Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

lastig pakket

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: lastig pakket
    Geplaatst op: 17 januari 2007 om 16:46

assalaam alaikoem,

Het lijkt onbegonne werk...

Broeders en zusters, op de een of andere manier beland ik altijd in discussies met mensen of medestudenten (ik woon op kamers, dus ik ben best veel omringd door de laatste groep) die nergens in geloven of christelijk zijn. Vooral de discussies met de ongelovigen is knap lastig. Deze groep komt op mij over als oppervlakkig en het is niet zo dat ik een discussie van ze wil winnen ofzo. Maar ik kan niet tot ze doordringen. Maakt niet uit wat ik zeg. Het is er 'bestaat geen god'. En als wij doodgaan dan is er niets meer je wordt begraven en klaaar. Ik snap werkelijk niet dat mensen niet kunnen geloven dat er geen god bestaat. Hierdoor voel ik me soms ook belachelijk gemaakt. en gaan ik twijfelen over de kennis over mijn geloof. Want ik kan er wel in geloven, hoe kan ik hen 'verkeerde' theorie�n en idee�n over de islaam ontkrachten. Ik heb aan sommige voorgesteld om filmpjes te kijken van youtube over bekeerde moslims...zelfs extreme gevallen zoals een voormalig lid van de kkk die bekeerd is. Zij staan hier niet voor open. En vinden het maar raar dat men geloofd of zich uberhaupt bekeerd tot bijvoorbeeld de islam..omdat dit het snelst groeit.

Er is wel nu 1 student die meer begrip heeft voor de islam maar mede dankzij die website van harunyahya...

Dus mijn vraag aan jullie moet ik deze discussies laten voor wat het is, Of moet ik me meer buigen over hen vraagstukken.

Wa alaikoem wa salaam,

Rahima

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 05:17
Beste Rahima,
Veel van de zogenaamde "athe�sten" hebben ��k een godsbeeld, sommigen van hen gaan daarbij zelfs veel verder dan de meest orthodoxe moslim. Ze weten wel dat er iets moet zijn, maar w�t dat is, dat weten ze niet. Iedere concrete vormgeving ervan lijkt hen zinloos. Dat maakt hen nog niet tot slechte mensen.
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 07:39
Dat heb ik ook niet gezegd alzakur. Alleen kan ik het nog steeds niet begrijpen dat iemand niet in god geloofd.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 07:54

Salaam Alaikum Rahima,

Je hoeft mensen helemaal niet te overtuigen dat God werkelijk bestaat!

Het is God zelf die kiest wie wel/niet het geloof geschonken krijgt.

Daarom hoeft een Moslim ook niet langs de deuren met een Koran in de hand.

Wa Salaam

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 08:15
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum Rahima,


Je hoeft mensen helemaal niet te overtuigen dat God werkelijk bestaat!


Het is God zelf die kiest wie wel/niet het geloof geschonken krijgt.


Daarom hoeft een Moslim ook niet langs de deuren met een Koran in de hand.



Wa Salaam




Inderdaad. De wegen des Heeren zijn ondoorgrondelijk zoals dat wel heet. Het is ook een, voor iedereen weer ander, rijpingsproces. En sommigen stellen zich nooit Grote Vragen, zijn verder goede en sociale mensen, waarmee we erg blij mogen zijn dat we ze in ons midden hebben.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 12:59
het is inderdaad zo. er zijn mensen bij die bereid zijn om meer te leren over islam enz... maar er zijn er die zeggen: ik geloof in niets, ik heb respect voor andere religies, maar ik wil er niets mee te maken hebben.

dat zijn degene die blind zijn, zij hebben gewoon geen zin om een beetje moeite te doen, zij bezitten niet te drang om te weten "waarom". zij willen niet weten waarom het zo is en niet zo,.... deze mensen zijn gewoon onbereikbaar.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 14:21

assalaam alaikoem,

Ja broeders, maar goed ik zie het wel als mijn plicht om mensen aan te sporen tot iets goeds. En tja, het is niet zo dat ik als een johova getuige wil fungeren maar jullie snappen wel wat ik bedoel. Ik denk als iemand tegen mij zegt van ja ik geloof niet dat er een god is en ik snap niet dat mensen moslim worden denk ik van ja...maar dat kan je ook anders gaan zien. Op die manier. Maarja weetje bepaalde mensen zijn niet eens de moeite waard. en bovendien ik het is gewoon als allah eht wil toch...dat zij in hem gaan geloven of juit meer afstand van hem nemen.

Wa alaikoem wa salaam

rahima

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2007 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

het is inderdaad zo. er zijn mensen bij die
bereid zijn om meer te leren over islam enz... maar er zijn er die zeggen:
ik geloof in niets, ik heb respect voor andere religies, maar ik wil er niets
mee te maken hebben.dat zijn degene die blind zijn, zij hebben gewoon
geen zin om een beetje moeite te doen, zij bezitten niet te drang om te
weten "waarom". zij willen niet weten waarom het zo is en niet zo,.... deze
mensen zijn gewoon onbereikbaar.


Of ze hebben slechte ervaringen met "gelovigen".
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2007 om 03:11

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

dat zijn degene die blind zijn, zij hebben gewoon geen zin om een beetje moeite te doen, zij bezitten niet te drang om te weten "waarom". zij willen niet weten waarom het zo is en niet zo,.... deze mensen zijn gewoon onbereikbaar.

Je kunt best een drang hebben naar het om te weten "waarom" zonder daar meteen een God of schepper bij te hebben. Op de vraag waarom bestaat de mens is het antwoord niet altijd "Omdat er een God / Schepper is die ons geschapen heeft". Die stap hebben veel mensen niet gemaakt. Dat maakt ze niet meteen blind, onbereikbaar en het wil ook niet zeggen dat ze geen moeite doen. Hun zoektocht volgt gewoon een ander pad.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2007 om 03:31
In eerste instantie geplaatst door rahima

assalaam alaikoem,

Het lijkt onbegonne werk...

Broeders en zusters, op de een of andere manier beland ik altijd in discussies met mensen of medestudenten (ik woon op kamers, dus ik ben best veel omringd door de laatste groep) die nergens in geloven of christelijk zijn. Vooral de discussies met de ongelovigen is knap lastig. Deze groep komt op mij over als oppervlakkig en het is niet zo dat ik een discussie van ze wil winnen ofzo. Maar ik kan niet tot ze doordringen. Maakt niet uit wat ik zeg. Het is er 'bestaat geen god'. En als wij doodgaan dan is er niets meer je wordt begraven en klaaar. Ik snap werkelijk niet dat mensen niet kunnen geloven dat er geen god bestaat. Hierdoor voel ik me soms ook belachelijk gemaakt. en gaan ik twijfelen over de kennis over mijn geloof. Want ik kan er wel in geloven, hoe kan ik hen 'verkeerde' theorie�n en idee�n over de islaam ontkrachten. Ik heb aan sommige voorgesteld om filmpjes te kijken van youtube over bekeerde moslims...zelfs extreme gevallen zoals een voormalig lid van de kkk die bekeerd is. Zij staan hier niet voor open. En vinden het maar raar dat men geloofd of zich uberhaupt bekeerd tot bijvoorbeeld de islam..omdat dit het snelst groeit.

Er is wel nu 1 student die meer begrip heeft voor de islam maar mede dankzij die website van harunyahya...

Dus mijn vraag aan jullie moet ik deze discussies laten voor wat het is, Of moet ik me meer buigen over hen vraagstukken.

Wa alaikoem wa salaam,

Rahima

Assalaamu alaikum,

Het is maanshAllaah dat je hen wilt uitnodigen te geloven in hun Schepper.  Het uitnodigen tot Allaah is de meest eervolle, begunstigde en meest hoge beste status die de dienaar kan bereiken.
Allaah Subhana Wa Ta'alaa zegt in de Quraan: ''En wiens woord is beter dan dat van hem die oproept tot Allaah en die goede werken verricht, en die zegt: ''Voorwaar, ik behoor tot de moslims''.
(41:33)

Maar dient wel te gebeuren volgens de manier van de Profeet (vrede zij met hem) en dat is met kennis. Kennis uit het Boek van Allaah Subhana Wa Ta'alaa en kennis uit de Soennah van de Profeet(vrede zij met hem).
Zoals Allaah Subhana Wa Ta'alaa zegt: ''Zeg: Dit is mijn weg, en de weg van degenen die mij volgen: (dat wij) uitnodigen tot Allaah met kennis''.
(Yoesoef:108)

Bezit je de kennis dan zou ik je adviseren om het hier niet bij te laten maar hen uit te leggen over de ware Islaam. Maar mocht je de kennis niet bezitten, dan kun je het beste hierbij laten en inshAllaah nadat je meer kennis hebt opgedaan, in dialoog met hen aan gaan.

Moge Allaah Subhana Wa Ta'alaa je met het beste belonen.

Wa alaikum salaam,
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2007 om 03:55
In de een z'n gebedshuis moet er geknield worden. Bij de volgende gezeten, teneergeworpen, de armen ten hemel geheven of juist omlaaggestrekt (let op de hoek die de duimen met elkaar maken!). Gezongen en/of gedanst of juist weer niet omdat dat zondig en dus verboden is. De precieze letter van de gebeden, de moraliserende terechtwijzende praatjes, dat voortdurend elkaar-de-maat-nemen. T� ingewikkeld allemaal voor mij. Ik zoek gewoon: MENSEN
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2007 om 05:27
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

dat zijn degene die blind zijn, zij hebben gewoon geen zin om een beetje moeite te doen, zij bezitten niet te drang om te weten "waarom". zij willen niet weten waarom het zo is en niet zo,.... deze mensen zijn gewoon onbereikbaar.

Je kunt best een drang hebben naar het om te weten "waarom" zonder daar meteen een God of schepper bij te hebben. Op de vraag waarom bestaat de mens is het antwoord niet altijd "Omdat er een God / Schepper is die ons geschapen heeft".wat is het dan volgens jou ? Die stap hebben veel mensen niet gemaakt. Dat maakt ze niet meteen blind, onbereikbaar en het wil ook niet zeggen dat ze geen moeite doen. Hun zoektocht volgt gewoon een ander pad.

Groet, groet Eelke



laa ilaha illalah
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 01:38
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Eelke

Op de vraag waarom bestaat de mens is het antwoord niet altijd "Omdat er een God / Schepper is die ons geschapen heeft".

wat is het dan volgens jou ?

Maakt dat iets uit?

Persoonlijk zie ik veel aanwijzingen dat leven op aarde zich via de evolutie heeft ontwikkeld. Ook het ontstaan van het universum is volgens mij redelijk goed verklaard door de wetenschap. De vraag waar de Big Bang vandaan kwam, of hoe het eerste leven onstaan is kan ik niet beantwoorden. Daarop is mijn antwoord gewoon "Weet ik niet".

Ik zie echter geen reden om mijn antwoord "Weet ik niet" om te zetten in een schepper. De volgende vraag is dan namelijk direkt, waar komt de schepper vandaan en daar moet ik ook op antwoorden "Weet ik niet". Als iemand zegt "De Schepper heeft altijd bestaan", dan kan ik ook zeggen "Het universum heeft altijd (in welke vorm dan ook) bestaan".

Ik ben dus zeker nieuwsgierig naar het waarom, maar zie dus geen aanleiding om het direkt te verklaren met een God of Schepper. En zeker niet een God of Schepper zoals in de islaam.

Groet, groet Eelke

 

Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 03:05

postpentacos, Of ze hebben slechte ervaringen met "gelovigen".

 

IDD, ik heb ook een buurman die komt uit Iran, is mishandeld door een of andere geleerden omdat hij in opstand kwam tegen de islaam. Hij zelf is geen islamiet. En eh...dus gevangen genomen en mishandeld voor het leven..hij heft nog steds nachtmerries...loopt bij een psycholoog...niets wil helpen...dus ik snap wel dat hij niet geloofd in God. Maar goed ik vindt ook wel dat je door een slechte ervaring het ander niet hoeft uit te sluiten...want je hebt iets slechts nodig om iets goeds te hebben. Het komt uit elkaar voort zeg maar.

Rahima

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 04:09
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Eelke

Op de vraag waarom bestaat de mens is het antwoord niet altijd "Omdat er een God / Schepper is die ons geschapen heeft".

<SPAN style="COLOR: rgb(255,0,0)">wat is het dan volgens jou ?</SPAN>


Maakt dat iets uit?


Persoonlijk zie ik veel aanwijzingen dat leven op aarde zich via de evolutie heeft ontwikkeld. Ook het ontstaan van het universum is volgens mij redelijk goed verklaard door de wetenschap. De vraag waar de Big Bang vandaan kwam, of hoe het eerste leven onstaan is kan ik niet beantwoorden. Daarop is mijn antwoord gewoon "Weet ik niet".


Ik zie echter geen reden om mijn antwoord "Weet ik niet" om te zetten in een schepper. De volgende vraag is dan namelijk direkt, waar komt de schepper vandaan en daar moet ik ook op antwoorden "Weet ik niet". Als iemand zegt "De Schepper heeft altijd bestaan", dan kan ik ook zeggen "Het universum heeft altijd (in welke vorm dan ook) bestaan".


Ik ben dus zeker nieuwsgierig naar het waarom, maar zie dus geen aanleiding om het direkt te verklaren met een God of Schepper. En zeker niet een God of Schepper zoals in de islaam.


Groet, groet Eelke




Dat laatste is zo, maar je kunt toch w�l zeggen dat er, in de schepping, voor ons (nog) een aantal manieren van "hoe-goed-om-te-gaan-met...." (elkaar, de natuur enz.) besloten/verborgen zijn en dat, zodra wij die leren kennen, sprake is van openbaring. En dat zulke manieren/kennis zich, v��rdat wij ze vernamen, op een bovenmenselijk, zo men wil GODDELIJK bronniveau bevonden. GODDELIJK ter benoeming van wat voor ons onvatbaar is? Ook zonder over te gaan tot concrete vormen van eredienst en aanbidding daarvan (iets waarmee ik persoonlijk zeer grote problemen heb)?
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 04:28

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Dat laatste is zo, maar je kunt toch w�l zeggen dat er, in de schepping, voor ons (nog) een aantal manieren van "hoe-goed-om-te-gaan-met...." (elkaar, de natuur enz.) besloten/verborgen zijn en dat, zodra wij die leren kennen, sprake is van openbaring. En dat zulke manieren/kennis zich, v��rdat wij ze vernamen, op een bovenmenselijk, zo men wil GODDELIJK bronniveau bevonden. GODDELIJK ter benoeming van wat voor ons onvatbaar is? Ook zonder over te gaan tot concrete vormen van eredienst en aanbidding daarvan (iets waarmee ik persoonlijk zeer grote problemen heb)?

Je zou inderdaad alles wat we niet weten goddelijk kunnen noemen, maar ik laat het gewoon bij "We weten het niet". Iets goddelijk noemen heeft namelijk het effect dat mensen het meteen als absoluut waar gaan beschouwen, terwijl de wetenschappelijk kennis voortdurend aangepast en uitgebreid wordt.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 05:25
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Dat laatste is zo, maar je kunt toch w�l zeggen dat er, in de schepping, voor ons (nog) een aantal manieren van "hoe-goed-om-te-gaan-met...." (elkaar, de natuur enz.) besloten/verborgen zijn en dat, zodra wij die leren kennen, sprake is van openbaring. En dat zulke manieren/kennis zich, v��rdat wij ze vernamen, op een bovenmenselijk, zo men wil GODDELIJK bronniveau bevonden. GODDELIJK ter benoeming van wat voor ons onvatbaar is? Ook zonder over te gaan tot concrete vormen van eredienst en aanbidding daarvan (iets waarmee ik persoonlijk zeer grote problemen heb)?


Je zou inderdaad alles wat we niet weten goddelijk kunnen noemen, maar ik laat het gewoon bij "We weten het niet". Iets goddelijk noemen heeft namelijk het effect dat mensen het meteen als absoluut waar gaan beschouwen, terwijl de wetenschappelijk kennis voortdurend aangepast en uitgebreid wordt.


Groet, groet Eelke



Die mening deel ik met je. De (?) waarheid is niet absoluut maar een, via een proces van voortdurende "openbaring", voortschrijdend gegeven. Als wetenschap en religie het d��r nou eens over eens konden worden.....
Groet, Alzukar
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Dat laatste is zo, maar je kunt toch w�l zeggen dat er, in de schepping, voor ons (nog) een aantal manieren van "hoe-goed-om-te-gaan-met...." (elkaar, de natuur enz.) besloten/verborgen zijn en dat, zodra wij die leren kennen, sprake is van openbaring. En dat zulke manieren/kennis zich, v��rdat wij ze vernamen, op een bovenmenselijk, zo men wil GODDELIJK bronniveau bevonden. GODDELIJK ter benoeming van wat voor ons onvatbaar is? Ook zonder over te gaan tot concrete vormen van eredienst en aanbidding daarvan (iets waarmee ik persoonlijk zeer grote problemen heb)?


Je zou inderdaad alles wat we niet weten goddelijk kunnen noemen, maar ik laat het gewoon bij "We weten het niet". Iets goddelijk noemen heeft namelijk het effect dat mensen het meteen als absoluut waar gaan beschouwen, terwijl de wetenschappelijk kennis voortdurend aangepast en uitgebreid wordt.


Groet, groet Eelke



Die mening deel ik met je. De (?) waarheid is niet absoluut maar een, via een proces van voortdurende "openbaring", voortschrijdend gegeven. Als wetenschap en religie het d��r nou eens over eens konden worden.....
Groet, Alzukar

Alzukar toch .

De waarheid van God is oneindig absoluut. De wetenschap vertegenwoordigd mensen. Mensen zullen nooit zover komen, dat men de schepping zal ontrafelen. De schepping van het universum en alles dat zich daarin begeeft is van Oneindige macht. Je kunt zo filosofisch tekeer trekken als je wilt, het valt en staat bij een vraag en een antwoord. 

Wie maakt uit niets, iets?

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 06:25

Euhm ...

Maar zelfs als je in God geloofd blijft dat vraagstuk toch nog steeds?
Of God moet altijd bestaan hebben.. of ook hij moet uit niets ontstaan zijn.

God is geen oplossing voor dat filosofisch vraagstuk.
Niet in mijn logica iig.

mvg,

stampertje

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 06:40

Asalaam Aleikum,

Enkele van de 99 schone namen van ALLAH Subhana Wa Ta'ala

al-Malik - de Absolute Heerser

al-Khaliq - de Schepper

al-Musawwir - de Vormgever

al-'Ali - de Allerhoogste

al-Wasi' - de Alomvattende

al-Hayy - de Eeuwiglevende

al-Qayyum - de Zelfbestaande

al-Wahid - de Unieke

as-Samad - de Onafhankelijke

al-Muqtadir - de Meest Machtige

al-Awwal - de Eerste

al-Akhir - de Laatste

al-Ghani - de Zelftoerijkende

al-Badi'eh - de Blijvende

al-Baqi' - de Eeuwige

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 06:41
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Euhm ...

Maar zelfs als je in God geloofd blijft dat vraagstuk toch nog steeds?
Of God moet altijd bestaan hebben.. of ook hij moet uit niets ontstaan zijn.

God is geen oplossing voor dat filosofisch vraagstuk.
Niet in mijn logica iig.

mvg,

stampertje

Wat mensen graag doen is God menselijk te maken. God is niet te bevatten voor ons. Oneindig is een moeilijke en soms lastige definitie, toch geloof ik in een oneindige factor. God is Oneindig in alles, Hij heeft geen begin noch einde. Om het even met logica proberen uit te leggen. Hoe is het mogelijk om uit een oneindige dichtheid iets te maken of te krijgen? Niemand die het weet. De wetenschap doet ons graag geloven dat alles is te verklaren en uit te leggen, dat is natuurlijk nonsens.

Moet je, je voorstellen om uit 0 materie 1 materie te maken. Er is geen en vervolgens heb je een? Logisch?

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 06:48

Natuurlijk is niet alles te verklaren of uit te leggen.
Alleen vind ik niet dat God (en dan vooral niet de god uit de godsdiensten) een antwoord bied.

Maar dat is mijn visie h�.
Maar ook atheisten geloven.. want zij geloven dat er niets is. Zij hebben daar evenmin bewijs voor als jullie bewijs hebben dat er wel iets is.
Ik ben agnost ik geef toe dat ik het gewoon niet weet.
(ik ben waarschijnlijk nog moeilijkere mens dan atheisten ;))

mvg,

stampertje

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 07:17

(ik ben waarschijnlijk nog moeilijkere mens dan atheisten ;))

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 07:20

Maar eelrijk? Ik bewonder mensen die kunnen geloven. En die toch openminded blijven naar andere visies.

 

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 07:26
Ik ben bang van het idee dat God kan bestaan. Want dan zou het ook kunnen dat bepaalde mensjes gelijk hadden in hun idee.
En das doodeng..
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 07:35
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Eelke


In eerste instantie geplaatst door alzukar

Dat laatste is zo, maar je kunt toch w�l zeggen dat er, in de schepping, voor ons (nog) een aantal manieren van "hoe-goed-om-te-gaan-met...." (elkaar, de natuur enz.) besloten/verborgen zijn en dat, zodra wij die leren kennen, sprake is van openbaring. En dat zulke manieren/kennis zich, v��rdat wij ze vernamen, op een bovenmenselijk, zo men wil GODDELIJK bronniveau bevonden. GODDELIJK ter benoeming van wat voor ons onvatbaar is? Ook zonder over te gaan tot concrete vormen van eredienst en aanbidding daarvan (iets waarmee ik persoonlijk zeer grote problemen heb)?


Je zou inderdaad alles wat we niet weten goddelijk kunnen noemen, maar ik laat het gewoon bij "We weten het niet". Iets goddelijk noemen heeft namelijk het effect dat mensen het meteen als absoluut waar gaan beschouwen, terwijl de wetenschappelijk kennis voortdurend aangepast en uitgebreid wordt.


Groet, groet Eelke


Die mening deel ik met je. De (?) waarheid is niet absoluut maar een, via een proces van voortdurende "openbaring", voortschrijdend gegeven. Als wetenschap en religie het d��r nou eens over eens konden worden..... Groet, Alzukar


Alzukar toch .


De waarheid van God is oneindig absoluut. De wetenschap vertegenwoordigd mensen. Mensen zullen nooit zover komen, dat men de schepping zal ontrafelen. De schepping van het universum en alles dat zich daarin begeeft is van Oneindige macht. Je kunt zo filosofisch tekeer trekken als je wilt, het valt en staat bij een vraag en een�antwoord.�


Wie maakt uit niets,�iets?




Ik bedoelde: DE waarheid (die we pretenderen te kennen). Dus ��k die van de Heilige Boeken: die worden nog steeds bijgewerkt via oneindig durende openbaring.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 07:50
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Maar eelrijk? Ik bewonder mensen die kunnen geloven. En die toch openminded blijven naar andere visies.

Iemand die enkel in zijn eigen waarheid gelooft is gedoemd tot mislukken. Er is er maar Een die de Waarheid in pacht heeft en dat is God.

Dat velen die Waarheid verkeerd of onjuist interpreteren is menselijk. Om het in jouw woorden te zeggen, we zijn tenslotte mensje`s.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 08:21
ff voor alle duidelijkheid, ik bedoelde niemand van hier hoor.
maar aantal personen uit mijn verleden die dingen zeiden die me bang maakte
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 09:38
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

De waarheid van God is oneindig absoluut. De wetenschap vertegenwoordigd mensen. Mensen zullen nooit zover komen, dat men de schepping zal ontrafelen. De schepping van het universum en alles dat zich daarin begeeft is van Oneindige macht. Je kunt zo filosofisch tekeer trekken als je wilt, het valt en staat bij een vraag en een antwoord. 

Wie maakt uit niets, iets?

De wetenschap heeft geen antwoord op de vraag wat was er voor de Big Bang. Misschien was er daarvoor nog wel een universum dat weer in elkaar geklapt is. Misschien is het zo wel ontelbare keren gexplodeerd en weer in elkaar geklapt. Misschien is er soms leven onstaan, soms ook niet. We weten het gewoon niet.

Ik ken echter wel mensen die uit niets iets maken. Waar komt bijvoorbeeld God vandaan? Als je zegt "Die heeft altijd bestaan" kan ik net zo goed zeggen "Het universum heeft altijd al (in welke vorm dan ook) bestaan". Wat voor verschil zit er beide stellingen, anders dan de drang van mensen dat er een schepper moet zijn.

De wetenschap gaat dus rustig door met het ontrafelen van het universum. Misschien vinden we eens alle antwoorden, misschien ook niet. Ik durf dat geen stellige uitspraken over te doen.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 11:00
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

De waarheid van God is oneindig absoluut. De wetenschap vertegenwoordigd mensen. Mensen zullen nooit zover komen, dat men de schepping zal ontrafelen. De schepping van het universum en alles dat zich daarin begeeft is van Oneindige macht. Je kunt zo filosofisch tekeer trekken als je wilt, het valt en staat bij een vraag en een antwoord. 

Wie maakt uit niets, iets?

De wetenschap heeft geen antwoord op de vraag wat was er voor de Big Bang. Misschien was er daarvoor nog wel een universum dat weer in elkaar geklapt is. Misschien is het zo wel ontelbare keren gexplodeerd en weer in elkaar geklapt. Misschien is er soms leven onstaan, soms ook niet. We weten het gewoon niet.

Ik ken echter wel mensen die uit niets iets maken. Waar komt bijvoorbeeld God vandaan? Als je zegt "Die heeft altijd bestaan" kan ik net zo goed zeggen "Het universum heeft altijd al (in welke vorm dan ook) bestaan". Wat voor verschil zit er beide stellingen, anders dan de drang van mensen dat er een schepper moet zijn.

De wetenschap gaat dus rustig door met het ontrafelen van het universum. Misschien vinden we eens alle antwoorden, misschien ook niet. Ik durf dat geen stellige uitspraken over te doen.

Groet, groet Eelke



Het is duidelijk dat je niet in God gelooft. De vraag die ik vervolgens kan stellen is, zit je dan niet een beetje op het verkeerde forum?


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.