Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDiepzee en inwendige golven

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Diepzee en inwendige golven
    Geplaatst op: 09 februari 2004 om 15:00

Bismilahi rahmani rahiem,

En zelfs als Wij voor hen engelen naar beneden hadden gestuurd en de doden tegen hen gesproken hadden en Wij alle zaken voor hun ogen verzameld hadden, zouden zij het niet geloven, tenzij Allah het wil, maar de meesten van hen gedragen zich onwetend.  

                                                                     (Soera Anaam: 111)

 

En zelfs als Wij voor hen een hemelpoort zouden openen en zij zouden daarin moeten opstijgen, zouden zij zeker zeggen: ''Onze ogen zijn duizelig. Nee, wij zijn een behekst volk.''

                                                                     (Soera Al-Hijr: 14-5)

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Fedor Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 januari 2004
Locatie: Denmark
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2004 om 14:13
In eerste instantie geplaatst door Oum Mujahid

In eerste instantie geplaatst door Fedor

Nou, bedankt maar weer voor je weinig relevante dooddoener. Wilde je nog discussi�ren ook? Het is per slot van rekening een discussieforum...



Zoals ik al zei, begrijpen zullen de ongelovigen nooit, laat staan aannemen..
Heb ik je irritatie opgewekt? :D

Nee, zou dat je een lekker gevoel van binnen geven dan?

Ik vind het alleen jammer dat mijn inhoudelijke antwoord aan Abu Ibrahim naar de achtergrond wordt geduwd door dit inhoudsloze ge�mmer. Dat je een mening hebt is prima. Dat je die niet wilt of kunt verdedigen is ook prima. Maar laat dan anderen die wel zinvol willen en kunnen discussi�ren dat ook gewoon doen, en laat je inhoudsloze commentaar dan voor je!

Je weet wel: Spreken is zilver, zwijgen is... ?

Ik zou willen zeggen dat jullie je als onwetenden gedragen, want jullie zijn blijkbaar niet ge�nteresseerd of in staat om een discussie over feiten te houden... Maar jullie mogen mij altijd het tegendeel bewijzen; Ik sta open voor inhoudelijke antwoorden met zinvolle argumenten.

Fedor

 

"Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe!", Fishbone, 1997.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2004 om 15:43

Hoi iedereen,

maakt het eigenlijk veel uit waar wetenschap vandaan komt?  Het belangrijkste is toch dat wetenschap bestaat en de mensheid vooruit 'helpt'.  Moslimwetenschappers hebben ooit enorme bijdragen geleverd tot de wetenschap en de 'westerlingen' nemen de laatste 500 jaar (of zo) het grootste deel van de wetenschap voor hun rekening, maar uiteindelijk blijft de wetenschap die we nu hebben dan toch iets dat de hele wereld gemeenschappelijk heeft bereikt?

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Fedor Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 januari 2004
Locatie: Denmark
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2004 om 17:12

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

uiteindelijk blijft de wetenschap die we nu hebben dan toch iets dat de hele wereld gemeenschappelijk heeft bereikt?

Prachtig bewoord! En juist dat gemeenschappelijke karakter van de wetenschap, waarbij iedereen er, ongeacht wereldbeeld/geloofsovertuiging, er aan mee kan doen of op zijn minst de vruchten ervan plukken, maakt dat het door geen enkele religie kan en mag geronseld worden!

Dus als je als moslim zegt dat alle wetenschap begint en eindigt bij de Koran ben je gewoon fout bezig! De wetenschap is van ons allemaal!

De gewone, geloofsvrije groeten,

Fedor

"Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe!", Fishbone, 1997.
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2004 om 17:53

salaam'aleikum

wetenschap is het punt niet

ongelovigen zijn er nu eenmaal getalenteerd in altijd de discussie op een dwaalspoor te brengen, wetenschap bewijst wel degelijk het bestaan van een schepper want geloven in almachtig toeval is het enige alternatief

te meer heeft de Schepper zich bekendgemaakt, het gaat dus niet zomaar om een kracht, het gaat om een entiteit met zijn Eigen Identiteit, die ons uitgelegd heeft waarom we leven, waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan, bovendien heeft die Persoonlijkheid zichzelf Allah (De God) genoemd en ons uitgelegd dat het ons vrijstaat met deze gegevens om te gaan zoals we willen

ofwel onderwerpen we ons ofwel niet

dat is het punt,

er is geen twijfel

alleen een keuze

de goeie of de slechte

Maar zoals mijn lieve zus Oum Mujahid zegt zijn sommige mensen blind voor die waarheid, die blindheid hebben ze enkel aan zichzelf te danken

het is het resultaat van hun compromissen met het leven, de keuze om illusie te aanvaarden omdat met zich wel met iets moet omkaderen, anders is het leven ondraaglijk, het is OF de waarheid blijven zoeken en ze aanvaarden OF die compromissen sluiten en oogkleppen dragen, op het moment dat mensen die compromissen gesloten hebben toch in contact komen met DE WAARHEID staan ze voor een verscheurende keuze, aan de ene kant kunnen ze zich eindelijk werpen in DE ONDERWERPING waar ze voor geschapen zijn, maar aangezien daar een enorme moed voor nodig is (het loslaten van het vertrouwde, bekende, het kader) kiezen ze meestal voor de andere kant, en dan moeten ze wel blind worden, er is nu eenmaal geen tussenlijn

Allah heeft ons beloofd ons geen onrecht aan te doen

wanneer iemand dus echt leiding zoekt, krijgt hij die

maar wanneer een persoon liever blind is voor de waarheid, maakt Allah hem ook blind, anders zou hij ook zijn leven niet verder kunnen leiden, en uiteindelijk geeft Allah die persoon ook maar wat hij wil

Het echte probleem is DE ONDERWERPING, de toegeving dat we slechts zijn wat we zijn, en dat Allah is wat Hij is, bepaalde ego's kunnen dat niet slikken, anderen zien wel, maar ze kunnen om de een of andere reden niet "vertrouwen" op de beloftes die Allah gedaan heeft, ze twijfelen, en twijfel is nu eenmaal ongeloof, VERTROUWEN stellen in iets, wat dan ook, impliceert nu eenmaal altijd GELOOF in datgene waar je op vertrouwt

En Allah heeft ons gezegd dat Hij voor de mens is, datgene dat de mens denkt dat Allah voor hem is

Als iemand betwijfelt dat Allah hem kan helpen, zal Allah niet helpen

Als iemand twijfelt aan de immense GOEDHEID van Allah en Allah's wens om voor ons het goede te doen en ons een ENORME, ONSCHATBARE beloning te geven, hoe kan Allah hem die dan geven? m.a.w. hoe kan Allah die persoon naar onderwerping leiden???

niet, want Allah houdt zich aan zijn beloftes

dat heeft Hij belooft

vertrouw erop

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2004 om 23:16

Beste Harith,

je kent ons enkel van dit forum, hebt geen idee wat onze religieuze achtergrond is en hebt bijgevolg geen recht ons blind te noemen...  Voor zover jij weet, denk ik misschien heel wat meer over het leven dan jij en heb ik daar MIJN conclusies uit getrokken...  Ik heb heel veel interesses en sta voor alles open, maar ik geloof niet in iets wat tegen mijn normen, waarden en gedachten ingaat.  Dat is niet blind, blind zou zijn moslima worden terwijl ik het er niet mee eens ben...  Ik hoop dat je het nu wat beter begrijpt...

Groetjes

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 00:14

maar ik geloof niet in iets wat tegen mijn normen, waarden en gedachten ingaat zegt kimmie

wat zijn dan je normen en waarden?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 01:45

Hoi,

beetje lastig om ze allemaal te noemen he...  Laten we zeggen vrijheid en gelijkheid, vriendelijkheid, respect, voor jezelf instaan, ontwikkeling,...  En begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat de Islaam hier allemaal tegen is... maar gehoorzamen aan je man, geen relaties mogen hebben voor het huwelijk, sluier dragen, een God aanbidden, dingen doen omdat een God je dat zo heeft opgedragen en je anders naar de hel gaat, enz...  zijn dingen die niet bij mij passen.  Ik kan er gewoon geen nut in zien.  Hoe zou ik dan moslima kunnen zijn?  Ik sta voor mezelf in als persoon en voor wie ik ben en dat vind ik belangrijk.  Da's net hetzelfde als alle moslima's die ook goed weten waarom zij moslima zijn, omdat zij zich daar goed bij voelen...

Geef nu toe, je hebt toch meer respect voor een overtuigde niet-moslima dan voor een niet-overtuigde moslima, die zich moslima noemt omdat het zo hoort?

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Fedor Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 januari 2004
Locatie: Denmark
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 11:42

In eerste instantie geplaatst door harith2

ongelovigen zijn er nu eenmaal getalenteerd in altijd de discussie op een dwaalspoor te brengen

Pardon?!? Je gaat veel te ver door 'ongelovigen' zo te stigmatiseren. Het zou op hetzelfde neerkomen als ik zou zeggen dat moslims er een handje van hebben hun forumtegenstanders af te bekken met bespottingen, wat ik bijna zou gaan denken door mijn slechte ervaringen op dit forum! Maar ik weet gelukkig wel beter.

Trouwens, wie brengt de discussie nou op een dwaalspoor? Hier zaten we over de status en betekenis van wetenschap te discussi�ren, en dan kom jij met een ellenlange zever over je religieuze opvattingen. Nou, leuk hoor, maar je hebt hier nog niets mee bewezen, behalve je eigen vooroordelen!  

In eerste instantie geplaatst door harith2

wetenschap bewijst wel degelijk het bestaan van een schepper want geloven in almachtig toeval is het enige alternatief

Een opperwezen dat alles kan en derhalve falsificatie ontvlucht kan nooit als wetenschappelijke verklaring voor wat dan ook dienen.

 

"Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe!", Fishbone, 1997.
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 13:05
In eerste instantie geplaatst door Fedor

Een opperwezen dat alles kan en derhalve falsificatie ontvlucht kan nooit als wetenschappelijke verklaring voor wat dan ook dienen.

 

Dat probeer ik hier eigenlijk ook alleen maar duidelijk te maken wanneer er weer conclusies worden getrokken. Veel mensen hier, kunnen of willen dat niet begrijpen.

Terug naar boven
ICN Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
ICN

Lid geworden: 25 januari 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 22:52

Salaam alikoum,

 

Ter herinnering:

 

De huidige topic gaat over hoe de Heilige Koran over diepzee en inwendige golven spreekt. Wilt u a.u.b zich op het onderwerp zelf richten.

 

Vriendelijke groeten,

salaam alikoum

Stichting Islaam & Cultuur Nederland
Islaam.nl Beheer
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2004 om 23:53
Salaam 'aleikoem,

In eerste instantie geplaatst door ICN

De huidige topic gaat over hoe de Heilige Koran over diepzee en inwendige golven spreekt. Wilt u a.u.b zich op het onderwerp zelf richten.


Dat dacht Abu ook, daarom heeft hij in een nieuwe topic gereageerd op de inmiddels voorspelbare en 'bekende gang van zaken' wanneer op dit forum 'Islam en wetenschap' worden besproken:

Onderwerp: Islam, �wetenschap� en de �discussie�

Wa 'aleikoem salaam,
Abu Henk
"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.