Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEvolutie of Schepping?

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Enquête vraag: Is het leven er gekomen dmv. evolutie of schepping?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
90 [71.43%]
9 [7.14%]
9 [7.14%]
18 [14.29%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Evolutie of Schepping?
    Geplaatst op: 14 juli 2004 om 06:11

dag chimchim,

die evolutie is niet vanzelf gebeurd!de schepper zit hier achter!dus hij bestaat effectief!

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2004 om 10:56
In eerste instantie geplaatst door ChimChim

Ik geloof dat als God bestaat, Hij moet hebben geschapen door middel van evolutie. Dat er evolutie heeft plaatsgevonden is onomstotelijk vastgesteld.

God MOET hebben geschappen door middel van evolutie???

van wie moet dat? van jouw, God moet niks, ik denk dat jij MOET nadenken.

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
ChimChim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2004 om 14:08

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

God MOET hebben geschappen door middel van evolutie???

van wie moet dat? van [jou?] God moet niks, ik denk dat jij MOET nadenken.

Dat heb ik in tegenstelling tot jou ook gedaan en de logische gevolgtrekking gemaakt dat Hij dus verantwoordelijk is voor het evolutieproces. Dit is natuurlijk niet een bevelend moeten van "Je moet je voeten vegen!", maar een dwingende konklusie: "Het moet wel zo zijn!" Ik neem aan dat dit verschil voor jou wel te begrijpen is, als je tenminste bereid bent om even na te denken...

Voor alle duidelijkheid: Het hele universum zal zo in elkaar moeten zijn gezet dat het zonder verder ingrijpen vanzelf leven zal ontwikkelen en uiteindelijk menselijk bewustzijn. Net zoals je alle ingredienten in brood doet en hem daarna in de oven zet en dan krijg je vanzelf het gewenste resultaat.

Leven zal om die reden ook op andere planeten kunnen zijn ontwikkeld en wie weet, misschien hebben die allemaal hun eigen profeet/messias...

 

 

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2004 om 14:16
zoals ik ook tegen remco zei, blijf maar filosofen alles zal volgens jouw zo en zo en zo gaan.
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2004 om 14:22
In eerste instantie geplaatst door ChimChim

[QUOTE=Abou Jabir]God MOET hebben geschappen door middel van evolutie???

van wie moet dat? van [jou?] God moet niks, ik denk dat jij MOET nadenken.

Dat heb ik in tegenstelling tot jou ook gedaan en de logische gevolgtrekking gemaakt dat Hij dus verantwoordelijk is voor het evolutieproces. Dit is natuurlijk niet een bevelend moeten van "Je moet je voeten vegen!", maar een dwingende konklusie: "Het moet wel zo zijn!" Ik neem aan dat dit verschil voor jou wel te begrijpen is, als je tenminste bereid bent om even na te denken...

Voor alle duidelijkheid: Het hele universum zal zo in elkaar moeten zijn gezet dat het zonder verder ingrijpen vanzelf leven zal ontwikkelen en uiteindelijk menselijk bewustzijn. Net zoals je alle ingredienten in brood doet en hem daarna in de oven zet en dan krijg je vanzelf het gewenste resultaat.

Leven zal om die reden ook op andere planeten kunnen zijn ontwikkeld en wie weet, misschien hebben die allemaal hun eigen profeet/messias...

wel luister mister, dat gene wat jij nu beweert, is niet exact bewezen, waren die genen die dat bewezen hebben ooggetuigen van die gebeurtenissen, NEEN!dus,noch jij noch iemand anders kan dat exact weten, dus zo zelf zeker zou ik ni spreken in jou plaats!

 

 

 

[
allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2004 om 14:32

Assalamoe alykoem,

inderdaad zuster marhaba, Allah zegt: Waren zij dan van de schepping getuige? Hun getuigenis zal worden opgeschreven en zij zullen tot rekenschap worden geroepen.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2004 om 16:53

Assalamoualikoum,

de meest verbazingwekkende verranderingen in de menselijke levensvorrm zijn die verranderingen die gerelateerd zijn aan de ontwikkelingen in de foetus tijdens de zwangerschapsperiode.vele verzen in de koran brengen dit teken aan de aandacht van de mens,in hoofdstuk71vraagt allah aan de mens:

"wat is er met jullie,dat jullie de Grootheid van allah niet vrezen(bewust zijn),ziend dat hij het is die jullie in Fasen heeft geschapen"

Met betrekking tot de fasen verklaart god ergens anders in de koran:

"Voorwaar,Wij hebben de mens geschapen uit (een klein hoeveelheid) gemengde vloeistof"

Het arabische woord "nutfah"komt overeen met de btekenis"druppelen",waarmee datgene wat op de bodem van een emmer overblijft,nadat deze geledigd is. dientengevolge ,impliceert het vers correct,dat slechts een heel klein gedeelte van de vloeistof voor bevruchting zorgt.Het andere woord,amshaaj(gemengd vloeistof)refereert aan de moderne ontdekking ,dat sperma samengesteld is uit verschillende componenten(=spermatische vloeistof wordt door verschillende afscheidingen gevormd,die uit volgende klieren komen:testikels,zaadblaasjes(vesicula seminalis),prostaatklier,en coopers klieren en littres klieren.) .

Na een bevruchtende vloeistof te hebben beschreven,dat uit verschillende componenten is samengesteld,gaat de koran verder met uitleggen,hoe het menselijk nageslacht gevormd zal worden uit iets dat uitreksel  is van boven genoemde vloeistof.dit is de betekenis van het volgende vers in hoofdstuk assajdah23

"Daarna maakte Hij zijn nageslacht uit een uitreksel(soulalah*=extract,het beste gedeelte van iets) van nietige vloeistof"

*=verwijst naar die enkele zaadcel tussen de 50 miljoen  zaadcellen, de  spermatozon die het onbevruchte eitje feitelijk doordringt.

"dan plaatsen we hem als kleine druppel vloeistof (nutfah)in een veilige plaats(baarmoeder):vervolgens vormen Wij de druppel tot een klevende eenheid(alakah),daarna vormen Wij de druppel tot een (vormloze)klomp(mudghah),dan vormen Wij beenderen uit deze (vormloze )klomp,daarna bekleden Wij eze beenderen met vlees. Vervolgens ontwikkelen Wij het tot een nieuwe schepping:Gezegend zij allah,de beste schepper"(23:13-14)

soubhaaaaaan allah! dat is de beste uitleg da wij mensen(wetenschappers) kunnen geven de dag van vandaag!en da vind je terug n de koran,open your eyes!

"En tot zijn tekenen behoort de schepping van de hemelen en de aarde en de verschillen in jullie talen en kleuren.Voorwaar,daarin zijn zeker tekenen voor bezitters van KENNIS"(30:22-23)

wassalaam alikoum wa rahmatou lah

ps: dit is een stuk van een prachtig boekje "een eenvoudige oproep tot een god"een aanrader voor de niet moslims,en een plus punt voor de moslims!
allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
ChimChim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2004 om 14:30

Alle vormen van ontwikkeling -kosmische, geologische, en biologische (=evolutie)- zijn ondersteund door een rijkelijke hoeveelheid empirisch bewijsmateriaal. Wat doe je dan als gelovige? Tja, je herinterpreteert en past je theologische dogma's aan, zodat ze niet meer in tegenspraak zijn met de wetenschap. Dat bedoelde ik!

Verder wat betreft de ontwikkeling van het foetus: Deze kennis is gebaseerd op de klassieke Griekse heelkunde en bevat een aantal fouten, waaronder het idee, dat sperma uit de buikholte komt, wat niet zo is. Aangezien jullie zo van stukjes gekopieerde tekst houden:

volgens http://www.talkorigins.org/indexcc/CJ/CJ533.html:

Claim CJ533:

The Qur'an, in the 7th century AD, described human embryology with astonishing accuracy. It says humans are created from "mingled fluid", i.e. sperm and eggs (e.g., 86:6-7). Suras 22:5 and 23:13-14 describe embryological development in stages.

Source:

Moore, Keith L., 1992. The Developing Human, 3rd edition with Islamic Additions. Philadelphia: Saunders.
Yahya, Harun, n.d. Miracles of the Qur'an,
http://www.harunyahya.com/miracles_of_the_quran_01.php

Response:

  1. The embryology expressed by the Qur'an follows the Greek knowledge of embryology prevalent at the time. The Qur'an refers to nutfah, which translates as "semen" and does not refer to both sperm and eggs as Moore proposes. Sura 86:6 says that the fluid issues from between the loins and ribs, not, as we know today, from the testicles. This reflects a mistaken view of Hippocrates, common in the 5th century, that semen comes from all the fluid of the body and passes through the kidneys on the way to the penis. Sura 23:12-14 says God created man from "wet earth, then placed him as (a drop of) sperm (nutfah) in a safe lodging; then We made the sperm into a clot of congealed blood (alaqa); then out of that clot We made a (foetus) lump (mudghah), then We made out of that lump bones and clothed the bones with flesh; then We developed out of it another creature." This account directly follows the four stages described by the Greek physician Galen, writing around 150 AD. The accuracies and inaccuracies both reflect Greek ideas of the time.

    One of Mohammed's companions was the doctor Harith Ibn Kalada, who studied at the school of Jundishapur in Persia. He would have been well acquainted with the teachings of Aristotle, Hippocrates, and Galen.

  2. The Qur'an also describes humans as coming from earth (11:61), clay (15:26), mud (23:12), dust (30:20), water (25:54), and nothing (19:67). Anyone looking for a passage to rationalize to a particular view has no shortage of options

 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2004 om 02:42

Salamoen Aleykoem

Kijk ik kan hier niet veel aan toevoegen omdat ik te weinig kennis hierover heb maar ik wil iets toevoegen wat behoorlijk belangrijk is naar mijn mening.

"...dat sperma uit de buikholte komt..."

Ik werk in de slagerij en ik hielp de slager met het uit elkaar halen van een hele lam. Dus hij greep de al geslachte lam bij de ene schouder en ik bij de andere zodat hij niet omvalt. Hij hakte hem in tweeen precies recht door de "ruggegraat" zeg maar. En toen wees hij iets aan en zij vraag eens aan je imaam of dit halaal is. Ik zei wat is dat dan? Hij vertelde dat het de "ader" is waardoor sperma gemaakt wordt. Ik was verbaasd en zei waarom in de ruggegraat???????

Hij zei dat die ader van de hersenen naar de ruggegraat VIA DE BUIKHOLTE naar de balzak gaat!(er gebeurt blijkbaar ook iets met de hersenen)Ik zal nog opzoeken en kijken of ik de nederlandse naam kan vinden voor meer duidelijkheid.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2004 om 04:10

Hoi,

zo'n ader bestaat niet hoor.  Er loopt geen ader van hersenen naar ruggegraat, doorheen ruggegraat tot beneden, naar de zaadbal.  En zelfs als die bestond, maakt dat nog niks uit, aangezien het sperma uit de zaadballen komt(daar gevormd wordt), en niet uit de bevloeiende arterie's.

Kim

PS:  Sowieso is het gebruik van het woord ader hier fout, aders (of venen) voeren bloed naar het hart, terwijl slagaders (arteries) het bloed naar de doelorganen voeren (met uitzondering van het portaal systeem van de lever).  Misschien handig als je het gaat opzoeken, hoewel het in de spreektaal wijdverbreid is.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2004 om 11:27

Salaam,

De theorie van de evolutieleer klopt van geen kanten. Daarom is het ook maar een theorie gebleven en nooit een feit geworden.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2004 om 12:56

Salahdin, dat het een theorie is, wil niet zeggen dat het niet juist is.  Een theorie is een vaak beproeft iets.

Heb in ieder geval wel een leuke website gevonden over evolutie, met veel info en interactief leren.
http://evolution.berkeley.edu/
Misschien een aanrader voor een aantal mensen hier...  Het is nl handig dat je weet waarover je het hebt, voordat je het probeert aan te vallen.  Ook aan te raden, is de uitleg over wat wetenschap nu eigenlijk is.

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2004 om 13:51
Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2004 om 14:20
Zijn dat nu allemaal Harun Yahya-sites?  Maar op zich maakt het niet uit, het punt blijft, om over evolutie te discussieren, moet je er eerst wat over weten.  Vanuit objectieve hoek, de wetenschap dus, niet Harun Yahya...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 01:28

Salaam,

ik begrijp niet waarom de evolutie geen onderdeel van de schepping kan zijn eerlijk gezegd. Ik geloof in de evolutie want ik geloof in wetenschap. By the way, de koran moedigt aan kennis te vergaren en de zogenoemde "wetenschappelijke wonderen uit de koran" zijn alleen bekend geworden doormiddel van de moderne wetenschap. Ik geloof ook in God en de schepping en ik heb nog nooit een serieus rationeel argument gehoord waarom die twee niet te verenigen zouden zijn.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 02:48

Salamoen Aleykoem

Zoals ik al zei: "te weinig kennis hierover "

Maar ik ga het inshallah opzoeken voor verheldering.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 06:26
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

ik begrijp niet waarom de evolutie geen onderdeel van de schepping kan zijn eerlijk gezegd. Ik geloof in de evolutie want ik geloof in wetenschap. By the way, de koran moedigt aan kennis te vergaren en de zogenoemde "wetenschappelijke wonderen uit de koran" zijn alleen bekend geworden doormiddel van de moderne wetenschap. Ik geloof ook in God en de schepping en ik heb nog nooit een serieus rationeel argument gehoord waarom die twee niet te verenigen zouden zijn.

Wassalam,

Amier.

Laat ik u eraan herrinneren dat de leugen van de evolutietheorie zegt dat onze voorouders apen waren terwijl de koran duidelijk stelt dat we van Adam en Eva afstammen. Dit is dus duidelijk niet met elkaar te verenigen. Wat de evolutietheorie doet , is proberen de rol van Allah (swt) als Schepper weg te redeneren.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 06:51

Salaam,

nee, de evolutie theorie zegt dat apen en mensen gemeenschappelijke voorouders hebben. Dat is een wezenlijk verschil met dat mensen van apen afstammen.

De koran zegt dat God de mens schiep uit een klompje modder, maar hoe precies staat er niet bij. Bovendien denk ik dat je als mens de schepping nooit helemaal kunt begrijpen en vangen in woorden. Allah weet het het beste.

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 12:19

Salamoen Aleykoem

He ik heb het even gevraagd en het blijkt een zenuw dat wat ik bedoel. En mij werd vertelt dat de zenuw die van de hersenen naar de balzak loopt VIA de onderbuik ook zijn vinger in de soep heeft bij het maken van sperma.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 12:49

En dan?
Je hele lichaam wordt bezenuwd door zenuwen die uit hersenen en ruggemerg komen.  Ga je dan ook zeggen dat je maagsap uit je borstkas komt, omdat een zenuw, die de maag bezenuwt, daar passeert? 
En wees maar gerust, zenuwen maken geen spermacellen aan, dat kunnen alleen de stamcellen in de teelbal zelf.

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 15:59
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

nee, de evolutie theorie zegt dat apen en mensen gemeenschappelijke voorouders hebben. Dat is een wezenlijk verschil met dat mensen van apen afstammen.

Amier.

Wat waren die zogenaamde voorouders dan? Apen? Dus het komt er toch op neer dat  volgens de theorie onze voorouders apen waren. Ik zie dus geen verschil met wat ik eerder zei.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 02:56

Salamoen Aleykoem

ZOALS ik al zei. Zeker wel een vinger in de soep.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 06:28
In eerste instantie geplaatst door salahdin

In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

nee, de evolutie theorie zegt dat apen en mensen gemeenschappelijke voorouders hebben. Dat is een wezenlijk verschil met dat mensen van apen afstammen.

Amier.

Wat waren die zogenaamde voorouders dan? Apen? Dus het komt er toch op neer dat  volgens de theorie onze voorouders apen waren. Ik zie dus geen verschil met wat ik eerder zei.

, de voorouders van apen waren geen apen maar hun voorouders en volgens de evolutieleer (en niet het darwinisme want dat is daar weer de voorouder van) waren dat dezelfde voorouders als die van mensen. Op een gegeven moment zijn apen zich in een bepaalde richting gaan ontwikkelen en mensen zich in een andere richting. Er waren ook meer verschillende soorten mensen, zoals de homo erectus (wat niet nymphomane homofiel betekend maar rechtopstaande mens), java mens, neanderthaler, homo sapiens enz. Volgens sommigen zijn deze soorten vermengd tot de moderne mens, volgens anderen hebben bepaalde soorten zelfstandig naast elkaar geleefd zonder vermenging (het waren verschillende soorten en die kunnen niet mengen). Dat er verschillende mensensoorten hebben bestaan is bewezen en echt niet alleen maar door 1 tand van een neanderthaler zoals sommigen zeggen, dus hoe dat in verhouding moet staan tot het scheppingsverhaal weet ik niet, maar je kunt het niet afdoen als onzin en leugens. Dat geld zowel voor het scheppingsverhaal als voor de evolutie.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 06:44

Salaam,

Ik heb gisteren een filmpje overde evolutietheorie gezien (harun yahya) en ik denk dat het veel opheldering brengt.

http://www.harunyahya.com/m_video_detail.php?api_id=1245

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 06:58
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

ZOALS ik al zei. Zeker wel een vinger in de soep.

En dan?  Zulk soort beweringen maakt die koranvers nog ongeloofwaardiger.  Het ttont net aan dat door in het oneindige te gaan simpliceren en interpreteren, je alles kan 'bewijzen'.

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 10:30

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Zijn dat nu allemaal Harun Yahya-sites?  Maar op zich maakt het niet uit, het punt blijft, om over evolutie te discussieren, moet je er eerst wat over weten.  Vanuit objectieve hoek, de wetenschap dus, niet Harun Yahya...

Hallo,

Inderdaad, het zijn harun yahya sites. Ik probeer niet het standpunt van Harun Yahya te geven maar het Islamitische standpunt dat deze theorie verwerpt door middel van Harun yahya die zich er nu eenmaal veel mee bezig houdt, maar ik had evengoed iemanders als voorbeeld kunnen nemen.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 12:57

Salamoen Aleykoem

En wie bepaalt dat het nog ongeloofwaardiger wordt? Voor mij is heeft het meer waarde gekregen dan tevoren.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 14:25

I S L A M,

laten we het even anders zeggen, waar wordt sperma gevormd, in je hersenen, je buik of je teelballen.  Laat even alle zenuwen en bloedvaten buiten spel (want dan kan sperma evengoed in je kleine teen gemaakt worden), en kijk gewoon waar het gemaakt wordt... 

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
ChimChim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 03:23

Hoi Amier,

Ik sta volledig achter wat je schrijft, maar ik moet je er wel op wijzen dat, ook al stammen mensen inderdaad niet van de huidige mensapen af, onze gemeenschappelijke voorouder zag er naar alle maatstaven wel uit als een mensaap, en mag wat mij betreft als zodanig beschouwd worden.

Kimmie & Islam,

Misschien dat jullie beter die discusse hier in een nieuwe thread hierover kunnen voeren: http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=2228&am p;PN=1

Groeten,

Chim

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 04:46
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

ZOALS ik al zei. Zeker wel een vinger in de soep.

Islam,

Cellen vermeerderen wanneer daar een goede aanleiding voor is. Dat wil dus zeggen dat bij een tekort aan cellen op een bepaalde plek, in epithelia bijvoorbeeld een wond, de cellen gaan vermenigvuldigen.

Bij de sperma-productie verloopt het in allerlei stappen die ik niet uit mijn hoofd ken, maar die wel beginnen bij 1 soort CEL. Ik zou verder graag zien hoe de zenuw direct spermacellen tot deling aanzet, want dat zou ik niet weten.

Echter, er werd beweerd dat sperma in de buikholte werd gevormd? Daarna werd dat ineens omgedraaid (zwaktebod van de moslim) door te stellen dat een zenuw die daar loopt er voor zorgt, waar nog geen bewijs voor is geleverd. Pure draaikonterij.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.