Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraag omtrent bevalling...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraag omtrent bevalling...
    Geplaatst op: 04 februari 2007 om 12:59

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabrakatoehoe mijn broeders en zusters in de islam,

Ik hoop dat jullie mij inshAllah kunnen helpen. Maar hierbij zeg ik er wel even bij, dat ik heel graag dalil wil hebben bij het antwoord. Alvast bedankt.

Ik vroeg me af wie er bij een bevalling aanwezig mag zijn. Mijn man wil er liever niet bij zijn, maar ik wil niet in mijn eentje zoiets meemaken, dus ik vroeg me af, of de vrouw van mijn broer erbij mag zijn, of mijn moeder.

InshAllah kunnen jullie mijn vraag beantwoorden.

Moge Allah swt jullie inshAllah belonen.

Wa 3alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2007 om 13:10

Salaam Aleykoum Waragmatoela Wabarakatoe,

Jammer dat je man er niet bij wil zijn,

ghair inshaAllah,

Naar mijn weten mag er wel een andere vrouw bij zijn inshaAllah om je te ondersteunen,ook je man mag erbij aanwezig zijn,

Als je nog vragen hebt over bevalling of zwangerschap wil ik je best verder helpen inshaAllah,mocht je er tegenop zien dan kan je altijd doeas doen inshaAllah en Allah vragen om je een goede bevalling te geven,zonder teveel pijn en complicaties je kan me altijd pm-en oegtie

Moge Allah onze smeekbedes accepteren en je helpen jullie kindje op de wereld zonder teveel pijnen op de wereld te zetten inshaAllah.

00672) Is het toegestaan voor de echtgenoot om de bevalling van zijn vrouw bij te wonen.



Vraag:
Laatst heb ik een discussie gehad over de islam en hoe zij staat tegenover de geboorte. Mag een man bij de bevalling van zijn kind aanwezig zijn?

Ik heb overal gezocht naar een antwoord, maar kan geen antwoord vinden. Ik hoop dat ik hierop een antwoord krijg dat op de islam is gebaseerd.
Alvast bedankt




Antwoord:

Bismillaahie rrahmaanie rrahiem

Lof zij Allah de almachtige, Zijn groeten en gebeden over Zijn boodschapper Mohammed (vrede en zegen zij met hem). Het is toegestaan voor de man om de bevalling van zijn vrouw bij te wonen. De man kan zijn vrouw steunen en helpen om de bevalling door te staan. Het behoort tot de Soennah van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) om het kind iets zoets te geven na de geboorte. Overgeleverd door Aboe Moesa, hij zei:"Toen ik een kind kreeg ben ik erme naar de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gegaan, hij noemde hem Ibraahim en gaf hem de zoetigheid van een dadel en vroeg Allah om hem te zegenen vervolgens gaf hij hem terug aan mij" (Overgeleverd door Boekharie 5150 en Moesliem 2145).

En Allah weet het beste.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.