Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp gesloten3 belangrijke vragen!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Onderwerp: 3 belangrijke vragen!
    Geplaatst op: 20 juni 2004 om 03:40

elselaam alaikoem warahmet Allah wabarakatoeh broeders en zusters

ik heb een paar bealngrijke vragen vind ik persoonlijk ik hoop dat jullie daar antwoorden op kunnen geven inshalaah

BismAllah Er-Rohamaan er-Raheem

* waarom heeft allah swt naast de aarde nog andere planeten geschapen?

 

* stel insha allah ik kom later in de hemel maar mijn ouders of bekende mensen (ongelovige in de hel hoe kan de hemel voor mij een hemel zijn wetend dat mijn ouders of mijn gelievden(famillie,Vrienden) branden in de hel)?

 

* En kan een Jin een mens ziel bezitten want ik heb toen ik in Irak woonde Jin�s in een mens zitten en als je voor die mensen de Koran gaat lezen of Allah(swt) naam roept dan gaan ze helemaal flippen dus slaan ze hun hoofd tegen de muur of gaan ze vloeken en uitschelden? Ik heb zelf gehoord niet gezien want ik was te klein maar toen ik het hoorde ging ik trillen en werd ik heel erg bang.

Het  verhaal gaat zo een vrouw was bezeten door een mannelijke Jin dus die Jin praat tegen de Imaam en zeg haal me uit die vrouw haal me uit die vrouw is heel eng.

 

walselaam wlaikoem

 


Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 06:31

elselaam

moeilijke vragen he

eventjes weer boven op komen

walselaam


Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 06:51

asallam aleikum,

vraag 1 weet ik niet....

vraag 2:

De Profeet Muhammad (s.a.w.s) heeft ons verteld dat de laagste graad onder de bewoners van het Paradijs (Djannah) tien keer de grootte van deze aarde zal krijgen*1 en hij of zij zal alles krijgen wat hij of zij wenst en dat tien maal zoveel als dat*2. De Profeet Muhammad (s.a.w.s.) heeft ook gezegd: {Een plaats in het Paradijs gelijk aan de grootte van ��n voet, zou beter kunnen zijn dan de wereld en alles wat er in is}*3. Hij heeft ook gezegd: {In het Paradijs zijn dingen die geen oog heeft gezien, geen oor heeft gehoord en geen menselijk verstand aan heeft gedacht}*4. Hij heeft ook gezegd: {'s Werelds ongelukkigste man onder degenen die voor het Paradijs voorbestemd zijn, zal eenmaal in het Paradijs ondergedompeld worden, en hij zal gevraagd worden: "O zoon van Adam, heb je ooit ellende meegemaakt? Heb je ooit moeilijkheden gehad?" Hij zal zeggen: "Neen, O Allaah! Ik heb nooit ellende meegemaakt en ik heb nooit moeilijkheden gehad."}*5

Als je het paradijs binnengaat, zal je een gelukkig leven leiden, zonder ziekte, pijn, verdriet of dood; Allaah zal tevreden met je zijn en zal je voor eeuwig daarin leven. Allaah zegt in de Qur'aan (Nederlandse uitleg): (Qur'aan, 4:57)

" En zij die gelovig zijn (aan de eenheid van Allaah: het Islamitische monothe�sme) en heilzame werken verrichten die zullen Wij doen binnengaan in Gaarden (Paradijs) waar onder door rivieren stromen eeuwig-levend daarin voor immer. [Zij zullen daar reine echtgenoten hebben en Wij zullen hen in beschuttende schaduw binnenvoeren.] "

Voetnoten:

  1. Overgeleverd in Sahieh Muslim, #186 en Sahieh al-Bukhaarie, #6571
  2. Overgeleverd in Sahieh Muslim, #188 en Musnad van Imaam Ahmad bin Hambal, #10832
  3. Overgeleverd in Sahieh al-Bukhaarie, #6568 en Musnad van Imaam Ahmad bin Hambal, #13368
  4. Overgeleverd in Sahieh Muslim, #2825 en Musnad van Imaam Ahmad bin Hambal, #8609
  5. Overgeleverd in Sahieh Muslim, #2807 en Musnad van Imaam Ahmad bin Hambal, #12699

Vraag 3 nog even dahlil zoeken

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 08:11

aangezien ik geen moslim ben zal ik de vragen ook niet gaan beantwoorden, alhoewel die vragen voor mij wel vragen weer beantwoorden... wel had ik naar aanleiding van de text van Zahra;

hebzuchtigheid en egoisme dat hoort in de islaam toch niet te bestaan?

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 08:20

walaikoem elselaam warahmet Allah wabarakatoeh, zuster ~Zahra~

als eerste wil je bedanken voor je reactie

maar jou reactie wist ik wel maar mijn vraag was heel anders mijn vraag is als ik in het paradijs kom inshalaah he zie ik dan femillie of beste vrieden die niet goed in deze wereld waren ik hoop het niet inshalaah maar dat ze in de Hel bestraft worden of zie ik ze niet

en als ik ze wel zie dan is het paradijs niet meer een paradijs voor mij

dus dat eingelijk mijn vraag

walselaam alaikoem


Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 08:40

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe broeder Hamza,

Dit is enkel en alleen mijn mening....dus ga er niet teveel van uit, en weet dat Allah de Alwetende is, en voor alles is een reden, maar de mens kan niet alles omvatten....

Bij vraag 1:

Ik denk dat Allah sobhanahoe wa ta3la ook nog andere planeten heeft geschapen, om Zijn Grootheid te bewijzen, Allah sobhanahoe wa ta3la is tot alles in staat, en dit laat hij ons ook zien....keer op keer...

Bij vraag 2:

Ik denk dat als jij eenmaal in het paradijs bent, je niet 1 keer verdriet zult voelen, het paradijs is zoooo mooi, dat je alleen Allah sobhanahoe wa ta3la daarvoor wilt bedanken, ik denk niet dat je dan nog aan deze wereld zult denken, en de inwoners daarvan, dus je ouders en vrienden etc. Ook al betekenen ze nu zoveel voor jou. Maar Moge Allah sobhanahoe wa ta3la al je dierbaren inshAllah laten leiden tot het rechte pad....Moge alle moslimbroeders en zusters tot de bewoners van het paradijs behoren inshAllah....

Vraag 3:

Allah sobhanahoe wa ta3la heeft de mens en de djin geschapen, nu heb je slechten en goede djins. Er zitten moslims tussen, maar ook christenen, joden etc. Ze zijn net zoals jou en mij, alleen zien wij hun niet, maar zij zien ons wel.

Zoals zuster Zahra al zei, er is hier dalil voor nodig, en dit heb ik helaas niet. Ik zou niet weten of zij echt een mens in bezit kunnen nemen. Ik heb hier ook zooo veel over gehoordd..

Maar Allah sobhanahoe wa ta3la weet het het beste.....

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en je er wat van begrijpt inshAllah....

Moge Allah sobhanahoe wa ta3la ons allen leiden tot het rechte pad inshAllah....

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe....

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 08:40

bismillaah,

broeder uit het beroofde land: Yawm al-qiyama is een dag waarop jongelingen grijsaards worden!! een dag waarop de misdadiger zelfs aanbiedt om zijn zoon, vader, moeder, echtgeno(o)t(e) en zelfs de hele wereld als schuldlosser, maar het zal niet baten!! Verder geloven wij sunnieten (misschien ben je sji'i) dat de mensen voor elkaar voorspraak gaan doen. De geleerde en vrome zoon voor zijn vader, de martelaar voor zeventig van zijn geliefden etc.

daarnaast is het begrip geluk relatief. Als allah zegt dat volledig geluk je zal overmannen in de jannah, dan is het niet redelijk om daaraan te twijfelen aan de hand van subjectieve maatstaven die je hier en nu voelt. Wees gerust vriend, Allah is de Barmhartigste der barmhartigen en zijn oordeel is altijd geheel overeenkomstig zijn goddelijke rechtvaardigheid. Dit idee alleen al is geruststellend.

wa salaam

abu ibrahim

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 14:10

elselaam alaikoem

heel erg bedankt voor jullie leeszame reacties zuster dienares en broeder abu ibrahim

ik heb zeker veel van geleert

maar als er nog meer mensen die leeszame anwoorden hebden laat het dan graag weten aan mij

ik ben trouwens een Soeniet Alhamdoelilaah wal shoekr

waselaam


Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 14:21
In eerste instantie geplaatst door aadtos

aangezien ik geen moslim ben zal ik de vragen ook niet gaan beantwoorden, alhoewel die vragen voor mij wel vragen weer beantwoorden... wel had ik naar aanleiding van de text van Zahra;

hebzuchtigheid en egoisme dat hoort in de islaam toch niet te bestaan?

Niemand beweert dat het niet hoort te bestaan,het zijn immers menselijke eigenschappen..het zal je verrassen,ook moslims hebben die eigenschappen.Wat je waarschijnlijk opgepikt hebt,isdat van moslims verwacht wordt (van ons geloof),om je zo min mogelijk in te laten met dat soort gevoelens.

Maar het misstaat natuurlijk niemand,moslim og geen moslim...

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
maryam_24 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 15:53

Assalaam aleikoem wa rahmatoelah wa barakatoeh,

Ja dit zijn hele moeilijk vragen...

vraag 2 speelt bij mij ook heel erg. (ben je trouwens bekeerd)

Mijn familie is ongelovig...ik ben moslima...en ja dan komt deze vraag ook bij je op. Het is moelijk...het doet pijn...ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet...het zijn beproevingen dat weet ik wel...we kunnen alleen alhemdoulilah zeggen en bidden!

Wa salaam je oegtie fie dien

La ilaha illa Allah
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 16:08

Salaam aleikum Maryam,

ik ben dus ook bekeerd en heb precies dezelfde vraag. Mijn familie? Allahoe ahlem, ik heb vertrouwen in hem.

Salaam happylady

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 16:57

bismillaah,

bekeerde zusters; misschien is het een geruststelling te weten dat degene die zal oordelen dat altijd goddelijk rechtvaardig zal doen! Zijn wijsheid is en blijft ondoorgrondelijk.

wa salaam

abu ibrahim 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 03:32

Assalamoe alykoem,

juist, denk aan de wijsheid en de rechtvaardigheid van Allah. Allah zal niemand onrecht doen.

Allah zegt in soerat Qaaf:  Het vonnis door Mij geveld kan niet worden veranderd en Ik ben in het geheel niet onrechtvaardig jegens Mijn dienaren."

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 03:39
In eerste instantie geplaatst door Hamzah

elselaam alaikoem warahmet Allah wabarakatoeh broeders en zusters

ik heb een paar bealngrijke vragen vind ik persoonlijk ik hoop dat jullie daar antwoorden op kunnen geven inshalaah

BismAllah Er-Rohamaan er-Raheem

* En kan een Jin een mens ziel bezitten want ik heb toen ik in Irak woonde Jin�s in een mens zitten en als je voor die mensen de Koran gaat lezen of Allah(swt) naam roept dan gaan ze helemaal flippen dus slaan ze hun hoofd tegen de muur of gaan ze vloeken en uitschelden? Ik heb zelf gehoord niet gezien want ik was te klein maar toen ik het hoorde ging ik trillen en werd ik heel erg bang.

Het  verhaal gaat zo een vrouw was bezeten door een mannelijke Jin dus die Jin praat tegen de Imaam en zeg haal me uit die vrouw haal me uit die vrouw is heel eng.

 

walselaam wlaikoem

 

Assalamoe alykoem,

wat betreft die laatste vraag, dat is allemaal waar wat je zei, het kan allemaal, maar ik post deze bericht om te verwijzen naar een documentaire die aanstaande donderdag op tv komt. op de zender Al Arabiya om 19:30 (de tijd ben ik niet helemaal zeker van, als iem het weet kan het vertellen inshAllah).

de documentaire is in het arabisch natuurlijk, en gaat over de geesten (ooh best eng), ik vind het eng, maar ik ga toch kijken inshAllah

wassalaam,  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.