Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Fatwa van Abdel-Rahman al-Barrak

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Fatwa van Abdel-Rahman al-Barrak
    Geplaatst op: 11 januari 2007 om 14:51
Salaam aleikoum,

Shia's die een graf aanbidden:

http://www.youtube.com/watch?v=V6EH61m6on0&mode=related& amp; amp;search=

Shia leider die zegt dat de hemelen en aarde zijn geschapen omwille van Ali (radiyya Allahu anhoe)

http://www.youtube.com/watch?v=nXbLpGf080Y&mode=related& amp; amp;search=

Shia leider zegt dat de profeet Isa (aleyhi assalaam) de aanbidder van Ali (radiyya Allahu anhoe) dient te zijn

http://www.youtube.com/watch?v=VgINfls1U_k

A3oedoe bi Allah wat ze zeggen. Zijn dit geen veelgodenaanbidders van de ergste graad?



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2007 om 14:55

De mensen die je op de film ziet. zijn zeer emotioneel over de gebeurtenis omtrend Hussain ibn Ali (as), deze kleinzoon van de profeet(sws) werd door het leger van de 6e sunnietische Khalief (yazzid) zoon van Ommawijja onthoofd terwijl hij met een kleine leger naar de vijanden van de islaam ging. Ommawiija de vader van yazid was de zelfde persoon die de khaliefaat van Ali(as) tegen werkte. deze moenafiegh ging sammen met de weduwe van de profeet Aisha op pad om Ali(as) om te brengen.

je moet al kijken hoe agressief deze comentatoren klinken net als of het hun aangaat hoe een andere zijn emotiet uit bij zo'n herdenking.

Ik zelf als Shjiet ga alleen in sudjda in de richting van makka voor allah. en niet voor andere en ik bledig de sahaba niet.

assalaam,

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2007 om 15:02
Waarom schrijf je telkens (as) achter Aliy (radiya'Allahu 'anh)?

Is dat opzettelijk of gemeend?

Je doet me denken aan een post die ik onlangs zag, namelijk:

Het vergoddelijken van ALI IBN ABOE TALIB (radiya'Allahu canh):

De boodschapper van Allah (sub7anahu wa tacala) Mohammed (salla'Allahu aleyhi wa sellam) zei tegen Ali ibn Aboe Talib:

,,O Ali, er is een gelijkenis tussen tussen jou en de profeet Isa (Jezus) (vzmh).
De Joden waren zo vertoornd op Isa (vzmh), dat zij het niet konden weerstaan om zijn moeder te beschuldigen van ontucht.
De Christenen hadden zoveel sympathie voor hem dat zij hem hebben opgehemeld naar een ongepast niveau (goddelijkheid)''.

Aliy (radiya'Allahu canh) zei (in latere tijden tegen de mensen):

,,Jullie moeten weten dat er in de toekomst twee groepen mensen vernietigd zullen worden, dezen zijn:
Mensen die jegens mij overdreven haat koesteren (Nawasib) en mensen die overdreven veel sympathie voor mij zullen hebben (sjieten).
Diegenen die mij zullen ophemelen zullen vergaan door mij een ongepaste (goddelijkheid) toe te schrijven.
Diegenen die haat jegens mij koesteren zullen mij voor ongelovige uitmaken en om die reden vergaan.

(overgeleverd door: Abd. B. Ahmad Ali, uit het boek: Bazar Abu Jala, Zawaidil moesnad)



Assalaam-aleykum,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2007 om 15:03
In eerste instantie geplaatst door Khabir

assalaam o ealeikom, waarom ik deze honden honden noem is omdat wat ze zeggen een stel onwetenden aanspoort om zulke daden te verrichten, en als ik de kans en het recht van allah had gekregen had had ik zijn tong uit zijn bek gerukt.

moge allah zo spoedig imaam Mahdi sturen en de arabische koningshuizen vernietigen en de bevolking bevrijden van die leugenaars dat mensen als mij en jullie vijanden van elkaar maken. we hadden ook gewoon als broeders in vrede met elkaar leven. maar sinds sommige van ons kozen voor politiek macht en geweld om andere mensen van de islaam te overtuigen. is de ware islaam zo erg beschadigd dat er mensen zijn die zich trots moslims noemen als ze moskee�n opblazen en mensen vermoorden als ze van Hajj terug komen. waar gaat het heen.

mijn advies aan al mijn broeders en zusters is om ook eens naar de geschiedenis te kijken dan oordelen over de shias en sunnies.

assalamo aleikoem,

Khabir

moge allah mij vergeven.



Salaam aleikoum,

Het probleem is dat shiieten shirk plegen, de grootste zonde en mensen hiertoe oproepen. Zij vervloeken de soennah en willen de macht over hen hebben.

Zie de onderstaande video. Moslims gaan op Hajj en wat doen Shia's daar?? Fitna zaaien.

http://www.youtube.com/watch?v=28IMMmdqg9I



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2007 om 15:15

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2007 om 18:24
In eerste instantie geplaatst door ABTT

Waarom schrijf je telkens (as) achter Aliy (radiya'Allahu 'anh)?

Is dat opzettelijk of gemeend?

Je doet me denken aan een post die ik onlangs zag, namelijk:

Het vergoddelijken van ALI IBN ABOE TALIB (radiya'Allahu canh):

De boodschapper van Allah (sub7anahu wa tacala) Mohammed (salla'Allahu aleyhi wa sellam) zei tegen Ali ibn Aboe Talib:

,,O Ali, er is een gelijkenis tussen tussen jou en de profeet Isa (Jezus) (vzmh).
De Joden waren zo vertoornd op Isa (vzmh), dat zij het niet konden weerstaan om zijn moeder te beschuldigen van ontucht.
De Christenen hadden zoveel sympathie voor hem dat zij hem hebben opgehemeld naar een ongepast niveau (goddelijkheid)''.

Aliy (radiya'Allahu canh) zei (in latere tijden tegen de mensen):

,,Jullie moeten weten dat er in de toekomst twee groepen mensen vernietigd zullen worden, dezen zijn:
Mensen die jegens mij overdreven haat koesteren (Nawasib) en mensen die overdreven veel sympathie voor mij zullen hebben (sjieten).
Diegenen die mij zullen ophemelen zullen vergaan door mij een ongepaste (goddelijkheid) toe te schrijven.
Diegenen die haat jegens mij koesteren zullen mij voor ongelovige uitmaken en om die reden vergaan.

(overgeleverd door: Abd. B. Ahmad Ali, uit het boek: Bazar Abu Jala, Zawaidil moesnad)



Assalaam-aleykum,

Aleykummassalaam

(as) allahi salaam = vrede zijt met hem

anders dan (saws) of (sawt), waarom mag ik dit niet zeggen over Ali(as), als ik dit zeg wil niet zeggen dak ik hem gelijk stel aan onze profeet(sws) of aan Allah(swt),

Ps. Ik ben wel met aantal kritieken van sunnies over shias eens, en heb welleens dingen gehoord van somige shias waar ik afstand van neem. maar iets zeggen is anders dan iets doen. en als wij moslims moelijk gaan doen over kleine dingen die onze broeders naar ons mening fout doen. verliesen we de hoofd zaak van onze religie. en vaak woren mensen voor kleine zondes met grote zondes bestraft.
Ik kan mijn emoties soms niet beheersen als ik worden als honden gebruik. mijn excusses daar voor. ik heb nou eenmaal als kind in een oorlog gebied gewoond en heb gezien en gevoeld hoe erg het is om dierbare te verliezen. dat wens ik mijn broeders in Irak ook niet ook al hebben ze ons 8 jaar gebombardeerd. Ik wordt een beetje ziek van al dat gehaat en beschuldegingen.

moge allah mij vergeven,

assalaam o aleikum


http://www.risallah.com/archief/artikel.php?artikelnr=17
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2007 om 21:55
In eerste instantie geplaatst door Khabir

Ps. Ik ben wel met aantal kritieken van sunnies over shias eens, en heb welleens dingen gehoord van somige shias waar ik afstand van neem. maar iets zeggen is anders dan iets doen. en als wij moslims moelijk gaan doen over kleine dingen die onze broeders naar ons mening fout doen.


Hoe bedoel je kleine dingens?
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2007 om 08:17

In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Ps. Ik ben wel met aantal kritieken van sunnies over shias eens, en heb welleens dingen gehoord van somige shias waar ik afstand van neem. maar iets zeggen is anders dan iets doen. en als wij moslims moelijk gaan doen over kleine dingen die onze broeders naar ons mening fout doen.


Hoe bedoel je kleine dingens?

Koran:Nadjm.

31. En aan Allah behoort hetgeen in de hemelen en hetgeen op aarde is, opdat Hij degenen die slecht deden moge vergelden voor hetgeen zij hebben gewrocht en opdat Hij degenen die goed doen, met het beste moge belonen.

32. Zij, die behalve kleine feilen, de ergste zonden en slechtheden vermijden - voorwaar, uw Heer is de Heer der Alomvattende Vergiffenis. Hij kende u toen Hij u uit aarde deed ontstaan en toen u een embryo was in de baarmoeder uwer moeder. Prijst daarom uzelf niet om reinheid. Hij kent de godvruchtigen het beste.

33. Ziet u hem die zich afwendt (van het rechte pad)

34. En die weinig geeft en vrekkig is?

35. Bezit hij de kennis van het onzichtbare, zodat hij kan zien?

36. Is hem niet verteld over hetgeen in de geschriften van Mozes staat,

37. En van Abraham, die de geboden hield?

38. Dat geen drager van last de last van een ander zal dragen;

39. En dat de mens niet meer kan krijgen dan hetgeen waarnaar hij streeft.

40. En dat zijn streven spoedig zal worden opgemerkt;

41. Dan zal hij er volledig voor worden beloond.

42. En dat alles uiteindelijk tot uw Heer komt,

43. En dat Hij het is, Die doet lachen en wenen

44. En dat Hij het is, Die de dood veroorzaakt en het leven geeft.

45. En dat Hij de twee echtgenoten schept, de vrouwelijke en de mannelijke

46. Uit een levenskiem wanneer deze uitgegoten wordt:

47. En dat de volgende opwekking (tot leven) op Hem rust:

48. En dat Hij het is Die voldoening en rijkdom geeft

49. En dat Hij de Heer van Sirius is.

50. En dat Hij de oude (stam van Aad) vernietigde

51. En Samoed, en Hij spaarde (hen) niet,

52. Evenals het volk van Noach v��rdien; waarlijk zij waren uiterst onrechtvaardig en opstandig

53. En Hij bracht de verwoeste steden ten val,

54. Zodat hetgeen bedekken kon, hen bedekte.

55. Over welke gaven van uw Heer wilt u dan redetwisten?

56. Deze waarschuwer is gelijk aan de vroegere waarschuwers.

57. Het Uur nadert,

58. Niemand behalve Allah kan het ontsluieren.

59. Verwondert u dan over deze aankondiging?

60. En lacht u in plaats van te wenen,

61. Terwijl u achteloos bent?

62. Werpt u voor Allah neder en aanbidt (Hem).

(draar je om naar mekka en werp je neer voor allah.(SWT)) , laten we vergevenis vragen, en het oordeel aan hem laten.

naar mijn mening zijn kleine fouten of zondes, de daden die wij uit ontwetendheid verrichten waarbij we niemand mee bledigen of kwaad of pijn doen. dingen waar mee je alleen je eigen ziel mee schaadt zonder andere bij te betrekken. voor zulke zaken mogen we mensen alleen proberen te overtuigen van hun fout op een vriendelijke manier voor hun bestwill. maar om mensen oproepen te vechten tegen deze groep of zelf kwaad doen jegens deze vind ik een grote zonde. en geen kleine feil meer.

assalaam.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2007 om 13:32

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2007 om 13:55
Asalaam Alaikum 3abd Arra7maan,

In het tweede filmpje zie ik steeds afbeeldingen van een man verschijnen die door de sjiieten wordt geeerd en gedragen bij mensen menigten.

Wie is dat?

Wa Salaam Alaikum
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2007 om 14:12
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Asalaam Alaikum 3abd Arra7maan,

In het tweede filmpje zie ik steeds afbeeldingen van een man verschijnen die door de sjiieten wordt geeerd en gedragen bij mensen menigten.

Wie is dat?

Wa Salaam Alaikum


Aleikoum assalaam wara7matu Allah wabarakatoeh broeder,

Ik denk dat ze daarme Ali en alhoessayn (raddiya Allahu anhoem) proberen af te beelden. Ze vragen hen ook voor hulp en kracht en nemen deelgenoten aan Allah.

Ze hebben ook afbeeldingen van imams die zij aanbidden en ook de mahdi speelt een overdreven rol bij hen.

Salaam aleikoum,

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2007 om 14:22
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Asalaam Alaikum 3abd Arra7maan,

In het tweede filmpje zie ik steeds afbeeldingen van een man verschijnen die door de sjiieten wordt geeerd en gedragen bij mensen menigten.

Wie is dat?

Wa Salaam Alaikum


Aleikoum assalaam wara7matu Allah wabarakatoeh broeder,

Ik denk dat ze daarme Ali en alhoessayn (raddiya Allahu anhoem) proberen af te beelden. Ze vragen hen ook voor hulp en kracht en nemen deelgenoten aan Allah.

Ze hebben ook afbeeldingen van imams die zij aanbidden en ook de mahdi speelt een overdreven rol bij hen.

Salaam aleikoum,


Dank voor je reactie.

Ook ik moet erkennen dat dit niet kan. Wat ik niet begrijp, is dat Mohammed, vrede zij met hem, duidelijkheid heeft verschaft wie er geeerd moet worden. Alleen Allah behoort die eer. Ook in de Koran wordt dat duidelijk gesteld. Er zou in dat opzicht geen enkele twijfel of misverstand moeten bestaan, bij een Moslim.


Salaam
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2007 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Asalaam Alaikum 3abd Arra7maan,

In het tweede filmpje zie ik steeds afbeeldingen van een man verschijnen die door de sjiieten wordt geeerd en gedragen bij mensen menigten.

Wie is dat?

Wa Salaam Alaikum


Aleikoum assalaam wara7matu Allah wabarakatoeh broeder,

Ik denk dat ze daarme Ali en alhoessayn (raddiya Allahu anhoem) proberen af te beelden. Ze vragen hen ook voor hulp en kracht en nemen deelgenoten aan Allah.

Ze hebben ook afbeeldingen van imams die zij aanbidden en ook de mahdi speelt een overdreven rol bij hen.

Salaam aleikoum,


Dank voor je reactie.

Ook ik moet erkennen dat dit niet kan. Wat ik niet begrijp, is dat Mohammed, vrede zij met hem, duidelijkheid heeft verschaft wie er geeerd moet worden. Alleen Allah behoort die eer. Ook in de Koran wordt dat duidelijk gesteld. Er zou in dat opzicht geen enkele twijfel of misverstand moeten bestaan, bij een Moslim.


Salaam


Salaam aleikoum,

satan is een openlijke vijand, als je niet vasthoudt aan de Koran en de Soennah dan ben je verloren. Moge Allah ons behoeden.

Er is geen twijfel of misverstand voor de moslim, en degene die zich hier niet aan houdt behoort niet tot de moslims. Dit is wat de fatwa aangeeft, over deze mensen wordt gesproken. Zij worden enkel in waarheid met de Koran beoordeeld over wat zij verichten aan verschrikkelijke daden, wat in deze video's te vinden is, behoort niet tot de Islam die Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft gebracht. De Koran is voldoende als fatwa.

Salaam aleikoum,

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2007 om 17:26

[/QUOTE]

Salaam aleikoum,

satan is een openlijke vijand, als je niet vasthoudt aan de Koran en de Soennah dan ben je verloren. Moge Allah ons behoeden.

Er is geen twijfel of misverstand voor de moslim, en degene die zich hier niet aan houdt behoort niet tot de moslims. Dit is wat de fatwa aangeeft, over deze mensen wordt gesproken. Zij worden enkel in waarheid met de Koran beoordeeld over wat zij verichten aan verschrikkelijke daden, wat in deze video's te vinden is, behoort niet tot de Islam die Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft gebracht. De Koran is voldoende als fatwa.

Salaam aleikoum,
[/QUOTE]

assalaam,

ik ben het met je eens. laten we elkaar dan aansporen in goede dingen en elkaar waarschuwen voor onze fouten. dat hoeft niet gepaard te gaan met schelden en haat en moorden zoals dat in Irak gebeurt.

assalaam

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 00:27
In eerste instantie geplaatst door Khabir



Salaam aleikoum,

satan is een openlijke vijand, als je niet vasthoudt aan de Koran en de Soennah dan ben je verloren. Moge Allah ons behoeden.

Er is geen twijfel of misverstand voor de moslim, en degene die zich hier niet aan houdt behoort niet tot de moslims. Dit is wat de fatwa aangeeft, over deze mensen wordt gesproken. Zij worden enkel in waarheid met de Koran beoordeeld over wat zij verichten aan verschrikkelijke daden, wat in deze video's te vinden is, behoort niet tot de Islam die Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft gebracht. De Koran is voldoende als fatwa.

Salaam aleikoum,
[/QUOTE]

assalaam,

ik ben het met je eens. laten we elkaar dan aansporen in goede dingen en elkaar waarschuwen voor onze fouten. dat hoeft niet gepaard te gaan met schelden en haat en moorden zoals dat in Irak gebeurt.

assalaam

[/QUOTE]

Asalaam Alaikum Kabir,

Je praat als een Moslim. Amin!

Salaam
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 13:38

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 16:01

sl.gif

Broeder, bedankt voor de informatie(link naar ahlelbayt.com).

Ik kan niet alles geloven wat ze zeggen. somige dingen lijken puur om politieke blangen te gaan. (relatie -israel-iran ?????)Wat betreft Ahlul bayt met de nadruk op bayt geef ik ze gelijk. maar ze overdrijven naar mijn mening wel een beetje over de shias.

Ali (���� ���� ���)�to a level of Shirk (associating partners with Allah),  er zullen onwetenden zijn die dat doen maar niet de ware shiat al Ali's, Ik persoonlijk geloof wel dat Ali(as) een ware leider der moeminun was,(amiral mominun) en dat kan ik niet met zekerheid zeggen over de Khaliefen tijdens hun Khaliefaat aan de hand van wat ik gelzen heb over hun handellen en regelgevings.Ik weet dat Ali(as) tegen Moawija en Aisha de slag van de Kameel won, waarbij Aisha vergeven werd voor haar samenwerking met deze ware vijanden van de schoonzoon en neef van de Profeet. dus het feit dat Sidi Javadi ibn Tauseef al-Hashimi(salafi), Muawija als moslim beschowt, kan ik hem niet vertrouwen als adviseur betreft religie. Het lijkt soms er op dat het hoofdzaak van salafisme het onderuithalen van shjietische Iran ten gunste van de mensen van de Taghoet in Saudi-Arabie is.

maar nogmaals bedankt, het heeft me wel aan het denken gezet.

Moge Allah ons helpen en leiden in het belopen van het rechte pad welk ons naar hem leid.

en moge Allah de waarachtigen die goede inteties hebben en moslims willen vrenigen en zuiveren steunen en helpen en moge allah de leugenaars voor ons herkenbaar maken en deze straffen.(ongeacht ze zich shia, salafi of whabi of maliki of etc. noemen)

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 17:53
Ik wens iedereen toe dat zijn/haar hart moge openstaan voor goede mensen. En dat hij/zij zich daarbij geen barst moge aantrekken van welke religie die mensen zijn.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2007 om 13:52
In eerste instantie geplaatst door Khabir

sl.gif

Broeder, bedankt voor de informatie(link naar ahlelbayt.com).

Ik kan niet alles geloven wat ze zeggen. somige dingen lijken puur om politieke blangen te gaan. (relatie -israel-iran ?????)Wat betreft Ahlul bayt met de nadruk op bayt geef ik ze gelijk. maar ze overdrijven naar mijn mening wel een beetje over de shias.

Ali (���� ���� ���)�to a level of Shirk (associating partners with Allah),  er zullen onwetenden zijn die dat doen maar niet de ware shiat al Ali's, Ik persoonlijk geloof wel dat Ali(as) een ware leider der moeminun was,(amiral mominun) en dat kan ik niet met zekerheid zeggen over de Khaliefen tijdens hun Khaliefaat aan de hand van wat ik gelzen heb over hun handellen en regelgevings.Ik weet dat Ali(as) tegen Moawija en Aisha de slag van de Kameel won, waarbij Aisha vergeven werd voor haar samenwerking met deze ware vijanden van de schoonzoon en neef van de Profeet. dus het feit dat Sidi Javadi ibn Tauseef al-Hashimi(salafi), Muawija als moslim beschowt, kan ik hem niet vertrouwen als adviseur betreft religie. Het lijkt soms er op dat het hoofdzaak van salafisme het onderuithalen van shjietische Iran ten gunste van de mensen van de Taghoet in Saudi-Arabie is.

maar nogmaals bedankt, het heeft me wel aan het denken gezet.

Moge Allah ons helpen en leiden in het belopen van het rechte pad welk ons naar hem leid.

en moge Allah de waarachtigen die goede inteties hebben en moslims willen vrenigen en zuiveren steunen en helpen en moge allah de leugenaars voor ons herkenbaar maken en deze straffen.(ongeacht ze zich shia, salafi of whabi of maliki of etc. noemen)

 



Wa aleikoum assalaam

Zij overdrijven zeker niet, als je al die videos hierboven bekijkt, dan zie je dat er shirk wordt begaan door shia. Er zijn veel teksten van bijv alkomeini die onacceptabel zijn voor iedere moslim. Dit is de leider van shiieten.

Moge Allah ons leiden naar het rechte pad

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 15:55

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.