Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

de dood overwonnen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Micha�l Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Micha�l Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: de dood overwonnen
    Geplaatst op: 17 april 2007 om 10:16
1Korinthi�rs15:48Alle mensen stammen af van Adam en hebben dus een aards lichaam, net als hij. Maar de mensen die uit Christus voortkomen, zullen een hemels lichaam krijgen, net als Hij.

 49Dus, zoals wij op de aardse Adam lijken, zullen wij ook op de hemelse Christus lijken.

 50Laat ik heel duidelijk zijn, broeders: Lichamen van vlees en bloed kunnen geen deel hebben aan het Koninkrijk van God. Onze vergankelijke lichamen kunnen niet altijd blijven leven.

 51Wat ik u nu verder vertel, heeft God tot nog toe verborgen gehouden: Wij, als gelovigen, zullen niet allemaal sterven,

 52maar wel allemaal in een oogwenk een nieuw lichaam krijgen op het moment dat de laatste trompet schalt. Ja, er zal het machtig geluid van een trompet te horen zijn; en dan zullen de doden voor altijd levend worden gemaakt en wijzelf zullen een nieuw lichaam krijgen.

 53Ons vergankelijke, sterfelijke lichaam zal verwisseld worden voor een onvergankelijk, onsterfelijk lichaam.

 54Wanneer dat gebeurt, wordt werkelijkheid wat in de Boeken staat: "De dood is opgeslokt in Gods grote overwinning." (b)

 55"Dood, je kunt de overwinning wel vergeten. Dood, wat voor kwaad zul je nu nog doen?" (c)

 56De dood kan ons nu nog kwaad doen door de zonde. En de zonde is zo sterk omdat de wet bestaat.

 57Maar God zij dank! Hij geeft ons, door onze Here Jezus Christus, de overwinning over de zonde en de dood.

 58Dus, beste broeders, sta vast en wees onverzettelijk. Blijf aktief voor de Here. U weet toch dat het werk dat u onder Zijn leiding doet, niet voor niets is.

Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2007 om 11:01
Wat bedoel je te zeggen?
Terug naar boven
Micha�l Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Micha�l Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2007 om 07:10

In eerste instantie geplaatst door kipputjuh

Wat bedoel je te zeggen?

je kan beter zeggen wat heb je hierop te zeggen dus dan antwoord ik met Amen!

 

Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2007 om 07:47
Je mag een vraag niet met een wedervraga beantwoorden, dat is onbeleefd.

Ik zeg hierop, ik ben actief voor God (in mijn geval Allah swt) en ik weet dat dat niet voor niets is dus ik doe het helemaal juist volgens die Bijbeltekst. Afgezien van dat ik geen broeder ben.

Verder.. Tja. Verder heb ik niets te zeggen
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2007 om 14:10
In eerste instantie geplaatst door Micha�l

In eerste instantie geplaatst door kipputjuh

Wat bedoel je te zeggen?

je kan beter zeggen wat heb je hierop te zeggen dus dan antwoord ik met Amen!

 



ok�....Jezus (a.s.) is NIET onze heer, maar een profeet. wat heb jij hierop te zeggen.........
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Boesta Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boesta Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2007 om 14:56

Je zegt;

51Wat ik u nu verder vertel, heeft God tot nog toe verborgen gehouden: Wij, als gelovigen, zullen niet allemaal sterven,

Hoe kan jij dat weten als God dit verborgen heeft gehouden.

Terug naar boven
Abu Baker Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 april 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Baker Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2007 om 15:17
heb hier eigenlijk ondervonden dat als je een vraag steld je meer met vragen zit......
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2007 om 10:31
Vragen vormen de weg tot inzicht
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2007 om 12:48
ik denk dat in deze topic de vragen juist de weg zullen splitsen
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2007 om 16:08
Bijvoorbeeld de vraag:"hoe zit dat met de overwinning over zonde en
dood?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2007 om 17:44

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Vragen vormen de weg tot inzicht

Zo dat is 'Zen' zeg haha.

Terug naar boven
Rafoel & Rahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rafoel & Rahiem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2007 om 18:54

 

De Joden en de Christenen lezen uit 1 en hetzelfde boek.1 van de meningsverschillen tussen hen betreft 'hoeveel goden' er in de Bijbel zijn.

De Bijbel spreekt namelijk zowel over 1 God als over ontelbare goden. Het belangrijkste van een boek waarvan aangenomen wordt dat het door God is geopenbaard,is natuurlijk het onderwerp God. Het boek moet de Eenheid van God bekend maken en ons onderwijzen op welke manier we God moeten aanbidden.Als er sprake is van meerdere goden dan onstaan vragen zoals:Wie was de eerste God,wie is de ware God,wie is de Allerhoogste en wie moet worden aanbeden? In de Bijbel is het onderwerp God erg onduidelijk.

In Marcus 12:29 zegt Jezus:

En Jezus antwoordde hen:Het eerste van alle geboden is: Hoor Israel,de Heer onze God is de enige hier.

Uit dit vers blijkt dat God 1 is,maar in Psalmen 82:1 lezen wij dat er meer goden zijn:God staat in de vergadering Gods, Hij oordeelt in het midden der goden.

Drie eenheid of meer?

Eerste brief van Johannes,hoofdstuk 5:7 Want drie zijn er die getuigen in de hemel: de Vader,het woord,en de Heilige geest: en deze drie zijn 1.

Wij lezen in Johannes 10:30: Ik en Vader zijn 1.

Het belangrijkste geloofsfundament van de Christenen is de drie-eenheid. In het onderstaande vers lezen we echter dat er naast de drie-eenheid sprake is van 15 in 1. Opdat zij (discipelen) allen 1 zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in mij, en ik in U, dat ook zij in ons 1 zijn, opdat de wereld gelove dat Gij mij hebt gezonden.        &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;    (Johannes 17:21)

Ik in hen, en Gij in mij: opdat zij volmaakt zijn in 1,.....(Johannes 17:23)

Volgens Johannes 10:34 sprak Jezus het volk zo aan: Jezus antwoordde hun: Staat er niet in uw wet geschreven: ''Ik heb gezegd: ''Gij zijt goden?''

De wet waarover Jezus sprak: Ik heb wel gezegd: Gij zijt goden, en gij zijt allen kinderen des aller hoogsten        & ;nbs p;         & ;nbs p;         & ;nbs p;         (Psalmen82:6)

In Exodus 7:1 wordt Mozes gelijk gesteld aan God: En de Here zeide tot Mozes: Zie, ik stel u als God voor Farao, en uw broeder Aaron zal uw profeet zijn.

Profeten ontvangen openbaringen van God. Toen Mozes 40 dagen afwezig was, begon zijn volk het gouden kalf te aanbidden. Waarom openbaarde Mozes toen niet aan Aaron dat hij het kalf niet mocht maken?

Intussen zag het volk dat Mozes lang wegbleef eer hij van de berg afdaalde. Daarom verzamelde het volk zich rondom Aaron en zei tot hem: ''Sta op, maak ons een God die voor ons uit zal gaan, want wat deze Mozes betreft, de man die ons uit het land Egypte heeft gevoerd, wij weten werkelijk niet wat er met hem is gebeurd.

''Hierop zei Aaron tot hen: ''Rukt de goude oorringen af die in de oren van uw vrouwen, van uw zonen en van uw dochters zijn, en brengt ze bij mij. ''Toen rukte al het volk de gouden oorringen die in hun oren waren af en bracht ze naar Aaron. Vervolgens nam hij (het goud) uit hun handen aan, en hij vormde het met een graveerijzer en maakte er toen een gegoten beeld van een kalf. Nu zeiden zij:      ''Dit is uw God, O Israel, die u uit het land Egypte heeft opgevoerd''. Toen Aaron dit zag,ging hij voor (het beeld) een altaar bouwen. Tenslotte riep Aaron uit en zei:    ''Morgen is er een feest voor uw Heer''. De volgende dag stonden zij derhalve vroeg op en gingen brandoffers brengen en gemeenschapsoffers aanbieden......       &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;     (Exodus 32 1-6)

In Exodus 4:16 En gij zult hem (Aaron) tot God zijn.

De Messia, de zoon van Maria was slechts een boodschapper, voorzeker, alle boodschappers voor hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beide voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.        &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;   (Qor'aan 5:75)

Voorzeker het geval van Jezus is bij Allah (God) hetzelfde als die van Adam. Hij Allah (God) schiep hem uit stof en zei: ''wees'' en het werd.     (Qor'aan 3:60)

Natuurlijk is de geboorte van een vaderloos kind bewonderswaardig, maar we mogen niet vergeten dat Adam ook vaderloos en zelfs moederloos was. Als Jezus om die reden vergoddelijkt wordt, dan moet Adam een grotere God zijn, want hij had helemaal geen ouders.Denk heel goed na mensen,gebruik jullie gezonde verstand die Onze God ons heeft gegeven.

Volgens de uitleg van sommige Christenen besloot de ''God'' in de hemelen naar de aarde af te dalen om voor de zonden van de mens te sterven. Volgens de Bijbel ging Jezus drie dagen na de kruisiging dood. De Islam leert dat God niet kan sterven. Bovendien kon Hij de zondes van de mensen ook vergeven zonder Zijn zoon op te offeren. Er is geen enkel vers in de Bijbel dat de zogenaamde       ''goddelijkheid'' van Jezus predikt. Er staat nergens vermeld dat Jezus zegt:         ''Ik ben God''. De Christenen beweren dat o.a. het volgende vers de goddelijkheid van Jezus verkondigt: 

''In het begin was het woord en het woord was bij God en het woord was God''         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;       (Johannes 1:1)

Het is logisch dat een wezen waarvan wordt beweerd dat hij God is ook goddelijke eigenschappen heeft. Wanneer wij echter de Bijbel bestuderen vinden wij geen goddelijke eigenschappen in Jezus.

De Islam leert ons dat God de Almachtige geen tekortkomingen heeft. Hij is de Eewige Levende, de Zelfbestaande. Hij is onafhankelijk van slaap,rust voedsel.   Hij is tot alles in staat, Hij aanbidt niet, Hij wordt aanbeden. Hij verwekte niet,   noch is Hij verwekt.Hij is Alwetend.

Jezus daarentegen kon niets uit zichzelf doen: Daarom zei Jezus: Wanneer gij de Zoon des mensen eenmaal omhooggeheven hebt, dan zult gij weten dat ik het ben, en dat ik niets uit eigen beweging doe, maar deze dingen spreek ik zoals de Vader mij geleerd heeft. En Hij die mij gezonden heet, is met mij: Hij heeft mij niet overgelaten omdat ik altijd die dingen doe die hem behagen.        & ;nbs p;         & ;nbs p;         & ;nbs p;         & ;nbs p;         & ;nbs p;         & ;nbs p;           (Johannes 8:28-29)

Jezus wordt besneden: En toen acht dagen vervult waren,zodat zij Hem moesten besnijden,ontving hij de naam Jezus....        &am p;nb sp;         &am p;nb sp;          (Lucas 2:21)

Jezus werd volgens de Joodse traditie besneden en kreeg de naam 'Jezus'  Dit trekt de goddelijkeheid van Jezus nog meer in twijfel.Kunt u zich voorstellen dat 'God' besneden moet worden?

Jezus kende de toekomst niet: Maar van die dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in de hemel niet, ook de zoon niet, alleen de vader.                                                                                                                   (Marcus 13:12)

Hier schijnt Jezus de toekomst niet te weten. Profeten en engelen weten ook niets van de toekomst, tenzij God ze inspireert.(zie ook Matheus 24:36). ''.......Maar ga naar mijn broeders (discipelen) en zeg hun: Ik vaar op naar mijn vader en uw vader, naar mijn God en uw God......''        & amp; nbsp;         & amp; nbsp;      (Johannes 20:17)

''Dit is nu het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en       Jezus Christus, die Gij gezonden hebt''.          ; ;           ; ;     (Johannes 17:3)      

 

Jezus slechts een gezant van God is.

In deze verzen wordt weer bevestigd dat God 1 is en Jezus slechts een gezant      van God is.

Marcus 12:29 c.q. 10.18  ''Jezus antwoordde: het eerste is: Hoor Israel, de Here, onze God, de Here is 1.....'' Jezus zegt heel duidelijk'Onze God' en niet 'Jullie God'.

In het volgend vers vertelt hij de mensen dat alleen God goed is.         &am p;nb sp;        ''Waarom noemt Gij mij goed? Niemand is goed dan God alleen''.

Deze Bijbelse teksten vertellen ons duidelijk dat God 1 is.         &am p;nb sp;          ;           ;      Er zijn nog veel meer bewijzen dat Jezus (Isa)vzmh een boodschapper is van God.

De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper aan wie andere boodschappers zijn voor afgegaan....                               (Qor'aan 5:75)

Voorzeker, zij lasteren God die zeggen:'' De Messias, zoon van Maria, is Allah'' (God). Zeg: Wie heeft macht tegen Allah (God), als Hij de Messias, de zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, te niet wil doen?'' Aan Allah (God) behoort het Koninkrijk der hemelen en der aarde en al wat daar tussen is. Hij schept wat Hij wil en Allah (God) heeft macht over alle dingen.                                                                                                                (Qor'aan 5:18)

Wee daarom degenen, die in een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen:'' Dit is van Allah (God)'', opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun dan voor hetgeen zij verdienen.                                                          (Qor'aan 2:79)

En weet O Mensen als jullie berouw zullen tonen en terug zullen keren naar jullie enige echte God,dat Hij al jullie zonden vergeven.Je zult het zoetheid van het Ware Geloof proefen,en Allah (God) zal jou het Paradijs (Jannah) geven,voor Eeuwig InshaAllah.

 

Ik hoop dat jullie O Mensen wakker worden!!! En dat Allah (Onze God) ons op het Rechte Pad Moge Leiden InshaAllah.Allah weet het beste.

En Moge Allah mij vergeven als ik iets fouts heb gedaan.

Salaamoealeikum wa rahmatuhlahi wa Barakatuh

Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2007 om 09:30
In de Bijbel wordt nooit over meerdere goden gesproken zoals jij dat nu probeert te bewijzen. De Bijbel is het woord van ��n enkele God, de almachtige Vader, schepper van hemel en aarde...

God bestaat uit drie personen, de Vader, de Zoon en de heilige Geest. Dat weten wij doordat dat in de Bijbel staat, de Bijbel heeft hier niet de naam drie�enheid aan gegeven dat hebben wij mensen gedaan om het voor onszelf begrijpelijk te maken. God is ��n in drie personen. God heeft zich zo geopenbaart aan de wereld, daar kunnen wij niets aan veranderen. Wij kunnen dat ook niet helemaal begrijpen, God is per definitie niet totaal te begrijpen voor ons. God is zo groot en is een mysterie (in de Katholieke zin van het woord). De Islam/Koran probeert God begrijpelijk te maken, God is echter in alles oneindig, en groot en zoveel meer, dat wij dat nooit zouden kunnen. God heeft ons geopenbaart dat Hij uit drie personen bestaat en heeft ons daarmee iets onbegrijpelijks geopenbaart, het is echter niet onbegrijpelijk omdat het niet klopt, het is onbegrijpelijk omdat wij mensen beperkt zijn. De reden van ons bestaan is onbegrijpelijk en dus een mysterie. God wil ons waarom?

Jezus is de tweede persoon in de drie�enheid, de Zoon of het Vleesgeworden Woord. Jezus is op een bepaald moment in de geschiedenis op de aarde verschenen, maar de Schriften leren ons dat hij al voor de tijd bestond bij de Vader. Wanneer Jezus spreekt over onze God, dan is dat inderdaad moeilijk te begrijpen hoe dat bedoelt wordt. Je kan het bekijken vanuit het oogpunt dat Jezus naast volledig God ook volledig mens was en dus als mens ook God als zijn Vader erkende, daarnaast spreekt Jezus vaak over God als de Vader, en de Vader is voor hem net zo goed de Vader als voor wij normale mensen.

Dat Jezus enkel de dingen doet die de Vader behagen is logisch, de Vader door ook alleen wat de Goddelijke Jezus behaagt. Wanneer dat immers niet het geval zou zijn dan zou God intern verdeelt zijn en een Rijk dat intern verdeelt is kan geen standhouden. God kan intern nooit verdeelt zijn en dus zullen de drie personen in de drie�enheid alleen doet wat ze alle drie behaagt.
Jezus kan wel degelijk dingen uit zichzelf doen, Hij is het die zelf de geest uitblaast, dus zelf het exacte moment van zijn overlijden bepaalt, Hij is het die zelf uit  de dood opstaat en die zelf naar de Hemel op stijgt. Dit alles natuurlijk in overeenstemming met wat de andere personen in de drie�enheid willen en behagen.

Verder is het niet helemaal correct wat je in het begin zegt. De Joden en Christenen hebben niet exact hetzelfde boek. De Bijbel is namelijk dikker dan de Tenach. Wij hebben het Nieuwe Testament en enkele boeken in het Oude Testament extra. De meningsverschillen hebben te maken met het wel of niet erkennen van Jezus als de voorspelde Messias. Jezus voldeed en voldoet niet geheel aan de verwachtingen die de Joden hadden bij de voorspelde Messias. Ze hadden zich bij het Rijk Gods een aards rijk voor ogen gesteld, en niet het werkelijke Rijk Gods dat Jezus predikte. Ze hadden hun pijlen dus meer op het aardse gericht dan op het bovennatuurlijke. Alle voorspellingen in het Oude Testament over de Messias zijn echter in Jezus uitgekomen.

Met de Koran hoef je trouwens niet aan te komen om te bewijzen dat Christenen het fout hebben wanneer wij erkennen dat God uit drie personen bestaat. De Koran beweert wel meer, en beweert ook genoeg tegenstrijdigheden of vreemde wetten en regels die niet te rijmen zijn met wie of wat God werkelijk is. Daarom kan de Koran nooit van God gekomen zijn. God is Liefde en dat zie ik niet terug in de Koran.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2007 om 11:31
Dat van die meerdere goden .... nu is het zo dat in het Oude Testament
God en god met verschillende namen aangeduid worden; bij mijn weten
worden de namen JWH, El(ohim) en Adonai alleen voor de ene
God gebruikt.
Wellicht zijn er talloze geestelijke wezens die je "goden" zou kunnen
noemen, maar de Bijbel is er volstrekt duidelijk over dat God de Schepper
van alles = de God van Abraham en Jacob, de Vader van Jezus 1 is.

Verder is Jezus niet 3 dagen na de kruisiging gestorven, maart uit de
dood verrezen...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2007 om 17:09
In eerste instantie geplaatst door Rafoel & Rahiem


Volgens de uitleg van sommige Christenen besloot de ''God'' in de hemelen naar de aarde af te dalen om voor de zonden van de mens te sterven. Volgens de Bijbel ging Jezus drie dagen na de kruisiging dood. De Islam leert dat God niet kan sterven. Bovendien kon Hij de zondes van de mensen ook vergeven zonder Zijn zoon op te offeren. Er is geen enkel vers in de Bijbel dat de zogenaamde       ''goddelijkheid'' van Jezus predikt. Er staat nergens vermeld dat Jezus zegt:         ''Ik ben God''. De Christenen beweren dat o.a. het volgende vers de goddelijkheid van Jezus verkondigt: 

''In het begin was het woord en het woord was bij God en het woord was God''         & amp; amp; nbsp;         & amp; amp; nbsp;         & amp; amp; nbsp;         & amp; amp; nbsp;         & amp; amp; nbsp;         & amp; amp; nbsp;         & amp; amp; nbsp;       (Johannes 1:1)



Aan een half citaat hebben wij niets natuurlijk. We slaan een paar versen over en lezen dan dit:

Het Woord is vleesgeworden en het heeft onder ons gewoond. Wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, zulk een heerlijkheid als de eniggeborene van de Vader ontvangt, vol genade en waarheid. Wij hebben Johannes' getuigenis over Hem toen hij uitriep: "Deze was het van wie ik zei: Hij die achter mij komt is voor mij, want Hij was eerder dan ik." (Joh. 1:14-15)
(Johannes in dit vers is Johannes de doper, dus niet de Apostel Johannes.)

Jezus is het vleesgeworden Woord. Het Woord van God, het Woord dat God is en dat Woord heeft het vlees aangenomen en heeft onder ons gewoond.

Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2007 om 17:22

Jezus is het vleesgeworden Woord. Het Woord van God, het Woord dat God is en dat Woord heeft het vlees aangenomen en heeft onder ons gewoond.

Voor moslims: Isa Kalimatullah, het woord van Allah.

Ik vraag me ook af wat het voor moslims betekent dat Jezus geen vader had?  

En moslims geloven toch dat Jezus niet gestorven is? Maar ik lees:

3:55  Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.

Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2007 om 06:54
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Dat van die meerdere goden .... nu is het zo dat in het Oude Testament
God en god met verschillende namen aangeduid worden; bij mijn weten
worden de namen JWH, El(ohim) en Adonai alleen voor de ene
God gebruikt.
Wellicht zijn er talloze geestelijke wezens die je "goden" zou kunnen
noemen, maar de Bijbel is er volstrekt duidelijk over dat God de Schepper
van alles = de God van Abraham en Jacob, de Vader van Jezus 1 is.

Verder is Jezus niet 3 dagen na de kruisiging gestorven, maart uit de
dood verrezen...




leuk feitje: Elohim is een oude hebreeuwse meervoudsvorm
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2007 om 08:11
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Jezus is het vleesgeworden Woord. Het Woord van God, het Woord dat God is en dat Woord heeft het vlees aangenomen en heeft onder ons gewoond.

Voor moslims: Isa Kalimatullah, het woord van Allah.

Ik vraag me ook af wat het voor moslims betekent dat Jezus geen vader had?  

En moslims geloven toch dat Jezus niet gestorven is? Maar ik lees:

3:55  Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.



Ik lees hierin dat zelfs de Koran zegt dat de Christenen zullen zegevieren. Zelfs de Koran zegt dus al dat het Christendom het ware geloof is.

Inderdaad zoals je zegt Priscilla, een tegenstrijdigheid in de islam, aan de ene kant aanstoot nemen aan Christenen die zeggen dat Jezus is gestorven, aan de andere kant staat in hun eigen Koran dat Jezus is gestorven omdat God dat wilde.

Moslims nemen aanstoot aan de uitspraak dat Jezus Christus de Zoon van God, God zelf, is gestorven aan het kruis voor onze zonden omdat God niet kan sterven, maar tegelijkertijd zeggen dat Jezus God niet is.


Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2007 om 09:14

Ik lees hierin dat zelfs de Koran zegt dat de Christenen zullen zegevieren. Zelfs de Koran zegt dus al dat het Christendom het ware geloof is.

De tekst zegt niet dat zij die Jezus volgen de christenen zijn. Moslims zeggen ook Jezus te volgen. Maar ik ben erg benieuwd naar wat het voor moslims betekent dat Jezus geen vader had, hij macht had over leven en dood, hij een heilig en zondeloos leven leidde en dat hij nu bij Allah is. Waarom had juist Jezus deze eigenschappen en maakt dit hem niet de belangrijkste profeet?

En het zou een verkeerde vertaling kunnen zijn. In andere vertalingen schijnt te staan "opnemen". Maar het woord voor "sterven" wat in deze tekst staat, is mutawaffika, afgeleid van tawaffa. Dit betekent "sterven" of "laten sterven". Het wordt 26 keer gebruikt in de Koran en 24 keer wordt het vertaald als "sterven". Twee keer is het vertaald met "slapen". Waarom is het hier dan "opnemen"? Er staat ook dat Jezus zei: 19:33 "Vrede was met mij op de dag van mijn geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

leuk feitje: Elohim is een oude hebreeuwse meervoudsvorm

Volledig feitje: elohim betekent niet alleen God. Ook andere bovennatuuriljke wezens als engelen en demonen werden aangeduid met 'elohim'.

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2007 om 10:01
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

En het zou een verkeerde vertaling kunnen zijn. In andere vertalingen schijnt te staan "opnemen". Maar het woord voor "sterven" wat in deze tekst staat, is mutawaffika, afgeleid van tawaffa. Dit betekent "sterven" of "laten sterven". Het wordt 26 keer gebruikt in de Koran en 24 keer wordt het vertaald als "sterven". Twee keer is het vertaald met "slapen". Waarom is het hier dan "opnemen"? Er staat ook dat Jezus zei: 19:33 "Vrede was met mij op de dag van mijn geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

Zou je mij aub kunnen vertellen waar de andere 26 keren het woord voorkomt. Dus de verzen. Weet dat Arabisch in tegenstelling tot NL veel rijker is aan woorden. Een woord kan daar veel meer betekenissen hebben.

In de Koraan staat in vers 156 van An-Nisaa het volgende: And because of their saying: We slew the Messiah, Jesus son of Mary, Allah's messenger - they slew him not nor crucified him, but it appeared so unto them; and lo! those who disagree concerning it are in doubt thereof; they have no knowledge thereof save pursuit of a conjecture; they slew him not for certain.

Hieruit kunnen we duidelijk concluderen dat Jezus vzmh niet is gekruistd volgens de Koraan, dus kun je ook gerust alle andere woorden die meerdere betekenissen hebben anders vertalen aangezien het anders heel onlogisch zou zijn.

19:33 "Vrede was met mij op de dag van mijn geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

Hier zie ik het woord muttawafika trouwens niet, maar dat geeft niet. Het kan duiden op zijn dood na zijn terugkeer. Hij komt terug, leeft hier volgens mij 40 jaar als een koning en zal vervolgens als een mens sterven. Dus dit bewijst niets. Ik zal het voor de zekerheid aan een deskundige vragen.

Maar ik ben erg benieuwd naar wat het voor moslims betekent dat Jezus geen vader had, hij macht had over leven en dood, hij een heilig en zondeloos leven leidde en dat hij nu bij Allah is. Waarom had juist Jezus deze eigenschappen en maakt dit hem niet de belangrijkste profeet?

De profeet Adam aw had geen vader �n moeder, wat is hij dan

De macht over leven werd hem geschonken door Allah swt, Hij is almachtig. Dat is voor Hem niets, hij hoeft te zeggen wees en het is. Is het zo vreemd dat hij weleens hulp had gekregen? Dat hij is verheven en afwacht om terug te keren, ik zie daar ook geen problemen.

Salaam

Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2007 om 11:20

Zou je mij aub kunnen vertellen waar de andere 26 keren het woord voorkomt. Dus de verzen. Weet dat Arabisch in tegenstelling tot NL veel rijker is aan woorden. Een woord kan daar veel meer betekenissen hebben.

Ik heb geprobeerd om alle plekken op te zoeken, ik heb er 20 kunnen vinden (plus de tekst over Jezus maakt 21). In ��n tekst verwijst het ook naar slaap.

2:234 And if any of you die and leave wives behind,...(yutawaffawna)
2:240 AND IF any of you die and leave wives behind,...(yutawaffawna)
3:55 Lo! God said: "O Jesus! Verily, I shall cause thee to die,(mutawaffeeka)
3:193 ...and let us die the death of the truly virtuous! (watawaffana)
4:15 confine them to the houses until death takes them away (yatawaffahunne)
5:117 Thou hast caused me to die, (tawaffaytanee)
6:61 Our messengers cause him to die (tawaffathu)
7:25 He added - "and there shall you die (wafeeha)
7:37 Our messengers to cause them to die, (yatawaffawnahum)
7:126 and make us die as men who have surrendered themselves unto Thee!" (watawaffana)
8:50 He causes those who are bent on denying the truth to die: (yatawaffa)
10:46 or whether We cause thee to die (natawaffayannaka)
10:104 who shall cause you [all] to die: (yatawaffakum)
12:101 let me die as one who has surrendered himself unto Thee (tawaffanee)
13:40 or whether We cause thee to die (natawaffayannaka)
16:70 AND GOD has created you, and in time will cause you to die (yatawaffakum)
22:5 for among you are such as are caused to die [in childhood], (yutawaffa)
32:11 The angel of death who is given charge of you shall cause you to die (yatawafaakum)
39:42 It is God [alone that has this power - He] who causes all human beings to die at the time of their [bodily] death and [causes to be as dead], during their sleep (yatawaffa)
47:27 But how will it be when the angels cause them to die (tawafat'hum)

In de Koraan staat in vers 156 van An-Nisaa het volgende: And because of their saying: We slew the Messiah, Jesus son of Mary, Allah's messenger - they slew him not nor crucified him, but it appeared so unto them; and lo! those who disagree concerning it are in doubt thereof; they have no knowledge thereof save pursuit of a conjecture; they slew him not for certain.

Hieruit kunnen we duidelijk concluderen dat Jezus vzmh niet is gekruistd volgens de Koraan, dus kun je ook gerust alle andere woorden die meerdere betekenissen hebben anders vertalen aangezien het anders heel onlogisch zou zijn.

Maar daar staat niet dat Jezus niet stierf. Bedenk wel dat de Joden niet iemand mochten kruisigen, alleen de Romeinen mochten dat.

De profeet Adam aw had geen vader �n moeder, wat is hij dan

Heilig, zonder zonde, in staat om bij God in het paradijs te wonen. Adam moest al weg om ��n zonde.

De macht over leven werd hem geschonken door Allah swt, Hij is almachtig. Dat is voor Hem niets, hij hoeft te zeggen wees en het is. Is het zo vreemd dat hij weleens hulp had gekregen? Dat hij is verheven en afwacht om terug te keren, ik zie daar ook geen problemen.

Het is niet dat ik er problemen in zie voor de Islam. Ik vraag me alleen af hoe jullie tegen deze dingen aankijken.

Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2007 om 13:57
priscilla schrijft: "Maar daar staat niet dat Jezus niet stierf. Bedenk wel dat de Joden niet iemand mochten kruisigen, alleen de Romeinen mochten dat."

dit klopt, kruisigen was ook een voorbeeld stellende straf voor o.a. relschoppers
het is schijnbaar zo dat de menigte wel een keus is gegeven om jezus of barabas(volledige naam is jezus barabas) te laten kruisigen
als een persoon er vanuit gaat dat er ooit 'n jezus aan het kruis is gestorven kan die persoon wel eens gelijk hebben
Terug naar boven
Rafoel & Rahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rafoel & Rahiem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2007 om 14:13

 

 

Wie heeft deze geschiedenis geschreven?

Wanneer we het Evangelie Marcus 14:50 lezen,vragen we ons af wie de geschiedenis van de zogenaamde kruisiging heeft geschreven. Hierin wordt namelijk verteld dat alle leerlingen van Jezus waren gevlucht:        &nb sp;         &nb sp;         &nb sp; '' En zij lieten hem alleen en vluchten allen''.

Al zijn discipelen vluchten,voordat de soldaten die door de hoofdpriesters begeleid werden,hem gevangen namen. Zij waren dus geen ooggetuigen van het verder verloop van de zaak.De discipelen waren op de hoogte van het feit dat Jezus gevangen zou worden genomen.In Lucas 22:30 beloofde Petrus Jezus dat hij bereid was met hem te strijden tot de dood.In het Evangelie volgens Marcus lezen wij echter dat hij ook weg liep. De discipelen waren de vroomste en de meest betrouwbare mensen rondom Jezus.Zij hebben deze geschiedenis echter niet geschreven.In hoeverre kunnen wij andere mensen geloven die geen getuigen waren van de gebeurtenis? We kunnen dan ook concluderen dat het verhaal over de kruisiging van Jezus zeer twijfelachtig is. Wij moslims geloven helemaal niet dat hij ooit aan het kruis heeft gehangen. In het Evangelie van Barnabas lezen wij dat het niet Jezus is die gekruisigd wordt,maar Judas. Op 1 tekst na in Mattheus vertellen de Evangelien niets over wat er met Judas is gebeurd na de zogenaamde kruisiging (Mattheus 27:5). De tekst in Mattheus zegt dat hij zichzelf heeft opgehangen. Christelijke schriftgeleerden vertellen dat Mattheus zijn Evangelie heeft overgeschreven van Marcus.Maar de bovengenoemde tekst (Mattheus 27:5) vinden wij vandaag de dag niet terug in het Evangelie van Marcus noch in dat van anderen.

Wat is Gods naam in werkelijkheid?

Men heeft de schepper namen gegeven zoals: God, Allon, Deus, Dieu, Dio, Theos, Pramatama, Tuhan, Allegany, Mulungu....

De Israelieten aan wie het Oude Testament is geopenbaard noemen God 'Adonai', wat de Heer betekent. Deze naam is ontleend aan de naam Ado, die de Kananisten gebruikten voor God. Misschien zijn er de Joden in deze geinspireerd door de Grieken, die een Adonis genaamde mens aanbaden als de God van schoonheid.

Hoe heeft Jezus Gods naam uitgesproken?         ;           ;           ;           ;           ;      In Mattheus 27:46 lezen wij:         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;     ''Eli, Eli, lama sabachthani''?

Jezus heeft God heel duidelijk 'Eli' genoemd. Dit is dan ook de eigenaam van God die de Israelieten kennen. In de Hebreeuwse Bijbel wordt ook vaak Elohim gebruikt in plaats van Eli. Velen denken dat dit het meervoud is van het woord God. Wanneer je een Joodse taalkundige echter vraagt wat dit woord betekent,   antwoord hij dat hiermee God wordt bedoeld. God heeft zichzelf aangeduid met Elohim. Hiermee wordt niemand anders bedoeld dan Hij alleen. Deze term heeft God gebruikt om Zijn grootheid aan te duiden. De namen Eli en Elohim komen in het Oude Testament meer dan 6000 keer voor. In het Oude Testament zien we ook dat God met de letters Y.H.W.H. wordt aangeduid. Deze letters komen 6800 keer voor. Men heeft de naam Adonai en Elohim gekoppeld aan de letters Y.H.W.H. In het Hebreeuwse Oude Testament lees je dan ook heel vaak         &n bsp;     'Adonai Y.H.W.H.' of 'Elohim Y.H.W.H.'

Wat betekent Y.H.W.H..?        &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp; Deze letters zijn er al vanaf Mozes. De Grieken hebben deze letters vertaald met het woord 'Tetragramaton' (het woord van vier letters). Ook zij wisten niet hoe het uitgesproken moest worden.Zij hebben het, evenals de Joden, niet gewaagd om medeklinkers aan vier letters toe te voegen. Zij waren namelijk bang de naam van God verkeerd uit te spreken.        &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;      Gij zult den naam des Heren u God niet tijdelijk (vals) gebruiken,want de Here zal niet onschuldig houden die Zijn naam ijdellijk gebruikt. Omdat men vroeger geen medeklinkers had, verboden de Joodse priesters in het verleden de letters          ;  Y.H.W.H. met medeklinkers uit te spreken. De priesters beschouwden het verkeerd of vals uitspreken van Gods naam als Godslastering en verklaarden de dood aan degene die zich hieraan waagde:          ;           ;           ;           ;           ;           ;         En die den naam des Heren gelasterd zal hebben,zal zekerlijk gedood worden,........       &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;       (Leviticus 24:16)        De letter 'Y' is in het Hebreeuws een uitroepteken, zoals in het Nederlands de letter 'O' als uitroepteken wordt gebruikt. De letters H.W.H. staan voor HoeWaH wat betekent 'Hij is'. Al eerder hebben we gezegd dat Jezus God toesprak met de naam Eli. In het Arabisch wordt niet Eli gezegd maar Ilahi. We zien dat er maar een klein verschil is. Het 'im' van Elohim is een aanduiding van Gods grootheid, wanneer we 'im' weglaten, blijft alleen Eloh over (eigenlijk Elah).                            Wanneer je een Jood Elah hoort uitspreken,dan hoor je 'Alah'.          ;           ;        Wanneer we dit allemaal bij elkaar zetten,krijgen we de volgende zin:         &n bsp;         'Ya HoeWah Allah', wat betekent: 'O, Hij is Allah'.          ;           ;(SubhaanAllah)     

De Joodse priesters hebben nooit medeklinkers gebruikt voor de letters Y.H.W.H. De Grieken hebben het vertaald als Teragramaton (het woord van vier letters).    Pas veel later in 1878 hebben dhr. Rutherford en zijn opvolger Russel Charles medeklinkers aan deze letters toegevoegd. Zij hebben van Y.H.W.H. Jehova gemaakt en daar een godsdienst van gemaakt.

Diegene aan wie Wij het boek hebben gegeven erkennen dit, zoals zij hun zonen erkennen, maar voorzeker, sommigen hunner verbergen de Waarheid tegen        beter weten in.         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;  (Qor'aan 2:146)

En voordien placht gij geen boek te lezen, nog met uw rechterhand te         &nbs p;       schrijven anders zouden de leugenaars aan de (echtheid) ervan hebben                kunnen twijfelen.        &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         (Qor'aan 29:48)

Soerah AL MA'IDAH (5)

108. Dat is passender:dat zij de getuigenis afleggen overeenkomstig haar ware inhoud, of (het is passender) dat zij vrezen dat eden na hun eden afgenomen zullen worden. En vreest Allah en luistert (naar Hem). En Allah leidt het zwaar zondige volk niet.

109. Op de Dag dat Allah de Boodschappers zal verzamelen en hen dan zal zeggen: ''Wat was het dat (men) jullie heeft geantwoord?'' Zij zeggen:          ;        ''Wij hebben er geen kennis van, voorwaar, U bent de Kenner van het verborgene.''

110. (Gedenkt) toen Allah zei:''O Isa (Jezus), zoon van Maryam,gedenk Mijn gunst aan jou en aan jouw moeder toen ik jou versterkte met de Heilige Geest         & nbsp;    (Djibril) zodat jij met de mensen sprak toen jij in de wieg lag en toen jij volwassen was. En toen Ik jou de schrift en de Wijsheid en de Taurat en de Indjil onderwees. En toen jij uit klei de gelijkenis van een vogel schiep, met Mijn verlof, en jij blies erin en het werd een vogel,met Mijn verlof; en jij genas de blinden en de leprozen, met Mijn verlof. En toen jij de doden deed weerkeren, met Mijn verlof. En toen Ik de Kinderen van Israel van jou afhield toen jij met de duidelijke Bewijzen tot hen kwam.'' En degenen onder hen die ongelovig waren,zeiden:         ;           ;           ;    '''Dat is niets dan duidelijke tovenarij.''

111. En toen Ik de metgezellen (van 'Isa) inspireerde om in MIj te geloven en in Mijn Boodschapper,zeiden zei:''Wij geloven,en getuig dat wij ons (aan U)        overgegeven hebben.''

112. Toen de metgezellen zeiden: ''O 'Isa (Jezus), de zoon van Maryam, kan   jouw Heer tot ons een Ma'idah (gedekte tafel) doen neerdalen uit de hemel?''      Hij ('Isa) zei;''Vreest Allah,indien jullie gelovigen zijn.''

113. Zij zeiden:''Wij willen (alleen maar) dat wij daarvan eten en onze harten tot rust gebracht worden en wij (willen) weten of jij ons waarlijk de Waarheid hebt verteld en dan behoren wij tot getuigen daarvan.''

114. 'Isa,de zoon van Maryam zei:''O Allah, onze Heer, doe een tafel uit de   hemel neerdalen opdat er voor de eerste tot en met de laatste van ons een       plechtig feest ('Id) is, als een Teken van de Voorzieners.''

115. Allah zei:''Ik zal hem tot jullie doen neerdalen, maar wie van jullie ongelovig   is: voorwaar, Ik zal hem straffen met een bestraffing waarmee Ik niemand in de  werelden gestraft heb.''

116. En (gedenk) toen Allah zei:''O'Isa, de zoon van Maryam, heb jij tegen de mensen gezegd:''Neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah?''        &nbs p;   Hij ('Isa) zei:''Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is, en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar, U bent de Kenner van het     verborgene.

117. Ik heb hen niets anders gezegd dan U mij heeft geboden te zeggen:          ;   ''Dient Allah, mijn Heer en jullie Heer.'' En ik was getuige van hen zolang ik          onder hen was, en toen u mij tot U opnam was U de Waker over hen en U           ;  bent Getuige van alle zaken.

118. Indien U hen straft: voorwaar, zij zijn Uw dienaren. En indien U hen vergeeft: dan voorwaar, U bent de Almachtige, de Alwijze.''

119. Allah zei:''Dit is een Dag waarop hun waarachtigheid de waarachtigen de      zal baten: er zijn voor hen Tuinen (het Paradijs) waar onder rivieren stromen,       zij zijn eeuwig levenden daarin. Allah is welbehaagd met hen en zij zijn         &n bsp;     welbehaagd met Hem. Dat is de geweldige overwinning.''

120. Aan Allah behoort het Koninkrijk van de hemelen en de aarde en wat daarin    is. En Hij is Almachtige over alle zaken.

 

Allah de Almachtige heeft gezegd: ''Gedenkt Mij daarom, dan zal ik jullie          gedenken en weest Mij dankbaar en weest Mij niet ondankbaar.''

En Hij ze:''O jullie die geloven, gedenkt Allah veelvuldig!''

En Hij zei:''En de mannen die Allah veelvuldig gedenken en de vrouwen die          Allah gedenken: Allah heeft voor hen vergeving bereid en een geweldige beloning.''

De Profeet Mohammed vzmh zei:''Allah de Verhevene zegt:         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;   ''Ik ben met Mijn dienaar als hij Mij nodig heeft en Ik ben met hem als hij         &nb sp;  Mij gedenkt. Als hij Mij in zichzelf gedenkt, dan gedenk Ik hem in Mijzelf;        &nbs p;    als hij Mij in een gemeenschap gedenkt, dan gedenk Ik hem in een         &nb sp;         &nb sp; gemeenschap die beter is. En als hij zich een handbreedte naar Mij toe wendt,    dan wendt Ik Mij een armlengte naar hem toe, en als hij zich een armlengte        naar Mij toe wendt, dan wendt Ik Mij met de wijdte van uitgespreide armen         & nbsp; naar hem toe. En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.''

Salaamoe Aleikum wa Rahmatullahi wa Barakatuh

 

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2007 om 16:16
In eerste instantie geplaatst door Rafoel & Rahiem


Wanneer we het Evangelie Marcus 14:50 lezen,vragen we ons af wie de
geschiedenis van de zogenaamde kruisiging heeft geschreven. Hierin
wordt namelijk verteld dat alle leerlingen van Jezus waren gevlucht:       
&nb sp;        &nb sp;        &nb sp; '' En zij lieten hem alleen en vluchten
allen''.

Al zijn discipelen vluchten,voordat de soldaten die door de hoofdpriesters
begeleid werden,hem gevangen namen. Zij waren dus geen ooggetuigen
van het verder verloop van de zaak.De discipelen waren op de hoogte van
het feit dat Jezus gevangen zou worden genomen.In Lucas 22:30
beloofde Petrus Jezus dat hij bereid was met hem te strijden tot de
dood.In het Evangelie volgens Marcus lezen wij echter dat hij ook weg
liep. De discipelen waren de vroomste en de meest betrouwbare mensen
rondom Jezus.Zij hebben deze geschiedenis echter niet geschreven.In
hoeverre kunnen wij andere mensen geloven die geen getuigen waren van
de gebeurtenis? We kunnen dan ook concluderen dat het verhaal over de
kruisiging van Jezus zeer twijfelachtig is. Wij moslims geloven helemaal
niet dat hij ooit aan het kruis heeft gehangen. In het Evangelie van
Barnabas lezen wij dat het niet Jezus is die gekruisigd wordt,maar Judas.
Op 1 tekst na in Mattheus vertellen de Evangelien niets over wat er met
Judas is gebeurd na de zogenaamde kruisiging (Mattheus 27:5). De tekst
in Mattheus zegt dat hij zichzelf heeft opgehangen. Christelijke
schriftgeleerden vertellen dat Mattheus zijn Evangelie heeft
overgeschreven van Marcus.Maar de bovengenoemde tekst (Mattheus 27:
5) vinden wij vandaag de dag niet terug in het Evangelie van Marcus noch
in dat van anderen.


Rafoel (of Rahiem) het komt me voor dat je een oude lade met anti
christelijke argumenten opentrekt. Veelgebruikte tactiek is dan om zeer
verregaande en foutieve conclusies te trekken uit hetgeen al dan niet
geschreven staat.
Er is een tijdsverschil tussen de gevangenneming en de kruisiging van
minstens 10 a 12 uur. Het lijkt me voor de hand liggend dat degenen die
eerst wegvluchtten later toch bij de kruisiging aanwezig waren. Zij
vluchtten ook niet omdat zij niet wilden strijden, Petrus sloeg er een met
zijn zwaard een oor af, maar omdat Jezus hen verbood te strijden en de
smaad van de gevangenschap en daarbij horende bespotting vreesden.
Het was ook duidelijk dat het de autoriteiten alleen om Jezus te doen was,
want er was gelegenheid zat om ook de 11 discipelen te pakken.
Maar wees gerust; er waren duizenden volgelingen van jezus en ook het
evangelie geeft aan dat er bij de kruisiging volgelingen en ook Mirjam, de
moeder van Jezus aanwezig waren:

Marcus 15:
40 Van een afstand keken ook enkele vrouwen toe, onder wie Maria uit
Magdala en Maria de moeder van Jakobus de jongere en van Joses, en
Salome. 41 Toen hij in Galilea verbleef, waren deze vrouwen hem gevolgd
en hadden ze voor hem gezorgd, net als vele andere vrouwen die met
hem waren meegereisd naar Jeruzalem.
42 Toen de avond al gevallen was (het was de �voorbereidingsdag�, dat
wil zeggen de dag voor de sabbat), 43 kwam Josef van Arimatea, een
vooraanstaand raadsheer, die zelf ook de komst van het koninkrijk van
God verwachtte. Hij raapte al zijn moed bijeen en ging naar Pilatus, die hij
om het lichaam van Jezus vroeg.

Johannes 19:
25 Bij het kruis van Jezus stonden zijn moeder met haar zuster, Maria, de
vrouw van Klopas, en Maria uit Magdala. 26 Toen Jezus zijn moeder zag
staan, en bij haar de leerling van wie hij veel hield, zei hij tegen zijn
moeder: �Dat is uw zoon,� 27 en daarna tegen de leerling: �Dat is je
moeder.� Vanaf dat moment nam die leerling haar bij zich in huis.

Math 27:
25 Bij het kruis van Jezus stonden zijn moeder met haar zuster, Maria, de
vrouw van Klopas, en Maria uit Magdala. 26 Toen Jezus zijn moeder zag
staan, en bij haar de leerling van wie hij veel hield, zei hij tegen zijn
moeder: �Dat is uw zoon,� 27 en daarna tegen de leerling: �Dat is je
moeder.� Vanaf dat moment nam die leerling haar bij zich in huis.

Lucas 23:
27 Een grote volksmenigte volgde Jezus, evenals enkele vrouwen die zich
op de borst sloegen en over hem weeklaagden. 28 Jezus keerde zich
echter naar hen om en zei: �Dochters van Jeruzalem, huil niet om mij. Huil
liever om jezelf en je kinderen, 29 want weet, de tijd zal aanbreken dat
men zal zeggen: �Gelukkig wie onvruchtbaar is, gelukkig de
moederschoot die niet gebaard heeft en de borst die geen kind heeft
gezoogd.� 30 Dan zullen de mensen tegen de bergen zeggen: �Val op ons
neer!� en tegen de heuvels: �Bedek ons!� 31 Want als dit gebeurt met het
jonge hout, wat zal het verdorde hout dan niet te wachten staan?�


Zoals je ziet waren er in ieder geval volgelingen bij de kruisiging
aanwezig die zeer veel van Jezus hielden. In Johannes staat ook duidelijk
dat er 1 van de 12 bij was. Ik zie geen overtuigende bewijzen dat de
apostel Mattheus (1 van de 12) niet het Evangelie geschreven zou
hebben. En volgens de overlevering is Marcus een van degenen, niet een
apostel, die wegvluchtte toen Jezus gevangen werd:
Een jongeman, die alleen een linnen kleed aanhad,
probeerde bij hem te blijven, maar toen ook hij werd vastgegrepen, 52
liet hij het kleed in hun handen achter en vluchtte naakt weg.

Later was Marcus samen met Lucas een van de naaste medewerkers van
Paulus. Ook de arts Lucas was een medewerker van Paulus en johannes
een apostel. Allemaal dus mensen die Jezus persoonlijk kenden of in
diezelfde tijd leefden en iemand uit de kring der apostelen goed kende.

En stel nu eens dat een zekere Mustafa bij een bomaanslag om het leven
gekomen is. Al Jazeera had daar een betrouwbare correspondent, die er
verslag van deed en Al Jazeera verspreid het nieuws. zou je het dan niet
geloven?
Jezus voorspelt zelf diverse keren dat hij gedood zou worden en uit de
dood zou opstaan. Zo ook betrouwbare niet gelovige geschiedschrijvers
uit die tijd (oa Josevus Flavius). Er zijn alle gronden aanwezig om aan te
nemen dat Jezus echt gekruisigd is en geen enkele dat dat niet zo is,
gbehalve het woord van Mohammed... Iemand die bijna 6000 jaar later
geboren werd ... Als het op het beoordelen van getuigen aan zou komen
zoals in een rechtzaak, dan heeft Mohammed toch niets te melden?

Ook de dood van Judas staat op verschillende plaatsen beschreven:
Mattheus 27:
3 Toen Judas, die hem had uitgeleverd, zag dat Jezus ter dood
veroordeeld was, kreeg hij berouw. Hij bracht de dertig zilverstukken naar
de hogepriesters en oudsten terug 4 en zei: �Ik heb een zonde begaan
door een onschuldige uit te leveren.� Maar zij zeiden: �Wat gaat ons dat
aan? Zie dat zelf maar op te lossen!� 5 Toen smeet hij de zilverstukken de
tempel in, vluchtte weg en verhing zich.

handelingen 1 (geschreven door Lucas).
Mannen broeders, het schriftwoord moest in vervulling gaan, dat de
heilige Geest voorheen bij monde van David gesproken heeft aangaande
Judas die de gids is geweest van hen, die Jezus gevangen namen; 17 want
hij werd tot ons getal gerekend en had aandeel aan deze bediening
gekregen. 18 Deze nu heeft een stuk grond verkregen voor het loon
zijner ongerechtigheid en voorovergestort, is hij midden opengereten en
al zijn ingewanden zijn naar buiten gekomen; 19 en het is bekend
geworden aan allen, die te Jeruzalem wonen, zodat dat stuk land in hun
eigen taal Akeldama, dat wil zeggen, bloedgrond, heet. 20 Want er staat
geschreven in het boek der Psalmen:
Zijn plaats worde woest
en er zij niemand, die erop woont,


Er is dus zelfs een akker, die onder de mensen berucht was. Omdat die
gekocht was van het verradersloon van Judas...De hele stad moet dat
geweten hebben...

Je haalt een mooi kunstje woordverbastering uit om tenslotte op het
woord Allah uit te komen. maar wat wil je daar mee zeggen? Is er iemand
die ontkent dat Allah het arabisch woord voor God is?


En toen Ik de Kinderen van Israel van jou afhield toen jij met de
duidelijke Bewijzen tot hen kwam.

Dit is een treffend stukje uit de koran waar aangegeven wordt, evenals in
de bijbel, dat God zelf bewerkt heeft dat de Joden jezus niet als de
Messias accepteerden...


113. Zij zeiden:''Wij willen (alleen maar) dat wij daarvan eten en onze
harten tot rust gebracht worden en wij (willen) weten of jij ons waarlijk de
Waarheid hebt verteld en dan behoren wij tot getuigen daarvan.''


De discipelen verlangen hier een heel bijzonder teken om zeker te weten
dat Jezus hen de waarheid verteld heeft. Welke waarheid zou dat kunnen
zijn? Als Jezus alleen maar kwam om de wet van Mozes nog eens uit te
leggen, dan was zo'n teken niet nodig geweest. Maar als het een
onwaarschijnlijke controversiele waarheid zou zijn dan kan ik me
voorstellen dat de discipelen een bijzonder teken uit de hemel
verwachten; een bevestiging van God. Wat kan dat anders zijn dan de
bijzondere identiteit van Jezus als mens geworden Woord van God? zo als
ook in de koran vermeld staat? God en zijn woord zijn 1. anders zou God
niet integer zijn. Zo zijn ook Jezus en God 1
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.