Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Het Gebed Volhouden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het Gebed Volhouden
    Geplaatst op: 29 september 2014 om 13:22
Salaam @ll,

Ik ben de enige moslim in mijn familie, heb geen vrienden/vriendinnen in me dagelijkse leven die moslim zijn en die mij kunnen ondersteunen of motiveren.
Ik ben sinds ongeveer 10 jaar bekeerd. Heb het ooit 1 jaar volgehouden om elke dag 5 x het gebed te verrichten. Daarvoor was het niet altijd elke dag. De laatste 2 jaar lukt het mij alleen om elke ochtend na het douchen 2 rakaat te doen. Ik wil het nu sinds vandaag weer heel graag oppakken, vooral omdat ik hoop dat het mij meer geluk, vrede en rust in me leven zal gaan geven.
Ik voel meteen veel vrede na het gebed, dus ik probeer daar veel aan te denken om mezelf te blijven motiveren. Dat is dus een beetje waar ik mee zit, om mezelf te motiveren zodat ik het gebed volhou om het 5 x per dag te verrichten. Ik probeer aan alle positieve dingen te denken die het gebed mij zal brengen, om zo mezelf te blijven motiveren om het gebed vol te houden. Zoals ik al zei ben ik de enige in me familie die tot de Islaam is bekeerd, heb ook geen vrienden/vriendinnen in mijn dagelijkse leven die moslim zijn en die mij kunnen ondersteunen en motiveren, dat maakt het voor mij best lastig om het gebed vol te houden.
Ik zou heel graag van mijn broeders en zusters op dit forum tips willen krijgen om mij te helpen om het gebed vol te houden 5 x per dag. Hoe kan ik mezelf motiveren.. Ik wil niet met tegenzin het gebed verrichten, dus niet dat ik zoiets heb van 'het moet het moet, het moet' . Ik wil juist heel graag het positieve rondom het gebed goed realiseren en beseffen. Nu denk ik van als ik het gebed volhou, (hoop ik) -ga ik- positieve veranderingen in mijn leven ervaren, wat mij dan zal motiveren om door te gaan.
Ik zou dus heel graag tips willen van mijn broeders en zusters op dit forum, die mij zal helpen om mezelf te motiveren en om het gebed vol te houden.
Hoor graag van jullie!
Salaam.


Aangepast door Lizio - 29 september 2014 om 13:24
Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2014 om 14:59
18 x bekeken en geen reply???

Ik heb denk wel een kleine manier gevonden om het gebed voor mij makkelijker te maken.
Namelijk, eerst als ik altijd op het punt kom in het gebed dat ik op me knieen met me hoofd op de grond ben (weet niet de term voor deze positie in het gebed) zei ik eerst 3x soubhana rabbi al ala en dan had ik altijd dat ik van alles MOEST zeggen (waar ik mee zat, wat ik graag wil) en daarna steeds herhalen. Ik doe nu alleen 3x soubhana rabbi al ala. Als ik natuurlijk met dingen zit zeg ik het er wel bij, maar als alles goed gaat heb ik nu dus besloten om alleen 3x soubhana rabbi al ala te zeggen.
Wat vinden jullie hiervan? goed?
Salaam.


Aangepast door Lizio - 30 september 2014 om 14:59
Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2014 om 15:39
Het lukt nu weer goed hmdl, 5 x per dag.
Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Nas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 november 2014
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2014 om 19:49
Hmdll dat je het nu wel 5 maal per dag bidt. Ik ben sinds 2 maanden ook weer begonnen met bidden. Heb me helaas laten afdwalen maar hmdll weer begonnen dus. Echter merk ik dat mijn gedachte vaak afdwalen tijdens het bidden soms begin ik dan opnieuw soms ook niet hopelijk wil god me vergeven voor dit zwakke gedrag maar kan er niets aandoen opeens gaan me gedachte naar dagelijkse dingen. Heeft iemand daar ervaring mee of tips?
Terug naar boven
OnlineAccount Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 november 2014
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OnlineAccount Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2014 om 22:10
As salaam alaykum,

Las je post op Islaam.nl,
Al'Hamdulliah dat je nu het gebed verricht.
Probeer kennis op te doen over de Islaam (ik zal hieronder een paar boeken voor je benoemen). Tevens adviseer ik je het volgende stuk door te nemen met betrekking tot concentratie in het gebed - (33 Ways of developing Khushoo’ in Salaah). Het bovenstaande is eerst een advies aan mijzelf en vervolgens aan mijn broeders / zusters in de Islaam.

Wa alaykum salaam.


33 Ways of developing Khushoo’ in Salaah

http://islamqa.info/en/books/90550

--

Het Leven van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem)

http://shop.al-yaqeen.com/index.php?route=product/product&path=1_15&product_id=280

--

Tawhied vereenvoudigd

http://shop.al-yaqeen.com/index.php?route=product/product&path=1_12&product_id=276



Aangepast door OnlineAccount - 13 november 2014 om 22:10
Terug naar boven
Nas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 november 2014
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2014 om 22:18
Dank je wel allah katr liek gejrek.
Terug naar boven
OnlineAccount Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 november 2014
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OnlineAccount Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2014 om 22:25
.

Aangepast door OnlineAccount - 25 november 2014 om 20:47
Terug naar boven
OnlineAccount Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 november 2014
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OnlineAccount Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2014 om 21:43
As salaam alaykum,

Indien ik je kan helpen met betrekking tot het gebed stuur dan maar een bericht (open post). Heb je verhaal gelezen.

Wa alaykum salaam

Abu Turaab

Aangepast door OnlineAccount - 13 november 2014 om 21:51
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.