Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

relatie met Allah

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
sietske Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sietske Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: relatie met Allah
    Geplaatst op: 03 maart 2007 om 07:26

Wat betekent God voor jou?

Ik ben benieuwd hoe jullie de relatie tussen jou en Allah zien. Hoe communiceert jij met Hem en Hij met jou? Ben heel benieuwd hoe jullie daar mee omgaan. het is voor mij namelijk niet altijd makkelijk om dat te vatten....

 

 

Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2007 om 08:17

Hallootjes,

Mijn communicatiemiddelen zijn heel makkelijk. Ik hoef niks te zeggen, niks te omschrijven of in woorden uit te drukken of Hij weet wat ik denk, voel, leuk en niet leuk vindt, waar ik van houd en wat ik verafschuw. En het ook nog eens zo dat Hij �cht om je geeft, geen verrader, leugenaar, scheinheilige etc.. Hij is de perfectie hemzelf, Hij is Genadevol, de Oprechte, De Redder, kortom je aller beste vriend. En als ik om iets wil vragen? Ik vraag het Hem, ik bid tot Hem. Gedenk hem met mijn tong en hart en heb zijn woorden uit de koran lief door erna te luisteren en eigen te maken.

Een betere tijdsbesteding bestaat niet.

Gegroet

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
sietske Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sietske Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 04:50

Wauw, dat klinkt gaaf. Het klinkt ook heel dichtbij en toegankelijk. Heb je het gevoel dat God ook toegankelijk is voor niet-moslims?

Heb je het idee dat Allah jou vragen beantwoord? hoe dan?

Hoe is Hij jou redder dan? waar heeft hij jou van gered, dat was blijkbaar nodig...

Ik vind het mooi om te zien hoe je dit beschrijft. Het verschilt niet zo veel van de christelijke visie op God. Een relatie is volgens mij ook wel het belangrijkste in het gelovig-zijn.

 

Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 05:43
God is toegankelijk voor iedereen die in Hem gelooft. Alleen zullen wij dan verschillen met het punt dat Allah gezegd heeft in de Koran dat andere godsdiensten teniet zijn gegaan na de komst van de islam (wat inhoudt dat de islaam een aanvulling en een allesomvattende regel bevat die de vorige godsdiensten ook hanteerden).

Allah beantwoord mijn vragen op een zeer letterlijke en waarneembare manier. Wanneer ik in de problemen zit, of de risico loop gevaar te lopen, of wanneer ik belast ben met het verlies van mijn gezondheid, geliefde of bezitting , en ik richt mij tot Allah dan krijg ik ook dat gene waar ik om vraag, en dat is voldoening, en tevredenheid van Allah. Wat terug te vinden is in mijn dagelijkse leven. Een plotselinge gebeurtenis vol vreugde en blijdschap. Ook is het zo dat ik van God verlang dat ik niet al het goede terug krijg in dit leven, maar dat er een voorziening is in het hiernamaals wat mij zal baten.

Allah is mijn Redder in alles wat ik doe. Alles waar ik mee leef kan fout gaan, kan ik verliezen of verprutsen. Maar Allah is mijn Redder om dat het niet gebeurt. Wanneer ik in de put zit, dan is Hij er voor mij om me er weer uit te halen. Hij laat mijn hart branden van vreugde en liefde voor Hem en Hij is altijd de oorzaak dat ik vandaag de dag, gezond en vol vreugde nog leef. En daarom is Hij mijn Redder. Ook gaat het fout, ik weet dat Hij altijd bij mij is en mij nooit in de steek zal laten.

Nou ben ik zeeeeer benieuwd hoe jij het ervaart :)

Gegroet.
Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 06:06

Salaam Alaikom,

 

Er is een gevoel die in de Sunnah als, �de zoetigheid van het geloof� wordt genoemd. Degenen die Islam binnenkomen voelen dit zonder twijfel, zeiden de geleerden. En het bewijs daarvoor zijn de woorden van de Profeet,

Abbas ibn Abdul Mutalib heeft de Profeet horen zeggen: "Degene die God als zijn Heer, Islam als zijn leven�sweg en Mohammad als de Profeet (van God) accepteert, heeft inderdaad de zoetheid van het geloof geproefd". (Sahih Muslim, Deel 1, Boek 1, Hadith 54).

Dit is iets vreemds wallahie, een wonder, want ik vroeg broeders over dit gevoel en zij beschreven precies hoe ik me voelde. Allah vult het hart van mensen met het Licht van Islam. Je voelt hellemaal rust in je lichaam, je lacht veel, je vergeeft, je helpt iedereen en vrede straalt er uit je gezicht. Het is een gevoel waar ik naar streef om terug te krijgen.

De Mojahidien voelen dit de hele tijd, daarom genieten ze van al die problemen en hun wonden op de weg van Allah, terwijl de ongelovigen zelfmoord plegen. En onze Imam vertelde ons dat dit zoetigheid van het geloof verkregen kan worden door goede daden te verrichten en alle gebeden op tijd te verrichten etc.

 

Anas heeft overgeleverd dat de Profeet zei: "Degene die deze drie eigenschappen heeft, die heeft inderdaad de zoetheid van het geloof geproefd. (1). Degene die van God en Zijn boodschapper meer houdt dan alle andere dingen. (2). Degene die van een ander houdt, en hij houdt alleen maar van hem voor God�s zaak. (3). Degene die het terugkeren naar ongeloof haat zoals het vallen in het vuur". (Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 2, Hadith 15).

 

Ik weet 100% zeker dat de broeders en zusters hier dit ooit in hun leven hebben meegemaakt. Ik hoop dat een van hun iets daarover schrijft hier.

 

Wasalaam,

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 11:36
Het komt sterk overeen met hetgeen serieuze Christenen ervaren in hun
relatie met God.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 12:00

Het komt sterk overeen met hetgeen serieuze Christenen ervaren in hun relatie met God.

Ik betwijfel dat. Degenen die Islam niet accepteren zullen de zoetigheid van geloof nooit proeven. Wat zij zullen voelen is liefde van de duivel, die hij in hun harten werpt. Het is liefde voor ongeloof en dwaling,

 

Allah zegt,

 

"Het boze hunner daden werd voor hen schoonschijnend gemaakt. God leidt het ongelovige volk niet". (Qur'an 9:37).

De duivel laat alles mooi schijnen, net zoals hij de harten van het volk van Mozes, (vrde zij met hem), met liefde voor het kalf vulde (2:93). Zij denken dan dat ze op het rechte pad zijn. Als jullie op het rechte pad zijn, waarom slapen jullie terwijl de moslims dag en nacht in hun gebeden staan? Waarom vasten jullie nooit? Waarom geven jullie geen armenbelasting? Je kan wel dingen zeggen, maar wij kijken naar de daden. De daden laten zien wat in het hart is. Als jullie echt zo�n sterke geloof hadden, dan zouden jullie uitgeven waarvan jullie houden.

 

En als je een beetje geloof had, je zou giftige slangen kunnen oppaken, gif kunnen drinken, zieken kunnen genezen etc. volgens het Nieuwe Testament. Ze doen deze dingen zogenaamd, met camera�s en christelijke publiek enz. kom, ik breng je naar een ziekenhuis, genees iemand en de hele ziekenhuis zal in God geloven.

Waarom ga je niet mee?

 

Dus de zoetigheid van iemaan die de moslims proeven is iets heel anders. Niemand voelt het behalve de Moslims. Ik wacht tot een paar broeders en zusters daar iets over schrijven, want ik weet zeker dat zij het hebben meegemaakt. Ik vroeg velen broeders en zij zeiden allemaal dezelfde dingen. Je voelt vrede in je hart, je lichaam vult zich met licht, je lijkt de gelukigste mens op aarde, ook als je de armste bent. 

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 12:42

In eerste instantie geplaatst door oegt_qadr

God is toegankelijk voor iedereen die in Hem gelooft. Alleen zullen wij dan verschillen met het punt dat Allah gezegd heeft in de Koran dat andere godsdiensten teniet zijn gegaan na de komst van de islam (wat inhoudt dat de islaam een aanvulling en een allesomvattende regel bevat die de vorige godsdiensten ook hanteerden).

Allah beantwoord mijn vragen op een zeer letterlijke en waarneembare manier. Wanneer ik in de problemen zit, of de risico loop gevaar te lopen, of wanneer ik belast ben met het verlies van mijn gezondheid, geliefde of bezitting , en ik richt mij tot Allah dan krijg ik ook dat gene waar ik om vraag, en dat is voldoening, en tevredenheid van Allah. Wat terug te vinden is in mijn dagelijkse leven. Een plotselinge gebeurtenis vol vreugde en blijdschap. Ook is het zo dat ik van God verlang dat ik niet al het goede terug krijg in dit leven, maar dat er een voorziening is in het hiernamaals wat mij zal baten.

Allah is mijn Redder in alles wat ik doe. Alles waar ik mee leef kan fout gaan, kan ik verliezen of verprutsen. Maar Allah is mijn Redder om dat het niet gebeurt. Wanneer ik in de put zit, dan is Hij er voor mij om me er weer uit te halen. Hij laat mijn hart branden van vreugde en liefde voor Hem en Hij is altijd de oorzaak dat ik vandaag de dag, gezond en vol vreugde nog leef. En daarom is Hij mijn Redder. Ook gaat het fout, ik weet dat Hij altijd bij mij is en mij nooit in de steek zal laten.

Nou ben ik zeeeeer benieuwd hoe jij het ervaart :)

Gegroet.

wauw maschaAllah zuster! Hopelijk zullen we allemaal de zoetigheid van het geloof proeven inchaAllah!! 

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 12:44
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Het komt sterk overeen met hetgeen serieuze Christenen ervaren in hun relatie met God.

Ik betwijfel dat. Degenen die Islam niet accepteren zullen de zoetigheid van geloof nooit proeven. Wat zij zullen voelen is liefde van de duivel, die hij in hun harten werpt. Het is liefde voor ongeloof en dwaling,

 

Allah zegt,

 

"Het boze hunner daden werd voor hen schoonschijnend gemaakt. God leidt het ongelovige volk niet". (Qur'an 9:37).

De duivel laat alles mooi schijnen, net zoals hij de harten van het volk van Mozes, (vrde zij met hem), met liefde voor het kalf vulde (2:93). Zij denken dan dat ze op het rechte pad zijn. Als jullie op het rechte pad zijn, waarom slapen jullie terwijl de moslims dag en nacht in hun gebeden staan? Waarom vasten jullie nooit? Waarom geven jullie geen armenbelasting? Je kan wel dingen zeggen, maar wij kijken naar de daden. De daden laten zien wat in het hart is. Als jullie echt zo�n sterke geloof hadden, dan zouden jullie uitgeven waarvan jullie houden.

 

En als je een beetje geloof had, je zou giftige slangen kunnen oppaken, gif kunnen drinken, zieken kunnen genezen etc. volgens het Nieuwe Testament. Ze doen deze dingen zogenaamd, met camera�s en christelijke publiek enz. kom, ik breng je naar een ziekenhuis, genees iemand en de hele ziekenhuis zal in God geloven.

Waarom ga je niet mee?

 

Dus de zoetigheid van iemaan die de moslims proeven is iets heel anders. Niemand voelt het behalve de Moslims. Ik wacht tot een paar broeders en zusters daar iets over schrijven, want ik weet zeker dat zij het hebben meegemaakt. Ik vroeg velen broeders en zij zeiden allemaal dezelfde dingen. Je voelt vrede in je hart, je lichaam vult zich met licht, je lijkt de gelukigste mens op aarde, ook als je de armste bent. 

Jah prachtig, voor sommige broeders en zusters is dit dagelijkse realiteit, maschaAllah, en voor anderen is het weer iets wat ze heel soms meemaken jammer genoeg..maar ghair inchaAllah!

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 16:20

BFP
dat het een nep-gevoel is dat kan ik ook van de ervaring van jou en van
andere Moslims zeggen. Ooit zal blijken wat echt en wat onecht is.
enne welke moslims staan dag en nacht in de gebeden en vasten? wat
weet jij wat Christenen op dat gebied doen?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 10:20

In eerste instantie geplaatst door postpentacost


BFP
dat het een nep-gevoel is dat kan ik ook van de ervaring van jou en van
andere Moslims zeggen. Ooit zal blijken wat echt en wat onecht is.
enne welke moslims staan dag en nacht in de gebeden en vasten? wat
weet jij wat Christenen op dat gebied doen?

Jullie zingen voor God toch? Dat is wel mooi, maar waarom bidden wij dan zoals Jezus aw en jullie niet? Of vat ik dit vers verkeerd op?

Matthew 26/39Going a little farther, he fell with his face to the ground and prayed...

http://www.biblegateway.com/passage/?book_id=47&chapter= 26&version=31

Kun je dit ook gelijk beantwoorden?

1 Corinthians 11
6If a woman does not cover her head, she should have her hair cut off; and if it is a disgrace for a woman to have her hair cut or shaved off, she should cover her head.

Het staat er toch echt letterlijk in, ik geloof dat je gevoel veel sterker is als je de schrift ook beter opvolgt. 100 jaar geleden zou je geen eervolle vrouw zonder een hoofddoek naar buiten zien komen, nu is dat anders.

Wat gevoel voor Allah swt betreft, telkens met de verjaardag van mijn terugkeer (vanaf wanneer ik 100% begon te prakticeren ipv 50/50) voel ik weer dat gevoel van de eerste keer, alleen veel sterker en het blijft ook langer. Tussendoor zakt het soms en dan groeit het weer, dat is heel fijn moet ik zeggen

Salaam

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 12:03

In eerste instantie geplaatst door postpentacost


BFP
dat het een nep-gevoel is dat kan ik ook van de ervaring van jou en van
andere Moslims zeggen. Ooit zal blijken wat echt en wat onecht is.
enne welke moslims staan dag en nacht in de gebeden en vasten? wat
weet jij wat Christenen op dat gebied doen?

Weet je wat ik vreemd ben gaan vinden nadat ik moslims ben gaan worden,

hoe kunnen de christenen ongedoucht en bevuild met urine in de kerk zitten?en hebben de vrouwen korte rokken aan(is modern of een broek natuurlijk)plus dat ze vaak nog met veel macup op na de kerk gaan.

Elk volk heeft zijn gebruiken en gewoontes,maar de moslims zijn het schoonst daarvan,

Als wij voor de Almachtige staan dan staan wij schoon voor Hem(dus we hebben woedoe en hebben ons gereinigd (ghuls)als we bv ongesteld (dat geld voor de vrouwen)zijn geweest of geslachtsgemeenschap hebben gehad.

waarom denken de christenen dan dat ze gewoon bidden kunnen en bijbel kunnen lezen terwijl ze onrein zijn?

Christenen vasten ook wel zeker de christenen die met de hoofddoeken lopen (zijn vaak christenen uit Syrie)en hun zeggen ook mashaAllah, bismillah,en wassen zich voordat ze gaan bidden deze christenen staan nader bij ons dan de nederlandse christenen die ver verdwaald zijn en de bijbel niet goed lezen,

maar goed iedereen heeft zijn of haar geloof, 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 17:44
Alle mensen zijn dood, behalve degenen die kennis hebben; en al degenen die kennis hebben slapen, behalve degenen die goede daden verrichten; en zij die goede daden verrichten zijn bedrogen,

wat een mooie spreuk zeg ik ben net nieuw op het forum dus van een hoop dingen ken ik de achtergrond niet vertel er aub wat meer over..............
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 18:19
Smerigheid van hart verberg je niet met ritueel wassen, n�ch achter make-up, een hoofddoek, het braaf reciteren van Bijbel- of Koranteksten of wat dan ook. Alles wordt gezien en zal zijn gevolg hebben. Daal af in jezelf, daarmee in je medemens, en zie waarom het werkelijk gaat. Ontdek Jezus en wat reinheid werkelijk inhoudt.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 18:30
In eerste instantie geplaatst door tommy

Alle mensen zijn dood, behalve degenen die kennis hebben; en al degenen die kennis hebben slapen, behalve degenen die goede daden verrichten; en zij die goede daden verrichten zijn bedrogen,

wat een mooie spreuk zeg ik ben net nieuw op het forum dus van een hoop dingen ken ik de achtergrond niet vertel er aub wat meer over..............


Er zijn er altijd geweest die niet slechts dachten voor zichzelf maar aan het grote geheel. En er zijn er altijd geweest die zeiden: 'geef maar hier, dat kan IK wel gebruiken"....
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 18:43
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

BFP dat het een nep-
gevoel is dat kan ik ook van de ervaring van jou en van andere Moslims
zeggen. Ooit zal blijken wat echt en wat onecht is. enne welke moslims
staan dag en nacht in de gebeden en vasten? wat weet jij wat Christenen
op dat gebied doen?


Jullie zingen voor God toch? Dat is wel mooi, maar waarom bidden wij
dan zoals Jezus aw en jullie niet? Of vat ik dit vers verkeerd op?


Matthew 26/39Going a little farther, he fell with his face to the
ground and prayed...


book_id=47&chapter=26&version=31"> http://www.biblegateway.com/
passage/?book_id=47&chapter= 26&version=31


Kun je dit ook gelijk beantwoorden?


1 Corinthians 116If a woman does not cover her head, she
should have her hair cut off; and if it is a disgrace for a woman to have
her hair cut or shaved off, she should cover her head.


Het staat er toch echt letterlijk in, ik geloof dat je gevoel veel sterker is
als je de schrift ook beter opvolgt. 100 jaar geleden zou je geen eervolle
vrouw zonder een hoofddoek naar buiten zien komen, nu is dat anders. [/
P]

Wat gevoel voor Allah swt betreft, telkens met de verjaardag van mijn
terugkeer (vanaf wanneer ik�100% begon te prakticeren ipv 50/50) voel ik
weer dat gevoel van de eerste keer, alleen veel sterker en het blijft ook
langer. Tussendoor zakt het soms en dan groeit het weer, dat is heel fijn
moet ik zeggen


Salaam



Beste Afghanmoslim,
ik geloof dat je heel oprecht met je geloof bezig bent en dat God dat
beantwoordt door zijn wonderlijke vrede in je hart te leggen. Maar naar
mijn mening is dat minder een gevolg van jouw goede daden dan van
Gods liefde voor jou. Ik wens je dan ook toe dat God nog meer zijn
genade aan je zal openbaren.
Ik ervaar die heerlijke vrede en nabijheid vooral als ik stil wordt en besef
dat ik 100% door Jezus van al mijn rottigheid bevrijd ben en schoon
gewassen ben door Zijn bloed. Ook als ik verkeerde dingen gedaan heb
en met berouw God mijn fouten erken en vergeving vraag.

De tekst uit Mattheus 26, die je aanhaalt, gaat over een heel specifieke
situatie, nl dat Jezus met zijn discipelen was en wist dat de soldaten van
de tempel onderweg waren om hem gevangen te nemen. Hij ging bij de
discipelen vandaan om God aan te roepen in angst vanwege het grote
lijden dat hem te wachten stond. Maar dit is geen opdracht over hoe er
gebeden moet worden. Christenen bidden zittend, knielend, staand,
liggend. God kijkt daarbij niet naar onze lichaamshouding maar naar ons
hart.
kijk, er is een groot verschil tussen imiteren en navolgen. voor zover we
van de gedragingen van Jezus weten zouden we alles kunnen imiteren,
maar dat kunnen apen ook. En al kan je nog zo goed imiteren, dat
betekent nog niet dat je Jezus navolgt... imiteren betreft de buitenkant;
de oppervlakte. Navolging is een kwestie van het hart en van gezindheid.
Jezus geeft ergens wel instructie over een gebed, dat ook heel veel en
verschillende malen per dag door christenen van alle talen gebeden
wordt:
Matth 6
7 Bij het bidden moeten jullie niet eindeloos voortprevelen
zoals de heidenen, die denken dat ze door hun overvloed aan woorden
verhoord zullen worden. 8 Doe hen niet na! Jullie Vader weet immers wat
jullie nodig hebben, nog v��r jullie het hem vragen. 9 Bid daarom als
volgt:

Onze Vader in de hemel,
laat uw naam geheiligd worden,
10 laat uw koninkrijk komen
en uw wil gedaan worden
op aarde zoals in de hemel.
11 Geef ons vandaag het brood
dat wij nodig hebben.
12 Vergeef ons onze schulden,
zoals ook wij hebben vergeven
wie ons iets schuldig was.
13 En breng ons niet in beproeving,
maar red ons uit de greep van het kwaad.

14 Want als jullie anderen hun misstappen vergeven, zal jullie hemelse
Vader ook jullie vergeven. 15 Maar als je anderen niet vergeeft, zal jullie
Vader jullie je misstappen evenmin vergeven.

Let op dat Jezus zegt; "bidt als volgt", hetgeen betekent dat het niet
letterlijk zo gebeden moet worden, maar met gelijke strekking.

Die kwestie van de hoofddoek voor christenen is een punt van verschil
van mening. Mijn mening is dat het vooral een cultuurkwestie is. Sinds de
oudheid dragen mannen en vrouwen een hoofdbedekking. Dat was ook
zo in de tijd van Paulus, die de Corinthiersbrief schreef; iedereen droeg
een hoofddoek. Het is niet de bedoeling dat christenen aanstoot geven
door zich zo te kleden dat mensen zich daar aan storen. Alhoewel
christenen vrij waren van bepaalde voorschriften, moesten ze zich wel
aanpassen om niet voor schut te lopen of te irriteren. Daarom zegt Paulus
ook dat een vrouw die geen hoofddoek draagt ook maar het haar af moet
scheren...maw; als ze dan toch voor schut wil lopen, dan moet ze ook
maar het haar er af halen...
Er is ook een opvatting dat de hoofdoek alleen in de kerk gedragen dient
te worden, mn als de vrouw profeteert of spreekt.
Als je I corinthiers 11 vanaf het begin leest dan zie je dat de hoofddoek
de man van de vrouw symboliseert, zodat een getrouwde vrouw een
hoofddoek draagt om te laten zien dat ze een man heeft. En de hoofdoek
zou een bedekking zijn tegen demonen die anders de vrouw in kwestie
kunnen verleiden.
In deze tijd is het niet gebruikelijk dat er in de samenleving hoofddoeken
gedragen worden. Nu steeds meer hoofddoeken verschijnen vanwege de
moslima's zou het best wel eens kunnen dat christenvrouwen ook weer
hoofddoeken gaan dragen.

je citeert uit engels materiaal. een goede bijbel online is www.biblija.net
Daar zijn tientallen vertalingen beschikbaar en ook onderling
vergelijkbaar. Standaard staat ie ingesteld op de NBV, de nieuwe bijbel
vertaling van vorig jaar, naar de oorspronkelijke tekst., maar ook de
NBG51, die tot nu toe veel gebruikt werd, de statenvertaling die heel
precies is en geschikt voor studie en de willebrord van de katholieken met
heel mooi taalgebruik.
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 19:21
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

BFP dat het een nep-
gevoel is dat kan ik ook van de ervaring van jou en van andere Moslims
zeggen. Ooit zal blijken wat echt en wat onecht is. enne welke moslims
staan dag en nacht in de gebeden en vasten? wat weet jij wat Christenen
op dat gebied doen?


Weet je wat ik vreemd ben gaan vinden nadat ik moslims ben gaan
worden,


hoe kunnen de christenen ongedoucht en bevuild met urine in de kerk
zitten?en hebben de vrouwen korte rokken aan(is modern of een broek
natuurlijk)plus dat ze vaak nog met veel macup op na de kerk gaan.


Elk volk heeft zijn gebruiken en gewoontes,maar de moslims zijn het
schoonst daarvan,


Als wij voor de Almachtige staan dan staan wij schoon voor Hem(dus
we hebben woedoe en hebben ons gereinigd (ghuls)als we bv ongesteld
(dat geld voor de vrouwen)zijn geweest of geslachtsgemeenschap hebben
gehad.


waarom denken de christenen dan dat ze gewoon bidden kunnen en
bijbel kunnen lezen terwijl ze onrein zijn?


Christenen vasten ook wel zeker de christenen die met de hoofddoeken
lopen (zijn vaak christenen uit Syrie)en hun zeggen ook mashaAllah,
bismillah,en wassen�zich voordat ze gaan bidden�deze christenen staan
nader bij ons dan de�nederlandse christenen die ver verdwaald zijn en de
bijbel niet goed lezen,


maar goed iedereen heeft zijn of haar geloof,�



Moslima 82,

Ben je het met mij eens dat God zowel onze buitenkant als onze
binnenkant ziet? Onze geestelijke maar ook onze lichamelijke
binnenkant?
Je kunt je eindeloos druk maken over een klein druppeltje urine aan de
buitenkant van ons lichaam, maar trek jij 10 keer per dag een
verschoning aan? Van binnen zitten we vol met bloed, urine, gal, half of
helemaal verteerd eten enz. Binnen of buitenkant maakt voor God niets
uit; Hij weet als geen ander dat we gebrekkige mensen zijn. Wandelende
zakken vol lichamelijke onreinheden...
Maar zoals Alzukar treffend aangaf; God ziet het hart aan. Lees maar eens
wat Jezus daar over zei in mattheus 15:

1 Toen kwamen er vanuit Jeruzalem Farizee�n en schriftgeleerden naar
Jezus. Ze vroegen hem: 2 �Waarom overtreden uw leerlingen de tradities
van onze voorouders? Ze wassen hun handen niet voor ze hun brood
eten.�
3 Hij gaf hun ten antwoord: �En waarom overtreedt u het gebod
van God, alleen om uw eigen traditie in stand te houden? 4 Want God
heeft gezegd: �Toon eerbied voor uw vader en moeder,� en ook: �Wie zijn
vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden.� 5 Maar u
leert: �Wie tegen zijn vader of moeder zegt: �Alles wat van mij is en voor u
van nut had kunnen zijn, bestem ik tot offergave,� 6 die hoeft zijn ouders
geen eerbied te tonen.� Zo ontkracht u het woord van God uit eerbied
voor uw eigen traditie. 7 Huichelaars, wat is Jesaja�s profetie toch
toepasselijk op u:
8 �Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.��
10 Nadat hij de mensen bij zich geroepen had, zei hij tegen hen: �Luister
en kom tot inzicht. 11 Niet wat de mond ingaat maakt een mens
onrein, maar wat de mond uitkomt, dat maakt een mens onrein.�

12 Daarop kwamen de leerlingen bij hem en zeiden: �Weet u dat de
Farizee�n uw uitspraak gehoord hebben en dat ze die stuitend vinden?�
13 Hij antwoordde: �Elke plant die niet door mijn hemelse Vader is
geplant, zal met wortel en al worden uitgerukt. 14 Laat ze toch, die
blinde blindengeleiders! Als de ene blinde de andere leidt, vallen ze
samen in een kuil.� 15 Toen stelde Petrus de vraag: �Wilt u ons die
uitspraak uitleggen?� 16 Jezus zei: �Begrijpen ook jullie het dan nog
steeds niet? 17 Zien jullie dan niet in dat alles wat de mond ingaat in
de maag terechtkomt en in de beerput weer verdwijnt? 18 Wat
daarentegen de mond uitgaat komt uit het hart, en die dingen maken een
mens onrein. 19 Want uit het hart komen boze gedachten, moord,
overspel, ontucht, diefstal, valse getuigenissen en laster. 20 Dat maakt
een mens onrein, niet eten met ongewassen handen.�


zo zie je dat Jezus niet zo let op onze lichamelijke buitenkant maar op
onze geestelijke binnenkant; op ons hart en wat dat voortbrengt en ons
pas echt onrein maakt...

Toch zijn die reinheidswetten van de Joden en de moslims niet zinloos.
Ze dienen om degenen met kwertsbaar geloof te helpen zich door God
aanvaard te voelen.
Maar voor de Christen geldt als het goed is dat ie
gelooft dat ie gereinigd is door het bloed van Jezus; een reiniging die veel
dieper doorwerkt dan dat zeep of chloor kunnen doen.
Maar gaan we onze weg in het licht, zoals hijzelf in het licht
is, dan zijn we met elkaar verbonden en reinigt het bloed van Jezus, zijn
Zoon, ons van alle zonde.


Intussen was ik wel mijn handen na het toilet en voor het eten. Gewoon
uit hygiene. en ik douche ook minstens eens per kwartaal

Of moslims het schoonste zijn... in de openbare ruimte in ieder geval
niet.
Ik heb veel islamlanden bezocht, maar nergens ter wereld heb ik zulke
smerige openbare toiletten gezien. Daar ga je in je hoogste nood nog niet
op...
en in Turkije moet je al in een luxe hotel logeren om schone lakens op je
bed te vinden, terwijl hier de eerste de beste jeugdherberg al een bed met
schone lakens heeft.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 06:15

Klopt Allah kijkt naar onze harten en niet naar onze lichamen,

Misschien dat onderstaande je iets meer duidelijk maakt.

Belang van reinheid

Nadat de heilige Profeet (salla allahu aleihi wa sallam) was aangewezen als profeet en de opdracht had ontvangen de boodschap van Allah te verkondigen was, na de TAUWHIED (verklaring van eenheid van Allah) de eerste verplichting die hem werd opgelegd:
De plicht om zich te reinigen.
In de (vertaling) van de koran staat het als volgt: " en reinig uw klederen" (soera 74:4)

De betekenis van dit vers is niet alleen dat men zich uiterlijk reinigt, maar ook innerlijk. Het is een nadrukkelijk gebod dat men zijn hart en zijn ziel moet reinigen van alles wat het geloof en de geloofsovertuiging vervuilt. En daarnaast natuurlijk moet men ook voor zorgen dat kleding en lichaam niet worden verontreinigd door allerlei vuiligheid. Dat is in strijd met de goede smaak en de shariat.
De heilige koran heeft herhaaldelijk de nadruk gelegd op de grote betekenis van de persoonlijke reinheid. Dat blijkt onder andere uit de volgende verzen in de heilige koran:

"Voorwaar, Allah bemint hen die zich berouwvol tot hem keren, en die zich reinigen"
(soera 2:222)

"waarlijk een moskee die vanaf de eerste dag gebouwd is op taqwa,heeft er meer recht op dat u daarin de salaat verricht. Daarin zijn mannen, die ervan houden zich te reinigen; en Allah houdt van hen die zich reinigen." (soera 9:108)

Het hoogste niveau van reinheid en goede smaak heeft de heilige Profeet (salla allahu aleihi wa sallam) aangegeven door zijn persoonlijk voorbeeld. Ook heeft hij herhaaldelijk gewezen op de grote betekenis van reinheid voor de moslimgemeenschap. Daarover zei hij:

"Reinheid is de ene helft van het geloof."
Hij heeft reinheid verplicht gesteld en uitvoerige regels gegeven voor de wijzen waarop men zich dient te reinigen. Ook heeft hij praktische voorbeelden gegeven van de mogelijkheden om zich altijd netjes en schoon te houden. Men moet er steeds vanuit gaan dat de Goddelijke Wet (Shariat) de enige maatstaaf is voor rein en onrein. Men kan daarin geen enkele verandering brengen of wijziging aanbrengen op grond van persoonlijke smaak, gevoelens of stemming.

Wat is onreinheid?
Er zijn twee soorten onreinheid mogelijk:
- zichtbare onreinheid (nadjasat mar�iejah)
- onzichtbare onreinheid (nadjasat ghair mar�iejah)

1. Zichtbare onreinheid: vervuiling die men van nature verfoeit, verafschuwt en vermijdt. Men is dan verplicht zich te reinigen hiervan. Het gaat hierbij dan vooral om verontreiniging door urine, uitwerpselen, sperma , bloed en dergelijke.
Twee soorten zichtbare onreinheid: ernstig en niet-ernstig
Enstig: alle vormen van verontreiniging waarover geen twijfel kan bestaan; onreinheid die indruist tegen de menselijke natuur en die door de shariat eveneens wordt afgekeurd. Deze vormen van onreinheid zijn:
- menselijke urine, uitwerpselen en sperma

- zweet, speeksel en etensresten van dieren die haraam (voor consumptie) zijn
- alle soorten of producten afkomstig van onreine zaken

niet enstig: onreinheid die volgens de shariat gering en alledaags is zoals:
- urine van toegestane dieren, in het bijzonder van vee en paarden
- afval van verboden vogels, zoals de kraai, havik e.d. uitwerpselen van vleermuizen zijn niet onrein
- uitwerpselen van (voor consumptie) toegestane vogels

Men dient zichzelf of spullen die in aanraking zijn gekomen met onreine zaken en die daarmee verontreinigd zijn met water te reinigen. Dit is voldoende, zeep is niet noodzakelijk!.

2. Onzichtbare onreinheid: de staat van reinheid die niet zichtbaar is voor het oog maar die bekend is door de geboden van de shariat. Bijvoorbeeld de staat waarin men verkeert zonder wodoe (kleine wassing) of ghoesl (grote wassing). Deze vorm van onreinheid wordt in de shariat aangeduid met hadath. Er zijn twee soorten hadath:
-hadath asgar (kleine onreinheid)
-hadath akbar (grote onreinheid)

kleine onreinheid wordt veroorzaakt door:
-urineren of stoelgang
-winden laten
-het aanraken van het mannelijk lid
-het uitkomen van voorvocht

In deze staat mag men onder andere de salaat niet verrichten en de Koran niet aanraken. Men mag wel de Koran uit het hoofd reciteren!

grote onreinheid ontstaat door:
-seksuele omgang
-wellustige zaadlozing (ook tijdens de slaap)
-vloeiingen tijdens de menstruatie of na de bevalling

In deze staat mag men de moskee niet binnen, mag men de salaat niet verrichten, de Koran niet aanraken en ook niet uit het hoofd reciteren. Men wordt dan aangeraden om gelijk een de ghoesl te nemen (dat wil zeggen een complete douche!)

Wodoe (kleine wassing) is het middel om zich te reinigen van kleine onreinheid (hadath asgar).
Ghoesl is nodig om zich te reinigen van de grote onreinheid (hadath akbar). Ghoesl zorgt voor de algehele reinheid van het lichaam door de reiniging van alle kleine en grote onreinheden.
Na de ghoesl ervaart men, zowel lichamelijk als geestelijk een weldadige geruststelling. Er is dan zeker sprake van een gezonde geest in een gezonde lichaam!

Reinheid van Geloof (Imaan) wil zeggen dat wij onze '��nheid van Godsgedachte'; ons geloof in de 'Tawhied', door niets laten ondermijnen. We dienen geen enkele afgod tussen onszelf en de Schepper te plaatsen. Een dergelijke 'Imaan' dient beschermd te worden door de praktijk van de Islam, die een schild vormt tegen alle twijfels en influisteringen van Satan.

Reinheid van hart. Ons hart wordt in zowel de heilige Qur'aan als overleveringen (ahadith) vele malen genoemd als een zetel van geloof en Godservaring. Om daar licht in te laten vallen, dienen we het eerst te reinigen van allerlei negatieve emoties die daar net zo goed kunnen huizen. Indien onze harten in beslag genomen worden door rancune, afgunst, agressie etc., dan is daar geen plaats over om God te herdenken. Daarom werd door een geleerde gezegd: "Hij die zich in de heilige Qur'aan hult, heeft de gelukzaligheidkleding aangetrokken!" Het reciteren van de heilige Qur'aan en gedenken van Allah (soebhanahoe wa ta�ala), (Dhikr-ullaah) is het voedsel van de harten.

Reinheid van de tong
De tong is de tolk van het innerlijke, behoed hem daarom voor grove taal, leugens, laster en roddel. Met onze tongen kunnen we harten veroveren en breken. Het is een wonderbaarlijk klein soepel instrument, dat alle kanten op kan. Daarom heeft de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) gezegd: - "Degene die door Allah wordt behoed tegen het kwaad van wat zich tussen zijn kaken bevindt en het kwaad van wat zich tussen zijn benen bevindt, gaat het Paradijs in." (dwz. men moet zich behoeden voor zaken als lasterpraat en illegale intimiteit).

Ook heeft Hij (sallallahoe aleihi wa sallam) gezegd: "Houd u niet bezig met veel gepraat zonder Allah (soebhanahoe wa ta�ala) te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah (soebhanahoe wa ta�ala) verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah (soebhanahoe wa ta�ala) bevindt, is degene met een hart van steen." De tong is niet het enige zintuig dat we rein moeten houden, ook onze ogen, oren, neus en gevoel dienen we voor datgene te gebruiken, waarvoor God ze gegeven heeft.

Reinheid van verstand houdt bijvoorbeeld in dat wij ons ontdoen van overbodige kennis. Zoals kennis van magische gebruiken; kennis van methoden om zonder werken aan veel geld te komen door gokken of oplichting; tarotkaarten; handlezing; kennis van kristallenpotkijkers en pseudo-astrologische sterrenbeeld verhaaltjes in populaire week- en dagbladen, etc. Tevens betekent het dat wij ons gedachteleven en onze fantasie rein houden. Ons verstand heeft behoefte aan waarheid en wijsheid en ons voorstellingvermogen heeft behoefte aan schoonheid. De schoonheid van Allah's (soebhanahoe wa ta�ala) schepping bijvoorbeeld.

Reinheid van het nageslacht is gebaseerd op een door de Islam gelegaliseerd huwelijk. Een 'voorhuwelijks' -of 'naasthuwelijks' -illegaal - sexleven, maakt het familieleven onrein. Ook het rekening houden met de maandelijkse ongesteldheid van vrouwen en het leren van de grote wassing (Ghusl) behoren tot rein gezinsleven.

Reinheid van Gebed
Vanaf het zevende levensjaar dienen we onze kinderen de schoonheid van het Islamitische gebed (Salaat) uit te leggen en aan te moedigen tot het in de praktijk te brengen van de kleine wassing (Wudu) die aan het gebed vooraf gaat en hierboven is genoemd in surah al-Maa-idah 5:6. De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft gezegd dat het een van de methoden is om kinderen achter te laten die voor ons bidden, als wij zijn overleden. Ook het reinigen met water, bij elk bezoek aan het toilet, zoals de Islam voorschrijft. Papier is niet voldoende voor de reiniging, dit kan hoogstens - gebruikt worden om te drogen n� de reiniging met water. Men noemt deze reiniging op het toilet, die altijd met de linkerhand gebeurt: 'Istindjaa'.

Reinheid van lichaam
In twee overleveringen, die elkaar enigszins overlappen, heeft de Profeet (Sallal-laahu 'Alayhi wa Sallam) uiteengezet dat het tot de natuurlijke aanleg van de mens behoort zich te reinigen.
" Degenen die zijn schaamharen niet verwijdert, zijn nagels niet kortknipt, en zijn snorharen niet bekort, behoort niet tot ons".

De volgende 5 handelingen zijn van die 'fitrah' van de mens:
1. de besnijdenis bij een jongen;
2. het verwijderen van okselhaar en schaamhaar;
3. het knippen van de nagels en
4. het kort houden van de snor (vooral niet laten groeien over de lippen);
5. het uitspoelen van mond en neus.

De miswaak, een takje waarmee de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) dagelijks Zijn tanden enkele malen reinigde, wordt bijzonder door Hem (sallallahoe aleihi wa sallam) geprezen. Hij (sallallahoe aleihi wa sallam) zegt over het gebruik van de miswaak dat het de ogen glans geeft, de mondgeur verbetert; het tandvlees versterkt, de engelen verblijdt en het welbehagen van Allah (soebhanahoe wa ta�ala) doet toenemen. Dit hangt samen met het verbod op het eten van uien en knoflook voordat je naar de Moskee gaat. Voor ons lijkt het nu vanzelfsprekend, maar de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) moedigde mensen veertien eeuwen geleden alom aan minstens ��n maal per zeven dagen volledig te baden.

Reinheid van kleding
Toen de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) -na een periode van - intensieve meditatie en overdenking van het lot van de mensheid, zijn eerste openbaring ontving, was daaronder de vermaning:

"En reinig uw kleding." (H. Q. 74:5)

Naar aanleiding daarvan was het voor alle volgelingen van de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) tijdens Zijn leven, maar in het bijzonder voor geleerden, voorgangers en predikers, noodzakelijk zich altijd in schone kleren te vertonen. Maar ook alle andere moslims worden in de heilige Qur'aan aangemoedigd de Moskee altijd met schone kleding te betreden: "O kinderen van adam, verzorgt uw uiterlijk voor u naar de moskee gaat (ter gelegenheid van aanbidding)... " (H. Q. 7:31) Het is niet erg als kleding oud is, maar vuil kan eigenlijk niet getolereerd worden in de Moskee. Dit geldt ook voor de huid, de kleding en voor de plaats van het gebed. Met vuil wordt in de Islam, alcohol, bloed, uitwerpselen, urine, etc. bedoeld. "In een moskee die van het begin af aan vanwege Godsbewustzijn is gesticht. heeft het zeker meer waarde dat u er staat voor gebed. Er bevinden zich daar mensen die zich graag reinigen en Allah heeft degenen die zich reinigen lief." (H. Q. 9: 107) Daarom is het 'sunnah' (volgens de voorbeeld van de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) ) dat zelfs moslim-mannen zich parfumeren, niet over het zweet en vuil heen, maar nadat men zich gereinigd heeft!

Reinheid van voeding
"O gelovigen, eet van de reine dingen die Wij u hebben gegeven en wees Allah dankbaar, als Hij het is Die u aanbidt." H. Q. 2:/72)

Bij de keuze van voedsel dienen moslims zich ook door dit reinheidsprincipe te laten leiden. We dienen ons voedsel te verschaffen met legale inkomsten en ons voedsel zelf dient 'halaal' te zijn. Dat wil zeggen dat alcohol, varkensvlees, niet- ritueel-geslacht vlees, bloed en daarvan afkomstige vetten en ingredi�nten niet voor consumptie geschikt zijn voor moslims. Een voorbeeld hiervan is patat gebakken in dierlijke vetten of niet-ritueel- geslacht vlees b.v. hamburgers gebakken in plantaardige vetten. Sommige moslims schijnen ervan uit te gaan dat bewoners van ontwikkelde landen zich niet storen aan voedselvoorschriften en daarom zoveel technologische vooruitgang hebben geboekt. Broodjes ham en blikjes bier hebben geen welvaart gebracht, misschien waren het, een gedisciplineerde werkhouding of het exploiteren van andere werelddelen, die tot de oorzaken behoren. De Islam heeft bijzondere aandacht aan de kwaliteit van drink - en waswater geschonken. Wij dienen te Ietten op kleur, geur en smaak om te beoordelen of het nog wel geschikt is als drinkwater of voor de wassing voor de Salaat.

Ook voor dieren in huis zijn bepaalde restricties. Katten reinigen zichzelf maar honden niet. De functie van de hond is buiten de deur als herdershond of waakhond. Een dier dat zo'n behoefte heeft aan beweging en actie als een hond, in een kleine gezinswoning opsluiten, heeft dat nog iets met dierenliefde te maken?

Foto's tekeningen en schilderijen, waar mensen naakt of half naakt opstaan, of waar die delen van het mannelijk of vrouwelijk lichaam op staan, die de lust opwekken, of afbeeldingen van mannen of vrouwen in uitdagende houdingen, van immorele personen, die obsceniteit propageren en de wulpsheid van de maatschappij voorstaan zoals zoveel zangers, acteurs en andere entertainers horen ook van de muren gereinigd te worden. Meestal zien we dat moslims hun schoenen net als in de Moskee uit doen voor zij hun huiskamers betreden. De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft dit voorgedaan in een stad met veel minder vuil in de straten dan wij nu om ons heen zien. Sommige moslims achten het een teken van vooruitstrevendheid of tolerantie, mensen met schoenen hun huizen binnen te halen. Toch gaat daardoor een deel van de reinheid en moslimsprivacy verloren.

Reinheid van taak betekent het verantwoordelijkheidsgevoel van ieder lid van de samenleving om een eenmaal gegeven en geaccepteerde taak met de goede intentie, inzet en motivatie uit te voeren. Elk werk heeft zijn bijzondere eisen. Bij het verrichten ervan zijn eigenschappen als eerlijkheid, oprechtheid, gemotiveerdheid, bevoegdheid en het serieus nemen, zelfs van werk dat we soms 'beneden onze stand' achten, van het grootste belang. AI deze eigenschappen samen worden in de heilige Qur'aan ` Amaanah' genoemd; verantwoordelijkheidsgevoel. De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft gezegd: "Als de 'Amaanah' verdwijnt, verschijnt de 'Qiyaamah" (de Dag der Opstanding)."

Ook de reinheid van het huis is een belangrijk principe in een samenleving. De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft hierover gezegd dat de behoefte aan een schone omgeving uit geloof voortkomt. Ook heeft Hij (sallallahoe aleihi wa sallam) gezegd dat een schoon huis zegen, welstand en welzijn brengt. Het huis dient ook gereinigd te worden van: afgodsbeelden, polythe�stische rituelen of symbolen, kruizen, afbeeldingen van tirannen of een grote athe�stische leider . Of zoals de Boodschapper van AIlah (sallallahoe aleihi wa sallam) zei: "Waarlijk, de engelen zullen geen huis binnen treden waar beelden zijn." ( Bukhari/ Muslim)

Reinheid van samenleving begint bij ons zelf. Er is een voortdurende wisselwerking tussen individu en samenleving en een Islamitische gemeenschap. Moslims zijn niet alleen maar groepsmensen, zij dienen ook ieder persoonlijk een uniek - proces van ontwikkeling door te maken, waardoor ze elkaar stimuleren en inspireren. Ontegenzeggelijk be�nvloeden we elkaar. Het kan zijn dat ons slechte gedrag en ego�stische levenshouding een hele groep naar beneden haalt, het kan ook zijn dat onze goede intentie en onbaatzuchtige dienstverlening aan de Islam een hele groep vooruit helpt.

Reinheid van omgeving wil in de eerste plaats zeggen, het schoonhouden van onze directe omgeving. Ons straatje, voor de deur van ons huis, de straten, steden en landschappen in het algemeen, etc.. Het houdt in dat wij -een ecologisch -bewustzijn dienen te ontwikkelen en nadenken over de taak en verantwoordelijkheid van een Islamitisch gelovig mens ten opzichte van milieu en wereldvrede. Hopelijk ondergaan we de inspirerende uitwerking van de woorden van de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam). Hij (sallallahoe aleihi wa sallam) heeft gezegd: "Reinigt zoveel als u instaat bent te reinigen. Allah (soebhanahoe wa ta�ala) heeft de Islam gesticht op reinheid, en alleen zij die zich reinigen gaan het Paradijs binnen." En Hij (sallallahoe aleihi wa sallam) bad: "O Allah! Ik zoek mijn toevlucht bij U tegen alle vormen van onreinheid en onreine wezens.)

Amien

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 15:52

Beste Afghanmoslim,
ik geloof dat je heel oprecht met je geloof bezig bent en dat God dat
beantwoordt door zijn wonderlijke vrede in je hart te leggen. Maar naar
mijn mening is dat minder een gevolg van jouw goede daden dan van
Gods liefde voor jou. Ik wens je dan ook toe dat God nog meer zijn
genade aan je zal openbaren.
Ik ervaar die heerlijke vrede en nabijheid vooral als ik stil wordt en besef
dat ik 100% door Jezus van al mijn rottigheid bevrijd ben en schoon
gewassen ben door Zijn bloed. Ook als ik verkeerde dingen gedaan heb
en met berouw God mijn fouten erken en vergeving vraag.

Ook jouw gevoel kun je helaas niet bewijzen. Maar ik vind je laatste zin erg mooi en afwijkend van andere Christenen. Wat is het nou? Moet je wel of niet berouw tonene? Volgens de Bijbel wel, maar er zijn mensen die zeggen dat alles je wordt vergeven, als je maar in Jesus vrede zij met hem gelooft.


De tekst uit Mattheus 26, die je aanhaalt, gaat over een heel specifieke
situatie, nl dat Jezus met zijn discipelen was en wist dat de soldaten van
de tempel onderweg waren om hem gevangen te nemen. Hij ging bij de
discipelen vandaan om God aan te roepen in angst vanwege het grote
lijden dat hem te wachten stond. Maar dit is geen opdracht over hoe er
gebeden moet worden. Christenen bidden zittend, knielend, staand,
liggend. God kijkt daarbij niet naar onze lichaamshouding maar naar ons
hart.
kijk, er is een groot verschil tussen imiteren en navolgen. voor zover we
van de gedragingen van Jezus weten zouden we alles kunnen imiteren,
maar dat kunnen apen ook. En al kan je nog zo goed imiteren, dat
betekent nog niet dat je Jezus navolgt... imiteren betreft de buitenkant;
de oppervlakte. Navolging is een kwestie van het hart en van gezindheid.
Jezus geeft ergens wel instructie over een gebed, dat ook heel veel en
verschillende malen per dag door christenen van alle talen gebeden
wordt:
Matth 6
7 Bij het bidden moeten jullie niet eindeloos voortprevelen
zoals de heidenen, die denken dat ze door hun overvloed aan woorden
verhoord zullen worden. 8 Doe hen niet na! Jullie Vader weet immers wat
jullie nodig hebben, nog v��r jullie het hem vragen. 9 Bid daarom als
volgt:

Onze Vader in de hemel,
laat uw naam geheiligd worden,
10 laat uw koninkrijk komen
en uw wil gedaan worden
op aarde zoals in de hemel.
11 Geef ons vandaag het brood
dat wij nodig hebben.
12 Vergeef ons onze schulden,
zoals ook wij hebben vergeven
wie ons iets schuldig was.
13 En breng ons niet in beproeving,
maar red ons uit de greep van het kwaad.

14 Want als jullie anderen hun misstappen vergeven, zal jullie hemelse
Vader ook jullie vergeven. 15 Maar als je anderen niet vergeeft, zal jullie
Vader jullie je misstappen evenmin vergeven.

Let op dat Jezus zegt; "bidt als volgt", hetgeen betekent dat het niet
letterlijk zo gebeden moet worden, maar met gelijke strekking.

Hehehe, ok mijn volgende vraag, hij liep dus weg en was alleen. Waarom moet God bidden en hulp vragen aan (zichelf?? deel van zichzelf?? 1/3 van zichzelf??) God?? Wat bidden betreft, je hoeft het ook niet staand, knielend etc te doen als je dat niet kunt. Maar lichaamsbewegingen zijn belangrijk en weerspiegelen vaak hoe je denkt, ze weerspiegelen je positie. Door te knielen erken je iemands macht, het is niet zomaar overnemen, je combineert het met woorden die vanuit je hart komen. Er zijn zelfs overleveringen waarin de gebeden van sommigen ongeldig worden verklaard omdat ze aan andere dingen aan het denken waren tijdens het bidden.

Die kwestie van de hoofddoek voor christenen is een punt van verschil
van mening. Mijn mening is dat het vooral een cultuurkwestie is. Sinds de
oudheid dragen mannen en vrouwen een hoofdbedekking. Dat was ook
zo in de tijd van Paulus, die de Corinthiersbrief schreef; iedereen droeg
een hoofddoek. Het is niet de bedoeling dat christenen aanstoot geven
door zich zo te kleden dat mensen zich daar aan storen. Alhoewel
christenen vrij waren van bepaalde voorschriften, moesten ze zich wel
aanpassen om niet voor schut te lopen of te irriteren. Daarom zegt Paulus
ook dat een vrouw die geen hoofddoek draagt ook maar het haar af moet
scheren...maw; als ze dan toch voor schut wil lopen, dan moet ze ook
maar het haar er af halen...
Er is ook een opvatting dat de hoofdoek alleen in de kerk gedragen dient
te worden, mn als de vrouw profeteert of spreekt.
Als je I corinthiers 11 vanaf het begin leest dan zie je dat de hoofddoek
de man van de vrouw symboliseert, zodat een getrouwde vrouw een
hoofddoek draagt om te laten zien dat ze een man heeft. En de hoofdoek
zou een bedekking zijn tegen demonen die anders de vrouw in kwestie
kunnen verleiden.
In deze tijd is het niet gebruikelijk dat er in de samenleving hoofddoeken
gedragen worden. Nu steeds meer hoofddoeken verschijnen vanwege de
moslima's zou het best wel eens kunnen dat christenvrouwen ook weer
hoofddoeken gaan dragen.

je citeert uit engels materiaal. een goede bijbel online is www.biblija.net
Daar zijn tientallen vertalingen beschikbaar en ook onderling
vergelijkbaar. Standaard staat ie ingesteld op de NBV, de nieuwe bijbel
vertaling van vorig jaar, naar de oorspronkelijke tekst., maar ook de
NBG51, die tot nu toe veel gebruikt werd, de statenvertaling die heel
precies is en geschikt voor studie en de willebrord van de katholieken met
heel mooi taalgebruik.
Vrede!

Ik dacht dat de brief meer te maken had met de prostituees. Dat vrouwen hoofddoeken moesten dragen om niet met hun verward te worden, een betere verklaring, maar desondanks niet goed genoeg. Ik krijg steeds een andere verklaring  Maar goed, niet alle Bijbels zijn hetzelfde.

Salamualaykum/ vrede zij met u

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 18:43
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim


Ook jouw gevoel kun je helaas niet bewijzen. Maar ik vind je laatste zin
erg mooi en afwijkend van andere Christenen. Wat is het nou? Moet je wel
of niet berouw tonene? Volgens de Bijbel wel, maar er zijn mensen die
zeggen dat alles je wordt vergeven, als je maar in Jesus vrede zij met hem
gelooft.

Idd kan ik mijn gevoel niet "bewijzen", maar het is wel zo dat bijna
iedereen die de verlossing van Jezus aanvaardt en zichzelf aan God
overgeeft een sterke ervaring van bevrijding en van Gods liefde heeft.
Ook voor christenen is het nodig dat er met berouw vergeving gevraagd
wordt als er gezondigd is. "Wie zijn zonden aan God belijdt wordt er van
bevrijd." Maar die vergeving is altijd gerelateerd aan het verzoenend offer
van Jezus.

Hehehe, ok mijn volgende vraag, hij liep dus weg en was alleen.
Waarom moet God bidden en hulp vragen aan (zichelf?? deel van
zichzelf?? 1/3 van zichzelf??) God?? Wat bidden betreft, je hoeft het ook
niet staand, knielend etc te doen als je dat niet kunt. Maar
lichaamsbewegingen zijn belangrijk en weerspiegelen vaak hoe je denkt,
ze weerspiegelen je positie. Door te knielen erken je iemands macht, het
is niet zomaar overnemen, je combineert het met woorden die vanuit je
hart komen. Er zijn zelfs overleveringen waarin de gebeden van
sommigen ongeldig worden verklaard omdat ze aan andere dingen aan
het denken waren tijdens het bidden.


Jezus is het mens geworden Woord van God en God en zijn Woord zijn 1.
Maar daarom kunnen God en Jezus nog wel "los" van elkaar functioneren.
Jezus moest de positie van de verloren mens innemen om die verloren
mens met God te kunnen verzoenen. Zo moest hij ook pijn lijden en angst
en Godverlatenheid en de dood ervaren...
Met bepaalde lichaamshoudingen toon je idd respect en overgave aan
God. Prima allemaal, maar het stelt idd niets voor als de aanbidding niet
vanharte en ongeconcentreerd is.

Ik dacht dat de brief meer te maken had met de prostituees. Dat
vrouwen hoofddoeken moesten dragen om niet met hun verward te
worden, een betere verklaring, maar desondanks niet goed genoeg. Ik
krijg steeds een andere verklaring Maar goed, niet alle Bijbels zijn
hetzelfde.


Het was in die tijd juist gebruikelijk dat prostituees helemaal gesluierd
gingen om niet herkend te worden... dus daar zal het niet verband mee
houden. De uitleg van die hoofddoeken kwestie kun je gewoon in het
betreffende hoofdstuk lezen.
Niet alle bijbels zijn precies hetzelfde, maar iedereen die de
bijbel op bepaalde onderwerpen bestudeert komt altijd bij dezelfde
teksten uit. En een vertaling is nooit zo dat in de ene vertaling iets groen
is en in de andere rood.

Vrede zij met u!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 18:52
In eerste instantie geplaatst door Moslima 82


De betekenis van dit vers is niet alleen dat men zich uiterlijk reinigt, maar
ook innerlijk. Het is een nadrukkelijk gebod dat men zijn hart en zijn ziel
moet reinigen van alles wat het geloof en de geloofsovertuiging vervuilt.
En daarnaast natuurlijk moet men ook voor zorgen dat kleding en
lichaam niet worden verontreinigd door allerlei vuiligheid. Dat is in strijd
met de goede smaak en de shariat.
De heilige koran heeft herhaaldelijk de nadruk gelegd op de grote
betekenis van de persoonlijke reinheid. Dat blijkt onder andere uit de
volgende verzen in de heilige koran:


Moslima,
het is een heel complete samenvatting. en het valt me op dat de nadruk
toch op geestelijke reinheid ligt. Lichamelijke reinheid is in onze tijd en
cultuur helemaal geen punt. de meeste jonge mensen douchen, denk ik,
iedere dag en ik herinner me de tijd dat gewone huizen nog geen
badkamers hadden. toen gingen de mensen minstens eens per week naar
het badhuis. dus dat is helemaal in lijn met de profeet
Maar jhet wassen met alleen water is m.i. niet altijd voldoende. gewoon
water is niet in staat om bvb ziektekiemen en bacterieen te doden. water
is vaak juist een goede voedingsbodem voor dat soort gespuis.
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 05:30
Mmmm.... Met allerlei desinfectansen kweek je juist resistente soorten en allergie�n. In een wat meer natuurlijke omgeving, zoals op ecologisch verantwoorde boerderijen, schijn je als kind nog het meest gezond op te groeien, veel weerstand voor "later" mee te krijgen. Ondanks het feit dat het er vies lijkt.
Nog wat dat ritueel reinigen betreft, dat heeft misschien vooral te maken met de beoordeling-op-uiterlijk van mensen naar elkaar toe. Zoals veel mensen zich nog netjes aankleden etc. voordat ze naar een arts, een rechtbank etc. gaan. Gewoon, om serieus te worden genomen en niet, vanuit vooroordelen, te worden geassoci�erd met..... Kortom, om te worden behandeld als de waardige mens die men zich van-binnen voelt.
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 08:42
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Salaam Alaikom,

 

Er is een gevoel die in de Sunnah als, �de zoetigheid van het geloof� wordt genoemd. Degenen die Islam binnenkomen voelen dit zonder twijfel, zeiden de geleerden. En het bewijs daarvoor zijn de woorden van de Profeet,

Abbas ibn Abdul Mutalib heeft de Profeet horen zeggen: "Degene die God als zijn Heer, Islam als zijn leven�sweg en Mohammad als de Profeet (van God) accepteert, heeft inderdaad de zoetheid van het geloof geproefd". (Sahih Muslim, Deel 1, Boek 1, Hadith 54).

Dit is iets vreemds wallahie, een wonder, want ik vroeg broeders over dit gevoel en zij beschreven precies hoe ik me voelde. Allah vult het hart van mensen met het Licht van Islam. Je voelt hellemaal rust in je lichaam, je lacht veel, je vergeeft, je helpt iedereen en vrede straalt er uit je gezicht. Het is een gevoel waar ik naar streef om terug te krijgen.

De Mojahidien voelen dit de hele tijd, daarom genieten ze van al die problemen en hun wonden op de weg van Allah, terwijl de ongelovigen zelfmoord plegen. En onze Imam vertelde ons dat dit zoetigheid van het geloof verkregen kan worden door goede daden te verrichten en alle gebeden op tijd te verrichten etc.

 

Anas heeft overgeleverd dat de Profeet zei: "Degene die deze drie eigenschappen heeft, die heeft inderdaad de zoetheid van het geloof geproefd. (1). Degene die van God en Zijn boodschapper meer houdt dan alle andere dingen. (2). Degene die van een ander houdt, en hij houdt alleen maar van hem voor God�s zaak. (3). Degene die het terugkeren naar ongeloof haat zoals het vallen in het vuur". (Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 2, Hadith 15).

 

Ik weet 100% zeker dat de broeders en zusters hier dit ooit in hun leven hebben meegemaakt. Ik hoop dat een van hun iets daarover schrijft hier.

 

Wasalaam,




Assalamu alaikum warahmatullahi wabaraktuh,

De Zoetheid van het Geloof oftewel.. 7alouwed Al Imaan, is HET PARADIJS HIEROP AARDE volgens Al- Imaam Ibn Taymiyya ( Rahimullah).....(zo verteld Sulaiman Ibn Haroen in zijn lezing)

De link hieronder... is een link naar een lezing van Sulaiman Ibn Haroen over De Zoetheid van het Geloof.

www.islaam.be/modules/debaser/player.php?id=4

Hierin verteld hij wat 7alouwed Al Imaan is, hoe je die kunt verkrijgen, behouden, terugkrijgen etc etc. Het is echt de moeite waard om het te beluisteren.


Moge Allaah de Verhevene ons allen de Zoetheid van het Geloof doen laten proeven, Ameen.

 

Wa alaikum salaam warahmatullahi wabarakatuh

 

 

 


Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 15:32

Jezus is het mens geworden Woord van God en God en zijn Woord zijn 1.
Maar daarom kunnen God en Jezus nog wel "los" van elkaar functioneren.
Jezus moest de positie van de verloren mens innemen om die verloren
mens met God te kunnen verzoenen. Zo moest hij ook pijn lijden en angst
en Godverlatenheid en de dood ervaren...
Met bepaalde lichaamshoudingen toon je idd respect en overgave aan
God. Prima allemaal, maar het stelt idd niets voor als de aanbidding niet
vanharte en ongeconcentreerd is.

Je hebt mijn vraag niet beantwoordt. Als hij god is, aan wie vraagt hij om hulp(zichzelf?)? Hij is idd het woord van God aangezien hij zijn boodschapper is. Hun ��nheid kun je iemand die rationeel is nooit uitleggen.

Jezus moest de positie van de verloren mens innemen om die verloren
mens met God te kunnen verzoenen. Zo moest hij ook pijn lijden en angst
en Godverlatenheid en de dood ervaren...

Waarom? Hij is toch god? Almachtig? Hij offert zichzelf op om de mensheid tegen zijn eigen toorn te beschermen? Hoe liefdevol zou je mij vinden als ik een stel misdadigers, moordenaars, verkrachters etc. zie en ze zou moeten veroordelen, maar besluit om mijn eigen onschuldige zoon op een verschrikkelijke wijze om te brengen. En dan zeggen: "Jullie zijn vergeven, hij is ipv jullie gestraft." 

Wat ik ook doe, ik kan het me niet voorstellen.

Wat de hoofddoek betreft, laten we hopen dat de Christenzusters het ook gaan dragen. Dat zou (naar mijn mening) niet alleen een betere wijze van het prakticeren van geloof zijn, maar zou de hoofddoek ook veel acceptabeler maken. Zouden de Moslimzusters het ook niet zo moeilijk hebben met het krijgen van banen en minder gediscrimineerd worden.

/vrede zij met u

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 18:41
Beste Afghanmoslim,
Jezus heeft afdalend naar de aarde zijn goddelijke status afgelegd en is
mens geworden onder de bescherming van de heilige Geest. God is
immers 1 die uit 3 personen bestaat. Dat is voor iemand die rationeel is
idd moeilijk voor te stellen. Want voor zo iemand is zijn ratio zijn hoogste
norm; zijn (af)god. Er zijn zoveel fenomenen die niet rationeel te plaatsen
zijn. zijn ze daarom minder waar of irrelevant?

En dan Jezus die zijn leven gaf voor zelfs de ergste zondaar. Ik begrijp
niet dat je je daar niets bij voor kunt stellen. Een mens is vooral een
product van zijn omstandigheden. Dat jij en ik geen moordenaars en
verkrachters zijn is vooral een kwestie van geluk. We zijn niet in zulke
miserabele omstandigheden opgegroeid als menig misdadiger. zij zijn
weliswaar verantwoordelijk voor hun daden, maar ze zijn ook slachtoffer
van hun omstandigheden.
Bovendien, en dat is een aspect dat ik in de Islam een beetje mis; veel
mensen die ernstige misdaden plegen zijn daarin zichzelf niet. Zij worden
gedreven door djinns. Op een of andere manier hebben deze geesten
macht over deze mensen gekregen en ze moeten daarvan bevrijd worden.

De prijs die Jezus betaalde is een hoge prijs met veel lijden. Maar het feit
dat zijn offer de weg naar God vrijmaakte voor zoveel verloren zielen, dat
vond Hij beslist de moeite waard. wij mensen hebben al moeite om onze
verwanten van harte lief te hebben, maar Jezus is zo vol van Liefde! Hij
houdt idd net zoveel van de misdadiger als van een braverik en het doet
hem afschuwelijk pijn als er mensen verloren gaan. Jezus huilt om de
mensen die verloren dreigen te gaan en hij heeft er ook verdriet van dat
het ons niet zo interesseert of zelfs mensen gunnen dat ze voor altijd
branden in de hel.... Moet je je toch eens voorstellen; dat wens je toch
niet de ergste boef toe?
En uiteindelijk; de dood heeft Jezus niet vast kunnen houden, want Jezus
was zonder zonde en daarom heeft hij de macht van de dood
overwonnen.

Dus Afghanmoslim, het is goed als je je verstand kunt gebruiken, maar
vertrouw niet teveel op je ratio, want onze ratio is tegelijk onze macht en
onze gevangenis.

Vrede zij met u.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2007 om 10:15

Jezus heeft afdalend naar de aarde zijn goddelijke status afgelegd en is
mens geworden onder de bescherming van de heilige Geest. God is
immers 1 die uit 3 personen bestaat. Dat is voor iemand die rationeel is
idd moeilijk voor te stellen. Want voor zo iemand is zijn ratio zijn hoogste
norm; zijn (af)god. Er zijn zoveel fenomenen die niet rationeel te plaatsen
zijn. zijn ze daarom minder waar of irrelevant?

Hoe kan hij afdalen naar de aarde en mens worden, wie bestuurt het heelal dan!!?? Als jij je huis verlaat en naar werk gaat, hoe kun je dan tegelijk voor je huis zorgen? Er zijn idd veel fenomenen die niet te begrijpen zijn, maar als het op eeuwigheid komt heb ik aardig wat zekerheid in Islam gevonden, daar is alles logisch.

En dan Jezus die zijn leven gaf voor zelfs de ergste zondaar. Ik begrijp
niet dat je je daar niets bij voor kunt stellen. Een mens is vooral een
product van zijn omstandigheden. Dat jij en ik geen moordenaars en
verkrachters zijn is vooral een kwestie van geluk. We zijn niet in zulke
miserabele omstandigheden opgegroeid als menig misdadiger. zij zijn
weliswaar verantwoordelijk voor hun daden, maar ze zijn ook slachtoffer
van hun omstandigheden.

Als jij een offer zou moeten brengen, bvb een geldbedrag tegenover een schade die jij of iemand anders hebt veroorzaakt, kan ik mij nog voorstellen. Maar God is oppermachtig, waar is de offer voor nodig? Hij moet niets, hij hoeft te zeggen "wees" en het is. Dus nogmaals, hij offert zijn zoon(zichzelf?) op om de mensheid tegen zijn eigen toorn te beschermen? Niet alleen zit daar iets gruwelijks achter(het afmaken van een onschuldige), maar brengt het God's oneindige barmhartigheid, genade en macht in twijfel.

Bovendien, en dat is een aspect dat ik in de Islam een beetje mis; veel
mensen die ernstige misdaden plegen zijn daarin zichzelf niet. Zij worden
gedreven door djinns. Op een of andere manier hebben deze geesten
macht over deze mensen gekregen en ze moeten daarvan bevrijd worden.

Ze worden gedreven door hun eigen lusten, Allah swt zegt ook, hun zijn doof, blind en stom (van hart). De shaitan blijft ze verder ophitsen en als Allah swt het niet wilt, blijven ze in die toestand en als Hij het wilt, leidt hij ze en vergeeft Hij ze alles! Kijk, daar zien we zijn macht en barmhartigheid, Hij kan doen wat Hij wil.

De prijs die Jezus betaalde is een hoge prijs met veel lijden. Maar het feit
dat zijn offer de weg naar God vrijmaakte voor zoveel verloren zielen, dat
vond Hij beslist de moeite waard. wij mensen hebben al moeite om onze
verwanten van harte lief te hebben, maar Jezus is zo vol van Liefde! Hij
houdt idd net zoveel van de misdadiger als van een braverik en het doet
hem afschuwelijk pijn als er mensen verloren gaan. Jezus huilt om de
mensen die verloren dreigen te gaan en hij heeft er ook verdriet van dat
het ons niet zo interesseert of zelfs mensen gunnen dat ze voor altijd
branden in de hel.... Moet je je toch eens voorstellen; dat wens je toch
niet de ergste boef toe?
En uiteindelijk; de dood heeft Jezus niet vast kunnen houden, want Jezus
was zonder zonde en daarom heeft hij de macht van de dood
overwonnen.

Volgens de Bijbel is Jesus vzmh niet eens doodgegaan aan de kruis! Bekijk de dialogen tussen Dr. Zakir Naik en andere Christelijke geleerden.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-2294876665735364519& amp;q=Was+jesus+really+crucified

Zie ook deel twee, niet mijn woorden, maar van jullie eigen Boek. Hoe kan ik nu nog geloven in iets wat (voor mij) irrationeel is en wat hun eigen Boek zelfs niet bevestigt?

Salamualaykum/Vrede zij met u

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2007 om 16:00
Beste Afghanmoslim,

In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Hoe kan hij afdalen naar de aarde en mens
worden, wie bestuurt het heelal dan!!?? Als jij je huis verlaat en naar werk
gaat, hoe kun je dan tegelijk voor je huis zorgen? Er zijn idd veel
fenomenen die niet te begrijpen zijn, maar als het op eeuwigheid komt
heb ik aardig wat zekerheid in Islam gevonden, daar is alles logisch.


Idd kan ik niet tegelijkertijd op mijn werk en thuis zijn. en als God een
mens zou zijn, dan kan God dat ook niet. Maar God is geen mens (ook al
is een deel van God even mens geweest) God is toch boven alles
verheven? God is omnipotent en omnipresent. God kan naar jouw
gebeden luisteren in je huiskamer en tegelijkertijd naar die van een hadji
in Mekka en tegelijkertijd naar die van een moeder in Indonesi�. God kan
tegelijkertijd naar de gebeden luisteren van alle mensen die Hem serieus
aanbidden...
Het wordt jou te gortig als jouw logica het niet meer kan volgen en kies je
voor de veiligheid van een systeem dat ogenschijnlijk logisch in elkaar
steekt.
Maar de logica van God gaat de logica van de mens ver te boven. De
logica van God is voor mensen niet te volgen. Ons verstand kan er niet
bij...


Zie ook deel twee, niet mijn woorden, maar van jullie eigen Boek. Hoe kan
ik nu nog geloven in iets wat (voor mij) irrationeel is en wat hun eigen
Boek zelfs niet bevestigt?


De video duurt me te lang... en ik ken de argumenten, die stuk voor stuk
drogredeneringen zijn. de feiten uit de Bijbel zijn duidelijk en niet voor
twee�rlei uitleg vatbaar. Jezus is gestorven aan een kruis voor jouw
zonden en hij is na drie dagen opgestaan uit de dood.

hoe je kunt geloven in iets dat voor jou irrationeel is?
Je kunt alleen maar in iets geloven dat irrationeel is. Want als het allemaal
keurig rationeel is dan heb je geen geloof nodig. Zie ook hierboven. Gods
handelen zal voor het begrip van de mensen vaak irrationeel zijn. Maar
als je alles van God rationeel wilt maken, dan is God verdwenen.

zo lijkt het ook irrationeel dat God in zijn almacht toch tegenover de
zonde een offer verlangt. Het toppunt van irrationaliteit is dat God zijn
Zoon Jezus offerde voor de zonden van alle mensen. Tegelijkertijd is dat
onlogische, onbegrijpelijke en irrationele van het kruis de redding van de
mensheid.

vrede zij u
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2007 om 06:37

Idd kan ik niet tegelijkertijd op mijn werk en thuis zijn. en als God een
mens zou zijn, dan kan God dat ook niet. Maar God is geen mens (ook al
is een deel van God even mens geweest) God is toch boven alles
verheven? God is omnipotent en omnipresent. God kan naar jouw
gebeden luisteren in je huiskamer en tegelijkertijd naar die van een hadji
in Mekka en tegelijkertijd naar die van een moeder in Indonesi�. God kan
tegelijkertijd naar de gebeden luisteren van alle mensen die Hem serieus
aanbidden...

Je kunt wel tegelijkertijd voor je huis zorgen en weg zijn, weetje hoe? Door iemand anders achter te laten. God stuurde zo ook zijn boodschapper. Allah swt is op zijn troon die wij ons op geen enkel manier kunnen voorstellen, maar door zijn kennis en macht is hij in staat ons overal te horen. Dat wil niet zeggen dat hij physiek overal aanwezig is.

Het wordt jou te gortig als jouw logica het niet meer kan volgen en kies je
voor de veiligheid van een systeem dat ogenschijnlijk logisch in elkaar
steekt.
Maar de logica van God gaat de logica van de mens ver te boven. De
logica van God is voor mensen niet te volgen. Ons verstand kan er niet
bij...

Hij heeft mij een verstand gegeven om ermee na te denken. Islam motiveert ons om na te denken en om kennis te vergaren (velen waaronder ik vinden het zelfs verplicht). De eerste woorden die aan onze profeet saw werden geopenbaard waren "Lees". Niet vast, aanbid, geef aalmoes, nee het was "Lees, lees, lees". Waarom zou god een onlogische religie op aarde neerzetten? Hij geeft mij een verstand en wil vervolgens dat ik het tegenovergestelde ervan doe? Het is waar dat zijn logica door ons niet te bevatten is, maar dat wil niet zeggen dat de leiding, het rechte pad ook onlogisch is. Dat heeft hij expres logisch gemaakt, zodat we het volgen.

De video duurt me te lang... en ik ken de argumenten, die stuk voor stuk
drogredeneringen zijn. de feiten uit de Bijbel zijn duidelijk en niet voor
twee�rlei uitleg vatbaar. Jezus is gestorven aan een kruis voor jouw
zonden en hij is na drie dagen opgestaan uit de dood.

Als jij na zijn uitleg dit nog blijft herhalen, dan houdt het op.

Want als het allemaal keurig rationeel is dan heb je geen geloof nodig.

Voor mij is het ook een feit, bewijzen in overvloed.

Beste Postpentacost, ik wil niet op een dag de vraag krijgen waaorm ik niet in het rationele geloofde, in mijn gezonde verstand die mij was geschonken. Voor jou jouw geloof, voor mij de mijne.

Salaam/Vrede

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2007 om 16:50
Je hebt gelijk. God is zo genadig, dat hij vele geestelijke zaken voor ons
rationeel te volgen heeft gemaakt. Maar we worden ook getest of we nog
geloven als we iets niet rationeel kunnen volgen.
als je maar even er bij stil staat, terwijl je deze post zit te lezen, hoe
absurd en irrationeel ons bestaan is dan heb je echt geloof nodig om
koers te kunnen houden.

Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2007 om 17:51

Als jij een offer zou moeten brengen, bvb een geldbedrag tegenover een schade die jij of iemand anders hebt veroorzaakt, kan ik mij nog voorstellen. Maar God is oppermachtig, waar is de offer voor nodig? Hij moet niets, hij hoeft te zeggen "wees" en het is. Dus nogmaals, hij offert zijn zoon(zichzelf?) op om de mensheid tegen zijn eigen toorn te beschermen? Niet alleen zit daar iets gruwelijks achter(het afmaken van een onschuldige), maar brengt het God's oneindige barmhartigheid, genade en macht in twijfel.

Als het rechtvaardig is om een vergoeding te geven voor bepaalde schade die gemaakt is, dan zal God om rechtvaardig te zijn dit dus moeten doen. Anders is hij dat niet. Hij kiest er dus voor om het te doen omdat Hij rechtvaardig wil zijn, of omdat rechtvaardigheid gewoon bij Zijn wezen hoort.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.