Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Fatwa van Abdel-Rahman al-Barrak

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Fatwa van Abdel-Rahman al-Barrak
    Geplaatst op: 29 december 2006 om 11:29

Ik heb het altijd heel moelijk met dit onderwerp, maar is het niet gewoon wijzer om dit aan God over te laten?

De invloedrijke Saudische geestelijke sjeik Abdel-Rahman al-Barrak heeft vrijdag de sjiieten als ongelovig bestempeld. Het religieuze decreet (fatwa) van de soennitische leider komt in een tijd dat de spanningen tussen sjiieten en soennieten in onder meer Irak toenemen.

De sjiieten zijn de ergste van de islamitische sekten. Zij hebben alle kenmerken van ongelovigen, stelt al-Barrak in zijn decreet, dat op radicale islamitische websites te lezen is. ,,Zij zijn echt polythe�stische ongelovigen, hoewel zij dat verbergen'', aldus al-Barrak, verwijzend naar theologische verschillen tussen soennieten en sjiieten, zoals de verering van relikwie�n waarvan de soennieten in Saudi-Arabi� niets moeten hebben.

De bezorgdheid over de oplopende spanningen tussen soennieten en sjiieten in Irak, maar ook in Libanon groeit in het soennitische Saudi-Arabi�, waar de islam is ontstaan. In Saudi-Arabi� klaagt de sjiitische minderheid over discriminatie. ,,De soennitische en sjiitische scholen van de islam'' zijn zo tegengesteld aan elkaar dat ze nooit tot overeenstemming kunnen komen, tenzij de soennieten hun principes opgeven, meent al-Barrak. Hij is een van de 38 geestelijken die deze maand de soennieten in de wereld opriepen hun broeders in Irak te steunen.

Bron: nieuws.nl


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2006 om 12:14
Salaam aleikoum,

Wijs is om te oordelen met de Haqq die Allah ons heeft gegeven. De koran is een duidelijk boek gezonden door Allah om het laatste oordeel op Aarde uit te spreken.

Je kan de 5 pagina�s van dit topic vullen met koranverzen hierover.



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2006 om 01:11

Salaam Aleikom,

Ach, over oordelen en hoogmoed hebben we pas nog in een onderwerp besproken. En tja, de saoediers..en hun religieuse leiders. Ik zal er niet teveel over zeggen.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2006 om 10:25
Ik zeg tegen die blaffende honden in de arabische schieleiland
Ga zelf maar naar Irak om te helpen. hopelijk komt je rotte lijk binnen paar dagen terug.
en ik wens deze haatzaaiers geen sterkte in hel.

moge allah mij vergeven.




5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2006 om 11:07

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Ik zeg tegen die blaffende honden in de arabische schieleiland zeggen. Ga zelf maar naar Irak om te helpen. hopelijk komt je rotte lijk binnen paar dagen terug.
en ik wens deze haatzaaiers geen sterkte in hel.




Maar Khabir toch . Noem je nu je broeders honden?

Khabir dezelfde mensen die nu elkaar bestrijden op leven en dood zullen later toch weer samenwonen en leven, wanneer ze de ellende van hun zogenaamde religieuze en wereldse  leiders weer teboven zijn.

Alles binnen de meeste religies inclusief islam hangt af van politiek.

Gewone mensen zijn hiervan meestal de dupe. Je ziet dit overal.

Er bestaat geen geleerde in religieuze zin die op zijn beurt niet weer geminacht wordt door een andere.

Religie is geen eenheid en kan dit ook nooit worden ongeacht de vele propaganda.

Eenduidig is echter wel de nood van gewone mensen overal op de aarde.

Laten we samen niet het oog verliezen voor die gewone mens.!!

We kunnen het onrecht in de vele werelddelen niet rechtzetten . Vooral omdat we daar niet wonen.

Maar hier in Nederland kunnen we dat wel.

Laten we hier bouwen aan een samenleving die rechtvaardig is voor alle mensen ongeacht hun geloof, ras of achtergrond.

Laten we hier bouwen aan een samenleving die zich kenmerkt doordat die ruimte biedt aan elk mens.

En zeg eerlijk wanneer het in dit land dat geen financiele problemen kent en dat maar bewoondt wordt door een 16 miljoen mensen dan kan het nergens.

 

 

 

 

 

 

 

 

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2006 om 12:01
Allahu a3lem,

maar je moet eens proberen te discussi�ren met hem. Probeer maar eerst eens hafiz te worden en de tefsier van buiten te kennen.
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2006 om 16:04

6:159 Degenen, die scheiding in hun godsdienst maken en zich in secten verdelen - gij hebt met hen niets uitstaande. Hun zaak rust in Allah's handen dan zal Hij hen bekend maken met hetgeen zij deden.

Aid-ul moobaraq voor iedereen trouwens

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2006 om 16:31
misschien had die geleerde bij zijn fatwa die vers over het hoofd gezien
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 04:48

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Ik zeg tegen die blaffende honden in de arabische schieleiland
Ga zelf maar naar Irak om te helpen. hopelijk komt je rotte lijk binnen paar dagen terug.
en ik wens deze haatzaaiers geen sterkte in hel.

moge allah mij vergeven.




Asalaam Aleikum,

Vind je het niet raar om eerst iemand de hel te wensen en ALLAH Subhana Wa Ta'ala direct daarna om vergeveing te vragen?

Asalaam Aleikum.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 06:01
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Ik zeg tegen die blaffende honden in de arabische schieleilandGa zelf maar naar Irak om te helpen. hopelijk komt je rotte lijk binnen paar dagen terug.en ik wens deze haatzaaiers geen sterkte in hel.moge allah mij vergeven.
Asalaam Aleikum,


Vind je het niet raar om eerst iemand de hel te wensen en ALLAH Subhana Wa Ta'ala direct daarna om vergeveing te vragen?


Asalaam Aleikum.



Beter ware het bijvoorbeeld geweest wanneer hij ��rst Allah om vergeving (voor zo'n lelijke gedachte) had gevraagd, en vervolgens om de kracht om die post achterwege te laten. Aldus een bijdrage leverend aan het voorkomen van verder geweld.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 08:54
In eerste instantie geplaatst door Khabir




Ik zeg tegen die blaffende honden in de arabische schieleiland
Ga zelf maar naar Irak om te helpen. hopelijk komt je rotte lijk binnen
paar dagen terug.
en ik wens deze haatzaaiers geen sterkte in hel.

moge allah mij vergeven.



Niet als je zo haatdragend blijft. Isa zegt dat wie veroordeelt (tot de hel)
veroordeeld zal worden...

Je praat wel erg germakkelijk over de hel; alsof je zeker weet dat jij daar
zeker niet zult komen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 09:18
Ik denk dat Kabir in dit geval duidelijk emotioneel was! Dan zeg je dit soort dingen nu eenmaal.

Maar misschien heb ik het wel mis.
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 09:21
tZal blijken of het slechts een (min of meer begrijpelijke) emotionele
opwelling was
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 09:23

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ik denk dat Kabir in dit geval duidelijk emotioneel was! Dan zeg je dit soort dingen nu eenmaal.

Maar misschien heb ik het wel mis.

Dat kan wel zo zijn maar dan nog vind ik het ook niet logsch om eerst een heleboel te zeggen en daarop volgend gelijk:

moge allah mij vergeven

Ik sluit me aan bij Rahil Amin. Volgens mij is dat niet bedoeling / achterliggende gedachte van vergiffenis vragen.

Gayr InchaAllaah.


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 09:28
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ik denk dat Kabir in dit geval duidelijk emotioneel was! Dan zeg je dit soort dingen nu eenmaal.

Maar misschien heb ik het wel mis.

Dat kan wel zo zijn maar dan nog vind ik het ook niet logsch om eerst een heleboel te zeggen en daarop volgend gelijk:

moge allah mij vergeven

Ik sluit me aan bij Rahil Amin. Volgens mij is dat niet bedoeling / achterliggende gedachte van vergiffenis vragen.

Gayr InchaAllaah.


Jullie Zuster Fi Dien!!



Asalaam Aliakum,

Bij een emotionele reactie is vaak de logica ver te zoeken. Dat is inherent.

Je kunt kwalificaties maken waarvan je weet dat zij eigenlijk niet kunnen.  Dat is ook een kwaliteit. En voor de goede orde, als je iets doet waarvan je weet dat het niet mag en je doet het vervolgens toch, wie is dan de eerste tot wie je, je wend?

Wa Salaam Alaikum
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 09:32

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Abdul-Khaliq,

En voor de goede orde, als je iets doet waarvan je weet dat het niet mag en je doet het vervolgens toch, wie is dan de eerste tot wie je, je wend?

Als je er al bewust van bent, dat jouw daad niet deugt, dan moet je het simpelweg niet doen. En niet het eerst gaan doen omdat je dan vervolgens doodleuk vergiffenis gaat vragen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 09:41
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Abdul-Khaliq,

En voor de goede orde, als je iets doet waarvan je weet dat het niet mag en je doet het vervolgens toch, wie is dan de eerste tot wie je, je wend?

Als je er al bewust van bent, dat jouw daad niet deugt, dan moet je het simpelweg niet doen. En niet het eerst gaan doen omdat je dan vervolgens doodleuk vergiffenis gaat vragen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Jullie Zuster Fi Dien!!



Asalaam Alaikum Marocaantje,

Ik volg je redenatie wel, maar de wereld zit toch anders inelkaar. Mensen doen dingen waarvan ze weten dat ze fout zijn, het beste is dan vervolgens je te wenden tot Allah. Vergiffenis vragen kan en mag altijd. Een mens heeft altijd het recht vergiffenis te vragen, voor, tijdens of na een daad die niet is toegestaan. Het is Allah die bepaald of het legitiem is.

Wa Salaam Alaikum
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 09:52
Het heeft wel wat, maar het eind is dan natuurlijk zoek...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 09:58
Vergiffenis vragen en krijgen is een van de oneindig vele pijlers waarom God de grootste is.


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 13:39
Helemaal; maar iets welbewust verkeerds doen en daar tegelijkertijd
vergiffenis voor vragen vind ik toch wel een moeilijke...
Niet dat God niet zou vergeven, maar binnen menselijke verhoudingen
ljikt me dit toch een lastige variant.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 14:13
Vanuit de menselijke kant gezien, volg ik je heel goed hoor!

Het is echter een stuk ingewikkelder dan dat. De relatie tussen het individu en God is ondoordringbaar (een oprecht gelovig mens vind rust in het hart). In mijn optiek is er geen verschil of je nu direct na een feit om vergiffenis vraagt, of dat je dit na een uur doet. Vanuit onze menselijke sociale kant accepteren we directe vergiffenis niet? Anders is het geval, als iemand er na een uur op terugkomt. Dan accepteren wij het weer wel (of niet natuurlijk). Het lijkt erop dat de mens vergevingsgezinder wordt naarmate de tijd verstrijkt!

Ik volg de menselijke kant wel, maar die staat in relatie tot en met God in geen verhouding. Laten wij niet vergeten dat Kabir God om vergeving vroeg.
Wie of wat is de mens dan nog?

Ik begrijp de mensen met kritiek, maar vertaal het nu even naar je eigen relatie met God en beoordeel dan of het werkelijk fout is. Hoe vaak zeggen we niet iets (in je hoofd) en roept of zegt terstond iets naar God om, om vergeving te vragen?
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 14:25

assalamo aleikoom.

beste broeders en zusters. als jullie ook achtjaar in de oorlog hadden gewoond en mee gemaakt en gezien, hoeveel leed dat teweeg brengt. en wetend dat deze honden die nu nog steeds blaffen in saudi arabie . sadam en amerikanen altijd gesteund hebben in de oorlogen tegen onze broeders(sunnies en shjieaas). dan bgrijpen jullie mijn woede.

en omdat ik als moslim weet dat iemand de hel wensen niet goed is vraag ik Allah (swt)om vergeving. want hij is vegrevendgeziend barmhartig.

 

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 14:40

Asalaam Alaikum Marocaantje,

Ik volg je redenatie wel, maar de wereld zit toch anders inelkaar. Mensen doen dingen waarvan ze weten dat ze fout zijn, het beste is dan vervolgens je te wenden tot Allah. Vergiffenis vragen kan en mag altijd. Een mens heeft altijd het recht vergiffenis te vragen, voor, tijdens of na een daad die niet is toegestaan. Het is Allah die bepaald of het legitiem is.

Wa Salaam Alaikum

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

De wereld kan misschien wel anders in elkaar zitten, maar de Islaam niet. Ik vraag me af of jij mijn punt echt begrijpt. Bega je bewust een daad (waarvan je al weet het dat niet goed is), dan vind ik het erg hypocriet en egoistisch om gelijk daarna vergiffenis te vragen.

Natuurlijk heeft een mens altijd het recht om vergiffenis te vragen, maar misbruik dat recht niet.

Helemaal; maar iets welbewust verkeerds doen en daar tegelijkertijd
vergiffenis voor vragen vind ik toch wel een moeilijke...
Niet dat God niet zou vergeven, maar binnen menselijke verhoudingen
ljikt me dit toch een lastige variant.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

In mijn optiek is er geen verschil of je nu direct na een feit om vergiffenis vraagt, of dat je dit na een uur doet. Vanuit onze menselijke sociale kant accepteren we directe vergiffenis niet?

Het gaat er niet om of wij een directe vergiffenis accepteren, want daar is hier geen sprake van. Stel, je doet iets, en achteraf weet je dat wat je hebt gedaan niet goed was- en dan ga je om vergiffenis vraegn...dan zou ik dat nog kunnen begrijpen.

Maar nogmaals, als je iets doet wat niet goed is (en je bent je daar bewust van) en daarna zeg je �moge allah mij vergeven� dan vind ik dat je misbruik maakt van het feit dat je vergiffenis kunt vragen en dan neem je dat naar mijn mening niet helemaal serieus.

en omdat ik als moslim weet dat iemand de hel wensen niet goed is vraag ik Allah (swt)om vergeving. want hij is vegrevendgeziend barmhartig.

Als je dat al weet, waarom doe je het dan? Dan kun je nog wel zo emotioneel zijn, maar als je bewust bent van hetgeen je zegt...dan is dat geen excuus.

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 14:50
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam Alaikum Marocaantje,

Ik volg je redenatie wel, maar de wereld zit toch anders inelkaar. Mensen doen dingen waarvan ze weten dat ze fout zijn, het beste is dan vervolgens je te wenden tot Allah. Vergiffenis vragen kan en mag altijd. Een mens heeft altijd het recht vergiffenis te vragen, voor, tijdens of na een daad die niet is toegestaan. Het is Allah die bepaald of het legitiem is.

Wa Salaam Alaikum

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

De wereld kan misschien wel anders in elkaar zitten, maar de Islaam niet. Ik vraag me af of jij mijn punt echt begrijpt. Bega je bewust een daad (waarvan je al weet het dat niet goed is), dan vind ik het erg hypocriet en egoistisch om gelijk daarna vergiffenis te vragen.

Natuurlijk heeft een mens altijd het recht om vergiffenis te vragen, maar misbruik dat recht niet.

Helemaal; maar iets welbewust verkeerds doen en daar tegelijkertijd
vergiffenis voor vragen vind ik toch wel een moeilijke...
Niet dat God niet zou vergeven, maar binnen menselijke verhoudingen
ljikt me dit toch een lastige variant.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

In mijn optiek is er geen verschil of je nu direct na een feit om vergiffenis vraagt, of dat je dit na een uur doet. Vanuit onze menselijke sociale kant accepteren we directe vergiffenis niet?

Het gaat er niet om of wij een directe vergiffenis accepteren, want daar is hier geen sprake van. Stel, je doet iets, en achteraf weet je dat wat je hebt gedaan niet goed was- en dan ga je om vergiffenis vraegn...dan zou ik dat nog kunnen begrijpen.

Maar nogmaals, als je iets doet wat niet goed is (en je bent je daar bewust van) en daarna zeg je �moge allah mij vergeven� dan vind ik dat je misbruik maakt van het feit dat je vergiffenis kunt vragen en dan neem je dat naar mijn mening niet helemaal serieus.

en omdat ik als moslim weet dat iemand de hel wensen niet goed is vraag ik Allah (swt)om vergeving. want hij is vegrevendgeziend barmhartig.

Als je dat al weet, waarom doe je het dan? Dan kun je nog wel zo emotioneel zijn, maar als je bewust bent van hetgeen je zegt...dan is dat geen excuus.

Groetjes,

Marocaantje



Mijn oprechte excuses, maar ik vind het veel te kort door de bocht.

Je gaat voorbij aan het allerbelangrijkste. Dat is dat hij  (in dit geval Kabir) zich wend tot God. Al schrijf je een boek over dit onderwerp, Kabir zegt iets waarvan hij weet dat hij het niet zou moeten zeggen (dat erkennen is een vorm van kwaliteit).

Dat hij zich daarvoor verontschuldigd bij God is eigenlijk heel vroom van hem.
Hij erkent dat God hem zal beoordelen en veroordelen. Ik vind dat getuigen van kwaliteit in zijn geloofsovertuiging en beleving!

Ik heb er wel voldoende over gezegd.


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 14:56

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe, allereerst Abdul-Khaliq

Hierboven heb ik je al uitgelegd waar ik mee zit en wat mijn punt is. Ik denk dat ik hier erg duidelijk over ben geweest.

Ik weet dat stelen niet goed is, maar ik kan het ook doen met de gedachte in mijn achterhoofd dat ik gelijk daarna vergiffenis kan vragen bij de Enige God. Is misschien ver gezocht voor jou maar zo zie ik het. Niet anders.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 14:59
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Ik zeg tegen die blaffende honden in de arabische schieleiland zeggen. Ga zelf maar naar Irak om te helpen. hopelijk komt je rotte lijk binnen paar dagen terug.
en ik wens deze haatzaaiers geen sterkte in hel.




Maar Khabir toch . Noem je nu je broeders honden?

Khabir dezelfde mensen die nu elkaar bestrijden op leven en dood zullen later toch weer samenwonen en leven, wanneer ze de ellende van hun zogenaamde religieuze en wereldse  leiders weer teboven zijn.

Alles binnen de meeste religies inclusief islam hangt af van politiek.

Gewone mensen zijn hiervan meestal de dupe. Je ziet dit overal.

Er bestaat geen geleerde in religieuze zin die op zijn beurt niet weer geminacht wordt door een andere.

Religie is geen eenheid en kan dit ook nooit worden ongeacht de vele propaganda.

Eenduidig is echter wel de nood van gewone mensen overal op de aarde.

Laten we samen niet het oog verliezen voor die gewone mens.!!

We kunnen het onrecht in de vele werelddelen niet rechtzetten . Vooral omdat we daar niet wonen.

Maar hier in Nederland kunnen we dat wel.

Laten we hier bouwen aan een samenleving die rechtvaardig is voor alle mensen ongeacht hun geloof, ras of achtergrond.

Laten we hier bouwen aan een samenleving die zich kenmerkt doordat die ruimte biedt aan elk mens.

En zeg eerlijk wanneer het in dit land dat geen financiele problemen kent en dat maar bewoondt wordt door een 16 miljoen mensen dan kan het nergens.

 

 

 

 

 

 

 

 

Je hebt gelijk. deze man waarop ik me richt is ook lid van de saudische konnighuis. ofte wel een wahhabiest. deze zou ik ook graag als broeders willen beschauwen, puur omdat ze in de de koran en de profeet geloven. maar ze beschouwen ons (shiieten) als ongelovigen, en steunen de terroristen die in irak chaos creeren. echte sunnies of moslims die ik ken repecteren mij als shjiet. Ik bid altijd samen met sunieten in een sunnitische moskee. zonder enige probleem.

Ik ben gewoon tegen de koningenrijk in die islamitische landen, waar ze met amerika samen werken. in het doden van hun broeders. en degene die de moslims scheiden. in plaats van vrenigen.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 15:04
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe, allereerst Abdul-Khaliq

Hierboven heb ik je al uitgelegd waar ik mee zit en wat mijn punt is. Ik denk dat ik hier erg duidelijk over ben geweest.

Ik weet dat stelen niet goed is, maar ik kan het ook doen met de gedachte in mijn achterhoofd dat ik gelijk daarna vergiffenis kan vragen bij de Enige God. Is misschien ver gezocht voor jou maar zo zie ik het. Niet anders.

Jullie Zuster Fi Dien!!

voor mij is er een grote verschil tussen iets doen en iets wensen.

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 15:06
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe, allereerst Abdul-Khaliq

Hierboven heb ik je al uitgelegd waar ik mee zit en wat mijn punt is. Ik denk dat ik hier erg duidelijk over ben geweest.

Ik weet dat stelen niet goed is, maar ik kan het ook doen met de gedachte in mijn achterhoofd dat ik gelijk daarna vergiffenis kan vragen bij de Enige God. Is misschien ver gezocht voor jou maar zo zie ik het. Niet anders.

Jullie Zuster Fi Dien!!



Het staat niet in de lijn van Kabir. Kabir is een sjiiet. Hij wordt door veel soennieten als ongelovig bestempeld. Hij heeft voorzover ik begrijp de slachter van Bagdad ondervonden. Hij reageerde emotioneel of met het hart op de fatwa.
Hij weet dat hij fout is. Hij erkent dat. Hij vraagt daarvoor vergiffenis.

Ik heb nu echt het laatste erover gezegd.

Jij ziet het zoals jij het wil zien.  Prima toch! 

 
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 15:08

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

voor mij is er een grote verschil tussen iets doen en iets wensen.

Als hetgeen jij wenst NIET goed is, dan zie ik daar geen verschil in. Het zijn allebei dingen die NIET mogen. Maar als je het had gekund, zou je hem dan wel persoonlijk de hel ingooien om gelijk daarna vergiffenis te vragen?

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2006 om 15:13

Het staat niet in de lijn van Kabir. Kabir is een sjiiet. Hij wordt door veel soennieten als ongelovig bestempeld. Hij heeft voorzover ik begrijp de slachter van Bagdad ondervonden. Hij reageerde emotioneel of met het hart op de fatwa.
Hij weet dat hij fout is. Hij erkent dat. Hij vraagt daarvoor vergiffenis.

Ik heb nu echt het laatste erover gezegd.

Jij ziet het zoals jij het wil zien.  Prima toch! 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Abdul-Khaliq,

Dat Khabir een sji�iet is, vind ik hier helemaal geen toegevoegde waarde hebben. Het geeft hem immers geen recht die andere moslims niet zouden hebben. Nogmaals, ook al reageer je emotioneel en op hetzelfde moment dat je (verkeerd) reageert, weet je al dat wat je doet fout is, is naar mijn mening al een fout op zich.

Dit is een discussie forum, dus hierover mag er gediscussieerd worden. Prima toch!


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.