Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

4.Duizenden Christenen bekeren zich tot

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234
Schrijver
cengiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 februari 2010
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote cengiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 4.Duizenden Christenen bekeren zich tot
    Geplaatst op: 19 februari 2010 om 09:32
goedemorgen alzukar..

als ik je goed begrijp jij denkt dat geloven en niet geloven een voortbrengselen zijn van het menselijke brein dat zoiets als (god/ALLAH)niet bestaat?

dan komt de volgende vraag (waar komt de schepping dan vandaan?wie heeft dit allemaal geschapen of gemaakt?)

maar alzukar wees is eerlijk voor je zelf het dagelijkse leven waar we ook een deel van zijn leert ons dat alles word gedaan met een reden?v.b,je vrouw gaat naar de supermarkt toe om eten te halen,je vrouw gaat naar de stad toe om kleren te halen jij gaat naar je werk toe om geld te verdienen en zo kan ik eindeloos door gaan..

jij zegt : De wereld is zo oneindig veel groter dan wat wij daarvan ooit zullen kunnen waarnemen. En als die reden ons verteld zou worden dan zouden wij hem misschien niet eens begrijpen.

maar denk is aan jongens/meisjes of je eigen kinderen die naar school gaan en als ze examen moeten doen op school de vragen die gesteld worden,per vraag is er maar 1 goede antwoord mogelijk toch en niet meerdere,zo ook het bestaan hierop aarde(daarom als we reden zouden kennen van ons bestaan hierop aarde dan komen we een heel eind vind je ook niet?)



groetjes..

Terug naar boven
PietPuk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 februari 2010
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote PietPuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2010 om 01:45

In eerste instantie geplaatst door cengiz

.... als ik je goed begrijp jij denkt dat geloven en niet geloven een voortbrengselen zijn van het menselijke brein dat zoiets als (god/ALLAH)niet bestaat? .....

Wordt alles wat gezegd wordt over God niet gezegd door mensen? Ook als er dingen gezegd worden door God worden ze gezegd door mensen die zeggen dat God ze zegt. Toch? Wat ik wil zeggen dat religie inderdaad een voortbrengsel is van menselijke brein.

(tadaaa, mijn eerste post)

Grt,

Terug naar boven
cengiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 februari 2010
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote cengiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2010 om 12:54
goede middag pietje puk..

maar voor dat we verder gaan wil ik weten waar je over wilt discussieren?

ik heb geen zin in tadaa hahaha




groeten..

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2011 om 21:29
De islamitische geestelijkheid en geleerden zijn middels de hadieth en sunnah belangrijker gevonden dan de koran.
 
De koran verloren en ingeruild door wetten en fatwa's.
 
inshallah, de rekening komt.
 
 
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2011 om 00:49
Abu Afak,
 
De geleerden brengen pas een fatwa naar buiten, zodra de geleerden alles (in de koran en hadieth) omtrent dit onderwerp op tafel hebben gelegd, bestudeert en vandaar uit geven ze een antwoord en NIET ANDERS.
 
De koran zal nooit verloren gaan, dit omdat Allah, de Verheve heeft gezegd dat Hij er de bewaker van zal zijn!
 
Uiteraard, zijn er mensen die zomaar uitspraken doen, die niet teruggekoppeld kan worden aan de koran en de Sunnah van de Profeet (vrede zij met hem). (denk maar bijvoorbeeld aan bepaalde stroming in de islam, zoals de sjieten)
 
Al hamdoelilah, kunnen we ons van dat soort uitspraken onderscheiden.
 
 
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.