Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenQOERAN al KARIM

 Post Reply Post Reply
Schrijver
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Onderwerp: QOERAN al KARIM
    Geplaatst op: 04 februari 2004 om 12:15

Salaam alaikom,

Ik wil jullie aangeven wat de waarde is van het lezen van de heilige QOERAN:

De boodschapper (sws) van Allah zei: "Lees de Qoeran, want  hij zal op de Laatste Dag verschijnen als een voorspraak voor degenen die hem lazen' (overgeleverd door Muslim).

Ali (r.a.) vertelde dat de boodschapper (sws) van Allah zei: " Degene die de Qoeran bestudeert en uit zijn hoofd leert en daarbij de geboden en verboden van Allah aanvaardt, zal door Allah worden toegelaten in het Paradijs. Hij zal hem ook voorspraak verlenen voo 10 van zijn familieleden die bestemd zijn voor de hel". (overgeleverd door Tirmidie).

De boodschapper (sws) van Allah zei: "Er is beloning voor degenen die de Qoeran lezen, ook al is het maar ��n LETTER. Elke goede daad wordt vermenigvuligd met tien. Ik zeg niet dat "Alif, Laam, Miem"1 letter is. Integendeel, Alif is 1 letter, Laam is 1 letter en Miem is 1 letter (voor elke letter zijn er tien beloningen), overgeleverd door Tirmidi.

Aboe Hoerairah vertelde dat de boodschapper (sws) van Allah zei: "Voorwaar, het reciteren van soerah Al- Ihlaas (112) staat gelijk aan het reciteren van ��nderde van de Qoeran."

Zo zie je maar broeders en zusters wat we er allemaal voor krijgen door alleen maar de Qoeran al Karim aantal keren te lezen.

Mashallah.

Ik hoop dat jullie inzien dat als wij al deze beloningen willen krijgen dat er juist tijd voor vrij gemaakt moet worden.

Masalama

enn zuter in de Islam

 

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2004 om 17:24

Salaam alaikom,

Suhana allah wa tahala

Ik ben zelf op dit moment quran al karim uit me hoofd aan het leren. Het is echt moeilijker dan je denkt soerat al-Baqra ben ik mee begonnen en het valt niet mee om het uit me hoofd te leren ik hoop dat jullie mijn beste broeders en zusters du3a's voor me maken om het quaraan al karim uit me hoofd te leren en te begrijpen Insa allah ik voel al de vreugde van me hard nu ik dit heb geschreven laat staan 60 hiseb uit me hoofd te kennen maSunhana allah

 

wa sallam

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2004 om 17:46

Salaam alaikom,

Moge Allah (swt) je de kracht en geduld schenken (koeloeham adjmai'en)

Ik probeer soerah Loeqman te leren, em het is inderdaad niet makkelijk (laat staan de langste Soerah, al Baqarah) Ik hoop insjallah dat ieder zijn doel zal bereiken.

Masalama

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.