Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

hoezo tolerant?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: hoezo tolerant?
    Geplaatst op: 13 augustus 2011 om 21:42
De islam is niet tolerant naar andersgelovigen.
 
Dat is mijn stelling.
 
Ik heb slechts een verzoek, laat de arabische lente ook op deze site toegang krijgen en geef mij het fundamentele recht mijn mening te geven, ook als je dat niet bevalt.
 
Het fundamentele recht dat door deze redactie wordt gebruikt om haar boodschap te verkondigen.
 
Ik dien erbij te zeggen dat dat fundamentele recht een westers recht is waar moslims gebruik van maken. Sterker, moslims eisen hun, en terecht, plaats op. Een plaats die ik als atheist nooit zal kunnen verwerven in een islamitische samenleving.
 
Kunnen jullie omgaan met democratie?
 
groetjes,
 
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2011 om 15:28
Goed. Ik zal trachten met rationele argumenten en aangevuld met voorbeelden duidelijk maken dat de islam niet tolerant is.
 
Ik zal beginnen met een voorbeeld. Jullie zijn ongetwijfeld op de hoogte van Bibi, een christelijk vrouw in Pakistan. Zij zit in hechtenis omdat ze de profeet mohammed zou hebben beledigd. (waarlijk een wonder om een dode te beledigen, nietwaar?)
 
Ze is veroordeeld wegens blasfemie.  Slechts niet-moslims kunnen in Pakistan voor blasfemie worden veroordeeld.
 
Een imam (toc heen islamitisch leidsman) uit het dorp waarin ze leeft, heeft gesteld dat als ze uit de gevangenis komt ze alsnog de doodstraf zal krijgen. Een volksgericht zal zorgen dat ze aan de hoogste boom wordt opgehangen.
 
Een andere imam heeft 5.000 dollar geboden voor het vermoorden van Bibi.
 
Hierboven schets ik 1 voorbeeld van een geloof die diep intolerant is naar andersdenkenden en andersgelovigen.
 
Ik nodig jullie uit om dit gesprek te voeren.
 
groet,
 
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2011 om 06:26
Als mensen oordelen in de plaats van Allah dan krijg je zulke toestanden. 

De mens is namelijk zwak en maakt fouten. 

Onwetendheid is daarbij een doorslaggevende factor. 

De nadruk, die door sommigen gelegd wordt op het haten van al wat niet-Islamtisch is, evenzeer.

Religie die in een openbare rechtbank verandert door misinterpretatie van woorden kan nefast zijn.

Terwijl Islam tot tolerantie uitnodigt maken volgelingen er soms een hel op aarde van.


Je citaat uit de Koran is met het haar getrokken. Het is ook uit de context en in andere omstandigheden.
En dus niet van toepassing in vredestijd.


Aangepast door mohammad48 - 17 augustus 2011 om 06:31
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2011 om 08:38
Beste Mohammad48,
 
Dank voor je reactie. Je stelt dat het fout gaat als mensen oordelen i.p.v. Allah. Hier begrijp ik je niet helemaal. Een mens dient toch in juridische kwesties te oordelen?  Deel van de sharia is toch god's wetten op aarde ten uitvoer te brengen?
 
De mens is inderdaad zwak; misschien ben je je ervan bewust dat dit een christelijke grondgedachte is?
 
Als onwetendheid een belangrijke reden is van intolerantie jegens anders-denkenden-gelovigen, dan is mijn vraag aan jou hoe mensen wetend worden? Het valt me op dat er binnen de islam duizenden geleerden en quasigeleerden rondlopen, allen met eigen agenda en interpretaties. Het lijkt me uitermate lastig om deze onwetendheid te bestrijden. (ik hou het analfabetisme onder moslims nog buiten beschouwing)
 
Het liefhebben van alles wat islamitisch is en het haten van alles wat niet-islamitisch is, is een volgende punt waaruit blijkt dat de islam niet tolerant KAN zijn!
 
Uit respect voor jou heb ik het door jou genoemde citaat uit de koran weggehaald. Het scoort inderdaad gemakkelijk. Neemt niet weg dat het een citaat is dat menig onwetende of wetende moslim  ge/misbruikt.
 
groet,
 
 
 
 
 
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2011 om 06:34
Beste,

Het gaat fout als mensen gaan oordelen in plaats van Allah swt in religieuze zaken. 
Alleen Allah swt kan in het hart van de mens kijken. Niets ontgaat Hem. 
Alleen Allah swt kan iemand ook naar het geloven in Hem brengen. Er is geen dwang.
De mens daarentegen heeft verschillende interpretaties van zijn of haar geloof. 
De ander beoordelen op basis van de eigen interpretatie of van de groep of groepje waartoe men behoort is subjectief, vooringenomen. Het is tegen de Goddelijke Wet in.
De sharia is eigelijk heel eenvoudig en duidelijk maar de menselijke interpretatie van de sharia leidt helaas vaak tot overdrijving.
Mensen worden pas wetend door Taqwa (Godsvrees) , je kan het ook in zekere zin, je geweten noemen.
Voorwaar het zijn slechts de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen. (uit 35/28) 
Daar kunnen zelfs analfabeten toe behoren. 
Iemand die in de Laatste Dag gelooft en in Allah swt weet dat hij of zij voor zijn of haar daden zal verantwoording moeten afleggen. Een simpele ongeschoolde mens kan daarom een bezitter van kennis zijn als zijn Taqwa groot is. 
Daarentegen kan een zogenaamde geleerde, die alles over de godsdienst weet, compleet de mist in gaan en een onwetend persoon worden als hij niet over die Taqwa beschikt. Allah weet het beter.
Helaas zijn er nogal wat geleerden die de ene fatwa na de ander produceren om de medegelovigen in een keurslijf te dwingen terwijl Allah swt het de gelovigen niet moeilijk wil maken.

Daarnaast zijn er de dagelijkse problemen van iedere gemeenschap. Zaken van bestuurlijk niveau om anarchie tegen te gaan, om de complexe maatschappijen van de huidige tijd te beheersen, om het milieu te beschermen en dergelijke. 
De mens is namelijk door Allah swt als verantwoordelijke op de aarde aangesteld. En dat is niet 1 mens maar iedere mens.
Iedere mens behoort op termijn tot de verliezers, behalve zij die geloven, goede werken verrichten, en aansporen tot de waarheid en tot geduld.

Het liefhebben en haten omwille van Allah swt heeft de dag van vandaag bij sommigen buitensporige proporties aangenomen.
Het liefhebben van de eigengeloofsgemeenschap kan zo ver gaan dat zelfs de grootste fouten en misinterpretaties worden vergoelijkt en alle zelfkritiek achterwege blijft.
Het haten van alles en iedereen die niet tot die geloofsgemeenschap behoort kan zo ver gaan dat de harten van deze mensen versteend zijn zodat ze niet meer redelijk en sereen tegenover hun medemens staan die nochtans uit 1 en dezelfde ziel is geschapen. 

Liefhebben van een ander kan ook raad geven betekenen, kritisch staan tegenover overdrijving.
Haten is afkeer hebben van bepaalde zaken, van onrechtvaardigheid in de eerste plaats.
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2011 om 09:32
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Beste,

Het gaat fout als mensen gaan oordelen in plaats van Allah swt in religieuze zaken. Beste Mohammad, hiermee verwerp je de sharia?
Alleen Allah swt kan in het hart van de mens kijken. Niets ontgaat Hem. 
Alleen Allah swt kan iemand ook naar het geloven in Hem brengen. Er is geen dwang.Je weet zeer wel dat dit slechts theorie is. Ik kan je talloze voorbeelden geven waaruit blijkt dat de praktische islam zeer intolerant is vanwege dwang.
De mens daarentegen heeft verschillende interpretaties van zijn of haar geloof. Precies. Voor mij houd dit in dat ieder mens ook het recht heeft zijn interpretaties uit te leggen en te beleven. Wederom biedt de praktische islam die ruimte niet! Denk aan afvalligen, homo's, andersdenkenden, andersgelovigen.
De ander beoordelen op basis van de eigen interpretatie of van de groep of groepje waartoe men behoort is subjectief, vooringenomen. Het is tegen de Goddelijke Wet in. Is de mens in staat onbevooroordeeld te zijn? Ik heb mijn twijfels.
De sharia is eigelijk heel eenvoudig en duidelijk maar de menselijke interpretatie van de sharia leidt helaas vaak tot overdrijving. Dat noem ik een eufenisme. De islam is geketent door geleerden, de geestelijkheid en extremisten. De gematigden durven geen werkelijke afstand te doen. Moslims dienen moslims altijd ter zijde te staan. Ook bij leugens. Ik besef zeer wel dat ik nu veralgemeniseer. Bekijk de verschillende islamitische fora. Zie hoe men omgaat met andersdenkenden en critici. Dat belooft niets goeds na de arabische revoluties. Ik vrees dat deze revoluties hun eigen kinderen weer opvreten.
Mensen worden pas wetend door Taqwa (Godsvrees) , je kan het ook in zekere zin, je geweten noemen. De  term 'godsvrees' past niet in mijn vocabulaire. Waarom zou ik vrezen? Geweten zegt me meer.
Voorwaar het zijn slechts de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen. (uit 35/28) 
Daar kunnen zelfs analfabeten toe behoren. Volledig mee eens. Helaas zijn deze mensen onmachtig en Christus wordt elke dag nog gekruisigd.
Iemand die in de Laatste Dag gelooft en in Allah swt weet dat hij of zij voor zijn of haar daden zal verantwoording moeten afleggen. Een simpele ongeschoolde mens kan daarom een bezitter van kennis zijn als zijn Taqwa groot is. 
Daarentegen kan een zogenaamde geleerde, die alles over de godsdienst weet, compleet de mist in gaan en een onwetend persoon worden als hij niet over die Taqwa beschikt. Allah weet het beter. Toch zijn het de 'geleerden' die veelal gevolgd worden. Ik zoek liever zelf.
Helaas zijn er nogal wat geleerden die de ene fatwa na de ander produceren om de medegelovigen in een keurslijf te dwingen terwijl Allah swt het de gelovigen niet moeilijk wil maken. Het regent fatwa's. De een nog vreemder dan de ander.

Daarnaast zijn er de dagelijkse problemen van iedere gemeenschap. Zaken van bestuurlijk niveau om anarchie tegen te gaan, om de complexe maatschappijen van de huidige tijd te beheersen, om het milieu te beschermen en dergelijke. 
De mens is namelijk door Allah swt als verantwoordelijke op de aarde aangesteld. En dat is niet 1 mens maar iedere mens.
Iedere mens behoort op termijn tot de verliezers, behalve zij die geloven, goede werken verrichten, en aansporen tot de waarheid en tot geduld. De term waarheid is nogal subjectief. Eigenlijk dient dit te worden uitgediept.

Het liefhebben en haten omwille van Allah swt heeft de dag van vandaag bij sommigen buitensporige proporties aangenomen.
Het liefhebben van de eigengeloofsgemeenschap kan zo ver gaan dat zelfs de grootste fouten en misinterpretaties worden vergoelijkt en alle zelfkritiek achterwege blijft. En daar gaat het inderdaad verschrikkelijk mis. Als lemmingen naar de zee.
Het haten van alles en iedereen die niet tot die geloofsgemeenschap behoort kan zo ver gaan dat de harten van deze mensen versteend zijn zodat ze niet meer redelijk en sereen tegenover hun medemens staan die nochtans uit 1 en dezelfde ziel is geschapen. 

Liefhebben van een ander kan ook raad geven betekenen, kritisch staan tegenover overdrijving.
Haten is afkeer hebben van bepaalde zaken, van onrechtvaardigheid in de eerste plaats. Ik kan hierin meegaan. Het haten van mensen is echter nooit een optie. Ik kan van mening verschillen, toch hoop ik nooit een mens te gaan haten.
 
Ik wens je een fijn suikerfeest!!
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2011 om 13:45
Ik verwerp de sharia niet. Ik zie alleen iets anders dan de meeste andere moslims.

Sharia is zoiets als : de Weg naar het Paradijs (uit de Koran) en een Handleiding (de Leidraad die de Koran is.) om zonder kleerscheuren die weg te vinden tussen de doornige struiken van het aardse bestaan.

Sharia in wetteksten gegoten door geleerden is iets heel anders. Dat is streven naar macht in dat aardse bestaan.
Dat zijn menselijke interpretaties van de Weg van Allah (de Koran) en in hoofdzaak van de Sunnah van de Profeet vzmh op basis van de hadithverzamelingen die op een later tijdstip te boek zijn gesteld en daarna uitgewerkt om in de praktijk van elke dag het leven te beheersen van het volk. 

Als moslims op de ingeslagen weg verder gaan ziet het er niet goed uit. Maar Allah weet het beter.

Je geweten is ook beïnvloedt door een Boodschap al is het niet de Koran. 
De Koran heet ook de Furqaan of de Onderscheidmaker. Die Furqaan stelt je in staat om onderscheid te maken tussen goed en kwaad, tussen rechts en links, tussen verboden en toegelaten.

Maar zoals de Profeet vzmh in de Koran soera Al Furqaan zegt : "O mijn Heer, voorwaar, mijn volk heeft deze Koran achtergelaten." is het zo dat velen geen onderscheid meer kunnen maken tussen goed en kwaad omdat ze blind en doof geworden zijn voor de Boodschap. 
Uit gemakzucht en onder sociale druk volgen velen liever hun idolen: de 'geleerden'. Ze hebben geen tijd om zelf na te denken en laten zich dikwijls 'mis'leiden.

Haten is afkeer hebben van zaken of van zaken die mensen doen.


Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2011 om 21:37
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Ik verwerp de sharia niet. Ik zie alleen iets anders dan de meeste andere moslims. Beste Mohammad48, je verwerpt de sharia niet. Ik begrijp je niet goed. De sharia is , en mogelijk heb ik het mis, de uitvoering van god's wetten op aarde. Dit impliceert dat mensen god's wetten dienen uit te voeren. Zoals je weet is ieder mens feilbaar, zelfs Mohammed. Dat vraagt toch om problemen als plaatsvervangers van God menen God voldoende te kennen om Zijn Wetten te implementeren in een samenleving?
Een tweede punt is dat de sharia een islamitische wetgeving is. De kracht van het westerse juridische stelsel is dat eenieder bij wet gelijk  is. Dat lijkt me binnen de sharia onmogelijk. Niet-moslims dienen zich onder de sharia te gedragen volgens de islamitische wet. Een andere optie is onmogelijk. Bekijk de sharia op punten als verkrachting van vrouwen, hoe om te gaan met homo's, etc. Hebben zij rechten? Waarop zijn die rechten gebaseerd?
Juist het verfoeilijke westerse systeem biedt moslims de mogelijkheid moslim te zijn. Sterker, het Westen biedt zelfs orthodoxe moslims meer grondrechten dan enig islamitisch land!
Welke opties heb ik binnen jouw sharia, mocht ik een praktiserende homoseksuele jood zijn?
 

Sharia is zoiets als : de Weg naar het Paradijs (uit de Koran) en een Handleiding (de Leidraad die de Koran is.) om zonder kleerscheuren die weg te vinden tussen de doornige struiken van het aardse bestaan.
Dit noem ik het summum van individualisme, niet kenmerkend voor de islamitische wereld. Mohammed had te maken met stammen. De wetten van de stammen dienden om te overleven: een nogal darwinistische gedachte, hoewel begrijpelijk. Het lijkt dat je deze zienswijze inruilt voor een typisch westerse filosofie van het individualisme. Hoe verhoudt jouw islam zich tot individualisme?
Sharia in wetteksten gegoten door geleerden is iets heel anders. Dat is streven naar macht in dat aardse bestaan. Dat is jou en mij duidelijk en doet mij denken aan het katholicisme tijdens haar hoogtijdagen tijdens de inquisitie. Het lijkt alsof de islam eenzelfde tijdperk dient te doorlopen. Oftewel, het wiel moet opnieuw uitgevonden worden, nu binnen de islamitische wereld.
Dat zijn menselijke interpretaties van de Weg van Allah (de Koran) en in hoofdzaak van de Sunnah van de Profeet vzmh op basis van de hadithverzamelingen die op een later tijdstip te boek zijn gesteld en daarna uitgewerkt om in de praktijk van elke dag het leven te beheersen van het volk. Zoals ik al schreef lijkt het op het katholicisme van eeuwen geleden.

Als moslims op de ingeslagen weg verder gaan ziet het er niet goed uit. Maar Allah weet het beter. Het zal de ondergang zijn van de islam in haar huidige vorm en eerlijk gezegd vaart de mensheid daar wel bij. Ooit heb ik de islam, als jongste geloof, gezien als een geloof in haar puberale fase.

Je geweten is ook beïnvloedt door een Boodschap al is het niet de Koran. Waarom zou ik de koran nodig hebben om mijn geweten aan te spreken? Waarom zou het geweten van eskimo's niet gelijk zijn aan mijn en jouw geweten?
De Koran heet ook de Furqaan of de Onderscheidmaker. Die Furqaan stelt je in staat om onderscheid te maken tussen goed en kwaad, tussen rechts en links, tussen verboden en toegelaten. In alle oprechtheid, ik heb de islam niet nodig om onderscheid te maken.

Maar zoals de Profeet vzmh in de Koran soera Al Furqaan zegt : "O mijn Heer, voorwaar, mijn volk heeft deze Koran achtergelaten." is het zo dat velen geen onderscheid meer kunnen maken tussen goed en kwaad omdat ze blind en doof geworden zijn voor de Boodschap. 
Uit gemakzucht en onder sociale druk volgen velen liever hun idolen: de 'geleerden'. Ze hebben geen tijd om zelf na te denken en laten zich dikwijls 'mis'leiden.

Haten is afkeer hebben van zaken of van zaken die mensen doen.
Het lijkt erop dat de islam eenzelfde evolutie dient te doorlopen als oudere godsdiensten. Het wachten is dus op een profeet die de mensheid opnieuw de weg wijst. Mohammed is het niet gelukt.
 
Nogmaals, een heel gezegend suikerfeest!


Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2011 om 00:21
De sharia is voor mij iets heel anders dan voor de meesten die echter ook geen concreet antwoord kunnen geven over wat de sharia nu juist is. Daarom volgend citaat: 
De sharia is geen wettekst, dus ook niet gecodificeerd en zeker geen boek dat iemand eens en voor altijd neergeschreven zou hebben. Niet iets dat men grijpen kan, maar een abstractum. 
Wat zegt de sharia over …? Wat staat er in de sharia? Wie heeft de sharia geschreven? zijn dus vragen die geen zin hebben. De sharia zegt niets, maar moet telkens weer in de rechtsbronnen gevonden worden. 
Zij is dus aan verandering onderhevig, al nemen rechtsgeleerden vaak genoegen met wat hun collega’s van eeuwen geleden gevonden hadden. 
Dat hoeft echter niet zo te zijn. De vraag of men de ouden moet blijven navolgen (taqlīd) of over bepaalde vragen weer eens geheel opnieuw zelfstandig moet nadenken (idjtihād) is sinds enige decennia hét punt van discussie in de gehele islamitische wereld.
Een land waar De sharia toegepast wordt is er dan ook niet te vinden. 
De Taliban hebben hun best gedaan om een gedrocht in het leven te roepen en de macht te grijpen. 
Al Shabab in Somalia doet hetzelfde en voert hun sharia in.
Plots mag er geen muziek meer uit de radio komen.
Plots mag er niet meer naar voetbal gekeken worden.
Plots mogen vrouwen geen bh's meer dragen. 
Handen en voeten sneuvelen als men zich verzet en dus oorlog voert tegen Allah en Zijn Boodschapper.
Er wordt terug gestenigd. 
Het land moet en het zal een metamorfose ondergaan als het aan hen ligt. 

Als praktiserende homofiele Jood zou je niet lang praktiserend zijn. Joden hebben ook iets tegen homo's en de straffen zijn er ook niet mild als ze worden toegepast. 

Sharia betekent letterlijk: de weg naar de drinkplaats. 
Sharia zoals wij dat nu kennen heeft daar niets meer mee van doen. Het is een religieus politiek systeem.
En ja, religie is een individuele belevenis. Niemand zal de zonden van een ander dragen of er verantwoording moeten voor afleggen. Ieder heeft zijn individuele rekening en afrekening. 
Zelfs de Profeet was niet verantwoordelijk voor wie de Boodschap afwees, hij diende ze enkel te verkondigen. 
De Leiding berust bij Allah en bij niemand anders. 
Hij was een Profeet en een seculier leider omdat de stammen hem daarvoor hadden uitgenodigd. 
Wat hij naast de Koran als persoonlijke opinie had was gewoon zijn opinie. Die hoefde je niet te volgen, zeker niet als je het beter wist op jouw terrein. 
Islam belijden of moslim zijn is dan ook een individuele onderwerping aan Allah. Niemand kan je daartoe verplichten en niemand kan in je hart kijken of de uiterlijkheden overeen stemmen met de binnenkant.
Alleen Allah weet dat, ziet het en zal er naar oordelen. Een oordeel van een andere medemens heb je niet nodig. 
Het is zelfs ongewenst. 
De moslimgemeenschap is inderdaad met een soort inquisitie bezig. Ze verketteren elkaar en veroordelen elkaar. 
Ze vermoorden en verminken elkaar. Waarom zijn ze zo aan het dwalen? Allah weet het, ik niet.

Ik heb niet gezegd dat je de Koran nodig hebt. Goed lezen! Maar ik zei dat jouw en mijn geweten beïnvloed zijn door religie. Religie en godsvrees hebben daar ooit voor gezorgd. De Boodschappen hebben een minimumnorm bepaald. 
Niks aan te doen. Dat religie met de tijd een moraal is gaan vormen en dat de mens dikwijls de oorspronkelijke bron daarvan vergeet, veranderd daar niets aan. Moraal krijg je nu door je opvoeding. 
Het geheel heet beschaving, van bij schaving. Het verwijderen van de ruwe kanten en de scheefheid. 

De Boodschap is nu wereldwijd verspreid. De toepassing ervan bestaat in talloze variëteiten. Mohammaed vzmh was de laatste Profeet volgens die Boodschappen. Er is geen andere profeet meer nodig. Als de mens de Boodschap nu nog niet begrepen heeft dan dient hij het zelf maar op te lossen. Hij krijgt nog even uitstel maar vervalt zo te zien steeds in dezelfde fouten. InshaAllah. 

Nog even wachten op de suiker.





Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2011 om 21:27
Beste Mohammad,
 
Moslims verwijten het joden en christendom dat de gelovigen zijn afgeweken van God's plan en wet. Daarom MOEST de islam komen, ter volmaking. De islam als correctie op de fouten gemaakt door joden en christenen.
 
Als ik goed om me heen kijk, zie ik dat een nieuwe godsdienst nodig is met een nieuwe profeet. Ook de islam heeft gefaald.
 
Het is eenvoudigweg niet te verdedigen dat de islam volmaakt is als de praktische islam faalt op alle fronten. Hoe kan een theorie deugen als het praktisch niet werkt?
 
Mohammed, jouw profeet was behalve profeet, politiek leider, militair bevelhebber, rechter en zo beul. Hoe kun van je zijn volgelingen verwachten  dat een spreiding der machten noodzakelijk is voor een evenwichtige samenleving?
 
Je stelt terecht dat de islam mogelijkheden biedt: de Ijthihad. De deuren van de Ijthihad zijn echter eeuwen gelden gesloten door islamitische machthbbers. Waarschijnlijk weet jij zeer wel waarom ze besloten deze deuren van openheid en kennis dicht te gooien.
 
Deze sluiting van de deuren van de ijthihad kondigde het verval van de islamitische macht aan. Daar waar het Westen alle deuren opengooide om kennis binnen te halen en macht te verwerven bleven de islamitische poorten gesloten.
 
Ijtihad is van oorsprong een islamitische traditie. Een traditie van onafhankelijk denken. Kom je boeken over de ijtihad tegen in moskeen en medresses?
 
Interpretaties van de islam en koran zijn slechts weggelegd voor geleerden en quasigeleerden. De /gewone/ moslim moet ervan wegblijven. Hou de massa vooral dom! Laat het individu niet toe als zelfstandig denkend mens zijn weg te zoeken in dit leven.
 
Erkent de koran  een officiele geestelijkheid? M.i. niet. Waarom lopen de lemmingen dan naar zee?
Ik lees in de koran verschillende stemmingswisselingen en daarom is de koran noch selectief, noch subjectief. Het biedt het individu de ruimte zijn keuzes te maken op basis van eigen inzichten.
 
Beste Mohammad, de islam is verworden tot een mislukt collectief.
 
Het spijt me.
 
groet,
 
 
 
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2011 om 11:11

Beste Mohammad48,

 
Jammer dat je niet meer reageert.
 
groet,
 
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2012 om 18:16
Alzukar die kritisch maar respectvol omging met alle aanwezigen hier. Hij wordt door de redactie gebanned, op aangeven van Marokkaantje. In de jaren 40-45 hadden we daar namen voor.

Waaruit blijkt nu dat de islam respectvol omgaat met andersdenkenden? 

Dit quasiforum is een platform voor moslims. Andersdenkenden mogen als dhimmi's "meedoen". Worden ze kritisch of lastig, worden ze eenvoudigweg gecanceld.

Zouden deze "redactiebestuurders" goede opvolgers zijn voor de assaadjes, khaddafietjes en hoesseintjes in de Arabische wereld?

Neen, de kleur van onderdrukking zal slechts verschillen: een goddelijke onderdrukking.

Zou dit ooit de bedoeling van Mohammed zijn geweest?






Aangepast door Whatalies - 24 februari 2012 om 21:20
Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2012 om 21:51
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Beste Mohammad48,

 
Jammer dat je niet meer reageert.
 
groet,
 

Beste Abu Afak, 

Hoezo, wat zou ik niet reageren? 
Te veel werk gehad op Zijn Weg.
En weer wat meer kennis opgedaan ondertussen. Elhamdulillah.

Groet, 
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2012 om 22:02
Beste Mohammed,

Abu afak is vgls mij gebanned. Evenzo Alzukar. De Arabische lente is hier niet doorgedrongen.

Ik heet je welkom.

Ben benieuwd naar je reactie op Abu afak, inshallah.




Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2012 om 22:12
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Beste Mohammed,

Abu afak is vgls mij gebanned. Evenzo Alzukar. De Arabische lente is hier niet doorgedrongen.

Ik heet je welkom.

Ben benieuwd naar je reactie op Abu afak, inshallah.

Ach zo, dat krijg je als je een tijdje weg blijft! Shocked

Niettemin ben ik er van overtuigd dat de Islam volmaakt is maar dat vele moslims de Boodschap nauwelijks begrepen hebben.

Er moet dringend wat meer leven komen in dit forum. Inshaa Allaah.

Moge Allah ons daarbij inspireren. Amien.


Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 februari 2012 om 16:28
Beste Mohammad48,

Je hebt het over de theoretische islam die deugt. Praktisch werkt het niet, zoals elke ideologie ten principale faalt.

God heeft ons mooi in het ootje genomen. 

Groet,

Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 februari 2012 om 18:52
Beste Whatalies,

De Islam is de Islam.
Er bestaat geen theoretische of praktische versie van. 
God wil ons helemaal niet in het ootje nemen maar ons helpen om onze eigen begeerten te overstijgen of ten minste in de hand te houden.

Als God zou willen dan vaagt Hij alle mensen van de kaart en stelt Hij een ander volk in de plaats die niet zoals zij zullen zijn. Het is voor Hem niet moeilijk. 

God is Almachtig Alziend Alhorend Alwetend.

Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 februari 2012 om 19:21
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Beste Whatalies,

De Islam is de Islam.
Er bestaat geen theoretische of praktische versie van. 
God wil ons helemaal niet in het ootje nemen maar ons helpen om onze eigen begeerten te overstijgen of ten minste in de hand te houden.

Als God zou willen dan vaagt Hij alle mensen van de kaart en stelt Hij een ander volk in de plaats die niet zoals zij zullen zijn. Het is voor Hem niet moeilijk. 

God is Almachtig Alziend Alhorend Alwetend.


Beste Mohammad48,

Ik begrijp je reactie. Dennoch klopt je redenatie niet. Er bestaat een theoretische islam (Koran, hadith, etc. ) en hoe moslims hun geloof individueel en maatschappelijk vorm geven(praktisch).


De praktijk vloeit voort uit theorie. Zonder theorie was er geen praktijk geweest, zoals het communisme vorm moest krijgen door boeken van Marx en Engels.

Groet,


Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2012 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Alzukar die kritisch maar respectvol omging met alle aanwezigen hier. Hij wordt door de redactie gebanned, op aangeven van Marokkaantje. In de jaren 40-45 hadden we daar namen voor.

Waaruit blijkt nu dat de islam respectvol omgaat met andersdenkenden? 

Dit quasiforum is een platform voor moslims. Andersdenkenden mogen als dhimmi's "meedoen". Worden ze kritisch of lastig, worden ze eenvoudigweg gecanceld.

Zouden deze "redactiebestuurders" goede opvolgers zijn voor de assaadjes, khaddafietjes en hoesseintjes in de Arabische wereld?

Neen, de kleur van onderdrukking zal slechts verschillen: een goddelijke onderdrukking.

Zou dit ooit de bedoeling van Mohammed zijn geweest?

Om even terug te komen op je bericht;

Een niet-moslim hoeft niet per definitie alles te mogen zeggen. Ook voor deze groep mensen gelden er nu eenmaal regels. Gaan ze te ver dan gelden er nu gewoonweg consequenties. Zo bijzonder is dat niet. Blijkbaar was het beheer daar ook mee eens.

Heeft helemaal niets te maken met het feit of iemand een moslim is of niet. Dus plaats jezelf (of in dit geval Alzukar) niet in de slachtofferrol. 

Mocht jij deze rechtvaardigheid als oneerlijk beschouwen, so be it.

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Surah 24:35 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 53
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Surah 24:35 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2012 om 16:52
Ik ben het volledig eens met Marocaantje! Waarom is die Alzuker trouwens gebanned? Ik kan dat op 't forum niet vinden en dat is dan weer een beetje raar eigenlijk...........
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2012 om 17:00
In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35

Ik ben het volledig eens met Marocaantje! 

Dank je wel.

In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35

Waarom is die Alzuker trouwens gebanned? Ik kan dat op 't forum niet vinden en dat is dan weer een beetje raar eigenlijk...........

Het is niet meer terug te vinden omdat zijn reactie door het beheer verwijderd is. Laten we het erop houden dat hij de Koran een "interpretief rotzooitje" noemde.

Reden genoeg lijkt mij om zo'n bericht te verwijderen op een Islamitisch forum en de gebruiker zelf ook de toegang te ontzeggen.

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2012 om 21:11
Doet me denken aan de kristallnacht. 

Wissen van het geschrevene eindigde in het wissen van de schrijvers.

Marokkaantje, jij was toch de aangever?

Groeten en vooral sterkte,


Terug naar boven
Surah 24:35 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 53
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Surah 24:35 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2012 om 00:20
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35

Ik ben het volledig eens met Marocaantje! 

Dank je wel.

In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35

Waarom is die Alzuker trouwens gebanned? Ik kan dat op 't forum niet vinden en dat is dan weer een beetje raar eigenlijk...........

Het is niet meer terug te vinden omdat zijn reactie door het beheer verwijderd is. Laten we het erop houden dat hij de Koran een "interpretief rotzooitje" noemde.

Reden genoeg lijkt mij om zo'n bericht te verwijderen op een Islamitisch forum en de gebruiker zelf ook de toegang te ontzeggen.

Groeten,
Marocaantje


Waarom heb jij zélf, met overtuigende argumenten,  niet weerlegd dat de Koran (in jouw bewoordingen van hierboven) GEEN "interpretief rotzooitje" is?
Moge Allah mij vergeven als ik jouw beledig of als ik een fout maak. En moge Allah jouw belonen voor jouw antwoord.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2012 om 13:53
In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35 

Waarom heb jij zélf, met overtuigende argumenten,  niet weerlegd dat de Koran (in jouw bewoordingen van hierboven) GEEN "interpretief rotzooitje" is? 

Beste Surah24:35,

Alzukar is hier lang genoeg lid (inmiddels langer dan 6 jaar) om te weten hoe ik vanuit mijn Islamitisch perspectief daarover denk.

Dat neemt niet weg dat een ieder consequenties moet aanvaarden voor hetgeen hij zegt/doet.

In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35

 Moge Allah mij vergeven als ik jouw beledig of als ik een fout maak. En moge Allah jouw belonen voor jouw antwoord.

Geen probleem. Ik voel me niet beledigd.

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2012 om 20:29
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door Surah 24:35 

Waarom heb jij zélf, met overtuigende argumenten,  niet weerlegd dat de Koran (in jouw bewoordingen van hierboven) GEEN "interpretief rotzooitje" is? 

Beste Surah24:35,

Alzukar is hier lang genoeg lid (inmiddels langer dan 6 jaar) om te weten hoe ik vanuit mijn Islamitisch perspectief daarover denk.

Je beantwoordt hiermee niet de vraag.

Dat neemt niet weg dat een ieder consequenties moet aanvaarden voor hetgeen hij zegt/doet. Wel een zeer zwakke reactie. Zou zo een uitspraak van assad kunnen zijn.

[QUOTE=Surah 24:35] Moge Allah mij vergeven als ik jouw beledig of als ik een fout maak. En moge Allah jouw belonen voor jouw ant

Groeten,
Marocaantje
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2012 om 21:32
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Je beantwoordt hiermee niet de vraag. 

Mijn antwoord was ook niet aan jou gericht dus het maakt me niet echt veel uit wat jij ervan vindt. Approve

Gegroet,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Surah 24:35 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 53
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Surah 24:35 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2012 om 23:23
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

[QUOTE=Surah 24:35 ]Waarom heb jij zélf, met overtuigende argumenten,  niet weerlegd dat de Koran (in jouw bewoordingen van hierboven) GEEN "interpretief rotzooitje" is? 

Dat neemt niet weg dat een ieder consequenties moet aanvaarden voor hetgeen hij zegt/doet.

Daar ben ik het helemaal mee eens!


Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2012 om 06:47

Terug naar het onderwerp: tolerantie. Onderstaand artikel komt uit de Volkskrant.


Iraakse emo's moeten vrezen voor hun leven nu knokploegen steeds vaker jacht op hen maken. Veel Irakezen verslijten de vaak androgyn uitgedoste leden van de subcultuur voor homoseksuelen.

Het Iraakse ministerie van binnenlandse zaken schat dat de afgelopen zes weken zeker 58 jongeren die zich 'emo' noemden op brute wijze zijn omgebracht. Veel slachtoffers werd volgens ooggetuigen en mensenrechtenactivisten met betonblokken de schedel ingeslagen.

Dodenlijst
Onlangs dook een dodenlijst op met de namen van 33 'emo's' en hun woonadressen die in de sjiitische wijk Sadr City de ronde deed. Het briefhoofd toont twee pistolen en een tekst uit de Koran over de genade en barmhartigheid van God. Daaronder volgt een ijzingwekkend dreigement. 'We waarschuwen elke zedenschender in de sterkste bewoordingen. Als je niet afziet van je smerige handelswijze zullen de islamitische strijders de straf van God over je voltrekken.'

De naam emo, een verkorting van 'emotional', wordt in het Westen veelal gebruikt voor jongeren met een voorliefde voor alternatieve popmuziek, die zich steevast in het zwart kleden en zich tooien met buitenissige kapsels en vaak extravagante make-up.

Veel Irakezen zijn ervan overtuigd dat emo's homoseksueel zijn. Homoseksualiteit is in Irak een groot taboe, en is door de Koran expliciet verboden. Islamitische knokploegen voeren al jaren 'eermoorden' op homoseksuelen uit om naar eigen zeggen de zeden van de gemeenschap te beschermen.

De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft zich zaterdag over de reeks gruwelmoorden op emo's uitgesproken. Hij veroordeelde het geweld en riep zijn volgelingen op 'de plaag' die emo's vormen te bestrijden binnen de grenzen van de wet.

Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2012 om 07:22
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Terug naar het onderwerp: tolerantie. Onderstaand artikel komt uit de Volkskrant.


Iraakse emo's moeten vrezen voor hun leven nu knokploegen steeds vaker jacht op hen maken. Veel Irakezen verslijten de vaak androgyn uitgedoste leden van de subcultuur voor homoseksuelen.

Het Iraakse ministerie van binnenlandse zaken schat dat de afgelopen zes weken zeker 58 jongeren die zich 'emo' noemden op brute wijze zijn omgebracht. Veel slachtoffers werd volgens ooggetuigen en mensenrechtenactivisten met betonblokken de schedel ingeslagen.

Dodenlijst
Onlangs dook een dodenlijst op met de namen van 33 'emo's' en hun woonadressen die in de sjiitische wijk Sadr City de ronde deed. Het briefhoofd toont twee pistolen en een tekst uit de Koran over de genade en barmhartigheid van God. Daaronder volgt een ijzingwekkend dreigement. 'We waarschuwen elke zedenschender in de sterkste bewoordingen. Als je niet afziet van je smerige handelswijze zullen de islamitische strijders de straf van God over je voltrekken.'

De naam emo, een verkorting van 'emotional', wordt in het Westen veelal gebruikt voor jongeren met een voorliefde voor alternatieve popmuziek, die zich steevast in het zwart kleden en zich tooien met buitenissige kapsels en vaak extravagante make-up.

Veel Irakezen zijn ervan overtuigd dat emo's homoseksueel zijn. Homoseksualiteit is in Irak een groot taboe, en is door de Koran expliciet verboden. Islamitische knokploegen voeren al jaren 'eermoorden' op homoseksuelen uit om naar eigen zeggen de zeden van de gemeenschap te beschermen.

De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft zich zaterdag over de reeks gruwelmoorden op emo's uitgesproken. Hij veroordeelde het geweld en riep zijn volgelingen op 'de plaag' die emo's vormen te bestrijden binnen de grenzen van de wet.

Toch 1 persoon die de shari'ah wil toepassen en het ongeoorloofd geweld veroordeelt. 

Als mensen het recht in eigen hand gaan nemen wordt het immers onrecht. 

En God zegt dat Hij niet houdt van onrechtplegers.

En de vergelding voor een slechte daad is dezelfde slechte daad (binnen de grenzen van de shari'ah), maar voor wie vergeeft en verzoent: zijn beloning is bij Allah. Voorwaar, Hij houdt niet van de onrechtplegers (42:40).

Terug naar boven
Surah 24:35 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 53
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Surah 24:35 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2012 om 00:45
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

[QUOTE=Whatalies]

Toch 1 persoon die de shari'ah wil toepassen en het ongeoorloofd geweld veroordeelt. 

Als mensen het recht in eigen hand gaan nemen wordt het immers onrecht. 

En God zegt dat Hij niet houdt van onrechtplegers.

En de vergelding voor een slechte daad is dezelfde slechte daad (binnen de grenzen van de shari'ah), maar voor wie vergeeft en verzoent: zijn beloning is bij Allah. Voorwaar, Hij houdt niet van de onrechtplegers (42:40).



En, wat zegt de shariah dan over emo's?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.105 seconden.