Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat was de zonde van Ayoeb(Job)

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat was de zonde van Ayoeb(Job)
    Geplaatst op: 02 april 2010 om 16:48
Salaam Aleykoum.

O jij die zich voorbereidt op een zonde!
Denk maar niet dat je veilig bent voor het eindresultaat hiervan,want wat na de zonde volgt is erger dan de zonde die jij hebt begaan:het feit dat jij,tijdens het begaan van die zonde,jeniet of nauwelijks schaamt tegenover degenen aan jou rechter-en linkerkant(de engelen),is erger dan de zonde die je hebt begaan.
Jou lachen,terwijl jeniet weet wat Allah met jou zal doen is,erger dan de zonde.
Jouw vreugde over jouw zonde,is erger dan die zonde.
En jouw droefheid vanwege het niet kunnen begaan van de zonde is erger dan die zonde;d.w.z.als het je was gelukt om deze te begaan.
Jouw angst voor het voor de deur hangende,en door de wind bewegenede gordijn,waarachter jij je zonde begaat en jouw hart niet verstoord raakt door het feit dat Allah jou ziet is erger dan jouw zonde.


Wee jij! Weet jij wat de zonde van Ayoeb alahi salam was en waarom Allah,de Allerhoogste hem door middel van zijn lichaam en door het verliezen van al zijn bezittingen beproefde?
De zonde van Ayoeb alahi salam was slechts,dat hij niet bereid was om een arme man te helpen,die om zijn hulp vroeg bij het verlichten van hem aangedane onrechtvaardigheid.
En hij moedigde het goede niet aan en vaardigde tegen de onderdrukker geen verbod uit om onrechtvaardigheid tegenover de arme man tegen te gaan.
Daarom onderwierp Allah,de Almachtige,de Verhevene,hem aan beproevingen.

Men kan in zijn uitspraken vroomheid ervaren,zijn vrees voor de wraak van Allah subhana wa ta aala,hoe hij streefde naar Zijn tevredenheid en zijn buitengewone haya1 tegenover zijn Schepper,namelijk dat Hij Hem zou aantreffen terwijl Hij hem iets had verboden of dat Hij hem niet aan zou treffen terwijl Hij hem iets had opgedragen.
Ervaar jij dat ook niet in iedere zin en in iedere woord van zijn toespraak?

1.Haya;een woord dat verlegenheid,nederigheid,schuchterheid,timiditeit,vroomheid en vrees omvat.

Uit Hilyatoel-Awliya,deel1

Dit stukje komt uit het boek shahabah kinderen en de profeet van mohammad Fazal uitgeverij noer.
Hoofdstuk 4 Abdoellah Bin Abbaas Radia-allahu anhu
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2010 om 11:49
Dag Moslima 82,

Ik kan de zonde van Job, zoals die jij hierboven beschrijft, niet terugvinden in de Koran. En wat ik over Job w�l lees in de Koran komt, naar zijn strekking (Job als geduldig verdragende, en daarom wel vergeleken met Jezus), goeddeels overeen met het Boek Job uit het Oude Testament.

Groet, Alzukar



Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2010 om 20:01

Dat komt omdat er nog een tafsir is.

Daardoor kan je meer begrijpen van de koraan tafsir is uitleg en daarom kan en mag men niet zomaar verzen beoordelen of kent men de koraan niet goed zonder de tafsir de uitleg.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2010 om 22:58
Dag Moslima 82,

Je maakt me nieuwsgierig. Mijn vraag is: waar kan ik die tafsir, waaruit zou blijken dat Job werd beproefd omdat hij een zonde zou hebben begaan, lezen?

Groet, Alzukar

Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2010 om 20:20

 

www.tafsir.com

Ik heb het uit een wij moslims gehaald



Aangepast door moslima 82
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2010 om 23:24
Dag Moslima 82,

In mijn Koran wordt in de Surah's 4, 6, 21 en 38 gesproken over Job. Wat ik in de door jou hierboven genoemde tafsir (exegese) over Job kon vinden is een tekst die, naar zijn strekking, goeddeels overeenkomt met wat in de Bijbel (Oude Testament) staat vermeld over Job:

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=21&tid=33334

Vraag ik me af waar die "Wij Moslims" van jou die "zonde van Job" vandaan heeft getoverd.

Het enige wat Job misschien zou kunnen worden aangerekend is dat hij het, in al zijn ellende, betreurde dat hij ooit werd geboren.

Van de andere kant is het spelletje dat door God/Jaweh/Allah en de duivel over het arme hoofd van Job heen wordt gespeeld ook bepaald niet aardig te noemen.

Groet, Alzukar



Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2010 om 17:47
misschien een ahadith ik zal het eens na gaan kijken inshaAllah
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2010 om 00:05
Neem gerust de tijd hiervoor.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2010 om 00:55
Wie-weet waar we zo samen nog terecht komen! Interessant!
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2010 om 00:36
Misschien moet ik eens langsgaan bij Uitgeverij Noer
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2010 om 15:23

Geduld is een schone zaak...

UI het boek:

Shabah kinderen en de Profeet Mohammad Fazal.

 

UItgeverij Noer

Er staat als bron bij:Hilyatoel-Awliya deel 1

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2010 om 00:21
Wat is de status, in de islamitische wereld, van de Hilyatoel-Awliya?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2010 om 22:37
Het boek is betrouwbaar uitgegeven door uitgeverij noer
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2010 om 00:23
Ik zou toch maar eens wat dieper gaan graven                                              
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2010 om 00:51
En neem maar weer rustig de tijd.........
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2010 om 17:24
ik hoef niets te graven ik heb je de bron gegeven wat zeur je dan nog?
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2010 om 22:59
Ik wil die bron z�lf zien en lezen zodat ik erover kan oordelen. Volgens mij heb jij dat niet gedaan en geloof je gewoon alles wat jouw "betrouwbare" uitgeverij Noer afdrukt.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2010 om 14:59

Maakt niet ujit wie het afdrukt het gaat om de inhoud en door wie het geschereven is sheiks bv.want die liegen niet!

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2010 om 18:34
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2010 om 23:10
Het gaat inderdaad om de inhoud. Wie heeft die onzin verzonnen, ik zal hem aanschrijven hierover
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
aamri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 april 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aamri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2010 om 17:05
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2010 om 00:38
Wat maar des te meer aantoont dat religie gewoon mensenwerk is
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2010 om 00:48
Dag Moslima 82,

Niet-reageren op mijn opmerking hierboven van 17 mei 2010 (ik zag dat je w�l nog actief bent op andere topics) betekent dat je instemt met die opmerking ofwel dat je de Koran beschouwt als bedenksel van mensen.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2010 om 00:30
Stilte van de zijde van Moslima 82.........
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2010 om 00:48
En ook geen mede-gelovige die haar bijvalt........
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
oem rokaya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 juni 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oem rokaya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2010 om 23:26
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Wat maar des te meer aantoont dat religie gewoon mensenwerk is
pfff wat wat jij over het geloof eigenlijk?
ze heeft jou bewijzen voorgelegd!
wat wil je nog meer?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2010 om 00:31
"Bewijzen" die verwijzen naar sheiks die niet liegen? Welnu, ik lieg ��k niet! Maar misschien maakt het feit dat ik geen Moslim ben hier het verschil.

Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
oem rokaya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 juni 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oem rokaya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2010 om 23:50
In eerste instantie geplaatst door alzukar

"Bewijzen" die verwijzen naar sheiks die niet liegen? Welnu, ik lieg ��k niet! feit   
Maar misschien maakt het feit dat ik geen Moslim ben hier het verschilje zegt het zelf,daar hoef ik geen antwoord op te geven!!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2010 om 12:26
Dank je voor het bevestigen van mijn vermoeden.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2010 om 19:23

En wederom een reden om de islam tot op het bot te wantrouwen.

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.