Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Doden Birmingham deel burgerwacht

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Doden Birmingham deel burgerwacht
    Geplaatst op: 11 augustus 2011 om 14:26

BIRMINGHAM - De drie burgers die dinsdag in Birmingham werden doodgereden maakten deel uit van een burgerwacht. 

Moslims hadden zich dinsdagavond verenigd om hun buurt te verdedigen. Met stenen, stokken, knuppels en cricketbats wisten de buurtbewoners de plunderaars ervan te weerhouden massale schade aan te richten.

Drie buurtbewoners moesten het optreden als burgerwacht echter met hun leven bekopen toen een auto vol relschoppers op hun inreed.

Als gevolg van het incident zijn opnieuw raciale spanningen, die deels de grondslag vormen voor de rellen, blootgelegd. Moslims uit Birmingham betichtten woensdag in een buurthuis agenten ervan hen niet te willen beschermen.

Een groep jonge mannen buiten het buurthuis waarschuwde dat ze de zwarte mannen die hun buurtbewoners doodreden zullen opsporen.

Voor de ogen van vader

Een van de drie mannen die in de nacht van dinsdag op woensdag omkwam bij de rellen in Birmingham, stierf voor de ogen van zijn vader.

Die probeerde zijn zoon te reanimeren, maar tevergeefs. ''Ik kan niet uitleggen hoe het voelt om je zoon te verliezen’’, zei Tariq Jahan woensdag tegen Britse media.

Jahan liep over straat toen hij een klap hoorde en drie mensen op de grond zag liggen, vertelde hij. ''Mijn instinct was om de drie te helpen. Ik wist niet wie ze waren. Ik hielp een van hen, en iemand zei dat mijn zoon achter me lag’’, aldus Jahan. Hij begon zijn zoon Haroon te reanimeren: ''Mijn gezicht en mijn handen zaten onder het bloed.''

Bron: nu.nl


Aangepast door Marocaantje - 11 augustus 2011 om 14:26
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.