Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Terugkeer... en dan?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Terugkeerder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 augustus 2014
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Terugkeerder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Terugkeer... en dan?
    Geplaatst op: 24 augustus 2014 om 21:39
Salamoe 3aleikoem

Ik val maar gelijk met de deur in huis.

Als Christen opgevoed. Gezocht. De Islam gevonden. Een islamitische naam gekregen. Bang en alleen weggerend. Gedaan alsof het een vergissing was. Gedaan alsof het noot gebeurt is. Al die lieve mensen bij de Moskee heb ik laten stikken door mijn angst: mijn familie die me verliet, de nieuwe geloofsregels die me overspoelde en waar ik het overzicht niet over had.

Maar als ik de twee Soerat die ik ken gereciteer, als ik de Shahada stiekem opzeg, dan weet ik net zoals toen ik mij bekeerde de diepe zekerheid dat ik de Waarheid heb gevonden.

Ik loog omdat ik mijn familie en vrienden niet kwijt wilde raken. Ik liep weg omdat er teveel veranderde in hoe ik mijn leven inrichtte. Ik was bang.

Het is bijna exact twee jaar geleden.

Nu weet ik waarom ik moeite had met al die veranderingen. Ik heb een lichte vorm van autisme, die Asperger heet. Je ziet het niet als je me aanspreekt, maar ik vind veranderingen dus heel moeilijk. Ik begrijp wel wat ik theoretisch moet doen, maar emotioneel kan ik het niet bijbenen. Daarom heb ik met veel practische dingen organiseren moeilijk, kan ik moeilijk omgaan met veranderingen, en ben ik (soms) wat te goed van vertrouwen waardoor ik mensen niet helemaal goed inschat. Ik wist het twee jaar geleden nog niet. Ik heb nu goede hulp, alhamdoe-llah. Fijn ook dat ik nu meer begrijp waarom bepaalde dingen me in het leven niet eerder zijn gelukt.

Hoe me dat beinvloed is gewoon dat ik het moeilijk vind bepaalde gewoontes te veranderen (nog moeilijker dan ‘normale’ mensen (wat normaal dan ook is), en bepaalde zaken zoals de wassing vind ik moeilijk omdat ik er erg aan moet wennen hoe het voelt en zo (I hope I’m making sense)

Nu wil ik terug. Mijn familie weet niets van mijn wens. Maar ik wil terug. Ik weet niet hoe. Ja, ik weet wel een deel van de dingen die ik moet doen, maar ik vind het heel moeilijk om die veranderingen aan te brengen. Dat komt dus doordat ik het Syndroom van Asperger heb. Maar ik wil moslims leren kennen. Ook als ik mijn familie en vrienden verlies wil ik doen wat ik weet dat waar is. Ik wil de vrede van Allah weer ervaren zoals toen.

Het punt van dit stukje is dus, is het erg dat ik misschien niet direct alles goed kan doen door mijn Asperger, en zijn er misschien mensen die me hierin kunnen helpen om ondanks mijn Asperger een goede moslim te worden, want ik kan het niet alleen.

Met al dat gebeuren in het nieuws, en hoe mensen er over praten. Moslims zijn geen terroristen, en de Islam is een geloof van Vrede. Ik weet dat zeker. Daarom wil ik er gehoor aan geven.

Ik vind zoveel dingen gewoon moeilijk om te doen en in te passen in mijn leven en ik heb nog zoveel vragen, en soms heb ik over de antwoorden die ik krijg weer vragen….

Maar goed,
Insha’Allah zal het me lukken zonder dit keer in paniek weg te blijven.

Graag advies

wa 3aleikum assalaam.

Abdurrahman (dat is dus de naam die me in de Moskee gegeven is.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.