Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWorden dinosauri�rs in de Koran genoemd?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
FaCciNo Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juli 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 208
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Worden dinosauri�rs in de Koran genoemd?
    Geplaatst op: 30 oktober 2003 om 13:41

Salaam alaikom,

Vraag:

misschien een hele domme vraag maar wat zegt de Islam eigenlijk over Dinosaurussen? Dus over hun bestaan enzo. Ik vroeg me dit gewoon af . Adam en Eva waren de eerste op aarde, waren er toen ook dino's? Ik weet het is een rare vraag, maar ik probeer de puzzelstukjes op hun plekken te leggen.

Alvast bedankt.

Salaam alaikom


Antwoord:

Dinosauri�rs zijn dieren uit een ver verleden. De Koran heeft zelfs van de huidige dieren ook alleen maar een paar bij naam genoemd. Vraag je jezelf ook af waarom de Koran de kangaroe�s, giraffes, luipaarden, leeuwen, katten, hennen, kakkerlakken en vliegen etc. niet bij naam noemt.
Gesproken over het verleden, De Koran heeft zelfs de namen van meer dan 123.000 vroegere profeten niet genoemd. Begrijp alstublieft dan de Koran geen encyclopedie is van alle levende wezens. Het is boek bedoeld als leiding voor de mensheid. De fenomenen, ontwikkelingen, gebeurtenissen of aanwezigheden die speciaal genoemd worden in de Koran, zijn slechts bedoeld om de mensheid uit te nodigen om na te denken over de Kunde en Kracht van de Maker. Over het doel van Zijn creatie en het uiteindelijke einde van het leven en de verantwoordelijkheid van menselijke wezens.

De dingen die niet specifiek genoemd zijn bij naam, worden ondervangen door de Koran door omschrijvingen te geven van algemene aard. De woorden van de hierna volgende verzen omvatten alle dieren die niet specifiek bij naam genoemd worden:

"Zoudt gij Hem willen inlichten over hetgeen Hem op aarde onbekend was? Of is het slechts een ledig gezegde? 13:33

"En er is geen beest dat op de aarde kruipt, noch een vogel die op zijn vleugels vliegt, of zij vormen gemeenschappen, zoals gij" . 6:38

"Ook mensen, beesten, vee zijn van verschillende kleur". 35:28

"En in de schepping van uzelf en alle medeschepselen, die Hij verspreidt (over de aarde), zijn tekenen voor een volk dat zekerheid van geloof wil hebben". 45:4

Zeg: "Trek op aarde rond en zie hoe Allah de schepping begint en daarna de latere schepping verwekt." Waarlijk, Allah heeft macht over alle dingen". 29:20

"Vraag hun (de ongelovigen) of zij moeilijker zijn te scheppen, dan andere (dingen) die Wij hebben geschapen". 37:11

Door S. Abdullah Tariq uit
www.islamicvoice.com 

 

Bron: www.overgave.com

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 15:40

salaam'aleikum

Ik heb zeker niet de pretentie Allah's plannen uit te leggen

Maar zijn de dino's geen teken voor ons?

een herinnering dat we eigenlijk niets zijn

en dat het morgen gedaan kan zijn met ons

Moge Allah ons leiden en mij vergeven dat ik praat over dat waar ik geen kennis van heb

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2004 om 04:24

De Koran heeft zelfs de namen van meer dan 123.000 vroegere profeten niet genoemd.

Salaam broeder FaCcino,

Dit waren er 124000 profeten waarvan er 25 in de Edele koran worden genoemd.

Wa alaykoem asalaam.

 

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2004 om 17:31

Salaam allemaal,

Graag zou ik willen weten of het lezen van de Koran in het nederlands ook telt bij Allah, want laatst zei een vriend van mij dat het niet telt en dat ik het in Arabisch moets lezen, maar helaas kan kan ik geen Arabisch lezen.

???????

Alvast bedankt.

 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2004 om 18:42
In eerste instantie geplaatst door Leasane Shakur

Salaam allemaal,

Graag zou ik willen weten of het lezen van de Koran in het nederlands ook telt bij Allah, want laatst zei een vriend van mij dat het niet telt en dat ik het in Arabisch moets lezen, maar helaas kan kan ik geen Arabisch lezen.

???????

Alvast bedankt.

 

Wa 3laykoem assalaam,

Beste broeder, zoals je weet is de islaam er voor de gehele mensheid, en helaas spreekt niet de gehele wereld Arabisch. Daarom lijkt het me ook vanzelfsprekend dat men de Edele koraan het beste kan lezen in een taal waarin hij /zij ook in denkt. Alleen zo kan je proberen zoveel en zo goed mogelijk dingen voor jezelf te (begrijpen).  Zo zal b.v. iemand in China het het beste in het Chinees kunnen lezen, en iemand in Frankrijk in het Frans. Helaas zal een (vertaling) hoe dan ook altijd wel tekortkomingen tonen (daarom is het ook geen vertaling maar verklaaring). De Edele koraan komt enkel tot zijn recht in het Arabisch.  Maar broer! als jij je salaat wilt verichten moet je de Koraan verzen zeer zeker in het Arabisch reciteren. Dit betekend dat je dus minimaal 2 soerat moet leren voor een geldige salaat. Om terug te komen op je vraag of het telt of niet, het mooiste van de islaam is dan ook dat Allah (swt) je beloont voor je intentie.  Veel succes broeder en lees vooral de Koraan (Zorg wel dat je rein bent).  Ik zou iemand eerder aanraden om te lezen dan hem te weizen op zijn verplichte salaat, als je eenmaal leest en begrijpt, gaat de rest van zelf insalah.  

Wa 3laykoem assalaam wa rahmatoelah wa barakatoehoe

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2004 om 19:48

 

Salaam Nourdiene

Heel erg bedankt voor je reactie.

En minimaal 2 soerat's kennen, dat ken ik gelukkig wel

Bedankt.

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.