Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

levensverhalen van de profeten

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: levensverhalen van de profeten
    Geplaatst op: 10 juni 2011 om 13:16
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

heb ik ergens getypt dat hij de nederlandse taal niet beheerst?


Dag Zustertje,
Jij hebt mij een tijd geleden het volgende laten weten:

Geplaatst op: 29 december 2010 om 13:57
ja nou dat gaat niet want hij heeft geen account . en ik denk ook niet dat hij zo goed nederlands spreekt maarja.
en ja ik zou het ook erg graag willen weten maar een imaam is niet hetzelfde als een geleerde dus als een imaam het niet weet betekend het niet dat we genoeg "onderzoek" hebben gedaan.
maar gair insha allah komt goed en ik zou graag een keer in discussie willen gaan met een christelijke geleerde
mvg zustertjee


Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2011 om 13:35
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

ik heb het aan mijn vader gevraagd om te kijken of hij het wist
hij zei dat hij het niet weet maar de openbaringen. die adam kreeg waren in het arabisch.



Klopt niet. Het was Brabants dialect. Nederlands dus......
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2011 om 16:57
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door zustertjee

ik heb het aan mijn vader gevraagd om te kijken of hij het wist
hij zei dat hij het niet weet maar de openbaringen. die adam kreeg waren in het arabisch.



Klopt niet. Het was Brabants dialect. Nederlands dus......


en hoe kom jij daarbij
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2011 om 16:58
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door zustertjee

heb ik ergens getypt dat hij de nederlandse taal niet beheerst?


Dag Zustertje,
Jij hebt mij een tijd geleden het volgende laten weten:

Geplaatst op: 29 december 2010 om 13:57
ja nou dat gaat niet want hij heeft geen account . en ik denk ook niet dat hij zo goed nederlands spreekt maarja.
en ja ik zou het ook erg graag willen weten maar een imaam is niet hetzelfde als een geleerde dus als een imaam het niet weet betekend het niet dat we genoeg "onderzoek" hebben gedaan.
maar gair insha allah komt goed en ik zou graag een keer in discussie willen gaan met een christelijke geleerde
mvg zustertjee


Groet, Alzukar


ik zei niet dat ik het aan hem ga vragen
ik ga het aan iemand anders vragen namelijk

mvg zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2011 om 14:14
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door zustertjee

ik heb het aan mijn vader gevraagd om te kijken of hij het wist
hij zei dat hij het niet weet maar de openbaringen. die adam kreeg waren in het arabisch.



Klopt niet. Het was Brabants dialect. Nederlands dus......


en hoe kom jij daarbij


Ik las dat een keer in een of ander "Heilig Boek". En DUS moet het waar zijn.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2011 om 14:18
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door zustertjee

heb ik ergens getypt dat hij de nederlandse taal niet beheerst?


Dag Zustertje,
Jij hebt mij een tijd geleden het volgende laten weten:

Geplaatst op: 29 december 2010 om 13:57
ja nou dat gaat niet want hij heeft geen account . en ik denk ook niet dat hij zo goed nederlands spreekt maarja.
en ja ik zou het ook erg graag willen weten maar een imaam is niet hetzelfde als een geleerde dus als een imaam het niet weet betekend het niet dat we genoeg "onderzoek" hebben gedaan.
maar gair insha allah komt goed en ik zou graag een keer in discussie willen gaan met een christelijke geleerde
mvg zustertjee


Groet, Alzukar


ik zei niet dat ik het aan hem ga vragen
ik ga het aan iemand anders vragen namelijk

mvg zustertjee


Gelukkig! Dus binnenkort kan ik hier discussieëren met een echte islamgeleerde! Kom je zélf ook wel eens op forums van ongelovigen?

Groet, ongelovige Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2011 om 01:00
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

en met een ongelovig land bedoel ik een niet-islamitisch land.
de waarom heeft een ware gelovige geen diploma nodig?

mvg.
je halve landgenoot


Dag Zustertjee,

-Waarom blijf jij eigenlijk in een "ongelovig" land als Nederland waar de mensen bijvoorbeeld niet geloven dat Adam door God in het arabisch werd toegesproken? Laat staan dat ze geloven in het sprookje dat er ooit een Adam en Eva hebben bestaan. In jouw plaats zou ik direct maken dat ik wegkwam van hier en verhuizen naar Pakistan of zo;
-De ware gelovige kent slechts één doel en dat is de verwerving van het Paradijs. Daarvoor is geen enkel diploma nodig. Voldoende is de volkomen onderwerping aan de wil van Allah/God ofwel: de MAN.

Groet, ongelovige Alzukar





   
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2011 om 18:29
Ow ik wil graag terug naar marokko om precies te zijn
maar ik wil daar niet dood gaan door armoede en ik ga insha allah ook terug als ik het geld ervoor heb
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2011 om 18:31
ik ben niet degene die bepaalt of hij op deze forum komt en ik heb m overigens NOG niet gesproken
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2011 om 18:31
en welke heilig boek is dat dan?
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2011 om 18:34
ik ga morgen op vakantie dus ik zal een tijdje niet reageren.
hou je goed en doe meer kennis op van de islam dat zal je helpen tot over een paar weken dan ga ik ook gelijk weer beginnen met het verhaal van adam en eva
mvg zustertjee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2011 om 00:39
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

Ow ik wil graag terug naar marokko om precies te zijn
maar ik wil daar niet dood gaan door armoede en ik ga insha allah ook terug als ik het geld ervoor heb


Ik zei het al 20 jaar geleden aan mijn toen nog kleine kinderen, toen zij vroegen waarom die marokkaanse mensen hierheen kwamen. Ik zei dat dat kwam omdat ze daar een koning hebben die niet goed zorgt voor de mensen daar. Woorden als "schooier" en "uitbuiter" heb ik daarbij nooit gebezigd. De marokkaanse koning is immers een bevriend staatshoofd van Nederland en -naar word gezegd- een zeer vroom man. Mocht je tijdens je vacantie nog met hem in contact kunnen komen, vertel hem dan vooral over je geloof in het sprookje van Adam en Eva. Dat zal hem zeer blij maken en hij zal je beslist in zijn hart sluiten!

Groet en tot hoors,

Je ongelovige vriend Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2011 om 00:56
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

ik ben niet degene die bepaalt of hij op deze forum komt en ik heb m overigens NOG niet gesproken


De Allerheiligste Koran gebiedt jouw deskundige om kennis op te doen en om zich verder te ontwikkelen. Daarom moet jouw deskundige met mensen als ik in discussie gaan. Als jouw deskundige, na zo'n discussie, voor tot de conclusie komt dat hij van mij niets kan leren dan vind ik dat best mits jouw deskundige zich daarbij kan rechtvaardigen met behulp van de Allerheiligste Koran.

Groet, je ongelovige vriend Alzukar


Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
gsoktay Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 januari 2012
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gsoktay Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2012 om 14:01
salaam aleykum

Ontstaan van Hz Adem

Voor dat de mensheid was, waren er eerst engelen.

Allah (swt)vroeg aan Cebrail (a.s): Allah zei als volgt “Cebrail ga naar de planeet aarde die ik heb gecreëerd en pak daar een hand vol aarde en een hand vol modder, ik ga HZ Adem creëren”  

Cebrail(a.s.) ging naar de aarde gaan om een handvol aarde en modder te pakken. De aarde zei tegen Cebrail(a.s.) “waarvoor gaat mijn RABBI Allah(s.w.t.) mij gebruiken. Wat gaat er met mij gebeuren, wat gaat hij van mij maken” Cebrail (as) zei ” Allah gaat iets creëren, hij gaat een mens maken,  De aarde zei “ Ik ben trouw aan Allah,  pak AUB geen stuk van mij,  Ik wil niet dat iets van mij zal worden gecreëerd dat Allah misschien niet zal gehoorzamen”

Cebrail(a.s.) zal terugkeren naar Allah(s.w.t) hij keert terug zonder aarde, omdat de aarde heeft gezegd,  ik ben trouw aan Allah(s.wt.)

Allah zei “Cebrail, hoe is het gegaan” Cebrail zei “De aarde is trouw aan U, hoe kan ik iets pakken die trouw aan U is. Cebrail had ook gezegd dat de aarde zei pak AUB geen stuk van mij, ik wil niet gebruikt worden aan iets dat misschien niet trouw aan Allah zal zijn, AUB gebruik mij niet”

Vervolgens vroeg Allah(swt) aan Mikail (a.s.) ga jij maar pakken, pak een stuk aarde en maak modder ik ga een mens maken van modder.

De aarde zal tegen Mikail(as) zeggen “ik ben trouw aan Allah, pak AUB geen stuk van mij” Mikail(as) zal ook met lege handen terug komen.

Allah (swt) zei wat heb jij gedaan;  Mikail zei: YA RABBI hij is trouw aan U, hij zei pak aub geen stuk van mij, Mikail (as) zei” hoe kan ik iets pakken dat trouw aan U is”

Allah(swt) vroeg aan Azrail (as). Allah zei “pak een stuk van de aarde en neem het mee”

Azrail a.s. zal naar de aarde gaan, de aarde zegt “ik ben trouw aan Allah (swt), ik ben bang van Allah, AUB pak geen stuk van mij” Azrail (as) zei  “ik kan niet tegen Allah (swt) zeggen dat ik met lege handen ben terug gekomen, dat kan ik niet maken”. Azrail(as) zal de aarde pakken, hij pakt verschillende soorten aarde, zoals een mens, harde aarde zachte aarde verschillende kleuren aarde zoals een mens. Alles wat in een aarde zit, zit tenslotte in een mens. Allah(swt) heeft een vorm gegeven van ongeveer 40 meter. Er is een lichaam maar geen leven. (in het paradijs) onze vader, opa HZ Adem (a.s) zijn lichaam is dit, maar er zit geen leven in.

Sommige professoren beweren dat dit niet de echte paradijs is, maar een mooie tuin want seytan is hier ook. Ze zeggen daarom dit is niet de paradijs maar een mooie tuin is. Seytan kan niet in het paradijs beweren sommige professoren. Er is geen uitgang van cennet zeggen ze. In principe betekent cennet ook tuin, en de andere professoren beweren dat dit wel cennet is.

De engelen zien de lichaam van HZ Adem (a.s), de engelen vraagden aan Allah(swt): wij bidden tot U, Wij doen alles voor U, wij zijn volledig trouw aan U,  waarom wilt U iets creëren dat zondes zal plegen, Jij zal hem scheppen maar hij zal niet weten dat U hem leven heeft geschonken, waarom wilt u HZ Adem (a.s) creëren?  Allah(swt) zei “ik weet het, jullie niet” Maar Iblies (seytan) was er niet optegen. Een engel is ontstaan door NUR en Iblies / seytan is ontstaan door vuur. Iblies maakte een rondje om de lichaam heen en raakte de lichaam lichtjes aan. En vroeg zich in zich zelf af van: wie ben jij, wat ben jij, ik zie dat je leven gaat krijgen, ik weet dat je zondes zal gaan maken, ik ga met jou spelen.

Allah (swt) geeft HZ Adem (a.s.) leven. Het zal door de lichaam vloeien net als bloed. Hij beweegt zich, hij werd wakker.  40 meter lang was HZ Adem (a.s) in cennet en op de aarde had hij een normale lengte. In de cennet was hij lang maar op aarde niet.

De engelen zeiden “ zeg Allah zeg Alhamdulillah” zodra hij leven kreeg.  

HZ Adem (a.s)  zijn eerste woord was “Alhamdulillah” dit gebeurde op een vrijdag.

Later zal Allah (swt) tegen de engelen hebben gezegd, ga in sucud (secde) voor  HZ Adem (a.s), ik heb hem leven gegeven, hij zal een profeet worden, ik zal hem de boek sturen. Alle engelen gingen in sucud (secde), omdat Allah het zei, behalve iblies, Allah vroeg waarom ga jij niet. Iblies zei  “ YA RABBI jij hebt mij ook gecreëerd ik heb vleugels, ik ben van vuur gemaakt hij van aarde,  waarom zou ik sucud (secde) gaan”  Dit was net een test zoals het leven op aarde, dit was een test voor Iblies (seytan), Allah (swt) zei “ga weg, ik wil jou niet zien, jij volgde mijn bevel niet op´  (Iblies is seytan)

Iblies is seytan. Sseytan zal ook op de aarde zijn zelfs met 2 benen. ze zijn jaloers, daarom zegt DE Koran,je moet oppassen voor  sommige mensen en de duivel, ze zullen je testen proberen te verleiden, ze willen dat je zondes zal plegen.

In cennet (paradijs) is HZ Adem (a.s) in slaap gevallen en Ibies/ seytan is daar ook. Allah creëert HZ Havva/Eva  (a.s.) van het lichaam van HZ Adem (a.s). Allah kon het ook uit aarde creëren maar dat deed Allah niet. Een vrouw is een onderdeel van een man, samen zijn ze 1 geheel. HZ Adem (a.s) werd wakker en zag een prachtige vrouw voor zich. En zei, wie ben jij? Ze antwoordde, ik ben Havva/Eva, hij zei vervolgens, wat ben jij? Ze zei ik ben een vrouw, HZ Adem (as) zei waarom ben jij gecreëerd.  Ze antwoordde, om met jou samen een leuk leven te leiden. Havva betekent: iets gecreëerd van uit iets levends.

Allah (swt) zei” jullie mogen in Cennet alles doen wat jullie willen, eten, drinken, wat jij wilt, behalve dit boom, hier is een verboden fruit dat mogen jullie niet eten blijf uit de buurt, verder mogen jullie alles”

Ssytan maakt en wacht op zijn kans, hij maakt zelfs plannen om hun te misleiden, hij wacht op het perfecte moment. Om ze te dwalen van de rechte pad. Wij hebben op de aarde ook verboden vruchten zoals het niet eten van halal vlees, niet eten van varkensvlees.

Allah geeft alles, hij test ons niet alleen, seytan test ons ook. Op een dag, surah taha 117: staat pas op seytan dat is ons vijand, pas op zijn verleidingen.

Exacte rectering: surah taha hfd 20 regel 117

Daarom zeiden Wij: "O Adam, deze is voor u en uw vrouw een vijand; laat hij u derhalve niet uit de tuin verdrijven, anders zult gij ongelukkig worden."

derhalve niet uit de tuin verdrijven, anders zult gij ongelukkig worden."

Seytan huilde op een dag zo erg dat HZ Adem (as) en HZ havva (as) naar hem gingen en vroegen “wat is er, wat is er, waarom huil jij zo erg” Iblies/seytan zei “vraag het me niet ik vind het verdrietig voor jullie, ik huil voor jullie niet voor me zelf” Hz Adem (as) en Hz Havva (as) vragen wat is er: seytan zei “zie je dat boom, dat verboden boom, als jullie dat niet eten zullen  jullie dood gaan, Allah wilt jullie dood” dit is een leugen, echter is het zo wie dat vrucht eet gaat niet dood maar zal verbannen worden van het paradijs, en dat niet wat Allah wilt

Seytan zei: als jullie dit niet eten gaan jullie dood, als je het eet leef je eeuwig.

HZ Adem (a.s) zal niet in de verleiding vallen hij zegt: nee dat is verboden van ons RABBI

Hij ging ons moeder HZ Havva (as)  proberen te verleiden hij zei: als je dit niet zal eten zul je  HZ Adem (a.s) verliezen. Je kan hem redden je kan je zelf redden, ik zou nooit tegen jullie liegen”

Wij zijn maar een mens een stuk aarde stuk water, stuk modder, we zullen daarom behulpzaam moeten zijn en moeten bidden als we dat niet doen zijn we niks. Je moet daarom nooit ALLAH (swt) vergeten die ons heeft gecreëerd !!

Onze vader HZ Adem (a.s) en moeder HZ Havva (as) waren in verleiding gekomen en uiteindelijk zijn ze gaan eten van de verboden vrucht. Opeens hadden ze niks meer aan, seytan was aan het lachen. HZ Adem (a.s) is gaan weg rennen. Allah (swt) zegt “waarom vlucht je weg, vlucht je weg van mij, je hebt niet naar me geluisterd”

HZ Adem (a.s) zei ik schaam mij van zonde, ik vlucht niet weg, ik ren weg door me fout, ik schaam me YA Rabbi.

Allah (swt) zal ze verbieden van Cennet, Hz Adem(as) zal naar India gaan en  Hz Havva (as) naar cidde

Allah (swt) zegt waarom heb je deze fout gemaakt. HZ Adem (as) zegt in de naam van U had ik het niet verwacht dat ik deze fout zou maken. Dit is verleiding val van seytan, het zal wachten op jouw zwakste moment en dan zal het toeslaan. Net een vijand die wacht om de trekker op de juiste moment over te halen. 

HZ Adem (a.s) kreeg een hamer, een knijptang en een kalf

Hij zal leren deeg maken, planten laten bloeien, hij leert om brood te maken, hij leert metaal te bewerken.

HZ Havva (as) is ergens anders dan  HZ Adem (a.s) Op een dag zal Cebrail (as) komen en geeft hem een keuze uit 3 dingen te kiezen 1. verstand 2. leven 3. Adem zal keizen voor verstand, de andere 2 wil Cebrail wegsturen, maar dat gaat niet. Leven en geloof zegt we zijn onderdeel van verstand we gaan niet weg van verstand.

HZ Adem (a.s)  en  HZ Havva (as) waren 130 jaar in cennet,

Sommige zeggen dat ze 1000 jaar geleefd hebben en de andere 2000 jaar, maar HZ havva (as) heeft 40 jaar langer geleefd dan HZ Adem(as). Voor 200 jaar lang heeft HZ Adem (a.s) en HZ havva (as) gehuild. Ze huilden zo erg zoals dat niemand kan, niemand leeft 200 jaar, hun huilden 200 jaar lang. Later op een vrijdag in Mekke bij ARAFAT zullen ze later samen komen.

Allah zal HZ Adem bevelen om de kabe te bouwen, maar voor dat dit gebeurd is HZ Adem (a.s) zo erg gaan huilen dat zelfs de engelen mee gingen huilen, Allah (swt) zei “waarom huilen jullie zo erg” de engelen zeiden “YA Rabbi we huilen voor HZ Adem, hij heeft een fout gemaakt hij heeft zonde gepleegd, maar hij kon er niks aan doen, seytan heeft hun.

hij had maar een verboden fruit gegeten” Allah zei ga maar naar HZ Adem (a.s)  en zeg maar dat hij moet beginnen met het bouwen van de Kabe. Cebrail ging helemaal naar India, om dit te zeggen.

D kabe is gebouwd van stenen uit verschillende landen, op een vrijdag zal de tovbe’s vergevenis van HZ Adem (as) worden geaccepteerd.

Sommige zeggen dat de eerste mensen op aarde wild waren, dat klopt niet HZ Adem  (as) en HZ Havva (as) waren niet wild. HZ Adem (a.s)  is de vader van mensheid.

HZ Havva (as) krijgt twee keer een tweeling 1 jonge en 1 meisje bij beide keren. Allah heeft deze kinderen kruislings laten trouwen. 1e jonge zal moeten trouwen met de 2e dochter dus van de 2e  bevalling. De 1e meisje zal trouwen met de jonge van de 2e bevalling. 

Tijdens de 1e bevalling heten de kinderen Kabil en Lubud En 2e  Habil en Iklima 2 jongen en 2 meisjes dus.

Maar dat kan toch niet is de meest gestelde vraag , Allah heeft inderdaad het verboden in De Koran verboden, maar destijds moest het om de mensheid te creëren. Allah zei dat destijds mocht, hij beslist wat haram van hellal is. Later is dit inderdaad verboden geworden.

Er was een probleem.  De eerste geboren meisje Lubud was minder aantrekkelijker dan de 2e  dochter Iklama. Kabil  zei “ik wil met me Iklama trouwen maar met Lubud”

Hz Adem (as) zei dat mag niet mijn zoon. Allah (swt) heeft het verboden. Kabil wou perse trouwen met Lubud. Dit was het 1e probleem. HZ Adem (a.s) zei: Kabil het is niet helal voor jou. Maar Kabil wou zo graag dat. Dat Hz Adem (as) zei : beter gaan jullie beide maar dier opofferen, en Allah zal beslissen met wie zij gaat trouwen.

 

Beide broertjes leggen ze opgeofferde dier daar,(nevz gebergte in India)

Er werd door de beide broertjes vlees gelegd met fruit, als er een flits zou komen inslaan in de vlees van diegene die zou trouwen met haar. Kabil (25 jaar) zei trots tegen Habil (20 jaar):

-ik ben ouder en sterker, ik ga trouwen met Luhud zei is geschikt voor mij.

Opeens komt er een vuur uit de wolken en verbrande het opgeofferde dier van Habil.

Habil mocht dus trouwen met Luhud.

 Kabil zei: het maakt mij niet uit dat jouw opoffering is geaccepteerd ik ga met Luhud trouwen, jij zal nooit met haar trouwen. Kabil zegt ook van ik ga jou dood maken Habil.

Habil zei: ik zou niet tegen je vechten ook wil je mij dood maken, als jij mij zou dood maken krijg je een grootte zonde en al mij zondes op je, je zal branden in de hel.

Dit maakte Kabil nog kwader. Kabil zal Habil dood maken door een steen op zijn hoofd te gooien wanneer hij slaapt. Dit was het 1e moord. Habil gaat dood. Kabil heeft spijt, hij kijkt om zich heen en weet niet wat hij moet doen. Opeens zullen 2 kraaien komen, ze zijn gestuurd door Allah, om te laten zien wat je moet doen, als er iemand overlijden komt. De kraaien zullen met elkaar vechten en de andere kraai zal met zijn poten een gat graven en de kraai daar begraven.  Kabil zegt: kijk eens aan, ik kan niet eens zo slim zijn om de lichaam van mij broertje te verbergen. In de koran staat ook als je 1 moslim broeder vermood net is of je de gehele mensheid uitroeit.

 Kuran 5 Maide suresi 27’den 32/  5. Het Tafel (Al-Maidah) regel 27-32

Exacte:

27. En vertel naar waarheid het verhaal van de twee zonen van Adam, toen zij een offer brachten en het van één hunner werd aangenomen en van de ander niet. De laatstgenoemde zeide: "Ik zal u zeker doden." - De eerste zeide: "Allah neemt alleen iets van de rechtvaardigen aan.

28. "Als gij uw hand naar mij uitstrekt om mij te doden, zal ik mijn hand niet naar u uitstrekken, om u te doden. Ik vrees Allah, de Heer der Werelden.

29. Ik wens, dat gij zowel met de zonde tegen mij, als met uw zonde terugkeert, zodat gij tot de bewoners van het Vuur zult behoren, dat is de beloning der misdadigers."

30. Maar zijn kwade neiging dreef hem er toe zijn broeder te doden, dus doodde hij hem en werd een der verliezers.

31. Toen zond Allah een raaf, die in de grond krabde, om hem te beduiden, hoe het lijk van zijn broeder te verbergen. Hij zeide: "Ware ik maar de raaf gelijk, zodat ik het lijk van mijn broeder kon verbergen." En toen kreeg hij berouw.

32. Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot over treders.

HZ Adem (a.s) zeg tegen Kabil ga weg ik wil je niet zien, je moet onthouden dat je altijd spijt zal hebben, iedereen zult dit te weten komen. Samen met Luhud zullen ze naar Yemen gaan,

Allah waar schuwt zijn hele familie pas op voor seytan, luister niet naar je slechte gedachtes.

Jaren zullen voor bij gaan HZ Adem (as) en HZ Hava (as) zullen blijven huilen. Later zal de mensheid groeien. Er komen verschillende soorten mensen op aarde. De taal zal verschillen huidskleur zal verschillen. maar iedereen zal een profeet krijgen. De gelovigen zullen de juiste weg vinden en de ongelovigen zullen verdwaald raken.

Bron : http://www.youtube.com/watch?v=ecvXlB0zZMI
het is in het Turks ik heb het zo goed mogelijk vertaald en niks aan toegevoegd uiteraard. Mochten jullie meer willen mail me AUB, mocht ik iets verkeerd hebben geschreven of veel taalfouten hebben gemaakt kunt u mij mailen op: [email protected]

 

Salam aleykum ve rahmetulah


Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2012 om 22:02
woow das lang geleden moest ff lezen waar we het over hadden
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2012 om 22:03
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door zustertjee

ik ben niet degene die bepaalt of hij op deze forum komt en ik heb m overigens NOG niet gesproken


De Allerheiligste Koran gebiedt jouw deskundige om kennis op te doen en om zich verder te ontwikkelen. Daarom moet jouw deskundige met mensen als ik in discussie gaan. Als jouw deskundige, na zo'n discussie, voor tot de conclusie komt dat hij van mij niets kan leren dan vind ik dat best mits jouw deskundige zich daarbij kan rechtvaardigen met behulp van de Allerheiligste Koran.

Groet, je ongelovige vriend Alzukar





het is gewoon iemand waarvan ik weet dat diegene meer kennis heeft dan ik
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2012 om 22:07
@gsoktay jazak allahoe gairan moet eerlijk bekennen dat ik het niet heb gelezen hahahik heb het verhaal namelijk al paar keer gelezen maar moge allah swt je belonen en er zullen vast mensen zijn die het wel zullen lezen.

wa3alaikoem as salam

Aangepast door zustertjee - 16 januari 2012 om 22:07
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2012 om 00:17
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door zustertjee

ik ben niet degene die bepaalt of hij op deze forum komt en ik heb m overigens NOG niet gesproken


De Allerheiligste Koran gebiedt jouw deskundige om kennis op te doen en om zich verder te ontwikkelen. Daarom moet jouw deskundige met mensen als ik in discussie gaan. Als jouw deskundige, na zo'n discussie, voor tot de conclusie komt dat hij van mij niets kan leren dan vind ik dat best mits jouw deskundige zich daarbij kan rechtvaardigen met behulp van de Allerheiligste Koran.

Groet, je ongelovige vriend Alzukar





het is gewoon iemand waarvan ik weet dat diegene meer kennis heeft dan ik


Heeft diegene óók meer kennis over jou dan jijzelf?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
zustertjee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 14 augustus 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zustertjee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2012 om 19:49
nee
Ik Geloof In Allah`Ta Ala Net Zoals Een Blinde Gelooft In De Zon Niet Omdat Hij De Zon
Ziet Maar Omdat Hij Die Voelt!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2012 om 22:40
In eerste instantie geplaatst door zustertjee

nee


Dat geloof ik niet van je
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2012 om 22:53
Beste Alzukar,

Je brengt de gelovige in een penibele situatie alwaar met gezond verstand niet uit te komen is.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2012 om 23:45
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Beste Alzukar,

Je brengt de gelovige in een penibele situatie alwaar met gezond verstand niet uit te komen is.



Het enige wat ik doe is mensen uitnodigen tot kijken.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2012 om 13:52
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Beste Alzukar,

Je brengt de gelovige in een penibele situatie alwaar met gezond verstand niet uit te komen is.



Het enige wat ik doe is mensen uitnodigen tot kijken.

Tot nu toe nog niet echt gelukt hè.Wink
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2012 om 16:51
Blinden kunnen nu eenmaal niet zien.Cool
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2012 om 17:25
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Blinden kunnen nu eenmaal niet zien.Cool

En de doven niet horen.Approve
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2012 om 22:44
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Beste Alzukar,

Je brengt de gelovige in een penibele situatie alwaar met gezond verstand niet uit te komen is.



Het enige wat ik doe is mensen uitnodigen tot kijken.

<font size="2" color="#993333">Tot nu toe nog niet echt gelukt hè.Wink


Tóch wel
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.113 seconden.