Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De ideeën van de moderne moslim/moslima

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Bahara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 november 2014
Locatie: Meppel
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bahara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De ideeën van de moderne moslim/moslima
    Geplaatst op: 18 november 2014 om 22:28
Beste mensen, 

Ik ben voor mijn profielwerkstuk bezig met een onderzoek betreffende de islam en de filosoof Nietzsche. In dit onderzoek ga ik proberen de ideeën van de moderne moslim te vergelijken met die van Nietzsche. Het doel is de volgende vraag te beantwoorden: Kan een individu moslim zijn en tegelijkertijd een volgeling van Nietzsches ideeën. 
Voor dit onderzoek heb ik jullie hulp heel dringend nodig! Jullie zijn immers de moderne moslims en moslima's van de 21ste eeuw. Zouden jullie daarom een paar minuten willen opofferen om de volgende vragen te beantwoorden?

1. Vind je de vrijheid en de verantwoordelijkheid van een individu belangrijk? Geef ook aan waarom

2. Geef een voorbeeld uit je leven waaruit duidelijk blijkt dat je vrijheid en verantwoordelijkheid op je neemt of geef een voorbeeld waaruit blijkt dat je geen van beide op je neemt of slechts één van beide. 

3. Ben je gericht op het hiernamaals of op het leven op aarde? Waarom?

4. Je bent waarschijnlijk opgevoed als moslim/moslima. Heb je uiteindelijk zelf gekozen voor de islam? Zo ja, waarom wel? Zo nee, waarom niet?

5. Wat zijn volgens jou de belangrijkste principes van de islam?

6. Hoe ga je als moslim om met je pijn en verdriet?

7. Bestaat er volgens jou één waarheid in het leven of bestaan er meerdere waarheden?

Duizend maal bedankt!

Bahara Wink



Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.