Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wat als?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wat als?
    Geplaatst op: 02 april 2007 om 08:53

wat als de Islam net als in afrika eeuwen geleden had kunnen doorstoten naar Europa.

Kun je het voorstellen ? een Europa zonder de grote schilders en beeldhouders, geen michelangelo , geen Leonardo da\vinvi , geen rodin Geen rembrant, Steen , Rodin , Vincent  etc.

een Europa zonder de grote componisten.

geen Mozart, Bach , etc, Geen Beatles of Stones,

Een Europa zonder de filosofen.?

Een Europa zonder sociale begaanheid of democratie?

geen industruele revolutie,

Geen computers, geen ruimte vaart etc.

Alle had dan moeten wijken voor een dictator met een arabische naam een een oud veergoddelijkt boek.

 

 

Terug naar boven
Esmee Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Esmee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 10:27

Ach druide, dan hadden we wat anders gehad..... Kaligrafie en architectuur waren dan waarschijnlijk sterker ontwikkeld. Qua wiskunde waren we dan ook wat verder geweest. Wist je dat een aantal significante wiskundige beginselen van de arabieren afkomen?

We hadden dan geen Bush of Stalin gehad of Hitler of Mussolini maar een andere engerd zoals Sadam Hoesein. Of je nou door de kat of de hond gebeten wordt!

Dat je spreekt over een oud vergoddelijkt boek terwijl wij moslims dit boek zien als het woord van God getuigt niet van beleefdheid. Meestal acteer je op een hoger niveau in discussies die ik gezien heb.

Respect voor jouw mening maar eh, graag ook in ieder geval algemene (forum)fatsoensnormen ten opzichte van de mening van anderen (helige zaken).

Terug naar boven
Esmee Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Esmee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 10:40

Aanvulling: ik ben zelf autochtoon nederlands �n moslim. Ik houd van kunst en ben zelf van mening dat kunst, zeker beeldhouw, schilder- en tekenkunst, ook niet verboden is maar dat er een verbod is om beelden te aanbidden. Maar goed, hier verschillen de meningen over.

Wellicht had muziek zich niet zo ontwikkeld maar dan was de kwaliteit van bevoorbeeld onze verhaal-vertellers-kunsten en schrijven van gedichten weer sterker dan nu. Mijn leven zou niet significant aan waarde inboeten op het moment dat de beatles en de stones niet hadden bestaan.... en van klassiek houd ik ook al niet.

Wellicht had zich ook geen derde wereld oorlog voorgedaan en was de kwestie Israel-Palestina nooit een kwestie geworden. Wellicht was slavernij dan ook eerder afgeschaft of minder bruut geweest. Wellicht waren de indianen dan nooit afgeslacht. Wellicht was het milieu minder verampeneerd dan nu door die fijne welvaartseconomie. Wellicht.... was het beter geweest. We'll never know.

Als moslim ben ik ervan overtuigd dat als de wereld islamitisch zou zijn dat er dan een perfecte wereld zou zijn. Geen geweld, niet stelen, geen drugs & alcohol, respect voor je ouders, respect voor de sexualiteit van een vrouw, respect voor het huwelijk.

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 11:12
Wat als Europa vanaf de 15e eeuw de ziekte dat Imperialisme heet niet zou hebben gehad..?

Wat als Europa zijn kolonies zou hebben moeten missen.., de grondstoffen, het land..? Zou Europa nog steeds zo modern zijn geweest ? Zou er uberhaupt wel een industriele revolutie zijn geweest..? Zou er dan wel tijd zijn geweest om te schilderen..?

Wat als Europa de kolonies niet had uitgebuit en de inwoners van dat landen niet hadden misbruikt..? Zou de wereld vandaag de dag dan wat gelijker zijn geweest..?


Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 11:33
In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Wat als Europa vanaf de 15e eeuw de ziekte dat Imperialisme heet niet zou hebben gehad..?

Wat als Europa zijn kolonies zou hebben moeten missen.., de grondstoffen, het land..? Zou Europa nog steeds zo modern zijn geweest ? Zou er uberhaupt wel een industriele revolutie zijn geweest..? Zou er dan wel tijd zijn geweest om te schilderen..?

Wat als Europa de kolonies niet had uitgebuit en de inwoners van dat landen niet hadden misbruikt..? Zou de wereld vandaag de dag dan wat gelijker zijn geweest..?


Nou het imperialisme heeft Europa heel wel overgenomen van de arabieren denk ik  zo :-)

neen waar het mij om gaat is dat een Europees cultuurgoed niet in goede handen zou zijn bij moslims.

dat is gewoon een gegeven.

Natuurlijkis het zo dat er wat anders voor in de plaats zou zijn maar dat is niet wat ik bedoel.

een gegeven blijft dat ee Eurpa zonder de grote meesters op muze gebied een heel erg arm Europa zou zijn zoals ook bv de Arabische lande zeer arm is op dit gebied.

haast onmenselijk.

 

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 11:39
In eerste instantie geplaatst door Esmee

Ach druide, dan hadden we wat anders gehad..... Kaligrafie en architectuur waren dan waarschijnlijk sterker ontwikkeld. Qua wiskunde waren we dan ook wat verder geweest. Wist je dat een aantal significante wiskundige beginselen van de arabieren afkomen?

We hadden dan geen Bush of Stalin gehad of Hitler of Mussolini maar een andere engerd zoals Sadam Hoesein. Of je nou door de kat of de hond gebeten wordt!

Dat je spreekt over een oud vergoddelijkt boek terwijl wij moslims dit boek zien als het woord van God getuigt niet van beleefdheid. Meestal acteer je op een hoger niveau in discussies die ik gezien heb.

Respect voor jouw mening maar eh, graag ook in ieder geval algemene (forum)fatsoensnormen ten opzichte van de mening van anderen (helige zaken).

Architectuur is in de Islam wereld beslist achter gebleven met de westerse.

Dat is niet verwonderlijk omdat alle muzen met elkaar verwant zijn.

De islam blijkt al sinds zijnoorsprong een belemmering te zijn voor deculturele vorming van de mensheid.

Kijk maar eens naar de bouw van een moskee.

Probeer maar eens een ontwerp te ontdekken dat vernieuwend is.

 

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 12:10
In eerste instantie geplaatst door Esmee

Aanvulling: ik ben zelf autochtoon nederlands �n moslim. Ik houd van kunst en ben zelf van mening dat kunst, zeker beeldhouw, schilder- en tekenkunst, ook niet verboden is maar dat er een verbod is om beelden te aanbidden. Maar goed, hier verschillen de meningen over.

Wellicht had muziek zich niet zo ontwikkeld maar dan was de kwaliteit van bevoorbeeld onze verhaal-vertellers-kunsten en schrijven van gedichten weer sterker dan nu. Mijn leven zou niet significant aan waarde inboeten op het moment dat de beatles en de stones niet hadden bestaan.... en van klassiek houd ik ook al niet.

Wellicht had zich ook geen derde wereld oorlog voorgedaan en was de kwestie Israel-Palestina nooit een kwestie geworden. Wellicht was slavernij dan ook eerder afgeschaft of minder bruut geweest. Wellicht waren de indianen dan nooit afgeslacht. Wellicht was het milieu minder verampeneerd dan nu door die fijne welvaartseconomie. Wellicht.... was het beter geweest. We'll never know.

Als moslim ben ik ervan overtuigd dat als de wereld islamitisch zou zijn dat er dan een perfecte wereld zou zijn. Geen geweld, niet stelen, geen drugs & alcohol, respect voor je ouders, respect voor de sexualiteit van een vrouw, respect voor het huwelijk.

Esmee ik ben geen moslim maar zelfs ik kan jouw zegen dat je ongelijk hebt.

Voor moslims is vrije schilderkunst (wat essentiel is voor wat voor kunst dan ook) strikt verboden.

Muziek is uit de boze.

Fotografie ? Verboden.

maar wat hier geldt is wat betekent dit voor het europese erfgoed en voor de Europese ontwikkeling?

Dat europa niet getroffen is door de restricties van de Isalm heeft gewoonweg te maken met het gegeven dat Europa niet te veroveren viel dor de toenmalige moslims.

 

heden tendage is de opmars van de Islam op een andere manier.

Wat betekent dit voor de hedendaagse maatschappij?

Zijn de bekeerde moslims van tegenwoordig de NsB's van vroeger?

Ik bedoel hiermee zij zij vijandig tegen het Nederlandese cultuurgoed?

Zijn moslims in staat om een voledige Eyropeaan te zijn en in die zin het europese erfgoed verder te dragen of spreken we eerder over moderne koekoes jongeren die enkel het nest willen veroverenen dit vervangen met slechts wat hun eigen is.?

 

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 14:03
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

wat als de Islam net als in afrika eeuwen geleden had kunnen doorstoten naar Europa.

Kun je het voorstellen ? een Europa zonder de grote schilders en beeldhouders, geen michelangelo , geen Leonardo da\vinvi , geen rodin Geen rembrant, Steen , Rodin , Vincent  etc.

een Europa zonder de grote componisten.

geen Mozart, Bach , etc, Geen Beatles of Stones,

Een Europa zonder de filosofen.?

Een Europa zonder sociale begaanheid of democratie?

geen industruele revolutie,

Geen computers, geen ruimte vaart etc.

Alle had dan moeten wijken voor een dictator met een arabische naam een een oud veergoddelijkt boek.

Ik denk dat zuster Esmee alles goed heeft uitgelegd. Ik hoopte dat je wat meer goeds kon vertellen over Europa dan dit (indien je dat kunt bedenken/verzinnen), want dit is het pronken niet waard.

We weten allemaal dat de verlichting door moslimgeleerden tot stand is gekomen. Destijds werden wetenschappers hier opgehangen vanwege hun idee�n, je werd verbrand voor hekserij als je je ook maar een beetje verdacht gedroeg. Vernieuwing was totaal niet aanwezig, Thomas Aquinas, die met verlichtende idee�n voor het eerst kwam had zijn idee�n weer van Ibn Rushd, ook wel bekend als Averroes. Dit staat in de boeken van universiteiten als Cabridge. Islam heeft een grote invloed gehad, een positieve invloed. Dit ontkennen is irrationeel en bewijs dat men de waarheid niet durft te accepteren.

Europa heeft over de hele wereld schade aangericht. Kijk maar naar de hedendaagse Afrikaanse landen. Allemaal verdeeld door liniaalstrepen. Hele volkeren, die voorheen liever niet met elkaar wilden leven, waren opeens ��n. Dit gaat niet zomaar, je moet iets hebben wat ze verbindt zoals geloof. Jullie dumpten ze allemaal in een hoopje en kijk maar naar het resultaat.

Hetzelfde geldt voor Afghanistan, overheerst door de Engelsen, dan weer Russen. Diende als een bufferstaat, ingedeeld door de "beschaafden". De ethnische groeperingen kunnen tot vandaag de dag niet met elkaar opschieten. Gelukkig ben ik daartoe wel in staat, dat ook maar door mijn geloof. Ik kan de Aboriginals, Idianen (zoals voorheen genoemd), Azteken (die in de miljoenen werden afgemaakt door de conquistadors) opnoemen. Wat voor ziektes hebben Europeanen wel niet meegebracht naar exothische oorden?

Niet te vergeten de wereldoorlogen zoals eerder genoemd. Ik kan zo heel lang doorgaan, Europa is heel ver gekomen. Maar arrogant zeggen dat het perfect is en alles alleen heeft bereikt is onacceptabel.

Wil je dat ik mij hier thuisvoel en jou steun, gedraag je dan en wees geen zielige xenofoob. Weer rationeel en erken de waarheid. Weg krijg je me hier toch niet, beste is als we samen de wereld opbouwen.

Salamualaykum/Vrede zij met u

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 15:11
Afghanmoslim,
even voor mijn beurt sprekend.
je hebt gelijk; de geschiedenis van Europa is geen mooie geschiedenis.
Maar ook geen geschiedenis die sterk afweek van die van andere
continenten. Verovering en onderdrukking zijn van alle tijden en van alle
volkeren geweest. Dat geldt ook voor de slavernij...
Maarre, hoe zie je dat voor je samen de wereld opbouwen en om het maar
wat dichter bij huis te houden; samen dit land verder opbouwen? Jullie
roepen altijd heel gauw om respect. maar waar is je respect voor het land
en het volk dat jou een bestaan en veiligheid biedt? De cultuur van
Nederland is geworteld in het christelijk geloof. Ook al is al veel daarvan
teniet gedaan door de godlozen. Maar eerlijk gezegd kom ik bij jou en
vele van jouw geloofsgenoten niet veel respect tegen voor dit volk en die
christelijke roots. Jullie willen vooral duidelijk maken wat er allemaal fout
is aan dit volk en dat christelijke geloof. En dan ben jij nog een van de
positivo's.
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 16:34
je hebt het jezelf heel benauwd gemaakt Druide, ik zie namelijk meer voordelen dan nadelen moest Europa islamitisch zijn en ik denk dat jij ze ook ziet.

de meest primaire problemen uit onze hedendaagse maatschappij zouden niet bestaan en dat zijn namelijk: geweld/oorlog, drugs en alcohol (denk al de slachtoffers),armoede zou al een heel pak minder zijn, stel je even voor heel Europa geeft zakaat aan Afrika en Zuid-Amerika en Azi�, 11-11-11 zou zelfs niet meer nodig zijn.

hoe ver zou de wiskunde zijn gebloeid ? en hoe zit het dan met de ruimtevaart ? de Arabieren waren de koplopers als het ging om astronomie, dus stel je nu maar eens voor hoe het zijn als ze Europa voor zich hadden, dan zouden we brood gaan kopen bij ET om de hoek,.................. en overspel, hoeveel echtscheidingen en huwlijksproblemen hebben de meeste tegenwoordig ? heel veel.


@postpentacost

"Maar eerlijk gezegd kom ik bij jou en
vele van jouw geloofsgenoten niet veel respect tegen voor dit volk en die
christelijke roots"

hoe kom je daar bij ? heb je mij al slechte dingen horen zeggen over het Christendom of over de Belgen/Nederlanders ?

er is een groot verschil tussen vb: het christendom niet respecteren en het niet geintresseerd zijn in christendom. je kan toch gerust iets respecteren terwijl je er geen intresse voor hebt.

respect voor iets anders moet, intersse hebben mag


laa ilaha illalah
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2007 om 17:15
even iets duidelijk maken aan een aantal bovenstaande mensen:
de europeanen hebben kunnen koloniseren met medewerking van een groep mensen met macht in bijv. afrikaanse landen die er op dat moment ook alleen zelf beter van wilden worden
dit zijn slechts de erg negatieve eigenschappen van mensen wereldwijd die met religie niet zoveel te maken hebben

aan onze druide wil ik vragen waarom hij denkt dat europa het principe van koloniseren van arabische landen heeft overgenomen..........lijkt me namelijk onzin

aan esmee: "oud vergoddelijkt boek" is inderdaad niet erg beleefd, als druide hier echter "goddelijk verouderd boek" bedoeld moet ik hem toch gelijk geven, maar dat is ook mijn mening over de bijbel, die is nog net wat meer verouderd zoals elk boek wat lang geleden door mensen is opgeschreven na nog langere tijd van overlevering vooraf
WAT ALS mensen nou eens minder met de vinger naar elkaar wijzen, dan heb je al een mooiere wereld

aan postpentacost: mmmmm een hoop teniet gedaan door de "godlozen" ik weet niet precies wat daar mee bedoeld wordt, maar ik heb allemaal zo het idee dat het precies die punten zijn die voor enorme vooruitgang zorgen en vooruitgang is met geen boek of instituut tegen te houden.

de mensen echter die uit vooruitgang ook weer negatieve dingen weten voort te brengen zijn ook weer de mensen die hun invloed slecht gebruiken, als deze "gelovig" zijn schuilen ze zich vaak achter God en als het "godlozen" zijn hebben ze meestal de arrogantie om te denken dat ze geen god nodig hebben.

Zelfs van de meest smerige geschiedenis kunnen we met z'n allen nog een positieve wereld maken (100 punten voor Afghanmoslim), dat is het voordeel van geschiedenis, na een tijdje kun je het achter je laten.

Ik vind overigens Islamitische architectuur erg mooi en indrukwekkend

ik ga slapen de volgende keer misschien meer hierover

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 02:39
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Esmee

Ach druide, dan hadden we wat anders gehad..... Kaligrafie en architectuur waren dan waarschijnlijk sterker ontwikkeld. Qua wiskunde waren we dan ook wat verder geweest. Wist je dat een aantal significante wiskundige beginselen van de arabieren afkomen?

We hadden dan geen Bush of Stalin gehad of Hitler of Mussolini maar een andere engerd zoals Sadam Hoesein. Of je nou door de kat of de hond gebeten wordt!

Dat je spreekt over een oud vergoddelijkt boek terwijl wij moslims dit boek zien als het woord van God getuigt niet van beleefdheid. Meestal acteer je op een hoger niveau in discussies die ik gezien heb.

Respect voor jouw mening maar eh, graag ook in ieder geval algemene (forum)fatsoensnormen ten opzichte van de mening van anderen (helige zaken).

Architectuur is in de Islam wereld beslist achter gebleven met de westerse.

Dat is niet verwonderlijk omdat alle muzen met elkaar verwant zijn.

De islam blijkt al sinds zijnoorsprong een belemmering te zijn voor deculturele vorming van de mensheid.

Kijk maar eens naar de bouw van een moskee.

Probeer maar eens een ontwerp te ontdekken dat vernieuwend is.

 

 

De architectuur in de islamitische wereld achtergebleven? Mam, man, je moet eens komen kijken. Mijn egyptische schoonvader was een architect / ingenieur. Heeft in Algerije en Egypte gewerkt. Indrukwekkend. Hij is tevens fotograaf en kunstenaar. En zijn hele huis hangt vol met kunst. Mijn schoonbroer behoort tot de top 10 van egyptische composers (klassieke muziek) en werkt in het buitenland. Het verschil ligt in kansen krijgen en in beleving.  Alle familieleden zijn getalenteert met een gave van God. Zo zie ik het. Het is er wel, beste Druide maar in bepaalde kringen, dat is waar. De arabische wereld is een wereld vol tegenstellingen. Op het platteland hutjes met koeien en kippen en in de steden indrukwekkende bouwwerken waarvan je mond openvalt van verbazing. Oud en nieuw verweven.  

 

Oorlogen zijn van alle tijden en wat als..dan zou het zich anders ontwikkelt hebben met wellicht andere confilcten�..dat is toch niet te zeggen.

 

Ik denk, correct me if I,m wrong, dat de �westerse wereld� niet zit te wachten op de opmars, zolas jij het schreef, en de beleving van de islam zoals die vandaag de dag beleefd wordt. Geloof me hier worden we ook ziek van fanatiekelingen die door hun uitspraken en acties de islam in een kwaad daglicht zetten. Het zijn juist deze hardroepers die niets van de goddelijke boodschap begrijpen en de vooruitgang tegenhouden en zoals mijn ouwe schoonvader altijd mooi zegt: Zij zijn leeg in hun hoofd en in hun hart zit enkel angst, omdat zij niet weten. Kortom: Doof, stom en blind.

Dat was ff kort, beetje druk

Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 03:56
Ha, ha, die Druide weet toch wel weer een stevige discussie op te roepen
.
Ik ben er ook zeker van dat we veel van de islamiotische cultuur kunnen
leren en omgekeerd is dat natuurlijk ook zo. Maar Nefertiti stelt terecht
dat er in de islamwereld veel tegenstellingen zijn. De kennis en de
middelen zijn nog veel slechter verdeeld dan in de westerse wereld en dat
maakt toch dat de Islamwereld over de volle breedte een forse
ontwikkelingsachterstand heeft.

@Tommy,
dat godlozen er in zulke grote getalen zijn en zoveel invloed verworven
hebben, komt vooral doordat christenen, als kerkgemeenschap, niet de
leer van Jezus in praktijk brachten en altijd de kant kozen van de macht...
Voor praktsich alle culturen is het bestaan van God een basisgegeven. Dat
is een besef dat in de genen van de mens zit, maar waar westerlingen
zich door hun aanbidding van de ratio zich aardig van "bevrijd" hebben.
wetenschap is in de plaats gekomen van religie en wie dat beest niet
aanbidt telt niet meer mee. En wees eerlijk; waar heeft die seculiere
wetenschap ons met elkaar gebracht? noem mij eens de vruchten op de
lange termijn vwb deze wereld en voor het hiernamaals?
Dan nog even niet gesproken over de uitverkoop van ethische waarden;
waardoor het mogelijk is dat een vrouwmens van de grote politieke partij
abortus bagatelliseert door te stellen dat het slechts om een paar celletjes
gaat....

@moslimboy212,
ik zou direct met je instemmen als de islamwereld in deze werled het
lichtend voorbeeld zou zijn. maar wat we er van zien is nu direct geen
aansporing om ook in het westen de sharia etc in te voeren.
Geen oorlog/geweld meer?
drugs en alcohol? In de islamlanden is daar voor de gewone man wat
moeilijker aan te komen, maar zelfs in de meest strikte islamlanden gaan
de bevoorrechtten zich aan die zaken te buiten.
en europa geeft altijd al tig keer veel meer zakaat aan ramp- en
achterstandgebieden dan die schatrijke islamnaties die de sharia omarmd
hebben. De palestijnse staat wankelede op het randje van totaal gebrek
omdat het westen wegens de overwinnning van hamas de financiele steun
introk. waar bleven die rijke islambroeders om hamas van de middelen te
voorzien?
Wellicht is wiskunde ooit door moslims tot een bepaald punt uitgewerkt,
maar ze zijn er toch niet zo goed in om die kennis prtaktisch te maken. Er
is meer voor nodig om een ruimteschip het heelal in te sturen, dan
astronomische kennis.
Echtscheidingen, overspel en huwelijksproblemen; dacht je dat de
huwelijken in de islam volmaakter waren? Wordt tijd dat je eens een
objectieve enquette gaat houden onder mn islamitische vrouwen... Oei,
dat mag jij natuurlijk niet...zomaar vrouwen enquetteren.
Moslim, het is geen kunst een mooie maatschappij te dromen, maar die
tot stand brengen is een heel ander verhaal.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 04:37
1) in heel je post dat je hebt gegeven maak je constant 1 fout,nl: momenteel is er geen echte islamitische staat aanwezig op de aardbol, zeker niet zoals het vroegere Arabisch imperium.

de voorbeelden die je aanhaalt zijn compleet verkeerd. ik heb nooit gezegd dat die oliesjeiks het goede voorbeeld geven.

ik heb nooit gezegd dat de huwelijken in de islam volmaakt zijn, ze hebben alleen veel minder problemen.

en wat zijn dan juist de redenen volgens jou waarom er geen sharia kan ingevoerd worden in het westen. (hou hierbij rekening met de inhoud van de sharia, ik ben van mening dat er aantal zaken mogen "aangepast" worden aan de moderne tijd) maar dat is een ander onderwerp, dus ook een ander discussie (niet voor hier)
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 06:15
Het is een feit dat de Islamitische wereld vroeger veel succes voller was (ja zelfs succesvoller dan het westen) dan dat het vandaag de dag is.

Moeten we ons dan niet afvragen hoe het komt dat de Islamitische Ummah vroeger zo�n grote vooruitgang heeft geboekt, en dat de Islamitische Ummah vandaag de dag dat niet voor elkaar heeft weten te krijgen..?

De antwoord hierop vinden we terug in de Qor-aan:

"�voorwaar, Allah verandert de (goede) toestand van een volk niet, totdat zij hun eigen toestand veranderen�" [ar-Ra'd 13:11]

Dus de terugval en zwakheid aan de kant van de moslims, is te wijten door het feit dat zij zijn gaan veranderen, omdat zij zich hebben afgekeerd van de Qor-aan en de Sunnah.

Allaah Soebhanahoe Wa Ta�aala heeft hulp en dominantie gegarandeerd voor een ieder die zich standvastig vasthoudt aan de religie.

�En Allaah heeft degenen onder jullie die geloven en goede werken verrichten beloofd, dat Hij hen zeker op aarde als gevolmachtigden aanstelt, zoals Hij degenen voor hen als gevolmachtigden aanstelde, en dat Hij hun godsdienst die Hem voor hen behaagde zeker bevestigt, en dat Hij voor hen na hun vrees (door) veiligheid vervangt. Zij aanbidden Mij en zij kennen Mij in niets deelgenoten toe. Maar wie daarna ongelovig zijn: zij zijn degenen die zwaar zondig zijn.� [An-Noer 24:55]

De Islaam belemmert niet de vooruitgang en ontwikkeling van de mensheid. Maar is juist de oorzaak voor succes en overwinning in dit wereld.


Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 11:25
Moslimboy en Moslima,
het heeft geen zin terug te grijpen op een periode dat de Islam
misschien een bloeitijd had. Het gaat om vandaag en vandaag is de
islamwereld nu eenmaal geen voorbeeld van de ideale islamitische
maatschappij. zeker niet die landen waar de sharia ingevoerd is.
Moslimboy, nu kan je wel zeggen dat ik verkeerde voorbeelden aanhaal,
maar toon me de goede voorbeelden uit het heden...
Die zijn er dus niet en daarom is de ideale islammaatschappij niet meer
dan een illusie.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 12:44
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Moslimboy en Moslima,
het heeft geen zin terug te grijpen op een periode dat de Islam
misschien een bloeitijd had. Het gaat om vandaag en vandaag is de
islamwereld nu eenmaal geen voorbeeld van de ideale islamitische
maatschappij. zeker niet die landen waar de sharia ingevoerd is.
Moslimboy, nu kan je wel zeggen dat ik verkeerde voorbeelden aanhaal,
maar toon me de goede voorbeelden uit het heden...
Die zijn er dus niet en daarom is de ideale islammaatschappij niet meer
dan een illusie.


NEE, de topic gaat niet over vandaag. het gaat over wat als de islam eeuwen geleden net zoals in Afrika was doorgestoten naar Europa, hoe een islamitisch Europa er had uitgezien. niet met het gezeik komen dat op het heden geen ideale islamitische maatschappij aanwezig is, want er is er GEEN en dat is iets wat iedereen weet.

niemand weet hoe Europa er had uitgezien moesten de moslims de Slag van Poitiers destijds hebben gewonnen, maar met een logisch verstand kan je je dat wle ongeveer inbeelden, een bloeiende beschaving op zijn top dat de kans kreeg om verder te bloeien.....

met een islamitsch Europa had dat wel gekunnen
laa ilaha illalah
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 13:13

Afghanmoslim,
even voor mijn beurt sprekend.
je hebt gelijk; de geschiedenis van Europa is geen mooie geschiedenis.
Maar ook geen geschiedenis die sterk afweek van die van andere
continenten. Verovering en onderdrukking zijn van alle tijden en van alle
volkeren geweest. Dat geldt ook voor de slavernij...
Maarre, hoe zie je dat voor je samen de wereld opbouwen en om het maar
wat dichter bij huis te houden; samen dit land verder opbouwen? Jullie
roepen altijd heel gauw om respect. maar waar is je respect voor het land
en het volk dat jou een bestaan en veiligheid biedt? De cultuur van
Nederland is geworteld in het christelijk geloof. Ook al is al veel daarvan
teniet gedaan door de godlozen. Maar eerlijk gezegd kom ik bij jou en
vele van jouw geloofsgenoten niet veel respect tegen voor dit volk en die
christelijke roots. Jullie willen vooral duidelijk maken wat er allemaal fout
is aan dit volk en dat christelijke geloof. En dan ben jij nog een van de
positivo's.
Vrede!

Respecteer ik dit land dan niet? Jij kent mij niet eens en dan kom je met zo'n beschuldiging? Ik neem respect heel serieus en doe mijn best niet het indruk bij anderen te wekken dat ik hun niet respecteer. wanneer een zich niet gerespecteerd voelt (terecht of onterecht), neem ik dat heel serieus.

Waardoor heb je je beledigd gevoeld? Waarschijnlijk doordat ik het verleden van Christendom heb aangehaald, geen vrijheid, de heksenjachten en vele kruistochten. Als jij je hierdoor beledigd voelt, zal ik er nu over ophouden. Maar het toont weer aan dat men niet tegen de waarheid kan.

Is het voor jouw daarnaast beledigend als ik om respect vraag? Tegenwoordig lig ik er niet echt meer zo wakker van. Ik heb de ergste dingen gehoord, er treedt inflatie in de fitnah op. Mij raak je nauwelijks met dat soort woorden, het respect dat ik voor bepaalde mensen had is weg (voor wat het voor hun waard was).

Verder heb ik mij gewoon goed aangepast. Met opbouwen bedoel ik precies wat ik zeg. De islamitische normen en waarden in mijn leven toepassen. Kei en keihard werken, een voorbeeld zijn voor de volgende generatie(zoals de doorzettingsvermogen van mijn opa mij inspireert), vasthouden aan oude normen en waarden van mijn geloof. Kennis vergaren zoals Islam dat ons verplicht! Zo bloeide de Islamitische koninkrijk in haar vroegere stadia. Toen was geloof op haar sterkst, het gevolg was dat mensen ook deden wat geloof ze opdroeg. Kennis vergaren, hard werken, zo weinig mogelijk tijd aan de wereldse genietingen besteden. Je kunt een vergelijking van ruimteschepen maken, maar toendertijd was chirurgie gelijk aan ruimtevaart. Iets wat in Europa verboden was omdat het als het slachten van een mens gezien werd. Staar werd uit ogen verwijderd dmv holle naalden, Moslims werkten samen met Christenen en Joden en herontdekten de griekse scrollen, ze bestudeerden ze niet allen samen, ze deden iets vernieuwends. Ze bekeken ze kritisch en testten ze zelfs door ze in twijfel te stellen, de geboorte van de verlichting!

Islam is geen soloreis, juist toen religie op haar sterkst was, bloeide Islam op. Het was tolorant en werkte samen met anderen, het schaamde zich niet en bestudeerde werken van ongelovigen (oude Grieken). Daar kun je een conclussie uit trekken. Naarmate de tijd vorderde en de Moslims sterker en sterker werden, raakten ze ook verder verwijderd van geloof. Ze werden hoogmoedig, de nederigheid verdween. Allah swt had ons hiervoor gewaarschuwd...

Soerah Mohammed, 38: Behold! You are those who are called to spend in the Cause of All�h, yet among you are some who are niggardly. And whoever is niggardly, it is only at the expense of his ownself. But All�h is Rich (Free of all wants), and you (mankind) are poor. And if you turn away (from Isl�m and the obedience of All�h), He will exchange you for some other people, and they will not be your likes.

Dat is precies wat er is gebeurd, de Mongolen onder Chenghis Khan vielen aan vanuit het oosten. De gekste verhalen heb ik daarover gehoord tijdens mijn vakantie naar Afghansitan afgelopen zomervakantie. De Christenen kwamen aan de macht in Europa, alles was verloren. Naar mijn mening hebben we ons daar niet uit kunnen herstellen. Kennis wat naar mijn mening het belangrijkst is heeft zich niet volledig kunnen herstellen (onder de hele ummah).

Als laatste je punt over de perfecte samenleving. Ik weet niet of je "30 days as a Muslim" hebt gezien (kun je zo vinden op youtube etc.), maar daar is mijn perfecte maatschappij. Die Pakistanen hebben daar een kleine "paradijsje" gebouwd, allemaal hoogopgeleid, hardwerkend en gelovig. Ik heb zelfs een tijdje zitten te denken aan verhuizen, zo verstomd was ik door hun, mashallah, moge Allah swt ze doen belonen dat ze anderen doen inspireren door hun daden! Ameen. Bekijk verder de werken van Zaytuna.org. Kun je ook genoeg over vinden op Youtube. Er kwam een Mexicaan langs ze rijden en stopte om te zien wat deze Moslims op deze zondag deden. Ze waren als broeders en zusters maatschappelijk werk aan het verrichten, doordeweeks op kantoor, fabriek, ziekenhuis etc. werken. Nu als ��n groot familie bij elkaar om elkaar te helpen en geloof te praktiseren. De man bekeerde zich alleen daar al om. Dat soort maatschappijen zijn zeldzaam maar niet onmogelijk.

Vluchten is niet de oplossing, kheb mijn hele leven gevlucht, ik streef er nu naar om zo'n samenleving hier te bouwen en ik sta er alhamdulillah niet alleen voor

Salamualaykum/Vrede zij met u

ps. Ook vrede zij met u Tommy

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 13:34
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

wat als de Islam net als in afrika eeuwen geleden had kunnen doorstoten naar Europa.

Kun je het voorstellen ? een Europa zonder de grote schilders en beeldhouders, geen michelangelo , geen Leonardo da\vinvi , geen rodin Geen rembrant, Steen , Rodin , Vincent  etc.

een Europa zonder de grote componisten.

geen Mozart, Bach , etc, Geen Beatles of Stones,

Een Europa zonder de filosofen.?

Een Europa zonder sociale begaanheid of democratie?

geen industruele revolutie,

Geen computers, geen ruimte vaart etc.

Alle had dan moeten wijken voor een dictator met een arabische naam een een oud veergoddelijkt boek.

Ik denk dat zuster Esmee alles goed heeft uitgelegd. Ik hoopte dat je wat meer goeds kon vertellen over Europa dan dit (indien je dat kunt bedenken/verzinnen), want dit is het pronken niet waard.

We weten allemaal dat de verlichting door moslimgeleerden tot stand is gekomen. Destijds werden wetenschappers hier opgehangen vanwege hun idee�n, je werd verbrand voor hekserij als je je ook maar een beetje verdacht gedroeg. Vernieuwing was totaal niet aanwezig, Thomas Aquinas, die met verlichtende idee�n voor het eerst kwam had zijn idee�n weer van Ibn Rushd, ook wel bekend als Averroes. Dit staat in de boeken van universiteiten als Cabridge. Islam heeft een grote invloed gehad, een positieve invloed. Dit ontkennen is irrationeel en bewijs dat men de waarheid niet durft te accepteren.

Europa heeft over de hele wereld schade aangericht. Kijk maar naar de hedendaagse Afrikaanse landen. Allemaal verdeeld door liniaalstrepen. Hele volkeren, die voorheen liever niet met elkaar wilden leven, waren opeens ��n. Dit gaat niet zomaar, je moet iets hebben wat ze verbindt zoals geloof. Jullie dumpten ze allemaal in een hoopje en kijk maar naar het resultaat.

Hetzelfde geldt voor Afghanistan, overheerst door de Engelsen, dan weer Russen. Diende als een bufferstaat, ingedeeld door de "beschaafden". De ethnische groeperingen kunnen tot vandaag de dag niet met elkaar opschieten. Gelukkig ben ik daartoe wel in staat, dat ook maar door mijn geloof. Ik kan de Aboriginals, Idianen (zoals voorheen genoemd), Azteken (die in de miljoenen werden afgemaakt door de conquistadors) opnoemen. Wat voor ziektes hebben Europeanen wel niet meegebracht naar exothische oorden?

Niet te vergeten de wereldoorlogen zoals eerder genoemd. Ik kan zo heel lang doorgaan, Europa is heel ver gekomen. Maar arrogant zeggen dat het perfect is en alles alleen heeft bereikt is onacceptabel.

Wil je dat ik mij hier thuisvoel en jou steun, gedraag je dan en wees geen zielige xenofoob. Weer rationeel en erken de waarheid. Weg krijg je me hier toch niet, beste is als we samen de wereld opbouwen.

Salamualaykum/Vrede zij met u

 

Je hebt in groote lijnen gelijk..... Maar de European van nu kan aan veel zaken ook weinig doen.De ligging van europa en de hieruit voortvloeiende vruchtbaarheid van het land,heeft er ook mede voor gezorgt dat de ontwikkelingssnelheid en bevolkingsgroei sterker kon toenemen dan op andere plaatsen.Dit brengt een voordeel met zich mee ten opzichte van andere volkeren.En aangezien de mens ook voor een gedeelte roofdier is,is het te begrijpen dat men expansiedrift in zich heeft,net als de teretorium drift van een roofdier.

Waren de zaken omgekeerd,dan waren wij misschien de klagers..  

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 14:19
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Moslimboy en Moslima,
het heeft geen zin terug te grijpen op een periode dat de Islam
misschien een bloeitijd had. Het gaat om vandaag en vandaag is de
islamwereld nu eenmaal geen voorbeeld van de ideale islamitische
maatschappij. zeker niet die landen waar de sharia ingevoerd is.
Moslimboy, nu kan je wel zeggen dat ik verkeerde voorbeelden aanhaal,
maar toon me de goede voorbeelden uit het heden...
Die zijn er dus niet en daarom is de ideale islammaatschappij niet meer
dan een illusie.


Postpentacos, 

Een welbekend uitspraak is, �van de geschiedenis kun je leren�.. De gevolgen van gebeurtenissen die in het verleden hebben plaats gevonden, zijn de oorzaken van de situatie waarin we vandaag de dag ons bevinden. Dus wil je de situatie van de wereld vandaag de dag begrijpen, dan kun je niets anders dan de geschiedenisboeken raadplegen...

De Islamitische Ummah heeft wel degelijk een bloeitijd gekend, dat is een vaststaand feit. En vele westerse geschiedschrijvers hebben hierover geschreven, dus het woord misschien kun je wel weglaten.. Zelfs mijn geschiedenisdocent vertelde mij een keer hierover tijdens de les...

Maar zoals broeder moslimboy je meerdere malen heeft laten weten, ER IS OP DIT MOMENT GEEN ENKEL ISLAMITISCHE LAND DIE DE SHARIA HEEFT INGEVOERD! En dat is 1 van de vele grote fouten die de Islamitische Ummah heeft gemaakt, gair Insa-Allaah.

Maar wat ik probeer duidelijk te maken is, de situatie die de Islamitsche gemeenschap zich vandaag de dag in bevindt, is niet aan de Islaam te wijten. Maar de oorzaak/oorzaken dient gezocht te worden in de Islamitische Ummah, en de bewijzen hiervoor zijn onder anderen de Qor-aan verzen die ik in mijn vorige post aanhaalde en het volgende vers:

En Allah de Verhevene zegt: �Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb ik de islam voor jullie als godsdienst gekozen�� (Soerat Al maa-iedah, aayah 3).
 

D.w.z dat de religie geschikt is voor elke tijdperk, plaats en volk. De betekenis van de geschiktheid van de islam voor ieder tijdperk, plaats en volk is dat het zich eraan houden niet de vooruitgang belemmert in welke tijdperk en locatie dan ook.

Maar beste postpentacos maak je maar geen zorgen over de Islamitsche gemeenschap het komt Insa-Allaah echt wel goed. Zie de link hieronder..over de Toekomst van de Islaam.

http://www.eltawheed.nl/index.php?s=4cc33d2b049eb60f7e08a532 1dc9912e&nav=nieuws&nid=132

Gegroet.


Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2007 om 17:13
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Afghanmoslim, even voor mijn beurt
sprekend. je hebt gelijk; de geschiedenis van Europa is geen mooie
geschiedenis. Maar ook geen geschiedenis die sterk afweek van die van
andere continenten. Verovering en onderdrukking zijn van alle tijden en
van alle volkeren geweest. Dat geldt ook voor de slavernij... Maarre, hoe
zie je dat voor je samen de wereld opbouwen en om het maar wat dichter
bij huis te houden; samen dit land verder opbouwen? Jullie roepen altijd
heel gauw om respect. maar waar is je respect voor het land en het volk
dat jou een bestaan en veiligheid biedt? De cultuur van Nederland is
geworteld in het christelijk geloof. Ook al is al veel daarvan teniet gedaan
door de godlozen. Maar eerlijk gezegd kom ik bij jou en vele van jouw
geloofsgenoten niet veel respect tegen voor dit volk en die christelijke
roots. Jullie willen vooral duidelijk maken wat er allemaal fout is aan dit
volk en dat christelijke geloof. En dan ben jij nog een van de positivo's.
Vrede!


Respecteer ik dit land dan niet? Jij kent mij niet eens en dan kom je met
zo'n beschuldiging? Ik neem respect heel serieus en doe mijn best niet
het indruk bij anderen te wekken dat ik hun niet respecteer. wanneer een
zich niet gerespecteerd voelt (terecht of onterecht), neem ik dat heel
serieus.


Waardoor heb je je beledigd gevoeld? Waarschijnlijk doordat ik het
verleden van Christendom heb aangehaald, geen vrijheid, de
heksenjachten en vele kruistochten. Als jij je hierdoor beledigd voelt, zal
ik er nu over ophouden. Maar het toont weer aan dat men niet tegen de
waarheid kan.


Is het voor jouw daarnaast beledigend als ik om respect vraag?
Tegenwoordig lig ik er niet echt meer zo wakker van. Ik heb de ergste
dingen gehoord, er treedt inflatie in de fitnah op. Mij raak je nauwelijks
met dat soort woorden, het�respect dat ik voor bepaalde mensen had is
weg (voor wat het voor hun waard was).


Verder heb ik mij gewoon goed aangepast. Met opbouwen bedoel ik
precies wat ik zeg. De islamitische normen en waarden in mijn leven
toepassen. Kei en keihard werken, een voorbeeld zijn voor de volgende
generatie(zoals de doorzettingsvermogen van mijn opa mij inspireert),
vasthouden aan oude normen en waarden van mijn geloof. Kennis
vergaren zoals Islam dat ons verplicht! Zo bloeide de Islamitische
koninkrijk in haar vroegere stadia. Toen was geloof op haar sterkst, het
gevolg was dat mensen ook deden wat geloof ze opdroeg. Kennis
vergaren, hard werken, zo weinig mogelijk tijd aan de wereldse
genietingen besteden. Je kunt een vergelijking van ruimteschepen maken,
maar toendertijd was chirurgie gelijk aan ruimtevaart. Iets wat in Europa
verboden was omdat het als het slachten van een mens gezien werd.
Staar werd uit ogen verwijderd dmv holle naalden, Moslims werkten
samen met Christenen en Joden en herontdekten de griekse
scrollen, ze bestudeerden ze niet allen samen, ze deden iets
vernieuwends. Ze bekeken ze kritisch en testten ze zelfs door ze in twijfel
te stellen, de geboorte van de verlichting!


Islam is geen soloreis, juist toen religie op haar sterkst was, bloeide
Islam op. Het was tolorant en werkte samen met anderen, het schaamde
zich niet en bestudeerde werken van ongelovigen (oude Grieken). Daar
kun je een conclussie uit trekken. Naarmate de tijd vorderde en de
Moslims sterker en sterker werden, raakten ze ook verder verwijderd van
geloof. Ze werden hoogmoedig, de nederigheid verdween. Allah swt had
ons hiervoor gewaarschuwd...


Soerah Mohammed, 38: Behold! You are those who are called to spend
in the Cause of All�h, yet among you are some who are niggardly. And
whoever is niggardly, it is only at the expense of his ownself. But All�h is
Rich (Free of all wants), and you (mankind) are poor. And if you turn
away (from Isl�m and the obedience of All�h), He will exchange you for
some other people, and they will not be your likes.


Dat is precies wat er is gebeurd, de Mongolen onder Chenghis Khan
vielen aan vanuit het oosten. De gekste verhalen heb ik daarover gehoord
tijdens mijn vakantie naar Afghansitan afgelopen zomervakantie. De
Christenen kwamen aan de macht in Europa, alles was verloren. Naar mijn
mening hebben we ons daar niet uit kunnen herstellen. Kennis wat naar
mijn mening het belangrijkst is heeft zich niet volledig kunnen herstellen
(onder de hele ummah).


Als laatste je punt over de perfecte samenleving. Ik weet niet of je "30
days as a Muslim" hebt gezien (kun je zo vinden op youtube etc.), maar
daar is mijn perfecte maatschappij. Die Pakistanen hebben daar een
kleine "paradijsje" gebouwd, allemaal hoogopgeleid, hardwerkend
en�gelovig. Ik heb zelfs een tijdje zitten te denken aan verhuizen, zo
verstomd was ik door hun, mashallah, moge Allah swt ze doen belonen
dat ze anderen doen inspireren door hun daden! Ameen.�Bekijk verder de
werken van Zaytuna.org. Kun je ook genoeg over vinden op Youtube. Er
kwam een Mexicaan langs ze rijden en stopte om te zien wat deze
Moslims op deze zondag deden. Ze waren als broeders en zusters
maatschappelijk werk aan het verrichten, doordeweeks op kantoor,
fabriek, ziekenhuis etc. werken. Nu als ��n groot familie bij elkaar om
elkaar te helpen en geloof te praktiseren. De man bekeerde zich alleen
daar al om. Dat soort maatschappijen zijn zeldzaam maar niet
onmogelijk.


Vluchten is niet de oplossing, kheb mijn hele leven gevlucht,�ik streef
er nu naar om zo'n�samenleving hier te bouwen en ik sta er alhamdulillah
niet alleen voor


Salamualaykum/Vrede zij met u


ps. Ook vrede zij met u Tommy



Beste Afghanmoslim,
Je hebt mij niet beledigd en ik hoop dat jij je ook niet door mij beledigd
voelt. Het is wel zo dat ik ook bij jou weinig kennis en respect voor het
het christelijk geloof signaleer. Als je de geschiedenis van het
christendom samenvat in heksenvervolging en kruistochten, dan laat dat
al zien hoe je naar het christelijk geloof kijkt. Geeft niet; ik denk dat ik
ook geneigd ben de Islam te vereenzelvigen met handenhafhakken,
vrouwenonderdrukking en suicidebombers...
Trouwens; wij krijgen nog steeds de kruistochten voor onze voeten
geworpen. Maar stel nu eens dat Saoedi Arabi� onder engels bestuur valt.
daar zal voor de moslims al heel moeilijk mee te leven zijn. maar als
Moslim dan ook nog eens de toegang tot Mekka en de Kaaba ontzegd
wordt dan denk ik dat wereldwijd de moslimgemeenschap zich klaar
maakt voor de strijd om de heilige plaatsen te bevrijden. en dat was
destijds precies de aanleiding voor de eerste kruistocht.

Ik vroeg je hoe je je voorstelt; samen dit land verder opbouwen. Ik lees
alleen iets over Islam...maar dat noem ik niet samen opbouwen. want
"samen" betekent toch samen met christenen, joden en ongelovigen.
Dan zal je toch heel wat consessies moeten doen...
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2007 om 13:28

Beste Afghanmoslim,
Je hebt mij niet beledigd en ik hoop dat jij je ook niet door mij beledigd
voelt. Het is wel zo dat ik ook bij jou weinig kennis en respect voor het
het christelijk geloof signaleer. Als je de geschiedenis van het
christendom samenvat in heksenvervolging en kruistochten, dan laat dat
al zien hoe je naar het christelijk geloof kijkt. Geeft niet; ik denk dat ik
ook geneigd ben de Islam te vereenzelvigen met handenhafhakken,
vrouwenonderdrukking en suicidebombers...

Je hebt mij niet beledigd, ik ben blij dat je je niet door "mijn" eis om respect beledigd voelt. Ik zie meer in Christendom dan heksenvervolgingen en kruistochten, jammer dat je mijn tekst niet met wat meer aandacht hebt doorgelezen.

Moslims werkten
samen met Christenen en Joden en herontdekten de griekse
scrollen, ze bestudeerden ze niet allen samen, ze deden iets
vernieuwends. Ze bekeken ze kritisch en testten ze zelfs door ze in twijfel
te stellen, de geboorte van de verlichting!

Islam is geen soloreis, juist toen religie op haar sterkst was, bloeide
Islam op. Het was tolorant en werkte samen met anderen, het schaamde
zich niet en bestudeerde werken van ongelovigen (oude Grieken).
Daar
kun je een conclussie uit trekken.


Dat moet je vraag van opbouwen ook beantwoorden, samenwerken heb ik duidelijk benadrukt, meerdere malen, door terug te keren naar de oude principes, wat uiteindelijk ook in jullie voordeel zou werken.

Maar stel nu eens dat Saoedi Arabi� onder engels bestuur valt.
daar zal voor de moslims al heel moeilijk mee te leven zijn. maar als
Moslim dan ook nog eens de toegang tot Mekka en de Kaaba ontzegd
wordt dan denk ik dat wereldwijd de moslimgemeenschap zich klaar
maakt voor de strijd om de heilige plaatsen te bevrijden. en dat was
destijds precies de aanleiding voor de eerste kruistocht.

Dat gaat nooit gebeuren, punt. De dag dat de Kaaba wordt afgebroken is de dag der opstanding heel dichtbij. Dan zal er geen moslim op aarde meer zijn. Stel dat het toch zou gebeuren, dan zouden Moslims het terugveroveren, maar nog altijd vechten zoals dat hoort. In tegenstelling tot sommigen die Jeruzalem binnendrongen en 30.000 Joden en Moslims afslachtten. Verder, hoe heilig was Andalusia voor Christenen? Er leven vandaag de dag ruim 8.000.000 (of 12?) Christenen in de Arabische landen die van oorsprong Christelijk zijn. Hoeveel moslims leven er in Spanje die van oorsprong Moslim zijn? Het zijn allemaal immigranten, de Moslims werden daar genadeloos afgemaakt. Misschien was dat de straf, ze deden niet datgene wat Allah swt van ze eiste en dus verving Hij swt ze door een ander volk (lees de soerah die ik gaf).

Ik vroeg je hoe je je voorstelt; samen dit land verder opbouwen. Ik lees
alleen iets over Islam...maar dat noem ik niet samen opbouwen. want
"samen" betekent toch samen met christenen, joden en ongelovigen.
Dan zal je toch heel wat consessies moeten doen...
Vrede!

Is denk ik inmiddels duidelijk, terugkeren naar de oude principes etc. (lees het bovenstaande).

Salaam/Vrede/Peace

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2007 om 04:56
In eerste instantie geplaatst door Afghanmoslim

Is denk ik inmiddels duidelijk, terugkeren naar de
oude principes etc. (lees het bovenstaande).


Terugkeren naar welke principes? Joodse, Islamitische, humanistische of
Christelijke? Eigenlijk zou ik je een voorstel willen doen. En daar zal ik
een nieuwe topic overstarten: "laten we gaan samenwerken!"

Verder ken ik niet zo goed de geschiedenis over verovweren van
christelijk gebied door de Islam, maar daar zijn vast doden bij gevallen en
wat moesten die legers daar in Spanje? Die oversteek en de verovering
was toch duidelijk een imperialistische en koloniserende beweging.
Zoiets gebeurde ook in Kleinazi�; het huidige Turkije. Dat grote land was
het Byzantijns Christelijke Rijk. Dat werd totaal onder de voet gelopen
door een Islamitisch volk uit het oosten; de Turkmenen. De Christenen
werden zwaar vervolgd en er ontstonden zelfs ondergrondse steden waar
ze zich schuilhielden...anderen vluchtten naar landen waar de hristenen
nog wle aan de macht waren. Hoeveel christenen zijn er hedentendage in
Turkije? Een eeuw geleden was er nog een vrij grote Armeens Christelijek
gemeenschap, maar je weet wat daar mee gebeurd is...

Maar je hebt gelijk; de Kruistochten waren een wrede onderneming en ik
kan me moeilijk voorstellen dat ze Gods instemming hadden. Maar ik
hoop dat je niet de illusie koestert dat Moslimsoldaten zoveel
menslievender waren en een nette oorlog voerden... Als je dat gelooft,
geloof je nog in sprookjes.

Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2007 om 09:24

Het is duidelijk dat niet alle Moslims even vreedzaam zijn geweest (zie Armeense kwestie), maar het is een feit dat dat de bloeiperiode was van Islam samen met wetenschap en fylosofie (ver v��r de Armeense kwestie btw). In hedendaagse Spanje zijn vele Cathedralen uit de tijd van Moslims en zelfs daarv��r die nog overeindstaan. De Islamitische architectuur is zelfs in sommige gebouwen daar overgenomen. Men was tolorant, men streefde naar samenwerking etc. Islam heeft welvaart en kennis met zich meegebracht, nu is daar veel van verloren gegaan. De Moslims moeten in ieder geval teruggaan naar die principes.

Salaam

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2007 om 18:27
Bedoel je de pricipes en intensties van tolerantie en samenwerking?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2007 om 19:42
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

wat als de Islam net als in afrika eeuwen geleden had kunnen doorstoten naar Europa.

Kun je het voorstellen ? een Europa zonder de grote schilders en beeldhouders, geen michelangelo , geen Leonardo da\vinvi , geen rodin Geen rembrant, Steen , Rodin , Vincent  etc.

een Europa zonder de grote componisten.

geen Mozart, Bach , etc, Geen Beatles of Stones,

Een Europa zonder de filosofen.?

Een Europa zonder sociale begaanheid of democratie?

geen industruele revolutie,

Geen computers, geen ruimte vaart etc.

Alle had dan moeten wijken voor een dictator met een arabische naam een een oud veergoddelijkt boek.

Hehe, en wat als iedereen in europa druide geworden was? Dan vereerden we nog steeds de natuur in plaats van haar te onderzoeken als iets niet-magisch. Hoe zou het dan met de wetenschap gesteld zijn?

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 01:34
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

wat als de Islam net als in afrika eeuwen geleden had kunnen doorstoten naar Europa.

Kun je het voorstellen ? een Europa zonder de grote schilders en beeldhouders, geen michelangelo , geen Leonardo da\vinvi , geen rodin Geen rembrant, Steen , Rodin , Vincent  etc.

een Europa zonder de grote componisten.

geen Mozart, Bach , etc, Geen Beatles of Stones,

Een Europa zonder de filosofen.?

Een Europa zonder sociale begaanheid of democratie?

geen industruele revolutie,

Geen computers, geen ruimte vaart etc.

Alle had dan moeten wijken voor een dictator met een arabische naam een een oud veergoddelijkt boek.

Hehe, en wat als iedereen in europa druide geworden was? Dan vereerden we nog steeds de natuur in plaats van haar te onderzoeken als iets niet-magisch. Hoe zou het dan met de wetenschap gesteld zijn?

Haha, mooigeprobeerd:-)

niet een ieder kon een Druide worden , toen niet en nu ook nog niet .

Druisme is geen religie, ook al wordt er door sommigen dit zo voorgesteld.

Druiden vereren niet de natuur in dezelfde zin als religieuzen hun godheid.

En wat de wetenschap betreft met betrekking tot de relevantie van natuur en millieu? die zit steeds meer op de lijn van het druisme is het niet?

En ook in politiek opzicht moet het je toch niet ontgaan zijn dat de natuurbelangen een steeds grotere plaats in het leven van de volkeren krijgen en dat deze succesvl worden afgeweekt vanhet misplaatste idee dat de natuur er zou zijn om de mens te dienen. Of dat de mens daar boven zou zijn gesteld.

Het druisme is geen beperking voor de wetenschap omdat ze geen dogma's kent dan wellicht een enkel, maar dit is geen echt  dogma(eerder een inzicht) en  mag niet verteld worden door de druide omdat dit ene dogma/inzicht door de mens zelf gevonden moet worden .

Slechts zij die dit dogma kennen kunnen met recht claimen een druide te zijn.

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 04:25

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Bedoel je de pricipes en intensties van tolerantie en samenwerking?

Juist, sowieso voor Moslims, want daar is het nu echt nodig.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 09:27
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Bedoel je de pricipes en intensties van tolerantie en samenwerking?

Juist, sowieso voor Moslims, want daar is het nu echt nodig.

Hier ben ik het met afgaanmoslim eens met die aanmerking dat het een hele weg zal worden die noodzakelijkerwijs afgelegd zal moeten wrde illen we iest als een samenleving kunnen opbouwen.

Het woord samenleving laat al zien hoe moeilijk dit zijn zal. Samenleven of tewel in gezamelijkheid leven is de overtreffende stap van samenwerken.

Willen we in de toekomst een zekere dwang voorkomen die zal ontstaan enkel door het overlevings instinct van een Volk, dan zullen we antwoorden moeten vinden hoe zekere tegenstellingen te overbruggen.

 

Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 11:30

Haha, mooigeprobeerd:-)

niet een ieder kon een Druide worden , toen niet en nu ook nog niet .

Aha. Dus ook geen gelijkheid: geen sociale begaanheid, democratie.

Druisme is geen religie, ook al wordt er door sommigen dit zo voorgesteld.

Druiden vereren niet de natuur in dezelfde zin als religieuzen hun godheid.

En wat de wetenschap betreft met betrekking tot de relevantie van natuur en millieu? die zit steeds meer op de lijn van het druisme is het niet?

Het druisme is geen beperking voor de wetenschap omdat ze geen dogma's kent dan wellicht een enkel, maar dit is geen echt  dogma(eerder een inzicht) en  mag niet verteld worden door de druide omdat dit ene dogma/inzicht door de mens zelf gevonden moet worden .

Slechts zij die dit dogma kennen kunnen met recht claimen een druide te zijn.

Om de natuur te onderzoeken moet men er onbevangen mee om kunnen gaan. Breek eens een tak af van een heilige eik om deze te onderzoeken en je zou het hele dorp achter je aan krijgen, druiden voorop. Het probleem is dat men overal machten en krachten achter ziet en het geheel niet ziet als een machine.

En ook in politiek opzicht moet het je toch niet ontgaan zijn dat de natuurbelangen een steeds grotere plaats in het leven van de volkeren krijgen en dat deze succesvl worden afgeweekt vanhet misplaatste idee dat de natuur er zou zijn om de mens te dienen. Of dat de mens daar boven zou zijn gesteld.

Een aantal mensen, vooral in de stad, draaft daarin door. Volgens mij hebben ze geen goed realiteitsbesef als het om natuur gaat. Je vindt bijna geen partij voor de dieren stemmers op het platteland.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.