Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Kamervragen.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Kamervragen.
    Geplaatst op: 26 januari 2007 om 01:49
Kamervragen over Marokko.nl
Gepost door Rob (R@b) - Bron: FOK! (PVV)
Gepubliceerd: donderdag 25 januari 2007 @ 16:56
De Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders heeft vandaag schriftelijke Kamervragen gesteld over subsidi�ring van de site Marokko.nl. PVV'er Martin Bosma wil van de ministers van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen en van Justitie opheldering over antiwesterse en antisemitische teksten op het recentelijk door het Bedrijfsfonds voor de Pers met 135.000 euro subsidie toebedeelde forum.

Volgens de 42-jarige Bosma zijn er op de site - in het bijzonder op het forum - teksten te vinden als ''ik was net in Amsterdam daar waren zo veel joden, ik kon het niet aanzien'', ''eerst joden uitrooien en dan allah om regen vragen'', ''raespect voor taliban toen ze die beelden van boedha vernietigden'', ''dood aan de joooddd'' en ''het zal een feit blijven dat vele Allochtonen homoseksualiteit niet zullen accepteren vanwege hun geloof.'' Verder is het een site waar volgens het Kamerlid lieden bivakeren die onder interesse zaken invullen als: ''joden opsporen en vernietigen'', en waar 28% van de deelnemers aan een poll aangeeft homoseksualiteit een ziekte te vinden. (Spelling en hoofdletters zijn in de quotes ongecorrigeerd.)

Het Kamerlid wil onder meer weten of de ministers kunnen uitleggen waarom deze site ''boordevol met teksten die vaak een antisemitisch, anti-Nederlands en anti-westers karakter hebben'', met belastinggeld moet worden gesteund. Ook wil hij weten of de ministeries bereid zijn in overleg te treden met het Bedrijfsfonds om hen te bewegen de subsidiering onmiddellijk te stoppen.

Tenslotte wil hij weten of het ministerie van Justitie wil bevorderen dat het Openbaar Ministerie een strafrechtelijk onderzoek instelt tegen de site, gelet op eerder vermelde uitlatingen.
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2007 om 01:51

Komt er nu een uitnodiging van Islaam.nl om ook hier eens een kijkje te komen nemen?

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2007 om 04:46

Of jij of ik het ernu mee eens bent of niet, het is toch een kwestie van vrijheid van meningsuiting!

Ik kan mij niet herinneren dat Van Gogh zich ooit iets van dit soort initiatieven aantrok. Ook hij schoffeerde, beledigde en maakte belachelijk. Ook de Mohammed, vrede zij met hem, cartoons schoffeerden, maar iedereen buitelde over elkaar heen om Lang Leve De Vrijheid van meningsuitting te roepen. Dus het is wel een hypocriet gedoe, vind jezelf  ook niet? Dat was prima volgens de toenmalige tweede kamer en dat was de vrijheid van meningsuiting ten top! Leven de vrije democratie (toch?).

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Boubacar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boubacar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2007 om 05:08

Laat die PVV'er dan direct zo vriendelijk zijn om een kijkje te nemen bij de website van stormfront. Tegen de discriminerende/racistische haatdragende teksten daar zal hij geen actie tegen ondernemen aangezien het gelijkgestemden zijn.

Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2007 om 09:37

O O O O

Wat worden er weer lelijke dingen gezegd. Stormfront linken met de PVV.

Ik snap niet dat jullie altijd zo fanatiek zo nodig de grenzen van onze gastvrijheid moeten aftasten.

Is het nu wel of niet een goed idee?

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2007 om 10:33
Wil je beweren dat stormfrontklanten niet op de PVV stemmen?
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2007 om 12:44

Geen idee eigenlijk.

Het is wel een nare gedachte natuurlijk. Antidemocraten die gaan stemmen.

 

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2007 om 13:01
Zwaluw toch!

Stormfront = anti-islam
PVV = anti-islam

En zelfs jij weet dat een en een, twee is!


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 03:14
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Zwaluw toch!

Stormfront = anti-islam
PVV = anti-islam

En zelfs jij weet dat een en een, twee is!

Ik eet wel eens een turkse pizza, jij ook.

Dan ben jij net als ik ook Ajax-supporter.

Ik weet echt ook deze keer niet wat ik met jouw dompraat aanmoet.

 

 

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 04:36
In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Zwaluw toch!

Stormfront = anti-islam
PVV = anti-islam

En zelfs jij weet dat een en een, twee is!

Ik eet wel eens een turkse pizza, jij ook.

Dan ben jij net als ik ook Ajax-supporter.

Ik weet echt ook deze keer niet wat ik met jouw dompraat aanmoet.

 



Hoe komt het toch dat elke keer als ik je ergens over aanspreek, je geirriteerd begint te raken? Weet je het dan gewoon niet meer, of raak je in de war met jezelf?

ps. Ajax is idd mijn club!
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 05:01
Zwaluw: provoceren en op de man spelen helpt geen zier en is ook onverstandig. Argumenten moeten je kracht zijn. 
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 06:25

In eerste instantie geplaatst door Thorax

Zwaluw: provoceren en op de man spelen helpt geen zier en is ook onverstandig. Argumenten moeten je kracht zijn. 

De vraag is: Zou het een goede zaak zijn om kamerleden of andere politici uit te nodigen om op dit forum te komen kijken.

Je mag er over na denken en dan ja, nee, ik weet niet of geen mening zeggen.

Simpel toch. 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 08:45
In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

In eerste instantie geplaatst door Thorax

Zwaluw: provoceren en op de man spelen helpt geen zier en is ook onverstandig. Argumenten moeten je kracht zijn. 

De vraag is: Zou het een goede zaak zijn om kamerleden of andere politici uit te nodigen om op dit forum te komen kijken.

Je mag er over na denken en dan ja, nee, ik weet niet of geen mening zeggen.

Simpel toch. 



Beste Zwaluw,

Zeg dat dan meteen. Je moet gewoon wat duidelijker zijn.


Ik heb een tip voor je. Start een enquette.




Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 10:33

Zwaluw ik begrijp je kritiek helemaal niet.

Er is helemaal niets mis met dit forum.

Zeker soms en dit is nooit te vermijden post iemand iets wat te denken geeft maar dit heeft niets te doen met de meeste bezoekers en al helemaal niet met de mensen die deze site beheren.

Probeer aub een discussie zuiver te houden!

 

 

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 11:22

Er is nog steeds een verschil tussen vrije meningsuiting (dus het toelaten van die site) en het subsidieren (dus geld geven om die site onine te houden).
Voor zover ik het lees gaat het hier dus niet om vrije meningsuiting. Want hij vraagt niet om de site te verwijderen.

Verder heb ik trouwens geen mening, vermits ik als belgje van nederlandse politiek niks ken. Maar wou dat wel even duidelijk stellen

mvg,

Stampertje

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 14:07
In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

In eerste instantie geplaatst door Thorax

Zwaluw: provoceren en op de man spelen helpt geen zier en is ook onverstandig. Argumenten moeten je kracht zijn. 

De vraag is: Zou het een goede zaak zijn om kamerleden of andere politici uit te nodigen om op dit forum te komen kijken.

Je mag er over na denken en dan ja, nee, ik weet niet of geen mening zeggen.

Simpel toch. 



laten we ineens Al-Qaida ook uitnodigen.....
laa ilaha illalah
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2007 om 06:31
Dit forum vind ik doorgaans heel netjes. De discussies kunnen pittig zijn,
maar lopen zelden echt uit de hand. En als er haatzaaiers langskomen,
dan worden die door de forumleden stevig aangepakt. Behalve als die
ophitsers op de emotie spelen, zoals hun dat geleerd is. Dan wordt er
nog wel eens iemand meegesleept...
Nee, deze site verdient zeker een mooie subsidie.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2007 om 06:41
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

<SPAN>Of jij of ik het ernu mee eens bent
of niet, het is toch�een kwestie van vrijheid van meningsuiting!<?xml:
namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /
><o:p></o:p>
</SPAN>


<SPAN>Ik kan mij niet herinneren dat�Van Gogh zich ooit iets van
dit soort initiatieven aantrok.�Ook hij schoffeerde, beledigde en maakte
belachelijk. Ook de Mohammed, vrede zij met hem,�cartoons
schoffeerden, maar iedereen buitelde over elkaar heen om Lang Leve De
Vrijheid van meningsuitting te roepen. Dus het is wel een hypocriet
gedoe, vind jezelf� ook niet?
</SPAN><SPAN>Dat was prima
volgens de toenmalige�tweede kamer en dat was de vrijheid van
meningsuiting ten top! Leven de vrije democratie (toch?).
</SPAN>[/
P]



Abdul, nu ontgaat je kennelijk toch de nuance waar het de vrijheid van
meningsuiting betreft.
Van Gogh was een botte flapuit, wiens uitspraken ook mij tegen de borst
stuitten, maar hij heeft nooit opgeroepen tot genocide op Moslims en
aanverwant. En ook die cartoons waren redelijk goedmoedig en zeker niet
bedoeld om haat te zaaien.

Vind jij het dan redelijk dat sites waar openlijk tot haat en doodslag van
een bevolkingsgroep opgeroepen wordt subsidie ontvangen? Ongeacht of
dit nu een Volksfront- of een Marokko-site betreft?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Plonie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 februari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Plonie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2007 om 10:26

Hoi allemaal,

vrijheid van meningsuiting is een vrijheid die kostbaar is en waar we zuinig op moeten zijn. De grens is denk ik daar bereikt wanneer je je vrijheid gebruikt om de ander te kwetsen. Ik geloof niet dat dat de manier is waarop we met elkaar om moeten gaan. We zijn als mensen geschapen in relatie met de ander en met de Scheppper laten we die ander dan ook respecteren!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.