Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Laten we gaan samenwerken!

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Laten we gaan samenwerken!
    Geplaatst op: 05 april 2007 om 05:11
Ik ben al een tijdje lid van dit forum en meestal raken we in onze
discussies in wij/zij tegenstellingen. Afghanmoslim heeft aangegeven
samen te willen werken om dit land/deze wereld beter te maken. Ik vond
dat een heel positieve intentie en het lijkt me gaaf om een topic te starten
waarop we virtueel gaan samenwerken. Om het overzichtelijk te houden
kunnen we ons het beste beperken tot een virtueel dorp, waar dezelfde
problemen spelen als in Nederland en waar ook ongeveer dezelfde
bevolkingssamenstelling te vinden is.
We gaan dus dingen virtueel veranderen op het gebied van de bekende
topics; onderwijs, werkgelegenheid, zorg, etc. Maar we moeten in het
proces wel rekening houden met de politieke verhoudigen zoals die in
Nederland bestaan.
Een bescheiden voorzetje; er is vast genoeg creativiteit voorhanden om
dit dorp virtueel gestalte te geven. Wie heeft er idee�n over de manier
waarop we hiermee verder kunnen gaan? en wie weet er een leuke naam
voor ons dorp?
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2007 om 09:34
inderdaad een leuk idee een virtueel dorp en ik stel voor dat we Turkije als inspiratiebron moeten nemen, namelijk het scheiden van kerk en staat.
Niet dat ik wil beweren dat religie de oorzaak van ellende is, maar ik zou maar al te graag zien dat religie beleefd wordt waar het toch het best beleefd kan worden: in het hart van de mens.
Al is het maar om te voorkomen dat mensen te hard over elkaar oordelen terwijl de neuzen toch redelijk dezelfde kant op staan.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2007 om 15:58
In eerste instantie geplaatst door tommy

inderdaad een leuk idee een virtueel dorp en ik stel voor dat we Turkije als inspiratiebron moeten nemen, namelijk het scheiden van kerk en staat.
Niet dat ik wil beweren dat religie de oorzaak van ellende is, maar ik zou maar al te graag zien dat religie beleefd wordt waar het toch het best beleefd kan worden: in het hart van de mens.
Al is het maar om te voorkomen dat mensen te hard over elkaar oordelen terwijl de neuzen toch redelijk dezelfde kant op staan.


daar kan ik helaas niet mee akkoord gaan. Turkije vind ik misschien 1 van de ongepaste mogelijkheden gewoon om het feit dat ze zich islamitisch waant maar de hoofddoek gaat verbieden.

ook omdat sommige Turken de neiging hebben om cultuur te gaan vermengen met religie ==> alcohol. maar gelukkig is het merendeel niet zo

ik stel voor dat we misschien een niet-bestaand land/dorp nemen, zelf een naam geven......
laa ilaha illalah
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2007 om 17:21
Wie weet een goede naam? Maar of het nu een turks of een nederlands
dorp is, dat maakt niet zo uit. Aangezien we in Nederland of Belgie wonen
zou het wel een dorp moeten zijn met dezelfde maaatschappelijke
verhoudingen en problemen. Dus een samenleving met verschillende
bevolkingsgroepen die met elkaar gaan samenwerken om allerlei actuele
problemen op te lossen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2007 om 09:25

Utopia .. zoals Thomas Moore ?

Ik vind dit prachtig topic trouwens.

Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2007 om 12:53
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212



In eerste instantie geplaatst door tommy

inderdaad een leuk idee een virtueel dorp en ik stel voor dat we Turkije als inspiratiebron moeten nemen, namelijk het scheiden van kerk en staat.
Niet dat ik wil beweren dat religie de oorzaak van ellende is, maar ik zou maar al te graag zien dat religie beleefd wordt waar het toch het best beleefd kan worden: in het hart van de mens.
Al is het maar om te voorkomen dat mensen te hard over elkaar oordelen terwijl de neuzen toch redelijk dezelfde kant op staan.
daar kan ik helaas niet mee akkoord gaan. Turkije vind ik misschien 1 van de ongepaste mogelijkheden gewoon om het feit dat ze zich islamitisch waant maar de hoofddoek gaat verbieden.ook omdat sommige Turken de neiging hebben om cultuur te gaan vermengen met religie ==> alcohol. maar gelukkig is het merendeel niet zoik stel voor dat we misschien een niet-bestaand land/dorp nemen, zelf een naam geven......



Nee begrijp me niet verkeerd moslimboy212, ik wil het ook zeker niet zover laten komen dat religieuze uitingen verboden worden, maar dit geldt ook voor alcohol.
Laat iedereen dat aub zelf uitmaken.
De mensen die hun grenzen niet kennen en dat is niet alleen bij alcohol het geval kunnen toch wel aangepakt worden als zij hierdoor bepaalde wetten overtreden.
En dan heb ik het hier over heel simpele wetten die elk land zo'n beetje heeft en waarschijnlijk ook niet zonder kan. Dus ook Utopia niet. Wat mij betreft hoeven we de wet en religie niet dichter bij elkaar in verband te brengen dan het opstellen van bijvoorbeeld de tien geboden of hoe deze wetten ook genoemd mogen worden in andere wereldreligies.
Utopia zal voor de rest van de wereld geen inspiratiebron zijn wanneer we het grootste geschenk van God verwerpen.

nl. de vrije wil
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2007 om 13:59
Utopia is een mooie, maar ook wel veel gebruikte naam. wat vinden jullie
van een samenvoeging van "multicultureel" en "utopia"; Multopia?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2007 om 14:21
Of Multicultutopia?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2007 om 16:23

 

Ik heb zelf geen tijd om een bijdrage te leveren aan dit topic, maar omdat dit topic zeer orgineel is, wil ik wel graag een bijdrage leveren aan de titel!

Wat dacht je van Fantasy Island?  

Succes verder!

 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2007 om 01:26

CLOUSEAU - De tegenpartij
(Wauters/Francken/Wauters/Meuris)
Copyright Control / EMI Music Publishing
Uit de cd �Vonken & Vuur� � vanaf vrijdag 30 maart 2007.

 




Kijk, ze zijn zo anders
Anders dan wij
De tegenpartij

Voel de hete adem
Die komt heel dichtbij
De tegenpartij

Elke dag brengt confrontatie
In elke stad van ieder land
Politiek, werk of relatie
Overal woedt wel die brand

We moeten geloven in een betere tijd
Open je ogen, zet je woede opzij
Het kan ook anders : we keren het tij
Wat als we ze omarmen, de tegenpartij?


Kom, reik me je hand nu
Want jij bent voor mij
Een medepartij

Elke dag brengt irritatie
En overal woedt wel een brand

We moeten geloven in een betere tijd
Open je ogen, zet je woede opzij
Het kan ook anders : we keren het tij
Kom, we omarmen de tegenpartij


Stel je voor dat schrik de plaats ruimt voor respect
En dat iedereen, elke man en elke vrouw dan
Verdraagzaamheid gaandeweg ontdekt

We moeten geloven in een betere tijd
Open je ogen, zet je woede opzij
Dan is schrik voor de anderen voorgoed voorbij
Daar komt het einde van de tegenpartij

 

Ik vind dit dus prachttekst h� .. en vond die hier wel mooi passen.
Is trouwens mooi liedje ook .. maar diegene die muziek willen luisteren moeten maar eens gaan zoeken.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2007 om 09:20
Dat lijkt me een mooi volkslied voor ons dorp, waar elke pattij een
medepartij is. .
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2007 om 08:48

Salaam,

Alhoewel ik het niet helemaal snap, moet ik wel zeggen dat het een goeie initiatief is. Ik stel voor dat we eerst wat aan het onderwijs moeten doen (nadat jullie een naam hebben verzonnen ).

Waarschijnlijk ga ik nu veel kritiek over me heen krijgen, maar ik vind dat je al heel vroeg de normen en waarden aan de nieuwe generatie moet leren (vanaf de leeftijd van 2 a 3). Een onderdeel daarvan is, juist ja respect, voor ouderen en medemens. Verder moet de mentaliteit van hardwerken en kennis vergaren in ze worden gepompt. Helaas wordt dit vaak opgevat als een vorm van hersenspoeling, maar ik wil van jullie horen wat jullie daar alvast van vinden.

Zelf heb ik spijt van hoe ik mijn jeugdjaren heb doorgebracht. Ik heb veel geleerd, maar als ik nu terugkijk, kan ik zeggen dat ik veel productiever had kunnen zijn. Scholen moeten dus wat strenger en intensiever lesgeven, so dat is alvast een begin voor een "harde" fundament.

Salaam

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2007 om 12:16
een mix van verschillende volkeren: een Spartaanse opvoeding gecombineerd met een Atheense. dus een Spartaanse opvoeding zonder al de gruwelijkheden.....

dat brengt ons al ineens tot een sterke militaire macht, je weet maar nooit of er ergens in de wereld randdebielen uit zijn op onze olie......en dankzij de Atheense invloed hebben we ook al wat recreatie, omdat hun opvoeding bestond uit sporten,enz....
laa ilaha illalah
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 08:24
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Salaam,


Alhoewel ik het niet helemaal snap, moet ik wel zeggen dat het een goeie initiatief is. Ik stel voor dat we eerst wat aan het onderwijs moeten doen (nadat jullie een naam hebben verzonnen ).


Waarschijnlijk ga ik nu veel kritiek over me heen krijgen, maar ik vind dat je al heel vroeg de normen en waarden aan de nieuwe generatie moet leren (vanaf de leeftijd van 2 a 3). Een onderdeel daarvan is, juist ja respect, voor ouderen en medemens. Verder moet de mentaliteit van hardwerken en kennis vergaren in ze worden gepompt. Helaas wordt dit vaak opgevat als een vorm van hersenspoeling, maar ik wil van jullie horen wat jullie daar alvast van vinden.


Zelf heb ik spijt van hoe ik mijn jeugdjaren heb doorgebracht. Ik heb veel geleerd, maar als ik nu terugkijk, kan ik zeggen dat ik veel productiever had kunnen zijn. Scholen moeten dus wat strenger en intensiever lesgeven, so dat is alvast een begin voor een "harde" fundament.


Salaam



beste afghanmoslim je hoeft je niet druk te maken over de gedachte dat kennis aanleren in een vroeg stadium automatisch hersenspoeling is, in ieder geval niet wanneer je de kennis vanuit vele perspectieven overbrengt
ik vind het wel een goed idee'je kunt niet vroeg genoeg beginnen niet waar?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 09:32
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Salaam,

Alhoewel ik het niet helemaal snap, moet ik wel zeggen dat het een goeie initiatief is. Ik stel voor dat we eerst wat aan het onderwijs moeten doen (nadat jullie een naam hebben verzonnen ).

Waarschijnlijk ga ik nu veel kritiek over me heen krijgen, maar ik vind dat je al heel vroeg de normen en waarden aan de nieuwe generatie moet leren (vanaf de leeftijd van 2 a 3). Een onderdeel daarvan is, juist ja respect, voor ouderen en medemens. Verder moet de mentaliteit van hardwerken en kennis vergaren in ze worden gepompt. Helaas wordt dit vaak opgevat als een vorm van hersenspoeling, maar ik wil van jullie horen wat jullie daar alvast van vinden.

Zelf heb ik spijt van hoe ik mijn jeugdjaren heb doorgebracht. Ik heb veel geleerd, maar als ik nu terugkijk, kan ik zeggen dat ik veel productiever had kunnen zijn. Scholen moeten dus wat strenger en intensiever lesgeven, so dat is alvast een begin voor een "harde" fundament.

Salaam

Om dezelfde normen te kunnen hanteren moet men eerst tot eenzelfde norm kunnen komen. Daarna komt nog de moelijkheid van het pad daar naar toe.

 

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 11:24

Klopt Tommy, hoe eerder met sommige dingen je begint, des te beter.

DruideHerne, ik denk dat de basis normen en waarden wel bij iedereen gelden. Maar ik zie nu al een grote struikelblok, de omgang van de geslachten zoals dat vanuit de Islamitische perspectief moet. Het toestaan van alcohol, drugs en daamee discotheken waar mensen de hele avond "los" gaan.

Enerzijds zijn er mensen die vrijheid willen, anderzijds zijn er mensen die dat vrijheid helemaal niet als iets prettigs ervaren en het liever willen laten zitten. Dan wil ik toch liever zoveel mogelijk uit de buurt van die coffeeshop en discotheek en G&G vestiging wonen. Uiteindelijk krijg je weer ge�soleerdere groepen.

Mijn eerdere bericht over hoe de nieuwe generatie opgevoed moest worden doelde ook hierop. Dingen die naar mijn mening zinloos zijn (no offence) moeten aan kinderen duidelijk worden gemaakt. Ze kunnen veel beter dat tijd steken in andere vormen van plezier maken. Maar hier botsen alweer twee visies met elkaar.

Kijk maar wat je ermee kunt doen, ik zal er ook wat verder over nadenken.

Salaam

ps. Ja Moslimboy, ik vind sport ook heel belangrijk. Als het aan mij zou liggen zou ik alle vette happen verbieden en sport zwaar verplicht stellen, maar dat lijkt al een beetje teveel op een dictatuur  ...aan de andere kant, denk aan hoe sterk het nageslacht wel niet zal zijn, hmmm.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 16:25
Hallo, in het dorp of op het eiland Multitopia leven verschillende
bevolkingsgroepen. In de verhoudingen zoals we die in Belgie en
Nederland kennen. Dat is natuurlijk heel gecompliceerd, want dan gaat
het om maatschappelijke posities (arm/rijk), politieke voorkeur, etc. Om
het wat simpel te houden kunnen we ons beperken tot levensvisie. Dan
hebben we in ons dorp dus te maken met Moslims (7%), Christenen van
verschillende denominaties (40%?), Humanisten/atheisten (49%?) en kleine
minderheden zoals Boeddhisten, Animisten, Hindoes, etc.(4%?).

Het gaat er dus om dat er plannen en afspraken komen zodat die
verschillende groepen optimaal gaan samenwerken.
Opvoeding wordt als eerste punt door Afghanmoslim genoemd. Laten we
eerst eens inventariseren welke opvoedingsproblemen er in ons dorpje
spelen en hoe daar door de verschillende groeperingen tegenaan gekeken
wordt. en vervolgens welke maatregelen en stimuleringsmiddelen er
moeten komen om een opvoeding te krijgen waar alle groeperingen zich
min of meer in kunnen vinden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2007 om 16:27
Hallo, in het dorp of op het eiland Multitopia leven verschillende
bevolkingsgroepen. In de verhoudingen zoals we die in Belgie en
Nederland kennen. Dat is natuurlijk heel gecompliceerd, want dan gaat
het om maatschappelijke posities (arm/rijk), politieke voorkeur, etc. Om
het wat simpel te houden kunnen we ons beperken tot levensvisie. Dan
hebben we in ons dorp dus te maken met Moslims (7%), Christenen van
verschillende denominaties (40%?), Humanisten/atheisten (49%?) en kleine
minderheden zoals Boeddhisten, Animisten, Hindoes, etc.(4%?).

Het gaat er dus om dat er plannen en afspraken komen zodat die
verschillende groepen optimaal gaan samenwerken.
Opvoeding wordt als eerste punt door Afghanmoslim genoemd. Laten we
eerst eens inventariseren welke opvoedingsproblemen er in ons dorpje
spelen en hoe daar door de verschillende groeperingen tegenaan gekeken
wordt. En vervolgens welke maatregelen en stimuleringsmiddelen er
moeten komen om een opvoeding te krijgen waar alle groeperingen zich
min of meer in kunnen vinden.

welke opvoedingsproblemen komen we volgens de verschillende
groeperingen tegen?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 02:49

In belgie is vanaf 2.5 naar school gaan normaal dus op zich voelt het niet als brainwashing.
En de beste manier om respect aan te leren is respect te tonen.
Kinderen leren veel meer van wat ze voorgedaan worden dan van wat ze aangeleerd worden.

Dus voor kleuters stel ik een multicultureel klasje voor waar er respect heerst voor iedereen. Waar ze door met elkaar te spelen leren dat mensen misschien allemaal verschillend zijn, maar ook allemaal gelijkwaardig.

Waar plaats is om over alle culturen en godsdiensten te praten.. waar er verhaaltjes verteld worden vanover heel de wereld.. waar misschien ook wel verschillende talen aan bod kunnen komen. (een kind maakt daar v��l minder problemen over dan een volwassene).
(hier komt elke zomer een kindje uit slovakije -omstandigheden waar dat kind normaal in opgroeit zijn allesbehalve ideaal- en taal is tussen de kinderen hier absoluut geen probleem.. )

Een kleuterklas waar ook wel eens buiten de lijntjes gekleurd en gedacht mag worden. En waar kinderen spelenderwijs leren omgaan met andersdenkenden.
Waar ouders van die kinderen ook regelmatig welkom zijn en bij elkaar op de koffie thee of eender wat kunnen komen.
Zodat op termijn huizen terug openstaan voor buren. Waar we elkaar respecteren en zelfs aprecieren.
Of men nu muntthee, koffie, thee of een biertje drinkt. Waar iedereen in eerste plaats gewoon MENS is. En zo behandeld wordt.

 

 

Terug naar boven
WarmHart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 april 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote WarmHart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 07:54

 Mooi initiatief

Uit God zijn er 6.5 miljard mensen.

In God maar een, ongeacht 6.5 miljard verschilende mensen.

God is liefde, liefde is vrij zijn, om van, voor, naar of met GOD te leven.

God voor mij of ik voor GOD?

in God is alles gelijk aan GOD, ook wij die in hem leven.

Elke religie is door God toegestaan aan ons er iets mooie van te maken zo onze toekomst in het begrip van vriendschap en liefde zich in God's eeuwige liefde kunnen vinden.

Stromen van levend water zullen uit hun binnenste vloeien.

WarmHart

 

 

 

Terug naar boven
Rafoel & Rahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rafoel & Rahiem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 08:16

 

Wat ik je wil duidelijk wil maken WarmHart,ia dat Allah (God) in die Vers helemaal over zichzelf heeft en dat betekent dat wij 1 God moeten Aanbidden en in Geloven.

En God zegt>Ik heb de mensen en de djins geschapen om mij alleen te Aanbidden.

Voorzeker,de Gelovigen die goede werken doen,zullen tuinen hebben waardoor rivieren stromen Dat is de grote zegepraal.

Waarlijk,de greep van uw Heer is hard.

Hij is het Die schept en weder voortbrengt,

En Hij is de vergevende,De Liefderijke,

De Heer van de Troon,de Roemrijke,

Uitvoerder van wat Hij wil.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 08:21
Mooie woorden maar graag ontopic blijven. Het samenwerken virtueel
concreet maken...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Rafoel & Rahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rafoel & Rahiem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 08:32

Dat zal ik blijven doen?

Maar het was niet voor jou bedoelt postpentacost

Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 12:26
hey hey hallo
ik zal zoals postpentacost zegt ontopic blijven, hoewel ik al wel weet dat een aantal van jullie wenst dat ik dat niet had gedaan als ze mijn volgende voorstel voor het dorp lezen.
Zowel basisonderwijs als voortgezet onderwijs zou ik graag openbaar zien. De lesstof kan wat mij betreft uitgebreid worden, zodat kinderen bijvoorbeeld ook op de basisschool al een flinke portie godsdienst meekrijgen waarin over alle wereldreligies, in de klas verteld en gediscussieerd wordt.

dus geen christen-en islamitische scholen meer,
ouders die hun kinderen meer willen meegeven van hun geloofsovertuiging doen dit thuis maar.

Hierna zal ik niets meer vragen voor het dorp
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 12:41

Het lijkt mij effectief de enige manier om verschillende kulturen samen te krijgen. EN met elk in zijn eigen cirkeltje te draaien schieten we niks op .. hebben we al vaak genoeg bewezen.
MAAR ik vind dat er effectief ruimte moet zijn om godsdienst en culturen te verkennen. EN het mag niet zoals het nu vaak wel is humanistisch of atheistisch getint worden. Want dat is dan ook weer geen teken van respect.

(en dat voor ongelovige h� ;)).

Er zouden leerkrachten van alle strekkingen aanwezig moeten zijn. En ook op speelse manieren moeten culturen uitgewisseld worden. Zoals ik al zei .. eten drinken spelletjes verhaaltjes .. ALLES moet aan bod kunnen komen.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 15:55
Welk doel dienen deze idee�n over uitsluitend openbaaar onderwijs?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2007 om 17:27
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Welk doel dienen deze idee�n over uitsluitend openbaaar onderwijs?


Een gezellige boel cre�eren waar iedereen maar wat doet?
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2007 om 01:52

Als iedereen zijn eigen onderwijs organiseert .. hoe ga je dan mensen samenbrengen?
Als onderwijs �cht neutraal is. EN dus alles aanbod laat komen. Dan krijg je plaats waar kinderen en mensen samenkomen. EN met elkaar leren omgaan op respectvolle manier.
Daarom is het ook belangrijk dat het openbaar onderwijs niet gekleurd is .. ook niet atheistisch of humanistisch (wat nu vaak wel het geval is) .. maar dat onderwijs helemaal neutraal is. Zodat kinderen echt vrij zijn om om te gaan met alle partijen en van alle partijen te leren. En alle partijen te leren respecteren.
En nee alkuzar de bedoeling is niet dat iedereen maar wat doet.. de bedoeling is dat kinderen via spel en onderwijs leren dat elke persoon misschien anders is .. maar net daarom te aprecieren valt.

Verhaaltjes van duizend en ��n nacht evenwaardig aan sprookjes van grimm... feestdagen uitgelegd door de ouders van de kinderen .. op de dag van de feestdag .. alle feestdagen ... zodat iedereen leert van de anderen. Waar de anderen voor staan.
EN thuis leren ze dan waar zij voor staan ...

De anderen leren kennen is volgens mij de enige manier om de angst voor de anderen te overwinnen.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2007 om 03:39
Het zijn mooie gedachten, Stampertje, maar neutraal onderwijs is alleen
haalbaar met neutrale leerkrachten. En bestaan die?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2007 om 05:37
Onderwijs zoals Stampertje zich dat voorstelt vereist leerkrachten die in staat zijn te onderkennen welke gemeenschappelijke basisverlangens en -strevingen er achter ieders specifieke cultuur- en/of religie-uitingen schuilgaan. Dan kom je uit bij, bijvoorbeeld, antropologen wier leeropdracht, in goed gezamelijk overleg, inhoudelijk bepaald en gecontroleerd zou moeten worden door de ouders in kwestie en niemand anders. Dit, op zijn beurt, stelt dan weer hoge eisen aan die ouders.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.090 seconden.