Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Even iets anders

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Even iets anders
    Geplaatst op: 02 april 2012 om 20:16

VK WEBLOG In tijden van dreiging over en weer liefdevolle steunbetuigingen uitwisselen tussen Israël en Iran. Het kan, en het gebeurt, schrijft correspondent Rolf Bos.

Hey world we have a message for you!
We, Iranians, do not want a nuclear bomb!
We, Iranians, do not want a war!
We, Iranians, do not want an Islamic regime!
We, Iranians, do not want to support terrorist groups!
We want democracy!


Het is een verademing, in tijden dat  de regeringen van Iran en Israël elkaar voor zo'n beetje alles en nog wat uitmaken. Een oproep om, als Iraniërs en Israëliërs, van elkaar te houden. Op internet, en dan vooral op facebook, is de laatste dagen een zogenoemd 'lovefest' tussen Iraniërs en Israëliërs gaande. De liefdesbetuigingen over en weer zijn niet van de lucht.

Het begon afgelopen zaterdag. Twee grafische ontwerpers uit Tel Aviv, het echtpaar Ronny Edry en Michal Tamir zetten foto's van henzelf op eenfacebookpagina met het logo: 'Iraniërs We (hartje) You. We zullen jullie land nooit bombarderen.' In mum van tijd had de pagina duizenden sympathisanten. 

Verbazingwekkend veel kwamen er uit Iran, waar zondag een tweede facebookpagina werd gecreëerd met het logo 'We (hartje) You, Israëlisch volk. De Iraniërs willen met geen enkel land oorlog voeren.' Op de site werden afbeeldingen geplaatst van Abdol-Hossein Sardari, de 'Iraanse Schindler' die tijdens de oorlog 2.000 Iraanse joden uit Frankrijk hielp ontvluchten. Ook werd een zegel geplaatst van Cyrus de Grote, de heerser van het Perzische Rijk rond 550 vC., die tolerant jegens zijn Joodse onderdanen was.

Chatten

Sindsdien zijn er op de pagina's contacten over en weer. Iraniërs zijn zelfs begonnen te chatten met Israëliërs.  De Israëlische initiatiefnemer Ronny Edry schrijft: 'Voor een oorlog moeten we bang zijn voor elkaar, moeten wij elkaar haten. Ik ben niet bang voor jullie, ik haat jullie niet. Geen Iraniër deed me ooit kwaad. Ik ben geen officiële vertegenwoordiger van mijn land. Ik ben een vader en een leraar. We houden van jullie. We willen jullie ontmoeten, een kopje koffie met elkaar drinken en over sport praten.'

Het antwoord van Reza Khatar uit Iran: 'Ja, laten we naar een wedstrijd kijken, wij nemen de snacks mee.'

Snacks uit Iran! Dat is nogal wat anders dan de angst voor het Iraanse atoomwapen waar de Israëlische regering de laatste maanden zo op wijst. Zowel de Iraanse president Ahmedinejad als de Israëlische premier Netanyahu hebben nog niet op de wederzijdse liefdesverklaringen van hun respectievelijke volkeren gereageerd.

Rolf Bos is correspondent in Jeruzalem voor de Volkskrant.

LOL
    Terug naar boven
    mohammad48 Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie
    Avatar

    Lid geworden: 16 augustus 2011
    Locatie: marocco
    Online status: Offline
    Berichten: 209
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2012 om 20:48

    Heel iets anders en niet van 1 April ! 
     
    Ontroerend zelfs. 

    Wanneer gaan broeders in het geloof met elkaar eens een snack eten en wat chatten onderweg?

    Laat ons vooral beginnen bij onszelf en Zijn Hulp inroepen. Amien.





    Terug naar boven
    mohammad48 Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie
    Avatar

    Lid geworden: 16 augustus 2011
    Locatie: marocco
    Online status: Offline
    Berichten: 209
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2012 om 18:41

    Assalaam aleikoum, 

    Ik zou wel willen, ik zou het wensen, ik wil het geloven maar...

    http://www.youtube.com/watch?v=rcKCHLFxilM

    To all the POEPLE in Iran: We love you. 

    Er staat 'toevallig' wel een foutje in de titel. 

    Voer voor psychologen om de bedoeling te achterhalen.

    Zonder foutje klinkt het anders.

    http://www.youtube.com/watch?v=79d2ICbzIbY

    Waarom ben ik sceptisch? Heb ik de hoop verloren of is vrede te onrealistisch? 

    Allaah swt weet het beter.


    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.