Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Angst voor Moslims???

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Enquête vraag: Vormen Moslims een bedreiging voor het westen
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
6 [8.22%]
1 [1.37%]
7 [9.59%]
59 [80.82%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Angst voor Moslims???
    Geplaatst op: 04 februari 2005 om 14:41
Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Ook al zou jij meer kennis hebben over de bijbel, dan nog kan je dingen erin zien die slecht zijn. Het ligt aan je definitie van slecht.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2005 om 15:07

Nu ga je weer op een ander punt. Wat Abou Jabir probeerde te zeggen is dat je sommige dingen slecht kunt zien, maar zodra je er meer kennis erover hebt, de dingen heel anders kunt zien. En dat is met veel verzen in de Qu'ran. Ik las eerst maar, maar ik begreep er eigenlijk geen snars van. En toen het me uitgelegd werd dacht ik van ach zooooooo! Toen pas werd de reden van dat vers duidelijk voor me. En zo is het met vele verzen uit de Qu'ran.

Liefs Thara

Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2005 om 17:45
In eerste instantie geplaatst door tarah

Nu ga je weer op een ander punt. Wat Abou Jabir probeerde te zeggen is dat je sommige dingen slecht kunt zien, maar zodra je er meer kennis erover hebt, de dingen heel anders kunt zien. En dat is met veel verzen in de Qu'ran. Ik las eerst maar, maar ik begreep er eigenlijk geen snars van. En toen het me uitgelegd werd dacht ik van ach zooooooo! Toen pas werd de reden van dat vers duidelijk voor me. En zo is het met vele verzen uit de Qu'ran.

Liefs Thara

Ja als je lang genoeg Mein Kampf leest en de rassen theorie van Adolf Hitler uitgelegd krijgt kun je het ook wel als "goed'  gaan zien.

Ik zeg al ik kan niet oordelen over individuele Moslims want ik weet niet wat zij precies geloven, volgens mij kan dat ook nooit..maar ik kan wel de religieuze teksten lezen en de overleveringen van hun profeet.

En opnieuw dan is mijn oordeel niet positief, Tarah wat je vroeg over wat voor dingen/leugens..nou het komt uit jullie eigen hadith.Het betreft vooral de massale verkrachting van niet Moslim vrouwen en hoe zij vervolgens tot slaaf gemaakt werden door de Moslims.

Ik zal specifiek voor je gaan zoeken naar de hadiths die hierover vertellen.

Daarnaast maakt Anne een heel goed punt die ik ook al duidelijk wilde maken, er zitten echt wel goede dingen in het Islamitisch geloof. Dat ontken ik ook niet, maar ik kijk wel naar het geheel en niet alleen naar de positieve zaken.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2005 om 00:32
Nu ga je weer op een ander punt. Wat Abou Jabir probeerde te zeggen is dat je sommige dingen slecht kunt zien, maar zodra je er meer kennis erover hebt, de dingen heel anders kunt zien. En dat is met veel verzen in de Qu'ran. Ik las eerst maar, maar ik begreep er eigenlijk geen snars van. En toen het me uitgelegd werd dacht ik van ach zooooooo! Toen pas werd de reden van dat vers duidelijk voor me. En zo is het met vele verzen uit de Qu'ran.

Ik ga niet echt op een ander punt. Kijk, vaak als ik iemand wijs op slechte verzen, gaat diegene mij niet die verzen uitleggen, maar hij gaat andere verzen geven die het tegenovergestelde zeggen. Zo ook met de gedode Joden en de Joodse buurman. Je kan beter gewoon zeggen dat je het niet slecht vindt om krijgsgevangenen te doden als dat zo is.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2005 om 06:56
In eerste instantie geplaatst door marleen

Salaam,

Ik las ergens dat iemand schreef dat hij/zij geen Nederlanders kent die angst hebben voor moslims, maar die zijn er wel degelijk hoor. In mijn omgeving heb ik gemerkt dat veel Nederlanders heel tolerant lijken, maar als je je dan gaat verdiepen in het geloof word je heel raar aangekeken, ook maken ze vaak minder leuke opmerkingen naar mij toe. Zelfs proberen ze me te waarschuwen dat moslims hierheen komen om te overheersen. Natuurlijk denkt niet iedere Nederlander zo, maar toch denk ik dat er veel Nederlanders zijn die angst hebben en bang zijn dat de moslims komen om te overheersen.

Wassalaam,

Marleen

Meestal wanneer mensen op zoek zijn naar iets dat met waarheid te maken heeft en er dicht bij zijn, dan begint de omgeving zich raar en gevaarlijk te gedragen. Kijk maar naar al die klokkenluiders die met serieuze klachten over bijv. politici en hun machtspositie komen. Die zijn hun leven niet veilig. Of die Engelse wapeninspecteur, die ineens �zelfmoord� pleegde.

Zolang je met iets bezig bent dat de waarheid inhoudt, kan je te maken krijgen met dit soort vijandigheden.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.