Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ik wil moslim worden.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
MeesGrave Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 november 2014
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MeesGrave Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ik wil moslim worden.
    Geplaatst op: 20 november 2014 om 00:00
Hoi allemaal.
ik ben Mees en ik ben 25 jaar, ik ben al een lange tijd geintresseerd in de islam. en ik ben al een lange tijd geintesseerd. ik sprak er over met een marrokkaanse vriend van me. toen vertelde hij me dat moslims geen tatoeage's mogen hebben. daar zit het probleem. ik heb erg veel tatoeages niet een paar.. maar me hele lichaam me buik, borst, armen, handen, rug en me nek. en een kleine boven mijn wenkbrauw.. gaat dit een probleem zijn ? Zou ik hiermee in problemen kunnen kom inv met naar de moskee gaan ?
Terug naar boven
OnlineAccount Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 november 2014
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OnlineAccount Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2014 om 12:49
Hallo Mees,

Natuurlijk kun jij je bekeren tot de Islaam.
De Moskee ontvangt je graag en helpt je waar nodig is.
Hieronder een paar links en een telefoonnummer die je verder kunnen
helpen met je vragen en deze beantwoorden.

- Moskee As Soennah te Den Haag, kun je telefonisch bereiken en de optie indrukken, Moslim worden. Tevens kun je hier terecht voor je vragen. Het is in het Nederlands en betrouwbaar.

Contact: 070-3881257

best bereikbaar op :

- maandag van: 17u tot 20u.
- dinsdag van: 18u tot 21u.
- woensdag van: 17u tot 20u.
- donderdag van: 18u tot 21u.
- vrijdag van: 18u tot 20u.
- zaterdag van: 9u tot 11u
- zondag van: 7u tot 9u

Houd rekening met de gebedstijden en houd de islamitische gedragsregels erop na tijdens het bellen.

Tevens heeft As Soennah ook een website: http://www.al-yaqeen.com/index.php


******************************************************************************************


- Voor je vraag met betrekking tot je tatoeages zie de volgende links:

http://uwkeuze.net/vraag-53/

http://islamqa.info/en/5452



Met vriendelijke groet,

Abu Turaab


Aangepast door OnlineAccount - 20 november 2014 om 15:56
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2014 om 18:28
In eerste instantie geplaatst door MeesGrave

Hoi allemaal.
ik ben Mees en ik ben 25 jaar, ik ben al een lange tijd geintresseerd in de islam. en ik ben al een lange tijd geintesseerd. ik sprak er over met een marrokkaanse vriend van me. toen vertelde hij me dat moslims geen tatoeage's mogen hebben. daar zit het probleem. ik heb erg veel tatoeages niet een paar.. maar me hele lichaam me buik, borst, armen, handen, rug en me nek. en een kleine boven mijn wenkbrauw.. gaat dit een probleem zijn ? Zou ik hiermee in problemen kunnen kom inv met naar de moskee gaan ?

Alvast welkom Mees. Volgens mij gaat het erom dat als je je nu bekeert tot de Islam dat je dan geen nieuwe tattoo's gaat zetten toch? Je hebt ze laten zetten toen je nog niet wist dat het niet toegestaan is in de Islam.. denk dat je daar vanuit moet gaan.
Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2014 om 23:32
Dag MeesGrave,

Mooi om te horen dat je geïnteresseerd bent in de Islaam. Wanneer je besluit om je te bekeren dan is het zo dat alles wat je vòòr je bekering hebt gedaan (slechte handelingen) als het ware wordt "weggeven". In de Koran staat het volgende;

“Say to those who have disbelieved that if they cease, what has previously occurred will be forgiven for them…” (Quran 8:38)

Er zal jou dus geen blaam treffen betreft je tattoos en eventuele andere dingen die je voor bekering hebt gedaan.

Gr.
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.