Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

stage plaats moeilijker door landgenoten

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: stage plaats moeilijker door landgenoten
    Geplaatst op: 12 december 2004 om 10:02

Asalamoe Alaikoem

Wat mij zo irriteerd is dat er sommige marokaanse jongens of meiden hier in nederland een goeie baan hebben zoals bij een gemeente of rechtbank , en wanneer er een marokaanse stage wil komen lopen dan houden deze zogenaamde landgenoten ze tegen om welke reden dan ook, alleen omdat ze bang zijn dat deze hogerop gaan of daar blijven werken hierbij wil ik tegen deze rarelingen waar zijn jullie mee bezig ,maken jullie het voor ons nog moeilijker dat is toch niet normaal meer ik vind het zeer hypocriet en asociaal en dat meen ik echt jullie zouden je moeten schamen voor degene dit dit soort gedrag vertonen, zolas een vriendin van me die hadden een stage plek nodig en ging soliciteren bij een advocaten kantoor , telefonisch waren deze mensen zeer enthousiast en vertelden haar een gesprek te willen toen mijn vriendin daar aankwam zag ze een bekende marokaanse meid achter de balie en een nederlandse meid die ze kende ze groete ze liep door naar haar gesprek dat verliep perfect en ze zouden haar bellen en ze vertelde haar dat ze eigenlijk niet verder hoefde te zoeken, volgende dag is ze ondanks haar goede gelopen gesprek toch afgewezen, en komt ze er later achter door haar nederlandse vriendin  die er werkt dat die marokaanse die er werkt even gauw een slecht woordje voor haar heeft gedaan .

wa salam

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 10:18
Sexualiteit??  Foutje zeker!
Salaam happylady
Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 10:21

Assalaam oe alaikoem,

Hey nouret_bo, ik vind 't even erg als jij dat ze zoiets doen... Maar weet je de persoon met wie dat meisje haar solicitatiegesprek hield zou haar toch wel een kans gegeven moeten hebben ondanks het feit dat dat marokkaanse werkster een slecht woord heeft gedaan. En dat nederlandse vriendin, waarom kwam ze niet op voor haar? Omdat zij ook bang was haar baan te verliezen...? Dat meisje moet zich heus niet laten doen hoor, ze zou dat marokkaans meisje moeten achtergaan. Het gaat om haar carriere, als dat meisje een doel voor ogen heeft moet ze die nagaan... Eigenlijk hangt het ook af van werkplaats tot werkplaats... Die persoon met wie ze haar solicitatiegesprek  hield heeft niet eerlijk gehandeld, en dat marokkaans meisje heeft daar geen zaken mee.

Jammer dat er zulke zaken zich spelen hier op aarde, er zijn helaas pessimistische, ego�stische en oneerlijke mensen op aarde...

Ik wou dat ik kon helpen, maar het enige dat ik kan zeggen is dat ik totaal met je eens ben... En dat, weet ik niet of het helpt.

Wassalaam oe alaikoem.

Islamiya

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 15:47

Alaykoum wa Salaam, lieve zuster,

Ghair inshaAllah, zit er niet mee. Allah Ta'ala weet wat het beste voor iedereen is. Alles is Qadr en wanneer je niet aangenomen wordt, vergaat de wereld niet, misschien dat je daardoor alleen je studiepunten niet binnen haalt, maar vergeet niet dat het altijd erger kan. Op mijn stageplaats zie ik ontzettend veel erge gevallen, die betrekking hebben op vrouwen en daardoor ben ik nog meer gaan inzien, dat ik elke dag tevredenheid moet tonen.

Een dag niet dankbaar zijn geweest, is een dag niet hebben geleefd.

Je zuster.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.