Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

het rekenkundige wonder van de Koran

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: het rekenkundige wonder van de Koran
    Geplaatst op: 17 juni 2003 om 13:21

Laten we eens even kijken naar een aantal statistische wonderen in de Koran, welk slechts een fractie is van wat het Heilige Boek de mensheid geeft.
Dr. Tariq Al-Suwaidan, een bekende geleerde van de Ikhwan Al-Muslimoon, heeft deze studie uitgevoerd en kwam tot de volgende resultaten:

Arabisch Betekenis

Aantal keren vermeld in Koran

   
Ad-Dunya Deze wereld 115
Al-Akheerah Het Hiernamaals 115
     
Al-Malaa'ikah Engelen 88
Al-Shayaateen Satan 88
     
Al-Hayah Leven 145
Al-Maout Dood 145
     
Al-Rajul Man 24
Al-Mar-ah Vrouw 24
     
Al-Shahr Maand 12
Al-Yaum Dag 365
     
Al-Bahr Zee 32
Al-Bar Land 13

 

Als we het aantal keren dat de woorden "land"en "zee" voorkomen bij elkaar tellen krijgen we een totaal van 45.
En nu voeren we een betrekkelijk eenvoudige berekening uit:

32/45 X 100% = 71.11111111%

en

13/45 X 100% = 28.88888888%

En boven zien we wat we nu kennen als het percentage van water dat de wereldbodem bedekt (71.111..%) en het percentage land (28.888...%).
Deze feiten illustreren weer een ander wonder van de koran.

De wonderen van de koran zullen nooit eindigen.
Het zal nooit gebeuren dat de mens de COMPLETE kennis uit de koran zal begrijpen en distilleren (vanwege de veelheid ervan).
Men kan nooit genoeg waardering geven aan het woord van de Schepper.
Het is een schat die leiding geeft aan degenen die het succes van dit leven en het hiernamaals wensen.


BRON: www.ummah.net

Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2003 om 13:43

hier is een flash over wonderen van de woord herhalingen in de koran

klik op: miracles_of_quran_16.swf

 

Terug naar boven
Peter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 14:57
heel interessant..
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 15:24

 

Ik begrijp dit niet????

   groetjes Anissa

Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hatim Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 20:26
Dat dag en maand 365 en 12 keer voorkomen begrijp ik, maar wat is dan de betekenis van 12 voor man en vrouw ? Of die andere getallen ? Zou die geleerde daar ook wat over geschreven hebben ?
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdiene Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 22:55

In eerste instantie geplaatst door Hatim Yahya

Dat dag en maand 365 en 12 keer voorkomen begrijp ik, maar wat is dan de betekenis van 12 voor man en vrouw ? Of die andere getallen ? Zou die geleerde daar ook wat over geschreven hebben ?

Salaamoe Alykoem,

Het is 24 keer dat het woord men en 24 keer het woord vrouw genoemd word de achterliggende reden hiervoor is bij Allah (swt) bekend. Zoals je boven kunt lezen wordt je vraag al beantwoord:

De geleerde  Dr. Tariq Al-Suwaidan is degene die dit aan het licht heeft gebracht. De wonderen van de koran zullen nooit eindigen.
Het zal nooit gebeuren dat de mens de COMPLETE kennis uit de koran zal begrijpen en distilleren (vanwege de veelheid ervan).
Men kan nooit genoeg waardering geven aan het woord van de Schepper.
Het is een schat die leiding geeft aan degenen die het succes van dit leven en het hiernamaals wensen.

Allah ondersteunde Zijn Laatste Profeet Mohammed (vzmh) met vele wonderen en des te meer bewijzen, die aantoonden dat hij een ware Profeet was, gezonden door Allah.
Eveneens ondersteunde Allah Zijn Laatst geopenbaarde Boek, de Heilige Koran, met vele (daarin vermelde) wonderen die bewijzen dat de Koran het letterlijk geopenbaarde Woord van Allah is, en dat niemand anders dan Hij de auteur is.

Wa Alykoem assalaam wa rahmatoelah.

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hatim Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 10:18
Tikfoutje in vorige post. Bedoelde ook 24 in plaats van 12. Dat ze 24 keer voorkomen snap ik, vraag me alleen af waarom.
Terug naar boven
soso Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote soso Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 10:15
prachtig!SCHITTEREND!!!!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 11:16

Koran 11:1 Alif Laam Raa. Dit is een Boek waarvan de verzen hecht zijn geplaatst en die vervolgens zijn uiteengezet, van de Zijde van de Alwijze, de Alwetende.

het woord.............Aantal keren vermeld in Koran

De wereld 115
Het Hiernamaals 115

De Engelen 88
De Satan 88

Leven 145
Dood 145

De Man 24
De Vrouw 24

Goud 8
Rustige leven 8

De Maand 12 (12 maanden in een jaar)
Dag 365 (365 dagen in een jaar)

Mens 50
Boodschappers 50

Iblees 11
Zoek toevlucht tegen Iblees 11

Ellende 75
Dankbaar 75

Misleide mensen 73
Dode mensen 73

Moslims 41
Jihad 41

Magie 60
Misleiding 60

Almoes 32
Beloning 32

Geest 49
Licht 49

Verderven 50
Help 50

Tong 25
Preek 25

Verlangen 8
Angst 8

Publiceren 18
Spreken openbaar 18

moelijkheden 114
geduld 114

Mohammad 4 (en ook het naam mohammad schijf je in het arabish met vier letters)
Sharya 4

Als je kijk zie je ook dat die woorden ook iets met elkaar te maken hebben...zoals Man en vrouw of Moslims en Jihaad...Allahu Akbar!!!!!! Wasalaam,

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 12:21
Ik ken een man en een vrouw die NIETS met elkaar te maken hebben.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 13:16

Ben je zo dom of doe je zo dom?
Heeft leven en dood niks met elkaar te maken?
Deze wereld en het hiernamaals?
Tong en preeek? Het zijn gewoon zwaare feiten waar jullie niks op kunnen zeggen....er zijn zeeer grote wiskundige wonderen in de koran met het cijfer 19...die alleen door Computers uitgerekend konden worden...en nog veel meer!!!

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 13:22
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Ben je zo dom of doe je zo dom?

Geen van beiden. Wanneer het op intelligentie aankomt dan durf ik mijn hand in het vuur te steken voor het feit dat ik menig maal intelligenter ben dan jij.


Heeft leven en dood niks met elkaar te maken?

Misschien zou je eerst eens kunnen uitleggen wat het met elkaar te maken heeft van iets het tot een wonder maakt.


Deze wereld en het hiernamaals?

Er is geen aanleiding dat het hiernamaals bestaat, dus ik zie niet in wat die met de werkelijke wereld te maken heeft.


Tong en preeek? Het zijn gewoon zwaare feiten waar jullie niks op kunnen zeggen....er zijn zeeer grote wiskundige wonderen in de koran met het cijfer 19...die alleen door Computers uitgerekend konden worden...en nog veel meer!!!

Hoeveel kilogram wegen die feiten? Ik kan je wel van repliek bedienen en je moet maar eens uitleggen waarom dat wonderen zijn in plaats van het schreeuwen. 

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 13:26

Ellende 75

Jihad 41

Twee woorden die iets met elkaar te maken hebben. Wat is hier nou een wonder aan?

Laat ik mijn punt verduidelijken, want ik weet nu al dat jij het niet zal snappen. Of het klopt dat die woorden er dusdanig vaak instaan doet er niet toe. Een wonder is in dit geval makkelijk om te buigen tot toevalligheid. Er wordt gezocht naar dingen en verbanden gelegd tussen toevalligheden. Je zegt bijvoorbeeld dat twee dingen die bij elkaar horen voor een wonder zorgen, maar ik haal twee dingen aan die ook bij elkaar horen en die niet even vaak in de Koran voorkomen. Waar blijft je wonder?

Juist, dat wonder is er niet. Ik heb aangetoond dat het geen wonder is, want twee dingen die iets met elkaar te maken hebben, zou volgens jou even vaak in de Koran moeten voorkomen, maar aangetoond doet dat het niet.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 13:33

kan je tellen? welke getal staat bij Ellende? 75 is het als je niet kan tellen...goed welke getal staat er bij Jihaad? 41 staat er....waarom pak je twee heel verschillende cijfers?

Leven 145
Dood 145

allebei komen ze 145 keer voor in de koran en allebei hebben ze iets te maken met elkaar...Leven en Dood...als je dit niet snapt dan ben je diep triest...Ik zeg niet dat ze allemal iets met elkaar te maken moeten hebben maar kijk en oordeel zelf...

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 13:45
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

kan je tellen? welke getal staat bij Ellende? 75 is het als je niet kan tellen...goed welke getal staat er bij Jihaad? 41 staat er....waarom pak je twee heel verschillende cijfers?

Leven 145
Dood 145

allebei komen ze 145 keer voor in de koran en allebei hebben ze iets te maken met elkaar...Leven en Dood...als je dit niet snapt dan ben je diep triest...Ik zeg niet dat ze allemal iets met elkaar te maken moeten hebben maar kijk en oordeel zelf...

Ik had wel verwacht dat je niet capabel genoeg was om mijn bericht te begrijpen. Je vraagt nota bene nog wel waarom ik die twee verschillende getallen met woorden erbij pak. Dat doe ik om aan te tonen dat twee dingen die iets met elkaar te maken hebben niet per se gelijke getallen hoeven te hebben en dat daardoor het geen wonder is.

Je inducerende(kijk in het woordenboek) vermogen is echt bar en boos en daardoor krijg je dus verkeerde conclusies.

Jij stelt dat elk woord dat evenveel in de Koran voorkomt als een ander woord dat ook evenveel in de Koran voorkomt een wonder is. Echter, volgens jou moeten de woorden ook nog een bepaalde band met elkaar hebben.

Ik geef jou twee woorden uit nota bene je eigen rijtje die wel verband met elkaar houden, maar niet evenveel in de Koran voorkomen. Dit geeft volgens jouw inductie dus aan dat het geen wonder is, eerder een anti-wonder.

Geef nou toe, een rijtje van 20 woorden uit een lijst van misschien wel 100000 woorden, dat is toch geen wonder, dat is toch toeval?

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:00
Laaaaaaaaaaaaaaaat Maaaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Je snapt het niet en je zal het ook niet snappen denkende dat wij het niet snappen....

Koran 15:19 "Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de koran) hebben nedergezonden. En Voorwaar Wij zijn daarover zeker de Wakers."

De koran vanaf het begin tot nu 77,807 letters 33,671 woorden en 6,336 verzen...dat kan je nakijken op dat adres die ik je gaf...en jaa Taal veranderd maar de koran blijft want God is de beschermer ervan.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:09

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Laaaaaaaaaaaaaaaat Maaaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Je snapt het niet en je zal het ook niet snappen denkende dat wij het niet snappen....

Ik geef alleen maar de redenerende fout aan. Je gaat wederom NIET in op mijn bericht.

Ik stel 1, dat het volgens de logica in de filosofie niet een juiste manier van inductie is. Aan jou nu de taak om aan te tonen dat het het wel is.

Verder stel ik dat 20 woorden op de zoveel 1000 woorden totaal geen wonder is, maar eerder een toevalligheid. Wat dat betreft zou ik zoiets ook uit de boeken van Tolkien kunnen halen. Maakt dat Tolkien God of zijn boeken een wonder? Volgens jou redenering wel.

Graag had ik dat je inging op mijn post en op mijn vorige post en dan wel inhoudelijk.

Koran 15:19 "Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de koran) hebben nedergezonden. En Voorwaar Wij zijn daarover zeker de Wakers."

De koran vanaf het begin tot nu 77,807 letters 33,671 woorden en 6,336 verzen...dat kan je nakijken op dat adres die ik je gaf...en jaa Taal veranderd maar de koran blijft want God is de beschermer ervan.

[/QUOTE]
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:10

Essalaamo 3alaikom,

Zeer interessant, die wetenschappelijke wonderen, masha Allah.

P.s. Geen ruzie maken daarboven

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 14:36
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Essalaamo 3alaikom,

Zeer interessant, die wetenschappelijke wonderen, masha Allah.

P.s. Geen ruzie maken daarboven

Ik maak geen ruzie. Ik heb op verschillende vlakken aangegeven dat het geen wonder is. Echter, daar wordt helaas niet op ingegaan.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 15:12

IHAEM wou dat ik opschrijf over de openbaring van de koran...

De profeet v.z.m.h. zat zoals vaker, in De grot van hira in mekka Allah te aanbidden en te herdenken (Hira: hieronder te zien):

Het was nacht. Plotseling zag hij een engel voor zich, die de horizon vulde. Overal waar de profeet heen keek, kon hij geen gaatje vinden om verder te kijken..zo groot was deze engel!! De profeet zegt: "Hij pakte mij, hij omhelsde mij hard, totdat ik dacht dat het de dood was. Hij liet me los, en zei: 'Lees!' Ik antwoordde: 'Ik kan niet lezen.' Hij pakte mij weer, omhelsde mij weer zo hard dat ik dacht het de dood was, en zei: 'Lees!' Ik antwoordde weer: 'Ik kan niet lezen.' Hij pakte me weer, en omhelsde mij.Dit keer dacht ik dat dit het einde was. Hij liet me weer los, en zei: 'Lees!' Uit angst antwoordde ik: 'Wat moet ik lezen??'. Hij zei: "Verkondig de naam van uw Heer, de Schepper. Die de mens uit geronnen bloed schiep. Verkondig, want uw Heer is de meest Eerbiedwaardige. De koran is het woord van Allah en die werd uit het hoofd geleerd en opgeschreven door de metgezellen van Profeet Mohammad v.z.m.h. en de koran is niet veranderd!

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 15:28
Ja, niet hier dus...
Terug naar boven
Patrick_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Patrick_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 09:02

Man en vrouw worden beiden 24 x genoemd

Betekend dit dan de glijkheid van man en vrouw?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 11:58
In eerste instantie geplaatst door Patrick_

Man en vrouw worden beiden 24 x genoemd

Betekend dit dan de glijkheid van man en vrouw?

het heeft niks met gelijkheid te maken, het wil alleen zeggen dat die twee termen iets met elkaar te maken hebben, soms zijn het juist het tegenovergestelde van elkaar zoals bij "dood" en "leven", "zee" en "land".

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 08:16
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Patrick_

Man en vrouw worden beiden 24 x genoemd

Betekend dit dan de glijkheid van man en vrouw?

het heeft niks met gelijkheid te maken, het wil alleen zeggen dat die twee termen iets met elkaar te maken hebben, soms zijn het juist het tegenovergestelde van elkaar zoals bij "dood" en "leven", "zee" en "land".

Hoe WEET je dat?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 08:47

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Hoe WEET je dat?

nou, is het niet zo dat "leven" het tegenovergestelde is van "dood", en zo ook "land" en "zee"? en heeft "vrouw" niks met "man" te maken ? hebben "de engelen" niks met "de satan" te maken ? en zo ook "de wereld" en "het hiernamaals", "de dag" en "de maand" ??........

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 11:28
Maar daaruit kun je toch nog geen rekenkundig wonder concluderen?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 11:56

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Maar daaruit kun je toch nog geen rekenkundig wonder concluderen?

wanneer zal het wel een rekenkundig wonder zijn, volgens jou ?

dit trouwens is zeker een rekenkundig wonder;

Als we het aantal keren dat de woorden "land"en "zee" voorkomen bij elkaar tellen krijgen we een totaal van 45.
En nu voeren we een betrekkelijk eenvoudige berekening uit:

32/45 X 100% = 71.11111111%

en

13/45 X 100% = 28.88888888%

En boven zien we wat we nu kennen als het percentage van water dat de wereldbodem bedekt (71.111..%) en het percentage land (28.888...%).
Deze feiten illustreren weer een ander wonder van de koran.


Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 11:58
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Maar daaruit kun je toch nog geen rekenkundig wonder concluderen?

wanneer zal het wel een rekenkundig wonder zijn, volgens jou ?

Ik denk dat wonderen niet bestaan. Alles is een voortvloeisel van de natuurwetten.

Terug naar boven
hiccheim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hiccheim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2004 om 07:58

en wie heeft dan de natuur en de wetten ervan geschapen, IHAEM?

wie heeft jouw geschapen?

wie heeft alles geschapen?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2004 om 09:23
Je denkt natuurlijk aan het antwoord God. Maar dat is net zomin een goed antwoord, want dan zit je immers met 'wie heeft God geschapen?'.  En als God uit het niets kan ontstaan, of altijd kan hebben bestaan, waarom het heelal (bv een 'ander' heelal waaruit bij diens big crunsh onze big bang is voortgekomen) dan niet?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.