Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Geloof in complottheorieén

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Bouke Planting Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juli 2015
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bouke Planting Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Geloof in complottheorieén
    Geplaatst op: 06 juli 2015 om 20:44

Dag beste mensen,

 

even een heel ander onderwerp. Alternatieve verklaringen van gebeurtenissen, in de volksmond ook wel 'complottheorieën' genoemd. Ik heb dit altijd al een fascinerend onderwerp gevonden en heb er daarom ook het onderwerp van mijn masterscriptie van gemaakt.

 

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie van complottheorieën vinden. Mocht u niet weten wat er onder 'complottheorie' wordt verstaan, heeft u vast wel eens van dit voorbeeld gehoord: de aanslagen van 11 september 2001 op de Twin Towers in New York, zijn door de Amerikaanse overheid voorbereid of bewust  toegestaan, om een reden te hebben om landen in het Midden Oosten aan te vallen. Dergelijke verklaringen van gebeurtenissen bekritiseren het officiële verhaal: in dit geval zegt de overheid en de nationale media dat Al Qaida de daders waren.

 

Ik ben zeer geïnteresseerd in hoe u denkt over verschillende alternatieve verklaringen. Of u nou wel of niet gelooft in 'complottheorieën', u zou  mijn afstuderen enorm helpen door mijn enquête in te vullen:

 

http://www.smartsurvey.co.uk/s/M4PX1/

 

Voorgaande respondenten deden er minimaal 4 en maximaal 10 minuten over. U hulp zou zeer worden gewaardeerd, want ik werf mijn respondenten op specifieke fora, om op die manier elke bevolkingsgroep vertegenwoordigd te hebben in mijn onderzoek. U als moslims hoort hier natuurlijk ook bij!

 

Dit topic kunt u natuurlijk ook gebruiken om over complottheorieën te discussieëren; ik zal u naar eer en geweten proberen te antwoorden :)

 

Bedankt voor het lezen en hopelijk voor het invullen van de survey!

 



Aangepast door Bouke Planting - 08 juli 2015 om 18:07
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2015 om 17:22
Interessant onderwerp!

Zelf vond dit ik wel een grappige vraag:
"Moslims voeren samen een plan uit met als doel ons land over te nemen" LOL

Ben benieuwd naar de resultaten. Ik zou graag op de hoogte ervan gehouden willen worden, als dat mogelijk is.
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Bouke Planting Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juli 2015
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bouke Planting Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2015 om 17:31
Dank je voor het invullen :)

Zodra mijn scriptie af is, zal ik deze hier posten. Misschien kan ik eerder al wat statistieken tonen, maar dit hangt een beetje af van hoe één en ander verloopt
Terug naar boven
Bouke Planting Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juli 2015
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bouke Planting Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2015 om 21:07
Dag beste forumleden,

de meesten van jullie zullen dit topic inmiddels zijn vergeten, maar ik heb mijn scriptie eindelijk afgerond! Ik heb op verschillende fora beloofd dat ik de resultaten op de fora zou plaatsen, dus bij deze :)

Mijn plan was eerst om een soort samenvatting te geven van de resultaten van het onderzoek, maar tijdens het schrijven merkte ik dat dit geen makkelijke opgave zou zijn. De scriptie is in feite al een soort samenvatting, in de zin dat ik veel dingen wat uitgebreider had willen uitleggen. Mijn begeleider dwong mij om het relatief kort te houden en dat is maar goed ook, anders zou het onleesbaar worden. Ik verwijs jullie dus naar mijn scriptie, die hier te downloaden valt:

https://www.scribd.com/doc/287570798/Masterscriptie-complottheorieen

Voor de mensen die niet de hele scriptie willen lezen: ik zou gewoon de inleiding even lezen, het theoretisch hoofdstuk scannen (lezen wat je interessant lijkt) en dan het analysehoofdstuk doorlezen. Daar staan de resultaten in. Er worden in het analysehoofdstuk echter wel termen gebruikt die in het theoretisch kader worden uitgelegd, dus mocht je iets niet begrijpen, zul je toch eerst het theoretisch kader moeten checken ;)

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en sta open voor alle vragen! U vraagt, wij draaien. Dat lijkt me een betere aanpak dan hier een mega essay te posten die poogt mijn scriptie samen te vatten :)

Nogmaals bedankt voor jullie hulp! 

Aangepast door Bouke Planting - 28 oktober 2015 om 21:35
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2015 om 11:55
Hey!

Tof van je dat je een update komt geven. Ik ga het zeker doornemen. Ben erg benieuwd!

Gr.
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2020 om 09:18
Geweldig, bedankt voor het delen
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.