Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenAicha, de vrouw van de profeet

 Post Reply Post Reply
Schrijver
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Aicha, de vrouw van de profeet
    Geplaatst op: 07 april 2004 om 11:05

 

Salaam aleikum,

ik heb al een tijdje een vraag waar ik mee in mijn maag zit. Ik stel deze vraag dus ook niet met de verkeerde intenties.

Mijn probleem is dat ik heb gelezen dat de profeet is getrouwd met Aicha toen zij 6 jaar was (wat ik al rijkelijk jong vind) en dat hij het huwelijk heeft 'geconsumeerd' toen Aicha 9 jaar jong was. Ik kan hier niet mee uit de voeten. Ik heb grote problemen met de leeftijd van 9 jaar. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is voor een kind (ok, in die tijd was je misschien wat sneller volwassen, maar NEGEN jaar!). Wat was de reden van de profeet om toen al met haar te trouwen en kunnen jullie me meer achtergrondinformatie geven?

Bij voorbaat dank, salaam, happylady

Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2004 om 12:30

Assalaamu aleikoum zuster,

Eerst moet je weten dat die leeftijden van 6 en 9 jaar geen onomstotelijke feiten zijn, je komt in verschillende geschriten leeftijden tegen die vari�ren van 6 tot 19 jaar oud. In de Nederlandse media wordt vaak die 6 jaar naar voren gebracht door figuren als Ayaan H. Ali en Theo van Gogh die daaruit concluderen dat de Profeet (salla Allahu alayhi wa salaam) pedofiel was en hij is zelfs "vieze oom" en "kinderverkrachter" genoemd astaghfirullah!!! Die mensen hebben ooit eens ergens iets opgevangen en maken daar gebruik van om de profeet te beschadigen in hun hetze tegen de islam.
Wij weten dat de Profeet (salla Allahu alayhi wa salaam) geen pedofiel was!!! Hij is in totaal 12 keer getrouwd geweest en bijna al zijn vrouwen waren oude weduwen. In die tijd trouwde men namelijk vaker een vrouw die haar man verloren had en bescherming nodig had. Vergeet niet dat de eerste vrouw van de Profeet 15 jaar ouder was dan hij en reeds weduwe. Toen zij overleed is hij wederom met een weduwe getrouwd. Luister dus niet naar de boze tongen die beweren dat de profeet jonge meisjes prefereerden.
Voor meer informatie over het huwelijk met Aisha (radiaAllahu anha) raad ik je aan dit artikel te lezen:

http://www.islamweb.net/php/php_arabic/readArt.php?lang=E&am p;id=16766

http://www.islamweb.net/php/php_arabic/readArt.php?lang=E&am p;id=16768

ma'a salama

 

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2004 om 13:11
Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2004 om 13:16

Dank je wel UmmHanifa,

ik heb ze gelezen, maar kun je me ook vertellen waar je dat eventueel kunt vinden over de leeftijd? Ik vind het namelijk moeilijk om me in discussies daarover me te verweren. Maar bedankt voor de moeite.

Salaam happylady

Terug naar boven
ICN Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
ICN

Lid geworden: 25 januari 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2004 om 13:18

Salaam alikoum,

 

Dit onderwerp bestaat al en is dus dubbel, je kunt in de onderstaande link verder over discussi�ren:

 

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=617& ;KW=aicha

 

Doorzoek a.u.b eerst het Forum voordat je een nieuw onderwerp opent.

 

 

MvG

Islaam.nl beheer

Stichting Islaam & Cultuur Nederland
Islaam.nl Beheer
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.