Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

mooie foto.

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: mooie foto.
    Geplaatst op: 26 februari 2007 om 01:44

salaam aleikom beste zusters en broeders.

Kijk hoe heel nederland op zijn kop staat omdat de nieuwe minister van intergratie heeft gezegd dat een burka moet kunnen op straat maar niet in een beroep ofzoiets,De nederlanders zijn hier op tegen (waar zijn ze niet tegen als het met islam te maken heeft)en heeft geenstijl hier deze foto van gemaakt.ikzelf vindt het er wel leuk uitzien want ook beatrix heeft niqaab aan.Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA hun allemaal licht in hun harten laten schijnen en hun de waarheid mag doen inzien,amien.

waleikom salaam warahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 02:30

Salaam Aleikom,

 

Het is een grappige foto. Ik ben het volkomen eens met de stelling dat deze dracht beslist niet kan in overheidsfuncties en tal van andere beroepen. Het mag duidelijk zijn dat ik geen fan ben van burqa en niqaab. Hoofddoek is genoeg.

Ik vind het nog steeds na al die jaren dat ik woon in een islamitisch land en het dagelijks zie, nog steeds extreem en spookachtig. Dat mag ik vinden, het zijn mijn gevoelens. Zo heb je voor-en tegenstanders hierin.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA hun allemaal licht in hun harten laten schijnen en hun de waarheid mag doen inzien omtrent de burqa en de niqaab.

 

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 02:33
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

salaam aleikom beste zusters en broeders.

Kijk hoe heel nederland op zijn kop staat omdat de nieuwe minister van intergratie heeft gezegd dat een burka moet kunnen op straat maar niet in een beroep ofzoiets,De nederlanders zijn hier op tegen (waar zijn ze niet tegen als het met islam te maken heeft)en heeft geenstijl hier deze foto van gemaakt.ikzelf vindt het er wel leuk uitzien want ook beatrix heeft niqaab aan.Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA hun allemaal licht in hun harten laten schijnen en hun de waarheid mag doen inzien,amien.

waleikom salaam warahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Allahoumma ameen op je du'a!

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 03:49

Salaam aleikom beste zusters en broeders.

Ik wil er wel even  over zeggen dat ik het met de stelling absoluut NIET mee eens ben.Kijk ,ik heb het dan over de straat enz,dus niet over werk.Wie gaat mij voorschrijven hoe ik er bij moet lopen???Wilders wil een algemeen verbod dus ook op straat.Wie gaat dat beslissen en wie gaat dat uitmaken??Waarom kan je niet iemand in zijn waarde laten en gewoon iedereen respecteren hoe de gene erbij wil lopen !!Burka, punk,niqaab,chotic,onverzorgd,bloot,boer,kilo make-up,piercings in  je gezicht,kapsel van wilders,hoofddoek,sinterklaas met valse baard,enzo kan  ik nog wel even doorgaan.Wat ikzelf altijd het ergste vind is dat de ongelovige uit onwetendheid praat,maar als onze eigen zusters het hebben over     extreem en spookachtig ,ja van wie kan je dan steun verwachten als je eigen zusters niet voor je opkomen zoals het goede zusters behoren te doen.Tuurlijk kan je het niet nodig vinden om niqaab te dragen maar dan hoef je ook niet tot het andere uiterste te gaan en mischien wilders helpen om zijn verbod kracht bij te zetten.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken ,amien

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 04:24

Inderdaad grappige foto, maar ik zou niet willen dat mijn vrouw naast zo een viespeuk staat.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 05:56

Assalaamoe3leikoem,

Grappig die foto : )

En Ameen op je doe3a oegty, Moge Allah het voor ons vergemakkelijken Ameen

7ayaakie Allah,

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 06:48

De hele tekst bij de foto:

Ze heeft haar ministerie nog nauwelijks van binnen gezien of we weten al hoe laat het is. �De burka moet kunnen�, is de eerste boodschap van de nieuwe minister van Integratie, Ella Vogelaar. �De burka is het symbool voor niet meedoen, er buiten staan en klein gehouden worden. Dat is het tegenovergestelde van integratie en moet zoveel mogelijk tegengegaan worden�, zegt Henk Kamp, de nieuwe woordvoerder Integratie van de VVD-fractie. �Als dit de lijn-Vogelaar is, dan krijgen we nog een boel heibel in de Kamer�, aldus Kamp. Toedeledokie, Ella Vogelaar. (FFV � De Beste)

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/046715.html

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 08:21

Salaam Aleikom,

 

Waarom kan je niet iemand in zijn waarde laten en gewoon iedereen respecteren hoe de gene erbij wil lopen Burka, punk,niqaab,chotic,onverzorgd,bloot,boer,kilo make-up,piercings in  je gezicht�schreef Oem Moussa.

 

Je schiet door in je vergelijkingen die niet opgaan, mede doordat je zelf de burqa tussen exteme verschijningen zet? Het is trouwens allemaal niet mijn ding. Daarvoor hoef je niet boos te worden, draag jij het graag, dan doe je het, maar als ik het niets vind, hoef ik niet te zwijgen of blindelings iets steunen waar ik niet achter sta.

Je zult nog verbaast staan hoeveel van onze zusters de niqaab dus niet steunen. Het merendeel van mijn zusters in mijn omgeving dus niet. Sterker nog, ze vinden het onislamitisch, dat zijn hun woorden, ik bemoei me meestal op dit forum niet met hoofddoeken topicjes.

 

Over het moeten steunen en het steunen van broeders en zusters daar zit een verschil in. Ik steun ook El Qaida  en/of de MuslimBrotherhood niet omdat ik niets te maken wil hebben met extremisme.

Daar waarschuwde profeet Mohammed (vzmh) ons ook voor. Het goede en het kwade zijn niet gelijk.

Ik neem aan dat jij zelf ook broeders en zusters die toch moslim zijn als Ahmadeyya (of hoe heten ze) ook niet steunt. Je kunt het op een dwalingboeg gooien maar zelfs daarop zal ik reageren, in sha allah.

 

Als laatste heeft het nieuws van de laatste tijd veel in mijn hoofd gezeten.

Ik vroeg me af hoe het kan dat een vader zijn zoon verstoot. Het zal op jullie overkomen dat ik Off topic ga maar dat is niet zo. Een egyptische blogger kreeg 4 jaar cel voor kritiek op de islam. Het was  geen kritiek op de islam maar een mening over het onderwijssysteem en de manier waarop. Zijn kritiek ging meer over de Egyptische overheid. Dat zijn vader zich schaamt daar kan ik nog inkomen maar het blijft zijn zoon en zijn �broeder� in islam. Moet hij zijn eigen zoon niet steunen?

Misschien dat iemand hier een antwoord op heeft.

 

Voor diegene die het ook anders zien nog een paar artikels met enkel meningen:

http://islamvandaag.forumup.nl/about157-islamvandaag.html

http://islamvandaag.forumup.nl/about95-islamvandaag.html

 

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 13:33
Eerlijk gezegd ben jij degene die extreem en spookachtig bezig is.  

Een linkse marxist en communist vind dat moslima's een boerka op straat moeten
kunnen dragen, maar jij als moslima focust jezelf liever op het verbod hiervan in niet publieke ruimten, en hoe, door jouw zusters te criminaliseren en jezelf de waarheid toe te eigenen.

Vrouwen die een boerka dragen volgen niet de waarheid, dit is werkelijk een extreme standpunt, gezien er meningsverschillen tussen top geleerden hierover bestaat, die trouwens allen overtuigd zijn dat het op zijn minst preferabel is.  

Extremer is een gare artikel van een ruwaybida plaatsen die zelfs de hijaab afschaft. De waarheid ligt naast het niet dragen van de boerka ook nog eens in het niet dragen van een hijaab? Waar ligt de waarheid nog meer, misschien het erkennen van Israel, op de thee in het witte huis en jezelf hashiemie noemen, dat zijn de dingen die ik niet begrijp uit het nieuws en continue in mijn hoofd zitten.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 13:44

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Eerlijk gezegd ben jij degene die extreem en spookachtig bezig is.  

Een linkse marxist en communist vind dat moslima's een boerka op straat moeten
kunnen dragen, maar jij als moslima focust jezelf liever op het verbod hiervan in niet publieke ruimten, en hoe, door jouw zusters te criminaliseren en jezelf de waarheid toe te eigenen.

Vrouwen die een boerka dragen volgen niet de waarheid, dit is werkelijk een extreme standpunt, gezien er meningsverschillen tussen top geleerden hierover bestaat, die trouwens allen overtuigd zijn dat het op zijn minst preferabel is.  

Extremer is een gare artikel van een ruwaybida plaatsen die zelfs de hijaab afschaft. De waarheid ligt naast het niet dragen van de boerka ook nog eens in het niet dragen van een hijaab? Waar ligt de waarheid nog meer, misschien het erkennen van Israel en op de thee in het witte huis en jezelf hashiemie, dat zijn de dingen die ik niet begrijp in het nieuws en continue in mijn hoofd zitten.

Salaam Aleikom,

Ik ben niet persoonlijk geworden, dus ik zou het op prijs stellen als jij dat ook niet doet. Ik vind een Niqaab spookachtig en heb niet gezegt dat ik de vrouw eronder zo beschouw. De artikels zijn meningen zoals zoveel gewone mensen en gewone moslims ze hebben. Dat vind jij extreem, ik beslist niet.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 15:01
Het is mijn verplichting om op gepaste wijze persoonlijk te reageren, omdat je gewaagde uistpraken doet die persoonlijk aankomen bij iedere moslim.

Het is ongeloofwaardig en extreem.

Je zegt aan de ene kant dat moslims de waarheid moeten inzien omtrent de boerka en de nikaab en niet extreem in dienen te zijn, en bent erg fel principieel wat betreft een moeilijke kwestie die veel studie vergt om te komen tot een beslissing, ��n waarover Allahoe a3lem wordt geroepen en beide meningen gerespecteerd worden binnen de Islam. Termen als spookachtig en extreem horen hier niet bij.

En aan de andere kant zeg je dat het door jou geplaatste artikel een gewone mening is van gewone moslims, wanneer zij de duidelijke verzen van Allah openlijk tegenspreken over een makkelijke kwestie, namelijk het bedekken van de haren, waar elke moslim het over eens is.
 
In het artikel wordt een leugen uitgesproken over de Islam, want de Koran wordt ontkent, dit is geen mening van een moslim.

"Islam does not require women to wear veils"

"Islam neither requires one to be practicing, nor to dress in one way or another,"




15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 00:14
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Het is mijn verplichting om op gepaste wijze persoonlijk te reageren, omdat je gewaagde uistpraken doet die persoonlijk aankomen bij iedere moslim.

Ik ben ervan overtuigd dat niet iedere moslima het dragen van een niqaab nodig vindt, Ik weet niet hoe de meeste nederlandse moslimas erover denken maar hier vind het merendeel het niet passend. Het is niet verplicht, en een persoonlijke keuze van de vrouw. Ik weet uit ervaring dat er ook veel moslimas zijn die het niet durven uit te spreken.



Het is ongeloofwaardig en extreem.Nogmaals, ik vind het dragen van een niqaab of burqa een extreme vorm waarmee je jezelf duidelijk buiten de maatschappij plaatst. En ik vind nogmaal de stelling correct dat als je een overheidsfunctie bekleedt dat het dan niet gepast is.



Je zegt aan de ene kant dat moslims de waarheid moeten inzien omtrent de boerka en de nikaab en niet extreem in dienen te zijn, (ironisch bedoeld)en bent erg fel principieel wat betreft een moeilijke kwestie die veel studie vergt om te komen tot een beslissing, ��n waarover Allahoe a3lem wordt geroepen en beide meningen gerespecteerd worden binnen de Islam. Termen als spookachtig en extreem horen hier niet bij.

Dezelfde discussie is al eens gevoert op http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=7818&am p;am p;PN=1

Check het. Sindsdien denk ik er nog steeds hetzelfde over.



En aan de andere kant zeg je dat het door jou geplaatste artikel een gewone mening is van gewone moslims, wanneer zij de duidelijke verzen van Allah openlijk tegenspreken over een makkelijke kwestie, namelijk het bedekken van de haren, waar elke moslim het over eens is.
 
In het artikel wordt een leugen uitgesproken over de Islam, want de Koran wordt ontkent, dit is geen mening van een moslim.

"Islam does not require women to wear veils" (Niqaab)

"Islam neither requires one to be practicing, nor to dress in one way or another,"

Een hooddoek dragen vind ik wat anders en dan nog moet het een persoonlijke keuze zijn.

Tevens is het hebben van een mening voor iedereen mogelijk. Zie: Trouw.nl, 27.02 het artikel: Ella Vogelaar beledigde met haar begripvolle opmerking over de boerka de gewone moslim.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 02:27

Salaam Aleikom,

Je hebt gelijk dat ik te overdreven reageer op de niqaab.

Terwijl ik tolerantie probeer na te streven, schiet ik door in mijn negatieve gevoelens hierover. Daarvoor excuses.

Het neemt de negatieve gevoelens die ik heb voor de niqaab niet weg maar je post heeft me weer wel attent gemaakt op ieders vrije keuze hierin.

Salaam Nefertiti

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 04:23

Ik hoor MENSEN altijd dingen ZEGGEN als: �onze geleerden zijn het er niet over eens�. Soms is dat waar en soms onzin. Zoek je advies bij de echte geleerden denk ik dan, en niet bij iedere cyberimam of caf�-imam die je tegenkomt.


De NIQAB is zover ik weet verplicht voor de vrouw, wie vindt van niet moet het helemaal zelf weten. Je bent als je het niet draagt voor mij echt geen minder goed mens, misschien alleen een beetje onwetend en bedrogen, maar ZEKER niet minder.

 

Ik vind het fout om de moslima�s die deze doodgewone Soennah proberen na te leven te beschuldigen van spookachtig gedrag. Het mag, maar het lijkt me een weinig intelligente en gevaarlijke houding, zeker als het van een andere moslim zelf afkomt. Daarom heel goed dat je jezelf hebt gecorrigeerd , Nefertiti.

 

Innamal muminuna ikhwa � De gelovigen zijn broeders van elkaar� , zegt Allah in de Quran. Dus als je van binnen niets voelt wanneer je zuster die de niqab draagt, wordt aangevallen (wat dag in dag uit in elke media gebeurt) � is het triest met onze imaan gesteld.

Zelfs onze onderbroek behoort tot onze awrah, en mag je het daarom niet buiten aan een waslijn ophangen. Als je zelfs alleen in de douche bent moet je je awrah bedekken, engelen gaan weg als je dat niet doet. Wat dan te denken als je op straat bent tussen vreemde mannen en vrouwen? De plek waar je de awrah zeker moet bedekken vanwege het volk dat er open en vrijelijk gemixt rondloopt.

 

Profeet Muhammad sallalaho alaihi wasallam zei: �Dit geloof begon als iets vreemds en zal weer eindigen als iets vreemds".

 

Is het omdat het er vreemd uitziet? En wij ons niet kleden zoals hen en daardoor opvallen? Wie de ahlussoennah wil volgen moet de islam volgen zoals de sahabah het begrepen en uitgelegd hebben en niet hoe een of andere 21 eeuwse �geleerde� het ziet.

 

Ik zweer het. Als ik iets zie wat niet goed is, spreek ik de persoon er voortaan op aan. Als we dat vanaf nu met zijn allen gaan doen, zal het stukken beter gaan inshallah. Ik ken zogenaamde �geleerden� die alcohol toestaan, varkenvlees goedkeuren, homoseksualiteit tolereren. Dit zijn geen �Ulema�. Dit zijn bedriegers die onze broeders en zusters misleiden. Onze zusters adviseren om hun gezichten op straat onbedekt te laten, is voor hen een kleinigheid.

 

Wie geen niqab draagt, geloof mij, ik zie je niet als minder. En als je de bewijzen keer op keer hebt gekregen en je blijft ontkennen, dan moet je het echt zelf maar weten. MAAR, laat onze lieve zusters die het wel dragen met rust!!

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 04:46

Salaam Aleykoum,

Ik wil hier wel bij zeggen dat als je achteraf woond waar de niqaab niet gedragen word(dus  niet de grote steden waar het elhamdullilah als redelijk normaal word gezien)

Dat het goed is om de niqaab te dragen maar dat je een MAHRAM bij je hebt,

Dit is omdat veel koefaar je bespotten uitlachen en de laatste tijd soms nog verder gaan door gewelddadig te worden waardoor je je als vrouw zijnde(als je alleen bent bedreigd voeld) dat is dus niet de bedoeling dat je je bedreigd voeld omdat je een niqaab draagt en je moet jezelf ook veilig voelen inshaAllah,en je veilig op straat voelen.

Dus mijn advies is draag de niqaab maar ga met een mahram of een andere zuster zodat er altijd iemand is die je wat meer beschermen kan,

Verder is Allah de Beste beschermer elhamdullilah,

En InshaAllah dat alle zusters die niqaab willen dragen,de niqaab gaan dragen zonder dat het grote ernstige gevolgen heeft,

Moge Allah de zusters belonen  die de niqaab al dragen amin,en zon zuster verdiend in mijn ogen ook veel respekt van haar mede zusters en zeker geen minachting want zon zuster kan wel veel beter dan jou zelf zijn in de ogen van Allah swt.

Moge Allah ons allemaal bijstaan en ons geloof versterken amin

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 05:01

Salaam Aleikom Jiyuu,

Er zit weer waarheid en logica in je post maar toch steekt het me tussen de woorden door.

Laat je zusters in rust als zij het wel willen dragen. Temmem, maar mogen alle andere zusters en broeders dan niet hun mening uitspreken over het dragen van een  niqaab. Moeten zij dan vrezen voor hun stem en in allerlei bochten wringen om vooral geen woorden verkeerd te zeggen? Dat klopt in mijn beleving ook niet.

 

Daarbij zouden miljoenen moslims monddood gemaakt worden als het gaat om: baarden, niqaab maar ook als het gaat om grotere issues als het steunen van je broeders en zusters in acties waar je niet achter staat. (Bij mij is dat Taliban en El Qaida etc, dat weet je) lk laat me ook niet  tegenhouden om mijn visie te verkondigen.

 

Salaam Nefertiti

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 05:13

Salaam aleikom beste zusters en broeders.

Ik wil nog 1 keer benadrukken dat datgene wat wilders wil bereiken is een ALGEHEEL VERBOD op de niqaab dus ook als je gewoon even naar de winkel gaat en als je je kinderen op haalt van school,daar ben ik het dus niet mee eens want dat is in je vrije tijd en mag je erbij lopen zoals je wilt ,oohh ja vergeten dat telt niet voor moslims hier in nederland tegenwoordig!!!!!En degene die nu gaat zeggen dat dat zelf aan de moslims ligt weet niet waar hij-zij over praat.

Nog even tegen nefertiti ,gelukkig zag je zelf ook wel in dat wat je zegt niet eerlijk is tegenover onze zusters .Mijn rijtje van woorden was zomaar uit mijn mouw geschut en helemaal niet zoals jij beweerde tussen extreme ingezet.Mijn punt is en blijft iedereen moet doen en en aan doen wat zij zelf wilt en er hoeft geen soort politie van mode ofzo te komen die gaat beslissen wat iemand wel aan mag of niet .Nogmaals ik praat niet over functies maar gewoon over het openbare leven op straat!!!Alhamdoelielah zijn bijna de meeste zusters met niqaab gewoon thuis en voeden hun kinderen op.Dat vindt ik zelf een bevoorrechte positie ,die de islaam geeft voor de vrouwen ,ik hoef niet te werken als ik dat niet zelf wil.Daar  kunnen de mensen nog iets van leren ,zoals zoveel dingen in de islaam,maar ze willen die dingen niet inzien en zeggen dat ze onderdrukt thuis zit.

Moge ALLAH SUBHANA WA T `ALA onze oemah versterken,amien.

waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 12:47
Degenen die tolerantie van de daken schreeuwen en zich benoemen als "gematigden" zijn het meest intolerant en zijn feitelijk vijanden van de Islam. Zij verdaaien de waarheid, terwijl zij het weten en zij volgen slechts hun begeerten.

Het trouw artikel is daar een goed voorbeeld van, het maakt de werkelijke moslim woedend. Ik zal Ella Vogelaar, een communist, hierin 100X steunen tegenover deze hoogmoedige nep moslim die het waagt om zulke beledigingen uit te spreken. 

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 20:59
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Degenen die tolerantie van de daken schreeuwen en zich benoemen als "gematigden" zijn het meest intolerant en zijn feitelijk vijanden van de Islam. Zij verdaaien de waarheid, terwijl zij het weten en zij volgen slechts hun begeerten.

Het trouw artikel is daar een goed voorbeeld van, het maakt de werkelijke moslim woedend. Ik zal Ella Vogelaar, een communist, hierin 100X steunen tegenover deze hoogmoedige nep moslim die het waagt om zulke beledigingen uit te spreken. 


Helemaal gelijk broeder.
En hierom hoop ik dat we in de toekomst allemaal onze broeders en zusters zullen bijstaan en ondersteunen wanneer het nodig is. Onderling hoeven we elkaar niet voor van alles en nog wat uit te maken, dat is niet in ons voordeel en zeker niet voor de Islam.

Titel van topic is �mooie foto�. Ik noemde het een grappige foto, want ik vind het zeker niet mooi.

 

de Hukum al-ikhtilaat zijn regels over het mixen van mannen en vrouwen. wat op de foto is afgebeeld volledig haraam en dus ook in de praktijk onmogelijk.

 

Ik ben zelf getrouwd met een meisje dat nu al 9 jaar de niqab draagt en gewoon in Nederland woont. Zij heeft ook nooit kritiek geuit op andere meisjes die een gewone open hoofddoek dragen. Maar van de andere zijde hoor je kritiek op niqabis nu wel steeds vaker van moslims zelf komen. De enige mensen die vroeger ooit wat over haar niqab hebben gezegd, zijn een chirurg en haar ongelovige schoonmoeder. Twee niet-moslims.

Bij de besnijdenis van haar zoontje vond de chirurg het nodig om haar in de ogen te kijken (jammer voor hem). Toen hij van haar geen antwoord op zijn vragen meer kreeg, vroeg hij uiteindelijk maar aan mij hoe het toch mogelijk is dat zij nog niet ge�ntegreerd is. Wat dat met de besnijdenis en de uitoefening van zijn vak te maken had, is mij tot nu toe een raadsel. Commentaar en opmerkingen van niet-moslims, kan ik mij nog voorstellen. Soms zijn er ook leuke dingen, zoals een klein meisje dat op straat roept: �Kijk mama, een echte prinses�. Dan ben je echt trots, geloof mij. Kinderen vertellen altijd de waarheid.

En wanneer het commentaar van andere moslims afkwam, gaven wij altijd de bewijzen ervoor en werd het erna meestal stil. Want we volgen misschien niet allemaal dezelfde geleerden, maar we geloven wel in dezelfde Boeken. En dat maakt het weer makkelijk  om Hujjah (bewijs) te geven en tegelijk moeilijk de bewijzen te ontkennen.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 21:07
Wel, mij lijkt een burqua of niqaab nu toch wel het ultieme middel middel om het andere geslacht goed onder den duim te houden (te onderdrukken). Misschien kunnen  we besluiten dat kinderen er in regel toch wel naast kunnen zitten? En een chirurg met enig sociaal inzicht dan? Is ze ge�ntegreerd misschien?
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 00:12

Salaam Aleikom...

mmm, misschien komt het omdat de meeste van jullie in Nederland wonen, waar de meningen wel gewoon geuit worden? Malesh, hier in Egypte, wat je weer niet zou verwachten, staat men een stuk minder open voor beiden: zowel voor meningen als niqaab en baarden.

In Egypt too, the veil is being attacked. Women wearing traditional face veils are threatened with arrest and even rape by government officials who claim that wearing the garment is a symbol of terrorist activity.

Wat is toleranter?..een vrijheid van meningsuiting en een beetje kritek of bovenstaand stuk uit een artikel? Ik zou toch liever voor kritek kiezen. 

Degenen die tolerantie van de daken schreeuwen en zich benoemen als "gematigden" zijn het meest intolerant en zijn feitelijk vijanden van de Islam. Zij verdaaien de waarheid, terwijl zij het weten en zij volgen slechts hun begeerten...schreef
3abd Arra7maan...

Nogmaals kritiek van gematigden is tevens een recht en veel beter dan geen enkel kritiek mogen uiten zoals in Egypte e.o.

Salaam Nefertiti

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 00:39

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Degenen die tolerantie van de daken schreeuwen en zich benoemen als "gematigden" zijn het meest intolerant en zijn feitelijk vijanden van de Islam. Zij verdaaien de waarheid, terwijl zij het weten en zij volgen slechts hun begeerten. 

Salaam Aleikom,

Stroom viel uit, mijn post was nog niet klaar.

Weet je, dat dit veel gezegt wordt maar niet  reeel is. Je moet je veel verder inwerken / verdiepen in waarom er kritiek geuit wordt. Actie - reactie. De stroom van kritiek is een reactie gekomen na alle aanslagen. Diegene zijn je werkelijke vijanden. Dat zijn de mensen waar onze profeet (vzmh) ons voor waarschuwde. Kom er later op terug..

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Salim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 33
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 05:59

Salaam alikoum,

Zij heeft ook nooit kritiek geuit op andere meisjes die een gewone open hoofddoek dragen. Maar van de andere zijde hoor je kritiek op niqabis nu wel steeds vaker van moslims zelf komen

Er is trouwens ook genoeg kritiek van moslims die geen hijaab dragen en die dus wel kritiek uiten op personen die wel een hijaab dragen. Dus vrouwen met niqaab zijn niet de enige die kritiek ontvangen van (niet)-moslims.

Bij de besnijdenis van haar zoontje vond de chirurg het nodig om haar in de ogen te kijken (jammer voor hem).

Hoezo 'haar' zoontje? Gaat het hier niet ook om jouw kind? Bij mijn weten is in een huwelijk alles van elkaar en voor elkaar en horen de woorden 'mijn, jouw, van haar, van hem' niet meer thuis. Dus 'haar kind' is sowieso gek verwoord of het nou echt biologisch gezien van jou is of niet... het is jouw vrouw dus valt het kind ook onder jouw hoede en is het van jou...

En wanneer het commentaar van andere moslims afkwam, gaven wij altijd de bewijzen ervoor en werd het erna meestal stil. Want we volgen misschien niet allemaal dezelfde geleerden, maar we geloven wel in dezelfde Boeken. En dat maakt het weer makkelijk om Hujjah (bewijs) te geven en tegelijk moeilijk de bewijzen te ontkennen.

We geloven inderdaad in dezelfde boeken. Ik zou graag jouw bewijs willen zien uit de Koran (omdat je hierboven aangeeft dat je jouw bewijs uit de boeken haalt) dat een niqaab verplicht is.

 

wa salaam alikoum

Salim

Doe wat je wil, praten doen ze toch.... maar doe NIET wat Allah NIET wil.. want de dood is nabij...
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 06:50

In eerste instantie geplaatst door Juan

Wel, mij lijkt een burqua of niqaab nu toch wel het ultieme middel middel om het andere geslacht goed onder den duim te houden (te onderdrukken). Misschien kunnen  we besluiten dat kinderen er in regel toch wel naast kunnen zitten? En een chirurg met enig sociaal inzicht dan? Is ze ge�ntegreerd misschien?

 

dan heb ik slecht nieuws voor jou deze vrouwen willen het vaak zelf,net zoals er soms juist zusters zijn die de hoofddoek willen dragen maar hun mannen willen dat niet,dat zijn feiten.

Hoofddoek niqaab enz is geen onderdrukking maar juist een vrijheid van bepaalde manelijke blikken,

Bij wie kijk jij achterom?

Bij een vrouw die bedekt is of bij een vrouw waarvan je haar lichaamsdelen goed kan zien,

Blote buik minirok enz

tuurlijk dan kijk je bij de laatste vrouw om,en je gedachtes doen de rest van het werk wel.

En dat is dus een van de redenen waarom wij vrouwen ons bedekkenbij ons valt er weinig tot niets te zien.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 07:41
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door Juan

Wel, mij lijkt een burqua of niqaab nu toch wel het ultieme middel middel om het andere geslacht goed onder den duim te houden (te onderdrukken). Misschien kunnen  we besluiten dat kinderen er in regel toch wel naast kunnen zitten? En een chirurg met enig sociaal inzicht dan? Is ze ge�ntegreerd misschien?

dan heb ik slecht nieuws voor jou deze vrouwen willen het vaak zelf,net zoals er soms juist zusters zijn die de hoofddoek willen dragen maar hun mannen willen dat niet,dat zijn feiten.

Hoofddoek niqaab enz is geen onderdrukking maar juist een vrijheid van bepaalde manelijke blikken,

Bij wie kijk jij achterom?

Bij een vrouw die bedekt is of bij een vrouw waarvan je haar lichaamsdelen goed kan zien,

Blote buik minirok enz

tuurlijk dan kijk je bij de laatste vrouw om,en je gedachtes doen de rest van het werk wel.
En dat is dus een van de redenen waarom wij vrouwen ons bedekkenbij ons valt er weinig tot niets te zien.

Salaam Aleikom,

Ik geef je geen ongelijk hoor. Dat wil ik vooropstellen. Maar een 'vrijheid voor mannelijke blikken' dat snap ik niet. Mannen moeten en / of kunnen toch hun blikken neerslaan? En vind jij het vervelend dan dat mannen naar vrouwen kijken? Ik snap dat niet? Mannen kijken nu eenmaal en vrouwen ook. Ik weet wel dat steeds meer vrouwen om een politieke reden de niqaab gaan dragen, als een soort statement, uit protest door onderdrukking vanuit de media en vanuit de politiek.

@Salim, de Hanafi school verplicht de niqaab niet, andere weer wel en allen hebben bewijzen hiervoor.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 12:03
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Wat is toleranter?..een vrijheid van meningsuiting en een beetje kritek of bovenstaand stuk uit een artikel? Ik zou toch liever voor kritek kiezen.

Je vergeet er eigenlijk bij te zeggen dat deze koningen, Egypte en Jordanie, zich nadrukkelijk uiten als zogenaamde "gematigden" En zij worden gesteund door velen die zich tolerant noemen. Zij voeren hun vijandigheid tegenover Islam op verschillende fronten met behulp van verschillende middelen. Er is geen keus tussen te erg of minder erg.

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

De stroom van kritiek is een reactie gekomen na alle aanslagen. Diegene zijn je werkelijke vijanden.

Het voorbeeld van de profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) beledigen samen met degenen die deze hebben gevolgd en nog steeds doen en koranverzen

ontkennen wordt in verband gelegd met een tegenreactie op aanslagen, dit is natuurlijk onwerkelijk. Ik heb het over jouw geplaatste en naar toe verwezen artikelen, deze zijn overduidelijk. Aisha (radiya Allahu anha) heeft haar gezicht bedekt, en de sahaba's moesten spreken achter een scherm, hoe onrespectvol is dan om het trouw artikel te schrijven (of naartoe te referen als iets geweldigs) als je hier aan denkt. Dit gaat om het beledigen van de Koran en de soennah en de voorbeelden die ons deze hebben laten zien.

 


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 12:44
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Wat is toleranter?..een vrijheid van meningsuiting en een beetje kritek of bovenstaand stuk uit een artikel? Ik zou toch liever voor kritek kiezen.

Je vergeet er eigenlijk bij te zeggen dat deze koningen, Egypte en Jordanie, zich nadrukkelijk uiten als zogenaamde "gematigden" En zij worden gesteund door velen die zich tolerant noemen. Zij voeren hun vijandigheid tegenover Islam op verschillende fronten met behulp van verschillende middelen. Er is geen keus tussen te erg of minder erg.

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

De stroom van kritiek is een reactie gekomen na alle aanslagen. Diegene zijn je werkelijke vijanden.

Het voorbeeld van de profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) beledigen samen met degenen die deze hebben gevolgd en nog steeds doen en koranverzen

ontkennen wordt in verband gelegd met een tegenreactie op aanslagen, dit is natuurlijk onwerkelijk. Ik heb het over jouw geplaatste en naar toe verwezen artikelen, deze zijn overduidelijk. Aisha (radiya Allahu anha) heeft haar gezicht bedekt, en de sahaba's moesten spreken achter een scherm, hoe onrespectvol is dan om het trouw artikel te schrijven (of naartoe te referen als iets geweldigs) als je hier aan denkt. Dit gaat om het beledigen van de Koran en de soennah en de voorbeelden die ons deze hebben laten zien.

 

Salaam Aleikom,

Ik ben gewoon eerlijk, ik begrijp niet helemaal wat je zegt. Ik probeer je te volgen omdat juist de dubbele moralen in de politiek in 'mijn' verblijfland me boeien.

Aan de ene kant stellen ze zich op als 'gematigden' volgens jou, maar aan de andere kant gooien ze een blogger, die helemaal geen kritiek uitte op de islam maar meer op de onderwijsmethodes, voor 4 jaar in de cel. Als opgaaf van reden: om een statement te stellen dat men niet met zich laat sollen als het gaat om aanval op de religie. Hoe dubbel kan het zijn? Ik begrijp ook best dat mijn verblijfland het toerisme wil beschermen en daardoor angstvallig en constant een hoge paraatheid heeft van nationale veiligheidsagenten. Egypte heeft al veel aanslagen gehad en het blijft sudderen.

Maar als het gaat om de verwijzingen van de artikelen dan vind ik die niet beledigend. Wilders, die beledigt.  Deze artikelen, lees ik als meningen die niet tegen de islam ingaan. Ik stoor me wel aan het roepen van "de gematigden" zus en zo. Dat raakt mij ook in mijn hart. Ik zie de islam nog steeds als een vreedzame religie. En zie het kwaad in een geheel andere hoek zitten.

"De Boodschapper van God zei: "Ik waarschuw jullie voor extremisme in de godsdienst want er waren gemeenschappen die voor jullie kwamen die vernietigd werden als gevolg van hun extremisme in de godsdienst." (Gemeld door an-Nasaa'ee [5/268], ibn Maajah [no. 3029], Ahmad [1/215, 347])

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 13:34
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door Juan

Wel, mij lijkt een burqua of niqaab nu toch wel het ultieme middel middel om het andere geslacht goed onder den duim te houden (te onderdrukken). Misschien kunnen  we besluiten dat kinderen er in regel toch wel naast kunnen zitten? En een chirurg met enig sociaal inzicht dan? Is ze ge�ntegreerd misschien?


dan heb ik slecht nieuws voor jou deze vrouwen willen het vaak zelf,net zoals er soms juist zusters zijn die de hoofddoek willen dragen maar hun mannen willen dat niet,dat zijn feiten.

Wel, misschien lopen er hier in west-europa wel wat vrouwen rond die dit zelf 'willen', maar dat doet op zich geen afbreuk aan mijn stelling. Als je de situatie en positie van de vrouw in conservatievere landen (vb Afghanistan) bekijkt, kan je je toch gerust voorstellen dat ze door de burqua of niqaab niet direct geholpen zijn in hun strijd voor een indentiteit en rechten?



In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Hoofddoek niqaab enz is geen onderdrukking maar juist een vrijheid van bepaalde manelijke blikken,



Het lijkt me dat je nogal onbeholpen reageert op mannelijke blikken.
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 13:53
In eerste instantie geplaatst door Juan

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door Juan

Wel, mij lijkt een burqua of niqaab nu toch wel het ultieme middel middel om het andere geslacht goed onder den duim te houden (te onderdrukken). Misschien kunnen  we besluiten dat kinderen er in regel toch wel naast kunnen zitten? En een chirurg met enig sociaal inzicht dan? Is ze ge�ntegreerd misschien?


dan heb ik slecht nieuws voor jou deze vrouwen willen het vaak zelf,net zoals er soms juist zusters zijn die de hoofddoek willen dragen maar hun mannen willen dat niet,dat zijn feiten.

Wel, misschien lopen er hier in west-europa wel wat vrouwen rond die dit zelf 'willen', maar dat doet op zich geen afbreuk aan mijn stelling. Als je de situatie en positie van de vrouw in conservatievere landen (vb Afghanistan) bekijkt, kan je je toch gerust voorstellen dat ze door de burqua of niqaab niet direct geholpen zijn in hun strijd voor een indentiteit en rechten?



In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Hoofddoek niqaab enz is geen onderdrukking maar juist een vrijheid van bepaalde manelijke blikken,



Het lijkt me dat je nogal onbeholpen reageert op mannelijke blikken.

Ik begrijp ook wat Juan zegt, in de praktijk blijkt die bescherming helemaal niet een echte bescherming te zijn tegen de "harassment". Ik denk dat de oorzaak meer zit in de opvoeding van jongens hier. Zij worden als prinsjes behandeld en compleet vrijgelaten. De dochters worden strakgehouden maar waar hun zonen uithangen weten de ouders vaak niet. Ze zouden beter af zijn met een jaartje meer scholing om eens te leren wat vrouwenrechten en respect nu werkelijk inhoudt!

Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 14:07
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Ik ben gewoon eerlijk, ik begrijp niet helemaal wat je zegt. Ik probeer je te volgen omdat juist de dubbele moralen in de politiek in 'mijn' verblijfland me boeien.

Aan de ene kant stellen ze zich op als 'gematigden' volgens jou, maar aan de andere kant gooien ze een blogger, die helemaal geen kritiek uitte op de islam maar meer op de onderwijsmethodes, voor 4 jaar in de cel. Als opgaaf van reden: om een statement te stellen dat men niet met zich laat sollen als het gaat om aanval op de religie. Hoe dubbel kan het zijn? Ik begrijp ook best dat mijn verblijfland het toerisme wil beschermen en daardoor angstvallig en constant een hoge paraatheid heeft van nationale veiligheidsagenten. Egypte heeft al veel aanslagen gehad en het blijft sudderen.

Maar als het gaat om de verwijzingen van de artikelen dan vind ik die niet beledigend. Wilders, die beledigt.  Deze artikelen, lees ik als meningen die niet tegen de islam ingaan. Ik stoor me wel aan het roepen van "de gematigden" zus en zo. Dat raakt mij ook in mijn hart. Ik zie de islam nog steeds als een vreedzame religie. En zie het kwaad in een geheel andere hoek zitten.

"De Boodschapper van God zei: "Ik waarschuw jullie voor extremisme in de godsdienst want er waren gemeenschappen die voor jullie kwamen die vernietigd werden als gevolg van hun extremisme in de godsdienst." (Gemeld door an-Nasaa'ee [5/268], ibn Maajah [no. 3029], Ahmad [1/215, 347])

Salaam Nefertiti



Het is spijtig dat ik deze verschrikkelijke tekst hier plak. Deze tekst hieronder is meer dan beledigend voor iedere moslim. Hij beledigd de Koran, de Profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) en de sahaba. Degene die dit schrijft en steunt is een vijand van de Islam.

In eerste instantie geplaatst door vijand trouw.nl

]

Terwijl iedereen toch weet dat de boerka ooit is bedacht door overhitsige en oerconservatieve mannen, die hun handen niet thuis konden houden. Zij raakten al opgewonden bij het zien van een vrouwengezicht. Om te voorkomen dat mannen opnieuw zonden zouden begaan, moesten vrouwen op straat van top tot teen in het zwart gehuld gaan.

De boerka is dus bedoeld om driftige kerels niet in verleiding te brengen om vrouwen zomaar op straat te bespringen. Voor de beschaafde mannen onder ons is dat een regelrechte belediging.



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.