwijl ALLAH Subhana Wa Ta'ala de Beste Helper is? En oooh ja..tegen de dru�de wil ik zeggen dat het het ooit persoonlijk heb meegemaakt dat toen ik ziek was er een vlieg in mijn drinken zat. Toen ik dat zag moest ik meteen aan de hadieth denken en dronk ik m'n drinken op en nog geen paar minuten later was ik weer helemaal beter. ALLAH o Akbar!!!


Asalaam Aleikum.



Was het nog een bepaald soort van vlieg?
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2007 om 12:50

Salaam Aleykoum,

Ik zal bij nader inzien wat meer informatie proberen te verkrijgen,

DjazakAllah ghairan voor jullie aanvullingen,

Wa Aleykoum Salaam

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Annelies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Annelies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2007 om 11:28
Hoi Jiyuu,

"En je mag op dit punt generaliseren. Want als een moslim zich niet aan de regels in de Quran houdt, pleegt het kufr en zal die het op de Dag des Oordeels met Allah moeten afhandelen."

Allereerst zeer bedankt voor je reactie. De anderen trouwens ook bedankt . Ook vind ik het fijn dat ik mag generaliseren. Echter zie ik aan het verloop van de discussie dat het allemaal nog niet zo eenduidig ligt.

"Als jullie denken dat het allemaal niks uit maakt en zelfs nuttig kan zijn om sessies met psychiaters, therapeuten en meer van dat soort mensen bij te wonen en hun pilletjes te slikken, betekent dat in alle gevallen een sterk gebrek aan Iman bij een persoon."

Je hebt het hier over ALLE gevallen. Dat lijkt mij een joekel van een generalisering. Best wel veroordelend ook naar je moslimbroeders/zusters. Hoe kun jij nu over iemands Iman oordelen? Dat kan toch alleen God? En trouwens, mijn vraag had eigenlijk alleen betrekking op relatietherapie. Voor zover ik weet maken deze mensen geen gebruik van pillen maar van communicatietechnieken.


"Voor een beenbreuk of een gebroken nek moet je nog steeds naar een dokter (liefst Moslim natuurlijk), daar hebben we het niet over. Het gaat hier om geestelijke en emotionele problemen bij mensen."

Hier maak je een onderscheid tussen geestelijke en lichamelijke problemen. Naar mijn idee lopen die dingen vaak door elkaar. Lichaam en geest horen bij elkaar. Het is bijvoorbeeld bekend dat heel veel ziektes veroorzaakt worden door stress. Daarnaast hebben veel ogenschijnlijk geestelijke problemen een fysieke oorzaak. Bijvoorbeeld depressie kan veroorzaakt worden door een gebrek aan serotonineproductie in de hersenen. Dat is toch echt een lichamelijk gebrek, het heeft alleen een uitwerking op je geestelijk welzijn. Zou je volgens jou hiervoor dan wel naar een arts kunnen gaan? Of valt dit onder de voor jou verboden pilletjes en zalfjes?

Verder zal tegenwoordig elke goede huisarts doorvragen als je komt met klachten. Hij vraagt niet alleen waar je pijn hebt maar ook of het verder goed met je gaat. Of je geen problemen thuis hebt en dergelijke. Dit gaat aardig richting een psycholoog. Hopelijk levert dat voor jou geen problemen op met je geloof.


"Praktiserende en gelovige moslims hebben dus geen psychiaters en pillen nodig. Is je relatie met je partner niet goed, dan komt het omdat je relatie met Allah niet goed is."

Hier ben ik het aardig met je eens. Ik geloof ook dat als je relatie met God goed is dit een weerslag heeft op je huwelijk, je gezondheid en je houding naar anderen toe. Het lijkt me alleen niet dat je het om kan draaien. Dus dat als de relatie met je partner niet lekker loopt het komt omdat je in geloof te kort schiet. Hierin moet het van twee kanten komen. Dan kan jij nog zo hard bidden om wijsheid en leiding maar als je partner dat niet doet sta je er nog steeds alleen voor.

Vooruit nog een wetenschappelijk feitje om af te sluiten: Uit psychologisch onderzoek is gebleken dat geloof een positieve uitwerking heeft op mensen. Religieuze mensen schijnen gelukkiger te zijn en ervaren minder stress. Dat zal dan wel een effect hebben op hun hele welzijn .


Groeten,

Annelies

P.s Kan iemand mij vertellen wat doea is? Ik leer hier nog een hoop, hihi.....
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2007 om 13:26

Hey Annelies,

 

Je hebt het hier over ALLE gevallen. Dat lijkt mij een joekel van een generalisering. Best wel veroordelend ook naar je moslimbroeders/zusters. Hoe kun jij nu over iemands Iman oordelen? Dat kan toch alleen God?

 

Ik sluit me helemaal bij jou aan. Aan de hand van een bezoek aan de psychiater kun je nog niet zeggen dat die mensen een laag Imaan hebben. Helemaal niet als je die mensen niet persoonlijk kent en niet weet wat de beweegredenen hiervan zijn.

 

Voor zover ik weet maken deze mensen geen gebruik van pillen maar van communicatietechnieken.

 

 Inderdaad.

 

Hier maak je een onderscheid tussen geestelijke en lichamelijke problemen. Naar mijn idee lopen die dingen vaak door elkaar. Lichaam en geest horen bij elkaar. Het is bijvoorbeeld bekend dat heel veel ziektes veroorzaakt worden door stress. Daarnaast hebben veel ogenschijnlijk geestelijke problemen een fysieke oorzaak. Bijvoorbeeld depressie kan veroorzaakt worden door een gebrek aan serotonineproductie in de hersenen. Dat is toch echt een lichamelijk gebrek, het heeft alleen een uitwerking op je geestelijk welzijn. Zou je volgens jou hiervoor dan wel naar een arts kunnen gaan? Of valt dit onder de voor jou verboden pilletjes en zalfjes?

 

Als je ziek bent en je hebt (medische) hup nodig, dan ga je naar een arts. Daar zou geen twijfel over mogelijk moeten zijn.

 

Verder zal tegenwoordig elke goede huisarts doorvragen als je komt met klachten. Hij vraagt niet alleen waar je pijn hebt maar ook of het verder goed met je gaat. Of je geen problemen thuis hebt en dergelijke. Dit gaat aardig richting een psycholoog. Hopelijk levert dat voor jou geen problemen op met je geloof.

 

Zijn geloof is ook de mijne en ik kan je vertellen dat het geen enkel probleem is. Voor de bevestiging heb ik het nog na laten vragen aan een Islamoloog en die heeft ook alles uitgelegd wat betreft het begin van psychologie etc. (Ook in de Islaam.)

 

Dus dat als de relatie met je partner niet lekker loopt het komt omdat je in geloof te kort schiet. Hierin moet het van twee kanten komen. Dan kan jij nog zo hard bidden om wijsheid en leiding maar als je partner dat niet doet sta je er nog steeds alleen voor.

 

Hier sluit ik me volledig bij aan.

 

P.s Kan iemand mij vertellen wat doea is? Ik leer hier nog een hoop, hihi.....

 

Een doe�a is een smeekbede.

 

Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Annelies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Annelies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2007 om 13:56
Ha, dan weet ik dat ook weer. Dankjewel Marocaantje.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2007 om 15:07

Hoi Annelies,

 

Echter zie ik aan het verloop van de discussie dat het allemaal nog niet zo eenduidig ligt.

 

Vooruit nog een wetenschappelijk feitje om af te sluiten: Uit psychologisch onderzoek is gebleken dat geloof een positieve uitwerking heeft op mensen. Religieuze mensen schijnen gelukkiger te zijn en ervaren minder stress.

 

Dat zelfs de simpelste dingen tegenwoordig niet meer eenduidig lijken te zijn, komt door de Moslims van vandaag zelf. Moslims geloven bepaalde dingen pas als een doctor in een witte jas met de naam Piet Janssen iets zegt, en niet eens meer wanneer hun eigen Profeet 1400 jaar terug iets vertelt over stress, psychische aandoeningen en de genezing die alleen mogelijk is door Salaah/Dua.

Pas als er een modern medisch tijdschrift iets publiceert dat Salaah een genezend effect heeft op een mens, dan pas willen sommige moslim geloven wat al 14 eeuwen eerder is gezegd.

 

 

4 tbqYBsGsr& t7/ =tG39$# šcr3s?ur <t7/ 4 $yJs !#ty_ `tB @yt š9s N6YB žw) z o4quŠys9$# $uR9$# ( tPqtur pyJuŠ)9$# tbrŠt #n<) dxr& >#xy9$# 3 $tBur !$# @@t/ $Jt tbq=yJs?   

(Then do You believe In a part of the Scripture and reject the rest? Then what is the Recompense of those who do so among you, except disgrace In the life of This world, and on the Day of Resurrection they shall be consigned to the Most grievous torment. and All�h is not unaware of what You do. Q 2:85)

 

Ze nemen sommige dingen wel aan, en andere niet. Dit is het grootste probleem van de meeste Moslims vandaag en hun moslimleiders.

 

Je hebt het hier over ALLE gevallen. Dat lijkt mij een joekel van een generalisering. Best wel veroordelend ook naar je moslimbroeders/zusters. Hoe kun jij nu over iemands Iman oordelen? Dat kan toch alleen God? En trouwens, mijn vraag had eigenlijk alleen betrekking op relatietherapie. Voor zover ik weet maken deze mensen geen gebruik van pillen maar van communicatietechnieken.

 

Ik kan alleen over mensen iets zeggen aan de hand van hun handelingen. Als ik een Moslim uit de deur van een kliniek van een psychiater zie komen lopen, betekent het nog niets. Maar als dezelfde persoon zegt dat het bezoeken van een psychiater een oplossing kan bieden voor zijn/haar probleem, dan zal ik die persoon wijzen op zijn/haar verkeerde denkwijze. En dat die denkwijze in strijd is met Quran en Soennah. Als ik daarmee honderdduizend andere moslims �beledig�, so what!? Ik vrees Allah alleen en niet die honderdduizend moslims.

 

Hier maak je een onderscheid tussen geestelijke en lichamelijke problemen. Naar mijn idee lopen die dingen vaak door elkaar. Lichaam en geest horen bij elkaar.

 

Je zegt zelf dat je het alleen over relatietherapie hebt. Laten we het dan daarbij houden. Op je voorbeeld en je vraag of ik geen problemen krijg met mijn religie, zal ik niet nog een keer antwoorden. Als je mijn eerdere post goed leest, dan weet je wat mijn antwoord erop is.

 

Sorry als ik wat rauw overkom. Ik moet zo schrijven, omdat er tientallen van mijn broeders en zusters in deze topic meelezen. En zij verdienen de waarheid te horen. Onze Profeet gaf duidelijke richtlijnen voor de genezing van psychische kwesties, ook zijn er vele Koranverzen speciaal geopenbaard in die gevallen. De Moslims van vandaag worden bewust "dom" gehouden door leugenachtige "geleerden". Ik reis veel en weet toevallig dat er op dit moment Europese en Amerikaanse artsen in alle hoeken en gaten van Arabische landen actief zijn om bij te leren over de genezing van kwalen (lichamelijk en geestelijk) die de Profeet hanteerde. Moslims in Europa denken helaas dat de Islamitische verhalen van vroeger sprookjes zijn. En als ik onzin hoor en weet dat veel van mijn broeders en zusters een verkeerd pad kunnen inslaan, dan probeer ik hen te beschermen. Degenen onder hen die een andere visie hebben, zullen het nogmaals, met Allah op de Dag van de Verrekening regelen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2007 om 10:54

Assalamu alaykum Marocaantje,

 

1. Als die relatietherapeuten zo goed zijn als jullie zeggen dat ze zijn, dan heb ik een vraagje.

 

De superrijke Hollywood sterren scheiden aan de lopende band, ondanks hun miljoenen op de bank. Ze kunnen met hun rijkdom makkelijk de hulp inroepen van de beste huwelijkstherapeuten die er in de wereld rondlopen. Neem Dr.Phil bijvoorbeeld, als hij zo goed is, waarom schakelen ze niet een stuk of tien van dat kaliber therapeuten in? Geld zat. Toch scheiden ze aan de lopende band en eindigen de meeste van hun huwelijken (70%) in een drama. Hoe kan dit? Ik zeg je, al heeft iemand als Dr. Phil 50 afgeronde studies in zijn zak, toch kan hij niets voor elkaar krijgen. De mens komt voort uit een druppel sperma en toch is hij arrogant en denkt dat hij alles kan.

 

2. Je bent naar een Islamoloog gegaan met je vraag.

 

Ga naar 10 verschillende moskee�n, en je krijgt minstens ook 10 verschillende meningen te horen. Valse geleerden zijn de oorzaak van de situatie van de Oemmah van vandaag.

 

Probleem is dat iedereen zijn eigen versie van de Islam kan maken en niemand die iets kan en mag doen. Als morgen een geleerde in een of andere moskee begint te prediken dat het Isha gebed voortaan niet meer uit 4, maar wel uit 3 raka�at gaat bestaan, dan kunnen we die persoon niets maken, want het is hier een land van �vrijheid van meningsuiting� en een democratie. In een staat met een Khalief aan het hoofd, zou deze man z�n hoofd eraf gehakt worden. Zo ook de islamoloog die jou geadviseerd heeft.

 

Helaas hebben we op dit moment geen Khalief. De reden is dat we met zijn allen te weinig Imaan in onze harten hebben. Moeder der Gelovigen Aa'isha had in haar eentje meer Imaan dan wij met zijn allen samen in Nederland.

 

Een succesvolle moslimrelatie kent 8 pilaren zoals de Islam 5 pilaren kent en de pilaren van Imaan 6 zijn. Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat haast niemand die pilaren kent. Als we daarmee eens zouden beginnen?...

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 07:35

Assalamu alaykum Marocaantje,

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Jiyuu,

 

1. Als die relatietherapeuten zo goed zijn als jullie zeggen dat ze zijn, dan heb ik een vraagje.

 

De superrijke Hollywood sterren scheiden aan de lopende band, ondanks hun miljoenen op de bank. Ze kunnen met hun rijkdom makkelijk de hulp inroepen van de beste huwelijkstherapeuten die er in de wereld rondlopen. Neem Dr.Phil bijvoorbeeld, als hij zo goed is, waarom schakelen ze niet een stuk of tien van dat kaliber therapeuten in? Geld zat. Toch scheiden ze aan de lopende band en eindigen de meeste van hun huwelijken (70%) in een drama. Hoe kan dit? Ik zeg je, al heeft iemand als Dr. Phil 50 afgeronde studies in zijn zak, toch kan hij niets voor elkaar krijgen. De mens komt voort uit een druppel sperma en toch is hij arrogant en denkt dat hij alles kan.

 

  Relatietherapeuten kunnen alleen maar helpen �daar waar het nog kan-. Ik zeg niet dat zij per definitie een huwelijk kunnen redden. Helemaal niet. (Overigens heb ik in mijn eerdere reactie gezegd dat ik het nu niet specifiek heb over relatietherapie, mediation etc.) Maar goed, dat even terzijde. Ik geloof dat een therapeut je bij bepaalde dingen kunt helpen. Natuurlijk vind ik wel dat je moet proberen om er met z�n 2en uit te komen. Sommige problemen in een huwelijk liggen veel dieper dan men denkt. Iets waar je zelf misschien niet eens aan zou denken. Dingen die bijvoorbeeld in het verleden een rol hebben gespeeld en noem maar op. Een therapeut zou je kunnen helpen door na te gaan wat de oorzaken van de problemen zijn, en als je die problemen weet, kun je er samen (jij en je vrouw) een oplossing voor bedenken. Een therapeut vind ik dus niet noodzakelijk. Alleen vind ik wel dat het dus in sommige gevallen goed kan zijn voor beide partners.

 

Verder spelen natuurlijk ook andere factoren een rol bij een huwelijk. Om welke redenen 2 personen uit elkaar willen gaan etc.etc.

 

2. Je bent naar een Islamoloog gegaan met je vraag.

 

Ga naar 10 verschillende moskee�n, en je krijgt minstens ook 10 verschillende meningen te horen. Valse geleerden zijn de oorzaak van de situatie van de Oemmah van vandaag

 

Daar ben ik me van bewust.

 

Probleem is dat iedereen zijn eigen versie van de Islam kan maken en niemand die iets kan en mag doen. Als morgen een geleerde in een of andere moskee begint te prediken dat het Isha gebed voortaan niet meer uit 4, maar wel uit 3 raka�at gaat bestaan, dan kunnen we die persoon niets maken, want het is hier een land van �vrijheid van meningsuiting� en een democratie.
   

 

Je hebt inderdaad gelijk. Iedereen kan zijn eigen mening (al dan niet correct) verkondigen en niets dat er aan gedaan kan worden. Dat is iets wat we uiteindelijk moeten accepteren, maar ertegenin aan met bewijzen kan en mag altijd natuurlijk. Is juist goed ook.

 

In een staat met een Khalief aan het hoofd, zou deze man z�n hoofd eraf gehakt worden. Zo ook de islamoloog die jou geadviseerd heeft.

 

Hmm� dus om een �verkeerd� advies moet een moslim onthoofd worden? Ook al is dit niet eens opzettelijk gedaan? Dus mocht ik onbedoeld een verkeerd advies aan mijn medemoslims dan moet ik worden onthoofd? (In een staat met een Khalief aan het hoofd.)

 

De reden is dat we met zijn allen te weinig Imaan in onze harten hebben. Moeder der Gelovigen Aa'isha had in haar eentje meer Imaan dan wij met zijn allen samen in Nederland.

 

Mee eens.

 

Een succesvolle moslimrelatie kent 8 pilaren zoals de Islam 5 pilaren kent en de pilaren van Imaan 6 zijn. Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat haast niemand die pilaren kent. Als we daarmee eens zouden beginnen?...

 

Waar denk jij dat het aan ligt als 2 personen uit elkaar gaan? Ondanks dat ze beiden nog van elkaar houden�?

 

Ik weet zo gauw niet wat je bedoelt met de 8 pilaren van een (succesvolle) moslimrelatie. Misschien dat je ze hier kunt plaatsen voor mij? Please

 

Ik zie je reactie graag tegemoet InchaAllaah.

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:03

Assalamu alaikum,

 

 

Hmm� dus om een �verkeerd� advies moet een moslim onthoofd worden? Ook al is dit niet eens opzettelijk gedaan? Dus mocht ik onbedoeld een verkeerd advies aan mijn medemoslims dan moet ik worden onthoofd? (In een staat met een Khalief aan het hoofd.)

 

Ik ken jongens die nu ook best de kop van sommigen willen laten rollen, wel of geen Islamitische staat. Wie liegt over Allah en zijn Profeet, moet de gevolgen maar nemen, zo denken zij.

Als we in een Islamitische staat zijn en er is een "islamoloog" die leugens verspreid, dan wordt er allereerst een echte geleerde naar hem gebracht die hem dan de bewijzen geeft. Weigert de �islamoloog� dan nog steeds de bewijzen en woorden van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) aan te nemen en blijft hij ondanks de bewijzen nog steeds volhouden dat je beter naar psychologen kan gaan en pilletjes moet slikken ipv de Islamitische oplossing, dan wordt ter plekke zijn kop afgehakt. Simpel. Geen geintjes en woordspelletjes worden er getolereerd. De profeet (sallalaho alaihi wasallam) was geen leugenaar, vriend en vijand wisten dat.

 

Waar denk jij dat het aan ligt als 2 personen uit elkaar gaan? Ondanks dat ze beiden nog van elkaar houden�?

 

Tegenwoordig een gebrek aan Taqwa. Dat is helaas zo. Door niet goed, niet op tijd of helemaal niet te bidden, gaat er een hoop mis. Wij moslims hebben de voorbije 70 jaar hierdoor heel erg veel verloren.

 

Ik weet zo gauw niet wat je bedoelt met de 8 pilaren van een (succesvolle) moslimrelatie. Misschien dat je ze hier kunt plaatsen voor mij? Please

 

Een gebouw heeft een stevig fundament nodig. Zo niet, stort het in. De islam kent 5 zuilen zoals je weet. Net zo is het in een relatie van twee Moslims, die kent ook pilaren waar alles op rust. Is de basis van de relatie niet goed, stort het ook in elkaar. Heel simpel en je hebt er geen psycholoog voor nodig om je uit te komen leggen dat je huis geen steunbalken heeft. In de Soennah is er genoeg wijsheid in huis om de oorzaken te herkennen. Het aantal echtscheidingen in alle landen waar Moslims wonen is nog altijd veeeele malen lager dan bij niet-moslims. Bekijk de statistieken maar.

 

De cijfers in het westen van echtscheidingen liegen er niet om. Het bewijst dat al die bezoeken en sessies niet helpen. Mensen die de deur plat lopen bij therapeuten, psychologen en meer van dat soort geldwolven, scheiden nog steeds tientallen malen vaker dan Moslims.

 

De pilaren voor een goede relatie kan ik zo op een rijtje zetten, maar dan wordt de helft weer verkeerd begrepen. Wij in deze tijd hebben wat meer uitleg nodig dan de Sahabah in hun tijd nodig hadden. Ik zal bij iedere pilaar van "de Liefde" een korte uitleg erbij zetten, inshallah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 14:19

Assalamu alaikum,

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe aghi Jiyuu,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik ken jongens die nu ook best de kop van sommigen willen laten rollen, wel of geen Islamitische staat. Wie liegt over Allah en zijn Profeet, moet de gevolgen maar nemen, zo denken zij.

Als we in een Islamitische staat zijn en er is een "islamoloog" die leugens verspreid, dan wordt er allereerst een echte geleerde naar hem gebracht die hem dan de bewijzen geeft. Weigert de �islamoloog� dan nog steeds de bewijzen en woorden van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) aan te nemen en blijft hij ondanks de bewijzen nog steeds volhouden dat je beter naar psychologen kan gaan en pilletjes moet slikken ipv de Islamitische oplossing, dan wordt ter plekke zijn kop afgehakt. Simpel. Geen geintjes en woordspelletjes worden er getolereerd. De profeet (sallalaho alaihi wasallam) was geen leugenaar, vriend en vijand wisten dat.

 

Als je het zo uitlegt (gedetailleerder) dan kan ik me daarin vinden. Als er inderdaad een leugen wordt verspreid (al dan niet opzettelijk) dan moet diegene zoals jij hierboven al hebt gezegd hierop worden aangesproken.

 

Tegenwoordig een gebrek aan Taqwa. Dat is helaas zo. Door niet goed, niet op tijd of helemaal niet te bidden, gaat er een hoop mis. Wij moslims hebben de voorbije 70 jaar hierdoor heel erg veel verloren.

 

Ja inderdaad. Als mensen wat meer aandacht voor elkaar zou hebben (alleen aan diegene die het nodig hebben en die daar recht op hebben) dan had dit ook misschien wat gescheeld. Wij hebben hierdoor inderdaad veel verloren. Gayr InchaAllaah.

 

Een gebouw heeft een stevig fundament nodig. Zo niet, stort het in. De islam kent 5 zuilen zoals je weet. Net zo is het in een relatie van twee Moslims, die kent ook pilaren waar alles op rust. Is de basis van de relatie niet goed, stort het ook in elkaar. Heel simpel en je hebt er geen psycholoog voor nodig om je uit te komen leggen dat je huis geen steunbalken heeft. In de Soennah is er genoeg wijsheid in huis om de oorzaken te herkennen. Het aantal echtscheidingen in alle landen waar Moslims wonen is nog altijd veeeele malen lager dan bij niet-moslims. Bekijk de statistieken maar.

 

Hier sluit ik me volledig bij aan. Natuurlijk moet de basis van een relatie goed zijn. Mocht er dan wat misgaan, dan heb je altijd die basis nog om op terug te vallen. Als de basis er al niet is, of misschien niet hetzelfde aan beiden kanten, dan gaat het heel moeilijk om alles nog compleet te houden. Uiteindelijk gaat het dan kapot� of gaat er 1 aan onder door.

 

De cijfers in het westen van echtscheidingen liegen er niet om. Het bewijst dat al die bezoeken en sessies niet helpen. Mensen die de deur plat lopen bij therapeuten, psychologen en meer van dat soort geldwolven, scheiden nog steeds tientallen malen vaker dan Moslims.

 

Hoe zit het dan met moslims? Die dit dus doen vanuit een oprechte intentie�?

 

De pilaren voor een goede relatie kan ik zo op een rijtje zetten, maar dan wordt de helft weer verkeerd begrepen. Wij in deze tijd hebben wat meer uitleg nodig dan de Sahabah in hun tijd nodig hadden. Ik zal bij iedere pilaar van "de Liefde" een korte uitleg erbij zetten, inshallah.

 

Graag. Ik ben benieuwd. Neem in ieder geval je tijd InchaAllaah.

 

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.172 seconden.