Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

11 september 2001

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 11 september 2001
    Geplaatst op: 21 februari 2007 om 05:59

de meerderheid van de amerikanen denkt zelfs dat het een complotthorie was. wat dachten jullie van de aandelen handel een dag voor de aanslagen.

Ik denk zelf dat de Zionistische clupje rond Bush er achter zit.

moge allah mij vergeven als ik het fout heb.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2007 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

�AlQaida ontstond tijdens de oorlog van de afganen tegen deSovjet. Het is geen geheim dat deze werden ondersteund door de USA.

 

Als je ook maar enig bewijs hiervoor hebt, dan lees ik dat graag. Want dit is pas echt klinklare onzin.

Jiyuu , neen het is geen onzin. ik zal proberen wat materiaal te verzamelen.

Een van de bronnenis een film van bin laden toen die nog niet zo gedemoniseerd werd. maar wel al als een tegenstander van de USA werd vermoed.

het was nog voor 911.

Wat betreft de hulp van de VS aan de opstandige Afganen en helpende groeperingen tegen de Sovet uni , dat moet niet zo meoilijk zijn. Dus dat komt wel.

het verslag wat ik ooit gelezen heb verteldt over de importantie om diverse mensen te kunnen organiseren tegen de afgaanse onderdrukking van toenertijd.

Dit verslag vermelde de mogenlijkheid om diverse mensen op grond van religieze motieven te motiveren om deel te nemen aan de strijd tegen de Russen.

Er werd gesproken over de verwerkeling van een Datebase.(Al Qaida) ?

 

 

In eerste instantie geplaatst door Thorax

Aan de andere kant waren het juist moslims die wereldwijd juichten en klapten toen de torens waren ingestort.

NOT! Ik weet nog heel goed waar ik was op dat moment. En ik kan je vertellen dat Chinezen, Brazilianen, Columbianen, Surinamers (mijn familie die ongelovig is), Cubanen, Afrikanen, Russen, Argentijnen, Peruanen en zelfs Amerikanen hebben zitten juichen op dat moment. Niet omdat er doden vielen, maar omdat Amerika eens hetzelfde heeft ervaren wat ze anderen al decennia lang aandoen. �Koekje van eigen deeg� zei mijn familie in Suriname.

Maar jullie zien natuurlijk alleen Marokkanen juichen.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2007 om 09:56
In eerste instantie geplaatst door Khabir

de meerderheid van de amerikanen denkt zelfs dat het een complotthorie was. wat dachten jullie van de aandelen handel een dag voor de aanslagen.

Ik denk zelf dat de Zionistische clupje rond Bush er achter zit.

moge allah mij vergeven als ik het fout heb.

Khabir voor een deel denk ik dat je gelijk het maar enkel voor een deel.

Ik denk nl dat het Zionisme er helemaal niks mee temaken heeft.

Zelfs de vS is niet belangrijk genoeg.

Laten we de werkelijke machtsituatie van dit moment eens awachten.

Laten we eens kijken naar Kosovo.

Zoals een ieder weet worden de moslims van Kosovo gesteund door de vS en de Europese Unie.

servie en Rusland zijn hier de tegenspelers.

laten we eens zien wie hier wint.

In een paar weken weten we het.

Ik denk dat rusland gaat winnen.. en neen dit is niet mijn voorkeur.

Maarhet zal een teken aan de wand zijn voor degene die kan nadenkenwat het lot zal zijn van die landen waar het westen zich zal terug trekken.

leer en huiver!

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2007 om 23:44

In eerste instantie geplaatst door stampertje

Maar ik zal een andere aanslag ook nooit vergeten.. die raakt me nog dieper. En nooit vergeet ik wat ik aan doen was toen. Met kleine uk op schoot hoor je dat ze school binnen gevallen zijn .. en dan even later ......... 

 

Bedoel je Beslan? Laat ik dit moment aangrijpen om iets te zeggen over leed dat mensen in alle werelddelen en landen overkomt, maar te vaak onbesproken blijft dankzij de minimale aandacht van de massamedia.

 

Als er een bom ontploft in een joods caf� zit de media er altijd bovenop. Maar heb je ooit gezien dat de Amerikaanse troepen en massamedia naar de plek van misdrijf vertrekken wanneer ze weer een zogenaamde �precisie bombardement� hebben uitgevoerd op een dorp? Gewoon om even te bevestigen dat de slachtoffers wel echt Irakese strijders waren.

 

Ik kan het je niet kwalijk nemen dat sommige gebeurtenissen je meer bij blijven dan andere. De massamedia in het westen bekijkt de zaken met maar 1 oog. En is dus behoorlijk eenzijdig. Er ontplofte alweer een tijdje terug een bom buiten bij de Australische ambassade in Indonesi�, de massamedia uit de hele wereld zat er toen bovenop. Tegelijkertijd werden Irakese steden plat gebombardeerd met tapijtbommen. Fallujah en Tal Afar werden op dat zelfde moment dagenlang gebombardeerd. Dat andere oog van de media was gesloten en er werd vrijwel niets in de media vermeld over deze aanvallen. Iraakse steden bombarderen is waarschijnlijk iets normaals geworden dat het nieuws niet eens kan halen.

Ooggetuigenverslagen van ziekenhuismedewerkers en fragmenten op Al-Jazeera lieten zien dat de meeste slachtoffers in Fallujah en Tal Afar vrouwen en kinderen waren. Net als in Beslan. Ik hoor nog niemand excuses aanbieden voor wat er daar in Fallujah gebeurde. Niet van niet-moslims en zelfs ook geen eis om excuses van sommige moslims die normaal wel altijd klaarstaan om zelf excuses aan te bieden. Geen enkele veroordelingen werd uitgesproken voor de duizenden onschuldige gedode kinderen veroorzaakt door bommen, vervaardigd met de meest recentste technologie, die in de Islamitische wereld worden uitgeprobeerd.

Ik kan je de beelden van duizenden onschuldige doorboorde en onthoofde babylijkjes van die tijd laten zien als je echt ge�nteresseerd bent.

 

Mensen praten eenmaal teveel. Dan weer over mensenrechten, dan weer dit en dan weer wat anders.  Maar waar blijven de mensenrechten voor al die onschuldige moslimvrouwen die in Abu Ghraib zijn verkracht? Moslima's moesten zich uitkleden en naakt naast elkaar opstellen om erna verkracht te worden door Amerikaanse soldaten.

 

Betekent dit dat Irakezen dan nu ineens ontvoerde vrouwen ook mogen gaan verkrachten? Natuurlijk niet, dat zou niet beschaafd zijn. Ik ben moe van al die selectieve afkeuringen die worden uitgesproken en van dat geblaat over mensenrechten zonder dat men naar de oorzaak kijkt.
Als je nu gedood wordt door een scherp mes of door een b52, f16 of f17, wat is erger? Alleen degene die twee keer sterft en dan ook nog terugkomt, zal het ons kunnen vertellen.


In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Jiyuu , neen het is geen onzin. ik zal proberen wat materiaal te verzamelen.

Een van de bronnenis een film van bin laden toen die nog niet zo gedemoniseerd werd. maar wel al als een tegenstander van de USA werd vermoed.

het was nog voor 911

 

 

Al-Qaeda is ontstaan na de gebeurtenissen in Iraq in 1991 en later; 911 was echt niet het begin van de menselijke geschiedenis. De gevolgen (resultaat) volgen altijd na de oorzaak.

 

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

het verslag wat ik ooit gelezen heb verteldt over de importantie om diverse mensen te kunnen organiseren tegen de afgaanse onderdrukking van toenertijd.

Dit verslag vermelde de mogenlijkheid om diverse mensen op grond van religieze motieven te motiveren om deel te nemen aan de strijd tegen de Russen.

Er werd gesproken over de verwerkeling van een Datebase.(Al Qaida) ?

 

 

Je raakt een interessant onderwerp. Nu komt bij mij de vraag op. Kunnen overheden en geheime inlichtingendiensten religie gebruiken om mensen te manipuleren? Is dat mogelijk? Toen bijvoorbeeld in de koloniale periode de Engelsen over hongkong, India en Egypte heersten, gebruikten ze toen ook deze manier om het volk onder controle te krijgen? Wilden ze de Islamitische Jihad toen ook onderdrukken om zelf aan de macht te kunnen blijven? Dat is een interessante theorie die al heel lang bestaat en nu in deze tijd weer speelt.

 

Velen beschuldigen Osama ervan dat hij voor de Amerikanen werkt. Als ze deze manier ook destijds in India gebruikten om een volk in de hand te houden, waarom zou het nu dan niet ook kunnen dat ze religie (mis)bruiken om een inval te doen in andere landen.

Ik heb zelf geen mening hierover, ik gooi deze vraag gewoon in de groep om te kijken wat er uit komt.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 01:12

Jiyuu;

Elk mensenleven is voor mij een mens teveel. Zeker als het kinderen zijn. Die zijn per definitie onschuldig. EN nee ik hoef geen foto's dankje. En ik weet dat de media selectief is (is niet elke media dat?).
Ik vind zelfs dat men beslam te vaak vergeet. Het waren natuurlijk maar arme russische kindjes geen rijke amerikaanse zakenlui.
ELK kind dat sterft. ELKE vrouw die mishandeld, misbruikt wordt (sorry maar dat ander woord krijg ik niet over mijn lippen) is er ��n teveel, langs welke kant dan ook.
EN ja het terug doen zou onmenselijk zijn, net omdat die DAAD gewoon onmenselijk is, wie het ook doet.

Van mij mogen ze elke man die zoiets doet op rijtje zetten en wegsteken voor altijd.

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 02:33

Wat er in Beslan is gebeurd dient door elk weldenkend mens te worden veroordeeld. Het ligt ook niet in de lijn van de Islam om kinderen te vermoorden of terreur te zaaien. Integendeel zou ik zeggen. Beslan is ook niet gebeurd in de naam van de Islam, deze Tetsjenen zagen het als een ultiem doel. De Russen (in hun ogen gewoon de bezetter) uit te schakelen. Het is geen eervolle zaak als je een school met kinderen terroriseerd, belangrijk blijft wel om de bron van het conflict te bekijken en te zien hoe het komt dat men bereid is zover te gaan. 

Het verbaasd mij dat de Tetsjenen kiezen voor dit soort acties. Val dan echte agressieve doelen aan voorzover ook dat in de lijn van de Islam ligt. Maargoed bijelkaar genomen hebben we makkelijk praten.

Allah heeft kennis over alle dingen, daarmee zijn de kinderen ook gered. InchaAllah! 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 12:19

Tuurlijk is dit niet godsdienst.
Welke god zou nu er achter staan als er onschuldige kinderen vermoord worden. Er spelen andere motieven mee. Maar is dat niet altijd zo?
Wanneer gaan we toch eens allemaal leren dat we allemaal gewoon mensen zijn, en dat elk mensenleven telt.

Is het zo raar dat ik als mama hoop dat mijn kinderen mogen opgroeien in een wereld zonder haat? Zonder angst?
Dat ik hoop dat elk kind op de wereld zo mag opgroeien.

Hoe mensen kinderen kunnen aanvallen begrijp ik �cht niet.

Of verkr... kunnen gebruiken als wapen.. (is het dat trouwens niet altijd op ��n of andere manier .. maar soit). Het is walgelijk.

RESPECT voor iedereen ... is dat zoveel gevraagd?

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2007 om 18:35
In eerste instantie geplaatst door Jiyuu


Je raakt een interessant onderwerp. Nu komt bij mij de vraag op. Kunnen
overheden en geheime inlichtingendiensten religie gebruiken om mensen
te manipuleren? Is dat mogelijk?


Dat is niet alleen mogelijk. Dat gebeurt heel veel. Vooral daar waar Religie
en Staat niet strikt van elkaar gescheiden zijn zoals in veel Islamlanden.
Daarom is het zo riskant de sharia in te voeren.
Maar zelfs als die scheiding er wel is dan komt het voor. Zo blijkt uit de
manier waarop Bush geloofs statements gebruikt om zijn politiek te
rechtvaardigen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2007 om 06:17
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Tuurlijk is dit niet godsdienst.Welke god zou nu
er achter staan als er onschuldige kinderen vermoord worden. Er spelen
andere motieven mee. Maar is dat niet altijd zo?Wanneer gaan we toch
eens allemaal leren dat we allemaal gewoon mensen zijn, en dat elk
mensenleven telt.


Is het zo raar dat ik als mama hoop dat mijn kinderen mogen
opgroeien in een wereld zonder haat? Zonder angst?Dat ik hoop dat elk
kind op de wereld zo mag opgroeien.


Hoe mensen kinderen kunnen aanvallen begrijp ik �cht niet.


Of verkr... kunnen gebruiken als wapen.. (is het dat trouwens niet altijd
op ��n of andere manier .. maar soit). Het is walgelijk.


RESPECT voor iedereen ... is dat zoveel gevraagd?



Het is wel erg veel gevraagd... want zo zijn wij mensen niet. in onze
samenleving waar iedereen min of meer kan overleven is dat al moeilijk,
maar daar waar het overlevingsgevecht gaat om de kwestie dat er maar 1
kan overleven, daar is respect voor die ander ver te zoeken.
Jezus leert ons dat alleen door in alle omstandigheden de minste willen
zijn en door de andere wang toe te keren die haatspiraal doorbroken kan
worden. En we kunnen dat niet in eigen kracht. Dat kan alleen God door
ons heen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2007 om 14:04

Salaam Alaikum,

Ik was en ben nog steeds zeer sceptisch, maar dit is wel heel erg duidelijk. CNN manipuleerde het nieuws dat 'live' werd gegeven. Waarom?

Jiyuu zijn gedachten worden bevestigd in deze clips.

http://www.flabber.nl/archief/020103.php

ps. er zit een heel vervelend liedje (wel toepasselijk, maar wel vervelend) doorheen te jengelen, maar laat je dat niet weerhouden om toch even te kijken.

Salaam  

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.