Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Niqaab/Schijnheilig

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Niqaab/Schijnheilig
    Geplaatst op: 23 april 2008 om 10:56

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ik heb heel vaak gehoord dat vrouwen met niqaab (voornamelijk toch uit het Midden Oosten) niet echt zijn wat ze uitstralen. (Dat is dan nog zacht uitgedrukt.) Zo zouden ze bijvoorbeeld toch alles doen wat niet mag. (Dan heb ik het niet over kleine misstapjes maar over serieuze zaken zoals; vreemdgaan, drinken, roken etc.)

 

Voor mij was dit altijd onzin en dacht da zij opzettelijk werden zwart gemaakt.. Totdat ik dit met eigen ogen heb gezien�

 

Zulke mensen kun je toch niet meer serieus nemen? Nemen zij �berhaupt de Islaam serieus vraag ik me af�?

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2008 om 18:40

wa salaamoe alaikum warhamtoe Allaah

wallaahoe 3alem oegti, mijn klasgenoot is dit jaar naar dubai geweest en hij kwam terug van vakantie en zei: najiha alcohol is toch verboden?

ik zo: Ja in de islam wel. toen zei hij ook. nou in dubai waren er vrouwen in het hotel met zo een boerka en hun dronken gewoon alcohol.

we hadden hier trouwens ooit een lid. rabee7 heette hij. ik had hem op msn. hij kwam uit irak. en dat jaar ging hij voor het eerst in jaren weer terug naar irak, toen ik m na de zomer sprak stuurde hij allemaal foto''s. en daar zag je ook vrouwen met niqaab en dansdoek.. midden in de zaal voor mannen dansen :S. en eentje was dikke joint aan het roken! hahaha maar was echt stom gezicht, ze vouwen hun niqaab en dan nemen ze een hijs en laten m weer vallen waarschijnlijk ik zag alleen foto dat ze niqaab had omgevouwen. Gair inshallah

maar over het algemeen, roken er meer turkse moslima's dan marokkaanse.

zoo. ik denk dat ze  gewoon die niqaab doen omdat ze voelen als verplicht! als ze echt in islam waren geinteresseerd zouden ze hun best ervoor doen. wallahoe 3alem

Moge allaah ta3alah ze leiden inshallah. Amien

wa alaikum salaam warhamteo allah

Najiha

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2008 om 10:38

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Rare mensen toch. Je zou denken dat mensen juist in dat soort landen praktiserender zijn en meer weten van de Islaam maar als je dit soort dingen ziet en hoort dan begin ik er echt aan te twijfelen.

 

Ik kom net terug van Egypte en ging ergens eten. Voor mij zat er een vrouw (met man) en ze zaten gewoon alcohol te drinken alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ook al had die man een vrouw tegenover hem zitten, toch kon hij het niet laten om te blijven staren. Die vrouw droeg overigens een niqaab.

 

Voor de rest waren daar ook zogenaamde �sheikhs� aanwezig die ook maar niet van de drank af konden blijven. Bijna op elke tafel stond wel een fles wijn / bier. Die �sheikhs� hadden het overigens ook naar hun zin want die strooiden letterlijk met bakken geld.

 

Toen er een fotograaf langskwam om foto�s te maken, keken ze opeens heel erg streng en mochten ze absoluut geen foto�s van ze maken. Natuurlijk, �O wee als iemand er zou achter komen dat zij zich zo gedragen�. (Ze kwamen uit Saoudi-Arabi�).

 

Die ene vrouw voor mij die werd ook opeens heel erg paniekerig toen de fotograaf langskwam. Ik vroeg me af of het wel �haar� man was, want veel valt er toch niets te zien, behalve 2 ogen dan.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2008 om 14:27

Soooo subhanAllaah!

Ach ja sommige mensen vergeten dat Allaah ta3alah wel alziend is! ;)

Moge allaah ta3alah ze leiden inshallah. Amien

la hawla quwatta illah billah. ik snap zowiezo niet wat er leuk moet zijn aan wijn drinken. pfff het stinkt als ik weet niet wat!

ach ja smaken verschillen! weird weha :(

ps. ik pm je me msn ff. hihi moet nog steeeds gebeuren : oeps :

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2008 om 14:39

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ik snap ook niet die mensen allemaal bezielen. Ik keek altijd tegen ze op maar dat is nu echt niet meer. Blijkbaar is er nergens meer een plek waar mensen zich wel gewoon aan het geloof houden. Mensen vluchten weg uit Saoudi-Arabie om even dingen te kunnen doen wat ze daar niet kunnen. Rare gevallen.

 

ps. ik pm je me msn ff. hihi moet nog steeeds gebeuren : oeps :

 

Is goed.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2008 om 15:32

Het is inderdaad jammer dat sommigen de niqab, baard of soms de hele Islam misbruiken. Je kunt niet ervan uitgaan dat iedereen die "salaam" zegt wel moslim is.

Ik ben nu bijvoorbeeld al een poosje in Birmingham. Het lijkt alsof 99% dat hier op straat loopt Moslim is. Maar schijn bedriegt vreselijk. Helaas.

Je ziet mannen met lange baarden, Islamitische kledij en veel vrouwen met Niqab en anderen weer met een open sluier. Ik denk dat ze hier Islamitischer leven dan welk land dan ook in het Midden-Oosten (incl Egypte en Dubai). Scholen voor jongens en meisjes zijn gescheiden en op sommige scholen worden de lessen door vrouwen in Niqab gegeven. Madrassa's worden iedere avond door jongetjes en meisjes druk bezocht. Islamitischer leven dan dit is er op dit moment niet.

 

Maar ik liep van de week op straat en ik zag dat een vrouw met sluier een papier uit haar zak had laten vallen. Ik raapte het op en gaf het terug. Ze deed alsof het niet van haar was. Daarop liep ik meteen door en las wat erop stond. Wat denk je? Christelijke bijbelverhalen en spreuken. Aan haar gezicht kon ik al zien dat ze zigeuner ofzo was en gewoon de sluier droeg om zo sympatie te kunnen opwekken om te bedelen bij "echte" Moslims. Later zag ik dat deze groep inderdaad georganiseerd was om met een zielig verhaal geld af te troggelen van de Moslims.

Eerder had ik ook een keer in het Midden-oosten zoiets meegemaakt waar meisjes in Niqab over het strand liepen en jongens lastig vielen. Deze twee dames werden later door de politie aangehouden en het bleek dat ze identificatie pasjes bij zich hadden waarop stond, "religie: christen".

Wat ik wil zeggen is. het is inderdaad triest wat er gebeurt in naam van de Islam door moslims zowel als niet-moslims. Elkaar wantrouwen is niet goed, maar let wel op dat niet iedereen je moslimbroeder of zuster hoeft te zijn, of de persoon nou een niqab draagt of een open doekje op het hoofd. Elkaar corrigeren als je iets fout ziet mag je altijd doen, maar zorg er dan wel voor dat je zelf wel het goede voorbeeld geeft.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2008 om 15:48

BismiLlah,

Assalaamoe3leikoem,

Ik begrijp best wel wat er wordt bedoeld, maar dit is eigenlijk ook een vorm van roddelen. Men denkt vaak dat rechtschapenheid alleen aan de buitenkant te zien is, terwijl wij allen een innerlijke en een uiterlijke rechtschapenheid bezitten.

Als je intentie van binnen goed is dan laat jij als moslim/a ook aan de buitenkant zien dat je van Allah houdt, Hem vreest en dat je Zijn Bevelen wilt volgen door o.a. je hijaab, ghimaar, nigaaq en voor de mannen de Islamitische kledingvoorschriften. En dan nog weet alleen Allah wat in de harten van de mensen is.

Als je dat soort mensen tegenkomt is het beter de nasee7a persoonlijk aan hen door te geven, is veel beter dan wat er nu wordt gedaan wa Allahoe A3lem.

Dit is naar niemand aanvallend bedoeld, het is ten eerste een nasee7a aan mezelf en dan aan een ander!

Moge Allah ons allen leiden en onze intenties zuiver en rein houden Allahoema Ameen.

~7ayaakoem Allah~

Wa Salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2008 om 00:18
Het feit dat iemand zich profileert als lidmaat van enige dogmatische stroming houdt, waar het de omgang met zulk een persoon betreft, geen enkele garantie in totdat het tegendeel is bewezen. En dan n�g.....

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2008 om 09:18

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Het is inderdaad jammer dat sommigen de niqab, baard of soms de hele Islam misbruiken. Je kunt niet ervan uitgaan dat iedereen die "salaam" zegt wel moslim is.

 

Jammer. Ik stond echt van verbazing te kijken naar hetgeen wat ik hierboven al heb verteld. Ik vind het echt niet normaal. Als je lekker los wilt gaan, dan moet je vooral zeker maar doe je daden eer aan zou ik zeggen. Ga niet schijnheilig in alles verhullende kleding zitten en doen alsof er niets aan de hand. Zodra ze terug zijn naar hun eigen land is er natuurlijk weer niets aan de hand.

 

Eerder had ik ook een keer in het Midden-oosten zoiets meegemaakt waar meisjes in Niqab over het strand liepen en jongens lastig vielen.

 

Wat doe jij op een strand waar ook vrouwen zijn�.?

 

Elkaar wantrouwen is niet goed

 

Bijna niemand is meer te vertrouwen, dus je bent bijna genoodzaakt om mensen te wantrouwen.

 

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Ik begrijp best wel wat er wordt bedoeld, maar dit is eigenlijk ook een vorm van roddelen.

 

Ik vind het eerlijk gezegd geen vorm van roddelen. Als ik ga praten over een ongeluk dat ik heb gezien dan noem ik dat ook geen roddelen. Ik vertel alleen wat ik heb gezien. Feiten dus.

 

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

] Men denkt vaak dat rechtschapenheid alleen aan de buitenkant te zien is, terwijl wij allen een innerlijke en een uiterlijke rechtschapenheid bezitten.

 

Dat weet ik maar je zou toch verwachten dat wanneer je iemand ziet, die helemaal bedekt is, dat toch niet zomaar voor de lol doet.

 

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

] Als je dat soort mensen tegenkomt is het beter de nasee7a persoonlijk aan hen door te geven, is veel beter dan wat er nu wordt gedaan wa Allahoe A3lem.

 

Advies geven is inderdaad goed maar mensen kunnen mij niet wijsmaken dat zij (de mensen waar ik het over had) onwetend zijn en dat ze niet weten dat hetgeen zij allemaal doen niet toegestaan is. Dat weet zelfs een niet-moslim, laat staan een moslim. Helemaal een moslim dat in het Midden-Oosten woont.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2008 om 11:08

>>>Wat doe jij op een strand waar ook vrouwen zijn�.?<<<

Ik ga alleen s' ochtends vroeg zwemmen, op een moment wanneer iedereen nog op 1 oor ligt te snurken. Alleen of met een vriend. De meute komt pas als ze zijn uitgeslapen en dat rond de avonduren.

En als je over een strand daar praat is het iets heel anders dan Scheveningen of Miami Beach. Minder bloot en meer gezinnen met kinderen. Vanuit de auto kon je zien dat er die dag meerdere vrouwen met niqab rondliepen op de boulevard, maar die twee christen-neppertjes met niqab vielen op omdat ze op jongensjacht waren ofzo. Hormonen, denk ik. Ze zijn niet op heterdaad op het strand aangehouden, maar een paar straten verder in de wijk toen ze het strand al hadden verlaten. 

Ik ga dus niet naar stranden en mezelf mixen tussen vreemde vrouwen!

Heb vertrouwen in je broeders!!!

 

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2008 om 11:47

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

En als je over een strand daar praat is het iets heel anders dan Scheveningen of Miami Beach. Minder bloot en meer gezinnen met kinderen.

 

Minder bloot maar dus nog wel bloot. 

Ik ga dus niet naar stranden en mezelf mixen tussen vreemde vrouwen!

 

Heb vertrouwen in je broeders!!!

Wie zegt dat ik geen vertrouwen heb in mijn broeders?

Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2008 om 15:32

Misschien ben ik wat onduidelijk geweest.

Met minder bloot bedoel ik helemaal geen bloot vergeleken met Scheveningen. (Zelfs het gezicht niet)

Wat het onderwerp en het advies van AmmatoelAziz betreft. ik ben het met haar eens. We kunnen elkaar op fouten aanspreken. Want er is nog veel onwetendheid over bepaalde zaken.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2008 om 12:15

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe

Wat het onderwerp en het advies van AmmatoelAziz betreft. ik ben het met haar eens. We kunnen elkaar op fouten aanspreken. Want er is nog veel onwetendheid over bepaalde zaken.

Daar ben ik het ook mee eens maar bij sommige handelingen weten mensen dat ze fout bezig zijn en hebben ze niet iemand nodig die ze daarop komt aanspreken. Ze zijn niet dom.

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2008 om 16:10

Vereiste om iemand aan te spreken op zijn fouten is dat je zelf natuurlijk allereerst wel volgens de regels leeft. Iemand aanspreken op zijn fout gedrag is hard nodig. Niet alles kan maar getolereerd worden. Zeker als het om dit soort gedrag gaat als in je verhaal.

Jammer genoeg zie je wel eens dat bepaalde mensen wel worden aangesproken en anderen weer niet. Alsof een moslim uit bijvoorbeeld Dubai/Egypte niet aangesproken hoeft te worden op zijn gedrag en een moslim uit bijvoorbeeld Brazilie wel.

De Quran, Sunnah en de Shariah gelden voor iedereen van welk werelddeel of afkomst iemand is. lees bijvoorbeeld Quranvers 4:135. Daarin staat ook duidelijk dat je als moslim tegenover JEZELF regels moet handhaven. En ook dat rijkdom en armoede niet uitmaakt.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2008 om 16:22

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Vereiste om iemand aan te spreken op zijn fouten is dat je zelf natuurlijk allereerst wel volgens de regels leeft.

 

Dat weet ik. Ik ben niet perfect maar ik weet wel dat ik tenminste nooit een druppel alcohol heb gedronken. Dus dan heb ik in dit geval toch wel recht van spreken of niet?

 

Iemand aanspreken op zijn fout gedrag is hard nodig. Niet alles kan maar getolereerd worden. Zeker als het om dit soort gedrag gaat als in je verhaal.

 

Ik tolereer ook niets maar als ik me met iedereen bezig ga houden dan kan ik non-stop bezig zijn.

 

Jammer genoeg zie je wel eens dat bepaalde mensen wel worden aangesproken en anderen weer niet. Alsof een moslim uit bijvoorbeeld Dubai/Egypte niet aangesproken hoeft te worden op zijn gedrag en een moslim uit bijvoorbeeld Brazilie wel.

 

Die onderscheid wordt gemaakt omdat je er vanuit mag gaan dat mensen uit het Midden-Oosten toch wel met de Islaam worden opgegroeid. Kleine voorbeeld; moskeeen op de hoek. Winkels die dichtgaan wanneer het gebedstijd is. Iedereen om je heen die moslim is. Geen verboden zaken die worden gepubliceerd alsof het normaal is. Dat heb je hier allemaal niet.

 

Hier kun je nog zeggen dat mensen onwetend zijn. Dat ze niet genoeg hebben meegekregen. Dat ze niet beter weten vanwege hun omgeving. Van hetgeen wat ze op school meekrijgen en noem maar op. Denk je dat mensen in het Midden-Oosten een hijaab/niqaab dragen omdat het een mode-accessoire is?

 

Aan de andere kant; zou me niets verbazen eerlijk gezegd want ik weet niet om welke redenen ze dit wel doen.

 

En ook dat rijkdom en armoede niet uitmaakt.

 

Wat heeft dit hiermee te maken�.?

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2008 om 21:25

Dat weet ik. Ik ben niet perfect maar ik weet wel dat ik tenminste nooit een druppel alcohol heb gedronken. Dus dan heb ik in dit geval toch wel recht van spreken of niet?

ik heb het niet direct tegen jouw persoon dat je mensen wel of niet kan aanspreken. Ik spreek in het algemeen. En om iemand met kennis aan te kunnen spreken vergt meer dan nooit een druppel alcohol te hebben gedronken.

Ik tolereer ook niets maar als ik me met iedereen bezig ga houden dan kan ik non-stop bezig zijn.

Vandaar dat ik ook hoofdstuk an-Nisa vers 4:135 heb aangehaald, daarin staat de eigen verantwoording tegenover Allah. Lees maar het woord dat gebruikt wordt voor "jezelf".

Denk je dat mensen in het Midden-Oosten een hijaab/niqaab dragen omdat het een mode-accessoire is?

 

Aan de andere kant; zou me niets verbazen eerlijk gezegd want ik weet niet om welke redenen ze dit wel doen.

Met deze zinnen kan ik verschillende kanten op. Ik weet niet hoe je het bedoelt. Dus sla ik mijn commentaar dit keer over.

Wat heeft dit hiermee te maken�.?

 

Wat rijkdom en armoede ermee te maken hebben? Men gaat er vaak onterecht van uit dat men in Saudi en Dubai meer kennis heeft van bepaalde zaken dan elders in de wereld. Soms is dat een rookgordijn die wordt aangelegd. Door de enorme rijkdom van bepaalde mensen uit diezelfde regio durven niet alleen normale mensen maar zelfs ook "geleerden" niets te zeggen.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2008 om 11:05

Ik had gisteren niet genoeg tijd om mijn verhaal duidelijk te maken.

 

Met het laatste wat ik schreef over de geleerden die geen corrigerende adviezen durven te geven omdat sommige (Midden-Oosten) mensen zo angstaanjagend rijk zijn. Zij geven geen advies omdat ze bang zijn aangepakt te worden in hun portemonee. Dat voorbeeld gaf ik omdat dat soort redenen in dezelfde categorie vallen als zeggen dat iemand geen advies hoeft te hebben omdat ze al in het Midden-Oosten zijn opgegroeid en daar Islamitisch onderwijs hebben gehad. Onzin dus.

 

Voor de Islam is iedereen gelijk en dient iedereen gelijk behandelt te worden. Zie nogmaals vers 4:135.

 

Of je nu Dubai bent geboren of in een achterbuurt van Calcutta.

 

(verder wil ik duidelijk maken dat niets wat ik zeg als een persoonlijke aanval tegen jou is bedoeld, tenzij ik het zelf erbij zeg natuurlijk)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2008 om 14:01

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ik spreek in het algemeen. En om iemand met kennis aan te kunnen spreken vergt meer dan nooit een druppel alcohol te hebben gedronken.

Ik weet dat het meer vergt dan alleen nooit een druppel alcohol te hebben gedronken. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik in deze kwestie recht van spreken heb. 

Met deze zinnen kan ik verschillende kanten op. Ik weet niet hoe je het bedoelt. Dus sla ik mijn commentaar dit keer over.

Hoeft niet hoor. Ik zie je commentaar graag tegemoet.

Men gaat er vaak onterecht van uit dat men in Saudi en Dubai meer kennis heeft van bepaalde zaken dan elders in de wereld.

Dat kan maar ik heb het niet over ingewikkelde zaken waar zelfs de geleerden niet over uit zijn. Ik heb het over het gebruik van alcohol. Zelf een niet-moslim weet dat je volgens de Islaam geen alcohol mag consumeren.

Voor de Islam is iedereen gelijk en dient iedereen gelijk behandelt te worden.

Mee eens maar dat is geen excuus om dingen te kunnen doen waarvan je weet dat het niet mag.

(verder wil ik duidelijk maken dat niets wat ik zeg als een persoonlijke aanval tegen jou is bedoeld, tenzij ik het zelf erbij zeg natuurlijk)

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2008 om 21:30

Ik tolereer ook niets maar als ik me met iedereen bezig ga houden dan kan ik non-stop bezig zijn.

Een oplossing is mischien een opklapbare zweep die in je binnenzak past. Dan heb je hem altijd bij je. Je vraagt dan de overtreder of hij Hanafi, Maliki, Hanbali of Shafii volgt en geeft hem de corresponderende zweepslagen. Voor Khamar zijn dat 80 zweepslagen, alleen bij Shafii 40 stuks. (Bij Maliki�s wordt de straf ook meteen uitgevoerd na de geur van alcohol uit de mond)

Onze geliefde Profeet (sallalaho alaihi Wasallam) noemde niet voor niets khamr �Umm al-Khaba�is�. Moeder van alle kwaden*. Je Salaat wordt veertig dagen niet geaccepteerd en als je sterft met khamr in je buik, sterf je de dood van Jahiliyyah.

Rasoolallah (sallalaho alaihi Wasallam) noemt de drinker vervloekt en zei dat khamr en Iman niet in 1 hart samengaan. Deze mensen die je op het terasje zag zitten moeten misschien een andere religie overwegen. Wijn is voor de joden een heilige drank en ook in het Christendom wordt wijn door monniken gemaakt en gedronken. Maar wat de Islam juist zo anders en beter maakt dan andere religies, is dat khamr �Aml-al-Shaitan� is. Zo noemde onze profeet (sallalaho alaihi Wasallam) khamr: het 'werk van Shaitan' en een 'zonde'.

Ook zei hij dat Allah khamr heeft vervloekt en niet alleen khamr. Ook is vervloekt: de persoon die het drinkt, de persoon die het serveert, de persoon die het verkoopt, de persoon die het koopt, de persoon die het produceert en de persoon die het laat produceren, de persoon die het draagt en ook de persoon naar wie het toe wordt gedragen.

Dat kan maar ik heb het niet over ingewikkelde zaken waar zelfs de geleerden niet over uit zijn. Ik heb het over het gebruik van alcohol. Zelf een niet-moslim weet dat je volgens de Islaam geen alcohol mag consumeren.

Ik begrijp heel goed wat je zegt. De vroegere Arabieren bleven vroeger de Profeet ook vragen stellen over khamr. Zelfs toen het al na jaren werd geopenbaard. Zo erg hielden ze van alcohol. En als je eenmaal begint te drinken, kom je er niet meer snel van af. Je wordt verslaafd. En je weet vast wel hoe erg een verslaving kan zijn.

Dus ondanks de benamingen als �werk van shaitan� en �moeder der zonden� zie je dat mensen (zelfs moslims) kunnen dwalen als ze de wetten van Allah overtreden. En het maakt echt niet uit of je in Dubai of in Brasil bent opgegroeid. De gevolgen van ongehoorzaamheid zijn overal hetzelfde en dienen hetzelfde bestreden te worden. Dat is Islam, pure gelijkheid, pure Shariah. Niemand is meer dan een ander.

*Deze fout in mijn vertaling heb ik later ontdekt.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2008 om 15:03

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Een oplossing is mischien een opklapbare zweep die in je binnenzak past. Dan heb je hem altijd bij je. Je vraagt dan de overtreder of hij Hanafi, Maliki, Hanbali of Shafii volgt en geeft hem de corresponderende zweepslagen. Voor Khamar zijn dat 80 zweepslagen, alleen bij Shafii 40 stuks. (Bij Maliki�s wordt de straf ook meteen uitgevoerd na de geur van alcohol uit de mond)

Sorry maar ik heb eigenlijk wel moeten lachen toen ik dit las. Een opklapbare zweep in m�n binnenzak? Zie je het al voor je?

En als je eenmaal begint te drinken, kom je er niet meer snel van af. Je wordt verslaafd. En je weet vast wel hoe erg een verslaving kan zijn.

Hoe zou ik moeten weten hoe erg een verslaving kan zijn? Insinueer je iets?

Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2008 om 18:06

Sorry maar ik heb eigenlijk wel moeten lachen toen ik dit las. Een opklapbare zweep in m�n binnenzak? Zie je het al voor je?

het past bij Wilders' nachtmerrie over de toekomst van de Islam in Nederland, tzou een leuk idee zijn geweest voor zijn movie.

Hoe zou ik moeten weten hoe erg een verslaving kan zijn? Insinueer je iets?

Iedereen kent wel iemand die aan iets is verslaafd of misschien zelf ook wel aan iets is verslaafd. Als het nu aan chocolade is of aan de computer. Het gaat mij om de symptonen van een verslaving. Een verslaving blijft maar door je hoofd heen spoken en bij iedere kans om erin terug te vallen, val je erin terug. Nu is een alcohol of gokverslaving niet te vergelijken met een onschuldige chocolade verslaving, dat weet ik.

Ik dacht dat ik eerder zei dat ik niets persoonlijks bedoel tenzij ik het zelf aangeef. Dus ik 'insinueer' niets.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2008 om 23:35
Als een broeder of zuster die uit de mond naar alcohol zweemt reeds zweepslagen krijgt, hoe enorm moet dan wel de straf zijn als zo iemand wordt betrapt met -zeg- 10 kilo hero�ne op zijn lastezeltje!
Terug naar boven
Moeltazima_Y Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 mei 2008
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moeltazima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2008 om 00:22

Assalaamoe 3alayakoom warahmatoe'Allah wabarktoehoe,

Astagfirou'Allah idd het doet zich voor overal de dag van vandaag natuurlijk in een islamitisch land doet het meer pijn want dan is de kern moslim in tegen stelling tot een kuffarstaat, in Marokko ook ik vindt dat wij Europeanen nog meer bedekt lopen dan de inwoners van Marokko, alsook alochol en sigratten drugs is de normaalste zaak voor zowel mannen als vrouwen astagfirou'Allah. "Wij worden bekeken als de ouderwetsen". En ik vind het super erg dat ze zich gaan schuilen in islamitische kleding voorschriften. Nu in Saoudi� Arabi�, is het denk ik verplicht wa Allahoe A3lem, de kans is zeer klein dat ze het uit eigenwil dragen want iemand die dit vrijwillig draag weet ook de waarde ervan en is zich er van bewust en begaat alle andere zondes niet, ik bedoel je gaat toch ook niet pal met een hooffddoek in de disco staan.

En velen weten niet dat bij elke zonde Allah swt je ziet. En als iemand zich bedekt Allah swt weet wat er in onze harten schuilt, de kenner van het ongeziene. Elke daad wordt beloond op basis van Intentie degen die niqaab draagt en niet met de juiste intentie, Allah beloont en straft.

En vele weten niet dat Yawm al qiyama steeds meer en meer nadert de dagen worden sneller natuurrampen nemen toe.. en die dag zal de afrekening zijn dus wie goeds doet zal beloond worden wie slecht doet zal gestraft worden.

Allahie ihidina (Moge Allah hen leiden) en alle andere moslims (Amien)

Ma3a salama Y. fi dien

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2008 om 09:03

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Iedereen kent wel iemand die aan iets is verslaafd of misschien zelf ook wel aan iets is verslaafd. Als het nu aan chocolade is of aan de computer. Het gaat mij om de symptonen van een verslaving. Een verslaving blijft maar door je hoofd heen spoken en bij iedere kans om erin terug te vallen, val je erin terug. Nu is een alcohol of gokverslaving niet te vergelijken met een onschuldige chocolade verslaving, dat weet ik.  

Ok�, mee eens maar dan nog kun je je verslaving niet als excuus gebruiken. Het is dan inderdaad moeilijk om er mee te stoppen maar waarom ben je er mee begonnen? Beter voorkomen dan genezen toch.

Ik dacht dat ik eerder zei dat ik niets persoonlijks bedoel tenzij ik het zelf aangeef. Dus ik 'insinueer' niets.

Excuse me�.

Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2008 om 09:18

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

In eerste instantie geplaatst door Moeltazima_Y

Astagfirou'Allah idd het doet zich voor overal de dag van vandaag natuurlijk in een islamitisch land doet het meer pijn want dan is de kern moslim in tegen stelling tot een kuffarstaat, in Marokko ook ik vindt dat wij Europeanen nog meer bedekt lopen dan de inwoners van Marokko,

 

Helemaal mee eens. De Marokkanen van Marokko beginnen steeds erger te worden dan die van hier. Daar begint ook alles steeds normaal te worden.

 

In eerste instantie geplaatst door Moeltazima_Y

alsook alochol en sigratten drugs is de normaalste zaak voor zowel mannen als vrouwen astagfirou'Allah.

 

Wat betreft sigaretten heb je gelijk maar met alcohol lopen ze niet te koop. Dat gelukkig nog net wel maar als je naar Turkije gaat kijken dan zie je daar mensen op straat lopen met een fles alcohol in hun hand alsof het een fles cola is. Normaalste zaak van de wereld.

 

In eerste instantie geplaatst door Moeltazima_Y

En ik vind het super erg dat ze zich gaan schuilen in islamitische kleding voorschriften. Nu in Saoudi� Arabi�, is het denk ik verplicht wa Allahoe A3lem, de kans is zeer klein dat ze het uit eigenwil dragen want iemand die dit vrijwillig draag weet ook de waarde ervan en is zich er van bewust en begaat alle andere zondes niet, ik bedoel je gaat toch ook niet pal met een hooffddoek in de disco staan.

 

Als de desbetreffende vrouwen een niqaab dragen uit verplichting, waarom zetten ze die dan niet af wanneer ze in een andere land zijn waar dit dat weer niet verplicht is?

 

In eerste instantie geplaatst door Moeltazima_Y

Allahie ihidina (Moge Allah hen leiden) en alle andere moslims (Amien)

 

Amien.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2008 om 14:10

 

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Ik begrijp best wel wat er wordt bedoeld, maar dit is eigenlijk ook een vorm van roddelen.

 

Ik vind het eerlijk gezegd geen vorm van roddelen. Als ik ga praten over een ongeluk dat ik heb gezien dan noem ik dat ook geen roddelen. Ik vertel alleen wat ik heb gezien. Feiten dus.

 

Wa Aleikoem assalaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

 

Als je de onderstaande hadith (die ken je vast wel inscha- Allah) leest dan zie je duidelijk dat hetgene wat jij feiten noemt gewoonweg roddelen is.

 

Overgeleverd door Aboe Hoeraira dat de boodschapper van Allah heeft gezegd:

"weten jullie wat (ghiebah) is? zij zeiden: Allah en Zijn boodschapper weten het best. Hij zei: (Het is) wanneer je iets over je broeder zegt wat hij niet leuk vindt? Er werd gezegd; wat denk je als wat ik over mijn broeder zeg waar is? Hij zei: als het waar is, dan roddel je over hem en als het niet waar is dan spreek je kwaad over hem, dan belaster je hem."
(Moslim)

 

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

] Men denkt vaak dat rechtschapenheid alleen aan de buitenkant te zien is, terwijl wij allen een innerlijke en een uiterlijke rechtschapenheid bezitten.

 

Dat weet ik maar je zou toch verwachten dat wanneer je iemand ziet, die helemaal bedekt is, dat toch niet zomaar voor de lol doet.

 

Nogmaals Allahoe A3lem waarom iemand de niqaab draagt.Alleen Allah weet wat in de harten van de mensen is en wat iemand's intentie is, maar je zou indd denken dat iemand het draagt vanuit de oprechtheid en de vroomheid uit het hart.

 

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

] Als je dat soort mensen tegenkomt is het beter de nasee7a persoonlijk aan hen door te geven, is veel beter dan wat er nu wordt gedaan wa Allahoe A3lem.

 

Advies geven is inderdaad goed maar mensen kunnen mij niet wijsmaken dat zij (de mensen waar ik het over had) onwetend zijn en dat ze niet weten dat hetgeen zij allemaal doen niet toegestaan is. Dat weet zelfs een niet-moslim, laat staan een moslim. Helemaal een moslim dat in het Midden-Oosten woont.

 

Allahoe A3lem of het onwetendheid of laksheid van de van de mens is. Advies geven is zowieso een plicht van elke moslim immers  ad-Deen is Nasee7a. 

 

Moge Allah ons en hen leiden Allahoema Ameen.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Inscha Allah!

 

Overigens sma7lie voor mijn late reactie op de een of andere manier kan ik thuis de site niet openen.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

[/QUOTE]

7ayaakie Allah,

Wa Salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2008 om 15:18

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Nogmaals Allahoe A3lem waarom iemand de niqaab draagt.Alleen Allah weet wat in de harten van de mensen is en wat iemand's intentie is, maar je zou indd denken dat iemand het draagt vanuit de oprechtheid en de vroomheid uit het hart.

 

Tegenwoordig kun je helaas nergens meer vanuit gaan.

 

Allahoe A3lem of het onwetendheid of laksheid van de van de mens is. Advies geven is zowieso een plicht van elke moslim immers  ad-Deen is Nasee7a. 

 

Moge Allah ons en hen leiden Allahoema Ameen.

 

Amien.

 

Overigens sma7lie voor mijn late reactie op de een of andere manier kan ik thuis de site niet openen.

 

Geeft niet hoor. Wel raar trouwens dat je thuis de site niet kunt openen.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2008 om 12:05

Assalaamoe3leikoem oegy,

Gayr inscha Allah...

Ik denk dat ik de site thuis niet kan openen omdat mijn zusje een hele streng beveiligde virus scanner heeft, Wa Allahoe a3lem..

Mijn zusje is meskiena een beetje getraumatiseerd wat de pc betreft hij is al een aantal keren gecrashed : (

Fi AmaniLlah,

Wa Salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2008 om 00:34

 Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Wat krijg je precies te zien dan wanneer je de site thuis probeert te openen? Lijkt me sterk dat het aan de virusscanner ligt..

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
OeghtfieDeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 april 2013
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OeghtfieDeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2013 om 21:12
Het is inderdaad erg jammer. Ik vind het echt Ma'Sha'Allah om een vrouw met niqaab te zien. Heb daar echt respect voor. Het is dan jammer dat sommigen de niqaab misbruiken. Allahyehdina ou hdi lsmoesliemien jamee3an.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.113 seconden.