Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Schreeuwlelijk krijgt kunstwerk

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Schreeuwlelijk krijgt kunstwerk
    Geplaatst op: 18 maart 2007 om 11:10

Salaam Alaikum,

In Nederland kent men de gezegde, "niets dan goeds over de doden"met andere woorden, iemand die dood en begraven (gecremeerd) is, daar zeg je geen slechte dingen over. Wel ik vind dat een gepaste denkwijze. In dit geval maak ik toch graag even een uitzondering. In onderstaand nieuwsbericht wordt de hoog geprezen vrijheid van meningsuiting op het voetstuk geplaatst, als zogenaamd voorvechter van het vrije woord, krijgt Van Gogh (postuum) een 'kunstwerk' toegewezen als signaal voor het gevaar dat extremisme heet. Wel ik ben geen extremist maar vind een standbeeld of kunstwerk voor dit hoopje ex-mens een aanfluiting. Waarom? Van Gogh had eigenlijk alleen maar een grote bek, schoffeerde iedereen en alles en het interreseerde hem geen klap wat hij vervolgens aanrichte. Men noemt dit wel in de volksmond een arrogante kl**tzak met een veel te grote smoel. Hij gaf het verkeerde voorbeeld door met een te groot overgewicht (zie buik) en met een peuk in zijn waffel altijd lekker te schofferen (het zal je vader maar wezen). Deze vent beledigde de Islam meerdere malen tot op het bot. Maar dat moeten we zien als progressieve kritiek die goed is voor een democratie (ja ************). Moet je nu eens lezen wat er in dit artikel staat en wat onze caberatier Hans Teeuwen zegt tijdens de onthulling! Schandalig gewoon!!! Lekker doorgaan zo, dat helpt om Moslims en niet Moslims tot elkaar te brengen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/60552851/Onthulling_Van_G ogh-kunstwerk_in_Amsterdam.html?p=12,1

Salaam

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Bibo_22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bibo_22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2007 om 11:35

Ik vind nederland niet echt prettig meer om te wonen,als je je mond niet gebruikt ben je zwaar de pineut je moet echt altijd en overal voor jezelf opkomen en van je af bijten enkel omdat je moslim bent!!!!!

heel vaak vraag ik mezelf af Hoe lang gaat dit nog duren??????

Toen ik kon zien,heb ik niet gezien,Nu ik heb gezien wil ik niet zien.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2007 om 12:30
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Salaam Alaikum,


In Nederland kent men de gezegde,�"niets dan goeds over de
doden"met andere woorden, iemand die dood en begraven (gecremeerd)
is, daar zeg je geen slechte dingen over. Wel ik vind dat een gepaste
denkwijze. In dit geval maak ik toch�graag even een uitzondering. In
onderstaand nieuwsbericht�wordt de hoog geprezen vrijheid van
meningsuiting op het voetstuk geplaatst, als zogenaamd voorvechter van
het vrije woord, krijgt Van Gogh (postuum) een 'kunstwerk' toegewezen
als signaal voor het gevaar dat extremisme heet. Wel ik ben geen
extremist maar vind een standbeeld of kunstwerk voor dit hoopje ex-
mens een aanfluiting. Waarom? Van Gogh had eigenlijk alleen maar een
grote bek, schoffeerde iedereen en alles en het interreseerde hem geen
klap wat hij vervolgens aanrichte. Men noemt dit wel in de volksmond een
arrogante kl**tzak�met een veel te grote smoel. Hij gaf het verkeerde
voorbeeld door met een te groot overgewicht (zie�buik) en met een peuk
in zijn waffel altijd lekker te schofferen (het zal je vader maar wezen).
Deze vent beledigde de Islam meerdere malen tot op het bot. Maar dat
moeten we�zien als progressieve kritiek die goed is voor een democratie
(ja ************). Moet je nu eens lezen wat er in dit artikel staat en wat
onze caberatier Hans Teeuwen zegt�tijdens de onthulling!�Schandalig
gewoon!!! Lekker doorgaan zo, dat helpt om Moslims en niet Moslims tot
elkaar te brengen.


onthulling_Van_Gogh-kunstwerk_in_Amsterdam.html?p=12,1">http ://
www.telegraaf.nl/binnenland/60552851/Onthulling_Van_G ogh-
kunstwerk_in_Amsterdam.html?p=12,1


Salaam




Ja, zulke lui moet je zo efficient mogelijk afmaken. Ausradieren die
schreeuwlelijkerds. Vooral als ze dik zijn. Dood aan iedereen die het
waagt mijn kostbare gevoelentjes te kwetsen !

Maar laten we wel wezen; Mohammed B. heeft van Gogh dat monument
bezorgd. Voordien was TvG gewoon een morsig randfiguur met een grote
bek, maar hij is door bepaalde fanatieke en intolerante figuren tot een
martelaar voor het "vrije woord" gemaakt. Bedankt jongens van Hofstad
en consorten!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2007 om 13:19
in het latijn luidt de spreuk:
de mortibus nihil nisi bene

Als je dat letterlijk vertaalt betekent het: over de doden niets dan op een goede manier. (bene is een bijwoord).

Dan betekent het: over hen die gestorven zijn moet je op een goede manier spreken. Dat betekent dus niet dat je alleen maar mooie dingen moet zeggen over ze, maar als je slechte daden van hen vertelt, doe het dan wel eerlijk, open, en feitelijk.
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2007 om 13:49

 

Bedankt voor de cursus Latijns Thorax! 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Jesse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jesse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2007 om 12:54

waarom is Theo van Gogh een kl**tzak? omdat hij zijn mening geeft? ik respecteer jullie mening, respecteer de zijne ookal ben je het niet met hem eens. het is toch super erg dat hij is doodgeschoten om zijn mening? en hij was niet de eerst, als voorbeeld Pim Fortuyn, ik was het totaal niet eens met die man maar hij verdient het toch ook weer niet neergeschoten te worden? hij was weliswaar niet door een Moslim, maar door Volkert van der G vermoord, maar het blijft moord om een mening. Leven en laten leven! dat beeld staat niet alleen om Theo van Gogh, maar om iedereen met een mening die onderdrukt wordt, of het nou over Christen, Joden, Atheisten of Moslims gaat meningen moeten gerespecteerd worden ookal ben je het er nog zo niet mee eens, Woorden zijn altijd beter dan daden. ookal kunnen woorden ook Hard aankomen. Ik vind trouwens dat Hans Teeuwen er goed aan deed om ook zijn mening te geven, misschien als we allemaal onze mening geven kunnen we ze oplossen, misschien moeten we allemaal wel een grotere bek krijgen!

Jesse van de Beek

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2007 om 03:50
In eerste instantie geplaatst door Jesse

waarom is Theo van Gogh een kl**tzak? omdat hij zijn mening geeft? ik respecteer jullie mening, respecteer de zijne ookal ben je het niet met hem eens. het is toch super erg dat hij is doodgeschoten om zijn mening? en hij was niet de eerst, als voorbeeld Pim Fortuyn, ik was het totaal niet eens met die man maar hij verdient het toch ook weer niet neergeschoten te worden? hij was weliswaar niet door een Moslim, maar door Volkert van der G vermoord, maar het blijft moord om een mening. Leven en laten leven! dat beeld staat niet alleen om Theo van Gogh, maar om iedereen met een mening die onderdrukt wordt, of het nou over Christen, Joden, Atheisten of Moslims gaat meningen moeten gerespecteerd worden ookal ben je het er nog zo niet mee eens, Woorden zijn altijd beter dan daden. ookal kunnen woorden ook Hard aankomen. Ik vind trouwens dat Hans Teeuwen er goed aan deed om ook zijn mening te geven, misschien als we allemaal onze mening geven kunnen we ze oplossen, misschien moeten we allemaal wel een grotere bek krijgen!

Jesse van de Beek

Moet je eens in de achterstands wijken kijken wat voor een groote bek bepaalde moslims daar geven.... "Geld... Geld... Wij willen Geld..." "Rot op man met die kanker kamera..." Machinegeweer er maar overheen???
Terug naar boven
Jesse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jesse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2007 om 03:55
In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Jesse

waarom is Theo van Gogh een kl**tzak? omdat hij zijn mening geeft? ik respecteer jullie mening, respecteer de zijne ookal ben je het niet met hem eens. het is toch super erg dat hij is doodgeschoten om zijn mening? en hij was niet de eerst, als voorbeeld Pim Fortuyn, ik was het totaal niet eens met die man maar hij verdient het toch ook weer niet neergeschoten te worden? hij was weliswaar niet door een Moslim, maar door Volkert van der G vermoord, maar het blijft moord om een mening. Leven en laten leven! dat beeld staat niet alleen om Theo van Gogh, maar om iedereen met een mening die onderdrukt wordt, of het nou over Christen, Joden, Atheisten of Moslims gaat meningen moeten gerespecteerd worden ookal ben je het er nog zo niet mee eens, Woorden zijn altijd beter dan daden. ookal kunnen woorden ook Hard aankomen. Ik vind trouwens dat Hans Teeuwen er goed aan deed om ook zijn mening te geven, misschien als we allemaal onze mening geven kunnen we ze oplossen, misschien moeten we allemaal wel een grotere bek krijgen!

Jesse van de Beek

Moet je eens in de achterstands wijken kijken wat voor een groote bek bepaalde moslims daar geven.... "Geld... Geld... Wij willen Geld..." "Rot op man met die kanker kamera..." Machinegeweer er maar overheen???

wat bedoel je daarmee ik heb het over vrijheids van meningsuiting en jij hebt het over Machinegeweer ermaar overheen, is dat cynisch tegen overmij bedoelt? of vind je dat echt? daarbij zijn er genoeg niet moslims die naar je toe komen en vragen om geld, ik denk ik dat mensen uit turkije en Marokko het moeilijker hebben als wij, ze kennen de taal niet. moeilijkere cultuur, we moeten ze eigenlijk beter steunen. want het is nou niet dat we heel gastvrij zijn.

Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2007 om 04:02
In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Jesse

waarom is Theo van Gogh een kl**tzak? omdat hij zijn mening geeft? ik respecteer jullie mening, respecteer de zijne ookal ben je het niet met hem eens. het is toch super erg dat hij is doodgeschoten om zijn mening? en hij was niet de eerst, als voorbeeld Pim Fortuyn, ik was het totaal niet eens met die man maar hij verdient het toch ook weer niet neergeschoten te worden? hij was weliswaar niet door een Moslim, maar door Volkert van der G vermoord, maar het blijft moord om een mening. Leven en laten leven! dat beeld staat niet alleen om Theo van Gogh, maar om iedereen met een mening die onderdrukt wordt, of het nou over Christen, Joden, Atheisten of Moslims gaat meningen moeten gerespecteerd worden ookal ben je het er nog zo niet mee eens, Woorden zijn altijd beter dan daden. ookal kunnen woorden ook Hard aankomen. Ik vind trouwens dat Hans Teeuwen er goed aan deed om ook zijn mening te geven, misschien als we allemaal onze mening geven kunnen we ze oplossen, misschien moeten we allemaal wel een grotere bek krijgen!

Jesse van de Beek

Moet je eens in de achterstands wijken kijken wat voor een groote bek bepaalde moslims daar geven.... "Geld... Geld... Wij willen Geld..." "Rot op man met die kanker kamera..." Machinegeweer er maar overheen???
Jongetjes van twaalf of dertien jaar die nog niet veel van Islam afweten en het stoer vinden om stennis te schoppen voor de camera. De meesten hebben nog niet eens de baard in de keel. En dat zijn niet alleen Moslimjongetjes die dat doen hoor. Of zie jij die jongetjes als representatief voor de gehele Moslimgemeenschap?
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2007 om 04:09
In eerste instantie geplaatst door Medoune

In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Jesse

waarom is Theo van Gogh een kl**tzak? omdat hij zijn mening geeft? ik respecteer jullie mening, respecteer de zijne ookal ben je het niet met hem eens. het is toch super erg dat hij is doodgeschoten om zijn mening? en hij was niet de eerst, als voorbeeld Pim Fortuyn, ik was het totaal niet eens met die man maar hij verdient het toch ook weer niet neergeschoten te worden? hij was weliswaar niet door een Moslim, maar door Volkert van der G vermoord, maar het blijft moord om een mening. Leven en laten leven! dat beeld staat niet alleen om Theo van Gogh, maar om iedereen met een mening die onderdrukt wordt, of het nou over Christen, Joden, Atheisten of Moslims gaat meningen moeten gerespecteerd worden ookal ben je het er nog zo niet mee eens, Woorden zijn altijd beter dan daden. ookal kunnen woorden ook Hard aankomen. Ik vind trouwens dat Hans Teeuwen er goed aan deed om ook zijn mening te geven, misschien als we allemaal onze mening geven kunnen we ze oplossen, misschien moeten we allemaal wel een grotere bek krijgen!

Jesse van de Beek

Moet je eens in de achterstands wijken kijken wat voor een groote bek bepaalde moslims daar geven.... "Geld... Geld... Wij willen Geld..." "Rot op man met die kanker kamera..." Machinegeweer er maar overheen???
Jongetjes van twaalf of dertien jaar die nog niet veel van Islam afweten en het stoer vinden om stennis te schoppen voor de camera. De meesten hebben nog niet eens de baard in de keel. En dat zijn niet alleen Moslimjongetjes die dat doen hoor. Of zie jij die jongetjes als representatief voor de gehele Moslimgemeenschap?
Uit die groep kwam de moordenaar van Theo vergis je niet...... En hier zegt men dan min of meer.... Eigen schuld dikke bult. Dat is duidelijk vragen om problemen.Ultra rechts bewapend zich meer en meer.... Hoe meer en vaker dit soort zaken zich voor doen,hoe harder de samenleving wordt... En die jongetjes waar jij het over hebt,meppen hier in onze stad een oudere dame uit haar rolstoel zonder blikken of blozen... Zo geweldig zijn die opgevoed.Gewoon in de koffie en theehuizen blijven zitten als ouder denk ik dan.En je de taalcursesen laten aandragen....En nee..... Niet voor de geheele moslimgemeenschap,maar wel een groot deel... De cijfers liegen er niet om. 
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2007 om 04:42
moslimgemeenschap ? ik denk eerder de allochtone gemeenschap. voor zover ik het weet slaan moslims oudere dames niet uit hun rolstoel. er bestaan ook blanke moslims, dus niet denken dat als je een bruin iemand ziet dat hij de gehele moslimgemeenschap voorstelt.

veel moslims zijn moslim in naam, maar niet zozeer in daden. dus vooraleer er iemand weer wilt beginnen zeiken over mosilms die oudere mensen slaan of stelen enz....kijk eens eerst wat de islam hierover zegt, en zeg dan eens je mening erover.


laa ilaha illalah
Terug naar boven
Jesse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jesse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2007 om 14:24
mijn oom Mohammed, die eerst Henk van de Beek heete ;) is ook Moslim! hij is dat geworden door zijn vrouw, en heeft een kind dat Ismael heet :P mijn oma en opa zijn Oud-Gerevormeerd, en hij is moslim, dat kan dus gewoon! ook zijn er natuurlijk Moslims die gewoon Moslim zijn en niemand kwaad doen, dus je als je spreekt over "Moslimgemeenschappen die oude dammetjes in elkaar trappen" scheer je iedereen over een kam, dan kun je beter gewoon zeggen Probleemjongeren
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 06:17
In eerste instantie geplaatst door Jesse

mijn oom Mohammed, die eerst Henk van de Beek heete ;) is ook Moslim! hij is dat geworden door zijn vrouw, en heeft een kind dat Ismael heet :P mijn oma en opa zijn Oud-Gerevormeerd, en hij is moslim, dat kan dus gewoon! ook zijn er natuurlijk Moslims die gewoon Moslim zijn en niemand kwaad doen, dus je als je spreekt over "Moslimgemeenschappen die oude dammetjes in elkaar trappen" scheer je iedereen over een kam, dan kun je beter gewoon zeggen Probleemjongeren


daar ben ik het volledig mee eens
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 09:52

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

moslimgemeenschap ? ik denk eerder de allochtone gemeenschap. voor zover ik het weet slaan moslims oudere dames niet uit hun rolstoel. er bestaan ook blanke moslims, dus niet denken dat als je een bruin iemand ziet dat hij de gehele moslimgemeenschap voorstelt.

veel moslims zijn moslim in naam, maar niet zozeer in daden. dus vooraleer er iemand weer wilt beginnen zeiken over mosilms die oudere mensen slaan of stelen enz....kijk eens eerst wat de islam hierover zegt, en zeg dan eens je mening erover.


Nee de moslim gemeenschap zal dit zeker niet goed keuren.Maar het zijn wel veel moslim ouders,die hun kinderen maar hun gang laten gaan op straat en onvoldoende toezicht houden.En juist door het nalaten van dit toezicht houden en ter verantwoording roepen,ontsporen deze jongeren.Turkse moslims bv nemen hierin veel meer hun verantwoordelijkheid dan de Marokaanse.Heb jij daar een veklaring voor?

Kijk..... Voor BEPAALDE mensen hier was de moordenaar van Theo wel degelijk een Moslim.... Al had hij de Koran op zijn kop gelezen.... En als je een moord pleegt als gelovige.... Tot wat ben je dan wel allemaal niet in staat?

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 12:08
In eerste instantie geplaatst door Testudo

Nee de moslim gemeenschap zal dit zeker niet goed keuren.Maar het zijn wel veel moslim ouders,die hun kinderen maar hun gang laten gaan op straat en onvoldoende toezicht houden.En juist door het nalaten van dit toezicht houden en ter verantwoording roepen,ontsporen deze jongeren.Turkse moslims bv nemen hierin veel meer hun verantwoordelijkheid dan de Marokaanse.Heb jij daar een veklaring voor?

Kijk..... Voor BEPAALDE mensen hier was de moordenaar van Theo wel degelijk een Moslim.... Al had hij de Koran op zijn kop gelezen.... En als je een moord pleegt als gelovige.... Tot wat ben je dan wel allemaal niet in staat?

Je zegt het zelf, hij las de Koran "op zijn kop". Je bent compleet irrationeel als je dan Islam hiervoor aansprakelijk stelt.

"En als je een moord pleegt als een gelovige....",

Verklaar dit nader aub.

Ik heb trouwens ook de uitspraak van de cabaratier gelezen, belachelijk gewoon om zo'n achterlijke uitspraak te doen. Waar zitten de hersenen van deze man, gewoon heel de ummah beledigen terwijl ze helemaal niet de extremist steunen. Wil je mij nou voor je winnen of tegen je krijgen? Oh wacht, je moet natuurlijk de overleden "held" nadoen, zo win je veel meer populariteit

Salaam

 

Terug naar boven
Jesse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jesse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 12:14

nou schuif je weer alle moslims onder ��n kam, er zijn genoeg niet moslim-ouders die hun kinderen laten ontsporen. tuurlijk was de moordenaar van Theo van Gogh moslim, maar dat betekent niet dat alle moslims het met hem eens zijn. weet je niet wat de Katholieke kerk vroeger allemaal deed in de naam van het geloof? Afpersing via biechten, Vervolging van Protestanten en zogenaamde "Heksen", zwart maken van mensen en eigenlijk is het verbieden van condooms in deze tijd eigenlijk ook een misdrijf, waarom denk je dat er zoveel mensen zijn met aids? het geloof houdt ze tegen een condoom te gebruiken! dat was ook allemaal uit naam van het geloof, maar denk je dat als er een god bestaat hij het eens was met wat er gebeurde? denk je dat hij wilde dat Theo van Gogh vermoord werd? of dat Heksen vervolgd werden? denk je dat hij het goed zou vinden dat er mensen sterven omdat een of andere koppige paus beweert dat je geen condooms mag gebruiken? nee! ik geloof zelf niet in een God, geen Allah, Geen JHVH en geen Boedha. maar ik respecteer andermans geloof, als ze dat willen geloven mij best. maar ga dan niet dingen doen uit naam van dat geloof, want dat is belachelijk. daarbij zeggen veel mensen dat vrouwen in de Islam onderdrukt worden, maar hoe was dat vroeger in het Katholicisme? was het ook maar iets beter? vrouwen waren volgens de kerk lager, ze moesten in de keuken staan. maar is dat eerlijk? waarom zou de man niet in de keuken mogen staan? dat is allemaal omdat de vrouw zou zijn geschapen uit de rib van een vrouw, mannen mochten zelfs ongestraft vreemdgaan, maar als de vrouw dat deed werd ze bestraft met de dood! ik vind dat mensen nu wel zo veel zeiken over de Islam, maar als ze terug kijken naar hun eigen geloof kunnen ze daar ook nog veel van leren! gelukkig geloof ik nergens in!  

 

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 12:43
In eerste instantie geplaatst door Jesse

nou schuif je weer alle moslims onder ��n kam, er zijn genoeg niet moslim-ouders die hun kinderen laten ontsporen. tuurlijk was de moordenaar van Theo van Gogh moslim, maar dat betekent niet dat alle moslims het met hem eens zijn. weet je niet wat de Katholieke kerk vroeger allemaal deed in de naam van het geloof? Afpersing via biechten, Vervolging van Protestanten en zogenaamde "Heksen", zwart maken van mensen en eigenlijk is het verbieden van condooms (Een zeer slechte zaak,maar ze zijn er mee bezig... Veel te laat overigens!!!) in deze tijd eigenlijk ook een misdrijf, waarom denk je dat er zoveel mensen zijn met aids? het geloof houdt ze tegen een condoom te gebruiken! dat was ook allemaal uit naam van het geloof, maar denk je dat als er een god bestaat hij het eens was met wat er gebeurde? denk je dat hij wilde dat Theo van Gogh vermoord werd? of dat Heksen vervolgd werden? denk je dat hij het goed zou vinden dat er mensen sterven omdat een of andere koppige paus beweert dat je geen condooms mag gebruiken? nee! ik geloof zelf niet in een God, geen Allah, Geen JHVH en geen Boedha. maar ik respecteer andermans geloof, als ze dat willen geloven mij best. maar ga dan niet dingen doen uit naam van dat geloof (Zoals het opknopen van homo's?), want dat is belachelijk. daarbij zeggen veel mensen dat vrouwen in de Islam onderdrukt worden, maar hoe was dat vroeger in het Katholicisme? was het ook maar iets beter? vrouwen waren volgens de kerk lager, ze moesten in de keuken staan. maar is dat eerlijk (nee)? waarom zou de man niet in de keuken mogen staan? dat is allemaal omdat de vrouw zou zijn geschapen uit de rib van een vrouw, mannen mochten zelfs ongestraft vreemdgaan, maar als de vrouw dat deed werd ze bestraft met de dood! ik vind dat mensen nu wel zo veel zeiken over de Islam, maar als ze terug kijken naar hun eigen geloof kunnen ze daar ook nog veel van leren! gelukkig geloof ik nergens in!  

 

Idd vroeger....... Wat wil je hier nu allemaal mee zeggen?? Dat als ik me thuis wil voelen in een land zoals ik hem graag zie ik daar geen recht toe heb? Als Theo wil schelden dan laat hem schelden,voor dat recht zijn heel veel nederlanders ooit gesneuveld.En om die zelfde beperkte vrijheid van meningsuiting en arbeidsloosheid (Door slechte rechtssystemen) zijn andere GEVLUCHT!!!

 

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 12:47
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

In eerste instantie geplaatst door Testudo

Nee de moslim gemeenschap zal dit zeker niet goed keuren.Maar het zijn wel veel moslim ouders,die hun kinderen maar hun gang laten gaan op straat en onvoldoende toezicht houden.En juist door het nalaten van dit toezicht houden en ter verantwoording roepen,ontsporen deze jongeren.Turkse moslims bv nemen hierin veel meer hun verantwoordelijkheid dan de Marokaanse.Heb jij daar een veklaring voor?

Kijk..... Voor BEPAALDE mensen hier was de moordenaar van Theo wel degelijk een Moslim.... Al had hij de Koran op zijn kop gelezen.... En als je een moord pleegt als gelovige.... Tot wat ben je dan wel allemaal niet in staat?

Je zegt het zelf, hij las de Koran "op zijn kop". Je bent compleet irrationeel als je dan Islam hiervoor aansprakelijk stelt.

"En als je een moord pleegt als een gelovige....",

Verklaar dit nader aub.

Ik heb trouwens ook de uitspraak van de cabaratier gelezen, belachelijk gewoon om zo'n achterlijke uitspraak te doen. Waar zitten de hersenen van deze man, gewoon heel de ummah beledigen terwijl ze helemaal niet de extremist steunen. Wil je mij nou voor je winnen of tegen je krijgen? Oh wacht, je moet natuurlijk de overleden "held" nadoen, zo win je veel meer populariteit

Salaam

 

Hij mag zelf bepalen in dit land wat hij zegt zo hebben wij dat in nederland afgesproken... Waar zitten die van jou? Of ken je de wet niet? Wie zegt dat wij jou populariteit nodig hebben? Wie zegt dat wij een land willen,waar nog maar voor de helft straks een hand wordt geschut?

En irrationeel ben ik niet als ik stel dat bepaalde gelovigen hun ideeen uit de Islam halen... Hij heeft ze er uit gehaald,hoe je het went of keert!!! Dat geouwehoer in Irak tussen Soenieten en Shijiten is ook niet zo maar uit de lucht komen vallen. Daar claimt men ook steeds het recht van de Koran aan zijn kant te hebben.

De held uit hangen voor Theo? Heb jij uberhaubt wel meegekregen hoe onze cultuur in elkaar steekt?Of doet dat er niet toe,je geloof staat immers toch boven alles! En Homo's ach.... Zal gods straf wel wezen.... Laatst nog 2 jonge knapen opgeknoopt in Iran.... Maak allemaal niks uit,heeft niks met de Koran en de Sharia te maken.Ja.... Maar dat is anders... Dat is..... Mjaaaaa... Zo lust ik er nog wel een paar.

Terug naar boven
Jesse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jesse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 13:44
In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Jesse

nou schuif je weer alle moslims onder ��n kam, er zijn genoeg niet moslim-ouders die hun kinderen laten ontsporen. tuurlijk was de moordenaar van Theo van Gogh moslim, maar dat betekent niet dat alle moslims het met hem eens zijn. weet je niet wat de Katholieke kerk vroeger allemaal deed in de naam van het geloof? Afpersing via biechten, Vervolging van Protestanten en zogenaamde "Heksen", zwart maken van mensen en eigenlijk is het verbieden van condooms (Een zeer slechte zaak,maar ze zijn er mee bezig... Veel te laat overigens!!!) in deze tijd eigenlijk ook een misdrijf, waarom denk je dat er zoveel mensen zijn met aids? het geloof houdt ze tegen een condoom te gebruiken! dat was ook allemaal uit naam van het geloof, maar denk je dat als er een god bestaat hij het eens was met wat er gebeurde? denk je dat hij wilde dat Theo van Gogh vermoord werd? of dat Heksen vervolgd werden? denk je dat hij het goed zou vinden dat er mensen sterven omdat een of andere koppige paus beweert dat je geen condooms mag gebruiken? nee! ik geloof zelf niet in een God, geen Allah, Geen JHVH en geen Boedha. maar ik respecteer andermans geloof, als ze dat willen geloven mij best. maar ga dan niet dingen doen uit naam van dat geloof (Zoals het opknopen van homo's?), want dat is belachelijk. daarbij zeggen veel mensen dat vrouwen in de Islam onderdrukt worden, maar hoe was dat vroeger in het Katholicisme? was het ook maar iets beter? vrouwen waren volgens de kerk lager, ze moesten in de keuken staan. maar is dat eerlijk (nee)? waarom zou de man niet in de keuken mogen staan? dat is allemaal omdat de vrouw zou zijn geschapen uit de rib van een vrouw, mannen mochten zelfs ongestraft vreemdgaan, maar als de vrouw dat deed werd ze bestraft met de dood! ik vind dat mensen nu wel zo veel zeiken over de Islam, maar als ze terug kijken naar hun eigen geloof kunnen ze daar ook nog veel van leren! gelukkig geloof ik nergens in!  

 

Idd vroeger....... Wat wil je hier nu allemaal mee zeggen?? Dat als ik me thuis wil voelen in een land zoals ik hem graag zie ik daar geen recht toe heb? Als Theo wil schelden dan laat hem schelden,voor dat recht zijn heel veel nederlanders ooit gesneuveld.En om die zelfde beperkte vrijheid van meningsuiting en arbeidsloosheid (Door slechte rechtssystemen) zijn andere GEVLUCHT!!!

 

ik bedoel dat je niet met je vingertje naar de Moslims moet wijzen omdat het katholieke geloof ook een hele geschiedenis heeft. en ik snap niet precies wat je bedoelt met dat "Dat als ik me thuis wil voelen in een land zoals ik hem graag zie ik daar geen recht toe heb?" en daarbij wil ik zeggen dat het eigenlijk nog steeds een beetje gebeurt in de westerse wereld, door het katholieke vrouw onvriendelijke propaganda in de middeleeuwen enz. denken ze dat vrouwen veel slechter in bepaalde dingen zijn als mannen, er worden eerder mannen aangenomen dan vrouwen in belangrijke functies en er is nog nooit een vrouwlijk president in Nederland en Amerika gekomen! voordat we met de boze vinger naar de Islamitische gemeenschap gaan wijzen moeten we dat soort vooroordelen eerst ongedaan maken.  en het is inderdaad nog te erg dat er Homo's in Iran Opgehangen worden!

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 13:51
In eerste instantie geplaatst door Jesse

In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Jesse

nou schuif je weer alle moslims onder ��n kam, er zijn genoeg niet moslim-ouders die hun kinderen laten ontsporen. tuurlijk was de moordenaar van Theo van Gogh moslim, maar dat betekent niet dat alle moslims het met hem eens zijn. weet je niet wat de Katholieke kerk vroeger allemaal deed in de naam van het geloof? Afpersing via biechten, Vervolging van Protestanten en zogenaamde "Heksen", zwart maken van mensen en eigenlijk is het verbieden van condooms (Een zeer slechte zaak,maar ze zijn er mee bezig... Veel te laat overigens!!!) in deze tijd eigenlijk ook een misdrijf, waarom denk je dat er zoveel mensen zijn met aids? het geloof houdt ze tegen een condoom te gebruiken! dat was ook allemaal uit naam van het geloof, maar denk je dat als er een god bestaat hij het eens was met wat er gebeurde? denk je dat hij wilde dat Theo van Gogh vermoord werd? of dat Heksen vervolgd werden? denk je dat hij het goed zou vinden dat er mensen sterven omdat een of andere koppige paus beweert dat je geen condooms mag gebruiken? nee! ik geloof zelf niet in een God, geen Allah, Geen JHVH en geen Boedha. maar ik respecteer andermans geloof, als ze dat willen geloven mij best. maar ga dan niet dingen doen uit naam van dat geloof (Zoals het opknopen van homo's?), want dat is belachelijk. daarbij zeggen veel mensen dat vrouwen in de Islam onderdrukt worden, maar hoe was dat vroeger in het Katholicisme? was het ook maar iets beter? vrouwen waren volgens de kerk lager, ze moesten in de keuken staan. maar is dat eerlijk (nee)? waarom zou de man niet in de keuken mogen staan? dat is allemaal omdat de vrouw zou zijn geschapen uit de rib van een vrouw, mannen mochten zelfs ongestraft vreemdgaan, maar als de vrouw dat deed werd ze bestraft met de dood! ik vind dat mensen nu wel zo veel zeiken over de Islam, maar als ze terug kijken naar hun eigen geloof kunnen ze daar ook nog veel van leren! gelukkig geloof ik nergens in!  

 

Idd vroeger....... Wat wil je hier nu allemaal mee zeggen?? Dat als ik me thuis wil voelen in een land zoals ik hem graag zie ik daar geen recht toe heb? Als Theo wil schelden dan laat hem schelden,voor dat recht zijn heel veel nederlanders ooit gesneuveld.En om die zelfde beperkte vrijheid van meningsuiting en arbeidsloosheid (Door slechte rechtssystemen) zijn andere GEVLUCHT!!!

 

ik bedoel dat je niet met je vingertje naar de Moslims moet wijzen omdat het katholieke geloof ook een hele geschiedenis heeft. en ik snap niet precies wat je bedoelt met dat "Dat als ik me thuis wil voelen in een land zoals ik hem graag zie ik daar geen recht toe heb?" en daarbij wil ik zeggen dat het eigenlijk nog steeds een beetje gebeurt in de westerse wereld, door het katholieke vrouw onvriendelijke propaganda in de middeleeuwen enz. denken ze dat vrouwen veel slechter in bepaalde dingen zijn als mannen, er worden eerder mannen aangenomen dan vrouwen in belangrijke functies en er is nog nooit een vrouwlijk president in Nederland en Amerika gekomen! voordat we met de boze vinger naar de Islamitische gemeenschap gaan wijzen moeten we dat soort vooroordelen eerst ongedaan maken.  en het is inderdaad nog te erg dat er Homo's in Iran Opgehangen worden!

Precies zoals ik het schrijf.... Ga naar Marroko,libie,turkije of welk ander land en probeer daar eens je cultuur uit te stralen,je wil niet weten hoeveel onbegrip je krijgt.En dat zijn landen die met de Koran zijn opgevoed.Brouw eens een biertje in SA,het lachen zal je snel vergaan na de uitspraak van de rechter. 

Het openlijk te kijk zetten van personen,culturen,godsdiensten,is toegestaan in dit land door bv cabaretiers.En daar denkt een bepaalde groep totaal anders over.Het een drijgt nu het ander te verdringen...... Onder het motto... Rekening houden met en respect... Die strijd hebben we al gehad met het christendom.

En begin niet de heele tijd met "Het toen van het Christendom". Want dat was TOEN!!!!

Terug naar boven
Jesse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jesse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 14:04
tja, dat is hun probleem. we hoeven toch niet het voorbeeld aan die landen te nemen?
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 14:10
In eerste instantie geplaatst door Jesse

tja, dat is hun probleem. we hoeven toch niet het voorbeeld aan die landen te nemen?
Wat jij nu hier als GEEN PROBLEEM ziet.... Kan straks wel eens heel anders zijn.... Misschien niet voor jou,maar je achter klein kinderen bv... Of is dat HUN probleem? Wie zegt of dat bij deze mensen je achter klein kinderen HUN cultuur gewaarborgt zal zijn? En daar heeft die coupsolij het nu over.Denk maar niet dat jou cultuur voor de Sharia zal gaan.... Zij laten niet hun geloof los,die staat al 1400 jaar rots vast. 
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 15:21

Die zelfde cabaretier zette ook Jezus voor shut,met zijn opmerking.... "Zal ik jou eens wat naasde liefde geven""Kom us... " Terwijl hij Jezus aan het kruis,dicht bij zijn mond hield......

Jezus leerde ons dit soort personen in hun waarde te laten en ze desnoods links te laten liggen....

Ik had er een gedachte bij.......

"Zou jij anders ff stand in willen spelen?"

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 16:11
In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Jesse

In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Jesse

nou schuif je weer alle moslims onder ��n kam, er zijn genoeg niet moslim-ouders die hun kinderen laten ontsporen. tuurlijk was de moordenaar van Theo van Gogh moslim, maar dat betekent niet dat alle moslims het met hem eens zijn. weet je niet wat de Katholieke kerk vroeger allemaal deed in de naam van het geloof? Afpersing via biechten, Vervolging van Protestanten en zogenaamde "Heksen", zwart maken van mensen en eigenlijk is het verbieden van condooms (Een zeer slechte zaak,maar ze zijn er mee bezig... Veel te laat overigens!!!) in deze tijd eigenlijk ook een misdrijf, waarom denk je dat er zoveel mensen zijn met aids? het geloof houdt ze tegen een condoom te gebruiken! dat was ook allemaal uit naam van het geloof, maar denk je dat als er een god bestaat hij het eens was met wat er gebeurde? denk je dat hij wilde dat Theo van Gogh vermoord werd? of dat Heksen vervolgd werden? denk je dat hij het goed zou vinden dat er mensen sterven omdat een of andere koppige paus beweert dat je geen condooms mag gebruiken? nee! ik geloof zelf niet in een God, geen Allah, Geen JHVH en geen Boedha. maar ik respecteer andermans geloof, als ze dat willen geloven mij best. maar ga dan niet dingen doen uit naam van dat geloof (Zoals het opknopen van homo's?), want dat is belachelijk. daarbij zeggen veel mensen dat vrouwen in de Islam onderdrukt worden, maar hoe was dat vroeger in het Katholicisme? was het ook maar iets beter? vrouwen waren volgens de kerk lager, ze moesten in de keuken staan. maar is dat eerlijk (nee)? waarom zou de man niet in de keuken mogen staan? dat is allemaal omdat de vrouw zou zijn geschapen uit de rib van een vrouw, mannen mochten zelfs ongestraft vreemdgaan, maar als de vrouw dat deed werd ze bestraft met de dood! ik vind dat mensen nu wel zo veel zeiken over de Islam, maar als ze terug kijken naar hun eigen geloof kunnen ze daar ook nog veel van leren! gelukkig geloof ik nergens in!  

 

Idd vroeger....... Wat wil je hier nu allemaal mee zeggen?? Dat als ik me thuis wil voelen in een land zoals ik hem graag zie ik daar geen recht toe heb? Als Theo wil schelden dan laat hem schelden,voor dat recht zijn heel veel nederlanders ooit gesneuveld.En om die zelfde beperkte vrijheid van meningsuiting en arbeidsloosheid (Door slechte rechtssystemen) zijn andere GEVLUCHT!!!

 

ik bedoel dat je niet met je vingertje naar de Moslims moet wijzen omdat het katholieke geloof ook een hele geschiedenis heeft. en ik snap niet precies wat je bedoelt met dat "Dat als ik me thuis wil voelen in een land zoals ik hem graag zie ik daar geen recht toe heb?" en daarbij wil ik zeggen dat het eigenlijk nog steeds een beetje gebeurt in de westerse wereld, door het katholieke vrouw onvriendelijke propaganda in de middeleeuwen enz. denken ze dat vrouwen veel slechter in bepaalde dingen zijn als mannen, er worden eerder mannen aangenomen dan vrouwen in belangrijke functies en er is nog nooit een vrouwlijk president in Nederland en Amerika gekomen! voordat we met de boze vinger naar de Islamitische gemeenschap gaan wijzen moeten we dat soort vooroordelen eerst ongedaan maken.  en het is inderdaad nog te erg dat er Homo's in Iran Opgehangen worden!

Precies zoals ik het schrijf.... Ga naar Marroko,libie,turkije of welk ander land en probeer daar eens je cultuur uit te stralen,je wil niet weten hoeveel onbegrip je krijgt.En dat zijn landen die met de Koran zijn opgevoed.Brouw eens een biertje in SA,het lachen zal je snel vergaan na de uitspraak van de rechter. praat niet over zaken waar je geen kennis van hebt. ben je al weleens in Marokko geweest ? wist je dat daar genoeg alcoholserverende caf�s zijn ? "verborgen" weliswaar, maar alcohol a volent� voor iedereen die het wenst. een mooie gerestaureerde kathedraal in het midden van het centrum van de stad, dat zijn volgens mij geen islamitische of marokkaanse gewoontes.

Het openlijk te kijk zetten van personen,culturen,godsdiensten,is toegestaan in dit land door bv cabaretiers.En daar denkt een bepaalde groep totaal anders over.Het een drijgt nu het ander te verdringen...... Onder het motto... Rekening houden met en respect... Die strijd hebben we al gehad met het christendom.dus volgens jou kunnen vrijheids van meningsuiting en respect niet gepaard gaan ? is er geen grens tussen vrijheid van meningsuiting en provocatie ? ik kan evengoed door de straten lopen roepen dat ik Nederlanders/Belgen haat, maar wat ben ik daar dan mee ? niets, alleen haat wordt er gezaaid.

ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar er moet een duidelijke grens zijn ! vanaf het moment dat er geprovoceerd wordt of beledigend is, dan moet het stoppen, daar mag het niet verder.

En begin niet de heele tijd met "Het toen van het Christendom". Want dat was TOEN!!!!

laa ilaha illalah
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 16:39
Veel Christenen denken er hetzelfde over. ze ervaren spotterij en
beledigingen van God en Jezus als heiligschennis en als persoonlijk
kwetsend. Maar het past nu eenmaal niet bij de principes die Jezus ons
leert om dan maar geweld te gebruiken. Het is namelijk ook nog eens zo
dat God zeer wel in staat is om voor zichzelf op te komen en de spotter
ter plekke te doen sterven of zelfs in rook te doen opgaan. Het feit dat
God dit (nog) niet doet heeft vooral met Zijn geduld en
vergevingsgezindheid te maken. en ooit zal iedereen zich moeten
verantwoorden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 17:21
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Jesse

In eerste instantie geplaatst door Testudo

In eerste instantie geplaatst door Jesse

nou schuif je weer alle moslims onder ��n kam, er zijn genoeg niet moslim-ouders die hun kinderen laten ontsporen. tuurlijk was de moordenaar van Theo van Gogh moslim, maar dat betekent niet dat alle moslims het met hem eens zijn. weet je niet wat de Katholieke kerk vroeger allemaal deed in de naam van het geloof? Afpersing via biechten, Vervolging van Protestanten en zogenaamde "Heksen", zwart maken van mensen en eigenlijk is het verbieden van condooms (Een zeer slechte zaak,maar ze zijn er mee bezig... Veel te laat overigens!!!) in deze tijd eigenlijk ook een misdrijf, waarom denk je dat er zoveel mensen zijn met aids? het geloof houdt ze tegen een condoom te gebruiken! dat was ook allemaal uit naam van het geloof, maar denk je dat als er een god bestaat hij het eens was met wat er gebeurde? denk je dat hij wilde dat Theo van Gogh vermoord werd? of dat Heksen vervolgd werden? denk je dat hij het goed zou vinden dat er mensen sterven omdat een of andere koppige paus beweert dat je geen condooms mag gebruiken? nee! ik geloof zelf niet in een God, geen Allah, Geen JHVH en geen Boedha. maar ik respecteer andermans geloof, als ze dat willen geloven mij best. maar ga dan niet dingen doen uit naam van dat geloof (Zoals het opknopen van homo's?), want dat is belachelijk. daarbij zeggen veel mensen dat vrouwen in de Islam onderdrukt worden, maar hoe was dat vroeger in het Katholicisme? was het ook maar iets beter? vrouwen waren volgens de kerk lager, ze moesten in de keuken staan. maar is dat eerlijk (nee)? waarom zou de man niet in de keuken mogen staan? dat is allemaal omdat de vrouw zou zijn geschapen uit de rib van een vrouw, mannen mochten zelfs ongestraft vreemdgaan, maar als de vrouw dat deed werd ze bestraft met de dood! ik vind dat mensen nu wel zo veel zeiken over de Islam, maar als ze terug kijken naar hun eigen geloof kunnen ze daar ook nog veel van leren! gelukkig geloof ik nergens in!  

 

Idd vroeger....... Wat wil je hier nu allemaal mee zeggen?? Dat als ik me thuis wil voelen in een land zoals ik hem graag zie ik daar geen recht toe heb? Als Theo wil schelden dan laat hem schelden,voor dat recht zijn heel veel nederlanders ooit gesneuveld.En om die zelfde beperkte vrijheid van meningsuiting en arbeidsloosheid (Door slechte rechtssystemen) zijn andere GEVLUCHT!!!

 

ik bedoel dat je niet met je vingertje naar de Moslims moet wijzen omdat het katholieke geloof ook een hele geschiedenis heeft. en ik snap niet precies wat je bedoelt met dat "Dat als ik me thuis wil voelen in een land zoals ik hem graag zie ik daar geen recht toe heb?" en daarbij wil ik zeggen dat het eigenlijk nog steeds een beetje gebeurt in de westerse wereld, door het katholieke vrouw onvriendelijke propaganda in de middeleeuwen enz. denken ze dat vrouwen veel slechter in bepaalde dingen zijn als mannen, er worden eerder mannen aangenomen dan vrouwen in belangrijke functies en er is nog nooit een vrouwlijk president in Nederland en Amerika gekomen! voordat we met de boze vinger naar de Islamitische gemeenschap gaan wijzen moeten we dat soort vooroordelen eerst ongedaan maken.  en het is inderdaad nog te erg dat er Homo's in Iran Opgehangen worden!

Precies zoals ik het schrijf.... Ga naar Marroko,libie,turkije of welk ander land en probeer daar eens je cultuur uit te stralen,je wil niet weten hoeveel onbegrip je krijgt.En dat zijn landen die met de Koran zijn opgevoed.Brouw eens een biertje in SA,het lachen zal je snel vergaan na de uitspraak van de rechter. praat niet over zaken waar je geen kennis van hebt. ben je al weleens in Marokko geweest ? wist je dat daar genoeg alcoholserverende caf�s zijn ? "verborgen" weliswaar, maar alcohol a volent� voor iedereen die het wenst. een mooie gerestaureerde kathedraal in het midden van het centrum van de stad, dat zijn volgens mij geen islamitische of marokkaanse gewoontes. Geen verstand van Marroko???? Genoeg reisverslagen hoor,wil je er wat lezen?  Vanaf het dak zien we mooi de minaret van de grote moskee liggen. > Deze is alleen toegankelijk voor moslims. <  Hoewel er sinds de onafhankelijkheid officieel alleen nog Marokkanen bestaan en het onderwijs in berbertalen verboden is..... Hoezo verboden? We slenteren verder en zien veel theehuizen, uitsluitend bevolkt door mannen. We rijden eerst naar Moulay Idriss. Deze plaats is in het verleden tot heilige stad verklaard en was lange tijd verboden voor niet-moslims. Het is de heiligste plaats van Marokko.We lunchen onderweg in een cafeetje, omdat het buiten te koud is. Het is eigenlijk geen caf�, er is geen alcohol te koop, maar een theehuis. Zoals overal zitten er mannen niets te doen en naar de tv te kijken die altijd hard aan staat. Alleen maar mannen. Vrouwen zie je er nooit.
Nog ff verder gaan? Maar goed ik geef toe,Marokko is aan het modernizeren. 

Het openlijk te kijk zetten van personen,culturen,godsdiensten,is toegestaan in dit land door bv cabaretiers.En daar denkt een bepaalde groep totaal anders over.Het een drijgt nu het ander te verdringen...... Onder het motto... Rekening houden met en respect... Die strijd hebben we al gehad met het christendom.dus volgens jou kunnen vrijheids van meningsuiting en respect niet gepaard gaan ? is er geen grens tussen vrijheid van meningsuiting en provocatie ? ik kan evengoed door de straten lopen roepen dat ik Nederlanders/Belgen haat, maar wat ben ik daar dan mee ? niets, alleen haat wordt er gezaaid.Er is hier afgesproken,dat je mag zeggen wat je wil...... En als de ander het NIET bevalt,kan hij naar de rechter gaan.Zo is namelijk DE WET hier!!!

ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar er moet een duidelijke grens zijn ! DIE GRENS IS ER AL!!!  vanaf het moment dat er geprovoceerd wordt of beledigend is, dan moet het stoppen, daar mag het niet verder. Gooi het in een politiek debat zou ik zeggen....

En begin niet de heele tijd met "Het toen van het Christendom". Want dat was TOEN!!!!

Ik heb wel hoop voor Marokko en ook Turkeije,of alles ten goede zal zijn weet ik niet.
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 17:24

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Veel Christenen denken er hetzelfde over. ze ervaren spotterij en
beledigingen van God en Jezus als heiligschennis en als persoonlijk
kwetsend. Maar het past nu eenmaal niet bij de principes die Jezus ons
leert om dan maar geweld te gebruiken. Het is namelijk ook nog eens zo
dat God zeer wel in staat is om voor zichzelf op te komen en de spotter
ter plekke te doen sterven of zelfs in rook te doen opgaan. Het feit dat
God dit (nog) niet doet heeft vooral met Zijn geduld en
vergevingsgezindheid te maken. en ooit zal iedereen zich moeten
verantwoorden.
Voor jou en mij geldt hetzelfde,we hebben DE WET om ons op te beroepen.... Zelfs Jezus was het hier mee eens.

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 21:02

Hier wat geheugen opfrissing

 

De Volkskrant, 05-10-2005

Column weg na bedreiging

'Op dit moment kan ik niet anders dan bezwijken onder de druk. Ik durf niet meer te schrijven wat ik wil. Met gemengde gevoelens en een brok in mijn keel, stop ik.' Dit is het slotwoord van de 21-jarige Marokkaanse columniste Hasna El Maroudi op de jongerensite Spunk, gelieerd aan NRC Handelsblad. El Maroudi is de laatste maanden dusdanig bedreigd door Marokkaanse jongeren dat ze haar columns staakt.
    In juni schreef El Maroudi over de vete tussen Arabieren en Berbers. Daarin stond onder meer de zin: 'Het zijn de Berbers die het criminele pad verkiezen en het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen.' Volgens Spunk-hoofdredacteur Jan Hoek 'droop de spot ervanaf. Zij werd door met name Marokkanen beledigd en bedreigd via email. De studente werd op straat bespuwd, agressief aangesproken op haar column en eenmaal trachtte een geblindeerde auto haar aan te rijden.
    Twee maanden geleden deed zij aangifte van bedreiging bij de Rotterdamse politie. Ze begon vaker over onschuldige onderwerpen te schrijven, maar dat beviel allerminst. El Maroudi, die haar column vlak na de moord op Theo van Gogh begon, stopt op het moment dat een goede vriendin haar de rug toekeerde. Ze is van alle ophef zo ontdaan dat ze zich onbereikbaar houdt voor commentaar.

IRP:   Stel je eens voor dat een Marokkaan iets lelijks had gezegd over Nederlanders, en dat die Marokkaan op deze manier bedreigd zou zijn door Nederlanders. Het politiek correcte land zou te klein - alleen al wat buurtrelletjes veroorzaakt door zogenaamde Lonsdale-jongeren waren genoeg voor een weken durende campagne, zie bijvoorbeeld hier uitleg of detail . Maar nu de Marokkanen het bedreigen doen, en wel in een geval waar de vrijheid van meningsuiting in het geding is,  is er geen enkele ophef, geen enkele verdere berichtgeving zelfs (dit stukje is ingevoegd op 12 oktober). Maar let vooral ook op de reactie van de directe sociale omgeving van El Maroudi: ook voor hen is de solidariteit met de culturele groep groter dan die voor het individu, en dat wel voor een individu waar ze zeer na toe haar staan. Het is dus beslist geen kwestie van een een beperkte groep radicalen, maar een karaktertrek van de culturele groep als geheel. De loyaliteit ten opzichte van die groep, wat wij Marokkanen noemen, is voor hen belangrijker dan wat dan ook. Laat staan dat ze iets met Nederland hebben, een enkele uitzondering daargelaten.

 

De Volkskrant, 12-10-2005,  ANP.

School weigert docente zonder hoofddoekje

HILVERSUM - Het Islamitisch College Amsterdam heeft docente Arabisch Samira Haddad een baan geweigerd omdat ze geen hoofddoekje wilde dragen. De vrouw heeft de zaak voorgelegd aan de Commissie Gelijke Behandeling, vertelde ze dinsdagavond in het tv-programma NOVA.


IRP:   Wat meer details: de docente komt uit Tunesi�, en wist ook nog te melden dat in Tunesi� het dragen van een hoofddoek in het openbaar verboden, omdat, zoals de regering heeft verklaard, in een vrij citaat, 'het geloof iets is van de persoon zelf, en in de persoonlijke levenssfeer beleefd moet worden'. De ge�nterviewde leerlingen met hoofddoekjes sloegen allerlei onge�mancipeerde en onge�ntegreerde praat uit, die volledig in tegenspraak is met de houding van de Tunesische regering.

De berichtgeving in de Volkskrant van deze toch zeer opmerkelijke zaak is tot nu toe beperkt tot bovenstaande ANP bericht, mogelijkerwijs omdat de tijd beperkt was; het IRP blijft dit volgen. De aanleiding om er direct op in te gaan is een column van Anet Bleich in de Volkskrant in dezelfde krant:



 

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2007 om 21:16

Je moest eens weten hoe vaak mijn geloof hier wordt beledigd door een aantal schreeuwlelijkers,die de waarheid in pacht denken te hebben,dat hun geloof het eenige waare geloof is...En steeds als ik zeg geef me eens het bewijs,staan ze met hun mond vol tanden. 

Kom laat ons bidden met als inzet onze kinderen en fam,opdat ik je zal bewijzen wie de waarheid spreekt.

Ik gok niet met,nog over de ziel van een ander.

Terug naar boven
Jesse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jesse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 00:16

weet je, voor hetzelfde geld bestaat er geen god, waarom moet iedereen altijd zo geloven in een god en daarbij ook nog een of andere verlosser? Allah, Mohammed, God, Jezus en dan moet in het joodse geloof die messias nog komen. willen mensen in goden geloven omdat het een veilig gevoel geeft? dat als je het maar zo goed mogelijk doet, je uiteindelijk in een paradijs komt? vervolgens krijgen ze er ruzie over, zelfs over ��n of andere Spotprent of een Madonna aan het kruis. stel je voor dat er maar 1 god is, een GoAlBoShJe, dan zouden Jezus en Mohammed dus misschien ook wel hetzelfde zijn, maar als dat zou zijn. zou er toch weer oorlog over zijn, zo zit om een of andere reden de mensheid in elkaar. mensen zouden het er niet mee eens zijn, maar meestal ligt dat alleen aan politieke functies, dat gebeurt ook met de Sjiieten en Soenieten. als er geen god is, hebben de Sjiieten en Soenieten voor niets elkaar "Door het hoofd geschoten" misschien krijg je na je dood wel een heel mooie droom, je hele leven achter elkaar, of gewoon niks. zou je als Terorrist in naam van de islam of zelfs als Paus, dan blij zijn met je leven? zou je denken, ja, dat heb ik allemaal bereikt? je hele leven in geloven en dat tot je dood doen, terwijl er helemaal niemand is. alles doen om maar in die ene Hemel te komen, terwijl er geen Hemel is?  

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.