Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenFascinerend!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Fascinerend!
    Geplaatst op: 01 februari 2007 om 05:13
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

De deur sluiten met Allah.


De deur open rammen met Allah.


De realiteit vertrappen met Allah.


Met zo'n uitdrukking trap je wel een open deur in.



Er is een gebied beste Zwaluw waar wetenschap en religie samenvloeien en zich tastend naar ��n, gezamenlijk, antwoord toewerken. Het is de vraag of zij samen ooit tot dat antwoord zullen kunnen komen.
Waar een vragende gelovige (!) eindigt met "Allah", "God", "Schepper" etc. eindigt de vragende wetenschapper (!) met "Ik weet 't (nog) niet".
Er is een gebied in het menselijk denken beste Zwaluw waar al deze uitdrukkingen synoniem worden. Dat gebied bevindt zich ver boven het strijdtoneel waar reli-orthodoxen en dialectisch-materialisten elkaar trachten te vloeren. In woord of, desnoods, met geweld.

Je bedoelt het gebied van de godsdienstwaanzin?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2007 om 06:15
In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Zwaluw


De deur sluiten met Allah.


De deur open rammen met Allah.


De realiteit vertrappen met Allah.


Met zo'n uitdrukking trap je wel een open deur in.


Er is een gebied beste Zwaluw waar wetenschap en religie samenvloeien en zich tastend naar ��n, gezamenlijk, antwoord toewerken. Het is de vraag of zij samen ooit tot dat antwoord zullen kunnen komen. Waar een vragende gelovige (!) eindigt met "Allah", "God", "Schepper" etc. eindigt de vragende wetenschapper (!) met "Ik weet 't (nog) niet". Er is een gebied in het menselijk denken beste Zwaluw waar al deze uitdrukkingen synoniem worden. Dat gebied bevindt zich ver boven het strijdtoneel waar reli-orthodoxen en dialectisch-materialisten elkaar trachten te vloeren. In woord of, desnoods, met geweld.


Je bedoelt het gebied van de godsdienstwaanzin?



Nee Zwaluw. Een gebied de godsdienst voorbij, en daarmee ook alle waanzin dienbetreffend.
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2007 om 08:36

Er is religie en er is wetenschap. Volgens mij vloeit er niets samen.

 

 

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2007 om 11:47

Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe, beste broeders en zusters!
                                   Vrede mijn beste mede mensen!

Weet je wat ik grappig vind? Dat als een moslim met een stuk komt dat waarschijnlijk de bewijs levert voor het bestaan van Allah en een niet-moslim een beetje tegen werkt. En dan gaat de moslim broeder/zuster keihard aanvallen,
en zeggen ja je bent bang en ontkennend etc. en dan gaat de niet-moslim in verdediging etc etc.

Wat heeft dat voor zin, laat ze uit praten, jij bent degene die iets hier duidelijk wil maken. Dus als het niet meteen geaccepteerd wordt, probeer het dan nog een keer en nog een keer en nog eens keer. En laten we dat kinderachtige gedoe voor ons zelf houden AUB! Ik lees hier echt steeds van die rare teksten: nee jij! nee jij nee jij bent ontkennend etc! Geprezen zij Allah.

Maak je putn duidelijk, met vriendelijkheid, met respect.
Het is moeilijk om iemand op een andere gedachte te brengen, want wat voor jou waarheid is, is voor hem/haar datgene de waarheid waarin hij geloof.

En het moet natuurlijk van 2 kanten komen. Als we nou eens een contract tekenen, dat we niet niemand voor ontkennend, schijterd, ongelovig etc etc uit maken, maar alleen discusseren over hetgene waar we het over hebben, dan zouden we veel verder zijn met elkaar dan nu!!!

 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2007 om 12:46

Er is geen keihard bewijs.

Erger nog, er is geen enkel bewijs.

Plus het praatje over ieders waarheid: Lariekoek!

 

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2007 om 14:25
In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

Er is geen keihard bewijs.

Erger nog, er is geen enkel bewijs.

Plus het praatje over ieders waarheid: Lariekoek!

 



tuurlijk jonge.

en waar geloof jij dan in ? evolutietheorie ? gaan we morge wakker worden als kangoeroes ?

wat zit  je nu te zeike over geen bewijs, jij hebt geen verstand van wetenschap als je dit zegt. met zo'n praatjes bewijs je gewoon hoe dom je bent, je argumenten zijn steeds op de man, het gaat nooit over het onderwerp zelf, je atheistische gedachten bewijzen gewoon dat je niet in staat bent om op een hoger niveau na te denken en te redeneren.

ik zag je ergens zeggen: "wetenschap in de koran: lariekoek"
dan heb je een aantal zaken opgesomd die in de koran staan maar waarom ze lariekoek zijn heb ik nergens gelezen......

de big bang een natuurverschijnsel, vissen kruipen uit de zee en gaan op het land leven, opeens springen er apen uit de grond die mensen worden........LARIEKOEK
laa ilaha illalah
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2007 om 15:15
In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

Er is religie en er is wetenschap. Volgens mij vloeit
er niets samen.





wetenschap = religie
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2007 om 15:19
In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

Er is geen keihard bewijs.


Erger nog, er is geen enkel bewijs.


Plus�het praatje over ieders waarheid: Lariekoek!




Een keiharde waarheid is dat we in de schepping, op (sub-)atomair niveau een aantal primitieve ordeningsbeginselen waarnemen die kennelijk al besloten lagen in de singulariteit waaruit materie, tijd en plaats zouden zijn ontsproten. Zonder deze beginselen is organisatie van hogere orde, in enigerlei vorm, en toeval of niet, uitgesloten. Vraag is of er een Schepper is die zich, bij voortduring, met de zaken van hogere orde bemoeit. Z�lf geloof ik daar niet in, maar dat wil niet zeggen dat ik niets geloof.
Voor de meer �chte gelovigen dan ik kan zijn het volgend, sterkend, filmpje:
http://www.kids4truth.com/watchmaker/watch.html
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 01:37

In eerste instantie geplaatst door alzukar

http://www.kids4truth.com/watchmaker/watch.html

Leuk filmpje voor de mensen die niet na willen denken. Alsof die klokkenmaker in 1 keer een atoomklok in elkaar geschroeft heeft. Ook de klokkenwereld heeft een keurig evolutionair traject doorlopen.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 02:20
Er was geen schepping.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 04:39
Er zijn in ieder geval voorstellingswijzen, ontstaan langs het lange traject dat wij als mensen tot nu toe zijn gegaan. Ze bevatten sporen van denken dat uitgaat boven de directe ervaringssfeer en dienen alleen al daarom met respect te worden behandeld. Dit nog los van het feit dat velen er hun rust door vinden. Ik zie dat bijvoorbeeld hier op dit forum. Ik zie dat ook in mijn directe omgeving. Gewoon goede sociale mensen die hun zorgen toevertrouwen aan Allah, aan de Lieve Heer.
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 07:22
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212


en waar geloof jij dan in ? evolutietheorie ? (...)
opeens springen er apen uit de grond die mensen worden......


Denk jij werkelijk dat de ET dat inhoud? Mag ik u eens een goed wetenschappelijk boek aanraden? Jongens toch.

Eerder heb ik in deze discussie -tussen al het heen-en-weergeroep door, gelezen dat er een punt zou zijn waar wetenschap en religie samenkomen (Alzukar zei dat geloof ik). Ik vind dat nogal vaag en misschien zelfs zweverig. Zoals ik daarvoor heel geduldig had uitgelegd (in hetzelfde postje waar ik brandhout maak van Abdul-Khaliq's stelingen), is wetenschap een constructie, die een verklaring biedt voor allerlei natuurfenomenen die we rondom ons zien, een verklarend kader, als het ware.
Er wordt gestart vanuit een aantal waarnemingen die men (nog) niet begrijpt . Er wordt -binnen het wetenschappelijk kader- een stelsel van mogelijke verklaring bepaald, die aan de basis zouden kunnen liggen van het fenomeen, en deze hypotheses worden getoetst. Een belangrijk gegeven binnen de wetenschap is dat elke hypothese falcifieerbaar is, met andere woorden, er moet een testresultaat mogelijk zijn die de hypothese omver kan werpen, anders heeft het geen zin de hypothese te testen.

Daarom is een hypothese als "God heeft dat gedaan / gemaakt / vernietigd" per definitie zinloos in een wetenschappelijke context, WANT NIET FALCIFIEERBAAR.
De wetenschap doet GEEN uitspraken over God (en kan dat ook niet doen), religie en wetenschap zijn twee absoluut gescheiden zaken.

Zo ook is de Koran geen wetenschappelijk werk. Er kunnen wel wat verzen instaan die met de natte vinger, vanuit ons huidig wetenschappelijk inzicht, met veel fantasie te interpreteren zijn als wetenschappelijke voorspellingen, maar laten we eerlijk zijn: de wetenschap is er niks mee. Is het zo moeilijk te aanvaarden dat de Koran, De Bijbel, GEEN exact wetenschappelijke werken zijn, maar veeleer interessant zijn omwille van hun niet-exacte inhoud?

Ik heb intussen het ellenlange -en behoorlijk saaie- filmpje van de openingspost gedownload en half bekeken. Wat me onmiddellijk opviel is dat het stijf staat van de wetenschappelijke onjuistheden, onweteschappelijke veronderstellingen, en zweverige vaagheden. Het doet me heel hard denken aan een typische creationisten-argumentatie. Als je er maar een mooi filmpje rond maakt en veel moeilijke woorden gebruikt hebben de meeste mensen niet door dat het rommel is.
Voor een doorsnee wetenschapper is na 10 seconden al duidelijk dat het filmpje gebakken lucht is.
Stel jullie voor: als ik morgen begin aan een verklarende documentaire van de koran, waarin ik enkele verzen volgens mijn eigen visie uitleg, en daarmee stel dat de koran onomstotelijk bewijs levert dat christenen gemiddeld intelligenter zijn dan moslims. Jullie zouden me, als Korankenners, erg snel ontmaskeren als bedrieger, niet? Wel dan.

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 08:49

Netjes betoog Juan

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 09:01
In eerste instantie geplaatst door Juan

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212


en waar geloof jij dan in ? evolutietheorie ? (...)
opeens springen er apen uit de grond die mensen worden......


Denk jij werkelijk dat de ET dat inhoud? Mag ik u eens een goed wetenschappelijk boek aanraden? Jongens toch.

Eerder heb ik in deze discussie -tussen al het heen-en-weergeroep door, gelezen dat er een punt zou zijn waar wetenschap en religie samenkomen (Alzukar zei dat geloof ik). Ik vind dat nogal vaag en misschien zelfs zweverig. Zoals ik daarvoor heel geduldig had uitgelegd (in hetzelfde postje waar ik brandhout maak van Abdul-Khaliq's stelingen), is wetenschap een constructie, die een verklaring biedt voor allerlei natuurfenomenen die we rondom ons zien, een verklarend kader, als het ware.
Er wordt gestart vanuit een aantal waarnemingen die men (nog) niet begrijpt . Er wordt -binnen het wetenschappelijk kader- een stelsel van mogelijke verklaring bepaald, die aan de basis zouden kunnen liggen van het fenomeen, en deze hypotheses worden getoetst. Een belangrijk gegeven binnen de wetenschap is dat elke hypothese falcifieerbaar is, met andere woorden, er moet een testresultaat mogelijk zijn die de hypothese omver kan werpen, anders heeft het geen zin de hypothese te testen.

Daarom is een hypothese als "God heeft dat gedaan / gemaakt / vernietigd" per definitie zinloos in een wetenschappelijke context, WANT NIET FALCIFIEERBAAR.
De wetenschap doet GEEN uitspraken over God (en kan dat ook niet doen), religie en wetenschap zijn twee absoluut gescheiden zaken.

Zo ook is de Koran geen wetenschappelijk werk. Er kunnen wel wat verzen instaan die met de natte vinger, vanuit ons huidig wetenschappelijk inzicht, met veel fantasie te interpreteren zijn als wetenschappelijke voorspellingen, maar laten we eerlijk zijn: de wetenschap is er niks mee. Is het zo moeilijk te aanvaarden dat de Koran, De Bijbel, GEEN exact wetenschappelijke werken zijn, maar veeleer interessant zijn omwille van hun niet-exacte inhoud?

Ik heb intussen het ellenlange -en behoorlijk saaie- filmpje van de openingspost gedownload en half bekeken. Wat me onmiddellijk opviel is dat het stijf staat van de wetenschappelijke onjuistheden, onweteschappelijke veronderstellingen, en zweverige vaagheden. Het doet me heel hard denken aan een typische creationisten-argumentatie. Als je er maar een mooi filmpje rond maakt en veel moeilijke woorden gebruikt hebben de meeste mensen niet door dat het rommel is.
Voor een doorsnee wetenschapper is na 10 seconden al duidelijk dat het filmpje gebakken lucht is.
Stel jullie voor: als ik morgen begin aan een verklarende documentaire van de koran, waarin ik enkele verzen volgens mijn eigen visie uitleg, en daarmee stel dat de koran onomstotelijk bewijs levert dat christenen gemiddeld intelligenter zijn dan moslims. Jullie zouden me, als Korankenners, erg snel ontmaskeren als bedrieger, niet? Wel dan.



evolutietheorie is onzin. het kan gewoon niet dat een aap in een mens veranderd ( wat eerst een vis was). al die boeken over ET en filmpjes en documentaires zijn zoals je het voor de koran zei: "Als je er maar een mooi filmpje rond maakt en veel moeilijke woorden gebruikt hebben de meeste mensen niet door dat het rommel is."

archeologen vinden een staartbeen en een scheenbeen en opeens weten ze hoe het eruit zag, wat het at, hoe het omging met zijn soortgenoten,..... noem je dat niet met de natte vinger genomen ?
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 09:40

Toch is bij jou elke logica ver te zoeken, Moslimboy212.

Maakt ook niet uit, daar ben je moslim voor, toch?

Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 09:45
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212


evolutietheorie is onzin. het kan gewoon niet dat een aap in een mens veranderd ( wat eerst een vis was).blablabla...


Het onderwerp van deze discussie is NIET de evolutietheorie (die jij overduidelijk niet begrijpt, maak het niet genanter dan het al is). Als je wil discussi�ren over evolutie, mag je gerust inpikken in die andere thread ("dinosaurussen in de koran"), maar ik kan je aanraden eerst een goed boek over het onderwerp te lezen (en dan bedoel ik niet de Koran).
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 09:48
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

al die boeken over ET en filmpjes en documentaires zijn zoals je het voor de koran zei: "Als je er maar een mooi filmpje rond maakt en veel moeilijke woorden gebruikt hebben de meeste mensen niet door dat het rommel is."


Ik zei dat overigens niet over de Koran, wel over de mensen die de Koran selectief interpreteren en beweren er op die manier wetenschappelijke uitspraken mee te doen, die ze in een mooi filmpje kunnen gieten voor mensen zoals jij.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 10:27
In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

Toch is bij jou elke logica ver te zoeken, Moslimboy212.

Maakt ook niet uit, daar ben je moslim voor, toch?



wat kom je hier eigenlijk doen ? een beetje belachelijke commentaar geven ? jonge je bent echt zielig, heb je niets beters te doen, misschien is er wel een doof persoon die je gesprekken intressant vind........
laa ilaha illalah
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 10:31
In eerste instantie geplaatst door Juan

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

al die boeken over ET en filmpjes en documentaires zijn zoals je het voor de koran zei: "Als je er maar een mooi filmpje rond maakt en veel moeilijke woorden gebruikt hebben de meeste mensen niet door dat het rommel is."


Ik zei dat overigens niet over de Koran, wel over de mensen die de Koran selectief interpreteren en beweren er op die manier wetenschappelijke uitspraken mee te doen, die ze in een mooi filmpje kunnen gieten voor mensen zoals jij.

"voor mensen zoals jij"

ik heb dat filmpje niet bekeken.

de koran hoef je niet selectief te interpreteren, dat is gewoon om het jullie atheisten gemakkelijker te maken, zo begrijpen jullie het heel misschien.

maar waarom zeg je niet waarom die wetenschappelijke feiten verkeerd zijn ? wat klopt er niet aan ze ? je zeikt maar over vannallles en nog wat samen met die zwaluw maar ik heb nog niets van tegenargumenten gezien.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 11:38
In eerste instantie geplaatst door Juan

Hoela, lange tenen!
Het zij zo. Ik ben inderdaad niet diegene die de regels ("tactieken"? waar haal je het!) voor een faire discussie heb gemaakt, net zoals ik de regels van de logica niet heb uitgevonden. Je maakt de keuze geen argumenten aan te dragen en hier de discussie te be�indigen. Dan kan ik niet anders concluderen dan dat je die argumenten niet hebt, en dat ik je post voldoende ontkracht heb (kijk goed, d�t is "uit de tent lokken"!). Jammer, het valt me tegen van je, maar het verbaast me niet.

Mag ik aannemen dat dit ook is gebeurd wat betreft onze vorige discussie?


Ha die Juan,

Mijn excuses voor het late reageren (daar heb jij soms ook last van ).

Nee joh, lange tenen zijn het niet, die worden enkel geraakt als je onbeschoft wordt. Ik laat mij enkel door jou niets wijsmaken.


Groet, Abdul-Khaliq
 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 11:49
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212


de koran hoef je niet selectief te interpreteren, dat is gewoon om het jullie atheisten gemakkelijker te maken, zo begrijpen jullie het heel misschien.

Laat de ad-hominems maar achterwege, ik probeer hier een redelijke discussie te voeren.
Er bestaat niet iets als "wij-athe�sten", we zijn geen gezellig clubje van mensen die iets tegen godsdienst zouden hebben.

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212


maar waarom zeg je niet waarom die wetenschappelijke feiten verkeerd zijn ? wat klopt er niet aan ze ? je zeikt maar over vannallles en nog wat samen met die zwaluw maar ik heb nog niets van tegenargumenten gezien.

Je kan beginnen met mijn postings te lezen. Nogmaals, met persoonlijke aanvallen bereik je niets. Ik zeik niet, ik probeer te beargumenteren. Met Abdul heb ik anders wel al een leuke discussie achter de kiezen.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 12:54
Het Evangelie, begrepen naar zijn allegorische betekenis, is een baanbrekend sociaal-wijsgerig (mens-)wetenschappelijk werk.
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 13:57
Of het baanbrekend is, betwijfel ik. Maar goed, met zo'n dooddoeners zit de discussie helemaal strop.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2007 om 14:29
In eerste instantie geplaatst door Juan



Ik zei dat overigens niet over de Koran, wel over de mensen die de Koran selectief interpreteren en beweren er op die manier wetenschappelijke uitspraken mee te doen, die ze in een mooi filmpje kunnen gieten voor mensen zoals jij.

 
laat zo'n argumenten dan ook maar bij je als je deftig wil discussieren
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2007 om 01:19
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

Toch is bij jou elke logica ver te zoeken, Moslimboy212.

Maakt ook niet uit, daar ben je moslim voor, toch?



wat kom je hier eigenlijk doen ? een beetje belachelijke commentaar geven ? jonge je bent echt zielig, heb je niets beters te doen, misschien is er wel een doof persoon die je gesprekken intressant vind........

Ja, toch?

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2007 om 03:13
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Asalaam Alaikum,

De creatie van het universum.

http://www.harunyahya.com/download/download.php?id=18917 (engelstalig)

Xvid bestand benodigd om te kunnen afspelen in je media speler.

Hier te downloaden: http://download.divxmovies.com/XviD-1.1.2-01112006.exe (is een bestandje om divx films te kunnen kijken)

Wa Salaam


Salaam aleikoum

Wat een groot bestand, ben 'm aan het downloaden. Barak Allah fiek.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2007 om 04:06
In eerste instantie geplaatst door Juan

Of het baanbrekend is, betwijfel ik. Maar goed, met zo'n dooddoeners zit de discussie helemaal strop.


Het standaard antwoord van iemand met een beperkt gezichtsveld. Het zij je overigens niet verweten.
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2007 om 03:20
Geef anders eens een voorbeeld van wat je precies bedoelt Alzukar, dan kunnen we daarop verder, 'beperkt gezichtsveld of niet' (blijkbaar kun je hier niet posten zonder direct van die leuke eigenschappen toegedicht te krijgen, leuk).
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2007 om 05:24
In eerste instantie geplaatst door Juan

Geef anders eens een voorbeeld van wat je precies bedoelt Alzukar, dan kunnen we daarop verder, 'beperkt gezichtsveld of niet' (blijkbaar kun je hier niet posten zonder direct van die leuke eigenschappen toegedicht te krijgen, leuk).


Bezie Jezus'Boodschap afgezet tegen de vastgeroeste oudtestamentische orthodoxie van zijn tijd en die in onze tijd. Dan zul je zien dat sprake was/is van een enorme doorbraak naar een nieuwe vrijheid van verlicht/rationeel denken die zich nog steeds verder ontwikkelt, die op tal van gebieden uitlopers heeft en die, uiteindelijk, niets ongemoeid laat. Waar mensen spreken over de Bijbel krijg ik bij velen de indruk dat zij, om te beginnen, geen notie hebben van het wezenlijk verschil tussen het Oude Testament en het Nieuwe Testament en, idem, tussen Jezus'Boodschap en de geloofsleren van later Christendom en Islam.
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2007 om 18:12
Is dat je voorbeeld? 
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.