Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Iran breidt zich voor op zomeroffensief

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Iran breidt zich voor op zomeroffensief
    Geplaatst op: 22 mei 2007 om 05:40

assalaam,

LONDEN (ANP) - Iran zoekt contact met de terreurbeweging al-Qaeda in Irak en soennitische milities in dat land om komende zomer een grootscheeps offensief tegen de Amerikaanse en Britse troepen te lanceren.

Dat zou het Amerikaanse Congres ervan moeten overtuigen dat terugtrekking uit Irak de enige optie is. Dat meldde de Britse krant The Guardian dinsdag op gezag van Amerikaanse functionarissen.

,,Iran strijdt in Irak een oorlog bij volmacht, een uiterst gevaarlijke methode. Ze voeren al dagelijks oorlogshandelingen uit tegen Amerikaanse en Britse troepen'', zei een Amerikaanse functionaris in Bagdad tegen de krant.

bron: home.nl

 

broeders/zusters zou dit een olieprijs stunt van de Texanen zijn, of heeft Dhr.Ahmadinejad  echte plannen, voor de komst van Mahdi(as)?

ben benieuwd wat jullie denken?

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2007 om 06:08

Salaam Alaikum Khabir,

Ik ben ervan overtuigd dat men alles zal aanpakken en proberen om Iran aan te vallen, van Al-Qaida tot het zogenaamde kerwapenprogramma aan toe. De VS is echt het grootste gevaar geworden sinds Bush de scepter zwaait. Ik wacht met belangstelling op de verkiezingen in de VS, zodra er een democraat president wordt zal het heel anders gaan lopen.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2007 om 13:28
het heeft lang genoeg geduurd, het had zelfs nooit tot een bezetting van irak door amerika mogen worden. ze horen daar niet te zijn, laat al qaida zich maar even uitleven op de bezetters
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 05:41
In eerste instantie geplaatst door Khabir

Broeders/zusters zou dit een olieprijs stunt van de Texanen zijn, of heeft Dhr.Ahmadinejad  echte plannen, voor de komst van Mahdi(as)?

ben benieuwd wat jullie denken?

Ik denk dat Irak slechter af is onder iran dan onder de VS. Net als bush is hij een machtspoliticus die alleen oog heeft voor de olie en de status van zijn land als regionale macht. Zo gauw de VS weggaan en Iran binnenkomt zul je het beleven. Denk overigens niet dat Al-Queda zo happig is op iraanse inmenging. In afghanistan vochten ze ook tegen elkaar. Water en vuur.

Groeten A.

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 14:41
In eerste instantie geplaatst door Amehulah

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Broeders/zusters zou dit een olieprijs stunt van de Texanen zijn, of heeft Dhr.Ahmadinejad  echte plannen, voor de komst van Mahdi(as)?

ben benieuwd wat jullie denken?

Ik denk dat Irak slechter af is onder iran dan onder de VS. Net als bush is hij een machtspoliticus die alleen oog heeft voor de olie en de status van zijn land als regionale macht. Zo gauw de VS weggaan en Iran binnenkomt zul je het beleven. Denk overigens niet dat Al-Queda zo happig is op iraanse inmenging. In afghanistan vochten ze ook tegen elkaar. Water en vuur.

Groeten A.



Islamitische Republiek van Iran is de grootse vijand van de kapitalistische westen. en de beste en dapperste beschermer van de moslim gemeenschap in het hele wereld. dus wat je denkt is heel begrijpelijk aangezien je Amehula heet kan het je niets schelen hoe de bevolking het daar heeft. wel als Iran de handen van de westerse dieven afsnijd, en jij de ware prijs voor de olie gaat betalen en de bevolking van Irak niet met hun inkomsten bij jullie wapens moeten komen bestellen omdat jullie daar chaos cre�ren onder de mom van vredestichters.

sorry voor mijn gebrekkig nederlands en als ik het fout heb.


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2007 om 04:33
In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door Amehulah

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Broeders/zusters zou dit een olieprijs stunt van de Texanen zijn, of heeft Dhr.Ahmadinejad  echte plannen, voor de komst van Mahdi(as)?

ben benieuwd wat jullie denken?

Ik denk dat Irak slechter af is onder iran dan onder de VS. Net als bush is hij een machtspoliticus die alleen oog heeft voor de olie en de status van zijn land als regionale macht. Zo gauw de VS weggaan en Iran binnenkomt zul je het beleven. Denk overigens niet dat Al-Queda zo happig is op iraanse inmenging. In afghanistan vochten ze ook tegen elkaar. Water en vuur.

Groeten A.



Islamitische Republiek van Iran is de grootse vijand van de kapitalistische westen. en de beste en dapperste beschermer van de moslim gemeenschap in het hele wereld. dus wat je denkt is heel begrijpelijk aangezien je Amehula heet kan het je niets schelen hoe de bevolking het daar heeft. wel als Iran de handen van de westerse dieven afsnijd, en jij de ware prijs voor de olie gaat betalen en de bevolking van Irak niet met hun inkomsten bij jullie wapens moeten komen bestellen omdat jullie daar chaos cre�ren onder de mom van vredestichters.

sorry voor mijn gebrekkig nederlands en als ik het fout heb.


Salaam Alaikum Khabir,

"sorry voor mijn gebrekkig nederlands en als ik het fout heb"

Je verontschuldigingen zijn nergens voor nodig Khabir. Op een gebrekkig  manier Nederlands schrijven doen we allemaal, tenzij iemand denkt perfect te zijn. Fouten maken doen we allemaal, tenzij iemand denkt perfect te zijn!

Over het het algemeen laten medeforumleden anderen hier in hun waarde en beginnen niet over taal, punten en komma`s (uitzonderingen daargelaten).

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2007 om 10:36

In de eerste plaats geloof ik er geen barst van dat Iran een offensief tegen het Westen voorbereidt.

Werkelijk dat zou helemaal geen enkele zin hebben omdat voor dit soort van dingen iran de komende duizend jaar geen macht heeft van enige betekenis mocht het zolang kunnen bestaan. (Wat ik betwijfel)

Neen dit behoort allemaal tot de misselijk makende westerse propaganda.

IRAN VORMT GEEN GEVAAR VOOR DE WERELDORDE!!!!!!

Nog niet al zouden ze het willen , wat ik ten zeerste betwijfel.

maar kabhir is een oosters kapitalisme beter dan een Westers?

Kun je dat toelichten?

En verder Iran als verdediger van de Islam?/?/

Moet je daar\zelf niet om lachen?

Over welke Islam spreek je ? over de Soenitische?

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2007 om 00:16
Bismillahealrahmanealraheem

Ahmdinejad en vele waarachtige moslims die kennis bezitten van Iran(persi�)  en  volgen, en niet de khaliefen die  ze onderdrukten en pochten met hun buit..
en kennis hebben van Profeet  Zol-Qrain (as) die onder zijn "laqhab  "Zartosht bekend staat als de Perzische profeet die zoals Hzratte Ghizr die mozes begleide , hij Dariush begleide om de barbaaren te bekeren. verder bekend is met  de kenmerken van de Iraanse vlaktes en namen kent en kenmerken van de grote zware landpoorten kent die bescherming boden aan ieder die in vrede en veiligheid wilde leven tegen Gog en Magog ,  of te wel moeite heeft gedaan om te onderzoeken en niet zomaar klakkeloos uitspraken en interpetaties van de koran overneemt van mensen die aan hun karakter te herkennen zijn dat ze foute intenties hebben.
 
en de volgende Koran verzen lezen 18.

83. Men vraagt u betreffende Zol-Qarnain. Zeg: "Ik zal u zijn verhaal vertellen."

84. Wij vestigden zijn macht op aarde en schonken hem de middelen (en het vermogen) alles te volbrengen.

85. En hij volgde een weg,

86. totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

87. Hij zei: "Wat betreft degene die kwaad doet, hem zullen wij straffen; daarna zal hij worden teruggebracht tot zijn Heer die hem straffen zal met een gestrengere straf."

88. "Doch wat hem betreft die gelooft en oprecht handelt, hij zal een goede beloning ontvangen, en Wij zullen hem op Ons bevel alle gemakken verschaffen."

89. Vervolgens ging hij een andere weg.

90. Totdat hij het land van de rijzende zon bereikte, en ontdekte dat zij over een volk opging voor hetwelk Wij geen beschutting er tegen hadden verschaft.

91. Zo was het, en Wij hadden volledig kennis van wat hij bezat.

92. Vervolgens ging hij weer een andere weg.

93. Totdat hij tussen twee bergen kwam, waar hij een volk aantrof dat amper een woord verstond.

94. Zij zeiden: "O Zol-Qarnain, Gog en Magog stichten onheil op aarde, mogen wij u dan schatting betalen mits u een afscheiding tussen hen en ons opricht?"

95. Hij antwoordde: "De macht waarmee mijn Heer mij heeft bekleed is beter, maar u kunt mij met lichamelijke kracht helpen. Ik zal tussen u en hen een sterke afscheiding oprichten."

96. "Brengt mij blokken ijzer." (Zij deden dit) totdat hij de ruimte tussen de beide rotsen had opgevuld; toen zei hij: "Blaast." totdat (het ijzer) wit gloeiend werd, nu zei hij: "Brengt mij gesmolten koper, opdat ik het er overheen giete."

97. Derhalve waren zij (Gog en Magog) niet (meer) in staat er overheen te klimmen, noch waren zij bij machte er doorheen te graven.

98. Hij zei: "Dit is een genade van mijn Heer. Maar wanneer de belofte van mijn Heer vervuld zal worden, zal Hij dit uiteen doen vallen. En de belofte van mijn Heer is werkelijkheid,

99. En op die Dag zullen Wij sommigen hunner tegen anderen laten opstaan en de bazuin zal worden geblazen. Dan zullen Wij hen allen tezamen verzamelen.

100. En Wij zullen op die dag de hel aan de ongelovigen tonen.

101. Wier ogen gesluierd waren voor de herinnering aan Mij, en die zelfs niet konden horen.

102. Denken de ongelovigen dat zij Mijn dienaren tot beschermers kunnen nemen buiten Mij? Voorwaar Wij hebben de hel bereid tot een onthaal voor de ongelovigen.

103. Zeg: "Zullen wij u verhalen omtrent degenen die het grootste verlies in hun werken zullen lijden?"

104. Diegenen, wier streven gericht is op het leven dezer wereld en denken dat zij een bijzonder goed werk verrichten,

105. Dezen zijn het die de tekenen van hun Heer en de ontmoeting met Hem verwerpen. Derhalve zijn hun werken verloren gegaan en op de Dag der Verrijzenis zullen Wij geen weegschaal voor hen oprichten.

106. De hel is hun beloning wegens hun ongeloof en de spot die zij met Mijn Tekenen en Mijn boodschappers bedreven.

107. Voorwaar, de gelovigen die goede werken doen, zullen de tuinen van het Paradijs tot onthaal hebben.

108. Daarin zullen zij vertoeven en zij zullen niet wensen daaruit weg te gaan.

109. Zeg: "Al ware de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, zo zou de oceaan zijn uitgeput eer de Woorden van mijn Heer ten einde komen - zelfs al zouden Wij er evenveel ter aanvulling toevoegen."

110. Zeg: "Ik ben slechts een mens gelijk u, maar mij wordt geopenbaard dat uw God slechts ��n God is. Laat daarom degene, die op de ontmoeting met zijn Heer hoopt, goede daden verrichten en bij de aanbidding van zijn Heer niemand anders met Hem vereenzelvigen."


sadaghallaholaliolatheem


dus het is aan jullie zelf om te geloven of niet, maar bestudeer de geschiedenis  van iran  en  denk aan  de  Hadiths  over de  volk van salman fars(ar)  ,  lees de briefen van de president van iran op zijn site dan  zou ik  nu al  aziel gaan vragen in Iran of naar Mekka of Medina verhuizen voor dat de gebeurtenis plaatsvind.
http://www.ahmadinejad.ir/


waarlijk ik vrees Allah(sws) en vraag om vergeving voor mijn zondes en vraag hem om bescherming tegen satan de vervloekte.


vergeef mij als ik jullie beledig. ik wens de hemel voor alle oprechte dienaren van allah die de rechte pad volgen. en opletten dat ze  niet zoals Mozes(as) de vis vergeten terwijl ze lang naar gelopen en gezocht te hebben.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2007 om 14:50
Salaam aleikoum

Abu Bakr alsideeq (radiyya Allahu anhu) was de eerste Khalief en zijn imaan is groter dan de gehele umma bij elkaar.

Hoe kan eenieder die hem vervloekt worden beschouwd als een waarachtige?

Zie hier de woorden van Mahmoud Hashemi Sharoudi. een prominente geleerde in de shiitische wereld. Hij spreekt zich uit over het vervloeken van de rechtgeleide khaliefen.

http://www.ahlelbayt.com/articles/ahlel-bayt/cursing-wives-a nd-sahabah


Zie hier hun smeekbede die is gebruikt door khomeini in zijn boeken. Zij vervloeken de rechtgeleide metgezellen en benoemen ze tot kaafirs.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dua_Sanamain_Quraish

http://www.duas.org/alaviya/dua-120.htm

 


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2007 om 22:54

Assalaam, 3abd Arra7maan

bedankt dat je de moejte nam om je bevinding te beargumenteren.

ik geef je gelijk en vraag allah(swt) om vergeving.

aantal nachten gleden is iets met me gebeurd, dat ik een paar van julie later zal vertellen. als Allah(swt) het wilt en toelaat.

moge Allah ons leiden en door middel van vromen uit ons midden ons corigeren als we fout zijn zo dat we ons kunnen zuiveren om de waarheid te kunnen onderscheiden van de falsheid. (Allah is barmhartig tegen degenen die om het goede vragen.

Assalaam aan alle broeders en zusters  (ongeacht hoe ze door de kuffar van elkaar gediffrenteerd worden) wij moslims zijn een Ummah. en de waarachtigen onder ons zijn degenen die zich louteren.

Moge Allah mij vergeven en me dichter bij hem brengen.

 

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2007 om 05:44
Wa aleikoum assalaam wara7matoe Allah wabarakatoeh

Amien broeder Khabir. Moge Allah ons vergeven en leiding geven en de ummah weer haar glorie geven.





15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2007 om 05:09

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Islamitische Republiek van Iran is de grootse vijand van de kapitalistische westen. en de beste en dapperste beschermer van de moslim gemeenschap in het hele wereld.

Kom je zelf uit Iran Khabir? Weet je hoe het er daar aan toe gaat? Tip: lees eens een boek, b.v. 'Meer dan geloof' van nobelprijswinnaar vs Naipaul. Kun je lezen hoe  iran moslims 'beschermt'.

dus wat je denkt is heel begrijpelijk aangezien je Amehula heet kan het je niets schelen hoe de bevolking het daar heeft.

Dat zijn jouw woorden. Jij denkt in dezelfde termen als Bush. If you're not with us, you're against us'. Zwart-wit. Maar beste Khabir, er bestaat een wereld tussen voor of tegen zijn. In mijn geval, Ja ik ben tegen de inval van de VS in Irak, maar ook Ja ik ben tegen bemoeienis van Iran in Irak. Ik geloof dat het grootste slachtoffer de iraakse bevolking is. Al jaren wordt zij uitgemoord. Eerst door de engelsen, toen door Saddam, toen door de VS en de Engelsen, toen door de fundamentalisten van Al-Qaeda, nu door Iran.  Wanneer houdt het op, zou je denken.  

wel als Iran de handen van de westerse dieven afsnijd, en jij de ware prijs voor de olie gaat betalen en de bevolking van Irak niet met hun inkomsten bij jullie wapens moeten komen bestellen omdat jullie daar chaos cre�ren onder de mom van vredestichters.

Waar kom je zelf vandaan Khabir. Uit het westen neem ik aan gezien dat je de Nederlandse taal spreekt. Wil je dat ze jouw handen ook komen afsnijden?

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.