Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een barst in m’n hart

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een barst in m’n hart
    Geplaatst op: 24 maart 2009 om 16:40

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Een barst in mijn hart

Niemand om mij heen
Het  lijkt net of ik alleen geboren ben
De wereld lijkt leeg
Mensen die zomaar gaan en komen

Mijn ogen die maar niet willen ophouden
Telkens laat ik tranen stromen
Toch zoveel mensen om me heen
Sowieso voel ik me helemaal leeg

Had liever gewild dat ik nooit geboren was
Het doet zo'n pijn vanbinnen
Ik weet niet waar ik aan moet beginnen
Mijn dag verandert nooit

Altijd dezelfde dagen die ik mis
Ik weet wat ik zeg  ik weet dat ik me niet vergis
Het zit gewoon vanbinnen

Een diepe steek in mijn hart
Zo zal mijn leven blijven
Tot mijn hart op 'n dag barst 


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2009 om 23:09
Schrijf je gedichten als hierboven z�lf, Marocaantje, zijn ze autobiografisch getint en/of hebben ze betrekking op (vrouw-)situaties zoals je die veel om je heen ziet?
Dank je alvast voor je antwoord.
Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2009 om 14:01

Hi Alzukar,

Ik heb ze niet zelf geschreven maar ze zouden zeker bij mij van toepassing kunnen zijn. In elke gedicht vind ik wel een stuk waar ik me in kan vinden.

De wereld lijkt leeg
Mensen die zomaar gaan en komen

Zondag is een goede vriend overleden�dus dat zet je wel aan het denken�

Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden�en anders hoor ik het wel van je.

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2009 om 00:32
Beste Marocaantje
"Niet geboren worden is het beste wat een mens kan overkomen" zei Sophocles, de Griekse tragedieschrijver. Misschien staat er wel iets van die strekking in de Koran, dat zouden we dan eens kunnen uitpluizen als je daar een keer zin in hebt.
Groet, Alzukar

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2009 om 11:14

salaam aleykoum

Tkomt dan van iemand die even depressief is of langere tijd zoals velen.

geduld en hulp zoeken dmv het gebed kan helpen inshaAllah.

En verder is alles qadr Allah alles is al voorgeschreven.

En je kan altijd kijken naar anderen die het veel slechter hebben als jij dan dnek je pfff mijn problemen stelklen weinig voor er zijn mensen die hele leven in ziekenhuis liggen of een niet geneesbare ziekte hebben,er zijn mensen die geen kids kunnen krijgen moslims die slecht behandeld worden overal zonder huis kinderen zonder ouders sommigen zonder eten en zonder medische hulp.

 

dan zal je inzien dat het allemaal nog wel mee valt.

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2009 om 00:07

Beste Moslima 82,
Wat bedoel je met "alles qadr Allah is al voorgeschreven"?
Het lijkt me niet dat van tevoren al werd vastgelegd dat Marocaantje op een bepaald moment verdriet zou gaan krijgen over de dood van haar goede vriend.
Groet, Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2009 om 17:01
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum

Tkomt dan van iemand die even depressief is of langere tijd zoals velen.

geduld en hulp zoeken dmv het gebed kan helpen inshaAllah.

En verder is alles qadr Allah alles is al voorgeschreven.

En je kan altijd kijken naar anderen die het veel slechter hebben als jij dan dnek je pfff mijn problemen stelklen weinig voor er zijn mensen die hele leven in ziekenhuis liggen of een niet geneesbare ziekte hebben,er zijn mensen die geen kids kunnen krijgen moslims die slecht behandeld worden overal zonder huis kinderen zonder ouders sommigen zonder eten en zonder medische hulp.

dan zal je inzien dat het allemaal nog wel mee valt.

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Hier ben ik het niet mee eens. Natuurlijk zullen er mensen zijn die het slechter hebben dan jij maar het gaat erom hoe jij het ervaart. Als jij een bepaalde gebeurtenis als zodanig ervaart dat niets meer zin lijkt te hebben, dan helpt de gedachte "er zijn altijd mensen die het ergens dan jij hebben" ook niet echt...

Het is maar net hoe je het ervaart...hoe je in het leven staat...en hoe je kijk op bepaalde zaken zijn....

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!



Aangepast door Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
an-nisa 4 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 mei 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote an-nisa 4 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2009 om 15:54

Salaam Aleykoum.

Klopt Marocaantje.

Maar dat kan ook een manier zijn om te overleven en om zo je eigen verdriet te minderen door te denken aan anderen die het veel erger hebben.

Moge Allah je helpen om dit verlies op een goede manier te verwerken en je helpen er geduldig mee om te gaan.

Vers 154:
 
����� ���������� ������ �������� ��� ������ ������ ��������� ���� �������� ������� ���� �����������
 
Nadat Allah, de Verhevene, opdracht gaf om middels geduld hulp te zoeken aangaande alle zaken, gaf Hij een voorbeeld van een van de zaken die geduld vergen. Namelijk het strijden op de Weg van Allah. Dit behoort tot de beste en zwaarste fysieke daden. Dit vanwege de afkeer die men van nature hiertegen ervaart en het feit dat het kan leiden tot de dood.
 
Allah geeft te kennen dat de martelaren in een leven verkeren dat gekenmerkt wordt door de Nabijheid van Allah. Ook genieten zij allerlei bekoringen en verheugende tijdingen. Zij kennen angst noch verdriet in het leven van al-Barzakh (het dodenrijk). Een leven dat volmaakter is dan het wereldse leven. De Profeet (vrede zij met hem) gaf zelfs te kennen dat de zielen van deze martelaren zich bevinden in de kelen van groene vogels die in het Paradijs dwarrelen en van haar vruchten eten, om uiteindelijk plaats te nemen in Qanaadiel (lampen) die gevestigd zijn aan de Troon. Dit vers geeft aan welke grootse beloning de martelaren toekomt en geldt tevens als bewijs voor de genietingen en bestraffingen die zich voordoen in al-Barzakh.
 
 
Vers 155:
 
������������������� �������� ����� �������� ���������� �������� ����� ����������� ���������� �������������� ��������� �������������
 
Allah geeft in dit vers te kennen dat Hij Zijn dienaren zal beproeven met bezoekingen om daarmee onderscheid te maken tussen de waarachtige en de leugenaar, tussen de geduldige en de ongeduldige. Dit is namelijk een door Allah gehanteerde Werkwijze betreffende Zijn dienaren. Want zou er alleen sprake zijn van goede tijden, dan zou het moeilijk zijn verschil te maken tussen de weldoeners en de boosdoeners.
 
Zo wordt er in dit vers aangegeven dat Allah Zijn dienaren zal beproeven met (een aandeel aan) vrees richting de vijanden, honger, tekort aan bezittingen, levens en vruchten. Zou Hij hen daarentegen met de algehele vrees en honger treffen, dan zouden zij daar niet levend van af komen. Met tekort aan bezittingen wordt gedoeld op alle mogelijke bezitverliezen die men kan meemaken. Zoals door branduitbraak, overstromingen, berovingen, enzovoorts. Ook geldt het verlies van levens als een beproeving. Oftewel het overlijden van dierbaren, zoals kinderen, naasten en vrienden.
 
Wanneer deze van Allah afkomstige beproevingen zich afspelen, gaan de mensen uiteen in geduldigen en ongeduldigen. Degenen die zich ongeduldig opstellen, ervaren deze gebeurtenissen als dubbel zo ernstig. Zo hebben zij te kampen met de ernst van het voorval, evenals het aan hen voorbijgaan van de grootse beloning die weggelegd is voor de geduldigen. Terwijl degenen die zich tijdens de beproevingen weten in te houden en geduld tonen in aanmerking komen voor grootse beloningen. Vandaar dat Allah deze beproevingen als een verheugende tijding voor de geduldigen bestempelt.
 
 
Vers 156:
 
��������� ����� ������������ ���������� �������� ������ ������ ��������� �������� ���������
 
Daarna beschrijft Allah de geduldigen als zijnde degenen die, wanneer zij getroffen worden door een kwelling van het hart, lichaam, of beiden, erkennen onder het Gezag van Allah te vallen en afhankelijk te zijn van Zijn Beschikking. Zij onderkennen dat niets van de bezittingen hun daadwerkelijk toebehoort, en het is aan Allah om te doen met Zijn Bezit wat Hij wil.
 
Het schikt een ware dienaar niet om bezwaar te maken tegen Allah ten tijde van beproevingen. Ook beseft hij dat Zijn Heer uit een Ultieme Wijsheid handelt en onmetelijke Genade kent richting Zijn dienaren. Dus rest hem niets anders dan genoegen te nemen met het Besluit van zijn Heer en Hem te danken voor Zijn Grootse Zorg. Al is deze voor hem soms niet zichtbaar.
 
Naast het feit dat wij eigendom zijn van Allah, zullen wij uiteindelijk ook naar Hem terugkeren, zodat de weldoener zijn beloning in ontvangst zal nemen en de boosdoener zijn bestraffing tegemoet zal gaan.
 
 
Vers 157:
 
���������� ���������� ��������� ���� ���������� ���������� ������������ ���� ��������������
 
Degenen die zich kenmerken door de genoemde geduld, kunnen rekenen op Lofprijzing en Genade van de kant van hun Heer. Genade die het voor hen ook mogelijk heeft gemaakt om het nodige geduld op te brengen, zodat hen uiteindelijk deze grote eer is toegekomen. Ook worden zij omschreven als zijnde degenen die de Waarheid kennen. Zij weten namelijk wie hun Heer is, dat zij tot Hem zullen terugkeren en hiernaar hebben gehandeld.
 
Dit vers geeft tevens aan dat degenen die geen geduld kennen in aanmerking komen voor het tegenovergestelde van de zaken die hier genoemd zijn, namelijk de verachting, bestraffing, dwaling en verlies van Allah. Zie hier het grote verschil tussen beide partijen. Deze verzen zijn bedoeld ter geruststelling voor de dienaren aangaande de toekomstige beproevingen. Ze zijn bedoeld om hen geestelijk daarop voor te bereiden en bekend te maken met het middel dat zij moeten aanwenden om ongeschonden uit de strijd te komen, namelijk geduld. Ook worden zij herinnerd aan de diverse beproevingen en grote beloningen die weggelegd zijn voor de geduldigen.
 
Leraar: Aboe Ismail
Locatie: Moskee as-Soennah

 



Aangepast door an-nisa 4
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2009 om 15:58

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe an-nisa 4,

Ik begrijp wat je bedoelt..maar er zullen altijd mensen zijn die het erger dan jij hebben. Of dit �genoeg� is om je eigen pijn te verzachten is nog maar de vraag�.

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!



P.s. Welkom op het forum.



Aangepast door Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
an-nisa 4 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 mei 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote an-nisa 4 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2009 om 16:02

salaam aleykoum

bedankt voor je welkom....

Ik kon niet inloggen met andere nickcookies probleem ofzoiets...

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2009 om 16:14

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Graag gedaan.
Wel vaag dat je niet kunt inloggen met je andere nickname...volgens mij heeft het dan niet met je cookies te maken..anders zou je met een andere nick ook niet kunnen inloggen..

Ben je een oude lid of was je andere nick ook pas aangemaakt?

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Said Mondria Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 september 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 430
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Said Mondria Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2009 om 18:56

Salaam alaikoem zuster Marocaantje,

Heb vertrouwen in Allah in elke omstandigheid , Hij kan je overal uit weg helpen, ik weet het zeker zuster de kracht van Allah overwint alles. Ik heb door een misdrijf twee hersenbloedings gehad de revalidatie heeft zes jaar geduurd en de behandeling is nog niet helemaal voorbij nu acht jaar later, maar ik heb altijd de kracht van Allah gehad om door te willen gaan en ben nu toch zeker voor negentig procent herstelt.Dankzij Allah. Dus geef nooit op zuster.Allah is almachtig.

Salaam alaikoem, Said.


Gedichten, Boekjes, verhalen en Foto's
http://blog.seniorennet.be/said_online/

http://islam-gedichten.hyves.nl/?&pageid=51UK1G3SQ4CGSW8KO
Meld je aan als vriend Inshallah
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2009 om 16:01

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Said Mondria,

Natuurlijk heb ik vertrouwen in Allaah maar toch hebben sommige zaken tijd nodig. Hopelijk gaat alles goed met je revalidatie :-)

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.