Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

relatie met Allah

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: relatie met Allah
    Geplaatst op: 18 maart 2007 om 09:09
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Als jij een offer zou moeten brengen, bvb een geldbedrag tegenover een schade die jij of iemand anders hebt veroorzaakt, kan ik mij nog voorstellen. Maar God is oppermachtig, waar is de offer voor nodig? Hij moet niets, hij hoeft te zeggen "wees" en het is. Dus nogmaals, hij offert zijn zoon(zichzelf?) op om de mensheid tegen zijn eigen toorn te beschermen? Niet alleen zit daar iets gruwelijks achter(het afmaken van een onschuldige), maar brengt het God's oneindige barmhartigheid, genade en macht in twijfel.

Als het rechtvaardig is om een vergoeding te geven voor bepaalde schade die gemaakt is, dan zal God om rechtvaardig te zijn dit dus moeten doen. Anders is hij dat niet. Hij kiest er dus voor om het te doen omdat Hij rechtvaardig wil zijn, of omdat rechtvaardigheid gewoon bij Zijn wezen hoort.

Met alle respect, ik noem de offer die volgens jullie is gebracht alles behalve rechtvaardig. Waar is de rechtvaardigheid van iemand anders die voor jou moet boeten?

@Postpentacost

Ik vind mijn bestaan niet irrationeel. Alles valt op zijn plaats in Islaam, aanbid, leef goed, volg de regels, geniet met mate (wat toegestaan is) en bereid je voor op het hiernamaals. Uiteindlijk is iedere ziel verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2007 om 12:38
Je vat niet wat ik bedoel. Ik kom net terug van mijn moeder die zwaar
dement in een verpleeghuis verzorgd wordt. Ik zie daar met geen
mogelijkheid de rationaliteit van. Moet dat dan reden zijn om van mijn
geloof af te stappen? Of moet ik dan maar met kunst en vliegwerk een
rationele verklaring cre�ren?
Mijn geloof verschaft mijn geen rationele argumenten, maar geeft mij wel
tot op zekere hoogte vrede met de situatie.
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 08:17

Waar is de rechtvaardigheid van iemand anders die voor jou moet boeten?

Als de schuldige en de plaatsvervanger het ermee eens zijn en de schuldeiser er tevreden mee is wordt niemand onrecht aangedaan.

Terug naar boven
sietske Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sietske Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 09:45
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Jezus is het mens geworden Woord van God en God en zijn Woord zijn 1.
Maar daarom kunnen God en Jezus nog wel "los" van elkaar functioneren.
Jezus moest de positie van de verloren mens innemen om die verloren
mens met God te kunnen verzoenen. Zo moest hij ook pijn lijden en angst
en Godverlatenheid en de dood ervaren...
Met bepaalde lichaamshoudingen toon je idd respect en overgave aan
God. Prima allemaal, maar het stelt idd niets voor als de aanbidding niet
vanharte en ongeconcentreerd is.

Je hebt mijn vraag niet beantwoordt. Als hij god is, aan wie vraagt hij om hulp(zichzelf?)? Hij is idd het woord van God aangezien hij zijn boodschapper is. Hun ��nheid kun je iemand die rationeel is nooit uitleggen.

Vergeet ook niet dat Jezus mens was. Zowel mens als God. Dat is onbegrijpelijk, dus ook helemaal niet gek dat je dat niet begrijpt. Toch geloof ik dat het zo is... misschien is het wel een soort geheim... net als jij vast ook niet alles begrijpt hoe God handelt en werkt... De relatie tussen God en Jezus kun je als volgt zien: God is ��n. Die ene God bestaat uit verschillende dingen. Vader, Zoon en Heilige Geest. Dat is geestelijk ��n zijn. zoals een getrouwd echtpaar een is, alleen is God nog meer een en minder onderscheiden. Als Jezus bidt, bidt Hij tot God de Vader. Het andere onderdeel van God zijn. communiceert dus niet met zichzelf maar met een deel van zijn ��nheid.

volgens mij is het onmogelijk om als mens dit goed te begrijpen. God is ondoorgrondelijk en machtig!!

quote:

Waarom? Hij is toch god? Almachtig? Hij offert zichzelf op om de mensheid tegen zijn eigen toorn te beschermen? Hoe liefdevol zou je mij vinden als ik een stel misdadigers, moordenaars, verkrachters etc. zie en ze zou moeten veroordelen, maar besluit om mijn eigen onschuldige zoon op een verschrikkelijke wijze om te brengen. En dan zeggen: "Jullie zijn vergeven, hij is ipv jullie gestraft." 

God wil volgens mij graag dat het weer helemaal goed komt tussen ons en hem. Die relatie met God is heel belangrijk, volgens mij voor christenen en moslims. Maar hoe kan die relatie weer goed komen. Kan dat door zelf zo goed je best te doen en goed te leven? kun je uit jezelf weer bij God terecht komen?

Wat denk je zelf? Dat God het met plezier en zonder pijn deed? ik denk het niet. Moet je nagaan hoe groot zijn liefde was voor de mensen. Als wij die straf moesten dragen dan kwamen we er niet meer onderuit. Nu gaat Gods toorn naar zijn Zoon. Die draagt het voor ons. Dat doet hij niet uit dwang. de zoon doet het omdat God de Vader het van Hem vraagt. Heb eens het volgende verhaal gehoord.

Een brugwachter stond wacht bij een draaibrug. De trein ging bovenlangs, maar onder de brug was water voor schepen. Als de trein er langs kwam moest de draaibrug dicht om de trein er over te laten. Was de trein weg, dan ging de brug weer open om schepen en dergelijke door te laten. Op een dag had de brugwachter zijn zoon meegenomen naar zijn werk. De jongen was enthousiast aan het spelen. Hij gaat richting de radars van de brug. Als de trein eraan komt kijkt de brugwachter waar zijn zoon is. op dat moment ziet hij zijn zoon in de radars van de brug. Als hij nu de brug dichtdoet zal zijn zoon dat niet overleven. Maar als hij zijn zoon wil sparen gaat de trein, met al die mensen, verloren... De brugwachter staat voor een onmoglijke keus, of zijn zoon of de trein met al die mensen...

De brugwachter kiest, hij doet de brug dicht, ten koste van zijn zoon, maar zodat al die mensen konden leven...

Dit is een vergelijking met God en Jezus. God geeft zijn zoon, zodat wij konden leven. Natuurlijk gaat het voorbeeld nooit helemaal op. maar ik vond het een mooie vergelijking.

Maar vergeet nooit dat God de Almachtige, ook een liefde volle en Goede VAder is. Zijn naam is groter dan welke naam dan ook!!

salaam,

sietske

Terug naar boven
sietske Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sietske Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 09:52
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Waar is de rechtvaardigheid van iemand anders die voor jou moet boeten?

Als de schuldige en de plaatsvervanger het ermee eens zijn en de schuldeiser er tevreden mee is wordt niemand onrecht aangedaan.

Daarnaast: God beloofde ons redding. Dat doet hij bij de verschillende profeten... Het is rechtvaardig dat hij dan ook met een oplossing komt! en God stapt niet zomaar over onze fouten heen. Dat kan ook niet! Daar moet iets of iemand voor gestraft worden, de duivel moet worden verslaan... En wij zijn niet sterker dan de duivel. dat is God alleen!

en daarnaast, wat doet Allah volgens de koran met de fouten van mensen! hij haat ze, Hij haat de zondaar (tegenover God die niet de zondaar, maar de zonde haat,) maar als je genoeg goede dingen doet vergeeft hij ze en als er niet genoeg goede dingen zijn moet jezelf boeten... is dat meer rechtvaardig~?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 18:11
Mij komt het niet vreemd over dat je, in een bepaalde situatie, geweldloos je leven offert om het voortbestaan van iets belangrijkers dan jezelf te redden.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 10:37

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Mij komt het niet vreemd over dat je, in een bepaalde situatie, geweldloos je leven offert om het voortbestaan van iets belangrijkers dan jezelf te redden.

Vooral al niet wanneer iemand beseft dat het leven zelf niet eindigd, wat wel eindigen zal is elke valse droom die mensen valselijk als echt zien.

 

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 15:53

Salaam/Vrede

Je vat niet wat ik bedoel. Ik kom net terug van mijn moeder die zwaar
dement in een verpleeghuis verzorgd wordt. Ik zie daar met geen
mogelijkheid de rationaliteit van. Moet dat dan reden zijn om van mijn
geloof af te stappen? Of moet ik dan maar met kunst en vliegwerk een
rationele verklaring cre�ren?
Mijn geloof verschaft mijn geen rationele argumenten, maar geeft mij wel
tot op zekere hoogte vrede met de situatie.
Vrede!

Allereerst wens ik jou en je moeder veel sterkte toe. Wat wil je hier ten eerste verklaard hebben? Waarom jou moeder lijdt (volgens mij lijd jij meer, maar ik heb daar niet veel verstand van)? Leven is niet makkelijk, paradijs is ook niet gratis. Je moet er iets voor terugdoen, zoals goede daden, maar ook als dat een ziekte is. Altijd Allah swt om hulp vragen. Ik zeg altijd, al het goede komt van Allah swt en dat is goed voor mij. Mijn geloof daarentegen doet mij ook beseffen dat al het slechte slechts tijdelijk is en voor mij een test is, dat ik het daardoor kan verdragen is ook goed voor mij. Als mijn moeder ziek zou zijn, zou het een test voor mij zijn. Laat ik haar achter of zorg ik voor haar (zoals jij aandacht aan je moeder besteedt (moge Allah swt je belonen)). Ik zie hier heel goed de logica.

Als de schuldige en de plaatsvervanger het ermee eens zijn en de schuldeiser er tevreden mee is wordt niemand onrecht aangedaan.

Dr. Zakir Naik citeert in de dialoog die ik hier plaatste een vers waarin Jezus vzmh juist riep om niet te worden gedood. Ik zie niet hoe de plaatsvervanger het ermee eens kon zijn.

Dat is geestelijk ��n zijn. zoals een getrouwd echtpaar een is

Man en vrouw zijn geestelijk niet ��n. Misschien dat je het huwelijk bedoelt, maar dat klopt ook niet. Ik kan bij een echtpaar van het ene houden en het andere haten, bij God (zoals jullie hem zien) kan dat niet, aangezien hij ��n is (op een manier waarop je die onderscheid weer niet kunt brengen). Je kunt dit op geen enkel manier verklaren.

en daarnaast, wat doet Allah volgens de koran met de fouten van mensen! hij haat ze, Hij haat de zondaar (tegenover God die niet de zondaar, maar de zonde haat,) maar als je genoeg goede dingen doet vergeeft hij ze en als er niet genoeg goede dingen zijn moet jezelf boeten... is dat meer rechtvaardig~?

 Sorry dat ik lach maar, JA dat is rechtvaardig! Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Voor ieder goede daad schrijft de engel het op en Allah swt laat het hem vertienvoudigen! Voor ieder slechte daad aarzelt de andere engel met opschrijven in de hoop dat jij om vergiffenis vraagt en/of het goedmaakt. Pas als je dat niet doet zal hij het opschrijven en zelfs dan ben je alleen daarvoor verantwoordelijk! Ziedaar de liefde en barmhartigheid van Allah swt die voor ons niet te bevatten is.

Wat wel eindigen zal is elke valse droom die mensen valselijk als echt zien.

Mee eens.

Mij draait het niet alleen om de offering wat volgens die Bijbel niet eens plaats heeft gevonden, maar ook om de drie-eenheid en de wijze waarop je wordt vergeven. Aangezien ik weet dat mijn beloning bij Allah swt is, zou ik niet aarzelen om mijn leven voor een kind te geven(kind te redden). Het redden of doden van een onschuldige is alsof je de gehele mensheid hebt gered of gedood (iets voor terroristen om bij stil te staan voor ze een woonwijk opblazen). Jezelf opofferen omwille van Allah swt is niets geks in Islam (helaas zit daar iets negatiefs achter).

Ik heb de dialogen bekeken, waarom waren de Christenen niet in staat om hun geloof te verdedigen? Dat zegt mij genoeg. Dr. Zakir Naik daagde de Paus na zijn ondoordachte uitspraak uit om een live debat die uitgezonden zou worden over de hele wereld. Hij stemde er niet mee in, dat gold ook voor Shiekh Ahmad Deedat (ra) die Paus Johannes Paulus 2 (geweldige man trouwens) had gevraagd.

Salamualaykum/Vrede zij met U(jullie)

ps. Wat wordt hier eigenlijk mee bedoeld?

Matthe�s 7 (Het Boek)

22Op de dag van het grote oordeel zullen velen tegen Mij zeggen: 'Here, wij hebben in Uw naam gesproken. Here, wij hebben Uw naam gebruikt om duivelse geesten te verjagen en wonderen te doen.'

 23Maar Ik zal hun antwoorden: 'U hebt nooit bij Mij gehoord. Ga weg! U bent slecht en hebt alleen maar uw eigen zin gedaan.'

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 17:09
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim


[Quote=Postpentacost]
Je vat niet wat ik bedoel. Ik kom net terug van mijn moeder die zwaar
dement in een verpleeghuis verzorgd wordt. Ik zie daar met geen
mogelijkheid de rationaliteit van. Moet dat dan reden zijn om van mijn
geloof af te stappen? Of moet ik dan maar met kunst en vliegwerk een
rationele verklaring cre�ren?
Mijn geloof verschaft mijn geen rationele argumenten, maar geeft mij wel
tot op zekere hoogte vrede met de situatie.
Vrede![quote]

Allereerst wens ik jou en je moeder veel sterkte toe. Wat wil je hier ten
eerste verklaard hebben? Waarom jou moeder lijdt (volgens mij lijd jij
meer, maar ik heb daar niet veel verstand van)? Leven is niet makkelijk,
paradijs is ook niet gratis. Je moet er iets voor terugdoen, zoals goede
daden, maar ook als dat een ziekte is. Altijd Allah swt om hulp vragen. Ik
zeg altijd, al het goede komt van Allah swt en dat is goed voor mij. Mijn
geloof daarentegen doet mij ook beseffen dat al het slechte slechts
tijdelijk is en voor mij een test is, dat ik het daardoor kan verdragen is
ook goed voor mij. Als mijn moeder ziek zou zijn, zou het een test voor
mij zijn. Laat ik haar achter of zorg ik voor haar (zoals jij aandacht aan je
moeder besteedt (moge Allah swt je belonen)). Ik zie hier heel goed de
logica.


Dank je Afghanmoslim, ik vertelde dit slechts om aan te geven dat niet
alles logisch te verklaren is, zelfs al hebben we overal een logische
verklaring voor... Gods logica is nu eenmaal niet de onze. De test is m.i.
vooral of ik nog in God geloof en van God houd als ik Hem niet begrijp.
Zoals een kind niet alles wat zijn ouders doen kan begrijpen en logisch
kan verklaren en toch zijn ouders blijft vertrouwen.

Ik denk dat wij op een aantal vlakken hetzelfde beleven en zelfs hetzelfde
geloven. Maar voor mij als Christen staat vast dat God niet zomaar
vergeeft zonder dat er gerechtigheid geschied is, zonder dat er voor die
zonde betaald is. Bovendien geloven we dat de verlorenheid van de mens
aan de orde is sinds het paradijs en de eerste zonde van de eerste mens.
De zondeval dus... God zei tegen Adam en Eva dat zij (en al hun
nageslacht) zouden sterven als ze van de vrucht van de boom van de
kennis van goed en kwaad zouden eten. Welnu dat deden ze en omdat
God 100% integer is kan/wil Hij niet op zijn woord terug komen...tenzij
dat tegenover de ongehoorzaamheid van Adam en Eva de uiterste
gehoorzaamheid van een volmaakt onschuldig mens betracht zou
worden. Dat zou de vloek over de mensheid opheffen. Aldus gebeurde
toen Jezus als verzoenoffer tot het uiterste gehoorzaam was.
Vermoedelijk kan jouw logica dit niet vatten; dat is de makke van
menselijke logica. Maar God kan je verstand verlichten zodat je het
helemaal in ziet. Maar je kunt het ook geloven zonder het te snappen,
natuurlijk.
Vredegroet!



16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Plonie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 februari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Plonie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2007 om 09:36

Is het niet ongelooflijk om te zien hoe groot God is! Zo lief had hij de wereld. Hij kon het niet langer aanzien dat wij als mens vervuild waren door de zonde. Een zonde die de mens door zijn eigen persoonlijk keuze in de wereld heeft gebracht. We kennen allebei het scheppingsverhaal. Hoe God de aarde goed geschapen heeft, maar we weten ook hoe de zonde in de wereld kwam. Het feit dat de zonde in de wereld kwam heeft God m.i. oneindig veel verdriet gedaan. Hij kon ervoor kiezen om ons als mensen los te laten. Hij is immers almachtig!! Wie zegt dat Hij de mens nodig heeft. Hoe wonderlijk en hoe geweldig is het, wanneer je je dat gaat realiseren, dat God toch ervoor koos om Zijn plan met de mens door te zetten. Hij koos ervoor om de mens te bevrijden van de zonde door zijn Zoon. Dat juk hoeven wij niet langer te dragen. Wat Hij van mij vraagt? Om Hem te volgen met elk aspect van mijn leven. Betekent dat dat ik er maar op los kan leven omdat God toch wel vergeeft? Nee. Sterker nog... het verlangen groeit in mij om Hem te volgen. Mijn daden zijn daar niet los van te denken.... maar steeds meer zijn het daden tot Gods eer. Niet een moeten om de hemel te verdienen. Maar een mogen omdat Hij zoveel liefde heeft voor mij als Zijn schepsel.

In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Als jij een offer zou moeten brengen, bvb een geldbedrag tegenover een schade die jij of iemand anders hebt veroorzaakt, kan ik mij nog voorstellen. Maar God is oppermachtig, waar is de offer voor nodig? Hij moet niets, hij hoeft te zeggen "wees" en het is. Dus nogmaals, hij offert zijn zoon(zichzelf?) op om de mensheid tegen zijn eigen toorn te beschermen? Niet alleen zit daar iets gruwelijks achter(het afmaken van een onschuldige), maar brengt het God's oneindige barmhartigheid, genade en macht in twijfel.

Als het rechtvaardig is om een vergoeding te geven voor bepaalde schade die gemaakt is, dan zal God om rechtvaardig te zijn dit dus moeten doen. Anders is hij dat niet. Hij kiest er dus voor om het te doen omdat Hij rechtvaardig wil zijn, of omdat rechtvaardigheid gewoon bij Zijn wezen hoort.

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2007 om 08:56
Allah (SWT) heeft de moslims gezegd zich te ontdoen van vuil, zowel innerlijke als uiterlijke vuil. Dit doen wij door het ritueel reinigen van ons lichaam, geest en ziel. Wanneer we ons met schoon water reinigen en daarbij Allah prijzen conform dit reinigingsritueel dan is men in het aanzicht van Allah (SWT) schoon. Wij moslims doen dit op z'n minst vijf maal per dag. Maar meestal zelfs vaker. Dit is hoe de bijbel het in grote lijnen ook beschrijft. Als we dan kijken naar de huidige christenen, vooral die in het westen die met schoenen aan ongegeneerd de kerk inlopen zonder zich ritueel te wassen, zich niet nederig tot het gebed richten zoals Abraham (as) en Isa (as) die net als alle andere moslims tot Allah (SWT) baden met hun gezicht op de grond, en dan nog claimen dat ze door het bloed van Isa (as) gereinigd zijn is het duidelijk voor mij hoe erg misleid deze mensen zijn. Om maar te zwijgen van de kanibalistische eucharistie elke zondag.
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2007 om 14:07

Ik heb nog steeds hier geen antwoord op gekregen. Tegen wie heeft Jezus vzmh dit en waarom?

Matthe�s 7 (Het Boek)

22Op de dag van het grote oordeel zullen velen tegen Mij zeggen: 'Here, wij hebben in Uw naam gesproken. Here, wij hebben Uw naam gebruikt om duivelse geesten te verjagen en wonderen te doen.'

 23Maar Ik zal hun antwoorden: 'U hebt nooit bij Mij gehoord. Ga weg! U bent slecht en hebt alleen maar uw eigen zin gedaan.'

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2007 om 17:05
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Ik heb nog steeds hier geen antwoord op gekregen. Tegen wie heeft Jezus vzmh dit en waarom?


Matthe�s 7�(Het Boek)


<SPAN class=sup id=nl-HTB-21515>22</SPAN>Op de dag van het grote oordeel zullen velen tegen Mij zeggen: 'Here, wij hebben in Uw naam gesproken. Here, wij hebben Uw naam gebruikt om duivelse geesten te verjagen en wonderen te doen.'


�<SPAN class=sup id=nl-HTB-21516>23</SPAN>Maar Ik zal hun antwoorden: 'U hebt nooit bij Mij gehoord. Ga weg! U bent slecht en hebt alleen maar uw eigen zin gedaan.'



Jezus heeft het hier tegen valse profeten/manipulators die zeggen te spreken en handelen naar de bedoeling van de Schepper, doch die slechts uit zijn op eigenbelang. Bijvoorbeeld lieden die, "in naam van de Schepper" oproepen tot moord- en plundertochten tegen "ongelovigen"
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2007 om 09:09

Paulus misschien?

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2007 om 15:57
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Ik heb nog steeds hier geen antwoord op
gekregen. Tegen wie heeft Jezus vzmh dit en waarom?


Matthe�s 7�(Het Boek)


<SPAN class=sup id=nl-HTB-21515>22</SPAN>Op de dag van het
grote oordeel zullen velen tegen Mij zeggen: 'Here, wij hebben in Uw
naam gesproken. Here, wij hebben Uw naam gebruikt om duivelse
geesten te verjagen en wonderen te doen.'


�<SPAN class=sup id=nl-HTB-21516>23</SPAN>Maar Ik zal hun
antwoorden: 'U hebt nooit bij Mij gehoord. Ga weg! U bent slecht en hebt
alleen maar uw eigen zin gedaan.'



Het is aardig hier diverse uitleggingen van te zien. Voor zover ik het
begrijp:
Deze mensen hebben idd geprofeteerd en duivelen uitgedreven etc, maar
zij menen daarmee een plek in de hemel verdiend te hebben en daar zitm
de kneep. Die plek in de hemel is slechts weggelegd voor degenen die
volmaakte liefde betrachten. (dat is de essentie van de thora).
En aangezien niemand zich daarop kan beroepen is het zaak dat te
erkennen en te accepteren dat Jezus de weg van de volmaakte liefde
gegaan is; voor hem/haar.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 11:46

Ik denk persoonlijk dat er wat anders wordt bedoeld. Jezus vzmh heeft het tegen de Christenen die hem Heer noemen. Kijk wat er in het vers daarv��r staat.

21Niet alle mensen die 'Here' tegen Mij zeggen, komen in het hemelse Koninkrijk. Want daar komt u alleen als u doet wat mijn hemelse Vader wil.

Hij vzmh komt voor de tweede keer om jullie te verbeteren. De mensen die hij afwijst noemen hem namelijk Heer, wie zijn dat? 

Salaam

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 16:29
Beste Afghaanmoslim, lees die vers nog eens goed; er staat
[COLOR=green] niet alle mensen die Here tegen mij zeggen[/
COLOR].
Er zijn er dus vele die Jezus wel Here noemen en in het hemelse
koninkrijk komen. Het is idd niet voldoende om Jezus Here te noemen; er
hoort ook bij dat je doet wat God wil en daarmee komen we weer bij mijn
vorige posting

Jezus komt idd terug; om de volkeren te oordelen en om de zijnen te
verzamelen. Dat zijn degenen die de wil van God gedaan hebben.

Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 13:47

Alzukar's leuke theorie valt in ieder geval buiten de boot

Het hangt er maar net vanaf wat je onder 'Here' verstaat. Een klasgenoot van mij ziet dat niet als God (in jullie ogen is dat dan een ketter), anderen, de meerderheid, doen dat weer wel. Wil de Vader(=God) dat je het eerste of het tweede bedoelt? Je komt er immers alleen als je doet wat Hij wilt  

Maar met de komst van Islam vallen deze mogelijkheden af en wordt een nieuwe weg gewezen, zoals Jezus vzmh dat voorspeld had (indien ik er ook vanuit zou gaan dat de Bijbel de waarheid is).

Salaam/Vrede

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 15:49
Afghanmoslim,
Jezus is de nieuwe weg. en hij is de volmaakte weg. Waarom zou God dan
een nog nieuwere weg willen? Jezus heeft van zichzelf gezegd:
�Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij
de Vader komen dan door mij. 7 Als jullie mij kennen zullen jullie ook
mijn Vader kennen, en vanaf nu kennen jullie hem, want jullie hebben
hem zelf gezien.� 8 Daarop zei Filippus: �Laat ons de Vader zien, Heer,
meer verlangen we niet.� 9 Jezus zei: �Ik ben nu al zo lang bij jullie, en
nog ken je me niet, Filippus? Wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien.
Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien? 10 Geloof je niet dat ik
in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf
als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk
door mij. 11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je
mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet. 12 Waarachtig, ik
verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs
meer dan dat, ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn
naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de
Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het
doen.


Verder zegt Jezus, dat na Hem alleen valse christussen en valse profeten
zullen komen....want er zullen valse messiassen en valse
profeten komen, die tekenen en wonderen zullen verrichten om Gods
uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. 23 Jullie moeten oppassen, ik
heb het jullie allemaal van tevoren gezegd.


verder heeft God de Vader vanuit de hemel voor velen hoorbaar
gesproken:
Marcus 9:7 Toen viel de schaduw van een wolk over hen, en
uit de wolk klonk een stem: �Dit is mijn geliefde Zoon, luister naar hem!�
Lucas 3: 21 Heel het volk liet zich dopen, en toen ook Jezus was gedoopt
en hij aan het bidden was, werd de hemel geopend 22 en daalde de
heilige Geest in de gedaante van een duif op hem neer, en er klonk een
stem uit de hemel: �Jij bent mijn geliefde Zoon, in jou vind ik vreugde.�


Afghanmoslim, je kunt niet anders dan geloven dat de bijbel niet waar
is...want als je zou gaan geloven dat de bijbel de woorden en feiten mbt
Jezus juist weergeeft, dan klopt de koran niet... Het is voor een moslim
heel moeilijk om de bijbel oprecht zonder vooroordeel te onderzoeken,
want het risico de waarheid te ontdekken is te groot. een moslim die
christen wordt is immers ten dode opgeschreven... Vreemd toch, dat de
islam zo afgegrendeld moet worden   
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 17:05
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Alzukar's leuke theorie valt in ieder geval buiten de boot



Nee hoor! Jezus zegt dat al diegenen, die niet de door hem gewezen weg tot overgave aan de Schepper volgen, niet deelachtig zullen zijn aan het Koninkrijk Gods. Dat geldt voor diegenen die Jezus slechts lippendienst bewijzen zonder aan diens woord in het persoonlijk leven daadwerkelijk inhoud te geven. Dat geldt ook voor diegenen die, onder het mom van "bekering tot God in naam van Jezus", anderen feitelijk aan zichzelf willen onderwerpen
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 03:16
Ja, dat laatste is vermoedelijk maar al te waar en komt helaas veel voor...
Toch is de oproep tot "bekering tot God in naam van Jezus" een
behartenswaardige oproep. De bekeerling dient echter wel alert te zijn.
zo zegt Jezus tav het onderwijs van de schriftgeleerden:" handel naar hun
woorden, maar niet naar hun daden"...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 13:35

Afghanmoslim,
Jezus is de nieuwe weg. en hij is de volmaakte weg. Waarom zou God dan
een nog nieuwere weg willen? Jezus heeft van zichzelf gezegd:
�Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij
de Vader komen dan door mij. 7 Als jullie mij kennen zullen jullie ook
mijn Vader kennen, en vanaf nu kennen jullie hem, want jullie hebben
hem zelf gezien.� 8 Daarop zei Filippus: �Laat ons de Vader zien, Heer,
meer verlangen we niet.� 9 Jezus zei: �Ik ben nu al zo lang bij jullie, en
nog ken je me niet, Filippus? Wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien.
Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien? 10 Geloof je niet dat ik
in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf
als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk
door mij. 11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je
mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet. 12 Waarachtig, ik
verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs
meer dan dat, ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn
naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de
Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het
doen.

Hier wordt duidelijk over het woord gesproken. Hij vzmh zegt "als je mij hebt gezien dan heb je de Vader gezien." Tuurlijk heeft hij gelijk, als je hem hebt gezien, dan heb je Allah swt "gezien". Je hebt zijn pad gezien, wat hij jou aanwijst, wat jij moet volgen. De weg om hem uiteindelijk te ontmoeten  Filuppus stelt niet al te scherpe vraag, hij wil Allah swt zien terwijl hij niet eens de recht in de zon kan kijken!

 Verder zegt Jezus, dat na Hem alleen valse christussen en valse profeten
zullen komen....want er zullen valse messiassen en valse
profeten komen, die tekenen en wonderen zullen verrichten om Gods
uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. 23 Jullie moeten oppassen, ik
heb het jullie allemaal van tevoren gezegd.

"I have yet many things to say unto you, but ye cannot bear them now. Howbeit when he, the Spirit of truth, is come, he will guide you into all truth: for he shall not speak of himself; but whatsoever he shall hear, that shall he speak: and he will show you things to come. He shall glorify me: for he shall receive of mine, and shall show it unto you." John 16:7-14

Wie zou Jezus vzmh hiermee bedoelen?

verder heeft God de Vader vanuit de hemel voor velen hoorbaar
gesproken:
Marcus 9:7 Toen viel de schaduw van een wolk over hen, en
uit de wolk klonk een stem: �Dit is mijn geliefde Zoon, luister naar hem!�
Lucas 3: 21 Heel het volk liet zich dopen, en toen ook Jezus was gedoopt
en hij aan het bidden was, werd de hemel geopend 22 en daalde de
heilige Geest in de gedaante van een duif op hem neer, en er klonk een
stem uit de hemel: �Jij bent mijn geliefde Zoon, in jou vind ik vreugde.�

Spirituele zoon ja.

Afghanmoslim, je kunt niet anders dan geloven dat de bijbel niet waar
is...want als je zou gaan geloven dat de bijbel de woorden en feiten mbt
Jezus juist weergeeft, dan klopt de koran niet... Het is voor een moslim
heel moeilijk om de bijbel oprecht zonder vooroordeel te onderzoeken,
want het risico de waarheid te ontdekken is te groot. een moslim die
christen wordt is immers ten dode opgeschreven... Vreemd toch, dat de
islam zo afgegrendeld moet worden   
Vrede!

Datgene wat ik jou nu geef uit de Bijbel is niet iets waar ik in geloof. Ik laat jou alleen zien wat in jouw Boek staat. Er kunnen best dingen staan die nog waar zijn, dat komt dan natuurlijk ook overeen met de Koran (dat is wat wij geloven). Voor mij is het idd heel moeilijk om het zonder vooroordelen te onderzoeken gezien de dingen die erin staan waar ik soms wel van schrik ...kuch..Ezechi�l..kuch 23

Salaam/Vrede

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 17:56
beste Afghanmoslim,
ik weet dat jullie geleerden bedacht hebben, dat Jezus Mohammed
bedoelde toen hij sprak over degene die na Hem zou komen. Maar als je
jezelf maar 15 minuten oprecht onderzoek gunt dan weet je dat die
geleerden maar wat uit hun mouw schudden. Lees al die teksten die daar
over gaan eens in hun context:

Johannes 14:
15 Wanneer gij Mij liefhebt, zult gij mijn geboden bewaren. 16 En Ik zal
de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven om tot in
eeuwigheid bij u te zijn, 17 de Geest der waarheid, die de wereld niet kan
ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet; maar gij kent Hem,
want Hij blijft bij u en zal in u zijn.
........
25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de
Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal
u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb.


Johannes 15:26 Wanneer de Trooster komt, die Ik u zenden zal van de
Vader, de Geest der Waarheid, die van de Vader uitgaat, zal deze van Mij
getuigen;
27 en gij moet ook getuigen, want gij zijt van het begin aan
met Mij.

Johannes 16: 7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is beter voor u, dat Ik
heenga. Want indien Ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen,
maar indien Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden. 8 En als Hij komt, zal Hij
de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel;
9 van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; 10 van gerechtigheid,
omdat Ik heenga tot de Vader en gij Mij niet langer ziet; 11 van oordeel,
omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.
12 Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; 13
doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen
tot de volle waarheid;
want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al
wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. 14
Hij zal Mij verheerlijken, want Hij zal het uit het mijne nemen en het u
verkondigen. 15 Al wat de Vader heeft, is het mijne; daarom zeide Ik: Hij
neemt uit het mijne en zal het u verkondigen.

Lucas 24:46 En jezus zeide tot hen: Aldus staat er geschreven, dat de
Christus moest lijden en ten derden dage opstaan uit de doden, 47 en dat
in zijn naam moest gepredikt worden bekering tot vergeving der zonden
aan alle volken, te beginnen bij Jeruzalem. 48 Gij zijt getuigen van deze
dingen. 49 En zie, Ik doe de belofte mijns Vaders op u komen. Maar gij
moet in de stad blijven, totdat gij bekleed wordt met kracht uit den hoge.

handelingen 1:4 Toen hij eens bij hen was, droeg hij hun op: �Ga niet weg
uit Jeruzalem, maar blijf daar wachten tot de belofte van de Vader,
waarover jullie van mij hebben gehoord, in vervulling zal gaan. 5
Johannes doopte met water, maar binnenkort worden jullie gedoopt met
de heilige Geest.� ....... 8 Maar wanneer de heilige Geest over jullie komt,
zullen jullie kracht ontvangen en van mij getuigen in Jeruzalem, in heel
Judea en Samaria, tot aan de uiteinden van de aarde.�


handelingen 2: 1 Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren ze
allen bij elkaar. 2 Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een
hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde. 3 Er
verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen
verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, 4 en allen werden
vervuld van de heilige Geest
en begonnen op luide toon te spreken in
vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven.


Zo zie je duidelijk dat hier over een Geest gesproken wordt en wel de
Heilige Geest. en die Geest is beloofd aan de directe volgelingen van
Jezus en de gelovigen na hen.. Ze ontvingen, zoals je leest, de Heilige
Geest 10 dagen na de hemelvaart van Jezus op de pinksterdag.
De Heilige Geest blijft idd tot in eeuwigheid op de waarachtige gelovigen,
nog steeds inspireert de Heilige Geest en gebeuren er in de kracht van de
Heilige Geest machtige wonderen en tekenen... als je goed gelezen hebt
dan zie je dat de heilige Geest mn over Jezus spreekt en Jezus zal
verheerlijken. (Mohammed deed dat niet echt)

Jullie geleerden, die deze waarheid willens en wetens verdraaid hebben
zullen daar verantwoordig over af moeten leggen...

Nee, Afghanmoslim, je kunt niet onbevooroordeeld de bijbel lezen omdat
je moslim bent en een moslim hoort niet in de bijbel te geloven. Maar
neem van mij aan dat ik me ooit onbevooroordeeld verdiepte in de islam
en niet de mogelijkheid uitsloot dat ik moslim zou worden. maar helaas is
er slechts 1 waarheid...

enne, Ezechi�l 23 is idd niet geschikt voor al te jeugdige lezertjes. maar
het is slechts een beschrijving van hoe het er in deze wereld aan toe gaat
en hoe degenen handelen die God ontrouw zijn.. Dat is juist het goede
van de bijbel; het maakt het niet mooier dan het is. Zo is de bijbel ook
eerlijk over de fouten van de profeten en dat neemt niets af van hun
waardigheid, maar onderstreept slechts dat zij gewonen mensen zijn
zoals jij en ik.

Vrede!

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2007 om 14:10

Ik had om een reden "He" vetgedrukt, dit kun je makkelijk als een man interpreteren. Ik zie niet hoe dit niet Mohammed saw kan zijn. Hij prijst ook Jezus vzmh door de woorden van Allah swt. Nog altijd zeg ik niet dat de Bijbel de waarheid is, hier ga ik ook op terugkomen, Maghreb is bijna niet meer te doen.

Het probleem met de Bijbel is dat er niet alleen woorden van God in staan (ik geloof dat bepaalde woorden wel van Hem zijn), maar er staan woorden van profeten (waar niets mis mee is), daarnaast staan er woorden van geleerden (die makkelijk fouten kunnen maken) en verder dit soort dingen die absoluut niet in het Boek van God thuishoren (in geen honderd jaar zou jij het aan je kinderen voorlezen). Je kunt de slechte dingen ook wat minder gedetailleerd omschrijven...

There she lusted after her lovers, whose genitals were like those of donkeys and whose emission was like that of horses.20

Schaadt de betrouwbaarheid nogal.

Salaam

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2007 om 17:31
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim


There she lusted after her lovers, whose genitals were like those of donkeys and whose emission was like that of horses.20




Spannend! En hoe liep het verder af?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2007 om 04:35
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Ik had om een reden "He" vetgedrukt, dit kun
je makkelijk als een man interpreteren. Ik zie niet hoe dit niet Mohammed
saw kan zijn. Hij prijst ook Jezus vzmh door de woorden van Allah swt.
Nog altijd zeg ik niet dat de Bijbel de waarheid is, hier ga ik ook op
terugkomen, Maghreb is bijna niet meer te doen.


Het probleem met de Bijbel is dat er niet alleen woorden van God in
staan (ik geloof dat bepaalde woorden wel van Hem zijn), maar er staan
woorden van profeten (waar niets mis mee is), daarnaast staan er
woorden van geleerden (die makkelijk fouten kunnen maken) en verder
dit soort dingen die absoluut niet in het Boek van God thuishoren (in geen
honderd jaar zou jij het aan je kinderen voorlezen). Je kunt de slechte
dingen ook wat minder gedetailleerd omschrijven...


There she lusted after her lovers, whose genitals were like those of
donkeys and whose emission was like that of horses.20


Schaadt de betrouwbaarheid nogal.


Salaam



Het is natuurlijk een extreem smalle basis te stellen dat Mohammed
bedoeld wordt; alleen vanwege het gegeven dat er HIJ staat. De Heilige
Geest is de Geest van God en God Zelf; deel van de 3-eenheid. En daarom
staat er HIJ. Ik heb je toch duidelijk aangetoond dat die tekst de Heilige
Geest betreft en dat de Heilige Geest idd ook over de gelovigen kwam?

Ezechi�l was een zeer toegewijde integere profeet. En alles wat er in het
boek Ezechi�l staat is verslaglegging van rechtstreekse Godspraak en de
contxt van dat gebeuren. De profetie�n zijn heel bijzonder en laten ook
een glimp zien van Gods Heerlijkheid.

Idd worden de door jou gehekelde passages niet direct aan kindertjes
voorgelezen en ook komen ze niet in kinderbijbels voor, maar eigenlijk is
dat wel een beetje hypocriet. De tere kinderzieltjes worden wel
gebombardeerd met spannende bijbelse verhalen over krijgsgewoel,
massaslachtingen, martelpraktijken, etc. Orgie�n van geweld. En in de
koran is ook heel wat plek ingeruimd voor bloedige en dreigende taal...
Maar kinderzieltjes blijken heel wat te kunnen hebben. Ik denk dat jij
meer van streek raakt van die Ezechi�l tekst dan kinderen. Het feit dat jij
er zo door van streek raakt komt doordat alles wat met sex en
geslachtsorganen etc te maken heeft voor jou haram is. Maar net zoals
God ons een neus en een kin gegeven heeft, gaf hij ons ook een
geslachtsorgaan. Trouwens een heel essentieel lichaamsdeel; zonder dat
zou er geen mens bestaan.
Seks is in feite een zeer heilige aangelegenheid en staat symbool voor een
hogere werkelijkheid; de spirituele eenwording. Daarom is het strategie
van de duivel om alles wat met seks te maken heeft te besmetten en te
verloederen en in de beleving van vrome mensen vies/haram te maken.
Dat is wat wij in de wereld om ons heen zien, waar steeds meer (de
omvang van) het geslachtsorgaan en de dierlijke lust centraal
staan. Dat is waar God in Ezechi�l over spreekt en boos over is...

En was je maar net zo kritisch tav het ontstaan en de inhoud van de koran
als van de bijbel. Het vreemde is dat Moslims wel zeer kritisch mogen/
moeten zijn tav onstaan en inhoud van de bijbel, maar dat het streng
verboden is kritisch te zijn tav ontstaan en inhoud van de koran... vind je
dat zelf niet een beetje vreemd? Net zo vreemd als dat het voor jullie
prima is als een christen moslim wordt en dat een moslim die christen
wordt moet vrezen voor zijn leven...denk maar even aan je volksgenoot
Abdul Rachman...
In mijn optiek worden dergelijke manipulaties alleen gebruikt in tiranie�n,
waar een kleine elite een grote menigte de wil oplegt om te voorkomen
dat ze tot betere inzichten komen...
Destijds had je het ijzeren gordijn, een hermetisch afgesloten grens
tussen het "vrije" westen en het communistische oostblok. Het volk werd
voorgehouden dat de muur en het hek dienden om het land te
beschermen tegen indringers, maar in werkelijkheid diende het slechts
om het volk te verhinderen om eens ergens anders te gaan kijken en te
ontdekken dat de werkelijkheid van dat verdoemde westen anders is
dan hen altijd werd voorgehouden. Toen de muur weg was, was de
controle weg en was de partij-elite zijn greep op het volk kwijt. Dat was
het einde van de communistische dictatuur.
De orthodoxe islam heeft ook zo'n muur, zoals ik hierboven aangaf.
Neem die muur weg, dan is de controle van de islambobo's weg, hetgeen
in feite het begin van het einde van de islam zou inluiden...
Desalnietemin heb ik veel respect voor oprechte vreedzame moslims en
zijn ze in sommige opzichten een voorbeeld voor mij.
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2007 om 06:09
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

[QUOTE=afghanmoslim]
Seks is in feite een zeer heilige aangelegenheid en staat symbool voor een
hogere werkelijkheid; de spirituele eenwording.


H��l goed verwoord postpentacost...

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2007 om 09:17

Beste Postpentacost,

Waaruit trek jij de conclusie dat Moslims ALLES wat met geslachtsgemeenschap te maken heeft haram vinden? Ons profeet saw was daar heel open en eerlijk over. Het is zelf het recht van een vrouw om aan haar seksuele behoeftes te komen, een man mag niet ophouden voor de vrouw ook tevreden is. Een voorspel en met elkaar praten over wat een en ander prettig vindt wordt nadrukkelijk aangeraden. Dit wordt als een heel belangrijk aspect in ons leven gezien, maar nu moet je oppassen hoe je ermee omspringt. Het is niet vanzelfsprekend dat je zomaar kinderen eraan blotstelt. Geslachtsgemeenschap is een gelegenheid tussen twee echtparen, het is niet zomaar iets waar men grappen over kan maken of de kinderen aan bloot kan stellen terwijl dat niet nodig is.

Tegenwoordig hebben kinderen van 11-12 jaar zelfs seks met elkaar. Vorige week las ik nog dat 4 leerlingen van 11-13 jaar oud in de klas met elkaar seks hadden gehad voor de andere klasgenoten terwijl de leraar weg was geweest. Dit is toch absurd en te gek voor woorden. Hoe kwam dit in hun hoofd in de eerste plaats? Door wat de media in hun koppen propt.

In de Koran worden dit soort daden ook veroordeeld, maar wel wat minder gedetailleerd. Als ik "zedeloosheid" zie, weet ik wel genoeg.

Wat Islam en doodstraf betreft. Ik denk niet dat je in het westen wordt tegengehouden om je te bekeren. Het gevaar van doodstraf schuilt in landen als Afghanistan, tegenwoordig zijn er geen landen waar de Sharia geldt. Nu is contact tussen Moslims en Christenen meer dan waarschijnlijk ooit tevoren, vrijheid om een kant te kiezen eveneens. Ik zie echter niet veel Moslims tot "betere inzichten" komen. De meeste Moslims die Islam verlaten gaan ook zelden voor Christendom kiezen, dat zijn de lui die geloof zat zijn. Mijn oom is nu een materialist geworden, we hebben geen contact meer met hem vanwege priv�redenen, maar ik zou heel graag een keertje met hem in discussie willen gaan. Zijn argumenten waren nergens op gebaseerd, zijn verval was het gevolg van een tekort aan kennis. Dat is de verklaring voor het verlaten van Islam.

Salaam

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2007 om 18:34
Beste Afghanmoslim,
er zullen veel moslims zijn die het geloof verlaten voor materialisme of
hedonisme. Dat gebeurt ook ondedr christenen. Maar geloof me; er zijn
veel moslims die christen worden; meestal in het geheim maar vaak oom
openlijk. En daaronder bevinden zich ook imams, aan wie Isa zich
geopenbaard heeft.
vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 04:19

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Beste Afghanmoslim,
er zullen veel moslims zijn die het geloof verlaten voor materialisme of
hedonisme. Dat gebeurt ook ondedr christenen. Maar geloof me; er zijn
veel moslims die christen worden; meestal in het geheim maar vaak oom
openlijk. En daaronder bevinden zich ook imams, aan wie Isa zich
geopenbaard heeft.
vrede!

Ik ontken niet dat Moslims zich niet tot Christendom bekeren, maar kijk naar de situatie. Ik kan jou nu tientallen video�s van youtube.com geven waar je Moslims ziet zich bekeren tot Christendom. Maar kijk wat er staat: "Muslim alcoholist found peace in Christ." Kijk, deze man heeft zich in de eerste plaats niet eens aan de regels van Islam gehouden, indien hij dat zou hebben gedaan, zou hij zich helemaal niet hoeven te bekeren. Vrede zou hij al hebben, waarom dan nog verder zoeken?

Het zijn steeds zulke situaties, ze hebben zich niet van Islam tot Christendom bekeerd, ze waren al verdwaald. Of je ziet een Afghaan die zich heeft bekeerd vanwege de Taliban, sorry maar als jij alle daden van de Taliban paralel stelt aan Islam, dan lijkt het mij logisch dat je weggaat. Het komt voornamelijk door een gebrek aan kennis (zoals mijn oom, met wie ik zo graag in discussie wil gaan, maar dat niet kan).

Over bekeerde Imaams heb ik nog nooit gehoord, misschien dat je mij wat video's kunt tonen (waarschijnlijk niet, ze zijn in het geheim zeker Christen geworden ). Maar mensen die beweren dat ze Jezus vzmh in hun dromen hebben gezien ken ik in overvloed (niet persoonlijk, maar via sites etc.). Het kan zijn dat zij goeie Moslims waren en hiermee werden beproefd, dan zijn ze daar in ieder geval niet voor geslaagd.

Salaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.082 seconden.