Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Danone&varkengelatine

 Post Reply Post Reply
Schrijver
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Danone&varkengelatine
    Geplaatst op: 21 juli 2007 om 16:25
asallam aleikum wa rahmatullah wa barakatu

Heb een broef ontvangen van Danone,waar is staat ,dat de gelatine oa.inderdaad van varken afkostig is.Voor sommigen onder ons is dit van belang te weten.


Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2007 om 14:53

Asalaam Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatuhu,

Goed dat ik het weet, heb ook een pak nog ongeopende danio in de koelkast staan. Ik zal voortaan InsaALLAH toch maar weer een beetje beter gaan opletten.

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2007 om 16:19

Salaam Aleykoum,

als je goed zoekt vind je nog wel toetjes zonder gelatine of met rundergelatine,zoals almhof milde Yoghurt voor de liefhebbers van een dikkere yoghurt vooral de perzik smaak is lekker,en is gelatine vrij.

En zo zijn er nog wel meer soorten wat we gewoon eten kunnen elhamdullilah,

Ook met boter enzo in sommige soorten boter zit ook gelatine,bona bv is gelatine vrij en bevat alleen plantaardige vetten en de smaak is ook prima vind ikzelf,

En zo zijn er wel meer zaken waar je goed op moet letten waar gelatine in kan zitten of dierlijke vetten enz,

Maar bedankt voor de oplettendheid oegtie

wa aleykoum salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2007 om 12:31
Salaam aleikoum

Ik heb een vraag hierover eigenlijk. In de vorige zomervakantie was ik in mijn vaderland en raakte hierover aan de praat met mijn neef.

Hij ging er vanuit dat danone rekening houdt met de Islamitische regels.

Is dit wel waar? Worden hun producten afgestemd hierop voor Islamitische landen?

Kun je gewoon 0800-3266631 bellen om hier achter te komen? Ben best benieuwd hierover namelijk.

Salaam aleikoum

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2007 om 07:07
Assalaam aleikum wa rahmatullah

Met zekerheid kan ik dat niet zeggen,
Mocht je twijfelen dan kan je het beter niet doen,of op onderzoek uitgaan.Als het gerpoduceerd wordt in een islamitisch land,lijkt het me dat de gelatine ook afkomstig is van dieren die op islamitische wijze zijn geslacht,maar zeker weten  doen we het niet.

Wa aleikum sallam
Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.