Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

levensverhalen van de profeten

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: levensverhalen van de profeten
    Geplaatst op: 20 december 2010 om 12:21
salaam iedereen

ik wou ff weten of jullie geïnteresseerd zijn in de levensverhalen van de profeten ik ga nu het verhaal van adam voor berijden om dat ik die als een lezing moet gaan vertellen dus als jullie het willen kan ik als ik klaar ben die hier op zetten en dat jullie dan ook een paar er op zetten

mvg

zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2010 om 23:33
Ik ben erg geïnteresseerd in het levensverhaal van Adam. Zo zou ik bijvoorbeeld zijn precieze geboortedatum willen weten. Verder ben ik benieuwd naar de herkomst van de vrouw van Adams zoon.
Erg veel succes gewenst!
Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2010 om 15:35
dankje
ik zal kijken over die datum maar ik weet niet of ik die kan vinden
en eva is geschapen uit de rib van adam bedoel je dat of niet.

groetjes zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2010 om 15:37
ow de vrouw van adams zoon ik las het verkeerd oke ik zal het proberen.
gr.zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2010 om 19:40
Ja precies! Waar haalde die zoon zijn vrouw vandaan?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2010 om 12:23
jaa dat vraag ik me ook af ben het al aan het vragen maar mn pa weet t niet en ik heb iemand zn vader laten vragen die is imaam namelijk duss ff kijken wat hij zegt
p.s ik heb het de laatste tijd erg druk

gr zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2010 om 00:57
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

jaa dat vraag ik me ook af ben het al aan het vragen maar mn pa weet t niet en ik heb iemand zn vader laten vragen die is imaam namelijk duss ff kijken wat hij zegt
p.s ik heb het de laatste tijd erg druk

gr zustertjee


Hallo Zustertjee,

Tot nu toe heeft geen enkel christelijk geleerde een bevredigend antwoord op deze vraag kunnen geven. Maar misschien dat dat islamitische geleerden wél is gelukt. Naar dat laatste ben ik erg benieuwd en óók naar wat de door jou genoemde Imaam hierover zal zeggen. Misschien wil die Imaam mij, hier op dit forum, wel te woord staan, en met mij discussiëren over dit onderwerp. Neem overigens verder rustig de tijd, ik heb het zélf ook druk met mijn gezin en mijn werk.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2010 om 13:57
ja nou dat gaat niet want hij heeft geen account . en ik denk ook niet dat hij zo goed nederlands spreekt maarja.
en ja ik zou het ook erg graag willen weten maar een imaam is niet hetzelfde als een geleerde dus als een imaam het niet weet betekend het niet dat we genoeg "onderzoek" hebben gedaan.
maar gair insha allah komt goed en ik zou graag een keer in discussie willen gaan met een christelijke geleerde
mvg zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
bezoeker Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 september 2010
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bezoeker Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2011 om 06:34
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

salaam iedereen

ik wou ff weten of jullie geïnteresseerd zijn in de levensverhalen van de profeten ik ga nu het verhaal van adam voor berijden om dat ik die als een lezing moet gaan vertellen dus als jullie het willen kan ik als ik klaar ben die hier op zetten en dat jullie dan ook een paar er op zetten

mvg

zustertjee
 
 
sallaamoe3alaikoem zustertje
 
Een aanrader voor je is het boek -GESCHIEDENIS VAN DE PROFETEN- van Ibn Kathir.
Een prachtig boek die een schat aan informatie bezit en Ibn Kathir is zeer betrouwbaar.
Kennis vergaren doe je het best door zoveel mogelijk betrouwbare boeken te lezen.
Versterk je geloof door zoveel mogelijk kennis te vergaren.
 
m.v.g.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2011 om 00:38
Dag Bezoeker,
Ik geloof er niks van dat die "Ibn Kathir" betrouwbaar is. Bij de 2e hands boekhandel de Slegte ligt het ook vol van leutertaars-boeken die er prachtig uitzien doch waarmee een mens geen stap verder komt in de dagelijkse praktijk des levens. Ofwel, Bezoeker, verklaar u nader.
Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2011 om 16:34
In eerste instantie geplaatst door bezoeker

In eerste instantie geplaatst door zustertjee

salaam iedereen ik wou ff weten of jullie geïnteresseerd zijn in de levensverhalen van de profeten ik ga nu het verhaal van adam voor berijden om dat ik die als een lezing moet gaan vertellen dus als jullie het willen kan ik als ik klaar ben die hier op zetten en dat jullie dan ook een paar er op zetten mvg zustertjee








 

 



djazak allah hoe gairan
sallaamoe3alaikoem zustertje

 

Een aanrader voor je is het boek -GESCHIEDENIS VAN DE PROFETEN- van Ibn Kathir.

Een prachtig boek die een schat aan informatie bezit en Ibn Kathir is zeer betrouwbaar.

Kennis vergaren doe je het best door zoveel mogelijk betrouwbare boeken te lezen.

Versterk je geloof door zoveel mogelijk kennis te vergaren.

 

m.v.g.
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
bezoeker Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 september 2010
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bezoeker Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2011 om 13:19
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Dag Bezoeker,
Ik geloof er niks van dat die "Ibn Kathir" betrouwbaar is. Bij de 2e hands boekhandel de Slegte ligt het ook vol van leutertaars-boeken die er prachtig uitzien doch waarmee een mens geen stap verder komt in de dagelijkse praktijk des levens. Ofwel, Bezoeker, verklaar u nader.
Groet, Alzukar
Beste Alzukar
 
Wat u wel en niet gelooft is geheel aan u.
De Slegte ken ik ook ging daar vroeger als ik in de stemming was voor wat fictie,
nee,het soort boek waar ik het over heb verkopen ze daar niet,met prachtig bedoel ik niet
het omhulsel dat is een omhulsel niets meer het is de inhoud die een ziel kan verrijken
of koud kan laten.
Ik vind dit een mooi en leerrijk boek (misschien dat ik als moslim zijnde er anders naar kijk dan u)
en zowel spiritueel als intellectueel haal ik er veel van uit.
 
m.v.g 
Terug naar boven
bezoeker Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 september 2010
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bezoeker Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2011 om 13:23
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

In eerste instantie geplaatst door bezoeker

In eerste instantie geplaatst door zustertjee

salaam iedereen ik wou ff weten of jullie geïnteresseerd zijn in de levensverhalen van de profeten ik ga nu het verhaal van adam voor berijden om dat ik die als een lezing moet gaan vertellen dus als jullie het willen kan ik als ik klaar ben die hier op zetten en dat jullie dan ook een paar er op zetten mvg zustertjee








 

 



djazak allah hoe gairan
sallaamoe3alaikoem zustertje

 

Een aanrader voor je is het boek -GESCHIEDENIS VAN DE PROFETEN- van Ibn Kathir.

Een prachtig boek die een schat aan informatie bezit en Ibn Kathir is zeer betrouwbaar.

Kennis vergaren doe je het best door zoveel mogelijk betrouwbare boeken te lezen.

Versterk je geloof door zoveel mogelijk kennis te vergaren.

 

m.v.g.
wa anti min ahlilgair waljaza
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2011 om 09:12
Het is maar wat je gelooft:

Intermarrying among Adam and Eve's children
Asalam Alaikum?
I have no doubt whatsoever, but these kind a things come to mind. Whem Adam and Eve bore children, I assume their children got married among themselves. Isn’t marrying between brothers and sisters haram in the Quran?
Can you recommend a good book(s) on Islamic Law covering every and each aspect of Life? Thank you very much for the generous work for the sake of Allah.
Thanks.

wa alaikum us-salaam wa-rahmat ullaahi wa-barakaatuh

All Praise be to Allaah.

As long as you are confident in your heart about your belief, no such insinuations will hurt you (inshaa' Allaah). If a doubt strikes a believer or something appears to him as a conflict between different textual sources of Shari'ah, he must believe that indeed for such doubts there are true answers and for such apparent conflicts there are solutions even if he doesn’t know it or is unable to find the right answer himself. However, a person should not collect all the doubts in his heart and worry about the complexities and leave aside the learning of useful knowledge. This is because it is incumbent upon a Muslim to learn and know things which have been clearly described (Muhkamaat) in Shari'ah so that he may be able to repel the doubts.

Regarding the question you have asked, it is a known fact that legislation differs from one Shari'ah to another, while the principles and beliefs remain the same in all of them. So, making of portraits was allowed in the Shari'ah of Sulayman (peace be upon him) but is prohibited in our Shari'ah. Similarly, making prostration of salutation was permitted in the Shari'ah of Yusuf (peace be upon him) but is illegal in ours. Also, war booty was prohibited for nations before us but it is completely legal for us. The Qiblah of people before us used to be towards Bayt Al-Maqdis, but for us it is towards Ka'bah. In a similar way, marriage between brothers and sisters was permitted in the Shari'ah of Adam (peace be upon him) as opposed to those that came afterwards. The following is a clarification on the issue by Haafidh Ibn Katheer, who said:

Allaah allowed Adam (peace be upon him) to marry his daughters to his sons for necessity. Every couple used to have a boy and a girl. Hence, he married the girl of one couple to the boy of another. This is said by Suddi regarding what has been narrated by Abu Maalik and Abu Salih, from Ibn ‘Abbas, by Murrah from Ibn Mas‘ood and by other companions of the Prophet (peace be upon him) that Adam did not have (in his grandchildren) a baby boy unless it was accompanied by a girl, so he married the male of a couple to the female of another, and the female of a couple to the male of another.

Tafsir Ibn Katheer, Surat Al-Maa’idah, (5:27)

De gehele Tafsir van Ibn Kathir staat op: http/www.tafsir.com
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2011 om 23:24
De link naar de Tafsir van Ibn Kathir (hierboven) werkt niet en moet zijn:
http://www.tafsir.com
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2011 om 00:08
Overigens begrijp ik niet waarom Allah de zonen en dochters van Adam en Eva met elkaar kruiste. Daar komt immers niks goeds van. Béter is, zoals bekend bij vogeltjesfokkers, het kruisen van moeder en zoon. Een hieruit geboren zoon wordt opnieuw teruggekruist met de beginmoeder en zo verder tot de zevende generatie van nakomelingen. Die zevende generatie is dan raszuiver. Maar ja, dat zal die Ibn Kathir dan wel niet hebben geweten.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2011 om 16:29
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Overigens begrijp ik niet waarom Allah de zonen en dochters van Adam en Eva met elkaar kruiste. Daar komt immers niks goeds van. Béter is, zoals bekend bij vogeltjesfokkers, het kruisen van moeder en zoon. Een hieruit geboren zoon wordt opnieuw teruggekruist met de beginmoeder en zo verder tot de zevende generatie van nakomelingen. Die zevende generatie is dan raszuiver. Maar ja, dat zal die Ibn Kathir dan wel niet hebben geweten.


hoe weet jij dat het niet goed komt als ik vragen mag .
ik heb het verhaal maar ik heb het in het engels is dat erg??
als ik m nog kan vinden dan he.

gr.zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2011 om 00:08
Het is inmiddels algemeen bekend dat er halvegaren en anderszins gehandicapten van komen wanneer broer en zus kinderen gaan liggen maken met elkaar. Maar ja, als jouw Allah zegt dat dat niet zo is, dan ga rustig je gang zou ik zo zeggen.
Als je het engels niet beheerst dan wil ik je wel een kort vertaling in het nederlands geven van wat die leuteraar en uitbuiters-dienaar Ibn Kathir hierboven uitkraamt.
Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2011 om 17:51
dankje maar ik bedoelde dat ik het verhaal in het engels heb ik snap het wel maar of jullie het erg vinden of niet snappen dat vraag ik
nou ik ga m maar eens ff zoeken.
en de zonen van adam en eva zijn toch niet gehandicapt of wel zo ver ik het weet niet maarja je kan het altijd fout hebben aangezien wij "maar" mensen zijn.

en als je die lap tekst hierboven voor mij zou willen vertalen ben ik je heel erg dankbaar(dat gaat een stuk sneller dan engels en dan snap ik het meteen)

mvg. zustertjee
wa3alaikoem as salaam.

Aangepast door zustertjee - 10 februari 2011 om 17:57
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2011 om 10:36
Hallo Zustertjee,

Hierbij een korte samenvatting van de lap engelse tekst hierbovn.
Het begint met de vraag van iemand of het trouwen van broers en zussen niet haram is volgens de Koran. Het antwoord hierop is dat de Shariah in de loop van de tijd steeds verandert. Zo was het volgens de Shariah van Adam wél toegestaan dat zijn kinderen met elkaar trouwden (hij kreeg daarvoor, omdat 't "even niet anders kon", een soort van "vrijstelling van Allah"). Maar volgens latere Sharia's mochten broers en zussen niet meer met elkaar trouwen.
Hopelijk is dit voldoende.
Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2011 om 16:03
dus het is haram om te trouwen met je zus/broer dat had ik je ook kunnen vertellen.
is dit een stuk uit het boek van ibn kathir want jij zei dat het onzin was niet waar?
mag ik vragen wat jij onzin vindt aangezien de kleinkinderen van adam (AS)niet gehandicapt waren.

mvg zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2011 om 16:09
helaas kan ik mijn verhaal niet meer terug vinden
ik zal nog verder zoeken en anders nog een keer op internet zoeken.

gr.zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2011 om 23:42
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

dus het is haram om te trouwen met je zus/broer dat had ik je ook kunnen vertellen.
is dit een stuk uit het boek van ibn kathir want jij zei dat het onzin was niet waar?
mag ik vragen wat jij onzin vindt aangezien de kleinkinderen van adam (AS)niet gehandicapt waren.

mvg zustertjee


Die engelse lap hierboven komt inderdaad van Ibn Kathir. En ik zeg je dat ik het dom sprookjes-geleuter vind van dezelfde soort als waar veel Katholieken uit mijn jeugd in geloofden. Hij had bijvoorbeeld beter kunnen zeggen dat de dochters van Adam zwanger werden zonder tussenkomst van een man.

Wie zegt trouwens dat de kleinkinderen van Adam (NBH)niet gehandicapt waren? Staat dat in hun dossier bij het Bureau voor Zuigelingenzorg?

Groet, Alzukar

Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2011 om 00:06
Ofwel: die Ibn Katir vind ik gewoon een oplichter die jou en andere mensen probeert weg te houden van dingen die je wérkelijk behoort te weten.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2011 om 15:12
ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik hem eerder geloof dan dat ik jou geloof maarja

ik heb die boek nu en het is een heel goed boek wat overeenkomt met wat ik al heb geleerd en er staat ook in wie het heeft overgeleverd en welke sahaba het heeft gezegd en of het bijv. van imam malik of ahmad etc. komt dus als jij hun "volgt" dan weet jij of je het moet vertrouwen of niet
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2011 om 15:20
uit het boek"vele overleveraars vertellen dat adam en eva kinderen in paren kregen, een jongen en een meisje,hetgeen ook door ibn kathir werd vastgesteld.adam en eva werd bevolen iedere jongen uit te huwen aan het meisje van het andere paar. en vica versa en zo verder.maar een meisje van een ander paar was niet gerechtigd te trouwen met haar broer die samen met haar was geboren." dit is dus het antwoord op jou vraag die jij in het begin stelde of je het geloofd of niet maakt mij niet uit. en ik heb van meerdere/vele mensen gehoord dat ibn kathir een betrouwbare bron is en deze mensen hebben veel kennis van de islam en zowiezo is dit boek betrouwbaar want er staat ook in wie het heeft gezegd en welke geleerde wat zegt. dus het is niet alleen zijn "kennis" of hoe jij het wil noemen.

groeten zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2011 om 15:22
trouwens het verhaal/lezing heb ik ook uit zijn boek dus kijk maar of je het gaat lezen of niet


gr.zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2011 om 11:00
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik hem eerder geloof dan dat ik jou geloof maarja

ik heb die boek nu en het is een heel goed boek wat overeenkomt met wat ik al heb geleerd en er staat ook in wie het heeft overgeleverd en welke sahaba het heeft gezegd en of het bijv. van imam malik of ahmad etc. komt dus als jij hun "volgt" dan weet jij of je het moet vertrouwen of niet


Mij hoef je niet te geloven of te volgen, graag niet zelfs. Zo lang je maar in jezelf gelooft. Mensen die dat laatste doen,zo is mijn ervaring, zijn geen na-praters die klakkeloos aannemen wat "religieuze geleerden" zeggen.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2011 om 15:20
er zijn niet voor niks geleerden

mvg zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2011 om 20:54
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

er zijn niet voor niks geleerden

mvg zustertjee


Klopt. Maar je moet tóch zelf blijven nadenken.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.