Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hoe komen "jullie" aan partners?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
1985 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1985 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe komen "jullie" aan partners?
    Geplaatst op: 15 mei 2007 om 10:12

Ik weet niet of mijn vraag hier wel goed staat, maar ik zat hier te lezen en vraag me af hoe jullie eigenlijk aan jullie partner (man/vrouw) komen?

Dit vraag ik me af omdat ik las dat jongens en meisje niet met elkaar om mogen gaan. En verkering e.d. niet toegestaan is.

 

Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 10:35
Dat vraag ik me ook wel af.

Zusters zeggen tegen me dat je gewoon moet wachten tot er een jongen naar je vader of naar de imam komt. Maarja, hoe weet die jongen dan waar mijn vader woont en bij welke moskee ik ben?

Terug naar boven
Khadijah_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 10:52
Ja het is een moeilijk geval, het leven is mekteb zullen we maar zeggen
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 10:58
Jazeker is het mektab maar dat is nog geen antwoord op 1985 zijn/haar vraag
Terug naar boven
1985 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1985 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 11:25

Het enige wat ik kan bedenken is via je familie bijv. vrienden van broers ofzo.  Maar dan weten je broers wel hoe hij is maar jij zelf hebt de jongen nog niet leren kennen (1op1 bedoel ik dan, in bijvoorbeeld een goed gesprek). Lijkt me moeilijk.

Wat is trouwens mektab (raadsel?) Ben Nederlandse dus heb geen idee

Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 11:32
Precies, en hij moet dan ook maar weten dat je een broer hebt. Of misschien gaat ie zn vrienden wel af of ze nog een single zus hebben :S

Mektab is zegmaar 'het lot'. Allah Subhana Wa T'ala heeft alles al bepaald, hoe alles loopt, met wie je trouwt, waneer je sterft. Dat heet mektab.

Mag ik vragen waarom je in de Islaam geinteresseerd bent?

Terug naar boven
1985 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1985 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 11:37

dat mag!

Ik kom geregeld bij islamitische mensen maar weet er eigenlijk erg weinig van. Ze willen me wel veel vertellen enzo maar wil de informatie zeg maar liever van verschillende kanten krijgen snap je

Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 12:37
Oh vandaar.. Ik vind het wel goed van je dat je vanuit verschillende standpunten naar informatie zoekt, zo krijg je de beste informatie en kun je het best een mening vormen..

Ga zo door!

Maar je wil niet moslim worden ofzo?

Terug naar boven
1985 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1985 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 13:16
nee het is meer gewoon interesse. Er is altijd zo veel negativiteit in t nieuws enzo.ik vind wel dat er erg veel regels zijn om een goede moslim te zijn/worden
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 13:31
Tja, zo begon ik ook, zo'n 6 jaar geleden. En kijk me nu!

Ik denk dat het handig is dat ze er zijn. Je weet gewoon wat wel mag en wat niet. Het is helder, de eenvoud is prachtig. Ik denk dat er in bijvoorbeeld het Christendom minstens zoveel regels zijn maar dat die "vergeten" zijn of dat niemand ze gewoon meer nakomt (denk aan seks voor het huwlijk of de hoofddoek)

Terug naar boven
1985 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1985 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 14:02

Ja daar heb je gelijk in, in het christendom zijn de regels vergeten en worden ze niet meer nagekomen behalve door de oudere generaties. Maar ik lees hier zo veel regels waar ik nooit van gehoord had. Ook over bv je seksleven en andere zaken binnen je huwelijk, gaat wel ver vind ik dan. Ookal is je geloof iets wat over je hele levensstijl gaat.

Terug naar boven
1985 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1985 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 14:02
We dwalen wel een beetje van het onderwerp af he? haha
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 14:09
precies, andere topic aanmaken over dit soort dingen..
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 14:13
In eerste instantie geplaatst door 1985

Ja daar heb je gelijk in, in het christendom zijn de regels vergeten en worden ze niet meer nagekomen behalve door de oudere generaties. Maar ik lees hier zo veel regels waar ik nooit van gehoord had. Ook over bv je seksleven en andere zaken binnen je huwelijk, gaat wel ver vind ik dan. Ookal is je geloof iets wat over je hele levensstijl gaat.

Tja, Allah Subhana Wa T'ala heeft de mens gemaakt, dus ook het huwlijk en de seks. En je ziet hoeveel problemen er komen door seks. Prostitutie enzo.
Ik vind het logisch dat je Allah Subhana Wa T'ala moet danken na de seks en moet vragen of het mag van te voren, want Hij is de Maker.

Terug naar boven
1985 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1985 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 14:42

Ja door seks komen vaak problemen, en missschien is danken en vragen ook een manier om er bewuster van te zijn wat je eigenlijk doet (klinkt een beetje vaag maar je snapt t wel denk ik)

Het klinkt mij toch wat vreemd in de oren, had hier nog nooit van gehoord. Is trouwens geen aanval of zo hoor, gewoon een opmerking

 

Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2007 om 13:21
Eerlijk gezegd wist ik dat ook nog niet zo lang hoor... Toen ik de film loverboy zag, was er een "moslim" die iets Arabisch zei voordat hij eh.. nouja. Maar dat de vrouw moet danken erna weet ik ook nog nie lang..

Ik heb een heel mooi boek van Fadoua Bouali waarin het heel mooi beschreven staat. De seksuele voorlichting die ze van haar oma kreeg

Terug naar boven
bedoei Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 november 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bedoei Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2007 om 07:28

asalaam 3alikum

lieve broeders en zusters,

dit is een islamtische huwelijks site, waar veel goede moslims in staan, mashallah. je moet wel een kleine bedrag betalen, maar dat is te doen denk ik.
******

succes allemaal,

asalaam 3alikum oe ra7mato allah oe barkato

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2007 om 04:03

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Een 'Islamitische' huwelijkssite? Is dat niet gewoon een dating site als zoveel anderen alleen is dit dan 'toevallig' bedoeld voor de moslims?

Ik begrijp dat soort mensen �berhaupt niet die zich gaan aanmelden op zulke dating sites. Dat noem ik nou niet bepaald 'Islamitisch'. Mensen komen daar en strooien daar hun foto's neer alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Wat is daar eigenlijk de bedoeling van? Dat ze elkaar gaan spreken via Persoonlijke Berichtjes?

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
bedoei Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 november 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bedoei Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2007 om 05:32

3alikum asalaam oe ra7mato allah oe barkato

dat site kan je zien, als een soort kennis maken site. en niet veel mensen hebben foto daar in staan hoor, zijn heel er weinig mensen die hun foto plaatsen. ik ben zelf ook geen voorstander van, maar aan de andere kant het kan wel vind ik als iemand dat nodig vindt of leuk vindt.

en wat daar de bedoeling van is, nou je meld je aan, en vul je zo een aanmelding formulier in , daar in staat beschrijving van je zelf en van de gene die je graag mee wilt trouwen enzovoort. en je hoeft niet eens al die vragen te antwoorden hoor, je mag zelf beslissen wat je wilt antwoorden en wat niet. en je betaal zo een bedrag van 10 euro of 15 euro dacht ik, dan kan je op mensen reageren. of mensen op jou reageren. en dan je verder op msn spreken of zo, wat de meeste mensen doen. en dan kan je kijken of dat persoon de ware is.

kijk, het is niet de beste menier om mensen te leren kennen. maar het is een manier vooral als iemand niet veel contacten heeft om zich heen. en zo als je weet zuster is alles met de wil van Allah.

ik hoop dat ik het voldoende heb beantwoord,

asalaam 3alikum

bedoei

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2007 om 10:52

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

en niet veel mensen hebben foto daar in staan hoor, zijn heel er weinig mensen die hun foto plaatsen. ik ben zelf ook geen voorstander van

Ik ben ook even gaan kijken op de site en je kunt ook profielen zoeken met foto's. Als jij hier geen voorstander van bent dan snap ik ook niet waarom je hiervoor reclame zit te maken en zegt:

 "het kan wel vind ik als iemand dat nodig vindt of leuk vindt".

Waarom moet je trouwens geld betalen hiervoor?

je betaal zo een bedrag van 10 euro of 15 euro dacht ik

Als jij een Islamitische doel hebt, waarom kost dit dan geld? Het lijkt net dat mensen moeten betalen voor hun partner. Het zijn mensen, geen producten.

dan kan je op mensen reageren. of mensen op jou reageren. en dan je verder op msn spreken of zo, wat de meeste mensen doen. en dan kan je kijken of dat persoon de ware is.

Hoezo is dit dan Islamitisch als je mensen aanmoedigt -althans, niet ontmoedigd- om mensen contact te laten hebben met elkaar via MSN of enig andere communicatiemiddel?

kijk, het is niet de beste menier om mensen te leren kennen. maar het is een manier vooral als iemand niet veel contacten heeft om zich heen.

Wanneer het geen goede manier is, dan moet je mensen ook niet hiervan gebruik laten maken.

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
bedoei Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 november 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bedoei Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2007 om 13:02

asalaam 3alikum oe ra7mato allah oe barakto

nou even kijken of ik je vragen weer kan antwoorden zuster.

ik maak hiervoor geen reclame hoor, ik heb niks te maken met de site, ik ben ook geen eignaar van of zo. alleen ik wou even laten weten dat die bestaat voor mensen die daarvan gebruik willen maken.

en waarom je daarvoor geld moet betalen, dat hebben de eignaren van de site bepaald, niet ik .  het is een soort service is je die daarvoor moet betalen. en ja over dat msn, ik moedige ze niet aan, ik maakte duidelijk wat men doet, trouwens mijn vorige reactie en deze ook trouwens was voor de duidelijkheid, je had paar vragen, en ik wilde je duidlijk maken hoe het in zijn werk gaat in dat site. 

en waarom maken mensen gebruik van terwijl het niet de beste manier is, soms moet het zuster, ik bedoel sommige mensen hebben weinig contacten. sommige mensen hebben geen tijd. en je kent deze maatschijp , men is min of meer geisoleerd, mensen gaan niet veel met alkaar om zoals vorger, of zaals het nogsteeds het geval is in islamitsche landen howel het zelfs daar aan veranderen is. ik wilde gewoon duidelijk maken dat voor sommige mensen weinig keuze over blijft dan zo een middel.

asalaam 3alikum oe ra7matoa allah oe barakto.

bedoei

Terug naar boven
Elmohtazjiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elmohtazjiba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2007 om 14:45
In eerste instantie geplaatst door bedoei

asalaam 3alikum

lieve broeders en zusters,

dit is een islamtische huwelijks site, waar veel goede moslims in staan, mashallah. je moet wel een kleine bedrag betalen, maar dat is te doen denk ik.
******

succes allemaal,

asalaam 3alikum oe ra7mato allah oe barkathu

 

OUalaik salaam wa RahmatoelAllah

Je bent dan wel erg wanhopig, wil je je aanmelden of reageren op een huwelijkssite versus advertenties. Behoorlijk WANHOPIG, wat is daar in Allah's naam islamitisch aan.

Als je wilt trouwen,3la soenatie lahi wa rasoelilah (volgens de weg van de profeet), dan zou ik het eerst bij de familie aankaarten. Bezoek  moskee�n , doe doe' a en leg je vertrouwen bij Allah!!!!!!!.

Het moet niet gekker worden

wasalaam oualaikoem

Wie kan voor mij een blijvend vissum regelen in SA. En dan in Medina. :D

"wa hasaa an toehiboe shay'an wa hoewa charon lakoem...".
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2007 om 17:55

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Sorry voor mijn late reactie.

en waarom je daarvoor geld moet betalen, dat hebben de eignaren van de site bepaald, niet ik .  het is een soort service is je die daarvoor moet betalen.

Wat voor service? De beheerder(s) van de site doen helemaal niets. Mensen melden zich aan en zoeken elkaar op. Het beheer bemiddelt hier helemaal niet tussen, dus ik snap niet wat voor service zij verlenen.

 

en waarom maken mensen gebruik van terwijl het niet de beste manier is, soms moet het zuster,

Niks moet. Je hebt alles zelf in de hand. Vertrouw op Allaah -soebhana wa ta3ala- en ga niet denken dat je met het verkeerde goed zal gaan eindigen.

Je bent dan wel erg wanhopig, wil je je aanmelden of reageren op een huwelijkssite versus advertenties. Behoorlijk WANHOPIG, wat is daar in Allah's naam islamitisch aan.

Mee eens.

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.