Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenwaarschuwing !

 Post Reply Post Reply
Schrijver
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Onderwerp: waarschuwing !
    Geplaatst op: 03 maart 2004 om 15:27

Asslamoe'alaikoem

Zoals iedereen weet  bevatten sommige Islamitishe sites, of het nu opzettelijk bedoeld is of niet, verkeerde informatie. Zo heb ik ooit eens een artikel gelezen over bepaalde handelingen die je kunt doen om bepaalde eigenschappen te verkrijgen.

Die handelingen bestonden uit het aantal keren opzeggen van de namen van Allah. Als je bv na het baden 100 keer een bepaalde naam van Allah (swt) zegt dan wordt je geloof sterker of zoiets. Later heb ik Alhamdoelil'Allah vernomen dat het innovaties zijn. Dus we kunnen beter nagaan bij vertrouwde bronnen of de informatie die we lezen wel juist is.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2004 om 15:33
Assalaamoe Alaikoem,

Djazakallahoe Gairan...

Ja zo had je ook een boekje. Als je een aantal keer per dag een van de namen van Allah(S.W.A.) zegt, wordt je rijk...

Subhanallah!!!Is dat om aan -te- moedigen de namen van Allah(S.W.A.) op te zeggen ofzo????

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2004 om 15:37

Assalamoe'alaikoem

Op de site van Bilal Philips staat een fatwa wat mij verheldering bracht. Moge Allah (swt) hem belonen .

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2004 om 15:38
Djazak Allah Ghairan voor de informatie
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 05:00

Assalmoe Alykoem,

er is een hadiet waar staat dat wie de 99 namen van Allah uit z'n hoofd kent de jannah zal binnentreden. is die hadiet autenthiek?

ik denk hadiet staat in At-tirmidhie.

wassalaam,

Terug naar boven
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 05:08

Assalaam oe 'alaikoem wr wb,

Het is een soeffische beweging heeft onlangs iemand tegen verteld. En het zijn wel degelijk innovaties. Het is een boek van Oase, sindsdien koop geen boeken meer van Oase. Dat is het beste.

Wa salaam,

Mohamed

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 05:14
In eerste instantie geplaatst door musilman

Assalmoe Alykoem,

er is een hadiet waar staat dat wie de 99 namen van Allah uit z'n hoofd kent de jannah zal binnentreden. is die hadiet autenthiek?

ik denk hadiet staat in At-tirmidhie.

wassalaam,

Van deze hadith heb ik ook al eens gehoord ,maar ik weet niet of die authentiek is. Wat ik wel  weet is dat het aantal keer herhalen van de namen van Allah (swt) voor iets te verkrijgen innovaties zijn .

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 05:40

Salaamoe Alykoem wa rahmatoelah,

Ik ben in bezit van een soort gelijk boekje het heet De 99 Schone Namen van Allah van de schrijfer Zahurul Hassan Sharib. Een klein stukje uit de inleiding klinkt als volgt:De Asmaa'oel Hoesnaa (schone namen) bezitten een krachtige spirituele uitwerking. Zij vertegenwoordigen een belofte voor wat voldoende levensonderhoud, genade, rechtvaardigheid, welwillendheid, macht, wijsheid, bescherming en kennis betreft. Zij helpen je, Zij steunen je, Zij troosten je en Zij heffen je op. 

Dit boekje gebruik ik persoonlijk om de namen van Allah (swt) proberen te bestuderen en te begrijpen om zo mijn schepper beter te kennen insAllah.  Waar het om gaat is dat ook in dit boekje behalve dat elke naam apart van vertaling en uitleg wordt voorzien, word er ook vermeld hoe de naam te gebruiken en met welk doeleinde, b.v. Ar- Raoef (De Milde) ik lees alleen wat er bij gebruikstaat namelijk: Als je de naam elke dag een onbeperkt aantal keren reciteert, roept dat de liefde en genegenheid van anderen voor jou op. Verder zal je een vriendelijk en hoffelijk mens worden. Ik moet er bij vermelden dat ik er zelf sceptisch tegenover sta en voornamelijk alleen in de uitleg geintereseerd ben, ik vermoed een beetje soefisme. toch wil ik weten of dit soort zaken (bid3a) innovatie kan noemen, ik kan me voorstellen dat je het ook (dhikr) herdenken kan noemen. Ik weet dat de Islaam (bid3a hasanah) goede innovatie niet kent, omdat dit ook uiteindelijk tot afdwaling kan leiden. en afdwaling leidt naar Hel.

Wa Allhoe a3lem bi 3alamatoe el haq 

Wa 3lykoem assalaam      

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 05:49

Question on Worship ( Ebaadah )
Answered by Dr. Abu Ameenah Bilal Philips


Q. Some individuals say that if you say Allah's name a certain number of times, your wish will come true. Is it bidah to mention Allah's name in this fashion?

A. Yes, this is bidah. On the market today, you will find books containing the names of Allah, which say that if you say the name of Allah a certain number of times you will find what you lost, you will get back your job, you will have children if you don't have any and other different things. These are all lies and these book are corruption.

 bron:   http://www.bilalphilips.com/qa/w_000002.htm

De reden waarom dit innovaties zijn, is denk ik omdat er geen bewijzen voor zijn. Op welke overleveringen van de Profeet (sws) of op welke koranverzen zijn ze gebaseerd? Totdat iemand met  zulke correcte bewijzen afkomt blijven het voor mij innovaties.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 08:55

bismillaah,

[quote] ik weet dat de Islaam (bid3a hasanah) goede innovatie niet kent, omdat dit ook uiteindelijk tot afdwaling kan.. [quote]

o nee, dan moet je je afvragen of de bron waar je je kennis opdoet niet teveel wordt beinvloedt door een richting. Weet dat imam asjafi3ie vermeldt dat de bid3a onder te verdelen is in twee categorieen; de bid3a hasana en de bid3a daalla. (de goede en de dwalende bid3a) de slechte bid3a is die welke indruist tegen de qoran en de sunna en dat is feitelijk heel wat anders dan de interpretatie dat de bid3a alles is wat buiten de qoran en de sunna valt. Verder weten wij dat Omar ibn al-Khattab de salaat attarawih in de ramadan heeft ingesteld. Nadat hij het positieve effect ervan zag zei deze: 'ni3ma albid3a' wat een goede bid3a. Goede innovaties bestaan dus zeer zeker wel. Tegenwoordig zien wij groeperingen in alle ijver alles wat niet voorkomt in de sunna (zie uitleg bid3a van sjafie hierboven) maar al te graag bid3a noemen. zelfs in zo een mate dat het zeggen van sadaqa laahu al3adhiem (Allah heeft de waarheid gesproken) na een recitatie VERBODEN wordt verklaard. dit is overijver.

wa salaamu alaikum

Abu Ibrahim

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 10:17

Salaamoe 3lykoem wa rahmatoeAllah,

BismiAllah,

Goede innovatie bestaat niet!

''Vaandaag heb Ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb ik Mijn Gunst voor jullie volledig gemaakt en ik ben tevreden met de Islam als godsdienst voor jullie''        & ;nbs p;      (Soerat al-Maa'idah:3)

Ook wat men in eerste instantie (goede) innovatie noemt kan een aantal generaties verder men doen dwalen, (lees de verhalen van de periode na Adam (as) tot aan Profeet Noah (as). Innovatie is niet onder te verdelen in twee sorten ook dit is Bid3ah , toevoegen is toevoegen.  Wat Omar ibn al-khattab (moge Allah tevreden over hem zijn) betreft, zou je me misschien de dahlil kunnen geven waarin hij zecht ''ni3ma albid3a'' een moslim mag toch naast zijn verplichte salaat toch gewoon (extra) bidden naar Allah (swt), in welke zin vindt jij attarawih een innovatie?

Pas op voor alle vernieuwingen (in het geloof), want iedere vernieuwing is een Bid3ah en iedere Bid3ah is een afdwaling.     (Sahih Aboe Dawoed)   

Wa Allahoe a3lem bi 3alamatoe el haq

Wa Alykoem assalaam

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 13:53

bismillaah,

mijn dierbare broeder,

Dit is een welbekend verhaal van Omar waarvan de isnad niet verloochend wordt. zie bijvoorbeeld ashshaatibi in zijn boek al-i3tisam. daar heb ik het oa gelezen.

voor de rest: Allahu a3lam

wa salaam

abu ibrahim

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.