Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

een vrouwelijke vraag..

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: een vrouwelijke vraag..
    Geplaatst op: 30 januari 2005 om 14:15

assalaamu aleykum wa rahmatullah wa barakatuhu zusters,

ik heb een vraag over mijn beste vriendin

we vertellen alles aan elkaar

ze heeft nml al een tijdje een probleem..

ze heeft een vriend, ze zijn wel allebij sterk gelovig, maar kunnen niet zonder elkaar en hebben lichamelijk contact.

ik vind het heel erg voor haar want ze is nml mijn beste vriendin en ze doet iet wat helemaal niet mag,tegen de wil van Allah(swt)..

op een keer vertelt ze me dat op de dag dat ze met haar vriend "samen" was(je weet watk bedoel) voelde ze iets pijn doen tussen haar benen(aan de buitenkant). ze dacht gewoon iets normaal even pijn zoals op andere plaatsen.. maar na een paar dagen voelde ze iets.. een klein buldje precies onder haar vel. ze was heel ongerust en ging bij haar huisarts. ze heeft gezegd tegen mijn vriendin dat ze een kistje had. ze heeft antibiotica moeten inneman,na een week of2 was het weg...

MAAR! gisteren belde ze mij geschrokken en zei dat ze gistreren me thaar vriend weer aan het kussen was en ineens voelde ze DAAR WEER pijn! ze is echt ongerust.

we denken dat het een teken van Allah(swt) is dat ze het ermee moet stoppen! dat het helemaal verboden is.

en ik wou aan jullie vragen wat jullie erover denken?

shoukran voor het lezen,

en hopelijk hoor ik jullie spoedig!

Hannah.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 15:57

Alaykoum wa Salaam beste zuster,


"En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg" (17:33)

De profeet Allahs vrede en genade zij met hem verklaarde dat zina de grootste zonde is na shirk (iemand anders aanbidden naast Allah swt) hij zei: "Er is na shirk geen grotere zonde in de ogen van Allah swt dan een druppel zaad, die een man in de schoot uitstort die niet wettig is voor hem. " (Alboekharie).

" Het overspel van de benen is het lopen (met een slechte intentie naar een vrouw die niet wettig is voor een man) en het overspel met de handen is het aanraken en strelen (van zo een vrouw) en het overspel van de ogen is haar hartstochtelijke blikken toewerpen"

De enige relatie tussen man en vrouw die in de islam is toegestaan is het huwelijk.

Of dit een teken van Allah Ta'ala is of niet, als jij echt van deze zuster houdt dan dien je eerlijk te zijn. Zeg de waarheid, ook al is die nog zou hard.

Jouw zusters hebben niets aan een softe benadering, wees hard, maar ook eerlijk en rechtvaardig.

Je wenst haar het beste, nietwaar...je hebt de plicht om je zuster te adviseren. Vertel haar over de Islam, over Allah Ta'ala, over vergeving. Mocht zij hier niet naar willen luisteren, dan zit jouw taak erop en zal zij hier verantwoording voor moeten afleggen.

Als je wilt, wil ik haar ook wel benaderen....

Je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 12:47

assalaamu aleykum wa rahmatullah wa barakatuhu zuster imaan

shoekran voor uw bericht!

ze heeft met haar vriend besloten om te proberen elkaar zelfs niet aan te raken (letterlijk), het zal suuuper moeilijk voor hen zijn omdat ze al zo lang ik hen ken ze zielsveel van elkaar houden en kunnen niet zonder elkaar(echt lief). maar ze weten nu dat het geen moeite is om te zondigen zelfs als ze elkaar missen! ze weten nu dat hun toekomst de weg naar Jennah en de "Jawmied Dien"  in hun handen ligt van wat ze doen.

ik ben echt blij dat ze het gaan proberen want zo'n liefde als zij hebben kom je echt niet vaak tegen.

shoekran voor je bericht en de overleveringen. ik ben je heel dankbaar en moge Allah(swt) je daarvoor belonen en je altijd gezond houden en beschermen tegen onze vijand sheitan. bismillah

zuster, Hannah

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 14:08

Alaykoum wa Salaam, lieve zuster,

Misschien dat je me niet helemaal hebt begrepen, maar de enige relatie tussen personen die geem mahrem voor elkaar zijn is de huwelijksrelatie. Een relatie die in jouw ogen misschien heel mooi is....kan daadwerkelijk leiden tot de Jahannam!!

Saytaan doet het mooier voor dan het is...de relatie zoals jij die beschrijft is HARAM. Beste zuster, adviseer dat ze gaan trouwen of zich verre hier van houden!

Veel succes bij het adviseren en weet dat als jij je zuster naar het recht pad leidt...dat voor elke goede daad die zij doet jij daar ook hasanet voor krijgt.

Deze jongen weet niet hoeveel waard een vrouw is en ik denk dat deze lieve vriendin van jouw ook niet weet hoeveel waard een man is. Ik zou een man zoiets ook niet aandoen, ook al houd je (wat dat dan ook mag inhouden) veel van deze man.

Wat is er mooier dan houden van een man omwille van Allah Ta'ala?

Je zuster

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 02:11

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatu,

zeg je hiermee niet eigenlijk dat de enige manier om een huwelijkspartner te vinden is via de ouders of andere derden? Want stel je ontmoet iemand van het andere geslacht en je leert die persoon beter kennen (wat volgens jou toch afkeurenswaardig is?) en je besluit dat je met die persoon wil trouwen. Hoe doe je dat? Want als je kontact opneemt en jullie zeggen "ja" tegen elkaar om trouwplannen te maken, heb je een relatie. Noem het verkering. En dat mag niet zeg je. Dus wat overblijft een een huwelijk wat van het begin tot de huwelijksnacht door anderen is geregeld. En dat is geen vereiste volgens de soenna, dat bewijzen verschillende ahadith die je wel kent.

Wordt zina niet bepaald door de intentie? Als je met iemand omgaat met de intentie voor een huwelijk, mag dat niet?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 05:14
Jawel, volgens mij wel. Ik heb ooit een hadith gelezen waarin stond dat je elkaar 20 keer mag zien voor het huwelijk mits er een mahram bij is. Maar of dit daadwerkelijk klopt kan ik natuurlijk niet zeggen.
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 08:02

Salaam alaikoem wa rahmatullahie wa barakatoehoe,

Amier, als iemand 'n meisje 'beter' wil leren kennen met de intentie om een goede vrouw te vinden, mag hij inderdaad met een mahram van de vrouw erbij met haar 'praten' om te zien of zij met elkaar in het huwelijk willen treden.

Op het moment dat dit het geval is, mogen zij elkaar vaker zien met een mahram erbij, let wel: op dit moment hebben ze wel beiden toegestemd. Het is niet de bedoeling dat men elkaar blijft zien terwijl ze al weten dat ze niet met elkaar in het huwelijk willen treden. Dit is islamitisch, volgens de soenna. Ik weet zeker dat jij dat toch wel weet? :) Je hoeft niet noodzakelijk alles door 'anderen' te laten regelen. En nee, je mag niet met elkaar omgaan met de intentie om het huwelijk te betreden. Ik kan namelijk niet iemand anders intentie bepalen, jij wel? Dus op t moment dat een meisje met een jongen omgaat kan het wel haar of zijn intentie zijn, maar wie zegt dat het omgekeerd ook zo is?

Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 08:07

Salaam alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatuh,

Je hebt ook niet de zekerheid van te voren of je wel daadwerkelijk zal gaan trouwen met elkaar. Stel je bent helemaal gek op iemand, en diegene ook op jou. Jullie gaan met elkaar om, en zijn van plan om te trouwen, maar dat moet door omstandigheden nog eventjes uitgesteld worden. Twee maanden daarna heb je zoiets van nee ik wil helemaal niet met hem/haar trouwen. Dat is okay, maar dan ben je wel 2 maanden lang bij iemand geweest waar je niet getrouwd mee was. Dus heb je als het ware overspel gepleegd.

ma'asalama

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 09:11

Assalamoe alykoem,

het verbod om een vriend te nemen in de Quran;

4:25 ..zij behoren eerbaar te zijn en niet ontuchtig (en behoren) geen vriend te nemen.

het verbod om een vriendin te nemen in de Quran:

5:5 ..(toegestaan om mee te trouwen zijn:) de eerbare vrouwen onder de gelovigen en de eerbare vrouwen onde degenen die de Schrift v��r jullie gegeven is; indien jullie hun hun bruidschatten geven, in eerbaarheid handelend en niet in ontucht en neemt geen minnaressen.

wassalamoe alykoem,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 10:51
In eerste instantie geplaatst door A_en_S

Op het moment dat dit het geval is, mogen zij elkaar vaker zien met een mahram erbij, let wel: op dit moment hebben ze wel beiden toegestemd. Het is niet de bedoeling dat men elkaar blijft zien terwijl ze al weten dat ze niet met elkaar in het huwelijk willen treden. Dit is islamitisch, volgens de soenna. Ik weet zeker dat jij dat toch wel weet? :)

Assalamu alaikum,

natuurlijk weet ik dat, maar hoe bepaal je je huwelijkspartner als je niet iemand kan leren kennen voor je weet dat je met diegene wil trouwen. Dat kan dus niet op die manier en moet door derden geregeld worden en je moet toestemmen om te trouwen voor je de ander kent, volgens de soenna zoals jij hem nu beschrijft. Maar de ahadith zeggen dat je elkaar mag zien (dwz leren kennen?) voor je besluit of je wil trouwen. Hoe rijm je dat?

In eerste instantie geplaatst door Soumaya

Je hoeft niet noodzakelijk alles door 'anderen' te laten regelen. En nee, je mag niet met elkaar omgaan met de intentie om het huwelijk te betreden. Ik kan namelijk niet iemand anders intentie bepalen, jij wel? Dus op t moment dat een meisje met een jongen omgaat kan het wel haar of zijn intentie zijn, maar wie zegt dat het omgekeerd ook zo is?

Dat zegt Allah subhan wa t'ala. Je intentie is niet iets wat je voor je omgeving hebt, maar voor God. Dat zegt de koran tenminste.

Dat je niet met elkaar mag omgaan is dus niet waar: je kunt hoogstens stellen dat je niet met z'n tweeen in een afgesloten ruimte mag zijn voor je huwelijk, omdat er een hadith is die zegt dat dan de derde persoon de shaitaan is. (is dat een verbod of een waarschuwing?). Maar dat je in een publieke ruimte contact mag hebben met leden van het andere geslacht wordt voor zover ik weet nergens verboden of afgeraden. Als je elkaar op die manier ontmoet, wat is er dan op tegen om op die manier elkaar te leren kennen voor je besluit in het huwelijk te treden?

Wassalam,

Amier.

p.s. broeder Abou Jabir, een minares is wel even wat anders dan waar ik het over heb.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 12:22

Ja maar zij hebben geslachtsgemeenschap. En aangezien ze nog niet getrouwd zijn is ze dan wel zijn minnares. Tenminste, zo zie ik het. En dat is een ding wat zeker niet goed te praten valt. Ik raad het hun ook aan om over hun daden na te denken, en berouw te tonen voor de zondes die ze met elkaar gepleegd hebben. Vanaf dan kunnen ze pas trouwen volgens mij.

ma'asalama

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 14:29
Natuurlijk; seksueel contact voor het huwelijk staat buiten twijfel; dat is haram.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2005 om 12:29

assalaamualeykum

ik moet jullie nog is inlichten, wschijnlijk hebben mn berichtje niet gezien, maar ze hebben berouw en zijn nu als 'vrienden' dus raken elkaar niet aan. ik ben echt blij voor hen! ze wisten het allemaal al van begin dat het HARAM is maar hebben nu ECHT besseft dat het "haram" is "met gevolgen ook".

hamdullillah!

jullie zuster,

Hannah.

 

 

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 06:57

Salaam alaikoem,

Ik zal even bewijs voor je moeten zoeken dat het verboden is om een 'prive'  gesprek te voeren in een publieke ruimte met een man die je niet kent, of vrouw.

Op het moment dat je dus de intentie niet kan lezen, weet je t dus ook niet zeker. En ik weet dat je intentie voor Allah ta a'la is, daarom juist!

Als je mahram erbij is, is het toegestaan dat de verloofden (zo zal ik t maar effe noemen voor de duidelijkheid) elkaar spreken om elkaar een beetje beter te leren kennen EN tevens de rest (bijv. bruiloft) te bespreken. Maar dit gaat geen jaren door! Dus als je op de islamitische (soenna) wijze trouwt, zal je elkaar niet echt goed leren kennen vooraf, maar je leert elkaar ook niet echt kennen als je een jarenlange relatie hebt. En voordat de tegenwerpingen komen: beide uit eigen ervaring.

Salaam Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 15:26

Salaam alaikum,

In eerste instantie geplaatst door A_en_S


Als je mahram erbij is, is het toegestaan dat de verloofden (zo zal ik t maar effe noemen voor de duidelijkheid) elkaar spreken om elkaar een beetje beter te leren kennen EN tevens de rest (bijv. bruiloft) te bespreken. Maar dit gaat geen jaren door!

Waarom niet? (Sorry dat ik je zo plaag.)

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 15:45
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam alaikum,

In eerste instantie geplaatst door A_en_S


Als je mahram erbij is, is het toegestaan dat de verloofden (zo zal ik t maar effe noemen voor de duidelijkheid) elkaar spreken om elkaar een beetje beter te leren kennen EN tevens de rest (bijv. bruiloft) te bespreken. Maar dit gaat geen jaren door!

Waarom niet? (Sorry dat ik je zo plaag.)

Wassalam,

Amier.

Assalamoe alykoem,

Ze bedoelt misschieen, dat het beste is om zo snel mogelijk met elkaar te trouwen, in plaats van jaren het huwelijk te bespreken, wat heeft het voor nut, want jaren door blijven zonder te trouwen kunnen de influisteringen van shaytan hun werk doen !

Wel met ma7ram erbij !

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 16:10

Assalamoe alykoem,

Relaties voor het huwelijk

Allah zegt in de Qor'aan:

"Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)

En Hij Swt zegt (Vertaling):

"En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven v��r u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerat al Ma'ida, aya 5)

Beste broeder om een oprechte vrouw te vinden dient een persoon zelf godvrees te hebben. Er zijn andere wegen die leiden naar een huis waar een oprechte vrouw leeft.

In de islam zijn onwettige relaties niet toegestaan, dit vanwege het feit dat mensen moreel veel aan zulke relaties lijden. Daarnaast ook de aanwezigheid van de satan die in de oren van de mens fluistert om in verboden zaken te vallen. Het feit dat de tijden veranderd zijn betekent dus niet dat we de islam moeten aanpassen. Wij moeten onszelf aanpassen aan de islam. De meeste jongeren tegenwoordig Kiezen de weg van een relatie voor het huwelijk om zodoende de partner beter te leren kennen, toch vinden ze hun vreugde en doel er niet In. Integendeel ze lijden aan somberheid, triestheid etc. Een persoon die een z.g.n. vriendin heeft speelt als het ware met de dochters van anderen. Terwijl hij niet wenst dat hetzelfde voor zijn eigen zus of dochter zal gebeuren. Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd: "Ik zweer bij Allah, de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft geen hand van een niet-mahrem vrouw aangeraakt�"

Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek:

"En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Soerat Al Isra: 33)

Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft gezegd:

"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

Zoals de dichter eens zei:

"Alles is door het kijken ontstaan;
Een vonk kan in een vuurzee overslaan."

En een moderne dichter verklaarde:

"Een blik;
Een glimlach;
Een knik met het hoofd;
Dan een praatje;
Een belofte;
De warmte van een bed."

Als we de weg van Allah willen volgen dan dienen we het volgende op ons toe te passen:

"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt" (Soerat Al Ahzab, aya 21)

Als u op zoek bent naar een goede echtgenote, dan dient u niet de weg te volgen die de satan trasseert. Een meisje die met u als vriendin zou lopen kan ook met een andere hetzelfde werk doen. Een oprechte zuster heeft verschillende kenmerken, het hoeft niet te zijn dat haar ouders volgens de Qor'aan en de Soenna leven. Maar het feit dat een zuster een Hidjab goed draagt is een goede teken, daarnaast zijn er natuurlijk andere zaken die van belang zijn om een oprechte vrouw te vinden.

De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft ons geadviseerd om de oprechte gelovige vrouw te verkiezen boven anderen. Hij zei:

"Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij (v.z.m.h.): neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". [Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen].

Moge Allah u en alle ongetrouwde broeders en zusters oprechte echtgenoten schenken. En Allah weet het het beste.

wassalaam,

bron: http://www.risallah.com

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2005 om 16:23

Assalaam alaykoum Amier,

De enige die mij het beste raad kan geven is Allah Ta'ala, in de vorm van salaat istichara. Allah Ta'ala kent de mens beter dan wie dan ook en het advies van mijn oprechte zusters zal ik opvolgen.

Dus Salaat istichara en het advies van mijn ouders en oprechte zusters telt voor mij. Ik vertrouw daarop en daar heb ik geen relatie voor nodig.

Het huwelijk is vertrouwen op Allah Ta�ala.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Lies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 17:17

Waarom wordt lichamelijk contact tussen een man en een vrouw zo verfoeilijk geacht als ze niet getrouwd zijn of dit op korte termijn niet van plan zijn?

het fijne weet ik er niet van maar een kistje is niet zo'n erge aandoening.

Trouwens, hoe meer jeje focust op iets dat misschien wel eens pijn zou kunnen doen, hoe meer pijn het ook zal doen. (dit even in de kantlijn)

wat is er mis met elkaar leren kennen voor je voor de rest van je leven je aan elkaar verbindt, want het huwelijk is niet zo maar een verbintenis die je aangaat omdat het even in je op komt. wel overwogen in lichaam en geest!

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 18:33

In eerste instantie geplaatst door Lies

Waarom wordt lichamelijk contact tussen een man en een vrouw zo verfoeilijk geacht als ze niet getrouwd zijn of dit op korte termijn niet van plan zijn?

Wij geloven dat shaytaan (duivel) altijd de derde aanwezige persoon is als een man en een vrouw ongetrouwd samen zijn. Dus zonder mahram (een man waarmee zij niet mag trouwen).

In eerste instantie geplaatst door Lies

het fijne weet ik er niet van maar een kistje is niet zo'n erge aandoening.

Trouwens, hoe meer jeje focust op iets dat misschien wel eens pijn zou kunnen doen, hoe meer pijn het ook zal doen. (dit even in de kantlijn)

Maar het kan ook verder gaan zoals een soa of hiv. Wij geloven dat dit straffen v Allah (subhnah wa ta'ala) zijn.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.