Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

2e vrouw gezocht

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 2e vrouw gezocht
    Geplaatst op: 11 mei 2007 om 04:13
In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door tommy

In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door tommy

lees ik dat nou goed een paar posts hierboven? beste christen(mensen van het boek) het is weer een tijdje geleden dat ik zo'n mooi voorbeeld van "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" heb gezien


waar slaat dat nou weer op? ik waarschuw alleen mijn medemens voor zijn bestwil. ik spreek ze alleen aan zoals mijn meester ze wel eens noemt.


vrede aan de gelovigen,


en ik wens de hel voor de ongelovigen die met de woorden van hun schepper spotten.






nou nou nou, wat een haat zeg, zijn er nou echt mensen wie jij de hel toewenst of moet ik het meer zien als een opmerking die het gevolg is van irritatie door mijn opmerking?
als deze kwetsend was wil ik hem wel terugnemen, maar laat hem wel even aan je meester zien, uit jouw post begrijp ik dat de opmerking eigenlijk voor hem bedoeld is



oh en nog even een opmerking waarvan ik het niet laten kan om deze te maken, wanneer jij iemand toewenst wat jij zegt iemand toe te wensen, besef dan goed dat je in veel gevallen verder "afgedwaald" bent dan degene die je de hel toewenst
maar we hebben het er wel over als we daar zijn,        nu niet meer


ok' , tot later dan.  je hebt misschien gelijk betreft mijn wens. moge Allah mij vergeven, ik ben ook een zondaar, maar wat ik niet kan bagatelliseren is het feit dat door  gebrek aan ontzag voor de schepper en zijn woorden de mensheid naar zijn ondergang geleid wordt.

trouwens tommy , jij gelooft toch niet in hel of hemel, of heb ik je verkeerd begrepen off topic? en mijn haat resulteert uit liefde.

"en mijn haat resulteert uit liefde" zei Kabir!

Wat jij hier zegt Kabir is iets fundamenteels! Het probleem met deze opmerking is dat velen die niet zullen begrijpen. Ik vindt het heel mooi om te horen van je.

Allah is Alhorend, Alwetend!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2007 om 04:15

Ik snap inderdaad niet dat vrouwen dit kunnen verdragen en heb, zo lang als ik leef, nooit ��n zo'n vrouw ontmoet.

 

Er zijn genoeg topics ook op andere sites die over polygamie gaan en waar ook moslimas positief reageren:

Voorbeeld hierzo:

oegt_qadr schreef:
muslimaisha schreef:
Salaam alaykum,

Ik zou het nooit aanvaarden als mijn man meerdere vrouwen zou trouwen, dan ben ik weg!!! Gelukkig tel ik voor 2-3-4- vrouwen!! Very Happy


Assalamoe Alaikoem,

Het is een kwestie van de juiste kennis op doen en je imaan versterken.
Vroeger vond ik baarden lelijk.. ik zou geen man huwen die een baard had en vond het iets voor oudere mannen (dat was in mijn tijd dat ik nog niet praktiseerde) Maar met de tijd heb ik alhamdolillah kennis opgedaan en weet ik dat een baard juist een mooi uiterlijke kenmerk is van een vrome moslim die Allah gehoorzaamt en de boodschapper (alayhi salaatoe wa salaam) navolgt.

Ook was ik er fel op tegen dat mijn man meerdere vrouwen kon huwen. Hoezo meer.. ben ik dan niet je belangrijkste persoon je leven!? Maar ook deze gedachte heb ik kunnen vervangen met de woorden van Allah die zeggen dat de man het 'recht' heeft meerdere vrouwen te huwen.

Oegtie.. jij, ik en alle zusters willen dat wij onze rechten krijgen van onze mannen, dat zij ons behandelen zoals Allah hen onderwezen heeft. Wat geeft ons dan het recht om de mannen hun recht te ontnemen. Het is iets wat Allah ze geschonken heeft, indien ze het natuurlijk aankunnen.

Met onze beperkte kennis kunnen we niet bevatten hoe groots de kennis en de wijsheid is van Allah. We moeten meer kennis op doen, kennis die Allah ons geschonken heeft zodat wij Zijn geboden en verboden lief zullen hebben en ze gaan begrijpen en toepassen.

Maar goed, ieder zijn wil natuurlijk.. we moeten alleen niet vergeten dat wij allen een wil hebben, maar uiteindelijk Allah hetgeen doet wat Hij wilt.

Assalamoe Alaikoem

bentoe_lislam

helemaal mee eens zuster!

Dat zijn dus al weer 2 zusters wil je het hele topic nalezen?dan kom je nog wel meer zusters tegen die dit recht erkennen van de man:

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=876&star t=270

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2007 om 04:22

jij dacht toch niet dat niet-moslims denken dat ze onsterfelijk zijn

Wij moslims geloven dat onze ziel voor eeuwig zal blijven bestaan,we gaan dood en dan word onze ziel eruit gehaald door 2 engelen,vervolgends worden we begraven en worden we of bestraft of we krijgen een mooi uitgestrekt graf,daarna komt de dag der opstanding dan zullen we voor Allah verschijnen iedereen!!!dan word de zon na de aarde gebracht mensen zullen gaan zweten sommige zullen zweten tot hun enkels anderen tot hun hoofd ligt eraan hoeveel goede daden je hebt gedaan,dan verschijnen we 1 voor 1 voor Allah dat duurd zon 500 jaar dus we staan heel lang met zijn allen en 1 voor 1 worden we berecht daarna moeten we nog over assierat lopen een dunne lijn die over de hel gaat sommigen vallen erin anderen die goed waren worden niet aangeraakt door het vuur en bereikend rennend zonder problemen de overkant,sommigen worden uit de hel gehaald door de mensen die goed leefden die mogen wat mensen uit de hel halen(zonder dat ze zelf aangeraakt worden of branden van het vuur)

Er zijn talloze hadiths die dit bevestigen er staat nog heel veel te gebeuren als je dat eens zou beseffen dan weet je pas dat dit leven hier niets waard is!

maar zonder gekheid, je mag toch wel een beetje van dit leven houden? het grootste geschenk van de Schepper tot nu toe?
ook al is het maar voor heeeeeeeeeeeeel even

Tuurlijk wij moslims mogen ons ook ontspannen en plezier maken enz,dat hoord er ook zeker bij,en word ons ook aanbevolen daar krijgen we zelfs hassanaat(zegeningen) voor.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2007 om 04:36

"en mijn haat resulteert uit liefde" zei Kabir!

Wat jij hier zegt Kabir is iets fundamenteels! Het probleem met deze opmerking is dat velen die niet zullen begrijpen. Ik vindt het heel mooi om te horen van je.

Allah is Alhorend, Alwetend!


assalaam broeder,

Moge Allah jou wisheid noch meer verruimen.

Subhanallah,

assalaam.


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2007 om 04:45

salaam aleykoum,

je kan haat voelen(boos zijn)omwille van Allah zeker als de woorden van Allah swt verdraaid worden zijn wij moslims verplicht om daar boos om te zijn,omdat wij van Allah houden.

het woordje liefde kan je dus vertalen liefde na de islam toe.

De Profeet van Allah werd nooit boos omwille van zichzelf, hij werd alleen boos als de grenzen van Allah werden overschreden.

Allahs vrede zij en zegeningen zij met hem, amienn.

Moge Allah ons helpen om ook boos te zijn als grenzen overschreden worden amin.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2007 om 13:36
In eerste instantie geplaatst door Khabir

[QUOTE]"en mijn haat resulteert uit liefde" zei Kabir!


<SPAN style="FONT-SIZE: 7.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Wat jij hier zegt Kabir is iets fundamenteels! Het probleem met deze opmerking is dat velen die niet zullen begrijpen. Ik vindt het heel mooi om te horen van je.



@moslima82& abdul-khaliq

tuurlijk, dit is goed te begrijpen, niemand is perfect
emoties zijn nu eenmaal niet altijd onder controle te houden en dat wordt ook van niemand verlangd

maar moslima82, ga niet lopen zeggen dat je verplicht bent om boos te worden omwille van Allah
iedereen dus ook jij zal het met me eens zijn dat
geduld en hoop die beide resulteren uit liefde mooier zijn dan woede
ik heb het ergens op het forum al eerder gezegd, je emotie is niet zomaar een keuze, hoe je er mee omgaat is de keuze die je maakt (of in jouw geval schijnbaar de verplichting die je voelt)
maar om direct te bepalen welke emoties ontstaan bij bepaalde omstandigheden, zover ben jij nog lang niet

@khabir, geeft niks, overkomt mij ook wel eens
ook hier kunnen mensen elkaar in steunen

maar ik ben benieuwd geworden, wat heb jij verkeerd begrepen wat betreft hoe ik geloof?
ik heb hier en daar (weliswaar niet veel) gezegd hoe mijn gevoel en geweten tegenover bepaalde zaken staan zonder ooit mezelf in een bepaalde groep te plaatsen, dus je hebt genoeg informatie om te bepalen hoe ik geloof
de Schepper, de schepping zelf en de vrije wil (Zijn grootste geschenk) zijn voor mij het belangrijkste
ik weet zeker dat het in jouw geval niet veel anders zit
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2007 om 15:12

maar moslima82, ga niet lopen zeggen dat je verplicht bent om boos te worden omwille van Allah
iedereen dus ook jij zal het met me eens zijn dat
geduld en hoop die beide resulteren uit liefde mooier zijn dan woede
ik heb het ergens op het forum al eerder gezegd, je emotie is niet zomaar een keuze, hoe je er mee omgaat is de keuze die je maakt (of in jouw geval schijnbaar de verplichting die je voelt)
maar om direct te bepalen welke emoties ontstaan bij bepaalde omstandigheden, zover ben jij nog lang niet

Ik heb hier misschien iets waar je iets meer aan hebt:

Het verbod op boos worden: woede uitbarsting !!!

Aboe Horayra (Allahs welbehagen zij met hem) heeft gezegd: �Een man zei tegen de Profeet (vzmh): �Geef me goede raad!� Hij 1 zei: �Word niet boos!� 2 De man herhaalde (zijn vraag) diverse malen en hij 1 zei (steeds): �Word niet boos!��
Overgeleverd door Al-Boechari.

1 De Profeet vzmh.gif (Allahs zegen en vrede zij met hem).
2 An-nawawi heeft in zijn commentaar erop gewezen dat boosheid een menselijk karaktertrek is en dat deze hadieth een waarschuwing inhoudt om niet te handelen als je boos bent.

LUISTER - DOWNLOAD (405 KB)
Klik rechtermuisknop en kies voor �Doel opslaan als��.

Tafsier van deze hadieth:
Deze man vroeg de Profeet (vzmh) om hem raad te geven, waarop hij hem antwoordde: �Wordt niet boos.� De Profeet (vzmh) vermeed het om deze persoon te adviseren godsvrees (Taqwah) te hebben, datgene wat Allah deze gemeenschap en degenen die het Boek voor ons hebben gekregen heeft geadviseerd, want hij wist, en Allah weet het beter, dat deze persoon snel en vaak boos werd. Dit wil echter niet zeggen dat boos worden niet toegestaan is, aangezien dit tot de natuur van de mens hoort, maar wat hiermee bedoeld wordt is dat iemand zijn woede moet onderdrukken en niet hieraan moet toegeven.

Woede is als een hete steenkool die de shaytan in de harten van de mens werpt en als gevolg hiervan zie je vaak dat iemand�s ogen rood worden en hij zijn controle verliest vanwege zijn boosheid en de gevolgen hiervan zijn vaak niet te overzien. Dit is dan ook de reden waarom de Profeet (vzmh) dit advies aan deze persoon gaf. Dit advies geldt voor eenieder die net als deze man te leiden heeft onder dit probleem.

Wat betekent dit in de praktijk?
Boos worden omwille van Allah is toegestaan.  Zo werd de Profeet (vzmh) nooit boos, behalve als de rechten van Allah werden geschonden. Ook zegt Allah over Moesa wat als volgt te vertalen valt: �En Moesa keerde woedend terug naar zijn volk.�  (Soerat Taa Haa: 86)

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2007 om 10:15

<FONT face=Tahoma size=2><SPAN>Wat betekent dit in de praktijk?Boos worden omwille van Allah is toegestaan. Zo werd de Profeet (vzmh) nooit boos, behalve als de rechten van Allah werden geschonden. Ook zegt Allah over Moesa wat als volgt te vertalen valt: <FONT face=Tahoma size=2><SPAN>�En Moesa keerde woedend terug naar zijn volk.�</SPAN><SPAN></SPAN><SPAN> </SPAN>(Soerat Taa Haa: 86)</SPAN>

[/QUOTE]


in de praktijk is het hier niet belangrijk of boos worden is toegestaan, uit de praktijk blijkt dat je met boos worden niets op schiet, je komt er geen meter verder mee
kijk maar naar hetzelfde voorbeeld

moesa keerde terug naar het volk en er ontstond een grote verontwaardiging over wat het volk intussen aan het uitvoeren was, deze verontwaardiging resulteerde in woede(en hierin zit het probleem) en actie kwam voort uit de woede(hierin gaat het probleem verder) en het gevolg hiervan was dat moesa ook niet het land kon intreden waar hij het volk naar toe zou leiden
Terug naar boven
BenBouziane Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BenBouziane Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 11:12
Salaam Aleikum
Ik zie dat er een discussie is ontstaan over mijn oproep,daarom zal ik e.e.a toelichten.
De reden dat ik een 2e vrouw zoek is omdat mijn huidige vrouw psychische problemen heeft waardoor een normaal huwelijk helaas onmogelijk is.
Het was voor mij een keuze scheiden van haar en haar terugsturen naar marokko ,waar ze dan alleen haar leven moet slijten(haar familie wil niet voor haar zorgen) of de zorg voor haar dragen en een oplossing zoeken.
ik heb gekozen voor het laatste omdat we met een mens te maken hebben die zelf niet gekozen heeft dat dit haar zou overkomen.
Mijn vrouw heeft aangegeven het geen probleem te vinden zolang ik voor haar blijf zorgen (en dat zal ik doen zolang het nodig is)
incha allah komt er rust in ons leven en mag ik ook nog het geluk vinden en vader worden.
sorry voor de commotie ,was niet mijn bedoeling.
[email protected]

Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 11:20
Oh als je het zo toelicht klinkt het al veel beter..

Maar ik denk dat niet veel vrouwen de 2e vrouw willen zijn. Het spreekt al voor zich, de tweede. Niet de vrouw waar je verliefd op werd, waarmee je allerlei leuke dingen voor het eerst mee hebt gedaan, maar een tweede, een vervangster.

Terug naar boven
BenBouziane Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BenBouziane Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 11:25
Salaam Aleikum je schreef:Maar ik denk dat niet veel vrouwen de 2e vrouw willen zijn. Het spreekt al voor zich, de tweede. Niet de vrouw waar je verliefd op werd, waarmee je allerlei leuke dingen voor het eerst mee hebt gedaan, maar een tweede, een vervangster.

Helaas is er van al deze punten geen sprake geweest ,het was een gearrangeerd huwelijk ,mijn vrouw kwam uit Marokko.
Na 1 week werden de problemen duidelijk en werden zo hevig dat we nu al 2 jaar gescheiden,maar wel in 1 huis leven.
Ik begrijp de kritiek,maar wens niemand toe wat ik heb moeten meemaken,het was (is) een zware beproefing.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 11:26

In eerste instantie geplaatst door BenBouziane

Salaam Aleikum
Ik zie dat er een discussie is ontstaan over mijn oproep,daarom zal ik e.e.a toelichten.
De reden dat ik een 2e vrouw zoek is omdat mijn huidige vrouw psychische problemen heeft waardoor een normaal huwelijk helaas onmogelijk is.
Het was voor mij een keuze scheiden van haar en haar terugsturen naar marokko ,waar ze dan alleen haar leven moet slijten(haar familie wil niet voor haar zorgen) of de zorg voor haar dragen en een oplossing zoeken.
ik heb gekozen voor het laatste omdat we met een mens te maken hebben die zelf niet gekozen heeft dat dit haar zou overkomen.
Mijn vrouw heeft aangegeven het geen probleem te vinden zolang ik voor haar blijf zorgen (en dat zal ik doen zolang het nodig is)
incha allah komt er rust in ons leven en mag ik ook nog het geluk vinden en vader worden.
sorry voor de commotie ,was niet mijn bedoeling.
[email protected]

Salaam Alaikum,

Moge Allah je het beste geven benbouziane. Ik vind je intentie heel goed. Je kiest niet de makkelijkste weg, maar de weg die respect verdiend.  

Wa Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 11:34
In eerste instantie geplaatst door BenBouziane

Salaam Aleikum je schreef:Maar ik denk dat niet veel vrouwen de 2e vrouw willen zijn. Het spreekt al voor zich, de tweede. Niet de vrouw waar je verliefd op werd, waarmee je allerlei leuke dingen voor het eerst mee hebt gedaan, maar een tweede, een vervangster.

Helaas is er van al deze punten geen sprake geweest ,het was een gearrangeerd huwelijk ,mijn vrouw kwam uit Marokko.
Na 1 week werden de problemen duidelijk en werden zo hevig dat we nu al 2 jaar gescheiden,maar wel in 1 huis leven.
Ik begrijp de kritiek,maar wens niemand toe wat ik heb moeten meemaken,het was (is) een zware beproefing.

Och gossie.. Insha'allah vind je nog een nieuwe vrouw, zeker nu ze dit leest. Alles is mektab!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 14:09

Salaam Aleykoum,

Kan je nagaan al die negatieve vooroordelen die sommigen over je hadden,stegferAllah.

Moge Allah jullie bijstaan amin.

sterkte

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 15:52
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,


Kan je nagaan al die negatieve vooroordelen die sommigen over je hadden,stegferAllah.


Moge Allah jullie bijstaan amin.


sterkte


Wa Aleykoum Salaam



Volgens mij is hier weinig gesproken in termen van negatieve vooroordelen richting BenBouziane persoonlijk. Z�lf begrijp ik de omstandigheden die hij noemt, en waarover ik op grond van zijn eerste bericht toch wel zekere vermoedens had, heel best, en ik vind het zeer prijzenswaardig dat hij de vrouw met wie hij n� is getrouwd niet in de steek wil laten. H��r wens ik toe dat ze zich mag hervinden, en dat ze mag komen tot een vrij kunnen beslissen over haar eigen toekomst.
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 18:05
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Kan je nagaan al die negatieve vooroordelen die sommigen over je hadden,stegferAllah.

Moge Allah jullie bijstaan amin.

sterkte

Wa Aleykoum Salaam

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu beste zuster,

Je hebt alsoluut gelijk dat mensen veel te snel waren met hun oordeel over deze broeder. Ik zeg altijd dat er op deze aarde nog genoeg broeders rondlopen die taqwaa hebben en de dingen met de juiste intenties trachten te doen. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala deze broeder belonen.

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
BenBouziane Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BenBouziane Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 02:34
Salaam Aleikum

Bedankt voor jullie (meest) hartverwarmende reacties.
Overigens laat ik mn vrouw zelf de keuze maken wat betreft haar toekomst.
In samenspraak met een imam hebben we besloten dat ik een 2e vrouw ga zoeken,ik voor haar blijf zorgen en mocht ze willen scheiden of een andere partner vinden dat ik haar steun daarin.
Ook heb ik beloofd haar papieren in orde te maken die medio 2009 kunnen worden omgezet in een paspoort,Ik had nooit de intentie om uit luxe een 2e vrouw te willen huwen,mijn verlangen was 1 vrouw,1 gezin en samen gelukkig.
zo, ik ben mn verhaal kwijt en jullie hadden er recht op.
choukran
Rachid
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 13:01
Assalamoe alleikoem,

natuurlijk zet je je email adres er niet voor niets bij, maar vertel verder eens waar je vrouw aan moet voldoen? Een moslima lijkt me, anders was je wel naar een andere site gegaan, maar hoe oud bijvoorbeeld?

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 17:03
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,


Kan je nagaan al die negatieve vooroordelen die sommigen over je hadden,stegferAllah.


Moge Allah jullie bijstaan amin.


sterkte


Wa Aleykoum Salaam



Volgens mij is hier weinig gesproken in termen van negatieve vooroordelen richting BenBouziane persoonlijk. Z�lf begrijp ik de omstandigheden die hij noemt, en waarover ik op grond van zijn eerste bericht toch wel zekere vermoedens had, heel best, en ik vind het zeer prijzenswaardig dat hij de vrouw met wie hij n� is getrouwd niet in de steek wil laten. H��r wens ik toe dat ze zich mag hervinden, en dat ze mag komen tot een vrij kunnen beslissen over haar eigen toekomst.

Er bestaan ook nog mensen die hun huwelijksbelofte serieus nemen en hun enige vrouw ook steunen en liefhebben in moeilijke tijden.

Is dit een ethisch gegeven waar moslims nog niet helemaal aan toe zijn?

 

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 18:05
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door moslima 82


Salaam Aleykoum,


Kan je nagaan al die negatieve vooroordelen die sommigen over je hadden,stegferAllah.


Moge Allah jullie bijstaan amin.


sterkte


Wa Aleykoum Salaam


Volgens mij is hier weinig gesproken in termen van negatieve vooroordelen richting BenBouziane persoonlijk. Z�lf begrijp ik de omstandigheden die hij noemt, en waarover ik op grond van zijn eerste bericht toch wel zekere vermoedens had, heel best, en ik vind het zeer prijzenswaardig dat hij de vrouw met wie hij n� is getrouwd niet in de steek wil laten. H��r wens ik toe dat ze zich mag hervinden, en dat ze mag komen tot een vrij kunnen beslissen over haar eigen toekomst.


Er bestaan ook nog mensen die hun huwelijksbelofte serieus nemen en hun enige vrouw ook steunen en liefhebben in moeilijke tijden.


Is dit een ethisch gegeven waar moslims nog niet helemaal aan toe zijn?





Noodzakelijke voorwaarde voor het doen van enige belofte is dat men "besluitvaardig" is c.q. dat men (in alle vrijheid) kan overzien welke consequenties het te nemen besluit heeft en/of zal kunnen hebben. Dit indachtig denk ik dat velen, bij het doen van een huwelijksbelofte, moslim of niet-moslim, niet goed weten waar zij mee bezig zijn.
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2007 om 03:45

 

Er bestaan ook nog mensen die hun huwelijksbelofte serieus nemen en hun enige vrouw ook steunen en liefhebben in moeilijke tijden.

Is dit een ethisch gegeven waar moslims nog niet helemaal aan toe zijn?

 

In dit geval gaat het waarschijnlijk om grote psygologische verschijnselen,

Heb jij weleens iemand gekend met schyzofrenie bv?

Die mensen zien en horen dingen die voor hun heel levensecht zijn ze zijn bang als de avond valt bv horen stemmen of zien dingen die er niet zijn,

Dit alles kan voor omstanders die dag en nacht met hun samenleven zwaar zijn,en als zijn vrouw erzelf mee eens is  waarom moet er dan zo gedacht worden?

Verder steunen moslims elkaar ook in moeilijke en in makkelijke tijden,maar vaak zijn psygologische verschijnselen moeilijk te genezen zelfs medicijnen enzo hebben gevaarlijke bijwerkingen op langere termijn,(mijn moeder bv stierf daardoor jong)ook als er kinderen in het spel zijn die hebben ook zorg en aandacht nodig die een moeder(die psygisch is bv schizofrenie heeft buiten haar schuld om niet goed genoeg kan verzorgen)

Verder kennen we de achtergrond van hun huwelijk niet,en dat hoeft ook helemaal niet gedetaileerd op een forum besproken worden,

Verder is het beter om respekt te hebben voor de mensen  die nog zorg en aandacht aan hun partner willen en proberen te geven in dit soort moeilijke situaties.

In plaats van zoals de meeste koefaar doen gewoon de partner weg laten rotten in 1 of andere psygiatrische inrichting......

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
BenBouziane Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BenBouziane Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2007 om 04:25
Salaam aleikum

De leeftijd maakt niet veel uit kipputjuh het gaat mij om de persoon,je hebt vrouwen van 18 en meisjes van 40 dus wat dat betreft laat ik dat in het midden.
Rachid
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2007 om 06:45

Verder is het beter om respekt te hebben voor de mensen  die nog zorg en aandacht aan hun partner willen en proberen te geven in dit soort moeilijke situaties.

In plaats van zoals de meeste koefaar doen gewoon de partner weg laten rotten in 1 of andere psygiatrische inrichting......schreef moslima82,

Assalaam Aleikom,

Alles respect voor de goede bedoelingen om zorg te dragen voor je partner, zo lang als het kan noodzakelijk! Maar in de situatie die jij noemt doet het meer kwaad dan goed. Probeer eens niet zwart-wit te denken maar in een ruime levenszin. In situaties waar bijv, de partner zwaar psychisch is en een gevaar voor de omgeving dan is zorg in een kliniek noodzakelijk omdat je het zelf echt niet kan. Dus nix geen koefaar die zijn partner weg laat rotten, please, denk na Moslima82. Ik had anders verwacht van je omdat je zelf schrijft dat je je moeder verloren hebt. Denk je dat wij hier geen klinieken hebben? Ja, de zorg is ver, ver beneden de menselijke maat maar voor de zware gevallen is mantelzorg beslist niet mogelijk.

Salaam Nefertiti


�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2007 om 14:27

Salaam aleykoum,

Ik reageerde met name op deze zin,

Is dit een ethisch gegeven waar moslims nog niet helemaal aan toe zijn?

altijd zoekt men wel weer iets om de moslims belachelijk te maken vandaar dat ik er even wat zei,

Terwijl de moslims juist er om bekend staan dat ze voor hun ouders zorgen bv als ze een hogere leeftijd hebben bereikt de westerse cultur is juist weer dat ze weg worden gestopt in een bejaardencentrum en af en toe komt kind lief even langs,moslims staan er naar mijn weten juist bekend om dat ze hun medemens proberen te helpen....en nemen vaak hun ouders in huis en dat het keer op keer negatief word uitgedrukt vind ik gewoon diep triest.

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2007 om 07:04
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Terwijl de moslims juist er om bekend staan dat ze voor hun ouders zorgen bv als ze een hogere leeftijd hebben bereikt de westerse cultur is juist weer dat ze weg worden gestopt in een bejaardencentrum en af en toe komt kind lief even langs,moslims staan er naar mijn weten juist bekend om dat ze hun medemens proberen te helpen....en nemen vaak hun ouders in huis en dat het keer op keer negatief word uitgedrukt vind ik gewoon diep triest.

 

Is niet triest, maar een kwestie van cultuur. Ik weet zeker, dat als ik oud en gebrekkig ben ik niet bij ��n van mijn kinderen wil inwonen. Niet alleen omdat ik gesteld ben op een 'plek voor mezelf', maar ook omdat ik ze een eigen leven wil laten leiden. Fantastisch, dat de maatschappij als geheel zich verantwoordelijk voelt voor het welzijn van ouderen.

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 03:27
hmm dan moet je toch eens met ouderen gaan praten die zichzelf weggestopt vinden en klagen dat ze bijna nooit bezoek krijgen enzo...
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 06:14

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

hmm dan moet je toch eens met ouderen gaan praten die zichzelf weggestopt vinden en klagen dat ze bijna nooit bezoek krijgen enzo...

Praat je ook met het overige percentage ouderen die ervoor kiezen om zelfstandig te blijven wonen, al of niet in een zorgflat, aanleunwoning etc. Mijn moeder woont zeer tevreden zelfstandig, krijgt alle zorg die ze nodig heeft en zou nooit in willen wonen bij haar dochters. Mijn egyptische schoonmoeder wil absoluut niet inwonen bij mij of haar andere kinderen. Uit ervaring uit de familie weet ze dat dit tot bemoeizucht kan leiden en om haar en ook om mij heen zien we dat vaak leidt to familieruzies. Mooi allemaal in theorie, de mantelzorg maar de praktijk is anders.

Salaam

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 06:49

salaam aleykoum,

Klopt iedere ouder verschild hierin,

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 08:41

@Moslima82,

 

Vreselijk off topic...

Nog wat info, waardoor je misschien wat positiever gaat denken over de zorg in NL!

In Egypte is 6.2% van de bevolking ouder dan 60 jaar. Dus ong. 4 miljoen ouderen. Verwacht wordt dat dit aantal de 12 miljoen zal bereiken in 2030.

Miljoenen arme bejaarden leven in krotjes en / of zijn aangewezen op de hulp van tevens hun arme familie. Maar de andere miljoenen bejaarden hebben geen familie meer, veel vrouwen zijn ongewenst kinderloos gebleven, hun man overleden en geen inkomen meer.  Zij kunnen het zich niet veroorloven om een plaatsje te kopen in een �eldery house�. Jammer he? Zakaat? Leuk, maar niet reeel. Tevens ook niet echt reeel om te verwachten dat deze mensen het fijn vinden op hun hand op te houden voor liefdadigheid van de moskee. Fijn voor de bejaarden in NL dat er tenminste nog overheidszorg bestaat! Hopelijk wordt daar niet meer teveel in gekort.

 

Moest het ff kwijt.

 

Salaam Nefertiti

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
love likin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote love likin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 23:37
Beste moslima,

Wees oprecht schijf je. Keer jij je zonder mij te kennen van mij af? Waarom? leg mij dat eens uit in al je oprechte wijsheid.

love likin

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.