Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Slagers in Bagdad

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Slagers in Bagdad
    Geplaatst op: 16 januari 2007 om 15:23
Asalaam Alaikum,

Niemand is veilig. Mannen, vrouwen, kinderen en nu worden studenten afgeslacht.

Zijn dit Moslims? De verantwoordelijkheid om je broeder of zuster af te slachten ligt in de handen van Moslims. Wat zijn dit voor beesten? Wat heeft dit met de Islam te maken? Deze mensen noemen zich Moslim. Ik schaam me dood.

Salaam

Blood pools on a Baghdad market street.

Baghdad one-day death toll tops 100

More than 100 people were killed in Baghdad on Tuesday in bombings and shootings, most of them in a stronghold of a powerful anti-American Shiite cleric. Two bombs exploded at a Baghdad university. A CNN producer said police sealed the area but armed militia were also on the streets.

www.cnn.com




Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2007 om 16:34
De combinatie geloof en macht is een zeer explosief mengseltje. Je begint
als idealistich gelovige die meent dat het verwerven van macht de invloed
van het geloof kan dienen en voor je het weet zijn de geloofsprincipes
ondergeschikt aan de machtsprincipes.
Troost je met de gedachte dat het niet alleen Moslims overkomt .

Een belangrijke oorzaak van dergelijke dwalingen is m.i. het algemeen
aanvaard standpunt dat het doel de middelen heiligt. Maar is het juist niet
omgekeerd dat de middelen het doel heiligen?
Want de mensen die zich verlagen tot gebruik van geweld voor hun geloof
brengen dat geloof in discrediet. En degenen die vanuit hun geloof liefde
voor alle mensen praktiseren maken daarmee hun geloof achtens- en
begerenswaardig.

Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2007 om 23:45

Ik denk dat het niks met geloof of religie te maken heeft maar des te meer met machtspolitiek en verdeling van rijkdommen.

Je kan wat in irak gebeurt niet simpelweg als een geloofsstrijdt afschilderen.

bv de meeste Koerden zijn ook Soenieten maar die mengen zich tot nu toe niet in dit conflict.

Het lijkt eerder een strijd te zijn tussen Arabieren en anderen.

 

 

 

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 01:46

dit doen ze ons geloven  dat het  mujahideen zijn die dit doen .

  het is ze ook gelukt   a3da2 allah

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 04:27
Het beest in de mens. Met mijn excuses aan de dieren.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 06:11
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

dit doen ze ons geloven  dat het  mujahideen zijn die dit doen .

  het is ze ook gelukt   a3da2 allah

Het zijn nooit Moslims die moorden, het zijn altijd anderen.

Dit is ultiem vermoeiend om te horen! Geloof je deze onzin nu werkelijk zelf ook?

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 08:24
nee ik geloof geen onzin alhamdoelilaah  daar dank allah voor
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 12:05
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

nee ik geloof geen onzin alhamdoelilaah  daar dank allah voor


Dan geloof jij dus ook in sprookje`s.

Ik heb bij jou altijd sterk het idee, dat je in een ontkennisfase zit. Een soort sprookje`s droombeeld waarin alle broeders elkaar enkel liefde toewensen.

Overtuigend zijn je opmerkingen geenzins!

Als het goed is waren het Moslims, als het fout is waren het geen Moslims en krijgen we standaard propoganda praat over ons heen (het is slap als je dat elke keer zegt).

Denk je nu werkelijk dat wat je zegt steekhoudend is, en zo ja, wie waren het dan die op die universiteit onschuldigen de dood injoeg?

Sjiieten en soennieten maken zich schuldig aan massamoord!!!
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 13:20
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

nee ik geloof geen onzin alhamdoelilaah  daar dank allah voor


Dan geloof jij dus ook in sprookje`s.

Ik heb bij jou altijd sterk het idee, dat je in een ontkennisfase zit. Een soort sprookje`s droombeeld waarin alle broeders elkaar enkel liefde toewensen.

Overtuigend zijn je opmerkingen geenzins!

Als het goed is waren het Moslims, als het fout is waren het geen Moslims en krijgen we standaard propoganda praat over ons heen (het is slap als je dat elke keer zegt).

Denk je nu werkelijk dat wat je zegt steekhoudend is, en zo ja, wie waren het dan die op die universiteit onschuldigen de dood injoeg?

Sjiieten en soennieten maken zich schuldig aan massamoord!!!


aghie, de grens tussen een praktiserende moslim en een moslim is onzichtbaar, maar kilometers lang.

een moslim gaat zich misschien wel in een bus met onschuldige opblazen, vanwege zijn extremistische gedachtes, maar een praktiserende moslim zou dat NOOIT doen. snap je

maar wat er nu gaande is in Irak tussen soennieten en sjiieten is onbegrijpelijk. ten eerste moeten ze elkaar niet uitmoorden, maar anderzijds zijn de sjieten in mijn ogen geen praktiserende moslims (allahoe a3lem).

maar het zijn die rotamerikanen die ervoor zorgen dat de soenniet en sjiieten tegen elkaar worden opgezet, het is gewoon een afleiding, zolang alle media-aandacht daarnaartoe gaat, kan men rustig hun gaan in Guantanamo bay, Afghanisten en alle oliebronnen van moslims leeg zuigen.

Ahmedinedjad zou Amerika moeten binnenvallen, Bush de elektrische stoel geven wegens massamoorden in verschillende landen.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 13:42

assalaam alaikoem,

Wat is het nut van zo'n discussie vraag ik me af. Je kan je beter afvragen of wij er met zijn allen iets aan kunnen doen.

Ow en alzakur....je biedt je excuses aan dieren....sinds wanneer kunnen deze lezen. Ik vond het al bizar dat er een partij voor dieren bestond en nu excuses voor dieren.

Ik ben een grote dierenvriend daar niet van, maar soms lees ik of zien ik dingen waarvan ik denk...waar slaat dat op.

WA alaikoem wa salaam,

Rahima

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 13:59
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

nee ik geloof geen onzin alhamdoelilaah  daar dank allah voor


Dan geloof jij dus ook in sprookje`s.

Ik heb bij jou altijd sterk het idee, dat je in een ontkennisfase zit. Een soort sprookje`s droombeeld waarin alle broeders elkaar enkel liefde toewensen.

Overtuigend zijn je opmerkingen geenzins!

Als het goed is waren het Moslims, als het fout is waren het geen Moslims en krijgen we standaard propoganda praat over ons heen (het is slap als je dat elke keer zegt).

Denk je nu werkelijk dat wat je zegt steekhoudend is, en zo ja, wie waren het dan die op die universiteit onschuldigen de dood injoeg?

Sjiieten en soennieten maken zich schuldig aan massamoord!!!


aghie, de grens tussen een praktiserende moslim en een moslim is onzichtbaar, maar kilometers lang.

een moslim gaat zich misschien wel in een bus met onschuldige opblazen, vanwege zijn extremistische gedachtes, maar een praktiserende moslim zou dat NOOIT doen. snap je

maar wat er nu gaande is in Irak tussen soennieten en sjiieten is onbegrijpelijk. ten eerste moeten ze elkaar niet uitmoorden, maar anderzijds zijn de sjieten in mijn ogen geen praktiserende moslims (allahoe a3lem).

maar het zijn die rotamerikanen die ervoor zorgen dat de soenniet en sjiieten tegen elkaar worden opgezet, het is gewoon een afleiding, zolang alle media-aandacht daarnaartoe gaat, kan men rustig hun gaan in Guantanamo bay, Afghanisten en alle oliebronnen van moslims leeg zuigen.

Ahmedinedjad zou Amerika moeten binnenvallen, Bush de elektrische stoel geven wegens massamoorden in verschillende landen.


Asalaam Alaikum,

Natuurlijk is er verdeel een heers en natuurlijk gaat het bij veel mensen enkel om macht. Maar! Veel van deze moordenaars noemen zich Moslim (het ene moment blaas je een bus op, en het andere moment kniel je tot God). Zoals jij het stelt is het inderdaad zo en hebt je een punt, er is een verschil tussen een Moslim en een praktizerend Moslim. Maar het is wel de Moslim die bij zijn "verstand"de trekker overhaald. Het is absurd te stellen, dat de VS verantwoordelijk is voor elke dode burger.

(ik heb er gewoon zwaar de p over in)

Wa Salaam
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 14:11

salaam aleykoum,

Het zijn vaak verdwaalde sjieten de soenieten vechten tegen de Amerikanen en weigeren samen te werken met de amerikanen mag Allah swt hun daarvoor belonen en overwinnen op de vijand (alle militairen die daar moslims afslachten)

Ok hebben somige irakezen last van eergevoel dat houd in wraak en eerherstel als 1 van hun familieleden vermoord is als er van beide partijen geneigd word tot vrede zal Allah swt die vrede terug brengen inshaAllah,maar dat ziet er nu helaas nog niet na uit.

Verder is het inderdaad triest en inshaAllah zullen er nog normale irakezen rondlopen in deze wereld ken wel eentjeeen soenietische zuster woond vlak bij mij.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 15:04
In eerste instantie geplaatst door rahima

assalaam alaikoem,


Wat is het nut van zo'n discussie vraag ik me af. Je kan je beter afvragen of wij er met zijn allen iets aan kunnen doen.


Ow en alzakur....je biedt je excuses aan dieren....sinds wanneer kunnen deze lezen. Ik vond het al bizar dat er een partij voor dieren bestond en nu excuses voor dieren.


Ik ben een grote dierenvriend daar niet van, maar soms lees ik of zien ik dingen waarvan ik denk...waar slaat dat op.


WA alaikoem wa salaam,


Rahima




Soms lees of zie ik dingen van mensen waarbij ik denk: ik heb liever met mijn hond van doen. Ach, weet je, ik ben maar een simpele.
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 17:26

ik snap je alzakur!

assalaam alaikoem,

Mensen is het niet zo dat de islam staat voor vrede, dat je niemand mag doden. Ik begrijp die bomaanslagen serieus niet. En dan roepen martelaars dood blabla...En die bush die nu weer een smoes wil hebben om een oorlog te beginnen in pakisten....Waar moet het heen met deze wereld. In plaatst van mensen te overtuigen over dat de islaam een vredeliefhebbende geloof is hakken ze elkaar het hoofd af. Ik denk serieus dat of de imaan van die msnen niet helemaal in orde is of de amerikanen zitten er gewoon achter...wel erg makkelijk gedacht...maar hoe wil je het anders verklaren dat er steeds zoveel doden vallen in een land als irak. En bush ik hoop serieus dat hij een deze dagen gewoon uit zich zelf dood neervalt. (insallah)

WA alaikoem wa salaam,

Rahima

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2007 om 19:26
Rahima,

ik begrijp je verontwaardiging, Maar het kwaad begint al met te wensen
dat iemand dood neervalt.
In een oorlog is het eerste slachtoffer altijd de waarheid. Aan beide
kanten. En wat er nu gebeurt heeft historische oorzaken. Door de inval
van de Amerikanen is er een tiran onttroond, die er dankzij afschuwelijke
terreur in slaagde bevolkingsgroepen onder de duim te houden die
elkaars erfvijanden zijn. Tijdens dat regime werd de Soennitische
minderheid voorgetrokken boven de shi�tische meerderheid. De Shi�eten
hebben veel geleden onder de Soenniten en de verstrooide Soenitische
troepen van Saddam zijn door gegaan met de strijd; eerst tegen de
Amerikanen, maar al gauw tegen degenen die de staat wilden opbouwen;
de Shi�tische meerderheid. Die laten het ook niet op zich zitten en slaan
nu keihard terug. Waar zal dit eindigen? In ieder geval niet als Amerika
zich terugtrekt want dan zijn pas echt de rapen gaar.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 01:45
Wat in Irak nu gebeurt is toch goed vergelijkbaar met bijvoorbeeld Joegoslavi� toen daar dictator Tito op natuurlijke wijze verdween/stierf? De geschiedenisboeken staan v�l van zulke dingen. In het geval van Irak had het moeten worden meegenomen alvorens daar binnen te vallen. Ook in dit opzicht is Bush voor mij de spreekwoordelijke "domme olifant in de porceleinkast". Nog afgezien van wat hij in Irak sowieso te zoeken had. Die man had bij zijn aantreden toch nul-komma-nul buitenlandkennis, had nauwelijks wat van de grote wereld gezien? En zo'n Yale-onbenul kan daar in dat land president worden! Als je maar flink veel geld erin steekt. "Buying the Presidency!" heet dat dan
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 02:59

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

nee ik geloof geen onzin alhamdoelilaah  daar dank allah voor


Dan geloof jij dus ook in sprookje`s.

Ik heb bij jou altijd sterk het idee, dat je in een ontkennisfase zit. Een soort sprookje`s droombeeld waarin alle broeders elkaar enkel liefde toewensen.

Overtuigend zijn je opmerkingen geenzins!

Als het goed is waren het Moslims, als het fout is waren het geen Moslims en krijgen we standaard propoganda praat over ons heen (het is slap als je dat elke keer zegt).

Denk je nu werkelijk dat wat je zegt steekhoudend is, en zo ja, wie waren het dan die op die universiteit onschuldigen de dood injoeg?

Sjiieten en soennieten maken zich schuldig aan massamoord!!!

leuke gedachte heb je dan over mij  sokran.

luister ik zei  de mujahdeen  doen zoiets niet  (echte mujhideen ) 

ik heb het niet over   criminelen

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 05:10
Bij bomaanslagen en schietpartijen in de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn donderdagmorgen zeker negentien mensen om het leven gekomen en tientallen gewond geraakt.

In de zuidelijke soennitische wijk Dora gingen kort na elkaar drie bommen af in de buurt van een markt. Daarbij vielen tien doden en dertig gewonden. Een andere bom ontplofte tijdens het spitsuur in het centrum van de stad. Hier vielen vier doden en elf gewonden. De politie zei te verwachten dat het dodental nog zal stijgen.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 05:26
Al wat hersens en de mogelijkheid had is al lang weg uit dat Irak. Arme mensen, radeloze kinderen, die daar nu in die bloedpoel gevangen zitten.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 15:12
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

nee ik
geloof geen onzin alhamdoelilaah� daar dank allah voor
<SPAN
style="FONT-WEIGHT: bold">Dan geloof jij dus ook in sprookje`s. Ik heb
bij jou altijd sterk het idee, dat je in een ontkennisfase zit. Een soort
sprookje`s droombeeld waarin alle broeders elkaar enkel liefde
toewensen.Overtuigend zijn je opmerkingen geenzins! Als het goed is
waren het Moslims, als het fout is waren het geen Moslims en krijgen we
standaard propoganda praat over ons heen (het is slap als je dat elke keer
zegt). Denk je nu werkelijk dat wat je zegt steekhoudend is, en zo ja, wie
waren het dan die op die universiteit onschuldigen de dood injoeg?
Sjiieten en soennieten maken zich schuldig aan massamoord!!! </
SPAN>


leuke gedachte heb je dan over mij� sokran.


luister ik zei� de mujahdeen� doen zoiets niet� (echte mujhideen )�


ik heb het niet over�� criminelen




Het verschil is flinterdun. Niet meer dan een kreet. De mujihadeen roepen
Allah Akbar voordat ze iemand kelen of zich temidden van onschuldige
zielen opblazen...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2007 om 07:35

hou toch op  mens  een mujheed die omwille van allah vecht

 

die pakt alleen de  bezeter en de helpers .

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2007 om 08:32
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

nee ik
geloof geen onzin alhamdoelilaah  daar dank allah voor
<SPAN
style="FONT-WEIGHT: bold">Dan geloof jij dus ook in sprookje`s. Ik heb
bij jou altijd sterk het idee, dat je in een ontkennisfase zit. Een soort
sprookje`s droombeeld waarin alle broeders elkaar enkel liefde
toewensen.Overtuigend zijn je opmerkingen geenzins! Als het goed is
waren het Moslims, als het fout is waren het geen Moslims en krijgen we
standaard propoganda praat over ons heen (het is slap als je dat elke keer
zegt). Denk je nu werkelijk dat wat je zegt steekhoudend is, en zo ja, wie
waren het dan die op die universiteit onschuldigen de dood injoeg?
Sjiieten en soennieten maken zich schuldig aan massamoord!!! </
SPAN>


leuke gedachte heb je dan over mij  sokran.


luister ik zei  de mujahdeen  doen zoiets niet  (echte mujhideen ) 


ik heb het niet over   criminelen


 



Het verschil is flinterdun. Niet meer dan een kreet. De mujihadeen roepen
Allah Akbar voordat ze iemand kelen of zich temidden van onschuldige
zielen opblazen...
en alle christenen zijn kruisvaarders.....
laa ilaha illalah
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2007 om 14:12

Rahima,

ik begrijp je verontwaardiging, Maar het kwaad begint al met te wensen
dat iemand dood neervalt.
In een oorlog is het eerste slachtoffer altijd de waarheid. Aan beide
kanten. En wat er nu gebeurt heeft historische oorzaken. Door de inval
van de Amerikanen is er een tiran onttroond, die er dankzij afschuwelijke
terreur in slaagde bevolkingsgroepen onder de duim te houden die
elkaars erfvijanden zijn. Tijdens dat regime werd de Soennitische
minderheid voorgetrokken boven de shi�tische meerderheid. De Shi�eten
hebben veel geleden onder de Soenniten en de verstrooide Soenitische
troepen van Saddam zijn door gegaan met de strijd; eerst tegen de
Amerikanen, maar al gauw tegen degenen die de staat wilden opbouwen;
de Shi�tische meerderheid. Die laten het ook niet op zich zitten en slaan
nu keihard terug. Waar zal dit eindigen? In ieder geval niet als Amerika
zich terugtrekt want dan zijn pas echt de rapen gaar.

Beste postpentacus...

Laat ik even voor opstellen dat ik de irakezen niet als slachttoffer zie...omdat daar de eerste slachtoffers zijn gevallen. Aan de andere kant...zullen er tig mensen met mij eens zijn als ik zeg dat er geen directe aanleiding was voor bush om een oorlog te beginnen. Ik zelf denk gewoon dat het een actie was als gevolg van de oorlog van zijn vader Bush Senior. Hij is gwoon achter olie aan. Kijk maar wat er nu weer aan de hand is...nuwil hij nog meer militairen sturen o.a naar pakistan omdat ze daar de madarasa willen sluiten omdat er zogenaamd mensen worden opgeleid tot terroristen...asjeblieft hor...

maar goed en dat ik iemand doodwens...tja...hij heeft zoveel kwaad aangesticht op deze wereld tal van onschuldige doden etc...ik zou het helemaal niet erg vinden dat hij dood gaat. Maarja ik ga ook geen feestvieren of wat dan ook...hij is gewoon net zo evil als saddam husain alleen pakt hij het anders aan.

Als bill Clinton nog aan de macht geweest zou zijn ...was dit allemaal niet gebeurd..

Rahima

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2007 om 20:20
Beste Rahima,
ik heb het verkeerd opgeschreven. Ik bedoel dat in een oorlog de
waarheid het eerste slachtoffer is. Leugens, misleiding en propaganda
zijn belangrijkere wapens dan kanonnen en raketten.

Ik geloof dat GWBush helemaal niet zo belangrijk is. Vaak bepaalt de loop
van de geschiedenis welke rol iemand gaat spelen en pas veel later zullen
we kunnen beoordelen hoe fout Bush was.

Vermoedelijk heb je gelijk als je stelt dat olie een belangrijk motief voor
Bush geweest is. Maar dan op een anderer manier. We zien dat China een
zeer snel opkomende grootmacht is. De economie is booming, het land
produceert ongelofelijk veel en de behoefte aan grondstoffen wordt
steeds nijpender. Ze schuimen de hele wereld af op zoek naar
grondstoffen en sluiten bondjes met landen die China iets te bieden
hebben. Zo hebben ze al heel wat Afrikaanse landen ingepalmd. Door de
grote behoefte van China neemt de schaarste toe. Koperprijzen rijzen bvb
de pan uit (waardoor het lucratief wordt om bronzen beelden te stelen,
om te smelten en te verkopen) en dat zal ook zo met de olieprijzen gaan.

Waarschijnlijk was china ook bezig in het middden oosten dealtjes over
olie leveranties te sluiten en hadden ze het met Sadam redelijk voor
elkaar. Amerika en Europa kunnen niet verdragen dat olielanden
bondgenoten van China worden, vanwege de economische bedreiging en
dat is altijd al reden voor oorlog geweest. Naarmate de grondstoffen
schaarser worden zullen de oorlogen toenemen onverschillig wie die
oorlogen voeren.

Het kan ook zo zijn dat Bush idd opzettelijk verkeerd voorgelicht is door
de geheime dienst over massavernietigingswapens in Irak. Je moet daabij
in het oog houden dat in amerika een president maar 4 of max 8 jaar in
functie is.     
Voor echte macht is dat een korte tijd. De echte macht ligt dan ook niet in
handen van een president maar bij anonieme lieden die op allerlei
manieren invloed uitoefenen op het overheidsbeleid bvb door te
infiltreren in de geheime dienst. De geheime diensten zitten het dichtst
bij de informatiestroom en dat geeft al heel veel macht. bovendien
bestaan die diensten uit ambtenaren die vele malen langer in functie
blijven. Ik denk dat Bush niet zo'n super slechterik is, maar dat hij zich
heeft laten manipuleren.
Sadam schiep er genoegen in om eigenhandig politieke tegenstanders af
te maken en hij heeft honderdduizenden van zijn eigen volk af laten
slachten. Nee, hij wint het echt van Bush.

Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.