Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEvolutie of Schepping?

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Enquête vraag: Is het leven er gekomen dmv. evolutie of schepping?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
90 [71.43%]
9 [7.14%]
9 [7.14%]
18 [14.29%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
Fedor Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 januari 2004
Locatie: Denmark
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Evolutie of Schepping?
    Geplaatst op: 21 januari 2004 om 13:14

Sommige monothe�sten (dwz. Moslims, Christenen en Joden) geloven dat de wereld letterlijk is geschapen zoals beschreven in de heilige schriften, terwijl anderen geloven dat er wel ruimte is voor evolutie om te hebben plaatsgevonden, of sterker nog: Dat het evolutieproces zo geschapen is om het gewenste resultaat op te leveren. Anderen, niet-gelovigen, geloven alleen in evolutie en niet in Schepping. Wat geloof jij?

 

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 13:33
Er is geen Schepper alleen evolutie.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 13:43

tja,ik kom op deze site om mijn geloof te delen met moslim(a)`s...

en zeker niet om discussies aan te gaan of er al dan niet een God is...

die tijd heb ik gehad...

 

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 13:45

 

Asalaam wa alaikoum...

Ik geloof in Allah de enige God...De islam De enige geloof...Ik geloof dat Allah subhana wa t'alla de schepper is van alles in de hemel en aarde...Allah...ziet alles en weet alles...Zelfs datgene wat je geheim wilt houden...dat Weet Allah...

oualaikoum asalaam...

                              Klik om te vergroten 79,65 KB

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Fedor Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 januari 2004
Locatie: Denmark
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 13:54

In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

tja,ik kom op deze site om mijn geloof te delen met moslim(a)`s...

en zeker niet om discussies aan te gaan of er al dan niet een God is...

die tijd heb ik gehad...

Niemand (ik in elk geval niet) wil je geloof bestrijden, het gaat alleen om de vraag of er wel of niet evolutie heeft plaatsgevonden... En wat de bewijzen daarvoor zijn...

 

 

"Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe!", Fishbone, 1997.
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 14:01
[QUOTE=Fedor]

Sommige monothe�sten (dwz. Moslims, Christenen en Joden) geloven dat de wereld letterlijk is geschapen zoals beschreven in de heilige schriften, terwijl anderen geloven dat er wel ruimte is voor evolutie om te hebben plaatsgevonden, of sterker nog: Dat het evolutieproces zo geschapen is om het gewenste resultaat op te leveren. Anderen, niet-gelovigen, geloven alleen in evolutie en niet in Schepping. Wat geloof jij?

Wa alaykoem Fedor,

Ik geloof dat elke Wetenschapper die het tegenovergestelde beweert dan wat er al bekend gemaakt is in de Edele Koraan, Beter zijn titel als wetenschapper kan inleveren voor Onwetenschapper. Dat is voor mij een pure vorm van onwetentheid en dat woor Wetenschappers.  Verder is het alleen maar goed dat men onderzoekt maar wie zijn werk goed doet zal nooit botsen met de Edele koraan.

Misschien dat (sommige) Wetenschappers maar ook eens een de Koraan moeten onderzoekken.     

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 14:03

Nourdiene,

Wetenschap gaat niet over geloof maar over feiten, aanwijzingen en dergelijke. Wanneer jij jezelf verdiept in de wetenschap dan zul je zo'n opmerking denk ik niet meer maken.

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 15:05
In eerste instantie geplaatst door MasterB

Nourdiene,

Wetenschap gaat niet over geloof maar over feiten, aanwijzingen en dergelijke. Wanneer jij jezelf verdiept in de wetenschap dan zul je zo'n opmerking denk ik niet meer maken.

Beste Broeder,

Voor mij gaan feiten en geloof heel goed samen.  Er zijn namelijk genoeg (wetenschappelijke) feiten voor mijn geloof, en z'n opmerking is zeer bewust geplaatst.

Wa 3alaykoem assalaam broer,

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 15:10
In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

In eerste instantie geplaatst door MasterB

Nourdiene,

Wetenschap gaat niet over geloof maar over feiten, aanwijzingen en dergelijke. Wanneer jij jezelf verdiept in de wetenschap dan zul je zo'n opmerking denk ik niet meer maken.

Beste Broeder,

Voor mij gaan feiten en geloof heel goed samen.  Er zijn namelijk genoeg (wetenschappelijke) feiten voor mijn geloof, en z'n opmerking is zeer bewust geplaatst.

Wa 3alaykoem assalaam broer,

Ik denk dat jij doelt op de 'wetenschappelijke' berichten die hier gepost worden en die deels weerlegd worden of alleen maar op interpretatiegronden al niet geldig zijn.

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 15:15
In eerste instantie geplaatst door MasterB

In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

In eerste instantie geplaatst door MasterB

Nourdiene,

Wetenschap gaat niet over geloof maar over feiten, aanwijzingen en dergelijke. Wanneer jij jezelf verdiept in de wetenschap dan zul je zo'n opmerking denk ik niet meer maken.

Beste Broeder,

Voor mij gaan feiten en geloof heel goed samen.  Er zijn namelijk genoeg (wetenschappelijke) feiten voor mijn geloof, en z'n opmerking is zeer bewust geplaatst.

Wa 3alaykoem assalaam broer,

Ik denk dat jij doelt op de 'wetenschappelijke' berichten die hier gepost worden en die deels weerlegd worden of alleen maar op interpretatiegronden al niet geldig zijn.

Ik wil nog verder gaan broeder, ik wil zelfs beweren dat wat er allemaal nog aan wetenschappelijke onderzoek in de toekomst wordt gedaan het nooit de Edele Koraan zal kunnen ondermijnen.

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 15:19
In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

In eerste instantie geplaatst door MasterB

In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

In eerste instantie geplaatst door MasterB

Nourdiene,

Wetenschap gaat niet over geloof maar over feiten, aanwijzingen en dergelijke. Wanneer jij jezelf verdiept in de wetenschap dan zul je zo'n opmerking denk ik niet meer maken.

Beste Broeder,

Voor mij gaan feiten en geloof heel goed samen.  Er zijn namelijk genoeg (wetenschappelijke) feiten voor mijn geloof, en z'n opmerking is zeer bewust geplaatst.

Wa 3alaykoem assalaam broer,

Ik denk dat jij doelt op de 'wetenschappelijke' berichten die hier gepost worden en die deels weerlegd worden of alleen maar op interpretatiegronden al niet geldig zijn.

Ik wil nog verder gaan broeder, ik wil zelfs beweren dat wat er allemaal nog aan wetenschappelijke onderzoek in de toekomst wordt gedaan het nooit de Edele Koraan zal kunnen ondermijnen.

Dat klopt ook want de wetenschap doet geen uitspraken over het wel of niet bestaan van een God. De wetenschap houdt zich met feiten en waarneming bezig en niet met geloof en metafysica. Het is ook niet de bedoeling van de wetenschap om de Koran te ondermijnen, de wetenschap wil een beeld van de werkelijkheid.

Terug naar boven
abdoe allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 januari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 16:40

 

assalamoe alaikoem

beste broeders en zusters,

er zijn verzen in de Koran geopenbaard,die alle twijfel wegnemen!

hier zijn er enkele:

HIJ heeft de hemelen en aarde in WAARHEID geschapen.HIJ doet de nacht de dag bedekken en HIJ doet de dag de nacht bedekken.En HIJ heeft de zon en de maan dienstbaar gemaakt . Allen bewegen tot een bepaalde tijd. Weet dat HIJ de Almachtige ,de Vergevensgezinde is. (soerat  39 , vers 5)

 

ALLAH is Degene Die de hemelen en aarde en wat tussen hen is heeft geschapen, in zes dagen(perioden),en HIJ zetelde ZICH op de Troon .Er is voor jullie buiten ALLAH geen beschermer en geen voorspreker. Laten jullie je dan niet vermanen? (soerat 32 , vers 4)

 

DEGENE Die de hemel heeft geschapen in lagen. Jij ziet in de schepping van de ERBARMER geen onevenwichtigheid. Kijk dan nog een keer , zie jij een afwijking ? kijk dan nog eens twee maal, Jij zult jou ogen nederig neerslaan,terwijl ze vermoeid zijn.( soerat 67,vers 3-4

 

En de zon loopt in haar vaste baan . Dat is een verordening van de ALMACHTIGE ,de WIJZE. (soerat 36, vers 38)

 

En tot ZIJN tekenen behoort dat HIJ jullie de bliksem laat zien ,om vrees en hoop op te wekken.En HIJ doet water uit de hemel neerdalen,waarna HIJ daarmee de aarde doet leven na haar dood.Voorwaar,daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat begrijpt.(soerat 30, vers 24)

 

Voorwaar, wanneer HIJ iets wil(scheppen),dan zegt  HIJ er slechts tegen :'Wees' en het is.Heilig is Degene in Wiens Hand de heerschappij over alle zaken is en tot HEM worden jullie teruggekeerd.(soerat 36, vers 82-83)

 

En Wij hebben de hemel met een grote macht gebouwd. En voorwaar,WIJ zij zeker MACHTIGEN. (soerat 51, vers 47)

 

jullie broeder in islam , wassalamoe alaikoem

 

 

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 16:46
[QUOTE=MasterB]

 de wetenschap wil een beeld van de werkelijkheid.

En dat is nou juist het probleem...1 beeld van de werkelijkheid voor de hele mensheid bestaat niet.

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
at-t�lib Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 17:53


Zelf ben ik van mening dat de wetenschap streeft naar een zo goed mogelijke benadering van de werkelijkheid. De wetenschap kan ons niet de waarheid leveren, omdat we met de wetenschappelijke methode niet weten wanneer iets waar is, enkel wanner iets niet waar is. De kracht en zwakte van deze wetenschappelijke benadering is dat stellingen getoetst worden en daarbij als niet geldend beschouwd kunnen worden. Kijk voor de grap eens in een natuurkunde boek van de vorige eeuw. Wetenschap staat ook niet noodzakelijk op gespannen voet met religie, omdat religieuze stellingen niet falcificeerbaar zijn, dus spreekt men van geloof.
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 18:26
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

[QUOTE=MasterB]

 de wetenschap wil een beeld van de werkelijkheid.

En dat is nou juist het probleem...1 beeld van de werkelijkheid voor de hele mensheid bestaat niet.

Vertel, het gaat om universele werkelijkheid en niet om persoonlijke werkelijkheid.

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 19:05

een algemene werkelijkheid zal nooit de werkelijkheid zijn van alle mensen.Er zullen altijd verschillende werkelijkheden bestaan,waarachter (grote)groepen mensen zich zullen scharen...

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 19:06
Salaam,

Abu Henk dacht altijd dat de wetenschap zich bezighield met het analyseren en verklaren van de werkelijkheid - al dan niet om voorspellingen te kunnen doen. Het gaat dan om de werkelijkheid zoals die is.

Religie in het algemeen en Islam in het bijzonder handelen ook over de werkelijkheid, maar dan hoofdzakelijk over hoe die behoort te zijn.

Dit is natuurlijk het bekende onderscheid tussen het Engelse 'is' en 'ought to' dat in de wetenschapsfilosofie gebruikelijk is. Verschillende auteurs hebben dit onderscheid gemaakt en Abu is het, in andere termen, zelfs bij islamitische auteurs tegengekomen (maar het geheugen laat de mens soms in de steek).

Dus Abu denkt niet dat 'weerlegbaarheid' (falsifieerbaarheid) het verschil maakt tussen wetenschap en religie, i.e tussen wetenschappelijke en 'religieuze' uitspraken. Hoewel dat, volgens mensen als Popper, in het algemeen wel het verschil tussen wetenschap en niet-wetenschap zou maken. Echter, wanneer een uitspraak alleen betrekking heeft op de 'behoorlijke' staat van de werkelijkheid, dan gaat dit criterium (van 'weerlegbaarheid') natuurlijk niet op.

De problemen beginnen echter wanneer moslims 'moderne' wetenschap willen gaan terugvinden in de Koran en hierin ziet Abu - als moslim - sowieso geen heil. At-talib maakt het zelf al duidelijk: als een natuurkundeboek van 100 jaar geleden nu niet meer serieus te nemen is, waarom zou dit dan niet gelden voor de natuurkundeboeken van vandaag over 100 jaar? En belangrijker: waarom zou ik dan nu moeite doen om 'wetenschap' (die, voor zover empirisch, nooit definitief is) terug te vinden in de Koran?

Daarom zou Abu zeggen: houd het bij de Koran als 'guidance' voor de relatie tussen enerzijds Allah en mens en anderzijds de mensen onderling.

En Allah weet het het beste.

Wa salaam,

Abu Henk
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 19:41

AbuHenk! Ik vind dat je een geweldige post hebt neergezet, werkelijkwaar formidabel. Het moge duidelijk zijn dat ik mij niet kan vinden in het islamitische gedeelte, maar de rest, verwelkom ik graag.

Zahra,

Abu zegt het perfect door te zeggen als de werkelijkheid die IS, die waar te nemen valt. Niet of mensen erin geloven. Bedenk goed dat we in de wetenschap er vanuit gaan dat alles wat wij waarnemen ook daadwerkelijk waar is.

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 20:07

hoi

ja natuurlijk...maar waar ik mee zit,is..we nemen allemaal op veschillende manieren waar,ik zei absoluut niet dat ze de werkelijkheid moeten geloven..dat was mijn uitgangspunt ook niet.Het gaat me puur om het feit dat alle mensen niet 1 werkelijkheid kunnen delen...en elke werkelijkheid zou dan als de werkelijkheid aangenomen kunnen worden.

groetjes

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
abdoe allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 januari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 20:27

heb gewoon vertrouwen in de KORAN en je zit altijd goed

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 20:38

Abdoe Allah,

Zou je jouw reacties ook IN het venster kunnen krijgen?

Terug naar boven
abdoe allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 januari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 20:54
ik doe mijn best ,daarom ben ik ook een newbie he
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 21:13
In eerste instantie geplaatst door abdoe allah

ik doe mijn best ,daarom ben ik ook een newbie he

 

Het geeft niets hoor.

Nu een reactie. De wetenschappers die bekeerd zijn tot de Islam naar aanleiding van de 'wetenschappelijkheden' in de Koran zijn dan niet bepaald de echte wetenschappers die iets kunnen weerleggen of falsificeren. Iets wat Fedor, Kimmie en ik toch al met enkele hebben gedaan en daar komt dan van jullie kant geen reactie meer op.

Terug naar boven
Abdul El Malik Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 14:09

Wa Salam aleikum Broeders en Zusters,

Waarom is het zo moeilijk te beseffen of er evolutie theorie is of dat alles geschapen is. Allah (swt) heeft inderdaad de hemelen en de aarde geschapen. Alsmede het gehele universum. Wij als mens kennen de Grootheid van Allah (swt)niet, wij weten ook niet wat Allah (swt) nog meer heeft gecre�erd. De wetenschap weet heus wel veel, maar doch staan zij ook niet voor veel raadsels? Bepaalde wonderen welke geschieden zijn niet door wetenschap te verklaren alleen door het Geloof. Evolutie zal ook heus wel plaatsgevonden hebben, net als dat wij mensen gemiddeld zijn gegroeid en ouder kunnen worden, zo zal het heus wel met dieren ook zo zijn, maar staat in de Heilige Koran niet dat de natuur ook zijn gang moet krijgen.  

Ik heb de volgende tekst bij een zuster als voetnoot gevonden en dat was zo'n mooie en pakkende tekst

Ik Geloof In Allah (swt) Als Een Blinde Gelooft In De Zon, Niet Omdat ie Hem Ziet Maar Omdat ie Hem Voelt...

We moeten niet discussi�ren is er evolutie of is alles geschapen, alles wat er op de wereld gebeurt, gebeurt onder toezicht oog van Allah (swt)... Uiteindelijk is Hij de De Heerser en de Alwetende...

 

Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?
Hij kent wat er voor hen is en wat achter hen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.
Zijn Zetel strekt zich uit over de hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Almachtige.

Wa Salaam

Abdul El Malik (een broeder in ontwikkeling en op een reis om ze veel mogelijk te leren)

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 14:20

Je komt in een cirkelredenering mijns inziens.

Je zegt dat Allah alles heeft geschapen (geen wetenschappelijk bewijs) en vervolgens ga je dit aantonen met stukken die of door Allah zijn geschreven of over Allah gaan.

Dit is geen bewijs in de wetenschap.

Terug naar boven
Abdul El Malik Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 14:30

Beste Broeder,

Jij zegt ik kom in een cirkelredenering, maar wat zegt de wetenschap, dat de aarde is ontstaan uit de big bang, waar zijn dan andere planeten als de aarde, of is deze planeet per toeval zo ontstaan? Of men gelooft of men gelooft niet. De wetenschap doet goede dingen, dat ontken ik niet, maar sommige zaken kunnen niet 100% bewezen worden, dan rest nog ��n ding en dat is geloof. Ik geloof er blind in.

Kijk naar de wonderen in de Koran, deze kunnen ook niet door wetenschappers verklaart worden, waarom niet? Omdat het Goddelijk is... Bepaalde zaken zijn gewoonweg niet met wetenschap te verklaren. Derhalve is het grootste probleem wat gelooft men.... omdat er geen sluitend bewijs voor beide partijen is, dan rest alleen de respect voor elkanders mening. Wie weet zal er in het hiernamaals een antwoord komen..

Wa Salaam broeder MasterB

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 14:39

Abdul el Malik,

Dat jij zodra het niet bewezen is overstapt op het geloof is je goed recht. Hetgeen jij dan doet is dat je er conclusies aan verbindt en dat lijkt mij niet goed.

Over die wonderen in de Koran, volgens mij is alleen nog het rekenkundige wonder niet weerlegd en zijn alle anderen wel weerlegd.

Hetgeen nog niet door de wetenschap verklaard is, is dat wel in de Koran verklaard? Dus niet benoemd, maar verklaard.

Terug naar boven
toeschouwer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 14:50

Ik heb geen verdere bewijzen nodig om te zien of Allah bestaat.

Voor degenen die er niet in geloven (of maar een gedeelte) Verdiep je meer in de Eenheid van God, dan kom je zelf tot de conclusie dat er geen God is behalve Hij!!

wasalaam

 

Terug naar boven
ChimChim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2004 om 01:29

Ik geloof dat als God bestaat, Hij moet hebben geschapen door middel van evolutie. Dat er evolutie heeft plaatsgevonden is onomstotelijk vastgesteld.

Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2004 om 05:22
In eerste instantie geplaatst door ChimChim

Ik geloof dat als God bestaat, Hij moet hebben geschapen door middel van evolutie. Dat er evolutie heeft plaatsgevonden is onomstotelijk vastgesteld.

Bedoel je dat Hij dan eerst mensenapen heeft geschapen ?

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.