Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Arabisch leren

 Post Reply Post Reply
Schrijver
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Arabisch leren
    Geplaatst op: 25 februari 2007 om 15:16

Salamualaykum,

Ik wilde graag Arabisch leren, niet lezen(ken ik Alhamdulillah al), maar echt begrijpen. Ik denk dat het leren reciteren hierdoor ook veel makkelijker zal gaan, het is dus een logische stap, je moet tenslotte ook begrijpen wat je zegt. Ik heb het helaas erg druk met school en kan geen opleidingen nemen zoals LOI etc. Weet iemand misschien waar ik terecht kan voor weekendcursussen in omgeving Rotterdam, ik doe het desnoods in de avond als het echt niet anders kan. Ik heb in mijn jeugdjaren niet echt de kans gehad om, een gedeelte in ieder geval, van de koran te leren, het moet nu gebeuren. Het moet dan wel eerst met begrijpen beginnen.

Ik ben degene die mij verder kan helpen heel erg dankbaar!

Salaam

Terug naar boven
Shoaib Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Shoaib Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 03:34
Op deze site kan je goed , stap voor stap arabisch leren.

Arabic Language Corse
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 13:16

In eerste instantie geplaatst door Shoaib

Op deze site kan je goed , stap voor stap arabisch leren.

Arabic Language Corse

Djazakallah broeder, het is al een begin voor mij!

 

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 14:59
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Salamualaykum,

Ik wilde graag Arabisch leren, niet lezen(ken ik Alhamdulillah al), maar echt begrijpen. Ik denk dat het leren reciteren hierdoor ook veel makkelijker zal gaan, het is dus een logische stap, je moet tenslotte ook begrijpen wat je zegt. Ik heb het helaas erg druk met school en kan geen opleidingen nemen zoals LOI etc. Weet iemand misschien waar ik terecht kan voor weekendcursussen in omgeving Rotterdam, ik doe het desnoods in de avond als het echt niet anders kan. Ik heb in mijn jeugdjaren niet echt de kans gehad om, een gedeelte in ieder geval, van de koran te leren, het moet nu gebeuren. Het moet dan wel eerst met begrijpen beginnen.

Ik ben degene die mij verder kan helpen heel erg dankbaar!

Salaam

 

Assalaam aleikoum,

Zijn er geen moskeeen in Rotterdam die in de weekenden Arabische lessen verzorgen voor jongemannen? Ik denk van wel joh, misschien moet je gewoon ff goed rondvragen bij andere broeders.

Moge Allah het makkelijk voor je maken!

Wa salaam aleikoum wa rahmatullah,

Amatoe_Allah

 

 

 

 

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 16:43

Asalaam Aleikum broeder AfghanMoslim,

Je kan het vragen bij de Somalische moskee aan de Maashaven in Rotterdam. Ik weet het niet zeker maar volgens mij geven ze in de weekenden Arabische lessen (ik denk dat ze je wel zullen leren begrijpen wat je leest). Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen voor de moeite die je doet.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 04:36

Salaam Aleykoum,

Dar el hijra ik meende dat die moskee in Rotterdam west is,(kben er maar een keer geweest en Rotterdam is groot dus of het nu noord oost of west was geen idee)

Daar zullen wel genoeg broeders zijn die je verder kunnen helpen,de imaam daar geeft ook koraan les (meer koraan memoriseren uit het hoofd leren)aan de broeders.

InshaAllah kan je navraag doen,

 

Ook heb je wel de uitspraak via internet maar ik weet de site zo niet meer,

Ook is er een blaauw wit boekje djoez ammaz waarin de laatste koraanhoofdstukken instaan,

Mocht je al kunnen lezen zoals je aangaf dan kan je nog meer lezen dmv dit boekje waar de uitspraak in het arabisch bij staat en de nederlandse vertaling op die manier kun je lezen en uit je hoofd leren inshaAllah,bandje erbij met koraan erop zodat je zeker weet dat je het niet verkeerd zegt en zo kom je al een heel eind elhamdullilah,

Moge Allah ons allemaal helpen inshaAllah om zijn Woord te kunnen lezen en te begrijpen,amin.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 12:42

Salaam,

De site die broeder Shoaib gaf is heel goed voor de basis(uitspraken zijn daar ook te vinden), ik ben er in twee dagen doorheengerend Alhamdulillah, dus zo ver ben ik gelukkig wel.

Wat Dar al-Hijra betreft, ik ga daar iedere vrijdag en soms ook andere dagen(als school niet in de weg staat), maar ik dacht dat het gewoon les in Arabisch lezen was, dat kan ik Alhamdulillah al. Ik zal ze toch benaderen. Maar de neiging om Arabisch te leren is zo ongelofelijk sterk geworden bij mij, ik moet deze honger stillen. Ik weet nu dat koran reciteren vooral goed is als je het ook echt snapt. Ik zit zelfs te denken om een paar jaar naar Dubai te eimigreren (lukt Alhamdulillah wel met mijn werk). Ik zie het wel, alles op zijn tijd inshallah, moet rustig beginnen.

Dank jullie wel voor jullie reacties en hulp, moge Allah swt jullie ervoor belonen, ameen.

assalaam

 

 

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 14:50

Ik heb hier wat gevonden, voor anderen die geinteresseerd zijn, kunnen ook hier rondkijken.

http://www.islamicuniversity.nl/nl/showarticleannouncements. asp?id=709

Salaam

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 14:16
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Dar el hijra ik meende dat die moskee in Rotterdam west is,(kben er maar een keer geweest en Rotterdam is groot dus of het nu noord oost of west was geen idee)

Daar zullen wel genoeg broeders zijn die je verder kunnen helpen,de imaam daar geeft ook koraan les (meer koraan memoriseren uit het hoofd leren)aan de broeders.

InshaAllah kan je navraag doen,

 

Ook heb je wel de uitspraak via internet maar ik weet de site zo niet meer,

Ook is er een blaauw wit boekje djoez ammaz waarin de laatste koraanhoofdstukken instaan,

Mocht je al kunnen lezen zoals je aangaf dan kan je nog meer lezen dmv dit boekje waar de uitspraak in het arabisch bij staat en de nederlandse vertaling op die manier kun je lezen en uit je hoofd leren inshaAllah,bandje erbij met koraan erop zodat je zeker weet dat je het niet verkeerd zegt en zo kom je al een heel eind elhamdullilah,

Moge Allah ons allemaal helpen inshaAllah om zijn Woord te kunnen lezen en te begrijpen,amin.

Wa Aleykoum Salaam

Asalaam Aleikum beste zuster,

Moskee Dar Al Hidjra is de Somalische moskee waar ik het over heb. Ligt in Rotterdam Zuid. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen.

Salaam

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 14:20

salaam aleykoum,

Oke dacht ik al,Moge Allah(swt) jou ook belonen amin

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
YoUNaS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YoUNaS Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 17:35

BismiAllahi Rahmaani Rahiem,

Asslaamoe alaikoem wa Rahmatulaahie wa Barrakatuh,

Er is in Amsterdam in moskee Al Islaam(vlakbij Dijkgraafplein, in Osdorp), op zondag ook arabische les voor beginners. Dit is uit het boek van medina (http://www.fatwa-online.com/downloads/dow002/0020601.zip). We zijn nu ongeveer bij bladzijde 30.

De les begint altijd na al isha (wordt wel inshaAllah vervroegd als de salaat wat later wordt).

Er is ook tegelijkertijd les in grammatica, uit o.a. Nahl Ul Waadih. Deze les is geheel in arabisch en bedoeld voor degene die het al een beetje kunnen spreken. Deze les begint om half 7 ook op zondag.

De lessen zijn op dit moment alleen voor broeders

De leraren verdienen er niets aan, alleen de moskee vraagt wel �5 per maand voor het gebruik van de lokalen en licht enz...

 

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2007 om 12:19

Ik dank jullie allen hierbij heel erg. Moge Allah swt jullie belonen.

Ik zal de grammaticalessen wel overwegen.

Salaam

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 02:52
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Salamualaykum,

Ik wilde graag Arabisch leren, niet lezen(ken ik Alhamdulillah al), maar echt begrijpen. Ik denk dat het leren reciteren hierdoor ook veel makkelijker zal gaan, het is dus een logische stap, je moet tenslotte ook begrijpen wat je zegt. Ik heb het helaas erg druk met school en kan geen opleidingen nemen zoals LOI etc. Weet iemand misschien waar ik terecht kan voor weekendcursussen in omgeving Rotterdam, ik doe het desnoods in de avond als het echt niet anders kan. Ik heb in mijn jeugdjaren niet echt de kans gehad om, een gedeelte in ieder geval, van de koran te leren, het moet nu gebeuren. Het moet dan wel eerst met begrijpen beginnen.

Ik ben degene die mij verder kan helpen heel erg dankbaar!

Salaam

  Assalamu alaikum,

Ben je bekend met de volgende site http://www.reciter.org? Hier kun je MaansAllaah zeer gemakkelijk de Quraan leren memoriseren. Het is echte een aanrader.

Wa alaikum salaam
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 09:55
In eerste instantie geplaatst door Muslima66

In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Salamualaykum,

Ik wilde graag Arabisch leren, niet lezen(ken ik Alhamdulillah al), maar echt begrijpen. Ik denk dat het leren reciteren hierdoor ook veel makkelijker zal gaan, het is dus een logische stap, je moet tenslotte ook begrijpen wat je zegt. Ik heb het helaas erg druk met school en kan geen opleidingen nemen zoals LOI etc. Weet iemand misschien waar ik terecht kan voor weekendcursussen in omgeving Rotterdam, ik doe het desnoods in de avond als het echt niet anders kan. Ik heb in mijn jeugdjaren niet echt de kans gehad om, een gedeelte in ieder geval, van de koran te leren, het moet nu gebeuren. Het moet dan wel eerst met begrijpen beginnen.

Ik ben degene die mij verder kan helpen heel erg dankbaar!

Salaam

  Assalamu alaikum,

Ben je bekend met de volgende site http://www.reciter.org? Hier kun je MaansAllaah zeer gemakkelijk de Quraan leren memoriseren. Het is echte een aanrader.

Wa alaikum salaam

Bedankt zuster, leren gaat idd sneller als je het luistert. Daarnaast loopt mijn Afghaanse accent ook in de weg, af en toe snel een bron kunnen raadplegen is wel handig.

Salaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.