Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenNiet-Islamitische vrienden

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Niet-Islamitische vrienden
    Geplaatst op: 02 januari 2004 om 14:08

Assalaam Aleykoem Zusters en Broeders,

Ik heb een vraag voor de moslims onder ons. Zijn er ook moslims die echte hechte niet-moslim vrienden hebben. Zijn er broeders of zusters die een beste vriend of vriendin hebben die niet moslim is? Ik vraag me dit gewoon af....

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:07

Assalaam Aleykoem,

.....iemand.....?

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:14

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe mijn oeghtie,

Ik heb een hele goede vriendin die niet-moslim is. Ze heeft me laatst bekend dat ze geintereseerd is in de islam, ze vind het een mooi geloof. Ik praat met haar over alles, over de islam, ik denk dat ze er daarom geintereseerd in is. Gair inshAllah.

Als ze me vraagt hoe het met me gaat, kan ik tegen haar zeggen al hamdoelilah het gaat goed, en dan zeg ik wat al hamdoelilah inhoud.

Moge Allah sobhanahoe wa ta3ala haar inshAllah leiding schenken...

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe mijn oeghtie in de islam.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:24

salaam,

de meeste vriendinnen van mij zijn idd nt moslims, en ik heb er lhamdoulillah gn pbs mee,  ik heb respekt vr hun geloof,en zij vr de mijne,

beslama.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:25
Ik heb wel niet moslimse vrienden maar de banden zijn oppervlakkig. Veel dingen wat zij doen doe ik niet. Ze gaan bv.naar fuiven,drinken alcohol enz.. Daarom hou ik mijn relaties oppervlakkig. Dit wil niet zeggen dat ik niet vriendelijk tegen hun ben ,maar ik zal niet meedoen aan de activiteiten die tegen mijn godsdienst zijn.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:36

salaam,

salahdin,dat bedoel ik nou met respect

wa ssalaam alikoum

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:37

Assalaam Aleykoem.

Ik vroeg me dit af, omdat ik benieuwd ben of het echt obstakels id vriendschap brengt. Dat je toch tegen bepaalde dingen aanloopt. Maar dat heb je tegenwoordig ook met moslim-vrienden die niet praktiseren.

Ik had vroeger nl echt een hele goede vriendin (niet-moslim), maar het contact is  verwaterd. (ik ben intussen alhamdullilah moslim geworden)Ik zit er over te denken om weer contact met haar op te nemen en wilde eerst weten hoe het met jullie zit....

thnx  voor jullie reactie's Layla

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 08:05

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe,

Mij allerbeste vriendin is een niet-moslim.Ik ben sinds een half jaar moslima geworden,en het veranderd niets negatiefs in onze vriendschap.Komt ook omdat je toch personen zoekt die bij je passen...we houden allebei niet van uitgaan,drank,drugs,uitdagende kleding enzenz...veel nederlandse meisjes(beter gezegt niet moslim -meisjes)vonden mij vroeger-saai-,maar des te meer paste mijn levensopvattingen meer bij moslimmeisjes,die altijd al grapten:'Jij bent anders dan de nederlandse meisjes die wij kennen','je lijkt wel moslima'.En zo heb ik het ook ervaren.Als het een goede vriendschap is,is de andere persoon blij voor je..zoals mijn vriendin...Tuurlijk hoop ik dat ze misschien ook moslima wordt,maar ze zal zelf de ware God moeten ontdekken...net zoals ik dat deed

Dus ik zou zeggen,neem contact op,probeer maar...misschien is ze ook blij voor jou...

En Allah leidt wie hij wil,en laat dwalen wie hij wil...

amien

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 10:58

Assalaam Aleykoem Zahra,

Alhamdullilah dat je moslima bent geworden. Wat goed om te horen dat er nix is veranderd aan jullie vriendschap! Insha'Allah dat je vriendin het goede pad op wordt geleidt.

Wat ik mij nu afvraag is of de moslima's onder ons, waarvan de beste vriendin geen moslim is, of jullie ook een hoofddoek dragen? (khoop geen rare vraag)...

Wa Aleykoem a Salaam

Ohja Dienares miss dat je jou vriendin een mooi boek over de Islam kan schenken?

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 13:44

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe,

yep,ik draag mijn hoofddoek...en ik ben niet van plan om hem af te doen.Behalve mijn beste vriendin heb ik ook nog een kenissenkring,waar best wat niet-moslims bij zitten.Ze moesten wel wennen...sommigen kunnen niet begrijpen dat ik het als een vrijheid ervaar ...of ik krijg ook weleens vragen van niet-moslims,of ik dat moet van mijn man,ik word toch onderdrukt???Haha,ik heb geeneens een man!!!Weet je,als ze zien dat jij je er zo gelukkig bij voelt,leggen ze zich er bij neer.Anders,tja...ik denk mensen veranderen,ik ben ook veranderd,en als mij ideeen niet geaccepteerd kunnen worden door mijn omgeving(en dat is ook gebeurt!!)dan is dat jammer...dat gebeurt altijd wel in het leven snap je,als je volwassen wordt groei je ook wel eens uit elkaar...Wat het uiten van je geloof betreft:Er vallen wat mensen af,maar je hebt er zoveel broeders en zusters bij!!En het belangrijkste:je hebt je geloof!!!! En dat maakt mij compleet..niet de mensen om mij heen..

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Lil-Esra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 20:26

Assalaam Alaykoum,

Ik heb hele goede vriendinnen die geen Moslim zijn. Pas geleden heeft zelfs een van die vriendinnen toegegeven dat ze geinterreseerd is in de Islam. Nu help ik haar er mee door informatie aan haar te geven en proberen om haar vragen te beantwoorden!

Joyce

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 11:09

Salaam Aleykoem Joyce,

 ALHAMDULLILAH!

En welkom op het forum!

Wa aleykoem a Salaam

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 18:12
Jah dat was bij mij dus ook het geval hihi, ze gaf ook toe dat ze geintereseerd is in de islam, ik zal haar inderdaad een boekje geven inshAllah, thanks voor je advies hihi, weet je misschien ook welk boek het geschiktst is?
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Bibi Naeem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 18:18

Asalaam-o-laikum,

Ik zit in de 2e klas en ik zit tussen alleen maar niet-moslims, ik zit op een christelije school.

Is dat heel erg? Want ik ben moslim en ik heb vriendinnen die niet gelovig zijn maar ze hebben heel veel respect voor me...als ik zeg dat ik niet mee naar de bios ga wegens geloof dat meisjes niet zo horen te gedragen dan snappen ze dat.

Khudahafiz. Bibi Naeem

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 18:21

MashAllah dat ze je begrijpen...

Je moet goed op jezelf passen dat je niet hun gewoontes overneemt, dat is meestal wat sommige mensen doen, daarom moet je opletten wie je vrienden zijn, gair inshAllah, wees standvastig in je geloof, dat is het belangrijkste...

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 18:58

Salaam,

jammer genoeg zijn zowat al mijn vrienden die ik regelmatig zie Niet-Moslim. 1 van hen zal later serieuzer worden maar is er nu nog niet klaar voor. vind het jammer dat in mijn directe omgeving zo weinig moslims van mijn generatie zijn.

Sinds ik veel meer doe aan de islaam, is het ook wennen voor hun omdat ik dingen niet meer doe die ik vroeger wel deed met hun. Nu probeer ik hun te leren om mij geen onzin dingen te vragen die afgekeurd worden in de islam. Maar dit is moeilijk voor hun, omdat ik dus de enige ben van hun die islaam serieus praktiseert. Af en toe probeer ik met hun te praten over Dit leven en De Dood etc. maar het lukt me niet echt om door te dringen hoe belangrijk het is. Volgens mij zijn jongens gewoon moeilijker dan meisjes. Allahu ehlam

inshallah wordt ik beloond voor mijn inzet , Inshallah zal ik mensen in mijn directe omgeving ontmoeten die sterk zijn in de islaam.........

Salaam e3leikom

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 22:35

Een hele goede vriendin van me is Islamitisch, ze is ook de beste vriendin van mijn vrouw.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 22:51

Salamoen aleykum

Ik heb ook veel ongelovige vrienden maar ik twijfel of dat wel goed is of niet. Ik heb ook een topic gestart onder de naam "ongelovige vriende" en daar heb ik een paar ayah uit de quran over niet-muhammedaanse vrienden en eerlijk gezegd heb ik een gevoel van dat ik mijn relaties met niet-gelovigen moet beeindigen.

Ik verwacht van jullie dat jullie mijn topic even nalezen en erop reageren zodat ik er meer over leren kan.

Moge Allah(s.b.w) ons vergeven van wat we verkeerd doen.

Ik dank jullie alvast voor jullie aandacht

 

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 13:53

A Selaam oe Ale'ykoem,

Vanwege diverse morele, psychologische en sociale redenen hebben mensen goed gezelschap en hechte vriendschappen nodig. Het soort vrienden wat iemand heeft, laat vaak zien wat voor soort mens iemand is. Een bekend spreekwoord zegt immers: laat mij uw vrienden zien en ik zal vertellen wie u bent.

De profeet (vzmh) maakte de waarde van goed gezelschap duidelijk, toen hij zei dat het beter is om alleen te zijn dan in gezelschap van slechte vrienden, en het is goed om in goed gezelschap te zijn dan om alleen te zijn.

Goed gezelschap kan een enorme bron van hulp en ondersteuning zijn om een goed leven te leiden, terwijl slecht gezelschap naar zonde en ondergang kan leiden. Dit wordt duidelijk door het advies dat in de Qora'an gegeven wordt:

"Blijf bij degenen die hun Heer 's morgens en ;s avonds aanroepen en die Zijn welbehagen zoeken en laat uw ogen niet van hen afdwalen door het zoeken van de praal dezer wereld en gehoorzaam niet aan hen, wiens hart Wij achteloos hebben gemaakt voor de gedachte aan Ons, noch degene die zijn begeerte volgt en wiens geval het ergste is". (18:28).

De profeet (vzmh) heeft eenzelfde advies gegeven bij het kiezen van het juiste gezelschap en het vormen van vriendschappen. Hem werd gevraagd:

"Wie kan je beste vriend zijn?"

"Degen die je helpt om God te gedenken en die je aan Hem herinnert als je hem vergeeft", antwoordde hij.

Toen werd hem (vzmh) gevraagd: "En welke vriend is de slechtste?"

Degene die je niet helpt om God te gedenken en je niet aan hem herinnert als je Hem vergeet", antwoordde hij.

Toen werd hem (vzmh) gevraagd: "Wie is het beste van alle mensen?"

Hij antwoordde: Degene die je aan God herinnert, als je naar hem kijkt.

Naast het elkaar helpen om op het deugdzame pad te blijven en elkaars karakter te versterken, helpen echte vrienden elkaar op talloze praktische manieren. Om het belang van vriendschap en broederschap in het voorzien van de dagelijkse behoeften en bij de opbouw van de islamiticshe samenleving te benadrukken, nam de profeet (vzmh) bij zijn aankomst in Medina het initiatief tot een unieke regeling: hij koppelde iedere Moehaadjier uit Mekka (iemand die de Hijra verricht: de reis van Mekka naar Medina), met een Ansar van medina (bevoling van Medina) in een broederschap. Ieder moest de ander met onderdak, materiele hulp, educatie, vriendschap en goede raad bijstaan. Uit deze relaties groeiden sterke vriendschapsbanden en broederschap. Het droeg bij tot de vorming van een krachtige en zorgzame maatschappij.

Ware vriendschap wordt door liefde, oprechtheid en vrijgevigheid gevoed. Vriendschap is eerder lief hebben dan lief worden gevonden. Verder is het een kwestie van wederzijds begrip en respect. Zolang men elkaars leefwijze, ideeen en de daaruit voortvloeiende handelingen respecteert en accepteert, kan men ook met niet-Moslims een prachtige vriendschapsband opbouwen.

Wa Ale'ykoem a Selaam.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 14:08

Assalaam aleikoem

Ik heb ook nietmoslim vriendinnen. Ik merk dat sinds mijn bekering de vriendschap is veranderd. Natuurlijk hou ik van mijn vriendinnen maar het is anders dan met mijn zusters. Ja Imaan ik hou superveel van je. Je bent niet alleen mijn zuster maar ook een hele goede vriendin. Ik kan over veel dingen niet praten met mijn niet-moslim vriendinnen. InshaAllah zullen zij inzien dat de Islam het ware geloof is en de enige, juiste weg is.

Esther

Terug naar boven
FATIH Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 45
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 22:38

Salamun Aleikum,

Ik heb wel niet-moslimse collega's.Ik probeer ze over de Islam te vertellen zodat ze ook een beetje inzicht kunnen hebben.Ik leer van ze, en ze leren van me heel veel.Ik kan met ze heel goed omgaan, zonder enige moeite!

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 23:36

Alaykoum wa Salaam wa Rahmatullah wa Barakatuuh, oegti...

Hihihi, MashaAllah zuster. De band die ik met praktiserende zusters heb ik ook heel anders dan met niet-moslim of niet praktiserende Moslima's. Maar dat wil niet zeggen, dat ik niet met hen omga. De enige reden dat ik met niet-moslims omga, is om inshaAllah da'wah te doen. InshaAllah zal Allah swt mijn vele doua's verhoren. 2 Zusters, die daarvoor oppervlakkige vriendinnen van me waren, zijn nu mijn zielsverwanten. Mijn zusters, waar ik niet meer zonder kan.

Esther, inshaAllah tot morgen, zuster

Je zuster

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 16:36

Assalaam Aleykoem Leyla,

Mooi stukje!! Ik zal deze woorden onthouden en bij mij dragen.

Ik merk dat er toch wel een beetje verschil zit in hoe ik mij gedraag tussen moslims en niet-moslims. Ik weet dat het nu eigenlijk gewoon het beste is om met alleen maar met moslima's om te gaan. Ik voel me er ook beter bij. Ik begin ook steeds meer anders naar de ongelovigen te kijken en begrijp ze ook niet.

In iedergeval bedankt voor je bijdrage!

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 17:58

Beste allen,

Lijkt me geen optie voor een goede en werkbare samenleving: alleen omgaan of vrienden zijn met gelijk-gelovigen. Ik heb al vaker een opmerking met dezelfde strekking gemaakt, maar hij lijkt me hier weer op zijn plaats: waarom in Nederland wonen als er landen zijn waar praktisch iedereen Moslim is? Ik begrijp niet, dat iemand aan de ene kant beweert alleen met Moslims te willen omgaan, en aan de andere kant in Nederland blijft wonen. Kan het zijn, dat materiele welvaart niet alleen bij 'ongelovigen' een rol speelt?

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 18:59

Hoi Vincent,

Je hebt het niet goed begrepen, ik ga zowel met Moslims als met niet-Moslims om, alleen de vriendschap met mijn Moslimzusters is veel intenser, vanwege het feit dat wij allebei geloven dat we hier op aarde zijn gezet, om Allah swt te Dienen. Mijn niet-Moslim'vriendinnen' gaan er van uit, dat ze zijn gebore3n om van het leven te genieten. Ik geloof ook dat wij hier een gelukkig leven moeten proberen op te bouwen, maar ook werken voor het Hiernamaals en daar zit het verschil in. Daarnaast gaat het om vertrouwen, mijn Moslimzusters vertrouw ik, omdat zij weten dat roddel en achterklap ten strengste verboden is.

Vincent, voor het geld zit ik hier niet, ik zit er omdat ik inshaAllah mensen doen wil laten inzien dat de Islam de ware religie is.

Daarbij....dit is toch een veel grotere uitdaging, dan alleen maar te wonen met degenen die het met je eens zijn, vind je ook niet. Mocht de tijd er rijp voor zijn, dan zal ik gaan emigreren en niet om jouw het gelukje te geven, maar om mezelf nog beter in de Islam te verdiepen. Mocht de tijd daar rijp voor zijn, inshaAllah

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 19:59

hoi vincent,

waarom zou ik naar een ander land verhuizen...als hier toch al zoveel moslims zijn??Ben hier geboren,net als vele andere moslims trouwens...Pas als het voor mij onmogelijk wordt in dit land mijn geloof te belijden...dan zal ik moeten uitwijken naar een ander land.Niemand heeft gezegd dat we niet willen omgaan met ongelovigen,maar dat ze problemen ondervinden...das alles.

doeg,Zahra

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 21:00

Salamoen Aleykum

Bovendien ik zie Nederland ook als een moslimsland hoor. Ik mag hier ook gewoon naar moskeen gaan, ik mag hier ook bidden, ik mag hier alles ben vrij. Dus in feite heeft het weinig verschil met een moslimland.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
redouan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 8
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2004 om 12:30

eeey vincent

Een hele belangrijke rol die wij moslims hier ook spelen( mischien heb je het niet door maar dit is site die informatie over de islam weergeeft) dus wat ik wil zeggen is dat wij hier aan de ongelovige mensen ook de islam voorstellen aan de mensen die niet gelovig zijn.

en wat betreft matriele zaken, tuurlijk speelt geld een rol in het onderhoud van mensen. De meeste mensen die hier in de jaren 60 en 70 zijn gekomen,kwamen op de eerste plaats om te werken omdat ze weinig kans maakten op de arneidsmarkt in hun eigenland die ze met veel pijn hebben verlaten om hier in een wildvreemd land een toekomst op te bouwen en met het geld wat ze verdienen ook hun familie en omgeving te kunnen onder houden.

Wat betreft vrienden die ongelovig zijn. Als je met hun omgaat met de intentie om te feesten, alchol te drinken en over werelds dingen te praten(hiermee bedoel ik niet voor je werk of school) dan is het niet toegestaan. Dat betekent dat je wel met hun mag omgaan in die zin dat het geen kwaad kan voor je religie. Want je "vrienden" beinvloeden jouw. Dit betekent natuurlijk niet dat je geen respect meer voor ze hebt. Je zegt gewoon wel gedag en een babbeltje om de sociale contacten te onderhouden kan geen kwaad want mischien worden je vrienden(in) wel moslim wat natuurlijk heel mooi zou zijn

groetjes van Rdouan

 

 

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2004 om 12:58
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Vincent,

Je hebt het niet goed begrepen, ik ga zowel met Moslims als met niet-Moslims om, alleen de vriendschap met mijn Moslimzusters is veel intenser, vanwege het feit dat wij allebei geloven dat we hier op aarde zijn gezet, om Allah swt te Dienen. Mijn niet-Moslim'vriendinnen' gaan er van uit, dat ze zijn gebore3n om van het leven te genieten. Ik geloof ook dat wij hier een gelukkig leven moeten proberen op te bouwen, maar ook werken voor het Hiernamaals en daar zit het verschil in. Daarnaast gaat het om vertrouwen, mijn Moslimzusters vertrouw ik, omdat zij weten dat roddel en achterklap ten strengste verboden is.

Vincent, voor het geld zit ik hier niet, ik zit er omdat ik inshaAllah mensen doen wil laten inzien dat de Islam de ware religie is.

Daarbij....dit is toch een veel grotere uitdaging, dan alleen maar te wonen met degenen die het met je eens zijn, vind je ook niet. Mocht de tijd er rijp voor zijn, dan zal ik gaan emigreren en niet om jouw het gelukje te geven, maar om mezelf nog beter in de Islam te verdiepen. Mocht de tijd daar rijp voor zijn, inshaAllah

Laat iedereen duidelijk zijn: van mij hoeft niemand Nederland te verlaten (met emigreren maakt niemand mij dus 'gelukkig'). Waar het mij om gaat is, dat jullie -uitgaande van jullie reacties op dit topic- alleen met 'ongelovigen' willen omgaan als dat op jullie 'voorwaarden' kan plaatsvinden (of begrijp ik dit verkeerd?). Verder krijg ik de indruk -zie diverse topics op dit forum- dat Nederland voor Moslims geen fijn oord is om te vertoeven: hoofddoekendiscussie, 'hetze' tegen de Islam, voortdurende blootstelling aan niet-Islamitisch (onzedelijk) gedrag enz. In dat kader zijn er landen waar al deze zaken niet of in elk geval veel minder voorkomen. Ten slotte is de strekking van enkele reacties toch echt, dat (intensief) contact met niet-gelovigen moet worden vermeden. Of heb ik ook dit verkeerd begrepen?

Vriendelijke groet,

Vincent

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2004 om 14:57
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleykoem Zusters en Broeders,

Ik heb een vraag voor de moslims onder ons. Zijn er ook moslims die echte hechte niet-moslim vrienden hebben. Zijn er broeders of zusters die een beste vriend of vriendin hebben die niet moslim is? Ik vraag me dit gewoon af....

Wa Aleykoem a Salaam

Asalaam wa alaikoum wrb..

Beste miss layla,

Ik heb niet-moslims als vriendinnen en vrienden...Maar geen hechte vriendschap...het zijn overigens allochtone niet-moslims...we kunnen goed met elkaar opschieten...en we hebben het vaak over geloof en cultuur...en we accepteren en respecteren elkaar...en ieder geeft gewoon zijn mening..wat soms tot een hele discussie leidt...maar altijd een leuke discussie...je merkt dan ook echt verschillende etniciteiten maar soms dezelfde geloof en een aantal die een ander geloof hebben....Soms vragen ze wat en willen ze weten of iets wel of niet in de islam mag en waarom niet...en dan vraag ik zelf ook hoe het bij het gaat...

Verschillende etniciteiten en culturen en geloven maar kunnen heel goed met elkaar opschieten....Het is geen hechte vriendschap als ik een probleem zou hebben zou ik het liefst bespreken met een moslim(a)..

Oualaikoum asalaam...

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.074 seconden.