Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEvolutie of Schepping?

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Enquête vraag: Is het leven er gekomen dmv. evolutie of schepping?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
90 [71.43%]
9 [7.14%]
9 [7.14%]
18 [14.29%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Evolutie of Schepping?
    Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 05:56

Salamoen Aleykoem

sorry meer kan ik niet doen. Ik ben geen geleerde ook ben ik niet degene die de ayat's heeft geopenbaard. Als juliie echt willen weten hoe het nou zit wacht dan maar tot de Dag des Oordeels.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
muwahid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 16:21
amir slaap maar lekker door jo jah wrm ontwikkel ik me nu niet in een alian he ..... wrm wordt een aap niet slimmer dan ons ...??? waarom zijn wij aan de macht en niet de leeuwen hebben die zich niet kunnen evolueren zij zijn toch echt sterker dan ons en waarom stammen we niet af van de varkens we hebben ook veel overeenkomsten met hun hee ... ga droom lekker verder ga naar de dierentuinv en zeg je broer gedag * mensen hierover valt niet te discusseren
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2005 om 06:55
Daar valt zeker over te discussieren, maar dan moet je wel weten waarover je het hebt en met argumenten komen.  Beide voorwaarden ontbreken in vorige post, dus dat is inderdaad geen discussiemateriaal.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2005 om 07:31
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

een algemene werkelijkheid zal nooit de werkelijkheid zijn van alle mensen.Er zullen altijd verschillende werkelijkheden bestaan,waarachter (grote)groepen mensen zich zullen scharen...

Pardon? Zullen we aannemen dat iedereen weet wat een stoel is.En zij die het nog niet weten het snel zullen begrijpen.Een stoel is een werkelijkheid door de mens vorm gegeven waaraan denkwerk(fantasie),wetenschap en werk is voorafgegaan.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2005 om 07:37
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

hoi

ja natuurlijk...maar waar ik mee zit,is..we nemen allemaal op veschillende manieren waar,ik zei absoluut niet dat ze de werkelijkheid moeten geloven..dat was mijn uitgangspunt ook niet.Het gaat me puur om het feit dat alle mensen niet 1 werkelijkheid kunnen delen...en elke werkelijkheid zou dan als de werkelijkheid aangenomen kunnen worden.

groetjes

Sorry???De zon nemen wij allemaal op dezelfde manier waar.De werkelijkheid hiervan is,dat wij hem kunnen herkennen aan bv licht en warmte.

Nu kan het wel zijn dat hij voor de een meer warmte LIJKT af te geven dan voor een ander,toch is deze constant voor een waarnemer die zich op 1 positie bv bevind.Gaan wij nu met zijn allen op die positie staan en wij kijken op onze termometer wat zien wij dan?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2005 om 08:45
Wetenschappers zoeken een verklaring voor wat zij waarnemen en waneer deze waarneming voor iedereen gelijk is,kan deze worden aangenomen als een onomstotelijk bewijs voor wat zij hebben waargenomen.Daar is niets mis mee...
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2005 om 10:18

salam alikoum ,hallo,

interessant  de overeenkomst tusse de facts in quran en de ontdekkingen van de wetenschappers,  de quran is echt  een fascinerend boek:"*Allah confirms in His Book that:
This is no less than reminder to (all), the worlds. And you shall certainly know the truth of it all (all) after a while (Qur�aan 38:87-88 ) . *

some intresting links:

http://whyislam.org/877/Multimedia/miracle_cell.ram

http://www.55a.net/en/miracles/a001.php

http://www.islamicmedicine.org/SayadBook2.htm#_ftn2

groetjes

 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2005 om 11:05

Een nieuw record: al na anderhalve minuut in filmpje 1 volgt de eerste wetenschappelijke flater:

In de 19 de eeuw zouden wetenschappers nog geen bacteri�n kunnen zien (volgens het filmpje).  Spijtig genoeg voor de makers van dit propaganda-stukje is de microscoop uitgevonden op het einde van de 17de eeuw door Van Leeuwenhoek.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2005 om 11:08
Verhaaltje 2 bewijst nu eens niets.  Wat had je verwacht, het hele heelal bestaat uit dezelfde atomen, omdat we mens zijn, hebben we niet toevallig een andere structuur.
Nogal wiedes dan dat wij uit dezelfde elementen bestaan als de rest van het heelal. 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 02:19

dag kimmie,

ten eerste  of er flaters zijn in den record neemt ni weg dat de wetenschappelijke feiten tot in details werden vermeld in de quran, hoe kan zo n oud boek spreken over dingen zoals: embryologie, cellen, de herssens, astrologie, wetenschappers hebbe vaak hun ontdekkingen gelinkt aan wat er in de quran staat, das het meest fascinerend van al. je zou denke, ja een slimme man heeft het allemaal gewoon verzonnen, en gegokked, maar die man had beschikte toch over geen aparatuur waarmee hij zijn verzinsel kon  investere, je zou zegge, ja de quran is maar een koppie van de bijbel, dan wrm zijn er in de quran overtollige dinge die in de bijbel of  taura ni vermeld werden, of wrm spreekt de quran de bijbel tegen in de verhaaltjes qua details, en gebeurtenisse,  ok jou kennenede , je voelt je zeker ni aangesproke mits je  tot humanen behoort (of  iets in da buurt, je zult me wel verbetere als ik verkeerd zit) maar dan stel ik u de vraag,  als je toegeeft da de mens uit een cel is gemaakt,  hoe heeft die cel dan plaats gevonden, toeval? natuur? zomaar? bigbang? en zo kunne we blijve doorgaan!

als de aarde aan zichzelf overgelaten werd, dan  had ze zichzelf vernitiegd, (gerrard bodifee) nu het gaat gebeuren, maar alles op zijn tijd, en met god zijn wil,  toeval bestaat niet!

het enige wat ons gevraagd wordt, wij  miniscule wezens, is het  beseffen dat wij niet voor nix zijn geschapen, en dat er een schepper is, aan wie ons dankbaarheid  toebehoort, dankbaarheid vr het feit da hij ons liet leven, herssens waarmee we nr de waarheid horen te zoeke, en de waarheid is zoooo duidelijk, maar helaas wordt ff verhinderd en verborgen  dr de leugens van de vijanden die zich bedreigd voelen dr de stijging van de gelovigen in islaam. het is altijd zo , maar de waarheid wint toch altijd.

islaam is een religie da bestond al sinds de tijd van abraham, islaam is niet  een mohamedaanse religie, het is de religie  van de hele mensheid, en iedereen, maar ook iedereen wordt als moslim geboren, het zijn de ouders die hun kind dan hun religie of opvattingen meegeven.  islaam is een religie van vrede, puur geloof,en het goed doen.  moest de echte sharia toegepast worden in de zogenaamde huidige moslimlanden, dan  waren al die incidenten  niet die dagelijks voorkomen. ma ja, het voordeel is, moslims kunnen zowel  individueel als collectief streven naar een verbeterd toegepaste geloof. we blijven ons best doen, en dat heeft allah graag, we zijn in een periode van nood, maar " voorwaar, gemak komt naast ongemak". das ook verbazing wekkend dat er recent 30,000

vrouwen islaam omarmden in zwitserland, allemaal hoogopgeleide vrouwen van europese afkomst. en juist vrouwen, was islaam ni vrouw onvriendelijk volgens sommigen? pfffffff.  en het blijft stijgen!

in ieder geval, veel succes ng, mvg.

 
allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 03:26

ff een verse uit de heilige quran:" En wie dankbaar is , is dankbaar voor het welzijn van eigen ziel, maar wie ondankbaar is, waarlijk mijn Heer is Zichzelf -genoeg, Geeerd"

En:" Voorzeker , die niet in het hiernaamaals geloven, hun daden hebben Wij voor hen schoonschijnend gemaakt, daarom lopen zij blindelings rond"

"o mensdom, de boodschapper is inderdaad met de waarheid van Uw Heer gekomen, gelooft daarom, het zal beter voor u zijn. Maar als gij niet gelooft, voorwaar, aan Allah behoort wat in de hemelen en op de aarde is en Allah is Alwetende, Alwijs."

"o mensen van het boek(christenen en joden), overdrijft niet in uw godsdienst, en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar , deMessias, Jezus, Zoon van maria was slechts een boodschapper van Allah en zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en zijn boodschappers en zegt niet: "DRIE (in een)" houdt op , dat is beter voor u. voorwaar, Allah is de enige GOD. Het is verre van zijn heiligheid, dat hij een zoon zou hebben. Aan hem behoort wat in de hemelen en op de aarde is en Allah is Bewaarde afdoende."

*Denken zij niet na over de Qoraan? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt"

nu vraag ik aan jou kimmie, is er iemand tt nu toe erin geslaagd om een  cel natemaken?  zij moge klonen zoveel als ze wille, maar klonen is op basis van een bestaande partikel,  zij kunnen niks scheppen vanuit het niets, hetgeen wat god/Allah wel heeft gedaan!

Alhamdoulillah 3ala ni3mati l islam, w kafa biha ni3ma.

mvg.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 04:34

Allah wil dat de mens nadenkt over het leven en over de natuur en alle zaken die in een mensenleven plaatsvinden. Als er een vogel op je hoofd poept, kan je je afvragen waarom dat is gebeurd. Heb ik iets verkeerd gedaan? Kan wetenschap een antwoord geven op de vraag, �waarom ik??�. NEE!

Wetenschap en religie vullen elkaar aan. Ze vormen beide een geheel. Het ene sluit het andere niet uit, en ze zijn geen tegenpolen van elkaar! Alleen domme onwetende, blinde en dove mensen nemen die stelling in.  

Ik ben misschien ook niet altijd de slimste hier op het forum, maar soms lees ik een hoop rommel van anderen. (vooral niet-moslims) Wanneer het om zaken gaat die betrekking hebben op het bovennatuurlijke willen ze wetenschappelijke theorie�n gebruiken om het abstracte te bewijzen. Religie draait om spiritualiteit en is er niet om wetenschappelijke theorie�n aan te vallen. Wie heeft nu een antwoord op alle vragen? Vooral de vraag: �Waarom?�.

We hebben een universum zo complex als maar zijn kan, een zonnestelsel waar je uren van kan genieten. Sterren vonkelend zo mooi aan de hemelen. En het enige wat ze kunnen zeggen is: �Alles begon met een domme oerknal�. 

Als je even voor ogen haalt hoe het eruit zal hebben gezien. Een knal. Zwaartekracht dat in het zonnestelsel alles bij elkaar haalt. Een levenloze aarde. Van iedere soort van leven zal er een eerste moeten zijn geweest. Je kunt eindeloos over evolutie praten, maar ergens in het verleden zal er een moment zijn geweest waar er het eerste leven op aarde is geproduceerd. Planeten die op de perfecte afstand ronddraaien. Wijken ze af van de koers, stort het hele zonnestelsel in elkaar. Miljoenen dier en plantensoorten die zich ontwikkelen. Gassen die plant en dier in staat stellen te groeien en te leven. De mens die in die zelfde omgeving opgroeit tot een intellectueel wezen dat nadenkt, ontdekt bestudeert wat, hoe, wanneer, waarom en hoe. We kunnen alles wetenschappelijk bewijzen wat we willen, behalve: het �waarom?�.

De mens heeft een doel. Het verstand moet nuttig gebruikt worden. En men mag niet tot de eindconclusie komen van: �we stammen af van een varken�. Want dat is misbruik van verstand en kwaliteiten waarmee de mens is begunstigd. Zelfs de grootste athe�st heeft wel eens een ervaring in zijn/haar leven gehad waarbij het dacht aan GOD. Wordt dit ontkend, dan is hij/zij een hypocriet.

Zo dat is eruit.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 07:52
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Allah wil dat de mens nadenkt over het leven en over de natuur en alle zaken die in een mensenleven plaatsvinden. Als er een vogel op je hoofd poept, kan je je afvragen waarom dat is gebeurd. Heb ik iets verkeerd gedaan? Kan wetenschap een antwoord geven op de vraag, �waarom ik??�. NEE!

Dit kan zeer zeker wel. Het waarom zit besloten in de eigenschappen die onderdeel zijn van deze wereld. Je moet plaats, tijd en actie vergelijken. De vogel vliegt op een plek, deze plek heeft in een bepaalde richting een overeenkomst met de plaats waar de mens zich bevindt. De actie van de duif zorgt voor een reactie bij de mens, omdat de waarden van de plaats in een bepaalde richting overeenkomen. Het waarom is er dus wel degelijk.

Je moet jezelf overigens goed beseffen dat het waarom enkel subjectief begrepen kan worden, volgens mij. Wij bekijken enkel vanuit onze ratio naar gebeurtenissen in de natuur. Wij hebben als mens de nare eigenschap om alles te willen verklaren. Wij willen voor elke oorzaak een gevolg hebben, terwijl Hume al lang heeft aangetoond dat je dat in ieder geval niet zeker kunt weten.

Wetenschap en religie vullen elkaar aan. Ze vormen beide een geheel. Het ene sluit het andere niet uit, en ze zijn geen tegenpolen van elkaar!

Wetenschap en religie vullen elkaar zeer zeker niet aan. De wetenschap heeft nog nooit kennis uit een religie gehaald, omdat de basis voor die religie niet wetenschappelijk gekend kan worden. Wetenschappelijke kennis komt tot ons door empirie, dit in tegenstelling tot religieuze kennis.

Alleen domme onwetende, blinde en dove mensen nemen die stelling in. 

Op een dergelijke beledigende tekst hoef ik niet in te gaan. Je haalt jezelf als waardig discussiepartner hiermee omlaag.

Ik ben misschien ook niet altijd de slimste hier op het forum, maar soms lees ik een hoop rommel van anderen. (vooral niet-moslims) Wanneer het om zaken gaat die betrekking hebben op het bovennatuurlijke willen ze wetenschappelijke theorie�n gebruiken om het abstracte te bewijzen.

Een wetenschapper bemoeit zich ook niet met het bovennatuurlijke. Eenieder die een wetenschappelijke theorie daar neerzet, ik heb ze nog nooit gezien, zijn inderdaad bezig. Het bovennatuurlijke kan empirisch en rationeel niet gekend worden.

We hebben een universum zo complex als maar zijn kan, een zonnestelsel waar je uren van kan genieten. Sterren vonkelend zo mooi aan de hemelen. En het enige wat ze kunnen zeggen is: �Alles begon met een domme oerknal�. 

Hoe dom jij het ook kunt vinden. Die oerknal wordt ondersteund met empirisch bewijsmateriaal. Daadwerkelijke wetenschappers, zelfs met een religieuze inslag, bewegen zich allemaal in het paradigma van de oerknal. Dat je op persoonlijke gronden iets anders wil geloven is, in dit land, je goed recht, maar druist in tegen de huidige staat van wetenschappelijke kennis.

 Je kunt eindeloos over evolutie praten, maar ergens in het verleden zal er een moment zijn geweest waar er het eerste leven op aarde is geproduceerd.

Dat is inderdaad waar. De huidige theorieen gaan uit van een periode 3.6 miljard jaar geleden waarbij een organisme ontstond. Het organisme is zeer zeker niet te vergelijken met een huidig organisme, maar om toch een beetje indruk te geven kunnen we het proberen te vergelijken met een bacterie-achtige.

 Planeten die op de perfecte afstand ronddraaien. Wijken ze af van de koers, stort het hele zonnestelsel in elkaar.

Je moet jezelf goed beseffen dat het niet anders kan. Zonder deze ordening zou er geen leven in deze vorm bestaan en was het ook niet noodzakelijk om daar over na te gaan denken, omdat wij er niet eens over konden nadenken.

Miljoenen dier en plantensoorten die zich ontwikkelen. Gassen die plant en dier in staat stellen te groeien en te leven. De mens die in die zelfde omgeving opgroeit tot een intellectueel wezen dat nadenkt, ontdekt bestudeert wat, hoe, wanneer, waarom en hoe. We kunnen alles wetenschappelijk bewijzen wat we willen, behalve: het �waarom?�.

Het waarom zit hem enkel in de noodzakelijkheid van het proces.

De mens heeft een doel. Het verstand moet nuttig gebruikt worden. En men mag niet tot de eindconclusie komen van: �we stammen af van een varken�. Want dat is misbruik van verstand en kwaliteiten waarmee de mens is begunstigd.

Je gebruikt hier een drogredenering. Je valt hier een stroman aan. Dit is een foutieve discussietechniek en het argument is hiermee ongeldig.

 Zelfs de grootste athe�st heeft wel eens een ervaring in zijn/haar leven gehad waarbij het dacht aan GOD. Wordt dit ontkend, dan is hij/zij een hypocriet.

Ik als materialistisch atheist heb inderdaad wel eens gedacht aan een god of entiteit. Echter, het denken over impliceert toch niet direct het bestaan? Wanneer dit wel zo zou zijn dan zou elk sprookje een kern van waarheid bezitten of misschien wel helemaal waar zijn.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 09:00
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Allah wil dat de mens nadenkt over het leven en over de natuur en alle zaken die in een mensenleven plaatsvinden. Als er een vogel op je hoofd poept, kan je je afvragen waarom dat is gebeurd. Heb ik iets verkeerd gedaan? Kan wetenschap een antwoord geven op de vraag, �waarom ik??�. NEE! Ja dat kan de wetenschap wel......Er bestaat namelijk een waarschijnlijkheid in de natuur.En die kreeg jij op je hoofd.

Wetenschap en religie vullen elkaar aan. Ze vormen beide een geheel. Het ene sluit het andere niet uit, en ze zijn geen tegenpolen van elkaar! Alleen domme onwetende, blinde en dove mensen nemen die stelling in.  

Ik ben misschien ook niet altijd de slimste hier op het forum, maar soms lees ik een hoop rommel van anderen. (vooral niet-moslims) Wanneer het om zaken gaat die betrekking hebben op het bovennatuurlijke willen ze wetenschappelijke theorie�n gebruiken om het abstracte te bewijzen. Religie draait om spiritualiteit en is er niet om wetenschappelijke theorie�n aan te vallen. Wie heeft nu een antwoord op alle vragen? Vooral de vraag: �Waarom?�.

We hebben een universum zo complex als maar zijn kan, een zonnestelsel waar je uren van kan genieten. Sterren vonkelend zo mooi aan de hemelen. En het enige wat ze kunnen zeggen is: �Alles begon met een domme oerknal�. 

Als je even voor ogen haalt hoe het eruit zal hebben gezien. Een knal. Zwaartekracht dat in het zonnestelsel alles bij elkaar haalt. Een levenloze aarde. Van iedere soort van leven zal er een eerste moeten zijn geweest. Je kunt eindeloos over evolutie praten, maar ergens in het verleden zal er een moment zijn geweest waar er het eerste leven op aarde is geproduceerd. Planeten die op de perfecte afstand ronddraaien. Wijken ze af van de koers, stort het hele zonnestelsel in elkaar. Miljoenen dier en plantensoorten die zich ontwikkelen. Gassen die plant en dier in staat stellen te groeien en te leven. De mens die in die zelfde omgeving opgroeit tot een intellectueel wezen dat nadenkt, ontdekt bestudeert wat, hoe, wanneer, waarom en hoe. We kunnen alles wetenschappelijk bewijzen wat we willen, behalve: het �waarom?�.

De mens heeft een doel. Het verstand moet nuttig gebruikt worden. En men mag niet tot de eindconclusie komen van: �we stammen af van een varken�. Want dat is misbruik van verstand en kwaliteiten waarmee de mens is begunstigd. Zelfs de grootste athe�st heeft wel eens een ervaring in zijn/haar leven gehad waarbij het dacht aan GOD. Wordt dit ontkend, dan is hij/zij een hypocriet.

Zo dat is eruit.

Om dat te begrijpen zou je de Quantum theorie moeten gaan bestuderen.

Ik kan je ook een makkelijk voorbeeld geven.....Eigenlijk hierboven al beschreven door Ihaem.Je zit nu op de stoel..(Neem ik aan)De waarschijnlijkheid dat jij wordt overeden door een bus is zo goed als uitgesloten.Ok....Nu loop naar een groote weg en wacht op een bus en spring plotseling voor de bus.....De waarschijnlijkheid dat je nu overeden wordt is bijna 100%Nu jou vraag waarom ik?Ja...Ik was het niet die sprong,maar jij.....En nu komt het.......De mogelijkheid dat iets kan.....Geeft ook een waarschijnlijkheid dat iets gebeurd....En de waarschijnlijkheid dat iets gebeurd,wordt bepaald door het aantal mogelijkheden... (Het aantal kansen dus.....)

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 11:11

Kijk, mijn punt was dat wetenschappelijke formules niet toegepast kunnen worden op het bovennatuurlijke.

Archeologische vondsten kunnen misschien een bewijs vormen voor bepaalde theorie�n. Maar je kunt met wetenschappelijke formules het bewustzijn van een mens NIET aantonen.

Als iets niet met onze 5 zintuigen kan worden waargenomen, wordt het bestaan ervan door sommigen meteen ontkend. Dat de wetenschap het bestaan van lichamen kan aantonen, betekent niet dat het ook de filosofie van ons bestaan en doel van ons bestaan kan uitleggen. Hier komt de rol van religie om de hoek kijken. Religie en wetenschap sluiten bij elkaar aan.

Het heeft totaal geen nut dat Allah naar beneden komt en zegt, �Hallo hier ben ik. Geloof je me nu?�. We hebben ons verstand gehad en die moeten we gebruiken om onze spirituele behoeftes te ontdekken in dit leven. Net zoals we ons verstand gebruiken om moleculen en DNA en andere soort sporen aan te tonen. Dat zelfde verstand moeten we nu ook gebruiken om de waarheid en de leugen te ontdekken en te scheiden. Intellectueel is onze generatie volwassen genoeg, daarom is profeet Mohammed (Allah�s Genade en Zegeningen op hem) de laatste der profeten. Allah heeft ons Zijn boodschap achtergelaten. Wij kunnen die aannemen of verwerpen. Er is verder geen dwang in de godsdienst. (Koran 2:256)


Hoe dom jij het ook kunt vinden. Die oerknal wordt ondersteund met empirisch bewijsmateriaal. (IHAEM)

Ik heb het over wat er na de oerknal gebeurde. Het leven, waar kwam opeens al het leven vandaan? En de perfecte ordening van de hemellichamen. Allemaal puur toeval?

Wie heeft wel alle wijsheid in petto? Wie heeft een antwoord op alle vragen? Zelfs IHAEM, die zichzelf een groot materialistische athe�st noemt, zegt wel eens aan GOD te hebben gedacht. Maar zelfs nadat hij aan de zoetheid van Allah�s spirituele voedsel heeft mogen proeven en wordt getest op zijn geloof, keert hij zijn rug en begint hij vraagtekens te plaatsen bij het bestaan van GOD.

IHAEM, tot slot een vers voor jou over de �oerknal� 1400 jaren voordat er een wetenschapper aan te pas kwam:

Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven? (21:30)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 11:25
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Kijk, mijn punt was dat wetenschappelijke formules niet toegepast kunnen worden op het bovennatuurlijke.Het bovennatuurlijke kan ook niet bewezen worden,daarom worden we er ook geacht in te geloven.

Archeologische vondsten kunnen misschien een bewijs vormen voor bepaalde theorie�n. Maar je kunt met wetenschappelijke formules het bewustzijn van een mens NIET aantonen.Hier ben ik het wel met je eens.....We kunnen wel verklaren hoe het werkt....Echter het "IK" verklaren wordt lastig....

Als iets niet met onze 5 zintuigen kan worden waargenomen, wordt het bestaan ervan door sommigen meteen ontkend. Dat de wetenschap het bestaan van lichamen kan aantonen, betekent niet dat het ook de filosofie van ons bestaan en doel van ons bestaan kan uitleggen. Hier komt de rol van religie om de hoek kijken. Religie en wetenschap sluiten bij elkaar aan.

Het heeft totaal geen nut dat Allah naar beneden komt en zegt, �Hallo hier ben ik. Geloof je me nu?�. We hebben ons verstand gehad en die moeten we gebruiken om onze spirituele behoeftes te ontdekken in dit leven. Net zoals we ons verstand gebruiken om moleculen en DNA en andere soort sporen aan te tonen. Dat zelfde verstand moeten we nu ook gebruiken om de waarheid en de leugen te ontdekken en te scheiden. Intellectueel is onze generatie volwassen genoeg, daarom is profeet Mohammed (Allah�s Genade en Zegeningen op hem) de laatste der profeten. Allah heeft ons Zijn boodschap achtergelaten. Wij kunnen die aannemen of verwerpen. Er is verder geen dwang in de godsdienst. (Koran 2:256)


Hoe dom jij het ook kunt vinden. Die oerknal wordt ondersteund met empirisch bewijsmateriaal. (IHAEM)

Ik heb het over wat er na de oerknal gebeurde. Het leven, waar kwam opeens al het leven vandaan? En de perfecte ordening van de hemellichamen. Allemaal puur toeval?

Wie heeft wel alle wijsheid in petto? Wie heeft een antwoord op alle vragen? Zelfs IHAEM, die zichzelf een groot materialistische athe�st noemt, zegt wel eens aan GOD te hebben gedacht. Maar zelfs nadat hij aan de zoetheid van Allah�s spirituele voedsel heeft mogen proeven en wordt getest op zijn geloof, keert hij zijn rug en begint hij vraagtekens te plaatsen bij het bestaan van GOD.

IHAEM, tot slot een vers voor jou over de �oerknal� 1400 jaren voordat er een wetenschapper aan te pas kwam:

Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven? (21:30)

50% / 50% In dit geval dus..... Hier heb je dus wel een punt.
Terug naar boven
weter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 14:39

maar er zijn nauw bovennatuurlijke krachten dat denken we allemaal toch ?? anders vindt ik je raar :) want kijk al denk je zo het universum is toch door iets gemaakt het is er toch niet zomaar gekomen ?? zo ja is er een bovennatuurlijke iets !! GODDD en hoe kan jij als mens zeggen dat jij weet wat hij heeft gemaakt hij weet het toch wel beter weten jullie evolutie mensen hoe  de universum is gemaakt hoe DNA IS ontstaan noemm maar op het zijn mensen met een rijke fantasie maar daar blijf het bij

Terug naar boven
weter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 14:46
en ejj waarom evolueren we nu niet komt er een antwoord het is gestopt ??? wie bepaalt dattt . . kom op zeg dit is echt onzin het zijn de mensen die dingen onderzoeken terwijl ze niet in de koran of dergelijke kijken want zij weten het beter b.v kimmie dat metroiet wat op de aarde in waarschijnlijk 35 jaar tijd zou vallen en we zijn allemaal dood wordt er dan in miljoenen jaren later nieuwe mensheid gevormt als aliens omdat er toevallig geen pipschuim was op aarde je hebt een mooie fantasie maar daar blijft het bij het is eigenlijk om te huilen hoe iemand een paar mensen die proefjes doen gaan geloven mischien komen er nog nieuwe methodes waaerdoor ze beter kunnen onderzoeken zeggen ze dat we van de vissen komen
Terug naar boven
weter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 14:54
nog iets kijk de eiffeltoren je denkt toch niet dat daar eerst en ijzerfabriek stond die oplofte en er opeen een eiffeltoren was je bent dan toch echt raar als je denkt dat je 2e werelden had of zoiets die ontploffen en langzamerhand de mensheid dieren en alles erom heen is ontstaan er zijn 6miljard mensen en heel wat meer dieren en zijn allemaal verschillend van elkaar hoe kan dat het is de mening die overheerst jullie hebben er geen reden op he of een antwoord ehmm ej dat gebeurt in miljoenen jaren het is om te gieren mensen of weten jullie iets beters zeg het maar ik sta open voor ieders mening
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 16:59

In eerste instantie geplaatst door weter

en ejj waarom evolueren we nu niet komt er een antwoord het is gestopt ??? wie bepaalt dattt . . kom op zeg dit is echt onzin het zijn de mensen die dingen onderzoeken terwijl ze niet in de koran of dergelijke kijken want zij weten het beter b.v kimmie dat metroiet wat op de aarde in waarschijnlijk 35 jaar tijd zou vallen en we zijn allemaal dood wordt er dan in miljoenen jaren later nieuwe mensheid gevormt als aliens omdat er toevallig geen pipschuim was op aarde je hebt een mooie fantasie maar daar blijft het bij het is eigenlijk om te huilen hoe iemand een paar mensen die proefjes doen gaan geloven mischien komen er nog nieuwe methodes waaerdoor ze beter kunnen onderzoeken zeggen ze dat we van de vissen komen

Wie beweert dat er geen evolutie meer plaatsvindt?...
Over fantasie gesproken, je bent wel grappig.  Ik denk alleen niet dat je erg goed ingelicht bent over wetenschappelijke kwesties, misschien wat te veel SciFi gekeken?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 17:03

In eerste instantie geplaatst door weter

nog iets kijk de eiffeltoren je denkt toch niet dat daar eerst en ijzerfabriek stond die oplofte en er opeen een eiffeltoren was je bent dan toch echt raar als je denkt dat je 2e werelden had of zoiets die ontploffen en langzamerhand de mensheid dieren en alles erom heen is ontstaan er zijn 6miljard mensen en heel wat meer dieren en zijn allemaal verschillend van elkaar hoe kan dat het is de mening die overheerst jullie hebben er geen reden op he of een antwoord ehmm ej dat gebeurt in miljoenen jaren het is om te gieren mensen of weten jullie iets beters zeg het maar ik sta open voor ieders mening

Deze post is inderdaad om van te gieren

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 18:21

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Eerst eens even een complimentje voor jiyuu met zijn altijd zo scherpe opmerkingen waar veel mensen vaak stil van worden.

Dan de wetenschappelijke bewijzen in de Quran waar ik nu even een paar voorbeelden van noem:

1. En Wij hebben de hemel gemaakt tot een beschermend dak: niettemin wenden zij zich af van Deze tekenen 21.32

Hier worden de magnetosfeer en de atmosfeer bedoelt. De magnetosfeer heeft als functie dat we niet tegen een andere planeet aanbotsen, en de atmosfeer heeft als doel dat we niet bekogeld worden met meteorieten, of dat de uvstralen van de zon onze huid etc zal aantasten. Ook word er door de atmosfeer aantrekkingskracht uitgeoefend waardoor alle leefprocessen mogelijk worden.

2. Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat wij ze dan hebben geopend? en al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven? 21.30

In dit vers verteld Allah over de "big bang"

3. Voorzeker Wij bouwden de hemel door onze macht en waarlijk Wij zijn het die hem uitbreiding gaven. 51.47

Dit vers verteld over de uitdijing (dus uitbreiding) van het heelal.

4. En de zon beweegt zich naar haar bestemming, dit is het gebod van de Almachtige, de Alwetende. 36.38

Dit vers verteld over de eindbestemming van de zon, ook wel APEX genoemd.

5. En ook de aarde spreidde Hij uit. 79.31

Voor het woord spreidde is het arabische woord daha gebruikt, wat ook wel struisvogelei betekent. Veel mensen denken dat de aarde rond is, maar eigenlijk heeft de aarde een ellips-vorm, net als een struisvogelei.

6. Dan wendde Hij zich tot de hemel terwijl deze een soort damp was ...

In het beginstadium van de ontwikkeling van de aarde bestond de atmosfeer voornamelijk uit koolstofdioxide.

...en zeide hiertegen en tot de aarde: "komt beide, willens of onwillens". Zij zeiden:"wij komen gewillig. 41.11

Voor een planeet is het heel moeilijk om een atmosfeer vast te houden. De moleculen en atomen in de atmosfeer proberen de ruimte in te vluchten, terwijl de aarde ze terug probeert te trekken met haar aantrekkingskracht.

7. En Hij heeft hechte bergen op de aarde geplaatst opdat gij niet geschokt zult worden... 16.16

Als er geen bergen zouden zijn zou de aardkorst over de aardmantel schuiven, om het zou maar te noemen, en zouden wij geen moment rust hebben. De bergen zorgen dus voor de balans.

8. Hij heeft de zeeen gescheiden, die elkaar eens zullen ontmoeten. Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet kunnen passeren. 55.19-20

Dit vers verteld over de scheiding van de zeeen bij de straat van Gibraltar. Iets waardoor Cousteau (onderwaterwetenschapper) veel interesse heeft gekregen voor de Islam.

9. Glorie zij Hem, die van alle dingen paren schiep, van wat de aarde voortbrengt, en van hun soort, en van wat zij niet kennen. 36.36

Dit gaat bijv. over chromosomen. Ook meer wetenschappelijke punten komen hier aan bod, maar is te veel om op te schrijven.

10. En voorzeker, Wij hebben u de zeven verzen gegeven die worden herhaald en de verheven Koran 15.87

Licht word gevormd door zeven hoofdkleuren. Al-fatiha, het eerste hoofdstuk van de Quran, is het licht van de waarheid, en bestaat uit 7 verzen.

de toestand van de ongelovigen is als duisternis in een diepe zee, bedekt door golf boven golf, waarboven wolken zijn, duisternis boven duisternis. Wanneer men zijn hand uitstrekt kan men haar bijna niet zien; en hij aan wie Allah geen licht geeft, voor hem is er geen licht. hfdst. het licht vers 40

Dit spreekt over de verschillende lagen in de zee waarbij in elke laag 1 kleur van de 7 hoofdkleuren verdwijnt totdat er geen licht meer is.

11 O groep djinn en mensen; als gij de grenzen der hemelen en der aarde wilt overschrijden, probeert dit dan. 55.34

Dit vers verteld ons over ruimtevaart. Mensen konden dit toen echt nog niet weten. Het beste vervoer in die tijd was een kameel.

12. Hij brengt de levenden uit de dood voort en Hij brengt de doden uit de levenden voort... 30.19

hij brengt de levenden uit de dood voort. : denk aan spinnen waarbij het mannetje  door het vrouwtje tijdens de paring word gedood en het zaad van het mannetje na zijn dood in het vrouwtje vloeit, iets dergelijks gebeurd ook bij palingen, want de moeder sterft voordat de eitjes uitgekomen zijn, ook verteld dit natuurlijk over DNA.

hij brengt de doden uit de levenden voort : waarom werd Eva uit het rib (beenmerg) van Adam geschapen? de wetenschap van vandaag weet dat de enige cellen die opnieuw kunnen worden voortgebracht in het beenmerg zitten. dit is nog maar een voorbeeld.

13. Hij is het, Die uit een groene boom voor u vuur voortbrengt, en ziet gij steekt er uw brandstof van aan. 36.80

uit de groene bomen komt het meeste zuurstof. Zonder zuurstof kan er ook geen vuur gemaakt worden.

14. Wij hebben de mens uit een gemengde levenskiem (nutfatin amsjaadj) geschapen. En hebben hem horende en ziende gemaakt om hem op de proef te stellen. 76.2

Het arabische woord beschrijft het beter dat er hier de samensmelting van 2 cellen bedoelt word. Letterlijke vertaling is alleen niet echt mogelijk denk ik want dat staat niet vermeld. Maar met nutfatin amsjaadj word dus aangegeven dat het uit 2 cellen staat, een beetje hetzelfde als de "gemengde levenskiem" maar dan toch nog iets specifieker. Maar wat dit vers aaduidt is dat een kind geboren word vanuit 2 cellen, de mannelijke en de vrouwelijke. Dit is pas in 1930 ontdekt bij de operatie van een vrouwtjeshond. En 14 jaar later ook bij mensen. Maar toch sprak de Quran hier al over, alleen dan 1350 jaar eerder...

15. Lees in de naam van uw Heer, de Schepper. Die de mens schiep uit een bloedklonter. 96.1-2

Het arabische woord voor bloedklonter is alaq. Alaq betekent letterlijk iets dat hangt, en zich vasthecht. Dit geeft precies weer in welk stadium de gemengde levenskiem is als het zich aan de baarmoederwand gaat vasthechten.

16.O mensen, indien gij twijfelt over de opstanding, bedenkt, dat Wij u hebben geschapen uit stof, daarna uit een levenskiem, dan van een klonter bloed, daarna uit een klompje vlees, volkomen en onvolkomen in maaksel. 22.5

Dit gedeelte gaat over het klompje vlees. In het arabisch word dit ook wel weergegeven met mudga. Wat eigenlijk beter vertaald kan worden naar gekauwd vlees. Daar lijkt het embryo in dit stadium ook heel veel op. Dan komen we bij het gedeelte: volkomen en onvolkomen in maaksel. Sommige lichaamsdelen zijn in dit stadium al klaar zoals de hersenen en het ruggenmerg, en het hart. Deze zijn volkomen. Maar er zijn nog andere organen natuurlijk die nog niet klaar zijn die worden aangegeven met onvolkomen. Dit is dan ook het stadium van de mudga, het gekauwde vlees, waarbij sommige organen al klaar zijn, en sommige nog niet.

17. Voorwaar Wij scheppen de mens uit een uitreksel van klei. Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats. 23.13

Het kind zit veilig in de baarmoeder. De veiligste plek in het lichaam voor een kind. Het kind word beschermd door het vruchtwater en de vruchtwaterzak tegen microben van buitenaf. Ook word het beschermd door de drie emryonale lagen:

18. Hij vormde u in de baarmoeder van uw moeder, schepping na schepping, in drie sluiers van duisternis. 39.6

Er zijn drie embryonale lagen: de baarmoeder, de vruchtwaterzak, het buitenste vruchtvlies, ook wel chorion genoemd. Dus dat zijn drie sluiers. Als het embryo blootgesteld zou worden aan daglicht zou dit een negatief effect hebben op de groei van het embryo en zou misvormingen veroorzaken. Dus dat zijn de drie sluiers van duisternis.

Okay, nu heb ik jullie dus zo maar even een paar voorbeelden gegeven waarom de Quran werkelijkheid is, en waarom de evolutietheorie gewoon totale schijt is. Wacht ik zal het zo zeggen. De evolutietheorie is geen schijt. De evolutietheorie geeft aan dat organismes veranderingen kunnen ondergaan naarmate de tijd verstrijkt, en dit klopt ook. Alleen de fantasieen die sommige mensen eromheen draaien zijn schijt. Dat wil ik met deze voorbeeldjes even aangeven Wie dit niet wil toegeven is werkelijk hypocriet en wil gewoon niet geloven. Dit maakt niet uit. Iedereen mag doen wat hij of zij zelf wil, maar ik heb je in ieder geval gewaarschuwd met duidelijke bewijzen. Moge Allah ons leiden, en ons vergeven voor onze zonden.

Ma'asalama

 

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.